Sari la conținut

Accident grav Botosani


arhshine
 Share

Postări Recomandate

paulynos, scenRiul era de franare de urgenta, cand se presupune ca nu ai timp de retrogradari.. iar la motoarele in V, e nasol momentul initial cand iei mana din gaz si asta doar in ture mari si doar daca nu te astepti, gen prima frana de motor cu motor in V. am avut motor in V si mie personal nu mi s-a parut ca "impinge" pe frana mai mult decat altele. vorbim totusi de franare dintr-o treapta superioara, cu un raport care teoretic nu mai furnizeaza cuplu la viteza foarte mica. in plus totul se intampla foarte repede. iar ambreiajul desigur ca il tragi la final, ca sa nu moara motorul. daca mai apuci, e mai putin important ambreiajul decat oprirea, in caz de urgenta reala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 182
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Face si asa si e. La partea cu inferioarele, daca esti asa expert, poate. Altfel, cred ca incurca mai mult. Mie mi-e mai la indemana sa tragi doar ambreiajul pe ultimii metri. Dau inferioare la franari mai tari, dar la cele de urgenta, mi se pare mai degraba o pierdere la nivelul de antrenament pe care-l am.

Eee, lui Paulynos ii raspunsesem...

Editat de WotRU2Me
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zahei, tie ti-au dat replica aia cum ca inveti copiii la prostii?

n-as face niciodata asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da Zahei dar depinde foarte mult de la ce RPM se incepe franarea. Daca incepi de la RPM mare, 12k sa zic, fenomenul de care pomeneam este mult mai vizibil decat la 4k, evident. Ca frana aplicata reduce viteza de deplasare mult mai repede decat scad turele cu gazul inchis si la un moment dat o sa te impinga cuplul motor in fata pana se sincronizeaza turele cu viteza de deplasare in continua scadere, la 4-5k RPM acest fenomen este insesizabil. E drept ca totul se intampla foarte rapid si e mai intelept sa te concentrezi pe frana decat pe restul operatiunilor dar pe de alta parte si eu sunt pianist si fac elicopteru' :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unul cu ambreiaj decuplat nu gasesti, ca sa vada si George de pe unde iti aduni cu_rul motorului cand franezi brusc cum a auzit el? Asta, daca mai ramai la verticala.

George, uite cum faci - decupleaza ambreiajul, da-i cat poti in frana spate (minim 75%) si apoi incheie cu frana fata (maxim 20%).

Motor fara Abs, bineinteles, ca doar suntem barbati.

Ai facut vreodata un test de franare pe circuit? Ai fost vreodata pe un circuit? Ai testat vreodata capacitatea de a frana intr-un mediu controlat? Calmeaza-te sa nu iti puste o vena. Si din cand in cand mai citeste printre randuri, ti-ar prinde bine, dezvolta gandirea. Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca citesti descrierea clipuletului, cifrele se pupa oarecum cu ce a obtinut Zahei in privinta distantei de franare.

Trebuie privit fenomenul mai de la departare si inteles ca energia de miscare nu se disipa doar la discuri si suprafata de rulare. D-aia suspensia, pozitia corpului, compozitia si presiunea in cauciuc pot face diferente maricele. Una e sa "ingropi" motocicleta si alta e sa o franezi ca pe o bicicleta rigida. Au sarit cativa cu gura pe el dar cred ca s-au grabit sa traga concluzii strict bazate pe calcule fara insa a avea o imagine cat mai clara a celor ce se intampla. Daca tot vrem explicatii fizice sau vrem sa studiem astfel fenomenul, e uneori mai indicat sa luam de bune unele date oferite de oamenii care le pot oferi si sa ne dam apoi cu capul de pereti pana gasim explicatiile, nu sa denigram sau sa intram in polemica facand in mod autistic uz de bruma de fizica de care ne mai amintim sau pe care o gasim la prima cautare pe net. Pana si pe net, daca vrei sa privesti obiectiv situatia, gasesti priceputi care franeaza vaci de 250kg de la 70+ in 20m. Suficient cat sa zici da, e posibil sa aiba omul dreptate, ia sa vad de ce...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Man, esti pe bune? Nu esti un bot, adica, nu? Hai sa iti spun un secret - linkuri din astea cautam si citeam in 2003 cand am ajuns prima data pe forum si cand toti muream de foame ca sa schimbam Simsoanele pe GS-uri de 500. Si eram toti atat de noobi si lipsiti de orice suport logistic, legislativ, informativ si cum mai vrei tu sa zici incat traiam, o perioada, cu materialele respective. Aia mai cu scoala dintre noi si mai bolnavi citisera tot ce se putea si incepusera sa traduca tutorialele care meritau. Se facea apel la membri si se traducea.

