Jump to content

Recommended Posts

La 28.05.2021 la 11:09, LifeOwner a spus:

Am trimis si link-ul articolului si site-ul unde a fost publicat.

Tu poti sa contrazici orice si pe oricine, nu inseamna ca ai si dreptate . 

Frana de motor nu ajuta la franarea de urgenta, in plus, inertia de rotatie a motorului termic determina marirea distantei de franare.

Este logic pt ca , in loc sa opresti doar mobra din franare, trebuie sa opresti si rotatia motorului . Pt a evita asta, cel mai bine e sa-l decuplezi apasand ambreiaju.

In fine, asta e doar teorie... trebuie multa practica la franare si mai ales cumpatare ca sa n-o culci.

 

Conteaza configuratia propulsorului foarte mult, iar daca este pe injectie, ai sansa sa te joci si cu frana de motor din parametrii de injectie.

Nu stiu pe ce motoare ai mers dar daca ai sansa sa mergi pe un SV650 o sa vezi ca de multe ori nici nu trebuie sa te atingi de maneta de frana pentru ca frana de motor efectiv este mai mult decat suficient daca mergi preventiv. Eu cand am facut niste teste de franare, am iesit mult mai bine cand am avut frana spate/fata + frana de motor decat doar frana spate/fata.

Acelasi experiment l-am repetat si la masina, iar distanta este redusa considerabil cand combini frana de picior cu frana de motor.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 15 ore, GoodKat a spus:

 

Conteaza configuratia propulsorului foarte mult, iar daca este pe injectie, ai sansa sa te joci si cu frana de motor din parametrii de injectie.

Nu stiu pe ce motoare ai mers dar daca ai sansa sa mergi pe un SV650 o sa vezi ca de multe ori nici nu trebuie sa te atingi de maneta de frana pentru ca frana de motor efectiv este mai mult decat suficient daca mergi preventiv. Eu cand am facut niste teste de franare, am iesit mult mai bine cand am avut frana spate/fata + frana de motor decat doar frana spate/fata.

Acelasi experiment l-am repetat si la masina, iar distanta este redusa considerabil cand combini frana de picior cu frana de motor.

 

fix d-aia la circuit ridici ralanti-ul ca sa nu mai ai frana de motor? ca e prea buna?

vezi mai sus studiu facut de oameni care nu masurau franarea cu pasul

 

nu cred ca exista masina sau motocicleta facuta in ultimii 40 de ani, cu vagi veleitati sportive, la care sa ai nevoie sa ajuti frana cu motorul

in general e supradimensionata pentru fade

 

la skoda octavia si cb 500 posibil sa stea altfel lucrurile dar aia e alta discutie, acolo nimeni n-are pretentii

Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, prafrau a spus:

 

fix d-aia la circuit ridici ralanti-ul ca sa nu mai ai frana de motor? ca e prea buna?

vezi mai sus studiu facut de oameni care nu masurau franarea cu pasul

 

nu cred ca exista masina sau motocicleta facuta in ultimii 40 de ani, cu vagi veleitati sportive, la care sa ai nevoie sa ajuti frana cu motorul

in general e supradimensionata pentru fade

 

la skoda octavia si cb 500 posibil sa stea altfel lucrurile dar aia e alta discutie, acolo nimeni n-are pretentii

 

Fa testul singur si vezi cum iesi. Teoria ca teoria, dar cu practica este mai greu. Vorbeam totusi de un SV650, motor pe injectie, relativ modern.

Link to post
Share on other sites
La 06.06.2021 la 23:39, GoodKat a spus:

 

Fa testul singur si vezi cum iesi. Teoria ca teoria, dar cu practica este mai greu. Vorbeam totusi de un SV650, motor pe injectie, relativ modern.

Cred ca va contraziceti degeaba, am publicat sursa articolului si baietii aia au facut fix acest test .

Au masurat distanta de franare cu motorul cuplat si cu motorul decuplat . Diferenta a fost ca , cu motorul decuplat au oprit mobra cu 3m mai repede.

