Sari la conținut

Sfaturi Schimbare Simeringuri Furca Upside-down


A n d y
 Share

Postări Recomandate

Salutare

 

Din motive ce tin de scurgeri de fluide la jamba stanga la Aprilia Pegaso 600, tre' sa iau masuri. Asa ca vreau sa schimb simeringul cu pricina.

 

Ii rog pe cei care cunosc detalii despre aceasta operatiune sa ma sfatuiasca in ceea ce priveste pasii de urmat (pas cu pas), pasii la care trebuie sa fiu (mai)atent, dichisuri care din cauza necunoasterii imi pot compromite intentiile etc. samd... Mi-ar mai fi utile date legate de dimensiunile simeringurulor, cantitatea de ulei care se pune in furca, tipul de ulei si poate or mai fi altele la care nu m-am gandit...

 

As mai avea nevoie, in cazul in care poseda cineva... sau daca exista asa ceva, de microfisa de la furca de Aprilia Pegaso 600 sau de o carte tehnica detaliata a acestui model.

 

:rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singura varianta ar fi sa gasesti manuaklul de reparatie.... pt ca acolo ve-i gasi rasp[unsurle la intrebarile tale..... fiecare furca difera de la motor la motor..... asa ca dimensiunile semeringurilor si capacitatea uleiului le vei gasi in manual...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singura varianta ar fi sa gasesti manuaklul de reparatie.... pt ca acolo ve-i gasi rasp[unsurle la intrebarile tale..... fiecare furca difera de la motor la motor..... asa ca dimensiunile semeringurilor si capacitatea uleiului le vei gasi in manual...

 

Nu am reusit sa gasesc manualul de la modelul asta. Singurele chestii pe care le-am gasit sunt niste brosuri scoase de Aprilia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' un sfat imi poti da te rog... vreau sa incerc singur.

:rose:

 

Pai iei un catalog de semeringuri (daca ai) si vezi ce cod au cele pt motoreta ta, te duci, le cumperi si le schimbi si totul e ok. Sau... le dai afara pe alea vechi si le masori cu sublerul interior, exterior, latime, mergi la un magazin de semeringuri, dai cotele, cumperi, le montezi si dupa 200km iti curg.

Despre cantitatea si tipul de ulei ce sa zic, cauta si tu in cartea tehnica si vezi ce scrie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai iei un catalog de semeringuri (daca ai) si vezi ce cod au cele pt motoreta ta, te duci, le cumperi si le schimbi si totul e ok. Sau... le dai afara pe alea vechi si le masori cu sublerul interior, exterior, latime, mergi la un magazin de semeringuri, dai cotele, cumperi, le montezi si dupa 200km iti curg.

Despre cantitatea si tipul de ulei ce sa zic, cauta si tu in cartea tehnica si vezi ce scrie.

 

Merci de sfaturi... da' cu o parte sunt de acord (tre' sa aflu ce dimesiuni au simerigurile si dupa cum spuneam nu am gasit nici o carte tehnica ptr. Pegaso 600) si cu alta nu sunt de acord si sunt greu de convins (care e diferenta dintre simeringuri comandate si "celelalte simeringuri"?!?).

 

 

Dupa cum spuneam mai sus... daca cineva e dispus sa-mi dea ceva sfaturi utile in ceea ce inseamna "tehnica" de schimbat simeringuri il rog sa ma sfatuiasca. La fel si referitor la celelalte aspecte tehnice (inclusiv tipul si cantitatea de ulei).

 

... dar se pare ca schimbatul simeringurilor s-a facut numai in service si e un secret bine pastrat

 

:D :lol: :rose:

 

Asa ca bag seama ca ramane :blink:

Editat de BAlanuS-u'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

Din motive ce tin de scurgeri de fluide la jamba stanga la Aprilia Pegaso 600, tre' sa iau masuri. Asa ca vreau sa schimb simeringul cu pricina.

 

Ii rog pe cei care cunosc detalii despre aceasta operatiune sa ma sfatuiasca in ceea ce priveste pasii de urmat (pas cu pas), pasii la care trebuie sa fiu (mai)atent, dichisuri care din cauza necunoasterii imi pot compromite intentiile etc. samd... Mi-ar mai fi utile date legate de dimensiunile simeringurulor, cantitatea de ulei care se pune in furca, tipul de ulei si poate or mai fi altele la care nu m-am gandit...

 

As mai avea nevoie, in cazul in care poseda cineva... sau daca exista asa ceva, de microfisa de la furca de Aprilia Pegaso 600 sau de o carte tehnica detaliata a acestui model.

