Sari la conținut

Postări Recomandate

Bună dimineața!

 

Ieri, pe timpul cursei de la clasa mare, ilustrul coleg al domnului Cocu de la Prima Sport a făcut o afirmație privitoare la anvelopele de uscat utilizate în MotoGP, potrivit căreia anvelopele soft sunt făcute pentru a fi utilizate în condiții de temperatură exterioară (bănuiesc că s-a referit și la temperatura asfaltului) ridicată iar cele hard pentru temperaturi scăzute.

Mărturisesc că am rămas siderat. Eu știam că cele trei tipuri de anvelope de uscat (valabil și pentru cele de ploaie) sunt concepute diferit pentru a oferi diferite opțiuni piloților și echipelor. Ceea ce am înțeles eu este că, indiferent de temperatură, anvelopele soft asigură o tracțiune superioară, ajung mai rapid la temperatura optimă de rulare (care o fi aia) și se uzează mai rapid, iar cele hard oferă mai puțină tracțiune, ajung mai greu la temperatura optimă dar se uzează mai greu.

 

Voi știți ceva diferit? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 353
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 7 minute, Kagemusha a spus:

.....anvelopele soft sunt făcute pentru a fi utilizate în condiții de temperatură exterioară (bănuiesc că s-a referit și la temperatura asfaltului) ridicată iar cele hard pentru temperaturi scăzute.....

hmmmm, asta nici eu nu prea inteleg

daca e hard, e ebonita (bineinteles metaforic vorbind),

si daca afara e rece, clar aderenta va fi mult mai  redusa, dupa aritmetica mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am inteles eu a fost nu ca asa ar trebui sa fie ci ca domnul de la Prima asa deduce el ca au facut Michelin cu aceste pneuri de anul asta.. cele hard sunt hard dar la temperaturi mai normale iar cele soft sunt soft la temperaturi mai mari si rezista la temperaturi mai mari, pe cand cele hard la temp mari devin moi si se si uzeaza repede. Sau nu neaparat devin moi dar la temp mari se uzeaza mai repede decat cele soft.

Lucru care asa s-a si intamplat, daca vedeti clipul de Sambata cand MM si Pecco si Alex erau in masina spre podiumul de premiere spuneau exact acelasi lucru ca cele Hard nu rezista la temperaturile astea si MM a adaugat ca el a vazut din teste ca Hard-ul e de (cuvant urat).

 

EU nu tin minte ca a zis nenea de la Prima ca asa ar trebui sa fie, ci ca asa au facut (cuvant jignitor) de Michelin acele pneuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Kagemusha a spus:

Eu știam că cele trei tipuri de anvelope de uscat (valabil și pentru cele de ploaie) sunt concepute diferit pentru a oferi diferite opțiuni piloților și echipelor. Ceea ce am înțeles eu este că, indiferent de temperatură, anvelopele soft asigură o tracțiune superioară, ajung mai rapid la temperatura optimă de rulare (care o fi aia) și se uzează mai rapid, iar cele hard oferă mai puțină tracțiune, ajung mai greu la temperatura optimă dar se uzează mai greu.

 

Voi știți ceva diferit? 

Cam asa stiu si eu, cu mentiunea ca in ecuatia alegerii gumelor intra (dincolo de preferintele echipelor/pilotilor) conditiile meteo (implicit temperatura la nivelul asfaltului) si nivelul de aderenta al pistei.  Mai este un aspect, care s-a mai discutat aici, si anume ca gumele astea nu se diferentiaza doar la nivelul compozitiei, ci si in ceea ce priveste rigiditatea carcasei. Asadar, sunt mai multe variabile de luat in calcul, atunci cand se face alegerea pneurilor. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...