Jump to content

Accident grav Botosani


arhshine
 Share

Recommended Posts

Accidentul s-a petrecut in Botosani pe strada Ion Pillat.

Se pare ca e vorba de o neacordare de prioritate din partea conducatorului auto.

Accidentul a fost destul de grav iar motociclistul are nevoie de sange.

 

De pe site-ul botosaneanul.ro:

În urma impactului violent de la intersecţia cu strada Armeană, Victor Chiriac are multiple fracturi - de bazin, de femur şi de antebraţ - a trecut printr-o operaţie si mai urmează şi altele.

 

2-ciocnire-violenta-in-centrul-orasului-

 

http://www.botosaneanul.ro/stiri/ciocnire-violenta-in-centrul-orasului-motociclist-luat-cu-fulgi-cu-tot-de-un-mercedes-galerie-foto/

 

http://www.botosaneanul.ro/stiri/sange-pentru-viata-apel-disperat-de-la-motociclistul-lovit-de-mercedes/

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Conducătorul auto a dorit să facă stânga şi să intre pe un drum secundar, însă l-a izbit pe motociclist.

 

 

 

"În principiu, ar fi vorba de o neacordare de prioritate, numai că trebuie menţionat şi că, potrivit unui alt şofer aflat în zonă, motociclistul circula cu mare viteză şi îşi ambala motorul."

 

 

Daca a zis asa o fi....

Ce oameni 🤢

Link to comment
Share on other sites

Guest Banditosul argintiu

Of, of. Sper să se facă bine și să se mai dea cu motocicleta. Copii, folosiți faza lungă pe timp de zi, poate o să vă "vadă" mai bine bizonii locali de la volan, care cred că orice e pe două roți e o amărâtă de bicicletă care are cel mult 10 km/h. Nu fiți zmei în intersecții nesemaforizate.

Edited by Banditosul argintiu
Link to comment
Share on other sites

Of, of. Sper să se facă bine și să se mai dea cu motocicleta. Copii, folosiți faza lungă pe timp de zi, poate o să vă "vadă" mai bine bizonii locali de la volan, care cred că orice e pe două roți e o amărâtă de bicicletă care are cel mult 10 km/h. Nu fiți zmei în intersecții nesemaforizate.

nu , FOLOSITI CREIERUUUUL ... bine, aia care aveti

Link to comment
Share on other sites

Sanatate colegului.

 

Impactul trebuie sa fi fost foarte nasol intrucat am vazut ca a nimerit fix in stalpul usii si de acolo a zburat pe parbriz.

Nu ma pricep, dar in pozele din link anvelopa spate pare destul de uzata. La fel o fi si cea de pe fata ? Poate ca niste anvelope bune ar fi ajutat la limitarea efectelor accidentului.

Link to comment
Share on other sites

In majoritatea accidentelor de genul, soferul observa la un moment dat boroboata pe care a facut-o dar motociclistul nu i-a dat nicio sansa sa se replieze sau sa evite. Sau cum spunem pe mare, e nevoie de greseli din ambele parti pentru a avea o coliziune. Cu rare exceptii, vina e mereu impartita. Nu in mod egal, dar este. Normal, vorbim de cu totul alte consecințe dar totusi, pe strada, mai avem mult de lucru la responsabilizarea participantilor la trafic, indiferent de numarul de roti.

Link to comment
Share on other sites

Poate i se parea ca avea viteza. Banuiesc ca din cauza evacuarii sport cu care am fazut in poze ca era dotata mobra li s-a parut ca vine foarte tare desi putea sa mearga si cu 30 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Poate. Dar faptul ca nu a putut evita el si considerând daunele si multitudinea fracturilor, e rezonabil sa afirmam ca avea ceva mai mult. De ce nu a putut reduce suficient incat sa scape de tot sau macar mai ieftin, nu stim. Se poate, la fel de bine, sa fi venit tare intr-adevar sau sa nu fu fost destul de atent.

Oricum am da-o, viteza de siguranta e prima in ierarhie cand vorbim de evitarea unui accident. Desi legal nu e vinovat, din poze se vede clar ca nu a avut-o. Asta e, bine ca e in viata, sa speram ca a învățat ceva si ca s-a lipit ceva si de noi.