Cuncluzia evidenta,  e bine sa decuplati motorul la franare apasand ambreiajul !

Restul sunt discutii inutile

 

Link to post
Share on other sites
Acum 26 minute, LifeOwner a spus:

Cred ca va contraziceti degeaba, am publicat sursa articolului si baietii aia au facut fix acest test .

Au masurat distanta de franare cu motorul cuplat si cu motorul decuplat . Diferenta a fost ca , cu motorul decuplat au oprit mobra cu 3m mai repede.

Cuncluzia evidenta,  e bine sa decuplati motorul la franare apasand ambreiajul !

Restul sunt discutii inutile

 

 

Culmea, practica contrazice teoria, pe testate, chiar m-a interesar subiectul. 

 

La moto am sesizat acelasi fenomen. 

 

Diferenta ar fi ca unele propulsoare au frana de motor aproape insesizabila, cum de exemplu ar fi Sportsterele, fie ele si pe injectie.

Link to post
Share on other sites

Ai pus un film cu o masina cu tractiune fata in care nu e vorba de nici un fel de franare de urgenta si ai tras concluzii despre franarea de urgenta cu motocicleta. Compari mere cu prune, zero relevanta. Ala iti explica cum sa reduci viteza in trafic, la semafor, la examen, fara sa opresti motorul. Ce legatura are asta cu ce vorbim noi???

 

Personal, ai testat franarea de urgenta cu motocicleta? Toate cursurile alea de safety or fi facute de dobitoci si toti care le-am facut si am constatat pe viu ca cel mai eficient e sa tragi ambreiajul de la inceput, om fi spalati pe creier. Ma refer la cursurile serioase, nu la alea facute de piloti care invata de pe forum si youtube, care au timp sa schimbe vitezele in timp ce franeaza de urgenta.

Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, asdglasfk said:

cel mai eficient e sa tragi ambreiajul de la inceput

 

Cred ca cel mai eficient e sa opresti in siguranta, cu motor mort sau fara.

Link to post
Share on other sites
La 08.06.2021 la 13:38, VyXxer a spus:

 

Cred ca cel mai eficient e sa opresti in siguranta, cu motor mort sau fara.

La biserica se crede , in rest sunt studii care demonstreaza

Link to post
Share on other sites
17 hours ago, LifeOwner said:

La biserica se crede

 

Hai, ca de cand asteptai sa mai versi frustrarea!  :))))

Link to post
Share on other sites
La 12.06.2021 la 18:13, misionaru a spus:

Cum e mai bine, asa:

 

sau asa: 

 

 

Cu riscul de a-mi lua hate, in UK de ex ai pica examenul moto in ambele cazuri. Primul pt "skidding" si in al doilea pt roata in aer. 

Link to post
Share on other sites
La 12.06.2021 la 22:32, ionutpm a spus:

Pentru cineva fara experienta, cum s-a franat in cele 2 filmulete?

 

In primul filmulet, s-a franat doar cu frana spate, sau preponderent doar cu frana spate. Din pacate, din cauza centrului de greutate total (adica motor si motociclist), care se muta spre fata in cazul franarii, spatele e deja "in aer" si eficienta franarii e mult diminuata.

In al doilea filmulet, s-a insistat mult spre total pe frana fata. E posibil sa fi fost si o combinata. In orice caz, cea mai indicata varianta de franare de urgenta, cu cateva amendamente, printre care, inclinarea motoretei pe axul longitudinal sa fie spre zero, asfaltul sa fie uscat si fara alte substante reziduale, pozitia corecta in sa, etc etc. este franarea cel putin 80% frana fata.

 

Citat

Bine și foarte bine, cum altfel? La statistici ne pricepem, dar să exersăm un pic frânarea, ciuciu.

