Sari la conținut

Lada Niva - pareri obiective/experiente


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 265
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

O intrebare pentru priceputi: cand m-am intalnit cu Serghei sa iau ambreiajul mi-a recomandat unul mai mare si mai gros in carne, dupa cate mi-am dat seama. Zicea ca nu o sa mai am treaba cu asta, dar era mai scump si trebuia schimbata si volanta, cu totul facea cam 1200 lei, la care s-ar fi adaugat manopera. Am zis pas. Stie cineva ceva de ambreiajul asta minune?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ambreiajul mai mare, dar in principiu are dreptate, suprafata mai mare il face sa reziste la cuplu mai mare si ar trebui sa tina mai mult. Si la Dacie s-a marit, cu 10mm de la 1300 la 1310/1410, papucul cu inca 20mm. Si volantul era mai usor la 1310 fiind plat si disparand buza de la 1300. Volantul banuiesc ca s-ar fi putut modifica pt a primi ambreiajul mai mare, doar ca nu ai unde sa-l echilibrezi dinamic dupa. Ar putea merge si neechilibrat sau echilibrat static, dar e tricky. Eu am patit-o cu unul strunjit si echilibrat static pe un device din ala pe care se echilibreaza rotile moto:

La min 3.30 ca sa nu va plictisiti :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

De ceva vreme cochetez cu ideea unui vehicul 4x4, un 4x4 gandit pt offroad.

Acest vehicul nu va fi folosit pt naveta sau pt calatorii de lunga durata o sa fie folosita pe drumuri de tara, direct pe dealuri, prin padurile din zona Campina-Valea Doftanei-Valea Prahovei, folosit pt a cara una alta.

Unde am eu casa la marginea padurii, ai de urcat si coborat pe drum neasfaltat, se ajunge relativ greu si cu logan sau symbol, adica iti trebuie putina atentie sa nu o dai cu burta de pamant, pe damburi/sleauri. Iarna accesul este mai greoi dar ...il deschid vecinii cu dacia papuc 4x4, si freelander, iesi si cu symbol sau logan iarna dar nu din prima tot timpul, o mai iei cu avant/balans una alta.

 

Am observat ca nu sunt foarte scumpe pe internet Lada Niva intre 2000-4000euro, garda la sol este excelenta, unghiurile de atac sunt bune, nu stiu daca are diferential blocant stock. Motor de 1.7i 80 de cai 127Nm injectie .........deci motorul nu pare a fi stresat.

Nu ma intereseaza fitze am nevoie de ceva ieftin strict utilitar care sa ma ajute la nevoie cu un impozit mic, pentru ca va fi stationa si va fi folosita in acea zona tot timpul.

 

Am cautat si pe forumuri pe net opinii despre masina dar nu am gasit nimic elocvent, sau am gasit postari vechi din 2010-2013.

Ma intereseaza sa stiu din experientele voastre care ar fi bubele clasice ale acestor masini si cat de usor se gasesc piese prin RO.

De asemnea ma intereseaza si daca exista ateliere sau mecanici de lada prin judetul PH sau Bucuresti.

Din Rusia poti cumpara piese daca ai nevoie, ma refer la consumabile, bucsi, placute,bielete, amortizoare, na ce se strica cel mai des in functie de utilizare.

 

Am observat ca destul de multe sunt dotate cu GPL, dar nu stiu cat de sigur e sa mergi la offroad cu ceva care are GPL.

 

Eu pe astea am pus ochii.

https://www.olx.ro/oferta/vand-lada-niva-cu-gpl-ID9IZhh.html#d1c59bd38b

 

https://www.olx.ro/oferta/lada-niva-1-7i-4x4-2005-ID8OgXB.html#d1c59bd38b

 

https://www.olx.ro/oferta/lada-niva-1-7i-2005-4x4-gpl-ID9ytuP.html#d1c59bd38b

 

 

PS: Nu ma intereseaza variante gen Daihatsu Terrios sau Suzuki Jimny / Vitara.

 

Pana la urma ai vizionat/testat/achizitionat ceva Nive?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana urma banii de Niva pt moment s-au dus pe mobila noua mai o canapea de piele mai un coltar la fel de piele, o masa si cam aia e.

