Jump to content
m72story

rulajul cu 2 parti motorina si una benzina pe M 72

Recommended Posts

Tovarasi,

Cu ocazia ultimei expeditii la ultima alimentare in Curtea de Arges, din cauza ca pompa de diesel era asezata in suportul de benzina de 95, in rezervorul meu au poposit 10 litri de motorina peste cei cinci de benzina.

Ne bagand de seama confuzia creata am mers mai departe inca 20 km, fara niciun indiciu care sa imi dea de inteles ca motorul era in momentul respectiv mai mult motor diesel decat benzina.

Dupa 20 de kilometri am oprit la o ciorba inainte de Pitesti, ocazie cu care motoarele s-au racit.

In momentul plecarii M-ul nu a mai dorit sa plece decat intr-un cilindru si ala suferind grav de ceea ce credeam eu ca e nealimentare cronica.

Crezand ca mi s-au infundat carburatoarele am desfacut unul cu intentia de a-l curata, moment in care am descoperit grava eroare.

Conform teoriei fac orice numa sa ma vad acasa si din lipsa de alte solutii am plecat intr-un cilindru cu ambele socuri trase.

Dupa 500 metri a plecat si cel de-al doilea cilindru iar dupa 1 kilometru am lasat socurile la ambii cilindrii.

Drumul pe autostrada la iesirea catre Targoviste a fost  o placere, motocicleta a rulat cu 85-90 ca niciodata pana in acel moment.

Subliniez ca este montat raport de atas in grup iar a patra are raport de 25/22 iar pistoanele sunt de Ford.

De obicei la peste 80 motorul capata accente grave si in final pistoanele se umflau in cilindrii, lucrul care de aceasta data nu s-a mai intamplat.

Morala este ca benzina din ziua de azi este mult prea agresiva fata de temperaturile pe care le poate suporta aceste motoare, motiv pentru care sunt hotarat sa sting pitin din cifra octanica cu un adaus de diesel la fiecare alimentare.

Ramane de constatat care ar fi raportul corect care sa ajute functionarea motorului.

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorina are temperatura de ardere mai mica decat benzina, din acest motiv ti-a mers mai bine la viteze ridicate, pt M72 cu atas 80-90km/h este viteza mare. Problema amestecului de benzina cu motorina este ca iti va porni greu la rece, s-ar putea sa mai risti si ceva de autoaprindere  iar asta e cam riscant pt motoarele cu ambielaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt pistoane de Ford diesel sau benzinar? Poate s-au bucurat ca s-au reintalnit cu combustibilul pt care erau destinate....  sau nu....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pistoanele sunt de Ford benzina.

In privinta bucuriei pe care o impartasesc bolturile, pistoanele sau segmentii n-as putea sa va furnizez o informatie precisa intrucat nu le-am intrebat .

Cu ingaduinta tuturora doresc ca acest post sa ramana intr- o nota tehnica si serioasa si va multumesc anticipat celor care subscriu acestui gand.

Una dintre bolile acestui forum sunt bascaliile si luarea in deradere, ceea ce a dus in final la o depopulare si migrarea celor care erau cu adevarat interesati catre alte orizonturi.

Edited by m72story

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,Nika (255b) merge cu Minsku cu motorina goală.Nu are nici pe naiba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lasa-i in pace,nu o sa te creada ( ii convinge goagalu  cu radicali si perioadele aferente ca nu se poate)

cine nu crede e liber sa vina cu l motorina sa-i toarne in rezervorul gol si sa faca o tura 😎

- cu ij-56 nici nu ma mai obosesc sa readuc in discutie ca sar injinerii pe mine ( ma gandesc sa fac un ban din pariuri 😆)

 

..

Ieri o tura de duminica prin padurea de la Sag,azi cu treaba prin Timisoara.

(merge rusu cu muzicuța de scuter  brici ..)

IMG-20190729-WA0000.jpeg

IMG-20190728-WA0005.jpeg

IMG-20190728-WA0004.jpeg

IMG-20190728-WA0003.jpeg

IMG-20190728-WA0002.jpeg

pentru o mai buna pornire pe kakanol recomand beşica de logan 😉

 

1564415271454-1519221859.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai motorele alea n-ar trebui sa primeasca benzina cu plumb? Stiu de cand inca aveam Dacia 1325, doar cu vreo 12 ani in urma, ca se gasea in unele benzinarii aditiv special pentru motoarel vechi gandite pentru benzina cu plumb. Nu stiu daca mai exista, dar cred ca benzina asta de acum e clar prea “uscata” si prea “exploziva pentru genul ala de motoare.