Din pacate, da, iti dau dreptate. Aceste filmulete au fost facute la una si singura sedinta de franare propusa de mine, undeva acum cativa ani, in spate la IKEA Baneasa. De atunci, nu am mai reusit sa ne adunam pentru a exersa, in conditii relativ sigure, aceste manevre. Dupa acea iesire, pentru unii, a fost o revelatie si au continuat cu ceva cursuri platite de conduita dfensiva, ceea ce e mult mai bine decat deloc, pentru altii, probabil, a fost de ajuns incat sa isi dea seama de reactiile gresite, sau nu, in situatii de urgenta (atat cat ar fi ele, pentru ca stiai ca trebuie sa franezi la linia de pe asfalt, dar din pacate intr-o situatie reala, linia aia nu mai exista). 

 

Am incercat sa continui ideea de iesiri pentru a exersa franarile de urgenta, chair anul asta, dar nu s-au aratat doritori. Viata merge inainte :)

 

Citat

Cu riscul de a-mi lua hate, in UK de ex ai pica examenul moto in ambele cazuri. Primul pt "skidding" si in al doilea pt roata in aer. 

Nu exista "hate" atata timp cat iti expui parerea fara a jigni direct pe cineva, cel putin, asa gandesc eu. In al doilea rand, acele filmulete nu sunt la examen moto, cred ca nici o tara nu are in programa scolara si de examen, franarile de urgenta care au fost facute de noi. Ai divagat putin de la subiect.

Edited by misionaru
Link to post
Share on other sites
3 hours ago, misionaru said:

Am incercat sa continui ideea de iesiri pentru a exersa franarile de urgenta, chair anul asta, dar nu s-au aratat doritori. Viata merge inainte :)

 

Eu sunt doritor, doar ca trebuie sa termin scoala, sa iau examenul si sa imi iau motor, deci mai dureaza. Dar mi-ar face placere sa exersez orice intr-un mediu controlat. 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, misionaru a spus:

Nu exista "hate" atata timp cat iti expui parerea fara a jigni direct pe cineva, cel putin, asa gandesc eu. In al doilea rand, acele filmulete nu sunt la examen moto, cred ca nici o tara nu are in programa scolara si de examen, franarile de urgenta care au fost facute de noi. Ai divagat putin de la subiect.

Hai sa ne intelegem. Ai pus 2 filmulete si ai intrebat cum e mai bine. Eu ti-am raspuns intr-un mod din care tu trebuia mai departe sa tragi concluziile. Si evident ca franarea de urgenta e parte din training si dupa aia din examen, altfel nu o mentionam.

Link to post
Share on other sites
La 17.06.2021 la 1:20, MrD a spus:

Hai sa ne intelegem. Ai pus 2 filmulete si ai intrebat cum e mai bine. Eu ti-am raspuns intr-un mod din care tu trebuia mai departe sa tragi concluziile. Si evident ca franarea de urgenta e parte din training si dupa aia din examen, altfel nu o mentionam.

 

Raspunsul tau este perfect normal, de aia am mentionat ca nu exista motiv de hate, atata timp cat nu jignesti direct pe cineva. Poate m-am exprimat eu gresit, scuze pentru asta. Daca astfel de franari se practica la examen, atunci, tot respectul!

 

Citat

Eu sunt doritor, doar ca trebuie sa termin scoala, sa iau examenul si sa imi iau motor, deci mai dureaza. Dar mi-ar face placere sa exersez orice intr-un mediu controlat. 

 

Nicio problema, poate la un moment dat, ne strangem mai multi si facem exersarile. Si eu sunt dispus sa mai facem inca o data acea iesire. Vedem cum o planificam, oricum, in momentul asta, nu exista doritori.

Link to post
Share on other sites
On 18.06.2021 at 20:43, misionaru said:

 

Nicio problema, poate la un moment dat, ne strangem mai multi si facem exersarile. Si eu sunt dispus sa mai facem inca o data acea iesire. Vedem cum o planificam, oricum, in momentul asta, nu exista doritori.

Pune-ma pe lista de doritori ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...