Jump to content

Recommended Posts

Salutare, vreau sa imi iau categaria A in primavara, si normal m-am uitat si dupa o motocicleta, asa ca ma indrept catre voi cu cateva intrebari.

 

In primult rand, am 36 de ani, am luat permisul cat. B la 18 ani, am vrut sa iau si A-ul atunci dar, ce sa zic, mai bine ca nu l-am luat :) - imi placeau foarte mult masinile, imi placea foarte mult si viteza, lucru care nu s-a schimbat neaparat, ce s-a schimbat este abordarea, am invatat sa respect motoarele puternice si faptul ca viteza e pentru circuit si medii controlate - am facut cursuri de pilotaj, am fost la trackdays etc., de-a lungul timpului am invatat destul de multe lucruri si am deprins destul de multe skill-uri. Printre care, sunt cateva care cred ca se aplica foarte bine si la moto, cu privire la skill-urile pe care le ai vs. puterea masinii/moto-ului, overconfidence s-asa mai departe. ca

 

De ce vreau F800GS, pentru ca stau bine pe ea, am 1.90 si un pic peste 100kg, pentru ca este relativ noua, are ABS, este pe injectie (vreau sa merg pe moticicleta, nu sa mesteresc la ea), acceleratie by wire etc., si poate fi limitata undeva la 40cp (lucru pe care vreau sa il fac pentru primul an sau oricat este nevoie pentru a ma simti confortabil) - nu ma intereseaza sa merg tare cu ea, deasemenea nu ma intereseaza acceleratia (cu limitare am vazut ca are 0-100 cam in 7s ceea ce consider a fi mai mult decat suficient), ma intereseaza ca motocicleta sa imi dea "suficient timp de gandire" in cazul in care fac ceva stupid.

 

Deasemenea, vreau sa ies si un pic de pe asfalt (la un moment dat), nu neaparat full on off-road dar, as vrea sa merg pe drumuri forestiere, neasfaltate - locuri unde mi-e greu sa ajung cu o masina cu jante pe 18" si suspensie sport :).

 

Stiu ca este recomandat sa incepi pe un motor mai mic 125-500cc, am stat pe cateva motoare de genul si stau foarte inghesuit, pe marea majoritate stau intr-o pozitie in care nu cred ca as putea sta mai mult de jumatate de ora, pe langa asta, nu as vrea sa schimb 3-4 motociclete in 2 ani, de aici si ideea de a limita motocicleta la inceput.

 

Banuiesc ca se aplica si la motoare, dar, un lucru pe care il consider foarte important la condus, este sa ai o pozitie foarte buna, te ajuta sa fii atent la condus, nu sa te fatai pe scaun incercand sa iti gasesti o pozitie confortabila, deasemenea, permite manevrarea comenzilor cu usurinta - din aceasta cauza vreau o motocicleta pe care sa stau comod.

 

Ce am observat este ca motocicleta este relativ grea - cel mai probabil il afecteaza un pic manevrabilitatea, in schimb, nu stiu in ce masura sau daca greutatea ei poate pune probleme unui motociclist fara experienta, o sa va rog pe voi sa imi spuneti lucrul asta.

 

Cred ca intrebarile sunt, ce parere aveti despre alegerea asta, F800GS vi se pare o alegere de bun simt (sau este prea mult pentru inceput), aveti o recomandare mai buna (tinand cont de statura mea) si daca exista posesori de F800GS, cum vi se pare motocicleta, este usor de condus sau nu, este fiabila sau ai toate sansele sa te lase in drum etc.?

