Jump to content

Recommended Posts

Au voie si romanii sa discute pe forumuri.

Atat aici, cat si pe topicul celalalt se discuta aprins superioritatea KTM-ului, in ciuda faptului ca oamenii fac de mult timp calatorii prin lume cu tot felul de vehicule.

Conceptual vorbind, nu sunt diferente mari fata de Supertenere-ul de 750. Eu vad asta ca pe un avantaj. Sunt multi oameni care au cerut un "Supertenere de generatie noua" sau un "Tenere nou cu 2 cilindri", iar mobra asta livreaza la ambele capitole.

Faptul ca "70 de cai sunt de ras in 2018" nu prea e compatibil cu "unii fac adventure si cu Vespa". KTM scoate mai multi cai din aceeasi cilindree nu ca ar avea ei tehnologie mai buna, ci pentru ca filozofia mobrei e alta: mergi mai tare si mai putin. Si eventual, la sfaritiul turei adventure primesti (sau cumperi) alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, mihaio07 said:

Faptul ca "70 de cai sunt de ras in 2018" nu prea e compatibil cu "unii fac adventure si cu Vespa". KTM scoate mai multi cai din aceeasi cilindree nu ca ar avea ei tehnologie mai buna, ci pentru ca filozofia mobrei e alta: mergi mai tare si mai putin. Si eventual, la sfaritiul turei adventure primesti (sau cumperi) alta.

Nu cred că a spus cineva că motocicleta e proastă sau de râs - din contră. E un mare pas înainte pentru Yamaha. Iar personal îmi place și cum arată. Singura ei problemă este că a apărut pe piață în același timp cu o altă motocicletă, care pe hârtie, este mai bună la toate capitolele.

Să presupui că 790-ul face rabat de la fiabilitate pentru a scoate mai multă putere din aceeași cilindree este greșit. În primul rând pentru că nu este aceeași cilindree: KTM-ul are un motor cu ~16% mai mare (diferență de 110cc). Mai mult, motorul este ceva mai relaxat: T700 dezvoltă puterea maximă la 9000 rot/min, 790-ul la 8000. Compresia este ceva mai mare la KTM, dar asta ajută în primul rând la cuplu - și doar indirect la putere. De asemenea, deși este mai mare, motorul KTM are o cursă mai scurtă la pistoane față de cel de la Yamaha, ceea ce presupune un motor cu vibrații mai reduse și stres mai mic la turații înalte. Iar vibrații mai reduse înseamnă un arbore de echilibrare cu masa mai mică. Cu alte cuvinte, diferența de performanță este dată de cilindreea mai mare și cel mai probabil de o pierdere inerentă de putere mai mică.

Spune drept: ți-e teamă când te depărtezi prea mult cu italianca de casă/asfalt, așa-i?

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, PzKpfW said:

Nu cred că a spus cineva că motocicleta e proastă sau de râs - din contră. E un mare pas înainte pentru Yamaha. Iar personal îmi place și cum arată. Singura ei problemă este că a apărut pe piață în același timp cu o altă motocicletă, care pe hârtie, este mai bună la toate capitolele.

Să presupui că 790-ul face rabat de la fiabilitate pentru a scoate mai multă putere din aceeași cilindree este greșit. În primul rând pentru că nu este aceeași cilindree: KTM-ul are un motor cu ~16% mai mare (diferență de 110cc). Mai mult, motorul este ceva mai relaxat: T700 dezvoltă puterea maximă la 9000 rot/min, 790-ul la 8000. Compresia este ceva mai mare la KTM, dar asta ajută în primul rând la cuplu - și doar indirect la putere. De asemenea, deși este mai mare, motorul KTM are o cursă mai scurtă la pistoane față de cel de la Yamaha, ceea ce presupune un motor cu vibrații mai reduse și stres mai mic la turații înalte. Iar vibrații mai reduse înseamnă un arbore de echilibrare cu masa mai mică. Cu alte cuvinte, diferența de performanță este dată de cilindreea mai mare și cel mai probabil de o pierdere inerentă de putere mai mică.

