Jump to content
Sign in to follow this  
Bigfoot

Lada Niva - pareri obiective/experiente

Recommended Posts

Comparatia este din brisca.... nu a iesit Jimny (cu gume de strada) dintr-o balta cu noroi, balta in care Lada nu s-a bagat oricum. Si cam asta este tot testul in offroad din clip.

 

Beat this:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Comparatia este din brisca.... nu a iesit Jimny (cu gume de strada) dintr-o balta cu noroi, balta in care Lada nu s-a bagat oricum. Si cam asta este tot testul in offroad din clip.

 

Beat this:

 

Stii si tu ca este ceva mai mult decat 100% subiectiv in link-ul asta.

1. Anvelopele conteaza macar 50%

2.Tehnica celui care conduce ( si daca este automata ), daca tu te opresti in mocirla si apoi vrei sa pleci......ma refer la Patrol, nu ai ce face.

3. Solul pe care te aflii. Este foarte simplu Jimny era pe sol mai bun, Patrol era in mocirla.

 

O masina o scoti din noroi si cu balans si 2-3 oameni, ca Jimny sau alta masina poate da o mana de ajutor nu inseamna ca masina care se afla in afara mocirlei este mai buna.

 

La cabana Cheia din Buila - Vanturarita ca sa ajungi ai de mers pe drum forestier bunut, si apoi traversezi un rau nu foarte adanc. In curtea cabanei poti gasi si Logan si Honda Accord 2003 si Discovery 2 si Patrol sau Jimny. Daca ar fi sa judecam ca la gradinita am putea spune ca Loganul este cel mai bun pt ca este ieftin, spatios si util ca ajunge in aceleasi locuri ca si celelalte, nu ?

Acolo am ajuns cu un prieten cu Honda Shadow 750 ( da a traversat raul cu chopper in blana ) si eu cu Tenere 2008, putem trage conlcuzia sa Shadow este la fel de polivalent ca si Tenere?

Conteaza 50% anvelopele-40% cine o conduce(tehnica), restul de 10% este can-can si subiectivism/gusturi.

» Post actualizat in 06 Dec 2017 10:40

Ce spuneam de tehnica:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am putea spune ca Loganul este cel mai bun

 

Aici putem fi cu totii de acord :laugh:

 

Eu sunt destul de dezamagit ca Loganul papuc nu s-a fabricat si in varianta cu 4x4, cum era papucul vechi.

Apropos OP, la papucul vechi te-ai gandit?

Edited by mihaio07

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haideti, mah, daca Niva e un hobby papucul ce puii mei mai e?! Alea crapau de noi...

Na ca am spart sipetul cu vechituri si v-am scanat ceva poze :closedeyes:

De la asta am plecat: post-5325-0-17405000-1512561271_thumb.jpg

Making of: post-5325-0-91074600-1512561272_thumb.jpg

Ce a iesit:post-5325-0-65332100-1512561274_thumb.jpg

Megastar :Ppost-5325-0-46029700-1512561276_thumb.jpg

 

 

Si acummm.....

 

 

Dedicatie-atie-atie speciala-ala-ala peeeeentruuuu-uuu-uuu superbec-bec-bec

Ce a ramas la final: post-5325-0-39292800-1512561280_thumb.jpg

 

Si, pentru ca veni vorba de Brasov, asta e Niva cu care a inceput acolo toata povestea: post-5325-0-34492600-1512561278_thumb.jpg Provenienta Ungaria, motor Fiat "bialbero" 2l, punte spate ranforsata, cate 2 amortizoare/roata fata etc. Si cu reductorul stricat, mergea doar pe greu. Sau, dupa cum spunea Ati "nici nu apuc sa schimb viteza ca intra pe rosu, asa tare merge!' 60km/h in ultima treapta la 8000 rpm, atat putea :crack:

La final, fara legatura prea mare cu topicul dar pentru ca m-am contrat cu @petru, "Potemkin", Lada mea 1200. Poza e facuta in parcarea hotelului Orizont din Predeal (1987 cred), inainte de a primi masca neagra "fagure" (de duba TV, Autobuzu' sa traiasca, cine stie cunoaste) si motorul de 1600: post-5325-0-49215100-1512561269_thumb.jpg

Pacat ca nu se vad decat putin jantele "trifoi cu 4 foi" de Opel.

Doamneee, cat par puteam sa am....

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos domnule. Dar cum de a luat foc panarama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

motor Fiat "bialbero" 2l,

 

Ce rau imi pare ca nu am cumparat un motor de asta cand erau multe prin Romania...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erau vreo 40 grade la Craiova cand s-a tinut etapa, si, din spusele savantului injiner de la reprezentanta cufar, mai luasera unele foc prin Grecia pe calduri mari, cica de la canistra de carbon... Eu am vrut s-o arunc, ma incurca la scut, dar desteptul a zis "NUUU, las-o, fara ea da eroare si limiteaza puterea!". Parca daca ii lasam electrovalva ar fi stiut ecu de capul lui.

Furtunele de benzina fusesera inlocuite cu unele "racing" dupa ce mi-a sarit turul pe Timis si 100% nu a fost de acolo, mi-au spus alti participanti ca varu' pilot a mers sute de metri bune cu flacari sub masina, el nu a simtit lipsa de putere, deci benzina venea. returul nu avea presiune sa-l arunce afara daca turul a rezistat, erau facute fix la fel. Poate daca ar fi avut instalatie de stingere racing cu duze la motor s-ar fi putut salva ceva, asa geaba au dat cu stingatoare de mana dupa ce s-a oprit. Dar sponsorul (Victor Surdu, patronul firmei importatoare de atunci) a taiat stingatorul automat de pe lista, cu creionul chimic muiat in gura (la propriu). Daca te uiti in poza sunt topite si jantele spate (erau de BMW, din aluminiu) si s-a scurs partial si chiulasa pe bloc, iti dai seama ce furnal a fost acolo...