 

Stiu ca intretinerea si piesele de BMW sunt mai scumpe, nu ma intereseaza neaparat acest lucru, ma intereseaza sa imi iau o motocicleta ok, pe care sa stau comod, sa nu se strice in fiecare luna sa fiu nevoit sa stau cu ea prin service-uri si care sa fie suficient de puternica incat sa nu ma plictisesc in 2 luni si sa vreau alta, dar in celasi timp sa nu fie ceva cu care sa ajung la spital la prima gresala - stand de vorba cu diversi posesori de moto, am primit recomandari de la "scuter 1 an si dupa aia moto" pana la Yamaha R1 sau CB600/1000 (pentru ca na, clar imi doresc sa prind 100+km/h in trapta 1) ca acceleratia e la tine (ma intreb ce se intampla daca tragi de acceleratie fara sa vrei - ca na, incepator - si esti pe un motor care ajunge la 100 in vreo 3 secunde), oricum nu imi place neaparat pozitia de pe super sport si banuiesc ca motoarele sport, ca si masinile sport, sunt mai twitchy, acceleratie sensibila, frane puternice, suspensie mai tare, postura mai agresiva pe drum etc. - lucruri pe care nu mi le doresc in momentul de fata.

 

O seara buna!

 

Edited by HoriaRAV
Link to post
Share on other sites

orice din gama f800 e o alegere foarte buna pentru un incepator matur, nu e grea motocicleta, motociclismul e nou pentru tine

nu ai dece sa limitezi motocicleta, daca nu te descurci cu puterea ei nu te descurci nici cu mai putina, daca ai nevoie de mai mult de o saptamana sa te obisnuiesti cu ea ... mai bine ramai la conserva.

 

la gabaritul tau poti incerca si un R1200GS , nu te speria de cilindree , e foarte docila dar mai incapatoare 

Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, HoriaRAV a spus:

... ma intereseaza sa imi iau o motocicleta ok, pe care sa stau comod, sa nu se strice in fiecare luna sa fiu nevoit sa stau cu ea prin service-uri si care sa fie suficient de puternica incat sa nu ma plictisesc in 2 luni si sa vreau alta, 

 

Daca factorul financiar nu este marea ta problema, fara discutie, asa cum te-a sfatuit si @superbec, ia-ti un R1200GS.

Ai deja o varsta (adica nu mai esti pustan nebun de 18 ani), ai experienta de trafic... sper sa ai si "frica" si stapanirea de sine necesare, nu vad motiv sa nu-ti iei din start motocicleta care trebuie. Nu intru acum in comparatii cu ce e mai bun 1200 fata de 800 ca sunt n chestii obiective si clare in favoarea lui 1200. Deci nu irosi timp, bani, energie si placere....

1200 este o motocicleta care iti mai iarta din greseli, inteleg ca ai statura mai mult decat suficienta ca sa na-i niciun fel de probleme de manevrare. In plus, daca poti sa-ti iei un GS din generatia mai noua (racite cu aer, recomand incepand cu 2014, nu 2013) ai modurile de condus si, la inceput pentru linistea ta, poti merge pe modul "Rain" in care puterea este dezvoltata mai domol si TC-ul poate intra ceva mai repede.

 

Acum 3 ore, KHK a spus:

(racite cu aer, recomand incepand cu 2014, nu 2013) 

 Am vtut sa scriu racite cu lichid :D sau prescurtat cunoscute ca LC

Link to post
Share on other sites

Subscriu la ce au zis colegii de mai sus. Eu m-am dus sa imi iau F800 si am plecat cu GS1200 (LC) :D Fa un test drive cu el daca ai ocazia.

Acum na, nu stiu cat de bine se impaca gabaritul si puterea lui cu faptul ca esti incepator, dar na, la dimensiunile tale si daca iti poti controla incheietura ar rebui sa fie ok.

 

PS - in acelasi timp, personal, ca incepator, eu unul mi-as lua o mobra mai ieftina pe care sa imi fac "scoala". Un Vstrom ceva. Apoi dupa 1 an sau cand m-as imti mai stapan pe situatie as trece la ceva mai "dichisit".

Link to post
Share on other sites

Fost posesor de 800, actual posesor de 1200 LC, 1,73, 80 kg. 