Spune drept: ți-e teamă când te depărtezi prea mult cu italianca de casă/asfalt, așa-i?

Pe hartie, si 690-ul enduro e mai bun decat 660-ul de la Yamaha, si totusi sunt multi care il prefera.

Faptul ca diferenta de cilindree e de 16% ar putea fi un indicator ca mobrele sunt din clase diferite. Poti la fel de bine sa consideri ca T7 e in aceeasi clasa cu Tenere-ul de 660 (care ar fi trebuit sa aiba 2 cilindri din start) si cu V-stromul mic, iar 790-ul e in clasa cu F800GS.

KTM a scos tot timpul cai mai multi din cilindree mai putina. Daca nu ma insel, 990-ul avea putere si cuplu asemanatoare cu mobrele din clasa 1200. Comparatia de putere si cuplu trebuie facuta pe o plaja de turatii, nu la turatia de putere maxima. In general, regimul de mers la mobrele astea e departe de 8000 - 9000 de ture.

Acestea fiind zise, nu vad mobra asta sa convinga KTM-isti, si nici vice-versa. Iar dintre neutri, ma astept ca Transalpistii si V-stromistii sa incline spre Yamaha, dar ramane de vazut.

Normal ca mi-e teama cu italiana departe (1000+km) de casa. Umblu cu scule, sigurante, multimetru si OBD dupa mine. Departe de asfalt nu imi e frica, fiindca tine surprinzator de bine la tavaleala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, mihaio07 said:

Iar dintre neutri, ma astept ca Transalpistii si V-stromistii sa incline spre Yamaha, dar ramane de vazut.

Ăia nu sunt neutri, ăia sunt cei la care făceam referință când spuneam: Motocicleta asta va fi cumpărată în mare partede nostalgicii "caprei japoneze fără moarte" și oamenii gospodari.

690-ul este un enduro capabil și de ceva asfalt. XT660Z-ul (presupun că la el te referi) este un enduro touring. KTM a avut ceva similar cu 640 Adventure dar au ales să-l dezvolte în ceva orientat strict spre endureală și să facă rabat la capacitatea de touring. Publicul țintă este altul, lucru destul de clar acum că au introdus 790-ul pentru segmentul ăsta, iar 690-ul rămâne la vânzare (updatat, dealtfel) pe un segment separat.

13 minutes ago, mihaio07 said:

Faptul ca diferenta de cilindree e de 16% ar putea fi un indicator ca mobrele sunt din clase diferite.

Puțin probabil. Dimensiunile sunt cvasi-identice, prețul foarte apropiat. Vezi MT-07 și Duke 790. Același lucru.

BMW-ul se învârte în jurul cozii. Oferă F850 care are de fapt dimensiunile și greutatea primului 1200GS...care la rândul lui a ajuns să se numească 1250GS, a.k.a. "balena albastră". 

29 minutes ago, mihaio07 said:

Normal ca mi-e teama cu italiana departe (1000+km) de casa. Umblu cu scule, sigurante, multimetru si OBD dupa mine. Departe de asfalt nu imi e frica, fiindca tine surprinzator de bine la tavaleala.

Păi de ce nu-ți iei o "capră japoneză care n-are moarte"? Ești masochist? ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaz ca nu zice nimeni nimic de compresie: KTM scoate caii aia multi si din asta, nu doar din cilindree. Yamaha: 11.5:1 vs KTM: 12.7:1. De ce conteaza? Ca daca tot is Adventure ar trebui sa inghita si sa pape gaz care numai de top nu e si o rata mica de compresie ajuta. Cifra octanica sub 90 nu-i deloc rara prin zonele unde se presupune ca mobrele astea ar trebui sa umble. Aici Honda sta de fapt cel mai bine: 10:1. Ca idee cu Stroama n-am avut emotii sa pun benzina de 80 (cel putin asta scria, amu cine stie ce-o fi fost acolo), dar cei cu F800GS or trebuit sa faca destul balet ca sa evite astfel de combustibil. Conteaza ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, PzKpfW said:

Ăia nu sunt neutri, ăia sunt cei la care făceam referință când spuneam: Motocicleta asta va fi cumpărată în mare partede nostalgicii "caprei japoneze fără moarte" și oamenii gospodari.