In poza aratam bine, era inainte de operatiunea de urcat pe platforma care a avut succes doar pt ca am folosit, pe langa troliu + echipajul de 3 persoane deplasat cu platforma, fortele unor "magneti" care aparusera deja la cules. Si nici nu se racise jarul cand am ajuns noi! Sa ma fi vazut dupa, ziceai ca m-am tavalit prin carbuni.


» Post actualizat in 06 Dec 2017 12:36


Ce rau imi pare ca nu am cumparat un motor de asta cand erau multe prin Romania...

:peace: iti pot oferi doar o cutie de Fiat 131 daca te pasioneaza :P O luasem pt un project la care am renuntat.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

» Post actualizat in 06 Dec 2017 12:36

:peace: iti pot oferi doar o cutie de Fiat 131 daca te pasioneaza :P O luasem pt un project la care am renuntat.

 

Multumesc dar nu mai e de actualitate, cu ani in urma voiam sa-mi fac o Lada 1200 (sleeper) cu motor si cutie de Fiat de 2L. Aveam clienti cu Fiaturi 130, 131, Argenta care aveau astfel de motoare, super motoare... S-au mai montat pe Fiat Croma dar cu injectie (bleah) si pus transversal.

Edited by petre81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu daca imi pica pe mana o caroserie de Lada (preferabil 1200) acceptabila as intreprinde ceva, dar cred ca as merge pe alt motor cu mai mult potential si oricum nu cu cutie de strada, am invatat intre timp pe pielea mea ca transmisia e mai importanta decat motorul la viteza in coasta. Desi mai tare m-ar tenta reteta sasiu tubular + motor moto, asa vine cu c.v. secventiala din start, economie de niste mii bune de euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O varianta de astfel de motor a mai fost pe Fiat Ritmo, era cu patru carburatoare si avea 130CP, cred ca era cel mai turbat hot hatch la vremea lui. Am avut un client la care i s-a rupt cureaua si i-am schimbat cateva supape, manca norii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are un prieten Ritmo Abarth 130 TC. Acum pare o gluma proasta pe langa masinile normale. Oricum "ciclistica" nu digera bine puterea aia si masa de pe puntea fata. O Honda Civic EJ (parca) de 1.6 ii da rusine oricand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are un prieten Ritmo Abarth 130 TC. Acum pare o gluma proasta pe langa masinile normale. Oricum "ciclistica" nu digera bine puterea aia si masa de pe puntea fata. O Honda Civic EJ (parca) de 1.6 ii da rusine oricand.

 

Asa e, am avut un Ritmo cu motor de 1500cc si 80CP, pana si motorul asta era prea puternic pentru suspensia de Ritmo, ala de 2000cmc imi lua volanul din maini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, au mai fost ingineri care au montat carburatoare cu cnc in lateral si clapeta de acceleratie pe post de cârma, desi motorul mergea prost nu i-am putut convinge ca au gresit. Banuiesc ca te referi la baia de ulei, aia se poate rezolva destul de simplu cu un baffle. Motoarele de Golf generatii mai vechi au echipat si ceva Passat si Audi in care erau montate de-a lungu', n-am studiat baile sa vad daca or fi diferente.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

La baia de ulei ma refeream, desi acu ca veni vorba probabil motorul e pe carbelitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singurul punct slab al Nivei este lipsa sasiului. In rest, masina solida, fiabila, piese ieftine, usor de reparat, capabila in teren, mai comoda decat Samurai/Jimny. Russian style. Atentie la tablarie la second-hand-uri mai vechi.

Cabanierul de sub Cindrel avea o Niva, urca si iarna cu ea pe munte, nici o treaba.

Edited by Ancalagon

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am interesat pt un prieten care vrea un 4x4 ieftin, pt off-road, vrand sa-i fac o surpriza.

Iata ce mi-au spus 3 fosti proprietari de Niva:

- caroserie proasta, intra vantul si apa inauntru, rugineste fara a fi lovita,

- inconfortabila si instabila pe sosea,

- consum mare,

- fiabilitate mica, tot repari la ea,

- abilitate offroad: medie-modesta.

 

Masina asta iti poate distruge nervii (asa mi-au spus toti cei 3 intrebati).

Share this post


Link to post
Share on other sites

- abilitate offroad: medie-modesta.

 

Pe unde au dus-o si ce nu le-a placut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E diferenta intre drum desfundat unde vrea colegu sa mearga si "off road".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu abilitatea aia modesta nu sunt deloc de acord! In rest cam da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am interesat pt un prieten care vrea un 4x4 ieftin, pt off-road, vrand sa-i fac o surpriza.

Iata ce mi-au spus 3 fosti proprietari de Niva:

- caroserie proasta, intra vantul si apa inauntru, rugineste fara a fi lovita,

- inconfortabila si instabila pe sosea,

- consum mare,

- fiabilitate mica, tot repari la ea,

- abilitate offroad: medie-modesta.

 

Masina asta iti poate distruge nervii (asa mi-au spus toti cei 3 intrebati).

Caroseria nu este mai proasta, decit la o Vitara cu prelata, in care intra praful si apa mult mai rau ca la Niva ti-o zic din experienta. Nu este mai inconfortabila decit un Daihatsu de exemplu, si nu consuma mai mult decit tot ca o Vitara cu motor de 1,6 care ia in teren exact cit o Niva. Cu fiabilitatea, aici ai dreptate iar cu abilitatile in off, cred ca cei care ti-au zis nu prea stiu ce se maninca. Masina asta iti distruge nervii, doar atunci cind ajunge jaf ca orice masina forjata sau neingrijita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...