Sari la conținut

Problema electrica Zx9r din 1999


Idk8414
 Share

Postări Recomandate

usher-eating-popcorn.jpg

 

Pana la urma alt regulator s-a cumparat?

Ai putea sa-i spui celui care ti-a pus priza de bricheta si buton de ventilator sa stearga aceste "add-on"-uri? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 134
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pana la urma alt regulator s-a cumparat?

Ai putea sa-i spui celui care ti-a pus priza de bricheta si buton de ventilator sa stearga aceste "add-on"-uri? :D

Da, am cumparat alt regulator, nu am apelat la chinezarie, am luat un releul regulator de la un zx9r din 2002, original sh..

Da, am vorbit, butonul l-am scos, mai urmeaza sa ii spun sa imi dea jos si priza aceea.. Si deseara pun si noul releu si refac masuratoarea 3 fara ca statorul sa fie in sarcina..

Editat de Idk8414
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da, bine, stiu ca asa ar fi trebuit dar nu am vazut pana acum la stea sa-mi vina 2 sarme ar putea sa ne lamureasca initiatorul daca gaseste deja 6 sarme legate la un loc.

Am studiat statorul in triunghi si in stea cum este legat si care sunt diferentele, am gasit pe net un mic desen si in poza este desenul facut de mine (nu ma prea pricep) dar legatura de la stator la mine se pare ca este in stea, atasez si o poza mai detaliata, firele intra in urmatoarea tot la a 3 bobina, din 3 in 3 bobine.. Deci teoreric este cum spune zidu, e in stea.. :)) in poza cu statorul ar trebui sa se observe ca tot din 3 in 3 bobine intra sarma

post-97221-0-81042100-1505478357_thumb.jpg

post-97221-0-05009900-1505478413_thumb.jpg

Editat de Idk8414
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce explici tu acolo cat si ce arata desenul tau este triunghi toata ziua.

Asa, triunghi, ma scuzi.. :))

» Post actualizat in 15 Sep 2017 17:33

Deci, teoretic i-am dat de capat, impreuna cu un prieten de al meu.. Uitati cum arata releul vechi..

Am pus statorul, l-am masurat nefiind in sarcina, imi baga pe toate cele 3 fire aprox 76v la 5000 ture... Ok, am fost fericit, am inceput sa bag cablurile in mufa (cele galbene de la releu, le-am pus la nimereala in mufa in sensul ca nu mai stiam firele galbene exact in ce pozitie erau in mufa, nu stiu acum daca trebuia sa respect si sa imi semnez cablurile galbene din ce locas din mufa le-am scos.. )Infine, am pus gablurile galbene, am conectat noul releu, am pus contactul, am pornit motorul, am facut masuratorile necesare, voltajul nu mai imi scadea deloc sub 13.7 si nu imi crestea peste 14.2-3 sau 14.5.. Se mentinea chit ca il ambalam, consumatori porniti, totul pornit, dupa care stand el asa pornit si eu bucuros am observat ca iara am problema la contact, adica mi se lua contactul si imi revenea inediat, mi-a facut asa de 4 ori dupa care a omorat tot complet, curent, bord, tot, am tot cautat ce drac sa fie, ca la final sa ajung sa controlez siguranta generala si sa vad ca e complet topita in releul de pornire, uitai in poza ce a mai ramas din siguranta..

Am curatat locul, am bagat o noua siguranta, am pornit motorul si am continuat sa il masor, duoa care mi-a trecut ideea sa masor acum si statorul in sarcina, am pus aparatul pe curent alternativ la 200, am inceput sa masor intre fire si imi arata intre 9 si 12 v la relanti, dupa care imi arata cand era turat, nu mai mult de 14v.. Sa fie oare de la faptul ca firele de la stator trebuia sa le pastrez eu pozitia exacta in mufa? Sa nu fie inversate intre ele? Sau gresesc eu la masurat?..

