Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

Vizitator goe 75

Mai catolici decat Papa eram deja,acum suntem si mai buni decat meamtu in materie de precizie...

» Post actualizat in 30 Oct 2017 11:38

Mi-a placut la maxim ca pe un drum parasit colegul prafrau a ales sa inceapa franarea de urgenta direct pe vopseaua de la zebra .Muhahahahaha

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 633
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mai catolici decat Papa eram deja,acum suntem si mai buni decat meamtu in materie de precizie...

» Post actualizat in 30 Oct 2017 11:38

Pai "neamtu' " nu a masurat ci a spus ca intre repere sunt 10 metrii si ca de la 50 km/h o frana sub 10 metrii e una buna.

Evident poti si tu sa observi in film ce am remarcat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Colegu,se pot remarca multe dar pe tine nu te intereseaza decat sa nu cumva sa infirme cineva noua ta religie.

Unde scrie sau spune ca aia a fost singura incercare ? Poate a fost singura nu foarte reusita dupa o zi intreaga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In filmuletul pus de tine se vede foarte misto cum musca frana cu metrii buni inainte de reper, practic furca este complet comprimata in momentul in care ajunge la marcaje. Ma refer la filmuletul care are focus pe roata fata (minutul 3:20).

 

Da, "fura" startul cu vreun metru. Dar dupa cum am zis, e irelevant.

Ce conteaza este ca motocicleta franeaza mult mai bine decat crede multa lume, atata timp cat omul de la ghidon isi da putin interesul si isi cunoaste fierul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar daca cu topicul asta (si celalalt) am facut baietii sa-si puna semne de intrebare, e un inceput. Eu la multa lume la care m-am uitat la franari am tot zis ca la cum franeaza se cam pun in pericol. Inclusiv testul lui @misionaru cu prietenii lui si cel al lui @prafrau. Ma menzz, alea nu prea sunt franari din care sa scapi, cu blocat spate fum si prostii. Daca sare caprioara eu zic ca multi o tavalesc. Fiecare dintre noi e posibil s-o tavaleasca in anumite circumstante, doar ca aia care o s-o tavaleasca sigur sunt f multi. Si n-ar trebui.

 

aici sunt putin curios

unde spate blocat si fum? la mine s-a blocat dupa ce s-a ridicat, nu ca m-ar deranja in vreun fel

 

am vazut ca ai pus aia cu ktm-ul in care franezi de la 61 in bord (nu se stie exact cat real) cu abs undeva in cam 14 metri (dupa liniile de pe jos)

esti singurul momentan dintre cei care zice ca se poate frana in sub 10 care a pus un filmulet

 

inteleg ca e bine sa exersezi franari, sa mergi pe circuit si toate cele, dar nu cred ca te ajuta fazele astea cu "voi puletii" cand, na, te recomanda doar vocea si talentul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegu,se pot remarca multe dar pe tine nu te intereseaza decat sa nu cumva sa infirme cineva noua ta religie.

Unde scrie sau spune ca aia a fost singura incercare ? Poate a fost singura nu foarte reusita dupa o zi intreaga.

Asta explica nea caisa acolo. Religia presupune sa crezi, eu am cercetat :peace:

 

 

aici sunt putin curios

unde spate blocat si fum? la mine s-a blocat dupa ce s-a ridicat, nu ca m-ar deranja in vreun fel

 

am vazut ca ai pus aia cu ktm-ul in care franezi de la 61 in bord (nu se stie exact cat real) cu abs undeva in cam 14 metri (dupa liniile de pe jos)

esti singurul momentan dintre cei care zice ca se poate frana in sub 10 care a pus un filmulet

 

inteleg ca e bine sa exersezi franari, sa mergi pe circuit si toate cele, dar nu cred ca te ajuta fazele astea cu "voi puletii" cand, na, te recomanda doar vocea si talentul

Astept filmuletul cu 6 m de la 60 km/h din partea celor care sustin aceasta ipoteza. Pana cand va aparea ramane doar un poster pe peretele lor parietal.

