Kagemusha Postat 13 ore în urmă Share Postat 13 ore în urmă Bună dimineața! Ieri, pe timpul cursei de la clasa mare, ilustrul coleg al domnului Cocu de la Prima Sport a făcut o afirmație privitoare la anvelopele de uscat utilizate în MotoGP, potrivit căreia anvelopele soft sunt făcute pentru a fi utilizate în condiții de temperatură exterioară (bănuiesc că s-a referit și la temperatura asfaltului) ridicată iar cele hard pentru temperaturi scăzute. Mărturisesc că am rămas siderat. Eu știam că cele trei tipuri de anvelope de uscat (valabil și pentru cele de ploaie) sunt concepute diferit pentru a oferi diferite opțiuni piloților și echipelor. Ceea ce am înțeles eu este că, indiferent de temperatură, anvelopele soft asigură o tracțiune superioară, ajung mai rapid la temperatura optimă de rulare (care o fi aia) și se uzează mai rapid, iar cele hard oferă mai puțină tracțiune, ajung mai greu la temperatura optimă dar se uzează mai greu. Voi știți ceva diferit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat 13 ore în urmă Share Postat 13 ore în urmă Acum 7 minute, Kagemusha a spus: .....anvelopele soft sunt făcute pentru a fi utilizate în condiții de temperatură exterioară (bănuiesc că s-a referit și la temperatura asfaltului) ridicată iar cele hard pentru temperaturi scăzute..... hmmmm, asta nici eu nu prea inteleg daca e hard, e ebonita (bineinteles metaforic vorbind), si daca afara e rece, clar aderenta va fi mult mai redusa, dupa aritmetica mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat 12 ore în urmă Share Postat 12 ore în urmă Ce am inteles eu a fost nu ca asa ar trebui sa fie ci ca domnul de la Prima asa deduce el ca au facut Michelin cu aceste pneuri de anul asta.. cele hard sunt hard dar la temperaturi mai normale iar cele soft sunt soft la temperaturi mai mari si rezista la temperaturi mai mari, pe cand cele hard la temp mari devin moi si se si uzeaza repede. Sau nu neaparat devin moi dar la temp mari se uzeaza mai repede decat cele soft. Lucru care asa s-a si intamplat, daca vedeti clipul de Sambata cand MM si Pecco si Alex erau in masina spre podiumul de premiere spuneau exact acelasi lucru ca cele Hard nu rezista la temperaturile astea si MM a adaugat ca el a vazut din teste ca Hard-ul e de (cuvant urat). EU nu tin minte ca a zis nenea de la Prima ca asa ar trebui sa fie, ci ca asa au facut (cuvant jignitor) de Michelin acele pneuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă Acum 8 ore, Kagemusha a spus: Eu știam că cele trei tipuri de anvelope de uscat (valabil și pentru cele de ploaie) sunt concepute diferit pentru a oferi diferite opțiuni piloților și echipelor. Ceea ce am înțeles eu este că, indiferent de temperatură, anvelopele soft asigură o tracțiune superioară, ajung mai rapid la temperatura optimă de rulare (care o fi aia) și se uzează mai rapid, iar cele hard oferă mai puțină tracțiune, ajung mai greu la temperatura optimă dar se uzează mai greu. Voi știți ceva diferit? Cam asa stiu si eu, cu mentiunea ca in ecuatia alegerii gumelor intra (dincolo de preferintele echipelor/pilotilor) conditiile meteo (implicit temperatura la nivelul asfaltului) si nivelul de aderenta al pistei. Mai este un aspect, care s-a mai discutat aici, si anume ca gumele astea nu se diferentiaza doar la nivelul compozitiei, ci si in ceea ce priveste rigiditatea carcasei. Asadar, sunt mai multe variabile de luat in calcul, atunci cand se face alegerea pneurilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.