Link to comment
Share on other sites

Eu imi tot pun intrebarea clasica, de unde stia reporterul ce viteza avea motociclistul ? Deja stim pe-aici ca pentru pietoni motor turat=viteza deci nu-mi dau seama de unde atata` convingere ca viteza a fost un factor.

Fracturile sustinute, daca lovesti o bordura, un stalp, vor avea loc si la 30km/h. Vedeti in poza ca riderul era jumate pe trotuar, jumate pe carosabil deci sigur a lovit bordura.

In opinia mea, masina si motocicleta nu sunt nici pe departe indoite cum ar fi in cazul vitezei excesive. N-as putea specula prea multe din poze dar am vazut suficiente accidente si stiu ca unde-i viteza, imaginea e foarte diferita.

Pe de alta parte sunt de acord ca anvelopele nu arata bine, erau mult prea uzate. Poate niste gume mai sanatoase ar fi facut ceva diferenta..

 

Eu locuiesc in Bucuresti, am facut scoala si experienta aici. Totusi, cand imi vizitez parintii care sunt in Botosani, raman de multe ori fara cuvinte cand vad cum conduc unii in zona aceea.

In orasele mari s-au facut actiuni de constientizare, a crescut numarul de motociclisti, soferii sunt mai atenti la motociclisti. In zonele mai sarace, soferii nu dau doi bani. Intr-o dimineata plecand spre Bucuresti, in Falticeni din jud. Suceava, era sa fiu implicat in doua accidente in curs de 5 minute. Masini care schimba banda fara semnalizare, altii care fizic te imping de pe drum ca si cum nu ai exista. Nu sunt nici pe departe la fel de temator in traficul din Bucuresti asa cum sunt acum in zona Moldovei. In orasele mari e agitatie tot timpul, tot timpul te astepti la nebunii, in cele mici pe de alta parte e liniste si calm, tu mergi relaxat si cand iti sare unul in fata, acolo se intampla accidentul.

Edited by arhshine
Link to comment
Share on other sites

Viteza de siguranta este un concept, nu o viteza anume, legala, mica, mare. Viteza in sine in cadrul conceptului poate fi oricat si atinge o valoare maxima care depinde de pricepere, motocicleta, conditii meteo, carosabil, pneuri, sistem franare, trafic, specificul zonei, dispozitie etc, astfel incat sa poti evita sau opri safe, de exemplu, in cazuri similare cu cel de fata. Cand se depaseste, brusc se trece in registrul "in voia sortii". Evident ca tine de fiecare sa o aprecieze cat mai exact si, mai ales, sa mearga mereu mai incet decat maximul explicat. De aceea spun ca probabil dpdv legal motociclistul e nevinovat (daca mergea sub limita legala pe sectorul ala de drum), dar sa nu ignoram restul factorilor si sa spunem doar ca nu suntem vazuti, ca bizonii, ca mai stiu eu ce. Da, ei exista si actioneaza ca atare, drumurile sunt proaste, cu atat mai mult trebuie sa fim noi cei responsabili pentru noi insine. Si daca 30km/h te duce la accident, mergi cu 25. Fii onest cu tine insusti si stai mereu sub viteza de siguranta.

E rau ca nu se indoctrineaza oamenii astfel din faza de invatacei, stiindu-se ca sanatatea sau viata unuia depind de astfel de lucruri. Iar noi facem si mai rau daca ii mangaiem pe crestet si certam doar automobilistul cel rau cand se intampla napasta.

Link to comment
Share on other sites

Eu imi tot pun intrebarea clasica, de unde stia reporterul ce viteza avea motociclistul ? Deja stim pe-aici ca pentru pietoni motor turat=viteza deci nu-mi dau seama de unde atata` convingere ca viteza a fost un factor.

Fracturile sustinute, daca lovesti o bordura, un stalp, vor avea loc si la 30km/h. Vedeti in poza ca riderul era jumate pe trotuar, jumate pe carosabil deci sigur a lovit bordura.

In opinia mea, masina si motocicleta nu sunt nici pe departe indoite cum ar fi in cazul vitezei excesive. N-as putea specula prea multe din poze dar am vazut suficiente accidente si stiu ca unde-i viteza, imaginea e foarte diferita.

Pe de alta parte sunt de acord ca anvelopele nu arata bine, erau mult prea uzate. Poate niste gume mai sanatoase ar fi facut ceva diferenta..