Citeam ca orbii, dupa care ieseam pe strada si ne rupeam oasele.

Unii am scapat. ne-am intors pe forum si am povestit ce se pupa cu realitatea si ce nu. Altii... no comment.

 

Bine ca nu intri pe topicuri despre sex, ca ai fi in stare sa te lauzi cu tutoriale despre f.....

Ca sa inchei - nu te mai obosi. Nici macar nu deschid linkuri de genul.

Intamplarea face ca pe Zahei il stiu de pe vremea aia. Il recomanda umorul, talentul si obsesia.

Pe voi nu va recomanda nimeni si nimic, nu va stiu de nicaieri si postati numai dureri de cap.

» Post actualizat in 28 Jun 2017 13:23

Ai facut vreodata un test de franare pe circuit? Ai fost vreodata pe un circuit? Ai testat vreodata capacitatea de a frana intr-un mediu controlat? Calmeaza-te sa nu iti puste o vena. Si din cand in cand mai citeste printre randuri, ti-ar prinde bine, dezvolta gandirea.

Nu frate, niciodata.

Rad de tine, asa, ca sa ma aflu in treaba.

Ideile mele sunt biti in servere, deci la...

Iar ale tale o sa mai prezinte interes pentru mine inainta sa mor. O sa mai deschid o ultima data forumul, o sa caut postarile astea si o sa le arat stranepotilor ca sa inteleaga ca si pe vremea mea lumea era plina de ... noobi.

Daca erai atent la ce am mai scris pe aici ai fi vazut ca sunt deja next level - citesc printre virgule.

» Post actualizat in 28 Jun 2017 13:27

iar ambreiajul desigur ca il tragi la final, ca sa nu moara motorul. daca mai apuci, e mai putin important ambreiajul decat oprirea, in caz de urgenta reala.

Uite, Georgica, mura-n-gura...

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

calmeaza-te, hodorogule. nu ai ce sa demonstrezi. din 5 in 5 ani ma mananca iar in çur sa ma bag in seama pe forum, mi-o iau in bot si imi vad iar de treaba mea pana in 2023 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

inteleg, tu apreciezi mancatul de rahat la persoana 1 peste un experiment oficial

uite, eu nu dau 2 bani pe basmele unuia care zice ca el opreste trenul cu mana

 

aia e diferenta, daca zice unul ca a prins o stiuca de 200 de kg eu o sa-i zic ca minte

tu zici "da ba, si eu"

 

daca tu nu vrei sa citesti fiindca te doare capul asta e o alegere personala, e nevoie oricum si de oameni mai putin cititi

 

iesind putin din porcaiala, eu sunt foarte curios sa vad pe cineva ca opreste de la 60 sub 10 metri

are cineva chef sa dea o demonstratie? poate fac eu ceva gresit

 

masuratul e simplu si punem omul care opreste sa tina la el un telefon care sa inregistreze viteza, acceleratia, durata si poate invat ceva

 

eu o sa imi mai chinui talentul putin in weekend, dar degeaba opresc eu in 16 metri, nu demonstrez ca nu se poate in 8

 

intre timp, tot de la altii

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

calmeaza-te, hodorogule. nu ai ce sa demonstrezi. din 5 in 5 ani ma mananca iar in çur sa ma bag in seama pe forum, mi-o iau in bot si imi vad iar de treaba mea pana in 2023 :)

Pe mine m-a mancat in poponeata sa plec din tara cu job de pazit calculatoare. Mi s-au inzecit timpii morti.

Felicitari pentru mersul in State si scoala de acasa. La mai mare!

Suna patetic ca Gica Petrescu, dar eu ma bucur sa iti vad avatarul pe aici.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu ani si ani am scris si eu pe topicul de franare ca e bine sa folosesti ambele si sa lasi ambreiajul in pace pana pe final si m-au luat la plua meseriasii inclusiv admini iar unul jagi m-a înjurat la propriu a fost frumos ce vremuri dar mi-am învatat lectia stiu ca nu sunt demn sa merg pe o moto acu ma dau cu un scuterel de 125 si întotdeauna strâng ambreiajul înainte de a frâna numai cu fata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici este o statistica din Motogp unde cei mai putin talentati in ale franarii pe moto nu reusesc sa doboare recordul de 1.73g detinut de maestrul @zahei (chiar si folosind intens avantjul rezistentei aerodinamice).