 

:rose:

 

sal !

 

vad ca (virgula) cam vorbesti singur!

daca intelegi germana uite aici un link al propietarilor de aprilia din germania.

http://www.katzeninformation.de/phpBB2/viewforum.php?f=29

 

am gasit la louis o lista cu date tehnice pt. aprilia pegaso 600 nestiind ce an de fabricatie e a ta iti trimit datele pt ambele modele de 600

 

Baujahr: 1988-1991

 

Technische Daten

Hubraum: 562 ccm

Zylinder: 1

PS/KW: 45/33 - 27/20

Ventilspiel (Ein): KALT 0,05 MM

Ventilspiel (Aus): KALT 0,10 MM

Leerlaufdrehzahl: 1400 U/MIN

Vergaserluftschraube: 2-2,5 AUSDREHUNGEN

Reifendruck (vorn): 1,7 (2,0) BAR

Reifendruck (hinten): 1,8 (2,3) BAR

ZĂźndkerze 1: NGK D8EA, D8ER

ZĂźndkerze 2: CHAMPION RA4HC

Elektrodenabstand: 0,6-0,7 MM

Lenker/Standrohr ?: 38 MM

Ritzel/Kettenrad: 17/40 ZĂHNE

FĂźllmengen

Gabel pro Holm: 0,53 L. SAE 10W

Ăl ohne Filter: 2,0 L. SAE 15W40

Ăl mit Filter: 2,4 L.

BremsflĂźssigkeit: DOT 4

Endgetriebe: -

Betriebsstoff: 12 L. NORMAL

KĂźhlflĂźssigkeit: LUFTGEKĂHLT

 

Baujahr: 1992-1993

 

Fahrgestellnr.:

Technische Daten

Hubraum: 562 ccm

Zylinder: 1

PS/KW: 46/34

Ventilspiel (Ein): KALT 0,05 MM

Ventilspiel (Aus): KALT 0,05 MM

Leerlaufdrehzahl: 1200-1400

Vergaserluftschraube: 1,5 AUSDREHUNGEN

Reifendruck (vorn): 1,7 BAR

Reifendruck (hinten): 1,8 BAR

ZĂźndkerze 1: NGK D8EA

ZĂźndkerze 2: CHAMPION RA4HC

Elektrodenabstand: 0,6-0,7 MM

Lenker/Standrohr ?:

Ritzel/Kettenrad: 18/42 ZĂHNE

FĂźllmengen

Gabel pro Holm: 530 CM3 SAE 10W

Ăl ohne Filter: SAE 15W40

Ăl mit Filter: 2,0 LITER

BremsflĂźssigkeit: DOT 4

Endgetriebe: -

Betriebsstoff: 12 LITER

KĂźhlflĂźssigkeit: LUFTGEKĂHLT

 

oricum la amindoua modelele se baga/pune/umple 530 de ccm ulei intr-o jamba/amortizor

uleiul se numeste/tip ulei furca SAE 10W

 

in ce priveste demontatul/montatul jambei/amortizorului am gasit urmatoarele:

1)se scoate/demonteaza roata fata si etrierul de frina

2)se slabeste surubul(probabil imbus)din partea de jos (doar slabeste un pic)!

3)se slabesc suruburile de la "ochelarii de sus

4) slabesti doapele de sus de la jamba

5)slabesti suruburile de la ochelarii de jos (oe rind sa nu-ti scape pe jos)

6)acuma (cind ai jamba in mina) desfaci dopul de sus de tot si scoti vreo doua saibe o bucata de teava si arcul (tine minte ordinea!) lasa sa se scurga uleiul

7)acum trebuie sa desfaci surubul de jos de tot (vezi ca are o saiba de aluminiu/cupru pentru etansare care trebuie inoita)

8)desfaci/tragi de cele doua tevi

9) iei bucata cu simmerring-ul o fixezi,scoti garnitura de praf (staubdichtung) apoi siguranta (tine minte pozitia cum a fost montata are o fata cu muchia mai ascutita )

10)apoi scotu simmerringul

11) curata bine piesele (benzina/sau vezi tu)

 

de montat le montezi in ordine inversa pentru a nu strica/deteliora simmerringul nou il poti folosi pe ala vechi la presare

inainte de a monta dopul/surubul de sus bagi uleiul!

