ERU Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 (editat) Acum 17 ore, xt600 a spus: Si la ce ar folosi??? Exact la ce folosesc si aia 48 existenti. Citat Ce intelegi prin "a le hingeri in off"? Suntem unii care mergem normal cu ele, nu le "hingherim" deci nu vad de ce le-am modifica. Expresia cu hinghereala vine de la colegul argintiu, de aia avea ghilimele, era citat. Citat Pai Dakaru' despre care vorbesti, scoate aia 50cp din 650 cmc, daca tin bine minte. Cine iese sifonat in cazul asta?? Insa a compara Dakarul cu CB500X este un nonsens. Doua bicle foarte diferite, pentru utilizari diferite. Exact dar aia 50 de cai sunt scosi dintr-un singur cilindru si cu tehnologie de cand eram eu tânar. Daca facem analogii, hai sa vedem DR Big 800 vs Triumph Tiger, KTM790, BMW F800GS, parca tot sifonata iese. Si pentru ca sunt nemernic iti spun ca exista si un contraexemplu Tenere 700 2 cilindrii vs KTM690. Referitor la biciclete ambele sunt in aceasi categorie si ar trebui sa fie destul de similare, ambele sunt mobre care duc pasager si bagaje si sunt racite cu apa si sunt cu injectie, deci relativ moderne, doar ca aia mai veche are mai multi cai si e mai usoara, WTF !?!? Citat Incercam sa iti sugerez, ca CB500 X este un tourer (unii il baga chiar in categoria adventure, insa nu as merge atat de departe, cu toate ca roata de 19, de pe ultima varianta, ii da un plus de polivalenta) , adica o motoreta pentru trasee lungi si foarte lungi, de care se pare ca se achita cu mult succes. Cred ca tu il "confuzezi" cu CB500, care, da, poate fi folosit pentru commuting. Nu-l confuzez, ei il declara ca adventure si eu ca un cetatean de buna credinta ma astept sa fie. Acum 15 ore, Silver Arrow a spus: @ERU Reiau: modelul CB500X este destinat unei anumite categorii de clienti: cei care au A2. Asadar sa scoata din motor mai mult de 48 CP insemna sa ii elimine pe acesti clienti. Si daca scotea 55 CP care era castigul? Doar dadea cu piciorul clientilor. Aprox 15% Editat Mai 2, 2019 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 @ERU Ai tu o problema cu puterea. Daca 48 CP nu ii sunt suficienti iti iei alta mobra. Si ai rezolvat problema. Sau ai tu ceva cu posesorii e A2 si nu vrei sa le lasi CB-ul si pentru ei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 Acum 1 oră, Silver Arrow a spus: @ERU Ai tu o problema cu puterea. Daca 48 CP nu ii sunt suficienti iti iei alta mobra. Si ai rezolvat problema. Sau ai tu ceva cu posesorii e A2 si nu vrei sa le lasi CB-ul si pentru ei? Mobra poate sa aiba oricati cai, pana la 96 si se restrictioneaza ulterior, nu bag mana in foc, dar cred ca la mobra asta, se face foarte simplu din computer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 Acum 16 minute, ERU a spus: Mobra poate sa aiba oricati cai, pana la 96 si se restrictioneaza ulterior, nu bag mana in foc, dar cred ca la mobra asta, se face foarte simplu din computer. Am inteles ceea ce spui. Eu nu cunosc producatori care sa faca ei treaba asta. Sa aiba 2 setari de putere sa zicem, desi in principiu nu este o idee rea. Doar ca la ei gandirea este simpla: vrei mobra de A2 iti iei CB500, vrei mobra mai puternica iti iei altceva. Ei au avut nevoie de o mobra de A2 cu pret cat mai mic. Daca o faci de putere mai mare cu limitare optionala, o sa ai nevoie de piese mai zdravene gen: lant, pinioane, piese prin motor si cutia de viteze etc. Cum astia in ziua de astazi calculeaza totul la limita limitei ca sa scada pretul de fabricatie si sa creasca profiturile, ceea ce spui tu nu se va intampla. Ideea capitalistuluio nu este sa faci tu economii cumparand un motor de A2 pe care il poti face apoi de A, ci sa cumperi de la el doua motoare. Asta este scopul societatii de consum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 mie imi place CB500X, iar faptul ca i-au pus 19 pe fata nu o vad ca o imbunatatire de care era nevoie, pt ca si cu cea de 17 tot aceeasi