Erau mandatory am gasit o oferta buna si am zis ba aia e.

Niva e un moft, mobila nu, sau pt mn conteaza MULT atmosfera in care stau vs "mofturi". Symbol-ul 1.5dci a ramas "Niva" mea pt moment.

Ba chiar am acceptat si optiunea de a lasa 330-ul la asfalt/sosea si sa merg pe jos 10min.

Mobila aia era prea misto.

 

Vezi ca un coleg cu C5 III mi-a dat restart cand l-am vzt ca s-a bagat cu masina pana in fata casei.

S-a inaltat cat un Forester din buton, bine still is FWD na...dar mai inalt decat FWD Symbol. Versatila masina jos palaria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva de vis! Urat vis. Niva e simpla si nefiabila, C5 e ultracomplicat si la fel de f®iabil. Si cand il apuca nu se mai scoala nici daca-i pui Viagra in LHM :lol: Misto sa doarma omul la tine si dimineata sa fie morsa pe burta, tre' sa aduca elicopterul ca sa nu se integreze in natura.

» Post actualizat in 04 Jan 2018 19:33

Parca Belmondo avea o faza cand se dadea pe strada cu patul, poti incerca si tu sa faci canapeaua 4x4! :D

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva de vis! Urat vis. Niva e simpla si nefiabila, C5 e ultracomplicat si la fel de f®iabil. Si cand il apuca nu se mai scoala nici daca-i pui Viagra in LHM :lol: Misto sa doarma omul la tine si dimineata sa fie morsa pe burta, tre' sa aduca elicopterul ca sa nu se integreze in natura.» Post actualizat in 04 Jan 2018 19:33Parca Belmondo avea o faza cand se dadea pe strada cu patul, poti incerca si tu sa faci canapeaua 4x4! :D

Cat timp e luata SH ca e Niva ca e S class ca e C5 ca e X masina tot cazan este, sau loterie, pt ca nu stii cine a intretinut masina si CUM a avut grija de ea.

Daca tu ai avut C5 nou din magazin si ti-a cazut X si Y prematur atunci esti indreptatit sa zici ca C5 este un vis urat, sau daca ai lucrat in proiectarea lui si stii anumite hibe de conceptie cu rezulatate dovedite in teste.

 

Intretinerea unei masini conteaza mult.

 

Ai mei au vut (in era atotpreaslavitului Passsat de 1.9) Peugeot 406 2.0hdi luat din magazin in 2002 si pana sa fiu facut dauna totala de un grabit de la BGS in 2014 la 287.000km pentru ca am intretinut masina exemplar nu am avut nici o problema de ordin mecanic, nu turbo nu egr nu injectoare nimic.

Am inlocuit doar blocul semnalelor 300euro datorita manetei care s-a tocit in timp si ramanea atarnata pe semnal stanga.

Distributii placute discuri sau orice alta consumabila se subintelege ca au fost schimbate la primul semn de slabiciune. Ulei la norma cel mai ieftin ELF sau Total schimbat la 10.000km nu la 15.000 cum zicea cartea etc.

 

Poate sunt Nive de rahat sau C5-uri de rahat dar la fel pot fi BMW-uri de rahat sau you name it, nu stii ce zgarcit a avut masina inainte.

 

Generalizezi.

 

Cat despre canapea nu am prins vremea lui Belmondo :) dar cred ca si el s-ar simti bine pe ea.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa zicem ca am avut ceva de-a face cu un dealer Citroen + dep. aftersales (care include si garantii) Citroen. Se pune? :P Cu proprietari fericiti m-a ferit al de sus sa am de-a face.

Cat merge e intr-un fel, mai ales confortabila, dar trebuie sa iti placa pt ca oricum e altfel. Pretul pe piata sh e o referinta buna pt fiabilitate in cele mai multe cazuri.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana urma banii de Niva pt moment s-au dus pe mobila noua mai o canapea de piele mai un coltar la fel de piele, o masa si cam aia e.

Erau mandatory am gasit o oferta buna si am zis ba aia e.

Niva e un moft, mobila nu, sau pt mn conteaza MULT atmosfera in care stau vs "mofturi". Symbol-ul 1.5dci a ramas "Niva" mea pt moment.