Sau "sarcasmul" meu este total nejustificat si chiar sunt unii care reusesc.. si altii care cred..

post-72918-0-97930900-1498685725_thumb.jpg

Editat de ettore
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu ani si ani am scris si eu pe topicul de franare ca e bine sa folosesti ambele si sa lasi ambreiajul in pace pana pe final si m-au luat la plua meseriasii inclusiv admini iar unul jagi m-a înjurat la propriu a fost frumos ce vremuri dar mi-am învatat lectia stiu ca nu sunt demn sa merg pe o moto acu ma dau cu un scuterel de 125 si întotdeauna strâng ambreiajul înainte de a frâna numai cu fata

De unde nu-i nici Cel De Sus nu cere, nu-ti bate capul. 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ii dati in sus si in jos cu 1.6g, cu 1.72g, 1.67g...

 

Dar are cineva o formula care sa calculeze distanta parcursa de un corp care are viteza intiala V0 si este supus unei acceleratii constante a in sens invers deplasarii pana ajunge in repaus? Adica se dau a, V0 si se cere d pana la oprire...

 

Ca din ce am calculat eu pe un colt de foaie (si nu garantez acuratetea calculelor :) ) mie imi da ca pentru:

V0 = 57km/h (15m/s)

a = 1.6g = 16m/s2

rezulta o distanta de franare pana la oprire de 7m.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jesus...

la draqu, de la o franare la alta, de la niste anvelope la altele, de la un skill la altul, de la o suprafata de contact la alta, presiune in gume, discuri, placute organice la cald / rece, placute sinterizate, temperatura de afara, lichid de frana mai nou sau nu, pampa radiala, pompa normala, furtune cu insertie sau deasta normale, pistonase murdare in etrieri, dimensiune discuri, discuri calde / reci, suspensie, jesus sunt zeci de variabile minim... calculam cati metri franeaza cine? ce scula?

matematica se aplica la altele nu la chestii cu atatea variabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calculele sunt matematice/fizice. Mai exact "perfect case scenario". La astea adaugi variabilele. Logic nu? Unii pe aici sustin ca bat fizica elementara, cu o gramada de variabile. Ia vezi, da cu minus sau nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ii dati in sus si in jos cu 1.6g, cu 1.72g, 1.67g...

 

Dar are cineva o formula care sa calculeze distanta parcursa de un corp care are viteza intiala V0 si este supus unei acceleratii constante a in sens invers deplasarii pana ajunge in repaus? Adica se dau a, V0 si se cere d pana la oprire...

 

Ca din ce am calculat eu pe un colt de foaie (si nu garantez acuratetea calculelor :) ) mie imi da ca pentru:

V0 = 57km/h (15m/s)

a = 1.6g = 16m/s2

rezulta o distanta de franare pana la oprire de 7m.

 

 

v0 = 57 km/h = 15.8(3) m/s

v1 = 0 km/h = 0 m/s

 

presupunem a = 1g = 9.81 m/s2 (cam limita unei motociclete de strada)

cum a = (v0 - v1)/t => t = (v0 - v1)/a => t ~ 1.614 s

cum d = at2/2 + v1t (pentru decelerari) => d ~ 12.77 metri

 

 

pentru v0 = 60 km/h = 16.(6) m/s si a = 1g = 9.81 m/s2

aceleasi formule

d ~ 14.15 metri

 

 

luam cazul v0 = 60 km/h = 16.(6) m/s si d = 8 metri

din aceleasi ecuatii, a = (v0 - v1)/t si d = at2/2 => a = 2d/t2 reiese

v0 - v1 = 2d/t => t = 2s/v0 => t ~ 0.96 secunde

astfel, din a = (v0 - v1)/t => a ~ 17.36 m/s2 ~ 1.77g

 

cam astea ar fi formulele

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Domnilor care sunteti asa atat de buni la formule ,va recomand sa cautati una prin care sa calculati exact cat de tare trebuie stransa breteaua de sub barba ca sa nu se invarta casca prea tare cand trece Zahei pe langa voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...