Jump to content

Recommended Posts

Pregatirile in vederea lansarii noului Tenere sunt destul de avansate. In acest sens, ultimul prototip preproductie, Yamaha Tenere 700 World Raid, a inceput un turneu mondial de teste (si de marketing, as spune eu), intitulat World Raid Tour, care are in program trasee in Australia, America, Africa si Europa. Startul primei etape s-a dat in Australia. Mai multe informatii aici: https://world-raid.com/photo-video-area/

Aici clipul de promovare a etapei australiene: https://www.youtube.com/watch?v=fHvB_xurAGY ...

... si aici cateva informatii despre motocicleta: https://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/adventure/tenere-700-world-raid.aspx

 

Motocicleta finala va fi, probabil, foarte asemanatoare cu acest prototip, insa sa vedem ce vor pastra din echiparea acestuia, care, din ce se vede, este de top.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci Tenere 700 e "Full of Rally DNA", iar KTM 790 Adv e "Ready to Race" :))) Bun asa, is curios care din cele doua va fi mai aproape de echiparea de prototip.

 

Au tot aparut in ultimele luni spyshot-uri cu Tenere 700 in teste (varianta de productie) si e vai de steaua ei...franele, furca fata, rotile nu sunt nici pe departe ca cele de pe exemplarul din clip.

 

Bine, Yama va fi probabil 10k euro, iar KTM-ul (mai bine dotat cu suspensii WP, extra electronica) ~ 13k.

Edited by ovi_ice

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam putine cadre largi cu motoreta si comportamentul ei pe offroad, se evit total imagini cu aterizarea dupa sarituri, moment in care s-ar vedea functionarea suspensiilor.... mecanizmul de gear shifting este pozitionat deasupea cutiei iar asta in seamna un centru de greutate mai ridicat unde mai pui ca tija de reglaj atarna la cantar... ma intreb doar daca ambreiajul e tot pe cablu?!?? :))

 

despre ktm nu comentez ca oricum sunt fan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vor fi diferente mari intre ce ne arata in campania asta de marketing si ceea ce va iesi pe piata, vor avea parte de un esec rasunator. Nu cred ca se vor departa prea mult de prototip. In rest, cred ca va fi o motocicleta adventure in adevaratul sens al cuvantului: simpla, fara gadgeturi electronice prea multe, robusta, foarte fiabila, asa cum stie fabrica de piane sa faca motocicletele..

In ceea ce priveste centrul de greutate, centralizarea maselor, ciclistica, am incredere in inginerii lor ca stiu ce fac. In definitiv, Yamaha a inventat segmentul motocicletelor adventure, cu miticele XT500 si Tenere 600.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zic baietii pe advrider ca suspensia nu e ce trebuie, ca Yamaha o s-o regandeasca. Sunt curios cand o sa fie de vanzare.. in ritmul asta 2020. Dar mai bine mai tarziu si mai buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La plin! E mai ușor decât XT660Z, care e mono. Eu sunt plăcut surprins. Mă gândeam la cel puțin 10kg în plus. Puțin dezamăgit de motor, dar era previzibil: scoate 75cp pe MT-07, era clar că va fi detunat pe Ténéré.

 

Oricum, per total e de bine: sensibil mai ușor, 50% în plus la power și (în sfârșit) 6 trepte. Îmi place și cum arată.

 

Problema lui Ténéré 700 este însă 790 Adventure. Să vedem prețul - s-ar putea să fie singurul lucru la care să bată KTM-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca KTM se misca bine cu punerea in vanzare a lui 790ADV (adica in primavara 2019), Tenerele nu are nicio sansa decat poate printr-o strategie froarte agresiva de pret.

Yamaha va incepe sa produca Tenere pentru Europa in VARA 2019 si pentru America in VARA 2020. Deci americanii mai au inca 2 ani de asteptat. Pe bune? Pelanga faptul ca Yamaha pune o motoicleta in vanzare vara, nici macar nu e vara viitoare, ci ailalta.

n exemplu clar de prostie din partea Yamaha, de nu stiu cati ani au agitat apele cu modelul asta midrange si acum vine KTM si le ia farfuria de pe masa.

Edited by marcone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema lui Ténéré 700 este însă 790 Adventure. Să vedem prețul - s-ar putea să fie singurul lucru la care să bată KTM-ul.