O idee ar fi de incercat o discutie la Retromobil. Sau la alt club de profil de pe-afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, 255b a spus:

 

- cu ij-56 nici nu ma mai obosesc sa readuc in discutie ca sar injinerii pe mine ( ma gandesc sa fac un ban din pariuri 😆)

 

 

 

Socru-meu zicea că băga în IJ-u orice lichid capabil de a arde. Iar pe surse circula informația cum că unii băgau chiar Lindavet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, merge si cu motorina. Eu puneam in Dacia 1310 cam 1/3 motorina si chiar mai mult atunci cand eram nevoit ( de....tata lucra pe tractor iar eu nu stateam prea bine cu benzina!), dadea cu fum ceva mai mult decat la benzina simpla dar nu exagerat si tacanea avansul, in rest nici o problema tehnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Mobra 50 mergeamcu terpinol,diluant,gazolina de sondă,cam tot ce era inflamabil la vremea aceea.Vorba colegului de mai sus.Acum...revenind la subiectul topicului, motorina chiar arde,destul de bine,unii au preparat dieseluri incredibile.Apoi dacă o mai diluezi cu un pic de benzină....vrrrrrrr!!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

avansul se cuminteste din soc (de preferat pe ghidon)

dupa ce se incalzeste bine nu mai are nevoie de soc exceptand cazurile cand vremea este mai racoroasa,ori la penti,diferite urcari/solicitari unde situatia mai impune uneori deschiderea socului in functie de necesitati.

 

Da,ij-ul merge cu motorina,si cam orice carburant. Nu am bagat lindavet dar cica s-ar fi practicat.

Am bagat motorina,diluant,gazolina si acetona. Am avut destule motorete din fostul bloc comunist care s-au perindat pe la noi. Dederistele si Cehoaicele se pun cu botul pe labe in zece metrii - fac figuri la 'pita cu salam'

lj-ul se comporta exemplar,urmeaza Minsk-ul.

Am bagat si in Nipra dar nu se alineaza cu cele doua mentionate mai sus.

Cica si K-ul 175 ar fi si el bun la d'astea,am avut 3, nici unul functional - nu ma pronunt. La fel si Ural.

Jupiterele si Voshodul sunt figurante,la fel si Tula.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am experimentat acum muuuulți ani un amestec extras dintr-un bmw diesel alimentat cu 20 l benzină după ce se aprinsese becul de rezervă, l-am turnat peste alți 3-4 l de benzină din rezervorul IJ-ului Planeta 5. A mers groaznic, clănțănea de numa'! Am tot "îndulcit" adăugând benzină pe măsură ce se consuma lichidul, dar restul amestecului l-am direcționat către spălat piese. Nu știu cum mergeți voi cu astfel de licori... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Benzina e un combustibil care nu e bine sa se autoaprinda. Cifra octanica e corelata cu aceasta proprietate: cu cat mai mare, cu atat mai rezistenta benzina la autoaprindere si detonatii. Tetraetilul de plumb din "benzina cu plumb" consuma radicalii liberi care duceau la detonatie, insa aceasta proprietate a benzinei poate fi modificata si altfel decat prin adaosul de plumb.

Motorina, in contrast cu benzina, trebuie sa se autoaprinda, evident, in conditiile din motorul diesel. Conditiile respective includ o presiune mult mai mare decat in motorul destinat folosirii cu benzina, insa putem presupune ca autoaprinderea nu este o proprietate benefica a motorinei intr-un motor cu benzina. Totusi, cu cat mai mica presiunea in camera de ardere, cu atat mai putin afecteaza acest neajuns al motorinei.

Deci, este foarte posibil ca motorina (amestecata in oaresicare raport cu benzina) sa functioneze in motoare cu benzina cu raport de compresie mai mic si/sau setul in stare mai proasta,  astfel incat sa nu se ajunga la presiuni la care motorina sa se autoaprinda sau sa detoneze. Din cauza asta e foarte posibil sa apara variatii in experienta diversilor oameni care posibil au experimentat aceiasi "zama". In discutia asta intra si pistonul de Ford, Renault (cazul meu), sau alt agregat, cu care se schimba ecuatia fata de varinta de fabrica.

In rest, intervin in ecuatie volatilitatea (cat de usor se evapora), capacitatea calorica, si probabil multe altele.

Edited by Dimethylmercury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vazut Ij-ul lui 255B mergand doar cu motorina si nu doar al lui, am vazut Ij mergând cu benzina combinata cu pălincă( colegul trebuia urgent sa plece, benzina era putina asa ca a bagat ce alcool a gasit pe acasa),dar mai demult benzina era scumpă comparativ cu veniturile si se mergea cu ce gaseai, comunistele erau folosite pentru navetă,  astazi le restauram sau nu, oricum mergem foarte putin cu ele si atunci cred ca ne permitem sa le bagam benzina, totusi mai sunt oameni care vor sa retrăiască vechile timpuri sau doar sa demonstreze ca se poate si merg cu tot felul lichide in loc de benzină 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A, uitasem, eu am bagat si in KLE un amestc d-asta. Cam 11 litri bnzina + vreo 5 motorina. La prima pornire a mers ca de obicei, vrme de vreo 20 km. Am oprit si dupa o ora am vrut sa repornesc. Surpriza, a plecat intr-un piston si orice i-am facut asa a mers pana acasa, iar vreo 15 km. Mergea ca un scuter obosit, in a sasea cam 60 la ora, dar m-a dus acasa cu tot cu pasager. Motor conceptie sfarsitul anilor 80 in mintile lui, compresie corespunzatoare.

