Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

Scăderea vânzărilor la mixere și închiderea fabricilor este mai puțin cauzată de faptul că fenomenul s-a răsuflat și mai mult de un fapt pe care propaganda îl ține la secret acela că automobilele făcute de chinezi sunt cu aproape o generație mai avansate decât cele occidentale dar totuși sunt mai ieftine.

Chinezii nu mai sunt cei cu care ne-am obișnuit, cei care copiază tot ce se inventează în Occident, între timp au investit foarte mult în învățământ și în cercetare și s-au pus pe inventat, nu pierd vremea cu gheiala sau cu încălzismul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Conceptul de masina electrica n-a avut parte de o introducere naturala in piata si nici evolutia nu a fost naturala. Se presupunea initial ca masinile electrice sunt masini mici, pentru oras, care sa asigure atat mobilitatea cat si problema poluarii + costuri reduse de deplasare.

 

Dar cand iti propui sa interzici motoarele termice in 15 ani dar in acelasi timp propui masini electrice scumpe, in mod cert lovesti in cei care nu considera oportun sa cheltuiasca 20k-80k-120k pe o masina electrica. De-asta a afirmat @Contabil ca se face o departajare.

 

Plus alte probleme de ordin logistic, cum ar fi statiile de incarcare, durata de incarcare etc. Cat despre discriminarea la nivel de taxe si impozite, asta e o alta discutie.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, TRG a spus:

Dar cand iti propui sa interzici motoarele termice in 15 ani dar in acelasi timp propui masini electrice scumpe, in mod cert lovesti in cei care nu considera oportun sa cheltuiasca 20k-80k-120k pe o masina electrica. De-asta a afirmat @Contabil ca se face o departajare.

 

Exact, daca se va putea merge pe electrice impuse, "masina" saracului gen spring care a fost lansata la @7000 eur cu o autonomie @ 150 km va fi vinduta la acelasi pret cu o baterie de "9v" pt saraci si se vor lega cu cablul la 80-90 km (iarna) vreo 2 ore .... de aici functionalitatea, daca le pune baterii de "1.5v" - iese si orasul de 15 min.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n ultimii ani, multe ţări şi regiuni din întreaga lume au făcut progrese rapide în adoptarea maşinilor electrice. Aproximativ 14 milioane de maşini noi au fost înregistrate doar în 2023, o creştere anuală de 35%, ceea ce ridică numărul total pe plan global la peste 40 de milioane. Însă noile tehnologii vin şi cu noi ameninţări. Mereu atenţi la oportunităţile de câştig, grupările de infractori combină ameninţări din lumea fizică şi cea virtuală, pentru a fura detaliile de plată ale şoferilor. Una dintre cele mai recente escrocherii, observată în mai multe ţări europene, este folosirea tehnicilor de phishing cu coduri QR, cunoscută sub numele de "quishing", pentru a intercepta sau fura detaliile de plată. De fapt, această metodă este foarte asemănătoare cu escrocheriile care folosesc coduri QR false pe parcometre, iar şoferii de vehicule electrice trebuie să fie atenţi la acest tip de ameninţare la staţiile de încărcare", susţine Phil Muncaster, specialist Eset, citat de Agerpres.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare destul de greu de realizat. Ar necesita un cod QR lipit pe statie care sa te indemne sa instalezi ceva dintr-un site, din afara Googale Play sau App Store....

 

De obicei, te duci la o statie, de exemplu Electromagnetica, la care deja stii (sau scrie pe ea) ca merge cu aplicatia Elmotion. Intri in aplicatie, te intreaba numarul incarcatorului. Si acolo ai posibilitatea de a baga de mana numarul, sau a scana codul QR cu numarul respectiv. Si cam atat.... Nu scanezi niciodata ceva in afara aplicatiei.

Iar ca sa te duci la o statie fara sa ai aplicatia deja instalata....e greu. Stai langa statie sa instalezi, sa iti faci cont, sa bagi datele cardului in aplicatie ca sa poti plati....iti ia 10-15 minute de stat degeaba. Eu unul prefer sa-mi instalez aplicatiile de acasa.

 

Dar, ma rog...lumea asta e mare, iar naivi care scaneaza orice si downloadeaza orice se pot gasi peste tot.  Am vazut inclusiv o masina de vanzare, in parbrizul caruia era lipit un cod QR. Cica "Intra pe OLX pe urmatorul cod QR ca sa ma cumperi"....

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, pinnochio said:

multe ţări şi regiuni din întreaga lume au făcut progrese rapide în adoptarea maşinilor electrice.

Vezi cum pui problema? Noi discutam strict de Romania si de salariul ei mediu net de 1050de euro/lunar. Da, Danemarca, Norvegia, Suedia si chiar Germania stau bine la implementare dar chiar si acolo exista o curba descendenta in adoptarea standardului electric.

 

Nu neaga nimeni ca-s interesante masinile electrice, ca-s bune (unele) si ca rezolva multe probleme. Opozitia fata de acest standard a fost generata de masurile adiacente aberante (interzicere motoare termine din 2035 etc) si de preturile propuse de producatori.

 

Noi in RO ar trebui sa ne concentram mai mult pe seriozitatea ITP-ului, si de-abia apoi sa ne gandim la masini electrice. Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, TRG a spus:

Nu neaga nimeni ca-s interesante masinile electrice, ca-s bune (unele) si ca rezolva multe probleme.

 

Ce e asa de interesant la ele, partea tehnica sau cea estetica?

 

> Daca vorbim de cea tehnica, sistemul cu hidrogen (varianta cu electroliza apei) mi se pare mult mai interesant.

> De estetic nu discutam, gusturile difera.

 

Nu in ultimul rand, ce probleme rezolva?

 

> Nu mai achita posesorul EV-ului 15 sute pentru kit-ul de ambreiaj si volant? Corect, nu plateste separat pentru ele, dar si acest cost este inclus in pretul total de vanzare (considerabil mai mare).

> Poluare? Nu-mi mai trebuie bronz pentru cel putin 2-3 ani dupa o banala croaziera pe Nil, atat de negru am ramas dupa experienta. Nu se face primavara cu numarul de EV-uri vandute, trebuie sa fie un efort global, ori mult succes cu asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 minutes ago, SONYC said:

Poluare?

Nu ma refer la poluarea planetei :)  Dar in orasele mari cum ar fi Bucurestiul, Clujul sau Brasovul s-ar simti la nivelul calitatii aerului o pondere mai mare a autoturismelor electrice. 

 

Sigur, daca le incarci cu curent produs prin arderea carbunilor n-ai facut nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, TRG a spus:

Nu ma refer la poluarea planetei :)  Dar in orasele mari cum ar fi Bucurestiul, Clujul sau Brasovul s-ar simti la nivelul calitatii aerului o pondere mai mare a autoturismelor electrice. 

 

Sigur, daca le incarci cu curent produs prin arderea carbunilor n-ai facut nimic.

In orasele mari,s-ar schimba aerul in primul rand daca de la o zi la alta s-ar interzice masinile diesel-tedeiii.Cand deschid geamul(in Cluij-Napoca)primul miros e cel de tedeiii,nu de benzina arsa.

 

La ceea ce ai scris mai sus,ma refeream cand am scris multe pagini inainte pe topic,la cat de mare e ipocrizia posesorilor de ev(fara aia ce incarca din panourile de acasa). :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...