Cu siguranta il va bate la fiabilitatea motorului, rezistenta cadrului, facilitatea si pretul scazut al intretinerii. Motoreta asta promite sa continue traditia aventurierelor Yamaha: motociclete care nu fac mofturi la ce bagi in ele, care nu te lasa la greu, chiar cu o intretinere la limita. Built to leave forever. Din ceea ce spune Van Beveren, motorul livreaza puterea mai progresiv decat MT07, deci este mai predictibila. Pentru genul asta de motociclete, asta conteaza mai mult decat daca scoate 100 cp din motor sau alte performante "ready to race". Pana la urma, este destinata traveling-ului pe distante lungi si pe orice fel de drum, nu competitiilor de enduro sau rally raid. Cred ca cei care cauta o adevarata motocicleta de adventure mid class, fiabila si rezistenta, nu vor avea dileme in alegerea ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma, este destinata traveling-ului pe distante lungi si pe orice fel de drum, nu competitiilor de enduro sau rally raid.

 

În principu ai avea dreptate, problema este însă că Yamaha vrea s-o vândă tocmai unui public doritor de distracție, rally-raid prin deșert, mers în scărițe, derapaj cu spatele, sărituri, etc. Cel puțin asta văd eu din pozele și clipurile de prezentare. Nu am observat nicio poză/clip cu mers liniștit, touring, pe asfalt, cu pasager și bagaje. Iar cei care vor căuta distracție vor alege cel mai probabil KTM-ul.

 

Treaba cu rezistența cadrului este însă o tâmpenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În principu ai avea dreptate, problema este însă că Yamaha vrea s-o vândă tocmai unui public doritor de distracție, rally-raid prin deșert, mers în scărițe, derapaj cu spatele, sărituri, etc. Cel puțin asta văd eu din pozele și clipurile de prezentare. Nu am observat nicio poză/clip cu mers liniștit, touring, pe asfalt, cu pasager și bagaje. Iar cei care vor căuta distracție vor alege cel mai probabil KTM-ul.

 

Treaba cu rezistența cadrului este însă o tâmpenie.

Cei care vor distractie, vor lua KTM, cei care vor sa bata Africa, Asia centrala, Siberia, America Latina, vor lua Yamaha. Este alegerea logica, in virtutea a ceea ce am spus mai sus. Clipurile de prezentare nu sunt relevante pentru nici unul dintre cele doua modele. Arata performante, insa uite ce spune van Beveren, in mini interviul asta, cu incepere de la min. 6:7". https://metro.co.uk/2018/11/07/eerie-recording-reveals-moment-the-guns-fell-silent-at-the-end-of-ww1-8114109/?ito=social&fbclid=IwAR3ZQ_z81rDxFJ1c57oV1aaLYu2ysiqaZrMmIBh1IbAecKurI1HkOBl2tPI . Este o motocicleta pentru long travel, nu pentru distractie.

 

Chestia cu cadrul nu este o prostie. Da cautare pe You tube sa vezi cadre rupte la KTM, la modele care costa mult mai multe mii de euro, decat noul 790. Cat despre fiabilitatea generala a modelelor lor, hmm.. cauta si te vei lamuri. Crede-ma, imi place cum arata 790, sunt convins ca este si foarte funny, are solutii ingenioase, dar nu as experimenta\risca pe o caruta de bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 10.11.2018 la 16:57, xt600 a spus:

Este o motocicleta pentru long travel, nu pentru distractie.

Atunci se pare că există o problemă de comunicare între van Beveren și departamentul de marketing.

La 10.11.2018 la 16:57, xt600 a spus:

Cei care vor distractie, vor lua KTM, cei care vor sa bata Africa, Asia centrala, Siberia, America Latina, vor lua Yamaha.

Sunt destul de sigur că cei care vor să plece la o aventură de genul ăsta vor avea bagaje după ei și se vor uita mai degrabă la un motor de 1000 - gen AT, care nu e cu mult mai scump. Sau 1200GS. Sau Ténéré-ul mare, chiar dacă e cam leșinat și greu cât planeta Marte.

La 10.11.2018 la 16:57, xt600 a spus:

Chestia cu cadrul nu este o prostie. Da cautare pe You tube sa vezi cadre rupte la KTM, la modele care costa mult mai multe mii de euro, decat noul 790. Cat despre fiabilitatea generala a modelelor lor, hmm.. cauta si te vei lamuri. Crede-ma, imi place cum arata 790, sunt convins ca este si foarte funny, are solutii ingenioase, dar nu as experimenta\risca pe o caruta de bani.

Problema cadrelor din oțel tubular nu este în niciun caz rezistența. Motociclete mari și grele (R1200GS, H2 SX, etc.) folosesc această tipologie de cadru. Este vorba despre o alegere legată de experiență și mai ales costuri: cadrele din oțel tubular sunt de obicei realizate de către contractori externi și reprezintă o cheltuială suplimentară.