690-ul este un enduro capabil și de ceva asfalt. XT660Z-ul (presupun că la el te referi) este un enduro touring. KTM a avut ceva similar cu 640 Adventure dar au ales să-l dezvolte în ceva orientat strict spre endureală și să facă rabat la capacitatea de touring. Publicul țintă este altul, lucru destul de clar acum că au introdus 790-ul pentru segmentul ăsta, iar 690-ul rămâne la vânzare (updatat, dealtfel) pe un segment separat.

Puțin probabil. Dimensiunile sunt cvasi-identice, prețul foarte apropiat. Vezi MT-07 și Duke 790. Același lucru.

BMW-ul se învârte în jurul cozii. Oferă F850 care are de fapt dimensiunile și greutatea primului 1200GS...care la rândul lui a ajuns să se numească 1250GS, a.k.a. "balena albastră". 

Păi de ce nu-ți iei o "capră japoneză care n-are moarte"? Ești masochist? ^_^

Adevarat, comparatia ar fi avut mai mult sens intre 640 Adv si XTZ 660. Aceeasi poveste, KTM-ul arata mult mai bine pe hartie, si fata de Tenerul nou, si fata de cel vechi. Mai usoara, putere mai multa, mai fun. Dar omul gospodar stie el ce stie cand pleaca cu japoneza la drum.

Cat despre preturi, din ce am inteles eu, sunt doar zvonuri momentan. Eu ma astept sa fie cu minim 16% mai ieftina Yamaha :laugh:

Mobra japoneza fara moarte am avut niste ani buni si inca am. Am luat italiana ca sa vad cum e, mai ales ca ma batea gandul sa schimb si clasa pentru o perioada. Italienele au punctele lor forte, cum si japonezele au punctele lor forte.

In clasa asta, 700 - 900 ar fi fost Cagiva Elefantul. Dar e rara, pretentioasa si stricacioasa, chiar si pentru o italiana. Nu cred ca m-as incumeta la asa ceva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, Doctor X a spus:

Drăguț. Dacă au făcut 7000 km cu un rucsăcel de 35 de litri, un izopren şi o cutiuță laterală merită respectul nostru. 

N-au facut filmul ala e un fake ordinar, oricine a plecat vreodata la cateva mii de km de casa, ar putea sa-si dea seama de asta si in plus izopren  wtf !!!

 

Revenind la 700 dpmdv e o dezamagire, prea grea, prea putina putere,  prea putina suspensie, acum sincer nu stiu de ce aveam asteptari mai mari pana la urma Tenere asta nou a fost la fel, prea greu, prea fara putere prea fara suspensie si mai lasati-o moarta cu fiabilitatea, ca din oamenii pe care-i stiu eu, ca fac adventure de-adevaratelea cu asa ceva , 2/3 au avut probleme serioase.

 

BTW, Pavlin este foarte "biased".

Edited by ERU

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, greenharleyd said:

Vaz ca nu zice nimeni nimic de compresie: KTM scoate caii aia multi si din asta, nu doar din cilindree. Yamaha: 11.5:1 vs KTM: 12.7:1. De ce conteaza? Ca daca tot is Adventure ar trebui sa inghita si sa pape gaz care numai de top nu e si o rata mica de compresie ajuta. Cifra octanica sub 90 nu-i deloc rara prin zonele unde se presupune ca mobrele astea ar trebui sa umble. Aici Honda sta de fapt cel mai bine: 10:1. Ca idee cu Stroama n-am avut emotii sa pun benzina de 80 (cel putin asta scria, amu cine stie ce-o fi fost acolo), dar cei cu F800GS or trebuit sa faca destul balet ca sa evite astfel de combustibil. Conteaza ;).

Extraordinar de bine punctat. Multi nu se uita la chestiile astea, desi sunt super importante daca (si doar daca) vrei sa iei mobra in zone in care benzina e mai problematica. Adica daca chiar vrei sa faci adventure.

