Sari la conținut

Presiune in Cauciuc


Postări Recomandate

Vizitator goe 75

@ superbec

 

Ce spui tu acolo este corect dar nu neaga ce am zis eu mai sus.

Ideea este prezenta si intr-unul din articolele de mai sus .

Puteau foarte bine sa aleaga o presiune putin mai redusa ca recomandare generala dar s-a luat in considerare si factorul motociclist dezinteresat care nu intelege cat de important este sa mai verifice presiunea din cand in cand .Este vorba de o recomandare generala venita dupa o perioda de recomandari specifice,menita sa cuprinda cat mai multe modele ,pentru a reduce din confuzia celor mai greu de cap.

» Post actualizat in 25 Jun 2017 18:00

Daca citesti cu atentie o sa observi ca motocicletele foarte grele nu sunt incluse in recomandarile respective.Daca reduceau putin nivelul recomandat nu faceau decat sa mareasca numarul de exceptii.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 228
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ superbec

 

Ce spui tu acolo este corect dar nu neaga ce am zis eu mai sus.

Ideea este prezenta si intr-unul din articolele de mai sus .

Puteau foarte bine sa aleaga o presiune putin mai redusa ca recomandare generala dar s-a luat in considerare si factorul motociclist dezinteresat care nu intelege cat de important este sa mai verifice presiunea din cand in cand .Este vorba de o recomandare generala venita dupa o perioda de recomandari specifice,menita sa cuprinda cat mai multe modele ,pentru a reduce din confuzia celor mai greu de cap.

» Post actualizat in 25 Jun 2017 18:00

Daca citesti cu atentie o sa observi ca motocicletele foarte grele nu sunt incluse in recomandarile respective.Daca reduceau putin nivelul recomandat nu faceau decat sa mareasca numarul de exceptii.

 

corect, ma stresa nefasta ...

mda prafuri!. stinta praf! producatorii de anvelope sant toti praf! doturi aleatorii iar cele mai bune anvelope sant cele fabricate maine! :alcy:

nu-ti mai zic sa te lasi de bautura pt ca sigur ca e prea tarziu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baaaa cauciucarilor, vreau sa stiu care mai e PSD-ist d'asta cu ideea ca un cauciuc se uzeaza de 3 ori mai repede cu presiunea data de producator si DE CE?

» Post actualizat in 26 Jun 2017 09:20

Oricum nu putea sa scape de chicken strips cu presiunea data de producator pă 636le ala :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baaaa cauciucarilor, vreau sa stiu care mai e PSD-ist d'asta cu ideea ca un cauciuc se uzeaza de 3 ori mai repede cu presiunea data de producator si DE CE?

nu cred ca a zis nimeni asa ceva .... lol

 

 

» Post actualizat in 26 Jun 2017 09:20

Oricum nu putea sa scape de chicken strips cu presiunea data de producator pă 636le ala :))

ideea e sa mai poti sa si accelerezi pe iesire nu doar sa duci cauciucurile la capat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca a zis nimeni asa ceva .... lol

 

Poate nu mai inteleg eu romaneste ...

 

las si eu asta aici. http://racetrackrefugee.com/2013/10/30/michelin-pilot-power-2ct-vs-pilot-power-3/

Ce se intampla daca protagonistul nu asculta de `Balamuc` ala de la circuit de acolo pentru ajustarea presiunilor? Este ca jumulea guma in de 3x mai putini km?

Apoi vin unii pe aici si zic ca ii tine 5K guma ;) si pe altii cu presiuni de 1.3 la carcasa rigida ii tine 10K.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare test pt riderii stradali, touring sau supersport: se ruleaza pe autostrada, 130km/h (legal). Cind se uzeaza mai repede anvelopa spate, pe canicula (50gr la nivelul asfaltului), la 20grdC si cer noros sau intr-o zi rece si mohorita (5-10 grdC)? Presiune standart cum zice producatorul. Cu argumente va rog.

 

In toata discutia cu presiunea nu s-a pomenit nimic de temperatura suprafetei de rulare, care poate diferi si cu 40grd de la zi la zi(noapte).