Venind după mai multe naked-uni și supersportive, am iubit 800-le pentru blândețea cu care dezvolta puterea, manevrabilitate și predictibilitate. Puterea dezvoltata este mai mult decât suficientă, poate un pic cam mare pentru un începător (fie el și responsabil). Bineînțeles ca limitarea poate fi scoasă oricând te simți stăpân pe Mobra și vrei mai mult. Cam înaltă pentru mine și o controlam mai greu uneori în pădure. Statura și greutatea ta anulează acest neajuns. Am luat-o la 3500 km și am dat-o la 40000 km. Nicio problema majora, doar pompa de benzina schimbată (probabil în legătură cu un combustibil "botezat". Reviziile eu le-am făcut doar la reprezentanta (mai scump dar mai confortabil pentru mine) ceea ce a reprezentat o ușoară creștere a valorii de revânzare. 

1200 LC...........alta liga. Mai grea dar pentru mine este Mobra suprema (de vreo 4 ani încoace). Extrem de versatilă, buna la toate, nu mă interesează consumul, nu trebuie sa strâng cureaua sa ii fac reviziile (evident la reprezentanta). Fără probleme tehnice. 

Daca iti permiți, 1200 LC. Dacă nu, 800. 

PS stapaneste cobra bine pe asfalt și apoi ieși prin pădure și creste gradual dificultatea. Ori iei găsești un tovarăși deja inițiat, ori faci niște cursuri, ori iei mai iei o capra dedicata pe care sa iei faci mana. Oricum ar fi, experiență și senzația pe care o ai când virezi de pe național pe primul drum care iei iese în cale, fără sa știi unde te duce, merita orice efort. 

 

Recomand 1200 LC

Link to post
Share on other sites

Salut am un 800 cu care am facut cam 80.000 km.

Parerea mea [evident subiectiva] este ca puterea e cam mare chiar si pentru un incepator, desi in cazul tau inteleg ca ai ceva tnagente cu spoturile cu motor.

Greutatea poate fi o problema in special in afara asfaltului, dar cumva statura te avantajeaza. 

Vad ca sunt destui care te sfatuiesc sa iti iei direct 1200, care e mobra suprema [evident opinia fiecaruia este subiectiva] dar daca 800 ti s-a parut grea sa vezi cum e 1200/1250. Acum ma astept sa primesc replicile alea cu, da dar dupa ce pleci de pe loc ..... Astea sunt forumisme, mobra se scapa pe jos la viteza mica, iar cand o ridici nu conteaza de loc cat de usoara se simte "dupa ce ia un pic de viteza"

De asemenea constat ca nu ti-a spus nimeni ca in cazul in care optezi pentru clasa mare 1000+ nu prea mai iesi de pe asfalt, sau nu mai bine zis nu vei ajunge in locuri in care nu ai putea ajunge cu masina aia cu jante de 18 si suspensie sport.

Dupa un nr de ani si un nr de km, eu am ajuns la concluzia ca motocicleta ar trebui sa fie usoara, cu cat mai usoara cu atat mai bine. Fizica e oarecum de partea mea, pentru ca spre deosebire de masina, mobra se conduce prin transfer de masa, asta inseamna ca daca ai un raport favorabil intre masa ta si masa mobrei iti va fi mai usor, ceea ce iti da doua solutii matematice, una este sa te ingrasi tu cat mai mult, evident indezirabila, cealalta este sa optezi pentru o mobra cat mai usoara, dar cumva producatorii le fac din ce in ce mai grele si folosesc departamentul de marketing pentru a contracara problemele de imagine [vezi filmele cu semizei care sar cu mobre de 1200 cum nici unul de pe forumul asta nu sare nici cu un 250].