La partea cu fiabilitatea, vorbești din cărți. Europenele au ajuns la nivelul japonezelor de ceva timp. Iar dacă diferența de preț nu depășește 10%, nici argumentul ăsta nu prea ține. Dacă ai 10 mii disponibili pentru o motocicletă nouă, mai ai de unde să scremi încă ~1000 pentru altă motocicletă care, pe hârtie, pare superioară din toate punctele de vedere.

T7-le e un mare pas înainte pentru Yamaha, un upgrade din toate punctele de vedere față de 660. Problema e că l-au clocit prea mult și l-au scos pe piață în același timp cu 790-ul. Iar dacă la XT660Z, prețul era argumentul principal de vânzare (vreo 8000 euro), aici diferența este prea mică față de KTM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulgarul de la MotocycleAdventures zicea ca platise 7500 euro pt XT660Z-ul lui, luat de nou, din Germania. Tenere 700 daca iesea anul trecut era cam singura pe segmentul ala de piata, iar la un pret de 10k euro sufla o parte din clientii AT (mai scumpa cu 30% si mult mai grea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ar fi  posibil ca adevarata concurenta sa fie cu aventuriera de 1000 de la Honda, in sensul ca unii dintre clientii sau potentialii clienti pentru AT sa migreze spre ceva mai usor. De fapt, cred ca singurele aventuriere reale de pe piata, sunt  AT si acest Tenere 700 (cand va fi in vanzare), pentru ca chestia cu fiabilitatea europencelor la acelasi nivel cu japonezele este in cel mai bun caz wishfull thinking, not real world. Apoi mai este vorba de mentenanta, pe care trebuie sa o faci uneori pe genunchi, nu in service-uri superspecializate (si autorizate) si la niste preturi cat un sfert din pretul unei calatorii (exagerez, desigur, dar sper ca s-a inteles ideea). Sunt foarte curios ce va spune Pavlin despre Tenere, cand va avea ocazia sa o testeze, mai ales ca este in cautarea unei noi motociclete. Ceva imi spune ca exista mari sanse sa o prefere KTM-ului 790.  Si asta chiar face ture lungi pe motocicleta, nu vorbeste din carti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paulin e pilot Yamaha. Ceea ce spune este conotat. La fel ca și "aventurieră reală". Depinde ce te interesează să faci cu ea. Nu există un adevăr absolut, există abordări diferite. De-asta cred că atât Ténéré  700 cât și 790 se vor vinde. Am spus doar că cei care caută distracție (iar la clasa asta sunt destui) și nu sunt fanboys, vor înclina spre KTM pentru că le oferă mai mult.

Acum 19 minute, xt600 a spus:

chestia cu fiabilitatea europencelor la acelasi nivel cu japonezele este in cel mai bun caz wishfull thinking, not real world.

Pe ce te bazezi când spui asta? Câte motociclete europene recente (5-7 ani vechime) ai deținut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu te intreb altceva: cate motociclete europene vechi de cca 25 de ani ai detinut si cat de functionale mai erau la varsta aia?.  Oricum, nu are sens sa ne contrazicem. Avem opinii diferite si este bine asa. Cum spuneam, nu imi doresc sa experiementez pe banii mei, cresterea in calitate a motocicletelor europene. Prefer reteta sigura. 

Pavlin detine si foloseste o Yamaha, nu este "pilot Yamaha". Vorbesc despre bulgarul mentionat mai sus de coleg. Pilot Yamaha este Van Beveren, David Fretigne, St.Peterhansel, etc, etc. De pilda,in ultima tura din India, Pakistan,Bangladesh, a folosit trei motociclete diferite, printre care si un Royal Enfield (celelalte doua nu stiu ce erau). Omul nu pare atasat neaparat de o marca anume, cu siguranta va lua acea motocicleta care va raspunde cel mai bine cerintelor sale. 

Edited by xt600

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am confundat Pavlin cu Paulin. Mea culpa.

Acum 32 minute, xt600 a spus:

cate motociclete europene vechi de cca 25 de ani ai detinut

Niciuna. Și sper nici să nu dețin. Motociclete în general, nu doar europene. Nu sunt colecționar de fiare, îmi place să mă plimb.