 

La curse, mie mi-a trebuit ceva timp sa invat de la veterani, ei isi masurau presiunea la anvelope dupa ce dadeau 3-4 ture. Ieseau, ajustau presiunea si ieseau din nou pe pista. In afara de aderenta, are mare imprtanta si uzura pneului in functie de temperatura. Mai precis, la curse daca variezi cu 0.2-0.3bar presiunea, vei vedea ca cauciucul spate ori se curata de rupturi, ori apar rupturile (nu se umbla la reglajele suspensiei).

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare test pt riderii stradali, touring sau supersport: se ruleaza pe autostrada, 130km/h (legal). Cind se uzeaza mai repede anvelopa spate, pe canicula (50gr la nivelul asfaltului), la 20grdC si cer noros sau intr-o zi rece si mohorita (5-10 grdC)? Presiune standart cum zice producatorul. Cu argumente va rog.

Raspunsul meu : Intr-o zi rece cu asfaltul la 5C. Daca asfaltul e bocna, guma nu ajunge in temperatura chiar daca mergi constant 2h pe autostrada. Vremea rece distruge guma mai mult decat vremea calda.

 

Iar pentru :

 

La 20C si cer noros inseamna ca asfaltul nu e incalzit de soare deci va avea tot 20C si va fi prietenos cu cauciucul.

la 50C la nivelul asfaltului nu va flexa ca la 20 grade si se toceste mai repede.

 

 

Din ce mi-am dat eu seama pana acum, sunt mai multi factori care influenteaza presiunea aerului in guma dupa ce s-a incalzit. Si de obicei acolo e punctul sensibil, ca atunci cand e guma calda sa aiba presiunea la care lucreaza in parametri - nici nu flexeaza carcasa mai mult decat trebuie (hot tear) nici nu e prea balon (cold tear).

 

pe 1290 daca pun 2.9 la rece si sunt 30grade afara(si probabil 50 asfalt) arata in mers 3.4 pe bord. Nu stiu inca daca asta e presiunea lui ok de functionare dar prefer sa mai scad de la mine 0.1 din oficiu. In orice caz nu pare ca s-a deteriorat prematur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici nu flexeaza carcasa mai mult decat trebuie (hot tear) nici nu e prea balon (cold tear).

 

 

 

E invers.

hot tear apare la presiune prea mare pentru ca pata de contact e mica si se supraincalzeste calea de rulare pe portiunea unde se deschide gazul maxim/spre maxim.

Cold tear poate sa apara si la presiune mica dar si la presiune prea mare.

E contraintuitiv, stiu si parca vad ca multi se vor oripila la aceasta veste veche de cand lumea.

 

Nu incerca sa dai stradalilor explicatii continand fineturi de la circuit pentru ca nu vor pricepe si, mai rau, se vor incapatana sa nu priceapa si sa te contrazica :)

 

Am un exemplu proaspat din weekend de pe TG secuiesc - Supercorsa spate umflat la 1.9 a patit Hot tear. L-am mai dezumflat dupa ureche ca am uitat manometrl acasa dar tot nu l-am vindecat. Presiunea recomandata in el la rece e 1.7.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect dar JAGI a zis ca merge pe autostrada constant, deci nu deschide gazul pentru supra stres incat sa "arda" fasia aia mica pe care apasa.

Deci a mai ramas doar Cold Tear de presiune mare: guma e supra-umflata, impiedica flexarea carcasei si ajungerea in temperatura si practic sar micro bucati din guma inca rece (eu stiu ca de-aia ii zice cold-tear la asta, ca e guma rece pentru ca e balon.

Si 'tear' la presiune mica atunci cand carcasa flexeaza mult prea mult, se supraincalzeste (de-aia i-ar zice hot) si apar rupturi.

Poate m-am incurcat in termeni dar fenomenul l-am descis la fel :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alte pareri va rog? Ma adresez in special celor ce sustineti cu tarie ideea ca trebuie acea presiune indicata de producatori. In afara argumentului suprem ca"Asa zice producatorul". Am auzit 2 pareri , dar Cesar e din alta liga, deci va rog ca ceilalti sa argumentati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E invers.

hot tear apare la presiune prea mare pentru ca pata de contact e mica si se supraincalzeste calea de rulare pe portiunea unde se deschide gazul maxim/spre maxim.

 

presupunere gresita, astia cu 2.9 in cauciuc nu deschid niciodata tot gazul !