In concluzie, din experienta mea 800 GS este o mobra foarte fiabila si care ar trebui sa fie inspre limita superioara in cadrul optiunilor unui incepator. Poti sa te uiti si 650 GS Dakar are doar 50 cai si un singur cilindru dar e semnificativ mai usoara, de asemenea exista chiar daca se gasesc mai greu XChalenge care are doar 140 kg [usoara ca o bicicleta prin comparatie cu 800 si usoara ca un fulg prin comparatie cu 1200] , de asemenea te poti uita si in curte la KTM/Husky la 690/701, in special modelele 2019+ sunt foarte misto dar si destul de scumpe, s-a impamantenit ideea ca nu prea sunt fiabile. Exista niste chestii reale in aceasta afirmatie , dar si proprietarii de astfel de utilaje le duc in locuri in pe care proprietarii de 1000+ sau VStrom le vad doar in calendare si in filmele altora.

Poate nu ar fi rau sa dai si niste detalii legate de buget si eventual sa fii un pic mai introspect si sa te gandesti cam cat de mult ti-ar place in afara asfaltului, pentru ca acolo vei resimti cel mai acut problemele legate de greutatea atelajului.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, john17 a spus:

ATÂT!!! 

Ai citit si tu topicul sau esti doar la mistocareala si bagat batul prin gard ?

Link to post
Share on other sites

@HoriaRAVeu ti-as recomanda 800GS, mult mai potrivit decat 1200/1250, mai ales fiind incepator in ale coclaului mai mult sau mai putin enduro. Motorizarea este una buna, rezista la destule abuzuri, cadru solid, suspensie ok dar se putea mai buna, consum decent spre bun (in clasa asta). Probleme cunoscute, statorul si/sau releul de incarcare, pompa de benzina mai pica la seria cu controller pentru pompa, simeringurile de la furca cedeaza relativ repede daca o abuzezi grav. In rest, apa, paie si bataie. Personal stiu un 800 GS prima generatie, sarit bne de 180000 km fara reparatii majore, peste 60000 km facuti in regim de rental (vreo 5000 km facuti de mine).

1200/1250 e misto ca motoreta, centru de greutate coborat, mult mai ergonomic (orientat mai on-road) putere mai mare dar usor useless in teren si umpic overkill pentru skill-ul tau. Ti-as recomanda sa treci la 1200/1250 dupa 2-3 ani de mers cu 800-le.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, ERU a spus:

Acum ma astept sa primesc replicile alea cu, da dar dupa ce pleci de pe loc ..... Astea sunt forumisme, mobra se scapa pe jos la viteza mica, iar cand o ridici nu conteaza de loc cat de usoara se simte "dupa ce ia un pic de viteza"

😀😀 Nu primesti. Ai dreptate. 😀😀

Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, ERU a spus:

Ai citit si tu topicul sau esti doar la mistocareala si bagat batul prin gard ?

Nu bagă că e băiat salon, postul tău e cu două clase peste toate răşinile cu o mie doosute (cinzeci) şi singurul post care ţine cont de dorinţa omului de a ieşi de pe şosea. Ceilalţi s-au repezit să-şi laude egoist mobra supremă.

Cînd văd pe cineva ca tine chiar îmi scot pălăria şi mă simt jenat să-mi pierd vremea cu tîmpiţii de pe soşiăl&pulitics

@HoriaRAV  la Honda costă 130e scos/pus restricţia de A2 parcă GS ul după 2011 are DTC şi n-o fi necesară limitarea, doar zic

Link to post
Share on other sites

E drept că a propune 1250 GS unui începător e lipsă de perspectivă pedagogică, 800 e mult mai potrivit și într-adevăr destul de puternic. Dar cam aici se limitează sfaturile bune date de ERU, veșnicul începător în ale off-roadului. Nu conduci mobra mai bine dacă ai 200 de kile, aș zice că din contră (asta o zice unu' de 135) și clar că nu din corp. Ce crede el că e din corp e de fapt cum îți menții punctul de echilibru, mai ales în mișcare (denivelări, șleauri, etc). Unde dracu' ați văzut voi campioni de enduro grași?

