Sari la conținut
Fiziflash

Upgrade pompa radiala - sfaturi

Postări Recomandate

Am la Z750-ul meu etrieri radiali de pe un Zx6R. Pompa de frana insa a ramas cea originala (cu debit mai mic), lucru care facea ca maneta sa aiba cursa foarte lunga. La asta s-a adaugat de ieri (probabil a inceput sa se uzeze garnitura, ca aer sigur nu am) o usoara "inmuiere" care combinata cu efectul subdimensionarii pompei face ca maneta sa imi loveasca in ghidon - lucru care nu imi inspira deloc siguranta.

 

Am hotarat cu aceasta ocazie sa imi fac un upgrade la pompa radiala si suplimentar furtune de frana noi. In acest sens am niste intrebari pentru a nu "o da de gard".

 

1. Se poate adapta una din aceste pompe de frana? Am observat ca suportul pentru oglinda la actuala pompa este corp comun cu piesa de fixare a acesteia de ghidon. Teoretic ar trebui sa se potriveasca insa e posibil sa fie elemente care imi scapa. https://www.olx.ro/oferta/pompe-frana-fata-moto-radiale-nissin-ID9QrwZ.html

 

2. In configuratia de acum este un furtun care merge in etrierul stang, si din acesta pleaca un altul care merge in etrierul drept. As dori ca noile furtune sa plece ambele din pompa la fiecare din etriere. Ce trebuie sa am in vedere in acest sens cand fac achizitia acestora? Inafara de lungime si faptul ca vreau sa fie cu insertie de metal, ce recomandari mai aveti in ceea ce priveste furtunele?

 

3. Vechiul proprietar mi-a dat odata cu motocicleta si o maneta de frana de rezerva din care voia sa faca amortizor hidraulic. Am comparat-o cu actuala maneta de la pompa axiala si este diferita? Credeti ca se potriveste la pompa radiala? Daca da, la orice pompa sau doar pe anumite modele? Ce ar trebui sa mai am in vedere la achizitia pompei?

post-9511-0-88048100-1528387029_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La punctul 2, daca nu ma insel singura varianta este sistemul "Y". Practic pleaca un singur furtun de la pompa, apoi undeva pe traseu pleaca doua furtunase spre fiecare etrier, in forma de "Y". Nu cred ca se poate sa plece cate un furtun complet separat direct de la pompa pt fiecare etrier.

 

De ce nu cumperi pompita de pe zx6r, daca tot ai facut upgrade la partea din fata de pe acel model ? :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

rip

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

superbec> apreciez ironia si inteleg subtilitatea. Totusi tin sa iti aduc la cunostinta atat faptul ca inteleg importanta sistemului de franare cat si acela ca in ultimii 4 ani toate lucrarile de mentenanta si reparatie la motocicletele pe care le-am avut (inclusiv cele la sistemul de franare)le-am facut cu succes ajutat doar de acest forum si de informatiile luate de pe net.

Nu sunt atehnic insa nici nu am experienta ta. Am pus aceste intrebari pentru a nu evita situatia in care fac achizitii aiurea si raman cu piesele sau ma chinui sa le revand. Nemaifacand acest gen de lucrari (chiar daca am facut rebuild la pompe de frana, rebuild la etriere, etc, insa piesa pe piesa) nustiu exact compatibilitatile. Daca aveam de schimbat model pe model nu era o problema.

In concluzie as aprecia daca mi-ai spune macar daca e buna maneta pe care o am si pompele din link sa nu dau cumpar tampenii si/sau sa evaluez corect costurile care urmeaza.

 

unaetnumistic. > m-am gadint si eu la pompa de zx6r insa aceea este tot axiala. Daca tot schimb as fi vrut sa fac o imbunatatire.

Editat de Fiziflash

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

poti pune linistit pompa de frana radiala, o sa ai frane mai bune :)

In link-ul pus de tine e o pompa care are suport de oglinda, problema e sa fie acelasi pas/marime la filet. Poti sa pui doua furtune de frana care sa plece din pompa spre fiecare etrier dar vezi ca o sa ai nevoie de un alt surub, mai lung, pentru doua furtune (gasesti sa cumperi, nu e un colt de tara)... Nu cred ca o sa poti folosi maneta care o ai (cea din poza)...oricum pare chinezeasca, gasesti pe ebay cu 15-20 USD sa-ti iei pentru pompa noua.

