Silver Arrow Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 5 ore, Rares2005 a spus: Normal. Sunt conștient ca peste un an POATE o sa merg mult mai bine decât merg acum. Momentan, de abia ce am început sa filtrez traficul, si o fac cu maxim 15 km/h. Nu am depășit niciodată 60 de km/h, nu am dus niciodată motocicleta in redline, peste un an sigur o sa pot sa trec peste limitele astea cu ușurință. Momentan o sa continui sa ies singur in trafic, nu o sa stau prin parcări, dar o sa mai exersez când am ocazia Pai da, trebuie aprofundate chestie pe care le înveți la școală, si asta am făcut timp de o luna. Dacă stau numai prin parcări, cum sa exersez in trafic? Ca începător, mi se pare important sa exersezi si in trafic si in parcare. Traficul din București nu e ca in alte orașe, regulile nu prea mai exista, trb sa te descurci. Spre exemplu centrul imaginar, de când am terminat scoala si de câte ori am ieșit in trafic, aproape la nicio intersecție nimeni nu a ocolit centrul imaginar prin stânga. Aici intervine "experienta" pe care o am de la mersul cu bicicleta. Nu imi pasa daca unii zic ca 2 ani de mers in București cu bicicleta nu iti aduce niciun pic de experienta, pt ca nu știu ce vorbesc. Datorita "experientei" de la bicicleta ma descurc mult mai ușor ca începător în intersecții, filtrez mult mai ușor traficul, conduc mult mai preventiv. REPET, experienta asta nu este echivalenta cu experienta unui motociclist care are carnet de un an sau mai mult, dar e suficienta pt început, cat sa nu ajung "praf stelar" Mi-am permis sa iti pun o completare la textul tau. Dupa cum ai inceput si mai ales ceea ce iti doresti - '' o sa pot sa trec peste limitele astea cu ușurință'' - eu zic sa renunti sa mai iei pasager. In Bucuresti si in general in RO nu trebuie ''sa te descurci'' ci trebuie sa te aperi. Daca scopul tau este sa te apuci sa filtrezi traficul cu stiu eu ce viteze si sa o arzi voiniceste, mai bine ramai singur pe motocicleta. Iar despre experienta ta pe bicicleta: este fara dar si poate utila dar nu uita ca bicla are 12-15 Kg iar mobra are 200 Kg. Daca bici o ia pe unde nu trebuie, tragi de ea sub tine si ai aranjat-o, mobra daca o ia pe unde nu trebuie risti sa ajungi pe jos sub mobra. Si una este cand ajungi pe jos cu bicla peste tine si cu totul alta cand ajungi pe jos cu mobra peste tine. Nu se compara cand o iei printre masinile de la semafor si dai cu bicla sau cu mobra peste o galma din asfalt. Galmele alea de se formeaza de la asfaltul de super calitate care se scurge sub rotile masinilor, cum iese crema cand musti din cremsnit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat Iunie 23, 2021 Autor Share Postat Iunie 23, 2021 1 oră în urmă, Silver Arrow a spus: Mi-am permis sa iti pun o completare la textul tau. Dupa cum ai inceput si mai ales ceea ce iti doresti - '' o sa pot sa trec peste limitele astea cu ușurință'' - eu zic sa renunti sa mai iei pasager. In Bucuresti si in general in RO nu trebuie ''sa te descurci'' ci trebuie sa te aperi. Daca scopul tau este sa te apuci sa filtrezi traficul cu stiu eu ce viteze si sa o arzi voiniceste, mai bine ramai singur pe motocicleta. Iar despre experienta ta pe bicicleta: este fara dar si poate utila dar nu uita ca bicla are 12-15 Kg iar mobra are 200 Kg. Daca bici o ia pe unde nu trebuie, tragi de ea sub tine si ai aranjat-o, mobra daca o ia pe unde nu trebuie risti sa ajungi pe jos sub mobra. Si una este cand ajungi pe jos cu bicla peste tine si cu totul alta cand ajungi pe jos cu mobra peste tine. Nu se compara cand o iei printre masinile de la semafor si dai cu bicla sau cu mobra peste o galma din asfalt. Galmele alea de se formeaza de la asfaltul de super calitate care se scurge sub rotile masinilor, cum iese crema cand musti din cremsnit. Dar nu am spus ca scopul meu e sa comit ilegalități. Am spus ca sigur o sa pot sa întrec limitele astea,din cauza faptului ca o sa am mai multa experienta. Cât despre filtratul traficului, da, normal, pe motor e