Sari la conținut

Tura 1 zi Baiului - 6.10 descriere si foto


patraullea
 Share

Postări Recomandate

Am urcat prin Secaria si am mers pana la capatul de sus al telegondolei de la partia Sorica din Azuga; in Secaria se ajunge din Comarnic pe asfalt integral, drumul are niste serpentine din scurt si in panta. Pe munte traseul e frumos, are cateva sectoare de urcare in panta si cu pietre mai grosiere, dar se poate face fara probleme. Sunt si varfuri un pic mai provocatoare pentru cine vrea sa creasca un pic dificultatea. In general alterneaza zone de pietris cu pamant; era umed dar nu alunecos, pe alocuri balti. La Telegondola incepuse sa burniteze, am dat inapoi in creasta. Din creasta se poate cobori pe Culmea Zamora in Busteni sau pe directia opusa pe langa Lacul Orjogoaia catre Valea Doftanei. Varianta a doua catre Doftana merge mai mult pe creasta, desi auzisem ca e mai grea coborarea, vremea fiind relativ buna am ales sa merg in directia asta sa explorez. Planul era sa ma plimb pe ea si cand dau de locuri dificile sa revin si sa cobor spre Busteni, prin Zamora. La un moment dat am luat-o pe o ramificatie gresita desi parea drumul principal, panta se accentua erau niste sleauri mai urate, unde am facut putin buba, noroc cu statura ca reusesc sa o urnesc cand singura nu mai vrea / poate. Fix pe langa lacul Orjogoaia drumul urca pe e o panta de toata frumusetea. Odata ajuns in padure a inceput sa se imputa treaba cu panta si pamant alunecos; fiind distanta deja mare de intors inapoi in creasta am hotarat sa ii dau usor inainte, pentru ca erau multe urme de masini 4x4, si zonele mai grele alternau cu zone relativ ok. Am dat de niste cioplitori probabil ilegali pentru ca nu parea sa fie exploatare forestiera si erau cu un tractor. Ce taiasera trantisera fix peste drum asa ca a trebuit sa improvizez prin padure ocolirea. Au urmat portiuni din ce in ce mai noroioase si cu panta mare. La un moment dat am ratat track-ul, am tinut-o pe drumul ce parea principal dupa urmele de roti si de aici a inceput distractia - urcusuri si coborasuri cu balti, namoale, sleauri foarte adanci si noroioase. Cand mi-am dat seama ca nu mai sunt pe track era prea tarziu, din cauza terenului alunecos si a pantei nu era posibil sa ma intorc. Am coborat si mai mult presiunea in roti, cam la 1.1 bar. In unele cazuri puteam merge pe marginea baltilor, alteori le ocoleam pe lateral prin padure pe unde o luam inainte pe jos si curatam de craci si arbusti cazuti. Majoritatea progresului in zonele grele l-am facut in secvente din-astea de cate 30-40 de m. M-am incins tare de la efort, am renuntat la geaca si casca, le duceam inainte cand prospectam pentru trasa cea mai buna posibil, ma intorceam si aduceam si motoreta. Dupa atata sport si ramas rapid fara apa, am umplut sticla din balti unde am gasit apa limpede, am baut cam 2 litri asa. Am trantit motorul de vreo 4 ori, o data am culcat-o voluntar pentru ca aluneca pe un sleau ce se complica, am tarat-o cam un metru spre o directie mai abordabila. La un moment dat s-a blocat roata fata de la namol acumulat in aripa, din pacate fix intr-o zona cu inclinatie laterala unde nu ajungea cricul asa ca am demontat aripa tinand motocicleta in echlibrul cu umerii. Au urmat niste zone un pic mai lejere si pe urma iarasi niste sleauri in panta foarte mare. Pe o sectiune de cca 20 de metri nasoala rau m-au ajutat doi baieti care (norocul meu) urcau cu un 4x4 . Mai departe m-am descurcat din nou singur, au mai fost zone cu sleauri in panta. Ultimii 400 m i-am facut pe intuneric. Cand am ajuns la asfalt imi venea sa-l pup. In prima localitate am facut pauza de hidratare, umflat roti, montat aripa. Pana la Campina am mers cu carcei la ambele picioare. Pe DN1 inspre Ploiesti mi s-a ars becul la far pe amandoua fazele si am mers cam 10 km pana la prima benzinarie in bezna, cu semnal dreapta continuu ca sa pot vedea linia continua de la marginea drumului, sa ma ghidez dupa ea. Din pacate incercand sa schimb becul am rupt unul din piciorusele de care se prinde piesa aia de fixare ca un covrig si oricat m-am chinuit n-am reusit sa o fac sa stea unde trebuie. Pana la urma am lipit direct becul cu superglue. Pana la Bucuresti a plouat, inclusiv torential, dar era ceva linistitor cu ploaia aia batand in casca dupa cum a decurs partea a doua a turei. Am ajuns acasa la 1 noaptea.