Din punctul asta de vedere, cel putin pe hartie, Tenere 700 este super misto daca mergi solo (motor nepretentios, garda la sol buna, suspensii faine). Iar pentru mers cu pasager, momentan nu cred ca exista vreo optiune mai buna decat Africana noua (din aceleasi motive).

Culmea e ca lumea nu se prinde de treaba asta, CRF1000L a avut parte de aceleasi critici in legatura cu motorul "slab" pentru segmentul ei de piata, ca e prea grea, ca plm. Ei bine, eu as lua oricand, fara probleme si regrete, o Africana (sau un Tenere 700 daca stiu ca ma duc doar eu) in locul unui Multistrada sau a unui GS, fie el de 800, 1200 sau 1250.

Edited by xtx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, vis-a-vis a spus:

 E drept c-arată bine, dar ăia 70 de cai sunt de râs în 2018. Dacă erau scoși dintr-un monocilindru, era mult mai interesant.

Hmm..72 de cai ti se par de ras?? Nu cred ca realizezi cu adevarat ce inseamna 72cp. Sunt autoturisme pe piata care se invart pe la acelasi nr.de cp si tu consideri ca o mobra de 200 kg, cu 72 cp este de ras? Ai auzit de Zundapp KS750?? Probabil ca nu. Ei bine, motocicleta asta a facut WW2 din Africa pana in Rusia,, pe toate tipurile de teren si in toate conditiile. A fost cea mai buna motocicleta din razboi si o legenda in momentul de fata. Motoreta asta avea un motor care dezvolta "doar"26 cp, in conditiile in car, cu atas, cantarea 420 kg (cca 300 fara), si era capabila sa transporte 3 soldati full echipati +o mitraliera MG34, cu munitia aferenta + cheson de munitii, etc. Insa 72 cp sunt putini... Pun pariu ca in tara asta, exceptandu-l pe Gyenes, nu cred sa mai fie careva capabil sa scoata tot ce se poate din Tenere-ul asta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, xt600 said:

Pun pariu ca in tara asta, exceptandu-l pe Gyenes, nu cred sa mai fie careva capabil sa scoata tot ce se poate din Tenere-ul asta. 

Puterea in plus e pentru comfort pe asfalt, atata tot. Din momentul in care ai scos mobra pe coclau, deja devine o problema sa controlezi suta aia de cai a KTM-ului. Chestia aia cu mai bine trag de un motor mic decat sa traga un motor mare de mine e super valabila aici.

Edited by xtx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

....este că a apărut pe piață în același timp cu o altă motocicletă, care pe hârtie, este mai bună la toate capitolele.

Pe hartie. Pentru ca in teren, prin tarile fara apa calda (si Romanica este una dintre ele), se schimba situatia. Cum spuneam mai sus, la toate capitolele, mai putin fiabilitate, facilitatea metenantei, costurile metenatei, dependenta de service-uri specializate, anduranta in timp. Adica exact acele caracteristici care trebuie bifate in caietul de sarcini a unei asemenea motociclete. Apoi mai este un aspect: Tenere are 700cmc, KTM are 800, deci clase diferite si filosofii diferite. KTM are ca principal cocurent BMW 850 GS. Dupa parerea mea,Yamaha a facut o miscare foarte inteligenta: intr-o era a gismo-urilor electronice si a produselor de "unica folosinta"(exagerez putin), ei vin pe piata cu o motocicleta al carui mare atu este simplitatea si robustetea constructiva, eliminand orice device-uri inutile. De fapt se intorc la filosofia cu care au consacrat clasa asta, pe care tot ei au inventat-o. Cum spuneam, o motocicleta adventure adevarata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu știu doar de Zündapp saharian, dar pe vremea când le vedeam prin România, nu era google ca să-i caut specificațiile 😛

Dacă cocoșezi animalu' ăsta de Tenere cu două persoane bine făcute, cu echipament complet, 3 cutii pline și alți saci legați de ele (am văzut combinația asta la Tenere 660 de prea multe ori ca să ma contrazici), îți zic eu că pe autostradă gâfâie rău. Oricum îi dai repede de limită pe la 180, asta dacă are bicicleta bună și nu începe să tremure... ;)