Edited by Speedy.K

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 05.08.2019 la 9:46, V-FOUR a spus:

am vazut Ij mergând cu benzina combinata cu pălincă( colegul trebuia urgent sa plece, benzina era putina asa ca a bagat ce alcool a gasit pe acasa)

 

Nu imi place sa fiu Mythbuster, dar am incercat eu sa amestec cu benzina alcool de 90% si nu se amesteca, se separa, alcoolul jos, benzina sus, si destul de rapid. Cu alcoolul nu se amesteca nici uleiul 2T.

O fi mers IJ-ul, dar a mers asa: intai a consumat benzina din carb, dupa aia a mers pe alcool fara ulei 2T,  s-a uns cu ce ulei mai era prin carter, motorul era fierbinte si alcoolul s-a vaporizat si a mers. Dar asta implica ca palinca era tare de tot, nu a fost mai mult de un litru ca cine stie cat poate merge fara ungere. Apoi a consumat benzina cu ulei 2T si a mers si uns din nou.

 

Am vrut si eu sa incerc un amestec 50%-50% dar pana nu gasesc un ulei 2T care sa se amestece cu alcoolul, nu stric motorul fara ungere, ca nu am pompa de ulei 2T.

 

Ca sa se amestece cu benzina, alcoolul trebuie sa aiba 97,3% alcoolemie, dar asa ceva nu mai e palinca demult, e alcool anhidru, din asta e in E10, E15...  Cel mai rafinat alimentar e 96% (scump ca naiba ca e mai mult acciza decat alcool)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost de față mai multi prieteni cand cel cu Ij-ul a scos benzina din Dacia lui taica-su si pentru ca nu a scos prea mult, a bagat si niste palinca peste, a pornit si a plecat, noi restul ne-am prăpădit de ras, nu credeam ca va porni si ca sigur se va opri pe drum, dar nu a fost cazul, Ivan a mers fara probleme, nu cunosc vreun Ij sa fie abuzat mai tare ca cel de care va scriu, poate cei din Timișoara isi mai aduc aminte de un Ij de culoare verde deschis vopsit cu pensula,cu furca de Yamaha cu frane pe disc, după ce a stat vreo zece ani intr-o gradina, ce a mai ramas din el, adica cadrul cu furca se odihnesc la mine in curte 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odihneasca-se in pace!

Daca ar avea gura sa vorbeasca cred ca 80% din morocicletele astea ar zice doar balade de dor si jele. 

Majoritatea au fost facute  posta, violate in grup, cine le prindea le dadea de sa-l tina minte, apoi il chema pe pretenul

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 29.07.2019 la 18:35, Speedy.K a spus:

Pai motorele alea n-ar trebui sa primeasca benzina cu plumb? Stiu de cand inca aveam Dacia 1325, doar cu vreo 12 ani in urma, ca se gasea in unele benzinarii aditiv special pentru motoarel vechi gandite pentru benzina cu plumb. Nu stiu daca mai exista, dar cred ca benzina asta de acum e clar prea “uscata” si prea “exploziva pentru genul ala de motoare.

O idee ar fi de incercat o discutie la Retromobil. Sau la alt club de profil de pe-afara.

Benzina cu plumb nu este speciala pentru motoarele vechi, ci plumbul era folosit pentru ca era cea mai eftina metoda de a creste cifra octanica a benzinei. A fost scos din ecuatie in momentul in care au aparut catalizatoarele pe linia de evacuare si plumbul se depunea in ele scazandu-le drastic eficienta si sa nu mai vorbim de faptul ca vaporii de plumb sunt substanta toxica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele cu supape (4 timpi) care nu sunt construite pt benzină fără Pb se pot deteriora supapele și scaunele lor, Pb face un soi de "pernă" între suprafețe. Ulterior toate motoarele s-au construit cu aliaje mai tari și nu mai au treabă. Aditivul substitut de Pb nu face decât să protejeze supapele motoarelor vechi, la 2 timpi e frecție Diana pe picior de lemn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aditivii ie pentru motociclete,motosapele rusesti ie exceptie de la regula,nu exceleaza la nimic da' ie balshoi,rezistente (nu pot sa spun fiabile,care si la astea cedeaza aprinderea,ca si la alealalte da mno ..) si sfideaza fizica si chimia 😎

 

✌✌

Edited by 255b
.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...