 

Ture faine tuturor!

DSCN7500.JPG

DSCN7501.JPG

DSCN7502.JPG

DSCN7503.JPG

DSCN7504.JPG

DSCN7505.JPG

DSCN7506.JPG

DSCN7507.JPG

DSCN7508.JPG

DSCN7509.JPG

DSCN7510.JPG

DSCN7511.JPG

DSCN7512.JPG

DSCN7513.JPG

DSCN7514.JPG

DSCN7515.JPG

DSCN7516.JPG

DSCN7518.JPG

DSCN7519.JPG

DSCN7520.JPG

DSCN7521.JPG

DSCN7523.JPG

DSCN7524.JPG

DSCN7525.JPG

DSCN7526.JPG

DSCN7527.JPG

DSCN7528.JPG

DSCN7529.JPG

DSCN7530.JPG

DSCN7531.JPG

DSCN7533.JPG

DSCN7534.JPG

DSCN7535.JPG

DSCN7537.JPG

DSCN7538.JPG

DSCN7539.JPG

DSCN7541.JPG

DSCN7542.JPG

DSCN7543.JPG

DSCN7544.JPG

DSCN7550.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Man, asta a fost o tura si o poveste grozava. 

Fain. Scurt si la obiect. 

 

Multumesc.

 

* O frontala este numai buna si pentru lucrat la motor si pentru situatii cand se ard becurile. 

Stiu ca acum stii si tu  🙂.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Flower-Power a spus:

Pfffai...singur , singurel? Și curajos dar și puțin nebun. Poate mai mult. Da.

Reformulez. 🙃 

Pe cât de curajos, pe-atât de nebun.😊🙂

ma simt flatat 🤪, dar a mai fost un ingredient, noroc cu el ca altfel n-am reusi sa facem si prostii - inconstienta 🤫

Acum 12 ore, mihai c a spus:

cred ca e momentul pt niste Michelin anakee wild sau ceva similar de la Conti/Mitas

bravo pt tura si pacat ca nu ai gasit sau cautat macar un coechipier

mersi; n-am cautat coechipieri, am inteles ca e si interzis traseul; am ales sa merg in timpul saptamanii (nu prea are lumea disponibilitate) si pe prognoza de ploaie ceea ce nu incanta pe multi; cand imi propun tura ma uit pe webcamuri live din zona si daca pare ok merg chiar daca se anunta ploaie sau cel putin daca se anunta dupa masa; daca merge totul ok ma prinde pe coborare; cand am mizat pe asta, s-a potrivit  cu echipament corespunzator, nu trebuie sa fie o problema un pic de ploaie

 

urmeaza, cel mai probabil Anakee Wild pe fata si E09 pe spate

Acum 6 ore, _Raul_ a spus:

Man, asta a fost o tura si o poveste grozava. 

Fain. Scurt si la obiect. 

 

Multumesc.

 

* O frontala este numai buna si pentru lucrat la motor si pentru situatii cand se ard becurile. 

Stiu ca acum stii si tu  🙂.

👍 am mers foarte mult pe munte inainte, de multe ori s-a dovedit necesara frontala asa ca din principiu o iau mereu cu mine si in turele moto; am folosit-o cat am surubarit acolo in benzinarie sa schimb becul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, trasan a spus:

din seria Transalpul nu moare :)

felicitari!