Ba chiar am acceptat si optiunea de a lasa 330-ul la asfalt/sosea si sa merg pe jos 10min.

Mobila aia era prea misto.

 

 

ghey

» Post actualizat in 07 Jan 2018 10:36

LMA John

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut din nou si la multi ani. Azi am plecat in drumul obisnuit spre munca si la o intersectie, curba de 90 la dreapta, am franat, am intrat in curba si am accelerat. Derapaj instantaneu, cred ca mi-a fugit spatele spre exterior pentru ca ma indreptam spre gardul curtii din dreapta. Am redresat tragand stanga de volan. Pe jos era un asfalt din ala zgrunturos cu zapada in adancituri, poate si ceva gheata. Apoi am mai citit pe forumuri unde toti spun ca e ”cumplit de instabila pe teren alunecos”. De tinut minte. Cei care ati avut Nive, ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut din nou si la multi ani. Azi am plecat in drumul obisnuit spre munca si la o intersectie, curba de 90 la dreapta, am franat, am intrat in curba si am accelerat. Derapaj instantaneu, cred ca mi-a fugit spatele spre exterior pentru ca ma indreptam spre gardul curtii din dreapta. Am redresat tragand stanga de volan. Pe jos era un asfalt din ala zgrunturos cu zapada in adancituri, poate si ceva gheata. Apoi am mai citit pe forumuri unde toti spun ca e ”cumplit de instabila pe teren alunecos”. De tinut minte. Cei care ati avut Nive, ce parere aveti?

Anvelopele sunt minore?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut din nou si la multi ani. Azi am plecat in drumul obisnuit spre munca si la o intersectie, curba de 90 la dreapta, am franat, am intrat in curba si am accelerat. Derapaj instantaneu, cred ca mi-a fugit spatele spre exterior pentru ca ma indreptam spre gardul curtii din dreapta. Am redresat tragand stanga de volan. Pe jos era un asfalt din ala zgrunturos cu zapada in adancituri, poate si ceva gheata. Apoi am mai citit pe forumuri unde toti spun ca e ”cumplit de instabila pe teren alunecos”. De tinut minte. Cei care ati avut Nive, ce parere aveti?

Pe asfalt cu gheata sau zapada inghetata, intr-adevar este instabila, ca si oricare masina in asemenea conditii, insa senzatia de instabilitate este mai mare pt. ca Niva este scurta si destul de inalta. In asemenea conditii renumitele caucicuri Voltyre nu fac fata, desi sint imbatabile atit pe zapada batatorita cit si afinata nu am spus-o eu, ci cei care practica off-roadul pe scara larga. Tu ai pe ea, gume de iarna banuiesc ? in linkul tau mie mi-a aparut altceva.

Editat de DIU 46
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am pe ea gumele din link, vad ca au pe ele semne de vara-iarna-ploaie-noroi, o sa ma uit si pe ale mele sa vad daca sunt la fel dar asa cred pt ca nu au fost schimbate, sunt cele din fabrica. Voltyre din cate stiu le cumperi separat si sunt f bune dar numai pentru teren (noroi-zapada). Eu nu am Voltyre. Si da, a fost o greseala de incepator, azi am mers mai atent si a fost ok. Ca si la moto cand dupa 5000 km eram tare mandru ca stiu sa merg si apoi intr-o saptamana am cazut de 2 ori. Am luat frica fierului si am invatat sa-l respect. Cu timpul frica a trecut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am pe ea gumele din link, vad ca au pe ele semne de vara-iarna-ploaie-noroi, o sa ma uit si pe ale mele sa vad daca sunt la fel dar asa cred pt ca nu au fost schimbate, sunt cele din fabrica. Voltyre din cate stiu le cumperi separat si sunt f bune dar numai pentru teren (noroi-zapada). Eu nu am Voltyre. Si da, a fost o greseala de incepator, azi am mers mai atent si a fost ok. Ca si la moto cand dupa 5000 km eram tare mandru ca stiu sa merg si apoi intr-o saptamana am cazut de 2 ori. Am luat frica fierului si am invatat sa-l respect. Cu timpul frica a trecut

 

DOTu'?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...