» Post actualizat in 15 Sep 2017 17:39

Si precizez ca masurarea statorului in sarcina o fac tot prin spatele mufei, sa ajung la papucii firelor

post-97221-0-28324000-1505496755_thumb.jpg

post-97221-0-97349400-1505496774_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, va multumesc din suflet <3 am.reusit sa rezolv problema fara a apela la un mecanic.. Se pare ca acum totul e in regula, de aceea statorul inainte imi dadea valori de 35v pentru ca releul era ars si statorul in sarcina nu se masoara.. Ca acum cu firele scoale, la relanti imi baga 27v si daca o turez la 5000rpm imi baga peste 70v..

Toata confuzia in circul asta este din cauza mea pentru ca am masurat statorul in sarcina si v-am dat date eronate (l-am.masurat in sarcina pentru ca mufa mea de la stator e in 5 fire, in mufa imi intra si senzorul de neutru si un alt fir albastru, de aceea cand scoteam mufa se oprea motorul si nu mi-a dat ideea sa scot doar firele de la stator.. Imi cer scuze, oricum din toata povestea am invatat muuulte acum.. Va multumesc din suflet.. Huh.. Maine ma apuc sa montez inapoi carene, rezervor si altele...

» Post actualizat in 15 Sep 2017 19:07

Ciudata chestie am intalnit, acum.la relanti cu faruri oprite imi baga releul in baterie aprox 14.1v, daca astept cu farurile pornite sa porneasca si ventilatoril, releul incepe sa bage 14.3 sau 14.4v, daca o turez umpic, voltajul scade inchimb daca o las la relanti si apas si frana sa porneasca stopul, atunci creste umpic mai mult, la 14.65, 14.7, dar sta mai mult intre 14.6 si 14.65... Oare cand consumatorii cresc, nu ar trebui sa scada votajul bagat de releu?

» Post actualizat in 15 Sep 2017 19:10

La relanti cu faruri pornite* voiam sa spun !

» Post actualizat in 15 Sep 2017 19:29

Oricum ideea e ca voltajul asta de 14.65 sau 14.7 il am doar cand merg farurile, merge ventilatorul, merge si stopul de frana, ceea ce nu mi se intampla in trafic prea des incat sa dauneze la baterie.. Ca, cu farurile pornite imi sta la 14.1 si cand porneste ventilatorul, imi urca la 14.3 aprox.. E intr-o marja ok, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit, incarca bine. Releul ala nu mentine tensiunea la virgula, nu are scopul asta. Mai mult - in functie de consum mai apar pe acolo niste fenomene dar nu au importanta in functionarea generala a motoretei.

14,7 e tensiunea maxima specificata de manual deci e perfect. In general orice este intre 13.8 si 14.4 e perfect daca nu scrie altceva in carte (14.7 al tau) sau - la anumite mobre care tin 13.4 constant (de exemplu dakarul meu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca faceai verificarile simple pe care ti le-am recomandat in primul post, nu mai pierdeai timpul cu demontarea statorului si plimbarea lui pe la mesteri si nici nu mai cheltuiai bani degeaba pe un regulator sh cu tiristoare care oricum nu e cea mai buna varianta la ora actuala. Partea buna e ca ai invatat cate ceva despre sistemul de incarcare al motocicletelor, asta daca reusesti sa distingi chestiile utile dintre balarii...:)

» Post actualizat in 15 Sep 2017 20:24

PS nu te bucura prea tare ca-ti merge regulatorul ok pana nu faci un drum mai lung, si ar fi bine sa-l cari pe cel pe care l-ai cumparat o perioada sa fii sigur ca nu ramai in drum ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si nici nu mai cheltuiai bani degeaba pe un regulator sh cu tiristoare care oricum nu e cea mai buna varianta la ora actuala. ;)

Pai si ce aifi recomandat sa fac? Sa fi cumparat un regulator chinezesc nou? Ca originalele numai la mana a doua le gasesti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles.. Totusi am sa scot victima in acest weekend prin zona pe unde stau sa vad daca si ce figuri imi face.. Deocamdata totul e in parametrii ;))

 

Totusi nu se justifica pretul de 430 euro pe un stator zic eu.. Oricum bun ca statorul nu e afectat...

