Amator Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 Salutare, Eu sunt din Sibiu. Am 38 ani, am obtinut permis categoria A anul trecut in Noiembrie si tot atunci am cumparat jucaria pe care v-o prezint aici. Povestea ei este asa: scoala moto am inceput-o pe o motocicleta chinezeasca, o epava care nu mergea cu mine la relanti si la care acceleratia nu-i mergea uniform, imi era greu sa mentin acceleratia constanta. Ce mai, masinaria perfecta sa inveti sa faci opturi in poligon! Fara sa realizez ca de fapt cazanul ala nu merge deloc bine, mi-am comandat din Italia un second hand, motocicleta asta de 250cc. Am zis ca e mai sanatos sa iau un motor docil pana ma invat cu comenzile. Am luat-o cu 2700 euro + transport, cu parbriz, cric central si cutie in spate. Avea 4999 km cand am luat-o, acum are 8000. Prin oras merg minimul necesar, prefer drumurile judetene din Sibiu si judetele invecinate. Nu-mi place deloc pe DN-uri - la cum se circula pe aceste drumuri in mintea mea e doar "mentine distanta fata de ala din fata" sau "vezi ca te-ai indepartat prea mult de ala din fata, te va depasi cineva aiurea". E stres si nici o distractie. Dupa ce iesi de pe un judetean ingust si serpuit intr-o europeana parca nici curbele nu mai sunt ce trebuie... Acum ca am mers un sezon intreg pot sa spun ca motocicleta este aproape suficienta pentru ce pot eu sa fac cu ea. Se poate circula cu viteza traficului pe orice categorie de drum, inclusiv autostrada. Pe centura Sibiului am putut merge cu 130 km/h fara probleme tehnice (10.000 rpm in treapta a 6-a) - dar nu e placut. Pe restul categoriilor de drum se simte lipsa de putere atunci cand am de facut o depasire, dar pe DJ-urile pe care ma plimb eu nu-i grav, acolo pot sa merg minute in sir fara sa intalnesc nici o alta masina Nasol este cand ajung pe DN-uri. Daca prind un opel corsa de 1000 "hotarat" in fata, care imi franeaza in curbe si pe urma accelereaza pe drept, imi este foarte greu sa depasesc ca accelereaza mai repede ca mine pe drum drept Prefer plimbarile medii, adica minim 2-3 ore, minim 150 km. Nu risc sa merg neechipat si nu ma echipez ca sa merg cu moto 10 minute. Dupa 150 km si 2-3 ore de mers ajung acasa... dezamagit ca plimbarea s-a terminat. Dupa 200 km incepe sa ma deranjeze un pic saua. Cel mai lung traseu a fost de 484 km pe 1 octombrie cand am mers pe Transfagarasan cu retur pe Transalpina. Pentru curiosi: https://ridewithgps.com/trips/18111577 (fara poze, se vede doar traseul si viteza de deplasare pe sectiuni) Pe viitor s-ar putea sa schimb motocicleta cu altceva, dar nu cred ca asta se va intampla in urmatorul sezon. Daca e sa schimb moto imi doresc ceva cu care sa pot merge pe orice categorie de drum, inclusiv forestier si drum de tractor. Altfel spus, daca pe Google Maps este drum, vreau sa pot merge. Acum cand imi pregatesc un traseu ma uit cu Google StretView sa vad daca e asfalt. Ma gandesc la Suzuki V-Strom 650 XT (din cauza ca-mi plac rotile spitate), sau un kawasaki versys-x 300 ABS. V-Strom-ul ar trebui sa aiba suficienta putere sa depasesc linistit pe DN-uri. Kawa arata bine, e mai usoara, mai ieftina si s-ar putea sa fie mai potrivita pentru mine. Motorul e un pic mai potent decat ce am acum, pe o motocicleta mai usoara si cu o cutie de viteze altfel etajata (pare sa aiba top-speed mai mic decat ce am acum) - deci e de asteptat sa aiba un pic mai multa acceleratie la depasiri. Avand in vedere ca nu-s chiar nemultumit de ce-mi ofera cei 250cc pe care-i am acum ma gandesc mai degraba la Kawa cu 300cc decat la V-Strom cu 650cc. Stiu ca exista V-Strom de 250cc dar respectiva moto are exact motorul pe care-l am eu acum si e mai grea. De final mai pun o poza si va doresc drumuri bune tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petrescu Mircea Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 Acum ca te-ai invatat cu comenzile , nu mai ai nevoie de motor docil. O sa treci de la 250 cmc la 300 .... o sa fie o diferenta destul de mica de care te vei plictisi repede . V-strom-ul cred ca este ideala pentru ce ai nevoie . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 Prietene, felicitari! Frumoasa scula, desi nu-mi place deloc top-case-ul ala pus pe ea. Din ce ai scris inteleg ca te bucuri la maxim si asta este cel mai important. Bafta in continuare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hornet H Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 Frumoasa moto! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 Succes si sa te bucuri de motocicleta si de plimbari. Motorul pe care o ti-l iei sa fie cel pe care te vei simti confortabil si in siguranta in sensul sa il stapanesti tu pe el nu el pe tine . As revizui acest principiu enuntat de tine : ''Nu risc sa merg neechipat si nu ma echipez ca sa merg cu moto 10 minute'' cu urmatorul ''intotdeauna circul doar echipat pe motor'' Important nu este sa poti depasi soferii dubiosi ci sa stii sa te feresti de ei. Bafta!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Amator Postat Octombrie 31, 2017 Autor Share Postat Octombrie 31, 2017 Frumoasa scula, desi nu-mi place deloc top-case-ul ala pus pe ea. Sincer nici mie nu-mi place, dar e foarte util la destinatie - pot baga acolo casca si manusile pana stau la o cafea. Am incercat cu un tank-bag, dar la destinatie ajung sa car si tank-bag-ul, si casca: e mai rau. Ultima combinatie: merg cu tank-bag si top-case, si la destinatie bag tank-bag-ul in top case si ma plimb cu mainile in buzunar Tank-bag-ul e misto pentru ca pot avea un aparat foto si o sticla de apa la indemana. Important nu este sa poti depasi soferii dubiosi ci sa stii sa te feresti de ei. Ca sa ma simt in siguranta in spatele dubiosului trebuie sa mentin o distanta respectabila, sa am loc de franare si sa vad potentialele obstacole din asfalt. In Romania e riscant sa faci asta: daca in fata mea ramane suficient spatiu sa intre 1 masina, sigur vine o masina din spate si depaseste in cel mai incomod moment, si ma baga in marginea drumului. Dupa care ma si injura ca de ce nu-i fac loc. Cel mai OK este sa circul aproximativ cu viteza traficului, sa nu depasesc si sa nu fiu depasit. Asta nu-i posibil daca in fata am o masina care merge dubios de incet. Evident, masinile care merg dubios de incet au sanse mult mai mari sa franeze fara motiv, sa vireze unde nu te-astepti, si in general sa aiba un comportament imprevizibil - ca doar nu merg incet de buni soferi ce sunt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 (editat) As revizui acest principiu enuntat de tine : ''Nu risc sa merg neechipat si nu ma echipez ca sa merg cu moto 10 minute'' cu urmatorul ''intotdeauna circul doar echipat pe motor'' Cred ca a vrut sa zica prin asta ca nu e adeptul mersului dupa tigari cu motorul. Cand pleaca, prefera sa faca drumuri mai lungi. Sa si eu, de aia cred ca l-am inteles. On: Drumuri bune sa ai, mai fa un sezon si dupa aceea o sa stii exact ce vrei. Poate n-o sa te mai sperie V-Stromul. Editat Octombrie 31, 2017 de ZAPPY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 Cred ca a vrut sa zica prin asta ca nu e adeptul mersului dupa tigari cu motorul. Cand pleaca, prefera