Jump to content
Sign in to follow this  
Trusty

Ungere lant moto cu ulei de motor pt. Depozitare

Recommended Posts

Ca rezumat pt initiator , inainte de a pune mobra la iernat desfa carburatoru / injectoru si lantu .

Desfa orice ...numa desfa ! 

 

Una peate alta , cum spuneau si colegii...prea multe griji pt nimic...mozoleste lantu ala cu ceva oloi, wd, ...ce gasesti si las-o sa se odihneasca pana la primavara. 

Acum 16 minute, MariusTm29 a spus:

cand spuneam ca altele sunt problemele ce-ar putea fii identificate din timp la asta ma refer , am avut azi ceva timp si-am desfacut carburatorul , pe langa altele ,  la un ktm ce l-am achizitionat recent , desii la exterior arata foarte bine eram sigur ca era prea frumos si la interior situatia sa fie la fel , aveti o poza cu gramada de oxid ce sta pe pompa de sprit din carburator , ma mir ca mai functiona , caci era doar o verificare de rutina , motorul functiona foarte bine , dar de aici pot aparea probleme in plin sezon cand ti-e lumea mai draga si cine stie prin ce coclauri fara macar sa realizezi caci in interiorul rezervorului era bec si luna astea sunt depuneri in timp , n-ai cum prevenii ...

 

Cine face si deaface , toata ziua are ce face 😛

Bine ca ai vazut din timp. Daca ai unde , este si pacat sa nu o pregatesti din timp pt sezon 

Have fun ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Citat

Btw, a curatat cineva vreodată pinion de atac uns cu spray cu teflon? Eu da, la ambele motoare, abia am scos zmacul de acolo. La DL, uns ulterior cu ulei, am curățat foarte ușor. Și nici nu era jeg mult, ca la spray.

Dacă până si fabricantul, in speță DID, recomanda ulei de transmisie, de ce aș da cu spray? A, că fabrică si DID spray de lanț, e altceva. A descoperit că mai poate face un ban cinstit.

Dap, am curatat si eu la al meu moto. Avea 6k km de cand il luasem eu. Intr-adevar, in protectia de la pinion, zmacul era deja format dupa cursa lantului, sau asa parea, cel putin, din forma lui. 

 

Si da, e clar ca asta se intampla la orice fel de solutie de ungere. E foarte posibil ca la o alta solutie, de genul uleiului,  sa nu se formeze acel zmac. Nu contest acest lucru. Insa, asa cum am zis si in celelalte posturi, ungerea cu alt ulei care nu isi formeaza vascozitatea necesara astfel incat sa nu sara de pe lant (sau nu atat de mult), va provoca alte pierderi si pete de ulei. Daca ma intrebi pe mine, prefer sa curat acel capac de zmac o data la 10-15k km sau mai mult, decat sa am alte componente pline de praf. Si iarasi, nu vreau sa par atotcunoscator, dar sunt convins ca indiferet de ungator, orice ulei care nu e destinat ungerii lantului, nu va avea vascozitatea necesara sa ramana pe lant odata ce va atinge anumite viteze motocicleta, roata, foaia si tot angrenajul. 

IMG_20180826_173243_resized_20180826_105640845.thumb.jpg.aed6f55eb4aa0c369c39849a0e62105c.jpgIMG_20180826_170325_resized_20180826_105644350.thumb.jpg.32ef22724b0651044aa2185013ea01a6.jpgIMG_20180826_170242_resized_20180826_105646947.thumb.jpg.350cb66c3db01398333eed9618fa2749.jpgIMG_20180826_170031_resized_20180826_105642164.thumb.jpg.fd790f4a11cc7292545e0cfdf858f328.jpgIMG_20180826_170001_resized_20180826_105643165.thumb.jpg.e3f6e84bf1fe13fca4e071f2daf28bb0.jpgIMG_20180826_165855_resized_20180826_105646073.thumb.jpg.49c88bb8ced0f4b71c285267ed4358c6.jpgIMG_20180826_190932_resized_20180826_105636896.thumb.jpg.5785e19c7732c23189939f36f9a7dbb0.jpg

Toate bune si frumoase, fiecare decide dupa bunul plac cum vrea sa procedeze. Eu nu aleg un ulei care nu are vascozitate. Altul, poate altege. E dreptul lui, e motorul si viata lui. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 16.11.2018 la 22:10, misionaru a spus:

Atrag atenția, deși poate majoritatea dintre voi știți, eu am întâlnit cazuri, mai exact când am cumpărat o bicicleta sh, asa ca as vrea sa punctez: nu dați cu uleiuri sau vaselina pe discurile de frână pe motiv ca împiedică apariția ruginei.

Nu știu ce treabă au discurile de frână în discuție, dar lanțurile noi pe care le-am achiziționat au fost unse cu vaselină.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am inteles de ce se goleste carbul de benzina? Si oringurile cine le unge?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Patrick_M a spus:

Eu nu am inteles de ce se goleste carbul de benzina? Si oringurile cine le unge?

Pacat ca nam facut poze la interior sa vezi de ce , si daca crezi ca in carburator e luna si bec ca bagi benzina de 100 , esti doar optimist , pentru ca benzina are un talent fantastic de-a forma in carburator , cand sta pe perioade lungi , ca un fel de mazga , oricum ea in cateva 5 luni numai buna nu mai e , asta pe langa ce mai aduna carburatorul de-a lungul timpului din benzina din filtru de aer  , iar despre oringuri nu stiu la ce te referi , daca te referi la cele din carburator , posibil sa constati in primavara ca daca dai drumul la benzina sa dea pe la supraplin sau sa curga putin pe la o-ring ( nu e regula dar am patit-o ), NO PROBLEM , opresti benzina , faci o pauza 1 ora bei o cafea un suc , dupa o ora nu mai curge nimic , efectiv oringurile se dilata la loc cand iau contact cu benzina , daca ipotetic nu e oringul cii e poate plutitorul putin blocat , iarasi nu e disperare iei o bucatica de lemn sau cu spatele surubelnitei bati usor lateralul carburatorului , plutitorul se va misca si va inchide , pe urma nu vei mai avea treaba , eu tocmai de aia ziceam sa arunci cateva jeturi de dw40 dupa golirea pe timpul iernii .

Edited by MariusTm29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca ai KTM-uri. Te invit sa bati plutitoarele de 950 adv. :)) Glumesc. Eu zic ca alea 4 luni in care sta, nu are nimic.

Revenind la subiect, eu ung lantul cu orice ulei imi ramane de la schimburi. Spor la experimente si experiente. Cu timpul, ultimele o sa te invete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma minunez de atita teorie făcută pentru zaua lanțului. Înseamnă că nu a fost nebun un amic care a stat în prima Iarna cu mobra în camera lui (etaj 5/10).

Printre altele, am fost și RSVTI și la revizia motostivuitoarelor au folosit asa ceva. Cind da de lanț, are o reacție ciudata, parca ai da cu apa pe o plită încinsă. 

 

IMG_20181126_102720.jpg

IMG_20181126_102647.jpg

IMG_20181126_102758.jpg

IMG_20181126_102738.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum daca ai timp , verifica cablul de accelerratie si ambreiaj , asta daca nu ai pe pompa , uite ce-am gasit la al meu , si era la interior , s-a vazut doar cand l-am dat jos si am tras spre extremitati cablul .P_20181126_111252_p.thumb.jpg.f39a3ee6b655d20a3be6fa798ce1544b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...