Bafta!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va trebui sa ii faci/cauti un suport de oglinda, pompa aia de pe olx nu are asa ceva. Maneta ce o ai nu ti se va potrivi la pompa aia, e pentru o pompa axiala (99% convins xD).

Merge sa pui fara probleme furtune direct la fiecare etrier.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Adyp. Maneta e WRP (nu stiu daca originala). Am exact ca aceasta montata la actuala pompa axiala si este diferita, de aceea ma gandeam ca o fi pentru radiala. Sau sunt mai multe modele pentru axiale. habar nu am...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

superbec> apreciez ironia si inteleg subtilitatea. Totusi tin sa iti aduc la cunostinta atat faptul ca inteleg importanta sistemului de franare cat si acela ca in ultimii 4 ani toate lucrarile de mentenanta si reparatie la motocicletele pe care le-am avut (inclusiv cele la sistemul de franare)le-am facut cu succes ajutat doar de acest forum si de informatiile luate de pe net.

bah nene...

ai pus un link cu o pompa oarecare , nici ala care o vinde nu stie ce diametru are pistonu... deci pm ... d"aia rip

 

pompa se ia dupa diametru X cursa .. vrei feeling si sa dozezi mai bine frana .. se ia diametru mai mic si cursa mai mare , vrei sa rupi pe franare , invers..

 

acum daca pui super pompa si tu ai furca servisata acum 3-4 ani de fostu propietar si vesnicul pilot power... iar rip

 

strange bani si ia un brembo , parca avea jagi la pret bun

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa ceva, inainte de pompa, servisare la singe a suspensiei, reglarea ei, cauciuc fata aderent si dupaia poti sa pui frine puternice.Invers, frina te trimite la sol.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

nu mai bine mai strangi tu umpic de buget si iei de pe ebay un brembo RC fie el si second ,pe 19 sau 21 ?plus deasta trebe sa ai in vedere sa mai cumperi intrerupator hidraulic pe frana fata pentru ca ce ai tu pe Z nu poti adapta

Na ca mi-a luat-o superbec cu ''brembo.. inainte

Editat de teby05

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Fizi, sunt mai multe feluri de axiale asa cum sunt mai multe feluri de radiale :) Maneta aia e pentru axiala, sunt 99% sigur de asta. Prinderea la o pompa radiala e dincolo de pistonul pompei iar punctul de presiune e in interior, nu in exterior ca la axiale. Eu vorbesc de cele mai comune, cum e aia din poze, care, mie mi se pare ca e de gixxer.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi. Chiar la brembo ma uitam,mai ales ca gasisem si un articol, binenteles si mult marketing, insa cu exact modelul meu de motocicleta: http://www.brembo.com/en/company/news/install-master-cylinder-on-old-motorcycle-brembo-brake

 

Furca este tot de Zx6R si din cate stiu a fost service-ata in 2016. Cauciucul este pirreli angel GT dot 2017. Avand in vedere stilul meu de mers ma intereseaza mai mult feeling si dozare mai buna. BREMBO Race RCS 19 ar fi nepotrivita?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Daca pentru inceput ai schimba doar lichidul de frana sa vezi daca iti face la fel? Nu de alta dar am auzit o discutie,cica inauntrul rezervorului de lichid se poate face...condens de apa.

Spor!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La punctul 2: recomand furtune Venhill. Calculeaza lungimea lor functie de traseul mobrei si iti iei 2 bucati. La pompa trebuie sa achizitionezi un banjo bolt dublu si aia e.

Succes.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Karoly - lichidul de frana il schimb si aerisiere fac la fiecare inceput de sezon.

 

l.u.v. - Multumesc, maine ma apuc de comandat.


» Post actualizat in 08 Jun 2018 21:25

Uitandu-ma astazi prin cutia cu piese pe care o am de la vechiul proprietar am gasit o maneta si cu o pompa radiala nissin insa fara garnituri. A fost dezasamblata complet pentru ca, din ce vad, a revopsit-o electrostatic. Nu i-am dat atentie pana acum pentru ca mi-a zis cineva odata ca e pompa de ambreiaj. Din ce am vazut pe net se pare ca este de 19, de la un zx: https://www.kijiji.it/annunci/ricambi-moto/milano-annunci-milano/pompa-freno-anteriore-radiale-nissin-da-19-mm-completa/122822753

 

post-9511-0-88447000-1528493137_thumb.jpg

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

post-9511-0-87371900-1536942092_thumb.jpg

 

Si a venit pompa Brembo. Ca si ergonomie a manetei si finisaje este la nivelul asteptarilor si mult peste ce am acum pe motocicleta.