 

simmerringul ar trebui sa aibe urmatoarele dimensiuni: 40 x 52 x 10/10.5 (astea sint de la 650 si nu stiu daca sint furcile identice)

 

cupluri de stringere

busonul/surubul de sus: 20 NM

suruburi ochelari sus/jos: 48 MN

surubul de jos(imbus): 50 NM vezi sa nu uiti saiba NOUA si-ti trebuie si doua picaturi de loctite cite una pe surub!

 

sper sa-ti fi ajutat

 

 

salutari ticalosul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal !

 

vad ca (virgula) cam vorbesti singur!

daca intelegi germana uite aici un link al propietarilor de aprilia din germania.

http://www.katzeninformation.de/phpBB2/viewforum.php?f=29

 

am gasit la louis o lista cu date tehnice pt. aprilia pegaso 600 nestiind ce an de fabricatie e a ta iti trimit datele pt ambele modele de 600

 

Baujahr: 1988-1991

 

Technische Daten

Hubraum: 562 ccm

Zylinder: 1

PS/KW: 45/33 - 27/20

Ventilspiel (Ein): KALT 0,05 MM

Ventilspiel (Aus): KALT 0,10 MM

Leerlaufdrehzahl: 1400 U/MIN

Vergaserluftschraube: 2-2,5 AUSDREHUNGEN

Reifendruck (vorn): 1,7 (2,0) BAR

Reifendruck (hinten): 1,8 (2,3) BAR

ZĂźndkerze 1: NGK D8EA, D8ER

ZĂźndkerze 2: CHAMPION RA4HC

Elektrodenabstand: 0,6-0,7 MM

Lenker/Standrohr ?: 38 MM

Ritzel/Kettenrad: 17/40 ZĂHNE

FĂźllmengen

Gabel pro Holm: 0,53 L. SAE 10W

Ăl ohne Filter: 2,0 L. SAE 15W40

Ăl mit Filter: 2,4 L.

BremsflĂźssigkeit: DOT 4

Endgetriebe: -

Betriebsstoff: 12 L. NORMAL

KĂźhlflĂźssigkeit: LUFTGEKĂHLT

 

Baujahr: 1992-1993

 

Fahrgestellnr.:

Technische Daten

Hubraum: 562 ccm

Zylinder: 1

PS/KW: 46/34

Ventilspiel (Ein): KALT 0,05 MM

Ventilspiel (Aus): KALT 0,05 MM

Leerlaufdrehzahl: 1200-1400

Vergaserluftschraube: 1,5 AUSDREHUNGEN

Reifendruck (vorn): 1,7 BAR

Reifendruck (hinten): 1,8 BAR

ZĂźndkerze 1: NGK D8EA

ZĂźndkerze 2: CHAMPION RA4HC

Elektrodenabstand: 0,6-0,7 MM

Lenker/Standrohr ?:

Ritzel/Kettenrad: 18/42 ZĂHNE

FĂźllmengen

Gabel pro Holm: 530 CM3 SAE 10W

Ăl ohne Filter: SAE 15W40

Ăl mit Filter: 2,0 LITER

BremsflĂźssigkeit: DOT 4

Endgetriebe: -

Betriebsstoff: 12 LITER

KĂźhlflĂźssigkeit: LUFTGEKĂHLT

 

oricum la amindoua modelele se baga/pune/umple 530 de ccm ulei intr-o jamba/amortizor

uleiul se numeste/tip ulei furca SAE 10W

 

in ce priveste demontatul/montatul jambei/amortizorului am gasit urmatoarele:

1)se scoate/demonteaza roata fata si etrierul de frina

2)se slabeste surubul(probabil imbus)din partea de jos (doar slabeste un pic)!

3)se slabesc suruburile de la "ochelarii de sus

4) slabesti doapele de sus de la jamba

5)slabesti suruburile de la ochelarii de jos (oe rind sa nu-ti scape pe jos)

6)acuma (cind ai jamba in mina) desfaci dopul de sus de tot si scoti vreo doua saibe o bucata de teava si arcul (tine minte ordinea!) lasa sa se scurga uleiul

7)acum trebuie sa desfaci surubul de jos de tot (vezi ca are o saiba de aluminiu/cupru pentru etansare care trebuie inoita)

8)desfaci/tragi de cele doua tevi

9) iei bucata cu simmerring-ul o fixezi,scoti garnitura de praf (staubdichtung) apoi siguranta (tine minte pozitia cum a fost montata are o fata cu muchia mai ascutita )

10)apoi scotu simmerringul

11) curata bine piesele (benzina/sau vezi tu)

 

de montat le montezi in ordine inversa pentru a nu strica/deteliora simmerringul nou il poti folosi pe ala vechi la presare

inainte de a monta dopul/surubul de sus bagi uleiul!