mobra e, adica o motoreta de oras, de naveta. iar pt entuziasti pt calatorii, singur sau in 2, motoreta asta te va plimba fara stres. faptul ca sunt tot felul de nebuni care baga mii de euro sa o faca de off e o mare prostie. Motoreta e grea din start si orice ai face nu poti face un off cum ai face cu un husqvarna 701 ... motorul este relaxat maxim si probabil ca va rezista cu brio sa faca KM de ordinul sutelor de mii fara interventii la motor. avand in vedere pretul pt ea ca motoreta noua eu zic ca este best buy si sa nu uitam se adreseaza categoriei A2 si de acolo limitarea de CP. mie imi face cu ochiu iar daca nu voi reusi sa ma incadrez ca buget pt Tracer 700, atunci ea e a doua pe lista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 1 oră în urmă, Silver Arrow a spus: Doar ca la ei gandirea este simpla: vrei mobra de A2 iti iei CB500, vrei mobra mai puternica iti iei altceva. Ei au avut nevoie de o mobra de A2 cu pret cat mai mic. Foarte corect ceea ce spui. Honda este un bun exemplu in acest sens, pentru ca au acoperita toata plaja de la 500 cmc - 1200cmc. Vrei ceva peste 50 cp, ai la dispozitie NC750X, vrei mai mult, ai Crossrunner si, in top, Crosstourer. Vrei ceva cu adevarat adventure, ai AT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 Cati cai are Nc750x? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 54 cp si 68 Nm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 (editat) 1 oră în urmă, ERU a spus: Cati cai are Nc750x? un pic peste limita impusa de A2, dar au si varianta de 47 :))) S-au gandit atat de mult la astia cu A2, ca nu s-au mai putut opri "For A2 licence holders a 35kW version is now available, which can be easily converted to the full power version by a Honda dealer at the appropriate time. Equally, it will be possible to restrict the full power version to 35kW by a Honda dealer replacing the standard throttle body and remapping the ECU. In most riding situations the restriction of peak power is not noticeable and the 0-100m acceleration time is identical to the full power version" Editat Mai 2, 2019 de sivi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.i Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 Și Tenere 700 vine in două variante: 35 kW și 54 kW. CB500x nu este limitată, atât produce motorul. Unii au reușit să îl ducă la 55cp, dar cu modificări destul de multe, inclusiv componente din motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 1 oră în urmă, sivi a spus: un pic peste limita impusa de A2, dar au si varianta de 47 :))) S-au gandit atat de mult la astia cu A2, ca nu s-au mai putut opri "For A2 licence holders a 35kW version is now available, which can be easily converted to the full power version by a Honda dealer at the appropriate time. Equally, it will be possible to restrict the full power version to 35kW by a Honda dealer replacing the standard throttle body and remapping the ECU. In most riding situations the restriction of peak power is not noticeable and the 0-100m acceleration time is identical to the full power version" Nici eu nu am inteles ce a fost in mintea lor cand au trecut peste 48CP. Fii-mea un NC isi dorea. Este un pic mai mare ca CB-ul. Acuma a ramas cu inima la CB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 Adevarata performanta consta in marketingul celor de la Honda: sa lansezi in '93 un model perfect mediocru destinat navetei, bazat pe tehnologia anilor 70-80, si sa-l vinzi 10 ani. Apoi sa mai stai 10 ani, sa-i faci niste modificari tehnice pentru obtinerea omologarilor- cum ar fi sa il castrezi cu 10 cai (probabil pt normele Euro) ajungand la mai putine gloabe decat Honda CB500 Four (lansata cu vreo 50 ani in urma!), sa-l relansezi drept "model nou" si sa-i convingi pe unii sa-ti dea 6-7k euro pe el! Bonus, ii lungesti putin furca, ii pui cioc si a devenit ădvenciăr (ca tot e disperata lumea dupa gipuri- deh- numai aventurieri