Editat de ettore
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici sunt putin curios

unde spate blocat si fum? la mine s-a blocat dupa ce s-a ridicat, nu ca m-ar deranja in vreun fel

 

am vazut ca ai pus aia cu ktm-ul in care franezi de la 61 in bord (nu se stie exact cat real) cu abs undeva in cam 14 metri (dupa liniile de pe jos)

esti singurul momentan dintre cei care zice ca se poate frana in sub 10 care a pus un filmulet

 

inteleg ca e bine sa exersezi franari, sa mergi pe circuit si toate cele, dar nu cred ca te ajuta fazele astea cu "voi puletii" cand, na, te recomanda doar vocea si talentul

Cand am zis ca am vazut franari la multa lume, nu m-am referit doar la filmuletele lui @misionaru si al tau. Desi si el in descrierea din postul initial a zis ca la primele tentative s-au dus mult mai lung pt ca au blocat spatele. Inteleg ca bajetii au zis ca sunt in mare parte incepatori si fara pretentii, dar uite ca si la baietii fara pretentii se intampla fix acelasi fenomen din reflex: la sperietura sau franare de urgenta te duci sufletului ca blochezi spatele. Abia dupa ce au mai exersat au observat ca nu trebuie sa sara pe spatele ala. Insa daca nu ar fi fost in locul in care sa exerseze (si nu ma refer neaparat doar la ei) primul instinct la frana de urgenta ii dezavantaja foarte mult. Si acolo se cam facea diferenta.

La asta m-am referit mai sus, faza pe care tu ai luat-o personal.

 

Cu ktm-ul am franat unde ai franat tu. Aveam balastiera in dreapta nu in spate. Ruleta n-am avut oricum, mi se pare mult 14m, dar hai sa zicem ca vaca mea are 100kg peste a ta. La primavara o sa vin si cu SS. M-am dus in noaptea aia doar ca sa mai uit o data la distante ca toata lumea pe topicul celalalt o dadea in grafice de masini.

Daca tu din 50 de incercari ai obtinut filmuletele alea 2, schimba guma fata, ca pare ca nu ajuta deloc. Ba mai mult, fii sincer si zi cat ti-a iesit si cum ti-a iesit franarea in prima incercare. Aia e cea care conteaza pe strada.

 

 

PS: la ktm pe bord am 100 si 97 pe waze. deci zi-i tu o cifra din pix cat ar fi la 61 :)

 

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-am facut 50 de incercari neaparat ca sa-mi iasa una buna

am facut fiindca ori n-aveam fix 60 ori nu am franat la linie

 

prima am franat de la 58 in putin peste 12 metri

 

nu au fost dferente intre primele si ultimele, cauciucul tot bocna a fost pana la sfarsit

 

stiu ca trebuie schimbat, e foarte uzat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dezavantajul celor care trec de pe bicicleta pe motor, sau cel putin la inceput: nu bruscheaza fata de frica sa nu capoteze, ca la bicicleta. Dupa niste teste, inaintea celor filmate aici, mi-am dat seama ca nu mai e cazul de asa ceva, chiar si in filmarile mele, cred ca mai tare franam daca stateam cu antebratul mai bine sau daca aveam doua discuri de frana pe fata, nu unul. Nu imi vine sa cred ca cineva poate sa apese mai tare maneta aia de frana a mea si sa opreasca mai repede. O sa mai incerc in primavara cu un cauciuc nou, poate reusesc sa fac stoppie sau macar sa cad frumos la camera. :)

 

Din cate vad, prafrau are tot un disc pe fata, dar motorul lui e cu cel putin 30 de kile mai usor ca al meu...

 

Si apropo, placute de frane schimbate acu 7-8k km, lichid de frana ok, nu stiu, poate tre sa incep sa trag de fiare... din nou :)

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dezavantajul celor care trec de pe bicicleta pe motor, sau cel putin la inceput: nu bruscheaza fata de frica sa nu capoteze, ca la bicicleta. Dupa niste teste, inaintea celor filmate aici, mi-am dat seama ca nu mai e cazul de asa ceva, chiar si in filmarile mele, cred ca mai tare franam daca stateam cu antebratul mai bine sau daca aveam doua discuri de frana pe fata, nu unul. Nu imi vine sa cred ca cineva poate sa apese mai tare maneta aia de frana a mea si sa opreasca mai repede. O sa mai incerc in primavara cu un cauciuc nou, poate reusesc sa fac stoppie sau macar sa cad frumos la camera. :)

 

Din cate vad, prafrau are tot un disc pe fata, dar motorul lui e cu cel putin 30 de kile mai usor ca al meu...