 

pam pam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine unul treaba e clara: este un interval de presiune de cateva zecimi(putine) in care o anumita anvelopa se simte bine conform conditiilor date si daca depasesti intervalul in ambele directii bine nu e. Intervalul ala de zecimi de asemenea poate urca sau cobori. Dezvoltarea acestei idei tine de fineturi care au mai degraba legatura cu performanta pe pista decat mersul stradal si consider ca nu merita aprofundat subiectul aici ca sunt atat de multi parametri incat nu cred sa aiba storage suficient forumul asta sa cuprinda discutia. Asta este si motivul pentru care experimentatii de care pomenea JAGI isi seteaza presiunea prin incercari repetate, dupa cateva ture de pista: iau temperatura la cald a pneului, mai umbla pe la suspensii, pe la mape, se mai uita la gumarea pistei, mai baga niste bureti in rezervor, mai un TC modificat ... fineturi din astea.

 

Eu raman la parerea mea: 2.3 fata/spate pt o motoreta de talie si putere medie acopera nevoile majoritatili stradalilor, adica motociclistului obisnuit, printre care ma aflu si eu chiar daca uneori ma joc cu presiunea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

presupunere gresita, astia cu 2.9 in cauciuc nu deschid niciodata tot gazul !

 

pam pam

Dar frineaza instinctiv tare cind apare combina din lanul de porumb? Si evident ca apasa maxim si frina spate!!!!

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@JAGI, si eu merg cu presiunea recomandata, respectiv 2,9/2,5 dar o fac pentru ca asa mi se pare mie mai usor de controlat motocicleta, "handling is improved".

Chiar nu stiu raspunsul la intrebarea ta si cum ziceam pe mine nu ma intereseaza uzura ci merg cu presiunea recomandata pt ca asa simt eu motocicleta mai bine. Am mers si cu presiune mai mica si mi s-a parut o diferenta mare de manevrabilitate. La masina la fel, pe sticker scrie 2.2 cu 2.2 atata pun si chiar nu ma intereseaza parerile altora de pe forumuri devreme ce am un sticker care imi spune ce presiune sa bag.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caz clar acum 2 zile (temp aerului 30-32grade)

Am facut presiunea in roata fata 2.1 si spate 2.2 (masurat cu aparat profesional folosit la curse)

Impreuna cu pasager am mers prin oras circa 20 de min, dupa care imediat ce am ajuns la garaj am masurat presiunea

2.2 fata si 2.4 spate

Asta am masurat eu in conditiile enumerate mai sus, oare daca bag 2.9 pe 40grade si merg si mai mult in conditii de viraje nu va sarii presiunea in 3.4? Io cred ca va sarii, asa ca aveti mare grija !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai putin. Eu am pus intrebarea pt ca am observat ca in clasa sint elevi foarte pregatiti. Sintem deja pe pagina a 9-a? Mai toate argumentele celorlalti au fost ca: Asa scrie pe bascula, Asa recomanda producatorul. Scuze dar ce scrie in manual, am citit si eu, acum muuuulti ani. Si am luat anvelope noi, care la un amarit de CBR600F nu aveau aderenta cind deschideam gazul in treapta a 2-a. Deci, am inceput sa-mi pun intrebari.

 

Nu ma consider nici pe departe un prof al anvelopelor.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai putin. Eu am pus intrebarea pt ca am observat ca in clasa sint elevi foarte pregatiti. Sintem deja pe pagina a 9-a? Mai toate argumentele celorlalti au fost ca: Asa scrie pe bascula, Asa recomanda producatorul. Scuze dar ce scrie in manual, am citit si eu, acum muuuulti ani. Si am luat anvelope noi, care la un amarit de CBR600F nu aveau aderenta cind deschideam gazul in treapta a 2-a. Deci, am inceput sa-mi pun intrebari.

 

Nu ma consider nici pe departe un prof al anvelopelor.

Dar un prof al yamahelor?:))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna asta! :10:

 

Sunt cativa colegi pe aici care chiar stiu despre ce vorbesc!

...dar majoritatea celorlalti folosesc anvelopa undeva la max 70-80% (si cred ca este o estimare super optimista :) ) din suprafata de rulare

iar in acest caz, e aproape irelevant cu ce presiune merge, cu zero virgula cat peste sau sub cea recomandata.....

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...