 

Animalele alea mai noi de o sută și mai bine de cai sunt foarte controlabile-n off-road, le-au gâtuit și le-au făcut accelerația dozabilă (sper că ati mers și știți despre ce e vorba). Chiar și bicicleta e extraordinară pentru gabaritul lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, xtx a spus:

Puterea in plus e pentru comfort pe asfalt, atata tot. Din momentul in care ai scos mobra pe coclau, deja devine o problema sa controlezi suta aia de cai a KTM-ului. Chestia aia cu mai bine trag de un motor mic decat sa traga un motor mare de mine e super valabila aici.

Indiscutabil, insa 72 cp mi se par arhisuficienti si pe asfalt. Poti merge lejer cu 130-150 si pe autostrada, iar in offroad, cum spui, daca puterea aia nu este livrata liniar, poate fi big problem, pentru  un rider neprofesionist. Pe asfalt,mi se pare mai importanta protectia la vant, daca este sa vorbim despre confort.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 10.11.2018 la 15:36, xt600 a spus:

Cu siguranta il va bate la fiabilitatea motorului, rezistenta cadrului, facilitatea si pretul scazut al intretinerii. Motoreta asta promite sa continue traditia aventurierelor Yamaha: motociclete care nu fac mofturi la ce bagi in ele, care nu te lasa la greu, chiar cu o intretinere la limita. Built to leave forever. Din ceea ce spune Van Beveren, motorul livreaza puterea mai progresiv decat MT07, deci este mai predictibila. Pentru genul asta de motociclete, asta conteaza mai mult decat daca scoate 100 cp din motor sau alte performante "ready to race". Pana la urma, este destinata traveling-ului pe distante lungi si pe orice fel de drum, nu competitiilor de enduro sau rally raid. Cred ca cei care cauta o adevarata motocicleta de adventure mid class, fiabila si rezistenta, nu vor avea dileme in alegerea ei.

Dpmdv, Tenere-le nou este o ciorba reincalzita, pe sistemul Yamaha - ok, avem motorul asta, hai sa facem ceva cu el. 

Rezervorul arata ca unul de XT din 1983, cadrul tot pe acolo, suspensii nimic special, carenele si panourile laterale parca ar fi fost comanda rapida la un shed garage, busonul rezervorului de pe XTX, bordul este in urma cu cel putin 1 an fata de ce misca in domeniu, saua este :) mda, no comment, tot asa, la nivel de shed garage, tobe sub motor (cool bro), inalta pentru scunzi, spatele jos/vertical instant ca la toata gama XT/Tenere cum te-ai urcat pe ea. 

Singurul lucru bun - lupele frontale.

Ca fan Tenere, sincer, sunt dezamagit. 

Nu poti sa vii cu asa ceva si sa joci doar cartea fiabilitatii in 2019, cand concurenta ta este la ani lumina inainte. 

Va continua traditia Tenere - boala lunga, moarte sigura. O sa faca de toate si nimic. Dar o sa tina o viata.

Da, probabil ca daca o iei spre Magadan, va fi ok. Lumea o sa vrea un motor trainic si distractie zero acolo. 

Sau nu?

Tot nu mi-l scoate din cap pe Ionut care a trecut la 690, dupa 660. 

Yamaha va fi gata pentru comercializare in Italia in vara lui 2019. 790 in martie. 

Yamaha estimata la 10.000 euro. KTM Italia ziceau ca vor actualiza preturile pe site saptamana asta. 

 

Oricum, pana la drive test vorbesc/vorbim vorbe. 

Si acolo se va vedea cum este etajata cutia si ce poate in off, cum sunt suspensiile in off, etc.

Motoare pe care altii (din interes sau necunostiinta) le ridica in slavi, pentru mine au fost un no go total. 

 

Pentru mine, Tenerele 660 a fost nuclear cand a aparut. Dpdv al designului si al "take my money" factorului. 