 

Si apropo, placute de frane schimbate acu 7-8k km, lichid de frana ok, nu stiu, poate tre sa incep sa trag de fiare... din nou :)

 

e cam cu 50 de km mai usoara dar nu conteaza

am avut xt660x, care e motocicleta ta dar cu sigla yamaha

franam la fel, cu 2 degete, si n-am avut probleme sa nu fie destul de puternica frana

 

singura problema era ca se incingea la coborari cu pasagera daca ii dadeam mai tare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dezavantajul celor care trec de pe bicicleta pe motor, sau cel putin la inceput: nu bruscheaza fata de frica sa nu capoteze,

daca observi in filmul lui prafcuminte , sta ca leguma in sha se duce tot in fatza si slabeste frana pe ultimii 3m de frica sa nu ajunga pe failtube. Este foarte aproape sa faca si stoppie din cauza asta , daca impingea curu in spate torso aplecat si coatele inchise castiga minim 1 m

 

altfel din ce vad acolo el a crescut artificial distanta de franare cu cel putin 2 m

 

ca la bicicleta. Dupa niste teste, inaintea celor filmate aici, mi-am dat seama ca nu mai e cazul de asa ceva, chiar si in filmarile mele, cred ca mai tare franam daca stateam cu antebratul mai bine sau daca aveam doua discuri de frana pe fata, nu unul. Nu imi vine sa cred ca cineva poate sa apese mai tare maneta aia de frana a mea si sa opreasca mai repede. O sa mai incerc in primavara cu un cauciuc nou, poate reusesc sa fac stoppie sau macar sa cad frumos la camera. :)

stoppie poti face fara sa decelerezi foarte mult , impingi torso in fata in timp ce franezi un pic mai tare(dupa ce ai suspensia fata incarcata) si faci imediat stoppie

 

Din cate vad, prafrau are tot un disc pe fata, dar motorul lui e cu cel putin 30 de kile mai usor ca al meu...

pai ce facem? conteaza greutatea? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, in franarea de la 95 km/h am incercat sa stau cat mai ferm in maini si sa le tin cat mai drepte, centrul de greutate ducandu-l cat mai in spate. Cred ca se vede pe franare ca la ultimul metru roata de fata a topait de 2-3 ori. Tot din frica de a nu capota vine asta :)) O sa fie mai greu sa fac stoppie...

 

stoppie poti face fara sa decelerezi foarte mult , impingi torso in fata in timp ce franezi un pic mai tare(dupa ce ai suspensia fata incarcata) si faci imediat stoppie

 

Da man, corect, daca vrei, faci stoppie, ideea mea era sa fac stoppie intr-o franare de urgenta liniara, eventual si cu aia de spate pusa. In fine, am inteles ideea

 

 

Multumesc pentru raspuns, bec. Nu ma asteptam la un reply de la tine asa ok, fara aciditatea ta clasica. Vezi ma, toti au un suflet bun, asteapta doar ocazia perfecta sa faca bine in lume :D

 

pai ce facem? conteaza greutatea?

 

 

Eu nu am comentat nimic despre greutate in ultimele 12 pagini :) Nu pe mine trebuie sa ma intrebi, teoriile mele nu le expun aici decat daca o sa moara topicul. Mai bagam un motorist pe foc.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca observi in bla, bla..

 

becule lumineaza tu aici poporul cu o filmare de-a ta, cu 4 miu in 6 metrii.

E usor sa critici ce fac altii care au avut curajul sa fie transparenti. Hai sa-i si apreciem ca ne-au pus la dispozitie material didactic.

» Post actualizat in 30 Oct 2017 19:15

Greutatea conteaza mult cand ai frane subdimensionate, gen 1 disc de 260 mm pt 300+ kilograme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ti-am raspuns pentru ca am observat o schimbare la tine , ai care incep cu "stiu eu " ca franeaza in 14 m si in 6 nu se poate nu ai cum sa-i inveti nimic ,

 

 

cred ca ai observat ca franezi/inclini motocicleta cam cat te tine creieru, nu mana dreapta si nici cauciucul dar primul pas e sa-ti dai seama ca ceva nu e in regula.

 

 

 

becule lumineaza tu aici poporul cu o filmare de-a ta, cu 4 miu in 6 metrii.
E usor sa critici ce fac altii care au avut curajul sa fie transparenti. Hai sa-i si apreciem ca ne-au pus la dispozitie material didactic.

dom' profesor , nu ma plateste nimeni de pe aici sa tin lectii

 

o sa pun filmare cand oi vedea fizicieni pe superbike-uri cu kr-uri

 

pana una alta se incearca marea cu batzul si se si publica rezultatele, vad un nobelI pentru tribolologie pe topicul asta.