sa faca drumuri mai lungi. Sa si eu, de aia cred ca l-am inteles. On: Drumuri bune sa ai, mai fa un sezon si dupa aceea o sa stii exact ce vrei. Poate n-o sa te mai sperie V-Stromul. Am inteles. Si probabil ca asta a vrut sa spuna. @Amator - daca in fata ta ramane loc sa intre unul, cand apare il vei lasa pentru ca cel mai probabil va depasi mai departe melcul din fata ta. Pentru asta trebuie in permanenta sa fi cu ochii si in retrovizoare. De asemenea trebuie sa lasi suficient spatiu ca sa incapa o masina fara sa te arunce in sant. Oricum asa cum ai spus este nevoie de o distanta corespunzatoare fata de cel din fata ca sa ai timp sa eviti obstacolele aparute de sub masina din fata. Si in principiu in acest spatiu incape lejer o masina. - ai presupus corect ca unul care merge dubios de incet este predispus la manevre dubioase si trebuie sa fi permanent in alerta. Din acest motiv si depasirea trebuie facuta cu mare atentie. Mai ales cand ai motor capabil si ai tendinta sa depasesti rapid cand de fapt trebuie sa o iei usurel. Cel mai bine ar fi sa poti proba cateva motoare mai mari ca sa vezi ca nu este dracul chiar atat de negru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Amator Postat Octombrie 31, 2017 Autor Share Postat Octombrie 31, 2017 Complicat cu comportamentul atunci cand vine masina din spate, cand sunt depasit. As vrea sa deschid un topic separat pe tema asta, sunt curios de parerile colegilor... Eu nu "las" pe nimeni sa ma depaseasca. Daca am masina in spate ma pozitionez strategic in treimea din stanga a benzii pe care ma deplasez ca sa fiu vazut si sa oblig soferul din spate sa se asigure corespunzator, sa ma depaseasca cum ar depasi orice alta masina. Cand a intrat in depasire, conform legii de altfel, trag dreapta sa-i facilitez manevra, dar NU trag dreapta anticipat! Dupa ce m-a depasit revin in pozitia anterioara. Daca trag dreapta sa-i "las", primul o sa treaca civilizat pentru ca l-am vazut si m-a vazut, al doilea o sa vina ca oaia in paralel cu mine si eu voi fi obligat sa merg pe marginea drumului, fara loc de manevra. Stiti foarte bine ca la noi asa se depaseste. Primul se asigura si se baga, al doilea depaseste in "trena" celui din fata fara sa se asigure corespunzator, dupa care se inghesuie toti inapoi pe banda din dreapta. De-asta mi se pare mie riscant sa fiu depasit si prefer sa evit situatia asta. Ma rog, asta-i teoria. Sper macar teoria sa fie buna, pe urma vine si practica. Cu probat motoarele: toata lumea recomanda asta, dar in practica e mai greu. Singurele motociclete de inchiriat in Romania sunt enduro sau GS-uri de la BMW. Singurul producator care ofera testdrive in Romania este tot BMW. Eu as vrea sa fac un testdrive cu V-Strom... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 Complicat cu comportamentul atunci cand vine masina din spate, cand sunt depasit. As vrea sa deschid un topic separat pe tema asta, sunt curios de parerile colegilor... Eu nu "las" pe nimeni sa ma depaseasca. Daca am masina in spate ma pozitionez strategic in treimea din stanga a benzii pe care ma deplasez ca sa fiu vazut si sa oblig soferul din spate sa se asigure corespunzator, sa ma depaseasca cum ar depasi orice alta masina. Cand a intrat in depasire, conform legii de altfel, trag dreapta sa-i facilitez manevra, dar NU trag dreapta anticipat! Dupa ce m-a depasit revin in pozitia anterioara. Daca trag dreapta sa-i "las", primul o sa treaca civilizat pentru ca l-am vazut si m-a vazut, al doilea o sa vina ca oaia in paralel cu mine si eu voi fi obligat sa merg pe marginea drumului, fara