 

Maine voi incerca sa o montez. Sper sa se potriveasca banjo bolt-ul simplu de la cealalta, pentru ca in kit a venit unul dublu iar momentan nu am reusit sa imi iau si furtunele de frana.

A venit si swich-ul pentru stopul de frana, sper sa se potriveasca suportul de oglinda de la cealalta, si maine sa ma pot si plimba.

 

Ar mai trebui sa stiu ceva inainte de a ma apuca sa "mesteresc"?

 

P.S. am vazut ca are cupla de la rezervorul de lichid de 6, iar rezervorul o are de 8. Ma gandesc sa iau un furtun de 6, sa il bag in apa calda si sa infiletez in el un surub de 9. Citisem mai demult de solutia asta undeva.

Editat de Fiziflash

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

P.S. am vazut ca are cupla de la rezervorul de lichid de 6, iar rezervorul o are de 8. Ma gandesc sa iau un furtun de 6, sa il bag in apa calda si sa infiletez in el un surub de 9. Citisem mai demult de solutia asta undeva.

Suna periculos.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

post-9511-0-86497100-1537037977_thumb.jpg

 

Am reusit sa scot vechea pompa fara sa ajunga lichid de frana pe unde nu trebuie :).

 

Am instalat-o pe cea noua, a mers si vasul de lichid de frana "rizoma" china version, toate bune pana am ajuns la conducta de frana.

 

Aici am intampinat doua probleme:

 

1. vechea conducta nu ajunge.

 

2. Banjo bolt-ul de la vechea pompa nu se potriveste, iar brembo mi-a dat banjo bolt simplu.

 

Deci maine o sa ma uit ce frumos e afara fara sa ma pot da. Solutia este simpla: ori cumpar un furtun de frana si un banjo bolt simplu cu pas de 1mm, ori cumpar doua furtune. Problema la a doua varianta ar fi ca spatiul este destul de stramt, fiind foarte aproape de cablurile de acceleratie. De aceea as prefera totusi soltia cu un singur furtun.

 

Maine masor sa vad lungimea, insa nu stiu ce unghiuri sa cer la cuple. Am vazut ca sunt foarte multe variante. Aici sunt deschis la sugestii.post-9511-0-17413500-1537038324_thumb.jpg

» Post actualizat in 17 Sep 2018 12:29

Deja devine enervant cu furtunele de frana. Nimeni nu stie LUNGIMILE acestora, toata lumea te intreaba codul sau ce motocicleta am.

 

Pai daca eu am fata de ZX6, cu ghidon inaltat si frana Brembo radiala prezentata mai sus, ce model sa ii spun ca am?

 

Am nevoie de doua furtune, unul de 85cm si unul de 95cm.

 

Unde pot comanda in tara futunele dupa lungimi? Sau trebuie sa comand de afara?

» Post actualizat in 17 Sep 2018 14:09

Happy ending dupa aproape o zi pierduta: am rezolvat cu baietii de la www.olson.ro

 

Au avut rabdare sa le explic ce am nevoie, m-au facut atent la faptul ca atunci cand masor lungimea furtunului furca trebuie sa fie complet decomprimata (logic dar din lipsa de experienta mi-a scapat acest detaliu).

 

Tot la ei am gasit si banjo simplu pentru brembo. Miercuri imi vine furtunul cu surubul si am rezolvat problema :D

» Post actualizat in 21 Sep 2018 06:06

Vazand nivelul crescut de interes nu aveam cum sa nu scriu si deznodamantul.

 

Ieri am reusit sa termin upgrade-ul la frana, si sa fac un testride, pe la ora 22 :)

 

Sunt foarte multumit de upgrade, nu stiu cum este setata (18 sau 20), franeaza ferma insa nu te surprinde. Se poate doza corespunzator.

Este posibil sa mai am putin aer in instalatie, va urma inca o aerisire.

 

Apropo de aerisire, este un chin sa umplii instalatia de sus in jos, si nu cu pompa prin etrier. Ori am facut eu ieri ceva gresit, insa mi-a luat aproape 3 ore sa rezolv aerisirea, iar majoritatea timpului a fost pierdut pompand pana am inceput sa am putina presiune ca sa pot aerisi.

 

Alt detaliu in cazul in care mai doreste cineva sa faca, Banjo bolt-urile cu filet de 1mm care se gasesc in comert, altele decat brembo, sunt prea lungi. Trebuie scurtate si refacut conul din capat pentru a se potrivi.

Editat de Fiziflash

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×