 

simmerringul ar trebui sa aibe urmatoarele dimensiuni: 40 x 52 x 10/10.5 (astea sint de la 650 si nu stiu daca sint furcile identice)

 

cupluri de stringere

busonul/surubul de sus: 20 NM

suruburi ochelari sus/jos: 48 MN

surubul de jos(imbus): 50 NM vezi sa nu uiti saiba NOUA si-ti trebuie si doua picaturi de loctite cite una pe surub!

 

sper sa-ti fi ajutat

salutari ticalosul

 

Merci mult de sfaturi. In sfarsit unele care raspund direct problemei pusa de mine.

:rose:

Andy

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simeringuri si garnituri anti praf se gasesc la louis.de 10 e una bucata simering + garnitura de praf.

Ce nu stiu unde sa caut sunt garniturile de aluminiu... pe la brico ? sau pe la piese auto ?

Editat de Alex-Alex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simeringuri si garnituri anti praf se gasesc la louis.de 10 e una bucata simering + garnitura de praf.

Ce nu stiu unde sa caut sunt garniturile de aluminiu... pe la brico ? sau pe la piese auto ?

 

 

sal !

daca te referi la cele de jos de la suruburi sint garnituri "normale" ce elea de la surubul de dat drumul la ulei (de motor) .... sau cum ii zice

 

uite aici la louis...astea sint de cupru merg si astea!

 

http://www.louis.de/_207eb84f1bac87141f851...3&anzeige=0

 

eu le prefer pe alea de aluminiu ca sint mai "moi" (moale) si etanseaza mai bine (100%) nu ai surprize, asta chiar daca stringi cu cheaia dinamometrica!

Editat de ticalosu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

simmerringul ar trebui sa aibe urmatoarele dimensiuni: 40 x 52 x 10/10.5 (astea sint de la 650 si nu stiu daca sint furcile identice)

...

 

Am gasit ceva pe net cum ca simeringul ar fi de 40x49,5x7/9,5.

 

Stie cineva sa ma lamureasca care-i treaba cu cele 4 dimesiuni...

 

40 cred ca-i diametrul interior (acelasi cu diametrul tijei amortizorului), 49,5 cred ca-i diametrul interior al jambei (in interiorul careia culiseaza tija amortizorului),...

 

da' nu inteleg care-i treaba cu 7/9,5... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7/9,5 ESTE GROSIMEA SIMERINGULUI si nu are mare importanta,este vorba de locul unde se aseaza( locasul furcii permite grosimi diferite).Eu tocmai am facut o inginerie saptamana trecuta la amortizoare-curgea unul si i-am taiat 5 spire de la arcul simeringului,ca nu am gasit nou si oricum era la preturi astronomice).Succes!

Editat de costingr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7/9,5 ESTE GROSIMEA SIMERINGULUI si nu are mare importanta,este vorba de locul unde se aseaza( locasul furcii permite grosimi diferite).Eu tocmai am facut o inginerie saptamana trecuta la amortizoare-curgea unul si i-am taiat 5 spire de la arcul simeringului,ca nu am gasit nou si oricum era la preturi astronomice).Succes!

 

grosimea este 7 sau 9,5 ?!? :crack:

 

Intreb ptr ca vreau sa iau simeringuri normale si nu prea imi dau seama de dimensiuni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intre 7 si 9,5,variabila intre aceste dimensiuni(7,5;8;8,5;9;9,5 maxim)

E ok?

Apropos,daca ai mana buna si respecti niste reguli de a pune in ordine inversa ceea ce ai demontat si cu oarece finetze in miscari nu vei avea probleme.Asa m-am angoasat si eu si totul a fost ok.

Chiar am pus ulei cam mult-200ml(fara sa-l desfac pe cel bun sa vad cat are)zdruncina ca dracu,intzepenise reumatismal,iar cand l-am desfacut pe celalat avea numai 100 ml maxim.Le-am pus cantitati identice si e ca noua!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Ia cum se schimba simeringurile...

 

http://www.easterndirt.com/?p=6

 

Cat ati fi dispusi sa platiti pe ora de manopera daca v-ar lasa sa priviti? Da sa nu puneti mana... :laugh:

Super tare

credeam ca ai reanviat un topic mort demult!

dar chiar si eu as platii un schimb de ulei in furcii cu toate acareturile

NICE :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...