loc de manevra. Stiti foarte bine ca la noi asa se depaseste. Primul se asigura si se baga, al doilea depaseste in "trena" celui din fata fara sa se asigure corespunzator, dupa care se inghesuie toti inapoi pe banda din dreapta. De-asta mi se pare mie riscant sa fiu depasit si prefer sa evit situatia asta. Ma rog, asta-i teoria. Sper macar teoria sa fie buna, pe urma vine si practica. Cu probat motoarele: toata lumea recomanda asta, dar in practica e mai greu. Singurele motociclete de inchiriat in Romania sunt enduro sau GS-uri de la BMW. Singurul producator care ofera testdrive in Romania este tot BMW. Eu as vrea sa fac un testdrive cu V-Strom... Iti ofer la primavara sa te sui pe Transalp. Sigur dau o tura prin zona. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 Mai sunt la test si pe la altii. Eu am probat anul asta de la Yamaha 2 modele, MT09 Tracer si Supertenere. Ce e drept, greu cu test ride in RO....te rogi de vanzatori sa aduca un model. Si asta la casele mai mari..nu zic de cei mai mici. Am vrut sa probez Triumph Tiger 800, nici o sansa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
severoprisan Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 Uite drive test http://www.motoboom.ro/stiri/drive-test-triumph-tiger-800-xcx-si-tiger-explorer-xca.html Dacă o mai fi de actualitate.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Octombrie 31, 2017 Share Postat Octombrie 31, 2017 Acum ca te-ai invatat cu comenzile , nu mai ai nevoie de motor docil. O sa treci de la 250 cmc la 300 .... o sa fie o diferenta destul de mica de care te vei plictisi repede . V-strom-ul cred ca este ideala pentru ce ai nevoie . Versisul X 300 are un motor care scoate in jur de 38-40 cp, fata de Inazuma care scoate vreo 26, daca nu ma inseala prea mult memoria. Diferenta este de luat in seama, mai ales ca este si destul de usurica (170 kg wet weight) + ca este o motocicleta all rounder, cu care poti merge linistit si pe un drum neasfaltat sau prost asfaltat, consum mic, taxe mici, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Noiembrie 5, 2018 Share Postat Noiembrie 5, 2018 Foarte utila postarea ta, cel putin pentru mine. Sunt genul tau din toate punctele de vedere, imi plac motoarele cu care sa merg pe orice drum, stiu f bine judetenele si comunalele din jud SB si vreau sa explorez tot ce e salbatic inca prin tara noastra. Si eu am ca target tot un Versys 300, dar intre timp m-am uitat sa vad daca sunt variante de SH-uri demne de luat in considerare si cu un pret care sa merite compromisul. Drept este ca nu gasesti ceva similar ca si forma/tinuta de drum/categorie moto enduro-touring la 300-350 cc, care sa fie si usoara, sa aiba suficienta putere, rezervor mare de drum lung, posibilitate de montare portbagaje laterale, s.a.m.d. Poate ne spui ce ai mai facut intre timp...mergi cu Suzuki inca, sau ai luat Versys 300 ? Prin Ro suntem inca la stadiul de morule in privinta accesului la probe moto...departe de civilizatie si nu cred ca se vor civiliza curand dealerii nostri. Poate o noua criza care ne paste, sa le aduca mintea la cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Martie 13, 2019 Share Postat Martie 13, 2019 Salutare colegii. Incerc sa dau de userul "Amator" din Sibiu, dar nu a mai intrat pe forum de anul trecut, nu are date de contact publice, deci am putut decat sa-i dau un P.M. Daca exista cineva in Sibiu care il stie si poate lua legatura cu el direct, rog sa-i spuneti sa verifice mesajul privat de la mine pe acest forum. Multumiri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.