Este o motocicleta care inca imi place la nebunie, la 10 ani dupa lansare si care arata mai bine decat cea despre care vorbim acum.

700-le... am tot sperat ca versiunile prototip sunt atat de brute ca forme cu scopul de a surprinde total cu o versiunea finala mult cizelata.

Edited by DeVazut_TM

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greenharleyd said:

Vaz ca nu zice nimeni nimic de compresie

3 hours ago, PzKpfW said:

Compresia este ceva mai mare la KTM, dar asta ajută în primul rând la cuplu - și doar indirect la putere.

Vezi formula de calcul a puterii. Compresia influențează cuplul, care la rândul lui este o componentă în calculul puterii. Sunt convins că au mărit compresia în primul rând pentru a recupera din cuplul pierdut prin cursa scurtă a pistoanelor. Și pentru a avea o curbă de cuplu mai "plată" pe toată plaja de turații.

La treaba cu relația dintre calitatea carburantului și compresie nu mă bag. Dar dacă asta devine o scuză pentru performanțe derizorii (da, mă gândesc mai ales la AT)... Mai bine ne luăm toți M103M1 și-am scăpat de o grijă.

1 hour ago, mihaio07 said:

Am luat italiana ca sa vad cum e

Eu eram mai degrabă curios de ce ai luat o italiană pentru "aventură" unde "capra japoneză n-are moarte"... Și nu orice italiană, că nu te-ai încurcat cu mărci uzuale.

1 hour ago, ERU said:

Revenind la 700 dpmdv e o dezamagire, prea grea, prea putina putere,  prea putina suspensie, acum sincer nu stiu de ce aveam asteptari mai mari pana la urma

Și eu cred că ai avut așteptări prea mari. Ténéré 700 este superior din toate punctele de vedere față de Ténéré 660. 

45 minutes ago, xt600 said:

Tenere are 700cmc, KTM are 800, deci clase diferite si filosofii diferite.

Chiar dacă ar fi așa, nu prea cred că-l interesează pe cumpărătorul indecis (non-fan-boy albastru sau portocaliu) liniile astea imaginare trasate între "clase". Sunt două motociclete cu gabarit cvasi-identic, cu capacități de rulare (ciclistică) foarte similare și cu un preț de vânzare (probabil) apropiat. Comparația este inevitabilă.

43 minutes ago, vis-a-vis said:

Dacă cocoșezi animalu' ăsta de Tenere cu două persoane bine făcute, cu echipament complet, 3 cutii pline și alți saci legați de ele (am văzut combinația asta la Tenere 660 de prea multe ori ca să ma contrazici), îți zic eu că pe autostradă gâfâie rău. Oricum îi dai repede de limită pe la 180, asta dacă are bicicleta bună și nu începe să tremure... ;)

Da, asta e treaba cu acei "aproape 100cp" la 790: în mod realist, KTM și-a dat seama că utilizatorul normal va merge destul de mult cu ea și pe asfalt, cu bagaje și eventual pasager. Pentru că în mare parte, va fi un utilizator european sau nord-american, care nu pleacă-n Mongolia în fiecare lună. Chiar dacă la coclau poate să fie un punct negativ. Dar din nou, dacă vrei ceva mai hardcore, îți vând un 690 Enduro.

Quote

Animalele alea mai noi de o sută și mai bine de cai sunt foarte controlabile-n off-road, le-au gâtuit și le-au făcut accelerația dozabilă (sper că ati mers și știți despre ce e vorba). Chiar și bicicleta e extraordinară pentru gabaritul lor.

Corect.

36 minutes ago, DeVazut_TM said:

Dpmdv, Tenere-le nou este o ciorba reincalzita, pe sistemul Yamaha - ok, avem motorul asta, hai sa facem ceva cu el.

Eu aș zice că eficientizarea asta de costuri exacerbată (pe care cred că au preluat-o de la Honda) care se traduce prin utilizarea unei platforme tehnice pe cât mai multe motociclete (cu motorul de 700 au ajuns deja la 4 modele din câte am numărat eu) îi trage în jos și-i limitează prea mult pe ingineri. Da, și KTM are 2 modele în jurul acestui motor, dar au cam aceeași destinație: o golăneală rezonabilă.