Tu nu mi-ai răspuns. Deduc liber faptul că nu ai deținut. Ai o părere derivată din părerile altora. Păcat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.11.2018 at 16:06, PzKpfW said:

În principu ai avea dreptate, problema este însă că Yamaha vrea s-o vândă tocmai unui public doritor de distracție, rally-raid prin deșert, mers în scărițe, derapaj cu spatele, sărituri, etc. Cel puțin asta văd eu din pozele și clipurile de prezentare. Nu am observat nicio poză/clip cu mers liniștit, touring, pe asfalt, cu pasager și bagaje. Iar cei care vor căuta distracție vor alege cel mai probabil KTM-ul.

In clipul de prezentare ai fi vazut, daca te uitai pana la capat, cum erau acoperite toate situatiile: de la englezul batran care o folosea preponderent pe asfalt, la neamtul care voia preponderent forestier / macadam si apoi la francezul caruia ii placea offroad-ul cu derapaje si sarituri.

Tocmai ca Yamaha stie cui i se adreseaza, nu publicului doritor de distractie, care se crede David Fretigne si care isi face iluzii ca scoate untul din mobra si ca ii trebuie musai caii aia in plus sau suspensiile profi. Ci publicului matur, care stie ca nu te duci cu un EXC, cu o mobra italiana sau cu o mobra de 1200 in ture serioase de adventure.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, mihaio07 said:

In clipul de prezentare ai fi vazut, daca te uitai pana la capat, cum erau acoperite toate situatiile

M-am uitat, am interpretat însă altfel: motocicleta care poate să te ducă de acasă, pe asfalt și forestier, până la sărituri și bolovani. Presupun că interpretarea mea este eronată. Oricum, contează mai puțin. Motocicleta asta va fi cumpărată în mare partede nostalgicii "caprei japoneze fără moarte" și oamenii gospodari.

Întrebare adiacentă: tu mergi cu Granpasso la birou?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, mihaio07 a spus:

Tocmai ca Yamaha stie cui i se adreseaza, nu publicului doritor de distractie, care se crede David Fretigne si care isi face iluzii ca scoate untul din mobra si ca ii trebuie musai caii aia in plus sau suspensiile profi. Ci publicului matur, care stie ca nu te duci cu un EXC, cu o mobra italiana sau cu o mobra de 1200 in ture serioase de adventure.

S-avem pardon! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 minute, vis-a-vis a spus:

S-avem pardon! 

 

Drăguț. Dacă au făcut 7000 km cu un rucsăcel de 35 de litri, un izopren şi o cutiuță laterală merită respectul nostru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O părere personală... Călătoriile de genu' sunt pt publicul imatur 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, PzKpfW said:

M-am uitat, am interpretat însă altfel: motocicleta care poate să te ducă de acasă, pe asfalt și forestier, până la sărituri și bolovani. Presupun că interpretarea mea este eronată. Oricum, contează mai puțin. Motocicleta asta va fi cumpărată în mare partede nostalgicii "caprei japoneze fără moarte" și oamenii gospodari.

Întrebare adiacentă: tu mergi cu Granpasso la birou?

Mobra va fi cumparata de oamenii care au cumparat si Tenere-ul cel nou. O mobra clar imperfecta, dar onesta, fiabila si fara pretentii, care te poate duce pana in Asia si inapoi. Cine crede ca adventure se face cu sarituri si derapaje s-a uitat la prea mult Motonomad.

Da, ma duc cu Granpasso la birou. Si il bag si pe macadam, forestiere.

 

2 hours ago, vis-a-vis said:

S-avem pardon! 

Eu cred ca baietii aia aveau niste Land Rover-uri / dube in spate. Fie numai sa-si care uleiul necesar.

Plus ca ce fac ei acolo nu prea se incadreaza la adventure. Cand te stii departe de civilizatie si fara piese / scule, nu prea-ti vine sa o iei pe munte si sa rupi bolovanul in doua.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deodată, românii dețin adevărul absolut despre fenomenul "adventure"...

Oamenii fac de mult timp călătorii prin lume cu tot felul de vehicule, tot felul de motociclete. Nu cred că stă nimeni să aștepte neapărat Tenere 700, anunțat cu surle și trâmbițe, dar care nu e gata nici după atâția ani și nici nu se știe cât mai durează. În afară de câteva plusuri pe la "bicicletă" eu nu văd mari diferențe fața de Supertenerele 750. E drept c-arată bine, dar ăia 70 de cai sunt de râs în 2018. Dacă erau scoși dintr-un monocilindru, era mult mai interesant.

Unii fac adevărat adventure și cu Vespa, pe când alții-și iau adventure doar pentru poze și filmări cu drona cine știe prin ce colț al lumii, asta după ce au dus motocicleta jumătate din drum cu trenul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...