si exploratori) Chiar ca e de admirat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai c Postat Mai 2, 2019 Share Postat Mai 2, 2019 Comparatia dintre 4 in linie si 2 in linie este total nepotrivita;iar un motor ce nu e turat ,pe de o parte are comportament mai liniar ,pe de alta tine mult mai multi kilometri,si sa nu vorbim de intretinere,consum... In plus,poate exista si rideri ce isi doresc mai putini cai putere,cred ca nimeni nu s-a gindit la varianta asta (fetele de ex) Vinzarile vor confirma realismul Honda,dmpdv e un model atragator si ca design. In ce priveste ideea cu tehnologia anilor 70... putem observa ca,in pofida atitor reclame, motorul cu ardere interna a avut ca si putere litrica o evolutie lenta dupa anii 50-60 si de multe ori absorbita de normele de poluare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 Normele euro si legislatia pentru permise i-a facut pe cei de la Honda sa reitereze modelul CB500, updatand designul si aducand imbunatatiri tehnologice. Nu stiu daca mai tineti minte dar cand au lansat modelul NC700 X si celelante derivatii, cei de la honda au facut un studiu de piata din care au obtinut informatii pe baza carora au dezvoltat motorul asta, totul bazandu-se pe raspunsurile primite, de aceea motocicleta este una economica, cu spatiu integrat de depozitare, un motor de doar 50si un pic de cai si o plaja de turatie nu foarte mare. Probabil dupa acelasi principiu s-au ghidat si aici. Eu nu vad totusi un alt competitor ca pret pentru CB500x, o motocicleta buna la toate care nu exceleaza in nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
severoprisan Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 (editat) Vreo 52cp NC750. Editat Mai 3, 2019 de severoprisan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 (editat) Foarte misto cateva din postarile anterioare. Revin cu o problema: Motocicleta A cu capacitate cilindrica 500 cmc 2 cilindrii [CB500x] dezvolta 48 cai Motocicleta B cu capacitate cilindrica 750 cmc 2 cilindrii [NC750x] dezvolta 54 cai A se calcula de cati cati cmc are nevoie motocicleta C pt a dezvolta 95 cai? Raspuns corect dar tendentios 790 dar sa o cheme KTM. Dupa care revin cu o alta problema. Cati cai o sa scoata KTM dintr-un paralel twin de 500 cmc ? Post bonus: Mi se pare destul de penibil sa nu treci caii putere si nici cuplul in fisa tehnica de pe site-ul oficial: https://powersports.honda.com/2019/nc750x/specifications.aspx Editat Mai 3, 2019 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 Acum 10 ore, walking^human a spus: Adevarata performanta consta in marketingul celor de la Honda: sa lansezi in '93 un model perfect mediocru destinat navetei, bazat pe tehnologia anilor 70-80, si sa-l vinzi 10 ani. Apoi sa mai stai 10 ani, sa-i faci niste modificari tehnice pentru obtinerea omologarilor- cum ar fi sa il castrezi cu 10 cai (probabil pt normele Euro) ajungand la mai putine gloabe decat Honda CB500 Four (lansata cu vreo 50 ani in urma!), sa-l relansezi drept "model nou" si sa-i convingi pe unii sa-ti dea 6-7k euro pe el! Bonus, ii lungesti putin furca, ii pui cioc si a devenit ădvenciăr (ca tot e disperata lumea dupa gipuri- deh- numai aventurieri si exploratori) Chiar ca e de admirat! Pai asta arata ca de fapt in esenta motorul cu ardere interna nu s-a schimbat. S-a schimbat modul de alimentare, de la carburator la injectie, si implicit modul de control al amestecului, au aparut tot felul de electronice care il fac mai eficient si mai putin poluant. Asadar nu vad nici o surpriza. Caii putere probabil ca sunt scosi pentru consum si implicit poluare. Pana una alta pretul lui CB500X il face atractiv. Vanzarile sunt cele care conteaza. Ca de multumit pe toata lumea cu un singur model de mobra este imposibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 Nu s-a schimbat radical, dar imbunatatiri tot au mai aparut; e bun exemplul cu KTM, care scoate ~13hp/100cc