Sari la conținut

Suruburi, saibe si piulite


adidas
 Share

Postări Recomandate

Va salut!

Am desfacut capacele de la distributie in ideea de a le vopsi si am observat ca suruburile sunt intr-o stare jalnica, ca majoritatea de pe motocicleta. Intrebarea mea e, unde as putea gasi suruburi din inox (de calitate) la noi in tara? Banuiesc ca sunt mai ieftine decat cele din Titan.
Ideea e ca, in timp, as vrea sa le inlocuiesc pe toate.

post-18773-0-66189100-1507718705_thumb.jpg

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suruburile de inox tind sa se gripeze, cauta suruburile care sunt specificate in cartea tehnica , material, duritate, momentul de strangere ( vezi gradul de rupere la surubului) plus cheie dinamometrica. Succes la insurubat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, mersi fain de raspunsuri. Siteurile alea le gasisem si eu dar nu eram sigur, acum am o confirmare. Am sa mai incerc sa caut si kit dedicat pe ebay sau amazon.

Apropo de ce zice Alexfz, am vazut un englezoi pe youtube ca punea un soi de vaseina pe suruburi, era o solutie anticoroziva si explica ca a pus dupa ce a trecut la suruburi din inox. Idei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt foarte priceput la INOX. DIn ce tangentga am avut cu el pot sa iti spun ca la nemti exista 2 categorii de inox: V2A s V4A. In principiu sunt la fel doar ca V4A are 2% molibden in plus.

 

Inox-ul are rezistenta la rupere mai mica decat otelul (depinde de otel, evident) iar tu ar trebui sa te uiti in manual ce grupa trebuie sa aiba suruburile. Daca sunt originale scrie pe ele: de ex. 8.8 sau 10.9. Mai exista un sistem de notare al grupei cu forme geometrice: patrat, cerc, semnul ''+'' sau triunghi.

 

Se ia prima din cifre si se inmulteste cu 100 si iti iese rezistenta la rupere: de ex grupa 8.8 ai 8 x 100 = 800 N/mm2

Apoi se iau ambele cifre, se inmultesc intre ele si apoi cu 100 si este limita de curgere: 8 x 8 x 100 = 640 N/mm2

 

Este evident ca este foarte important sa pui surubul potrivit. iar cu cel ionx s-ar putea sa fi sub rezistenta la rupere necesara.

 

De asemenea exista tendinta de a spune: pun tata un surub adevarat. grupa mare (10.9) si am scapat nu se mai rupe. Poate duce la probleme pentru ca un surub cu cat este cu rezistenta la rupere mai mare are rezistenta la oboseala mai mica. Si te trezesti ca se rupe si nu stii de ce. Depinde de unde este montat si la ce tip de solicitare este supus.

 

Asadar un surub se pune exact cum l-a gandit si socotit proiectantul, respectuv producatorul motocicletei.

 

Fara a mai pune la socoteala ca ii mai apuca pe unii sa puna suruburi mai rar folosite (am intalnit prin utilaje suruburi imbus cu cap foarte scurt, cu lungimi ciudate sau cu pas fin) pe care le gasesti mai greu.

 

Daca iti iubesti motorul, nu merita si el un set de suruburi originale :) ?

 

Succes

 

PS: pasta de blocare, gen Loctite 243 se foloseste daca este prevazut in manualul de service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, mersi fain de raspunsuri. Siteurile alea le gasisem si eu dar nu eram sigur, acum am o confirmare. Am sa mai incerc sa caut si kit dedicat pe ebay sau amazon.

Apropo de ce zice Alexfz, am vazut un englezoi pe youtube ca punea un soi de vaseina pe suruburi, era o solutie anticoroziva si explica ca a pus dupa ce a trecut la suruburi din inox. Idei?

 

Mestere, se apropie 40 de ani si te paste criza inoxului masculin :D

La capace poate sa fie aproximativ orice inox. Nu prea ai sanse sa gasesti suruburi din mamaliga-cu-branza nici daca le cauti atent.

Putina pasta de cupru pe filet daca esti in panica anti-gripare. Spor!

Eu mi-am comandat de la Fabori si/sau am luat din magazin de la Rocast cand aveau punct de desfacere langa Obor.

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca aduce cineva in Ro, dar poti comanda oricand online:

 

https://www.pro-bolt.com/about-us/

 

Bafta!

 

I-am gasit initial pe amazon, scumpi rau dar top quality :)

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, mersi fain de raspunsuri. Siteurile alea le gasisem si eu dar nu eram sigur, acum am o confirmare. Am sa mai incerc sa caut si kit dedicat pe ebay sau amazon.

Apropo de ce zice Alexfz, am vazut un englezoi pe youtube ca punea un soi de vaseina pe suruburi, era o solutie anticoroziva si explica ca a pus dupa ce a trecut la suruburi din inox. Idei?

Uite asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 12 Oct 2017 15:56

Uite asa

Fix la video-ul ala m-am uitat :cheers:

Il urmaresc de cateva zile si de la el am luat boala cu suruburile din inox.

 

Dupa 20 de ore, in otet de mere!

post-18773-0-63443100-1507823646_thumb.jpg

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 12 Oct 2017 15:56

Fix la video-ul ala m-am uitat :cheers:

Il urmaresc de cateva zile si de la el am luat boala cu suruburile din inox.

Dupa 20 de ore, in otet de mere!

Au iesit chiar bine cu otet ... putin lustruite acum si "calite" cu ulei ca in filmulet si bye bye rugina :) ... Intr-adevar cele din inox nu au moarte dar costa :) Editat de yamaha_01
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un surub M6 din inox, cu cap imbus, e ~1 leu la rocast...

 

Eram tentat sa iau de aici ( https://www.pro-bolt.com/medu650ss-stainless-steel-engine-kit-ducati-gt1000.html ), pana am auzit de rocast..si de preturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...