Daca se intampla ceva, revin :))

post-97221-0-32414900-1505547493_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, posibil sa fi fost eu, dar mi-a oferitbo oferta mai buna la releul zx9r din 2002, acum totul este ok, am sunat multi oameni pana am gasit ce am vrut

» Post actualizat in 16 Sep 2017 18:22

 

Firul ala albastru nu e de la neutru.

Da, stiu, firul verde e de la neutru, cel albastru nu stiu exact de unde e.. Vorbesc de mufa de sub rezervor de la firele dd la stator..

» Post actualizat in 18 Sep 2017 18:58

Am avut o problema acum recent.. Acum o ora, am ince put din nou sa raman fara curent destul (adica motorul functiona dar nu cum trebuie.. Nu aveam lumini si asa mai departe dar motorul functiona) apoi mi s-a oprit si au ramas tagarale de la bord blocate mai sus.. Mi-am dat seama ca ori e de la contactul de baterie ori e de la releul de pornire, am dat jos bateria, am reprins-o inapoo, invart cheia si nimic.. Nu am contact.. Apoi ma indrept spre releul de incarcare.. Scot siguranta, mai curat cu o surubeltina locasul, suflu, bag o alta siguranta ca sa fiu sigur, suflu si pe mufa umpic, bag mufa inapoi si aud ca tagarale din bord isi dau drumul, pun contactul, pornesc motorul si toate bune functioneaza, apoi ca sa vad mai exact ce am experimentat am scos mufa de la releul de pornire si a inceput sa mearga ca si inainte cand mi-a facut problema, adica nu aveam contact in bord si nici lumini si motorul mergea umpic mai turat daca trageam ambreajul, deci aceleasi simptome, am tras concluzia ca nu a facut bine ori mufa de la releu ori siguranta? Voi ce spuneti? Sa schimb releul de pornire? Uitati cum arata locasul unde intra siguranta.. Am gasit releul sh la 100 lei.. Curatasem acu 2 zile cand am montat releul de incarcare, curatasem mufa cu spray contact..

post-97221-0-00093100-1505761087_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad foarte bine ce se intampla la pinul de jos dar soclul ala pare compromis.

Instalatia ta electrica are nevoie de o revizie cap coada ca sa scapi de glumele astea.....

Apropo - Ce becuri ai in far? de cat sunt ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad foarte bine ce se intampla la pinul de jos dar soclul ala pare compromis.

Instalatia ta electrica are nevoie de o revizie cap coada ca sa scapi de glumele astea.....

Apropo - Ce becuri ai in far? de cat sunt ?

La far am halogenul normal ce il au ele, cred ca e de 55w daca nu ma insel..

Am luat motorul acum pana la lucru, aceeasi chestie mi-a facut in mers, mi-a murit bordul, nu imi mai indica nimic.. Motorul mergea dar numa la turatie mica, daca trageam de el isi dadea in nas, exact ca atunci cand am scos mufa intentionat din releu, ajuns la lucru, motorul tot asa era, am dat repede jos șaua si am apasat mai tare mufa de la releul de pornire.. Si-a revenit instant.. A mers din nou normal si din nou aveam contact.. Deci e clar mufa, releul de pornire.. Am gasit acum unu la sh, la 100 lei, creca il iau imediat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, daca mi-ai solicitat in mod expres opinia o sa-ti spun ce cred eu si de ce.

Mufa de la releu ca sa scapi de angoasa ca nu-ti face contact poti s-o elimini lipind firele pe direct, ea nu poate sa-ti balbaie motorul pentru ca bateria e elementul stabilizator, la tine iti face figuri soclul sigurantei principale (care nu e cumva pe releul de pornire?).

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...