Quote

Singurul lucru bun - lupele frontale.

Va continua traditia Tenere - boala lunga, moarte sigura. O sa faca de toate si nimic. Dar o sa tina o viata.

Da, probabil ca daca o iei spre Magadan, va fi ok. Lumea o sa vrea un motor trainic si distractie zero acolo.

Cam aia e...

Edited by PzKpfW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, PzKpfW a spus:

dacă vrei ceva mai hardcore, îți vând un 690 Enduro.

Am XR650R, care-i tot p-acolo, dacă nu chiar mai enduro. E o reală plăcere pe off-road, mai ales genul adventure, rally raid. Îi place și trage ca nebuna. Trage și pe asfalt, dar bate vântul tare... Fiind din București și plăcându-mi muntele, până la locul faptei e multă plictiseală. La fel e și cu adventure ăsta. Sunt multe segmente de legătură pe care dacă le parcurgi cu motoraș de 50-60 de cai simți că-ți crește barba. Bașca dacă-i plin, în depășiri e jale :D

Nu știu alții cum sunt, dar eu chiar vreau să merg repede pe șosea, nu la consum. D-aia pentru unii nu contează puterea, iar pentru cei care vor putere, nu contează performanțele-n off-road. Sunt fel și fel de utilizatori "adventure". 

Tenere 700 e într-adevăr mai bun decât 660, dar nu cu mult. Chiar dacă încă nu am încredere-n KTM, neavând încă fiabilitatea japonezelor, e clar că ridică ștacheta destul de sus. De la sloganul "ready to race" la ideea din care a pornit 790 adventure (v-am făcut mobra pe care v-o doriți), se pare că piața va trebui pe viitor să țină cont și de clienți, nu să le bage pe gât ce cred producătorii. Dacă tot ceri atâția bani pe o motocicletă, fă-o frate fără compromisuri. Pune-i cel mai potent motor, cele mai bune suspensii, fă-i cadrul din cele mai bune materiale. KTM e avangardist, japonezii încă mai copiază.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japonezii pot să facă motociclete mai bune. Au experiență, au capital. Dar (cu foarte puține excepții) refuză. Parcă sunt obsedați de volum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ERU said:

mai lasati-o moarta cu fiabilitatea, ca din oamenii pe care-i stiu eu, ca fac adventure de-adevaratelea cu asa ceva , 2/3 au avut probleme serioase.

Sunt curios care au fost problemele astea de fiabilitate cu Tenere-ul. Eventual in comparatie cu mobre exploatate in acelasi regim. Eu nu prea am auzit de probleme la mobra asta.

 

1 hour ago, vis-a-vis said:

Dacă cocoșezi animalu' ăsta de Tenere cu două persoane bine făcute, cu echipament complet, 3 cutii pline și alți saci legați de ele (am văzut combinația asta la Tenere 660 de prea multe ori ca să ma contrazici), îți zic eu că pe autostradă gâfâie rău. Oricum îi dai repede de limită pe la 180, asta dacă are bicicleta bună și nu începe să tremure... ;)

Mna, daca asta conteaza la mobre de genul, sa poti sa mergi 180 pe asfalt, atunci clar nu e ce trebuie. Tremuratul e una, dar poate trebuie sa mai pui o frana, ceva.

 

53 minutes ago, DeVazut_TM said:

Dpmdv, Tenere-le nou este o ciorba reincalzita, pe sistemul Yamaha - ok, avem motorul asta, hai sa facem ceva cu el. 

Rezervorul arata ca unul de XT din 1983, cadrul tot pe acolo, suspensii nimic special, carenele si panourile laterale parca ar fi fost comanda rapida la un shed garage, busonul rezervorului de pe XTX, bordul este in urma cu cel putin 1 an fata de ce misca in domeniu, saua este :) mda, no comment, tot asa, la nivel de shed garage, tobe sub motor (cool bro), inalta pentru scunzi, spatele jos/vertical instant ca la toata gama XT/Tenere cum te-ai urcat pe ea. 