 

p.s. inca mai incerci sa calculezi miu cauciucului dintr-o decelerare in care cauciucul nu pierde aderenta? suna-ma cand te trezesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca ai observat ca franezi/inclini motocicleta cam cat te tine creieru, nu mana dreapta si nici cauciucul dar primul pas e sa-ti dai seama ca ceva nu e in regula.

 

Ce e si mai grav e ca mi-am dat seama de ceva timp de asta, si acum nu e mai bine, e mai rau! Ma lupt cu limitarile creierului. Cand era vorba de cauciuc, lucrurile erau mult mai clare. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La franare de urgenta cu masina se calca frana si atat, fara ambreiaj, cu oprit motor cu tot (zic aia de la raliuri care predau conduita defensiva), la motorete cica e pe bani informatia asta, nu-mi permit sa zic cum e mai bine.

E prima data cand aud asa ceva!

Si, cand comparati acceleratia cu deceleratia luati in calcul ca una se face aplicand o forta (neliniara) pe o singura roata si cealalta cu o forta (in mod cert mai liniara decat prima) pe doo roti? Sau se presupune ca spatele flutura in aer si aderenta nu depinde de dimensiunea petei de contact? Nenea cu Varadero as zice ca franeaza si cu spatele (piciorul drept) + are cbs.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e si mai grav e ca mi-am dat seama de ceva timp de asta, si acum nu e mai bine, e mai rau! Ma lupt cu limitarile creierului. Cand era vorba de cauciuc, lucrurile erau mult mai clare. :)

e grav rau, motociclitu e mult mai misto cand motocicleta face ce vrei tu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e grav rau, motociclitu e mult mai misto cand motocicleta face ce vrei tu :)

 

Yap, idem ca la bicicleta si role. Atunci cand stii ca ai controlul in orice situatie, te face sa te simti detasat, desprins, liber, departe si demult plecat de langa tot ce se taraie si sta in calea ta degeaba si inutil. Am trait sentimentele astea inainte, caut si acum la moto aceleasi sentimente.

 

Vedem la primavara ce am invatat la capitolul moto. :)

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca observi in filmul lui prafcuminte , sta ca leguma in sha se duce tot in fatza si slabeste frana pe ultimii 3m de frica sa nu ajunga pe failtube. Este foarte aproape sa faca si stoppie din cauza asta , daca impingea curu in spate torso aplecat si coatele inchise castiga minim 1 m

 

altfel din ce vad acolo el a crescut artificial distanta de franare cu cel putin 2 m

 

:crack:

acolo eram dat mult in spate fata de pozitia normala

ok, fii atent, incearca fix asta pe un supermoto

dar nu uita sa filmezi, ok? vreau sa vad

 

in mod normal ar trebui sa te prinzi singur de diferenta de pozitie si de ce trebuie sa stai aproape pe rezervor in mers pe d-astea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca ma intorc, ca e prea misto :)

 

as vrea sa va spun cu ce franez eu. cu o motocicleta de 134 kg, cu frane brembo supradimensionate, cu 4 pistoane si doua discuri supradimensionate de 298 pe fata. si suspensii intarite, cu arcuri mai rigide si BINE REGLATE. ati fi uimiti cat de mult conteaza tehnica corecta, pozitia corecta pe motor, un cauciuc fata la limita legalitatii stradale si suspensii relate corect. si ca sa intelegeti si mai bine ce fel de dinamica are modelul asta de motocicleta, ii poti bloca si fata si nu cade. :)

 

acum va las sa va bateti in continuare in cifre pe motociclete de 285 de kile cu frane pe tamburi :)

Editat de zahei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca ma intorc, ca e prea misto :)

 

as vrea sa va spun cu ce franez eu. cu o motocicleta de 134 kg, cu frane brembo supradimensionate, cu 4 pistoane si doua discuri supradimensionate de 298 pe fata. si suspensii intarite, cu arcuri mai rigide si BINE REGLATE. ati fi uimiti cat de mult conteaza tehnica corecta, pozitia corecta pe motor, un cauciuc fata la limita legalitatii stradale si suspensii relate corect. si ca sa intelegeti si mai bine ce fel de dinamica are modelul asta de motocicleta, ii poti bloca si fata si nu cade. :)

 

acum va las sa va bateti in continuare in cifre pe motociclete de 285 de kile cu frane pe tamburi :)

 

ai venit doar cu poveste? filmul? macar o cifra acolo masurata la pas?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...