 

Eu locuiesc in Bucuresti, am facut scoala si experienta aici. Totusi, cand imi vizitez parintii care sunt in Botosani, raman de multe ori fara cuvinte cand vad cum conduc unii in zona aceea.

In orasele mari s-au facut actiuni de constientizare, a crescut numarul de motociclisti, soferii sunt mai atenti la motociclisti. In zonele mai sarace, soferii nu dau doi bani. Intr-o dimineata plecand spre Bucuresti, in Falticeni din jud. Suceava, era sa fiu implicat in doua accidente in curs de 5 minute. Masini care schimba banda fara semnalizare, altii care fizic te imping de pe drum ca si cum nu ai exista. Nu sunt nici pe departe la fel de temator in traficul din Bucuresti asa cum sunt acum in zona Moldovei. In orasele mari e agitatie tot timpul, tot timpul te astepti la nebunii, in cele mici pe de alta parte e liniste si calm, tu mergi relaxat si cand iti sare unul in fata, acolo se intampla accidentul.

Moto cel mai probabil a lovit in stalpul usii dreapta. De accea nu apar daune mari la masina. Nu stiu la ce forta de impact sare airbag-ul cortina, dar din moment ce a sarit, lovitura incasat de masina a fost importanta.

Greu de spus ce viteza avea moto, dar masina nu a intrat la pas in intersectie.

Dupa cum pare motociclistul a ajuns mai intai pe parbrizul masinii si de acolo a fost aruncat pe carosabil/bordura.

Link to comment
Share on other sites

Viteza de siguranta este un concept, nu o viteza anume, legala, mica, mare [...] Si daca 30km/h te duce la accident, mergi cu 25.

eu zic sa pastram comentariile legate de viteza excesiva pentru topicurile cu "a sarit peste parapet si a zburat 70m pana in podul unei case".

daca si la cazuri clare de neacordare prioritate in intersectie tot despre viteza discutam... chiar ajungem maicute. si mai bine o luam pe jos. sau ne cumparam tanc. ca idee, 25 la ora prinde un om obsinuit in sprint

Edited by XaeL
Link to comment
Share on other sites

Guest Banditosul argintiu

eu zic sa pastram comentariile legate de viteza excesiva pentru topicurile cu "a sarit peste parapet si a zburat 70m pana in podul unei case".

daca si la cazuri clare de neacordare prioritate in intersectie tot despre viteza discutam... chiar ajungem maicute. si mai bine o luam pe jos. sau ne cumparam tanc. ca idee, 25 la ora prinde un om obsinuit in sprint

Băi XaeL super membrule, stai jos, nota 4 (patru). Presupun că ești frate cu ăla din Dej, care a ars-o și-a lovit o bătrânică neatentă! Ne lași, super membrule? Ptiu!

Link to comment
Share on other sites

eu zic sa pastram comentariile legate de viteza excesiva pentru topicurile cu "a sarit peste parapet si a zburat 70m pana in podul unei case".

daca si la cazuri clare de neacordare prioritate in intersectie tot despre viteza discutam... chiar ajungem maicute. si mai bine o luam pe jos. sau ne cumparam tanc. ca idee, 25 la ora prinde un om obsinuit in sprint

Majoritatea gandesc asemeni tie. Din acest motiv aceeasi majoritate striga "moarte conservarilor". Si din acelasi motiv o gramada de tinerei mor cu dreptatea in brate. Bravo! Keep up the good work.

Link to comment
Share on other sites

de obicei sunt in tabara conducerii preventive cand comentez in sectiunea asta.

dar pe topicul de fata vad ca discutia merge catre conceptul comunist "pana la limita evitarii oricarui pericol". ai facut accident? inseamna ca nu ai redus viteza pana la limita evitarii pericolului. ce conteaza ca pericolul trebuia sa iti dea prioritate? ai avut tu viteza.

mi se pare ca se exagereaza, mai ales ca nu vad nicio comunicare cat de cat oficiala despre viteza motocicletei, doar un martor care a zis ca "ambala motorul". figura asta parca se face cu ambreiajul decuplat, nu? adica nu genereaza viteza, dimpotriva

Edited by XaeL
Link to comment
Share on other sites

Băi XaeL super membrule, stai jos, nota 4 (patru). Presupun că ești frate cu ăla din Dej, care a ars-o și-a lovit o bătrânică neatentă! Ne lași, super membrule? Ptiu!