Astia de la Yamaha au zis chiar ei, ca e o mobra "facuta" de clienti. Inca mai tin minte discutiile de acum cativa ani, pe advrider dar si aici pe forum, in care lumea zicea de un Tenere cu 2 cilindri si de motorul de MT07 ca s-ar potrivi la fix.

Eu unul nu inteleg fascinatia asta cu ultima tehnologie si ce misca in domeniu. De parca avans tehnologic inseamna cat mai multe feature-uri, de care ai sau nu nevoie, bifate intr-un tabel ca cele pentru extra-optiunile de la masina. Mai sunt oameni care vor Lada Niva in 2019, atata timp cat pretul e corect, clar isi va gasi cumparatori. Nu cred ca a fost intentia lor sa concureze cu KTM-ul.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, mihaio07 a spus:

Sunt curios care au fost problemele astea de fiabilitate cu Tenere-ul. Eventual in comparatie cu mobre exploatate in acelasi regim. Eu nu prea am auzit de probleme la mobra asta.

Pinioane din cutia de viteze distruse, segmenti duși care generau consum de ulei ca la 2 timpi, nimicuri d-astea. 

Acum 24 minute, vis-a-vis a spus:

Tenere 700 e într-adevăr mai bun decât 660, dar nu cu mult.

Dacă ei s-au gândit asa cum spui tu, ceea ce mă îndoiesc, sunt autiști, adică mna e 2018 nu poți sa te gândești ca vei concura doar cu tine însuți, bă chiar cu o versiune destul de nereușită a ta de acum 10 ani. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, mihaio07 a spus:

Asta la cati km?

Până in 100k km, ca sa nu zic până in 50 că nu știu exact. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 26 minute, mihaio07 a spus:

Eu unul nu inteleg fascinatia asta cu ultima tehnologie si ce misca in domeniu. De parca avans tehnologic inseamna cat mai multe feature-uri, de care ai sau nu nevoie, bifate intr-un tabel ca cele pentru extra-optiunile de la masina. Mai sunt oameni care vor Lada Niva in 2019, atata timp cat pretul e corect, clar isi va gasi cumparatori. Nu cred ca a fost intentia lor sa concureze cu KTM-ul.

Asa am zis si eu pana m-am dat o zi intreaga cu 1090. 

Si inca una cu 1290 si suspensie electronica + TFT. Blown. Total. 

Tot in aceeasi perioada, intre cele doua, am bobinat o zi intreaga si pe MT-09 si am avut parte de cea mai mare dezamagire a sezonului. 

Nu se poate, pur si simplu nu se poate sa vii cu anomalii din secolul trecut pe motoare pe care le trambitezi de parca ar fi revelatia sezonului. Pentru ca nu sunt.

Si sa tot vii cu ciorba asta, amalgamul asta brut, de design organic, plin de colturi, cabluri, table aruncate la gramada, reinventat pe n modele cu acelasi propulsor. 

I-am promis lui @mihai.i poze cu detalii de la salon. O sa revin cu ele, fiindca descriu bine ingramadeala de piulite, fiare, table si alte cele din Tenere. 

Mobra facuta pe genuchi, la fast forward. 

 

Practica, ieftina, dar soulless. Lada Niva. 

Muncim ca sa mai si traim.

Edited by DeVazut_TM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea corecta ar fi: cine a condus motocicleta aia, de a spart pinioanele din cutie la o Yamaha? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, greenharleyd a spus:

dar cei cu F800GS or trebuit sa faca destul balet ca sa evite astfel de combustibil.

Am băgat de ceva ori benzina la pet in 800, habar-n-am cât avea cifra octanică, dar cert e ca n-am avut probleme niciodată, pt ca la balet in special ca si la dans in general sunt praf, dar haideți sa ca zic un secret, la mobrele cu injecție buna, aceasta se poate adapta la  benzina mai proasta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenere 660 este legendar pentru consum de ulei. Atunci cand se "merge" cu ea, nu cand se defileaza la parada veteranilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...