👍

La 10.10.2020 la 23:08, danutu_m a spus:

Asta da aventura, bravo! 😀

👍

La 10.10.2020 la 20:28, AlexAB a spus:

Pfff, și vaca și noroaie și gume de circuit și singur și pe beznă.. Urat, dar frumos 😍

👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, vis-a-vis a spus:

Sunt disponibil în cursul săptămânii, dar pentru urcare spre Orjogoaia 🤣

Coborâre poate p-aici? :D

 

 

sambata trecuta am fost cu telegondola sus si un pic plimbare pe creasta la picior, era full de biciclisti care faceau downhill, chiar ma intrebam cum e pe unde coboara ei, spuneau ca dureaza cam 15 min o coborare

de urcat pe unde am coborat marti e apetisant dar las sa mai treaca suferintele si sa fie mai uscat ceea ce anul asta nu cred, asadar ramane ptr. sezonul urmator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 1 oră, patraullea a spus:

sambata trecuta am fost cu telegondola sus si un pic plimbare pe creasta la picior, era full de biciclisti care faceau downhill, chiar ma intrebam cum e pe unde coboara ei, spuneau ca dureaza cam 15 min o coborare

de urcat pe unde am coborat marti e apetisant dar las sa mai treaca suferintele si sa fie mai uscat ceea ce anul asta nu cred, asadar ramane ptr. sezonul urmator

Eu as pune niste caramele road legal (pentru siguranta mea pe sosea, nu pentru potilie) si m-as mai da pana la jumatatea lui nov. 

O parere, nu un sfat 😇

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, patraullea a spus:

de urcat pe unde am coborat marti e apetisant dar las sa mai treaca suferintele si sa fie mai uscat ceea ce anul asta nu cred, asadar ramane ptr. sezonul urmator

Cum zicea omu' ăsta mai sus, după ce trec ploile mai e de mers pe coclau vreo 2 luni. Eu lunile mai și octombrie le cam stau pe tușă, pe urmă scot pârleala :D

Ce e nasol toamna, că se întunecă mult prea devreme, luna asta se trece și la ora de iarnă...

Acum 3 ore, _Raul_ a spus:

Eu as pune niste caramele road legal

https://anvelopemoto.eu/pirelli-mt-21-rallycross-90-90-21-m-c-54r-mst-front.html

https://anvelopemoto.eu/pirelli-mt-21-rallycross-130-90-17-m-c-68p-rear.html

 

image.thumb.png.6482f2f4b15000dbee12b533b5240444.png

https://anvelopemoto.eu/rim-lock-blocator.html

image.thumb.png.6e51beccae00d12060a08e7da1f4cc7c.png

 

https://anvelopemoto.eu/michelin-camera-de-aer-21-uhd.html

https://anvelopemoto.eu/michelin-camera-de-aer-18-uhd.html

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.10.2020 la 16:39, _Raul_ a spus:

Eu as pune niste caramele road legal (pentru siguranta mea pe sosea, nu pentru potilie) si m-as mai da pana la jumatatea lui nov. 

O parere, nu un sfat 😇

👍am deja in plan ceva mai cramponat

La 12.10.2020 la 19:33, vis-a-vis a spus:

Cum zicea omu' ăsta mai sus, după ce trec ploile mai e de mers pe coclau vreo 2 luni. Eu lunile mai și octombrie le cam stau pe tușă, pe urmă scot pârleala :D

Ce e nasol toamna, că se întunecă mult prea devreme, luna asta se trece și la ora de iarnă...

https://anvelopemoto.eu/pirelli-mt-21-rallycross-90-90-21-m-c-54r-mst-front.html

https://anvelopemoto.eu/pirelli-mt-21-rallycross-130-90-17-m-c-68p-rear.html

 

image.thumb.png.6482f2f4b15000dbee12b533b5240444.png

https://anvelopemoto.eu/rim-lock-blocator.html

image.thumb.png.6e51beccae00d12060a08e7da1f4cc7c.png

 

https://anvelopemoto.eu/michelin-camera-de-aer-21-uhd.html

https://anvelopemoto.eu/michelin-camera-de-aer-18-uhd.html

mersi de sugestii; inclin spre anakee wild fata si E09 spate; ref. rimlock - in cazul meu Transalp 600 nu e f puternic, am camere, nu prea cobor sub 1.2 bar si nu trag tare; deci nu as pune; sper sa se potriveasca calculele si sa nu am surprize :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...