Lui HoriaRAV, care pare să fie genul cumpătat, îi sugerez să facă exact cum s-a gândit. Nu știu dacă e o soluție la îndemână aia cu limitarea la 40 de cai, dar e o idee bună. Nici cea cu scuteru' nu-i rea, ți-o zic din propria experiență (bine, eu am fost mai zbuciumat când am avut primul scuter, pe la 18 ani). L-am dat de pâmânt de câteva ori, m-a suprins cu unele reacții pe care nu aveam cum să le știu. Chiar dacă mergi cu bicicleta o viață, apoi cu mașina, pe motocicletă totul e mult mai rapid și mai puternic. O să vezi... 

Edited by vis-a-vis
Link to post
Share on other sites

@HoriaRAV  Salutare!

Sa intelegen ca masina este un Tontoya RAV4? 😊

 

Treaba asta cu inceput pe motor mare sau mai mic nu mi se pare de mare importanta. Am mai spus ca se cade exceptional si cu 125 cc si cu 1250 cc. Daca esti dus cu sorcova si nu ai nici un pic de simt de conservare, te beleste orice chetsie pe doua roti, inclusiv bicicleta. Asa ca, dupa mintea mea, nu pierde vrema cu limitatul puterii.

 

Avand in vedere ca te-ai mai copt la minte, incepe cu ce mobra iti place, ce iti cere inima. Acuma nu stiu daca ti-a cazut cu tronc BMW, ceea ce inchide discutia, dar poti sa te uiti la multe mobre care stiu pe drum si pe langa. Ma refer la japoneze.

 

Iti este frica ce se imtampla daca tragi involuntar de acceleratie? Pai e ca la masina: daca mergi in trepte superioare cu turatie mica si ciupesti invountar acceleratia nu se intampla chestii spectaculoase, daca mergi in 5000 rot/min , s-ar putea sa plece de sub tine 🤪.

 

Asta cu mobra suprema, depinde de fiecare.

Depinde cum vede si ce apreciaza fiecare dintre noi la motociclism. Altfel nu ar exista tatia producatori si atatea tipuri de mobre.

Unii vor sa arate bine pe mobra, la unii trebuie sa se vada o anume stema, altii vor sa alerge ca bezmeticii, altii vor sa fie mai proape de natua, si lista continua mult si bune. 

Eu de ex. am ramas la Honda. Am incercat BMW dar nu mi s-a parut atat ''de suprema'' pentru ceea ce fac eu cu ea (sau ce faceam acuma cativa ani) incat sa merite banii.

 

@vis-a-vis  in afara de sumo, ai mai vazut in vreun sport campioni grasi? 🤣

 

Link to post
Share on other sites

:nono:, doișpesutegeseu e suprem, ncsz, ncsf! 

De fapt 1/2 dintre posesori de aia și l-au cumpărat, au ajuns în vârful piramidei lui Maslow și au nevoie de statut. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
La 25.12.2020 la 19:58, ERU a spus:

Vad ca sunt destui care te sfatuiesc sa iti iei direct 1200, care e mobra suprema [evident opinia fiecaruia este subiectiva] dar daca 800 ti s-a parut grea sa vezi cum e 1200/1250.

Acum ma astept sa primesc replicile alea cu, da dar dupa ce pleci de pe loc ..... Astea sunt forumisme,

Ce ? 🤪

133098841_10158557151417420_9275374765298281_n.jpg

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Cap0ne a spus:

da dar dupa ce o trântești de pe loc

Fixed! :crack:

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

"The BMW F 800 GS (Base Model)

...

Includes: ABS, a Rear-Light LED, Rain and Road riding modes, and BMW’s super fancy Ride-by-Wire electronic control system."

electronic-throttle-body-for-two-wheelers.thumb.jpg.9954bb66efc1dfb4990f900536a8df49.jpg

La 16.12.2020 la 15:32, HoriaRAV a spus:

ma intereseaza sa imi iau o motocicleta ok, pe care sa stau comod, sa nu se strice in fiecare luna sa fiu nevoit sa stau cu ea prin service-uri

Poţi sta comod pe ea.

Am prieteni la care s-a străpuns doar redresorul-regulator de la ceva trăsnete prin apropiere. Led-urile au scăpat.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...