din motorul l2 de pe seria 790, in conditiile in care pe masura ce creste capacitatea totala scade si puterea/100cc. Si puterea ca puterea, poate multi chiar nu folosesc mai mult, dar restul componentelor sunt identice cu cele care erau modeste si pentru '93. Suspensie damper rod (ca in anii '70) - la fel. Cadru de fier- la fel. Doar 1 etrier amarat pe fata, si ala cu 2 pistoane- la fel. Greutate mare pentru performante si dimensine- la fel. Cat putea oare sa-i mai coste sa-i puna macar cartuse in furca- chiar si nereglabile, sau chiar si un amarat de emulator (o bucatica de metal cu cateva saibe)- si inca 2 pistoane in etrierul din fata? 15USD? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 Acum 10 minute, walking^human a spus: Nu s-a schimbat radical, dar imbunatatiri tot au mai aparut; e bun exemplul cu KTM, care scoate ~13hp/100cc din motorul l2 de pe seria 790, in conditiile in care pe masura ce creste capacitatea totala scade si puterea/100cc. Si puterea ca puterea, poate multi chiar nu folosesc mai mult, dar restul componentelor sunt identice cu cele care erau modeste si pentru '93. Suspensie damper rod (ca in anii '70) - la fel. Cadru de fier- la fel. Doar 1 etrier amarat pe fata, si ala cu 2 pistoane- la fel. Greutate mare pentru performante si dimensine- la fel. Cat putea oare sa-i mai coste sa-i puna macar cartuse in furca- chiar si nereglabile, sau chiar si un amarat de emulator (o bucatica de metal cu cateva saibe)- si inca 2 pistoane in etrierul din fata? 15USD? Se vede ca nu ai tangenta cu industria automotive. Astia se bucura la fiecare cent economisit indiferent de consecinte. Pai sa zicem 15 USD x 10.000 buc/an = 150.000 USD/an, stii ce bine stau banutii astia in buzunarul actionarilor? Adevarul este ca modul tau de a gandi, ingineresc, al lucrului facut cum trebuie, nu te califica sa ajungi vreodata sef intr-o multinationala. Pai tu tii cu ursul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 Acum 3 minute, Silver Arrow a spus: Se vede ca nu ai tangenta cu industria automotive. Astia se bucura la fiecare cent economisit indiferent de consecinte. Pai sa zicem 15 USD x 10.000 buc/an = 150.000 USD/an, stii ce bine stau banutii astia in buzunarul actionarilor? Adevarul este ca modul tau de a gandi, ingineresc, al lucrului facut cum trebuie, nu te califica sa ajungi vreodata sef intr-o multinationala. Pai tu tii cu ursul! Nu stiu daca ai dreptate, poate nu va ajunge niciodata sef te tarla la orezari, care se complac in trecut, dar poate ajunge la europeni, vezi modul de gandire sau viziunea KTM. Acum o sa imi sara 70% din forum in cam, ma duc sa imi iau floricele si limonada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 In multinationala n-as avea sanse nici pentru middle management- as fi incompatibil cu cerinta de baza: sa nu produci si sa nu fi produs nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 Acum 6 minute, walking^human a spus: In multinationala n-as avea sanse nici pentru middle management- as fi incompatibil cu cerinta de baza: sa nu produci si sa nu fi produs nimic. Cum zice Murphy: cine stie face, cine nu stie conduce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.i Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 1 oră în urmă, einstein1984 a spus: ca sumar, sa ai ai A plin si sa zici ca asta e ideala.. e dubios. Ca incepator poate o fi buna, dar scapand de limitele A2 sunt oferte mai bune, de la yamaha, suzi KTM, pemf etc. Nici ieftina nu mie se pare. Eu sunt unul dintre dubioși Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 1 oră în urmă, einstein1984 a spus: noh, sunt si oameni care zic ca loganul e mai bun decat un opel astra de exemplu Unii chiar din Deutschland... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Mai 3, 2019 Share Postat Mai 3, 2019 Intr-un fel chiar e- pentru economie, pentru carat cartofi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.