Nu stiu de ce esti atata de aprig. Si-a spus omul parerea, nu a dat examen :).

 

Din punctul meu de vedere faza lunga pe care tu o apreciezi este frectie la picior de lemn. Circuli cu faza scurta si este suficient. Ma rog, ai avantajul ca mai primesti niste injuraturi de la restul soferilor.

Am mai spus despre acest aspect: daca vrei sa te ajute cu ceva lumina montezi doua proiectoare suplimentare lateral cat mai jos si cat mai departate de motor astfel incat motocicleta sa devina ''mai mare''.

Mintea ne joaca feste in aprecierea distantei pina la o motocicleta datorita siluetei subtiri a acesteia. Asta recomanda cei de se ocupa cu siguranta rutiera la ADAC sau ÖAMTC.Poate or fi si altii de alta parere, nu cunosc.

Desi, din experienta proprie, acuma cateva zile nici Goldwing-ul nu a fost vazut intr.un sens giratoriu.

Adica asta:

post-89376-0-48530100-1497532298_thumb.jpeg

Si aveam si luminile si proiectoarele pornite. Si nici eu nu sunt mic :).

 

Problema este ca romanul nu se asigura, nu ca nu a vazut (de aceea luminile nu cred ca ajuta). Pur si simplu il doare in koor. Chiar o sa mai auzi comentarii ale celor vionvati ''da n-ai vazut domne ca veneam?''

 

Iar ceea ce spune @Xael nu este deplasat: in oras circuland regulamentar ai 50 Km/h = circa 14 m/s. (si te mai faci si de ras pe forum).

Pai cam 14 m are o intersectie de genul celei din poza de la un cap la altul. Daca merzanul i-a iesit in fata exact cand el intra in intersectie (adica sa spunem ca era pe trecerea de pietoni) soarta ii era pecetluita. Ce sa faca intr-o secunda? Motorul nu carmeste ca masina. Abia apuci sa apesi frina. Daca bizonul nu a semnalizat si a virat brusc fara sa incetinesca nici nu putea anticipa colegul ce il asteapta.

 

Asta este, daca s-au aliniat planetele si s-au creat conditiile pentru accident, iar tu esti la locul nepotrivit la momentul nepotrivit nu mai ai scapare.

Si atunci tot ce poti face este sa procedezi cum spune @WotRU2Me: te gandesti ca poate bizonul va veni, si iti reduci viteza la cat apreciezi ca iti permite sa poti face ceva. Si asa circuli.

E un soi de paranoia in care te gandesti ca absolut toti cei din jurul tau au de gand sa dea peste tine.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt paranoic la extrem încât și doamna mea rade de mine in unele situații cand franez pe linie dreapta, in camp,vizibilitatea maxima ca ma gandesc eu ca poate la mijlocul ei e un animal care va sari pe drum in fata mea. In realitate e doar iarba netunsa. 😁 Consider ca paranoia save lives, nimic altceva, nicidecum artificiile tehnice gen lumini suplimentare, tobe galagioase, etc. Si țin sa precizez ca nu circul cu viteza legala decat e extrem de rar. Spuneam și pe alt topic,prin acest mod paranoia, sansele sa te si distrezi si sa și ajungi acasă întreg de fiecare data sunt destul de mari.

Edited by george05
Link to comment
Share on other sites

Vezi semnatura ta Xael.... Ti se pare ciudat sa reduci viteza cand ai prioritate dar vezi pe unu ca vrea sa se bage? daca nu esti cu TIRul sa stii ca nu e o idee rea.

stiu semnatura mea. dar nici sa o iei pe jos pe langa mobra de teama ca nu ti se da prioritate nu e ok, nu?

ma repet: in topicul asta, mai mult decat in altele, s-a cramponat lumea exclusiv de viteza excesiva a motociclistului. ceea ce mi se pare nejustificat

Edited by XaeL
Link to comment
Share on other sites

Guest Banditosul argintiu

Săgeată Argintie, îl aperi nejustificat pe acest XaleLklfrdK super membru, dar n-ai dreptate, avansatule superior și super membru, de-opotriva. Stai jos, nota 4 (patru). în acest caz..

Link to comment
Share on other sites

Guest goe 75

Eu sunt paranoic

Ceva de genul eu am facut in tinerete dar acuma nu mai fac ?

Din moment ce eu nu mai fac nici restul nu mai au voie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...