mai greu decât pe bicicleta. Aveam o bicicleta cu ghidonul foarte lat, cam cu vreo 3 cm mai mic decât al motocicletei. Aici experienta pe care o am pe bicicleta ma ajuta sa imi dau seama dacă am loc sa ma bag printre mașini, atat. Sunt amănunte mici, dar adunate înseamnă ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 Intelegem deci ca scopul tau in viata e sa te bagi printre masini, atat cu motocicleta cat si cu bicla - manevre ilegale si foarte periculoase, in special pentru propria ta piele. Daca dupa o luna de la examen cu asta te poti lauda, e clara treaba. Asta spune multe despre tine, mai ales ca e singurul lucru pe care il tot repeti, desi te declari mare prudent si mare legalist. Probabil ai invatat asta de pe forumurile unde ai invatat sa "te dai". Probabil tot de acolo ai invatat si ca trebuie sa fii RESPECTAT in trafic, indiferent ce ai face. Probabil ca ai invatat si sa barai motorul cand vreun nenorocit de sofer nu isi ia masina pe sus la semafor sa o dea la o parte ca sa ai tu loc sa te bagi. Ca doar de-aia ti-ai luat motor, sa stai in fata, nu ? Nu-i asa ca cu bicla consideri ca toate vehiculele trebuie sa te ocoleasca la minim 1.5 metri, dar ca invers nu se aplica, pentru ca [insert pretexts here] ? Cu atitudinea asta, n-o sa ajungi prea departe, nici intr-un an, nici in mai multi. E ok, victoriei sau constitutiei sint suficient de aproape si se potrivesc "stilului". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 La 22.06.2021 la 16:26, mrjo a spus: Ma cam ingrozesc citind sfaturi si pareri, care mai de care mai hotarate si argumentate cu experienta proprie, de parca omul a intrebat pe fiecare personal: ba, tu ai luat pasager rapid sau nu? Ai avut tupeu ori ba? Hai zi repede, ca ma grabesc sa ies! O intrebare simpla: dupa cat timp sau km credeti ca un incepator isi formeaza niste deprinderi de trafic pe motor, niste reflexe, niste "instincte" care, adunandu-se, incep sa-l transforme din "donator" in motociclist? O mie de km? Cinci mii? Zece mii? O luna, sase luni, un an, doi? Asa, de curiozitate, daca ati avea o fata de 16 ani, i-ati spune cu aceeasi nonsalanta afisata aici sa se urce pe motor cu un pilot incepator care are tot 16 ani? Ca na, fata garanteaza ca e baiat linistit, nu trage tare, e atent etc (chiar te cred, Rares, nu te iau la misto). Eu inteleg ca aveti experienta de 10-20 ori mai mare decat multi de aici (iar decat mine, si mai mult), dar tocmai asta ar trebui sa va faca mai responsabili. La unii e pe dos. Tot felul de argumente simpliste si contorsionate in ultimul hal, ca sa para mai convingatoare, cand de fapt sunt ciori vopsite. Intrebarea simpla de mai sus are o justificare la fel de simpla: stim cu totii ca multi motociclisti o patesc (grav sau mortal) cu dreptatea in mana, iar aici nu ma refer la aia care baga 200+ pe Magheru si mor "fara vina, ca un conservar nu s-a asigurat". Ma refer la situatii de trafic normal, cand iti intra o masina in lateral chiar si franand, dar tot iti izbeste piciorul cu 30 la ora si o sa ti-l tarai tot restul vietii dupa tine. Sau cand intra pe banda ta si tu, neexperimentat, franezi prea brusc si cazi "usor" pe-o parte, dar iti iei adio de la doua degete care au ajuns intre mobra si asfalt. Sau altele si altele si altele, situatii banale care nu fac stiri, dar care se termina nu neaparat mortal, ci indeajuns cat sa doara si fizic, si psihic. Daca voua vi se pare ca asta face parte din "joc" si na, "csfncsf, ceasul rau", e trist. De la vointa pana la putirinta e o cale de batut, oricat de bine intentionat si cerebral si etc ai fi. Frana cu care acum blochezi roata fata la 30 la ora, peste un an ai s-o faci altfel. Pe prostul care se urca peste tine si banda ta o sa-l dibuiesti mai din timp, dupa ce vei fi vazut deja cateva sute sau mii de prosti identici intr-un an. Am revenit la intrebarea initiala - deprinderi, reflexe, instincte - cat timp si cati km? Ca daca spuneti ca le asimilezi in primele doua luni dupa carnet, inseamna ca experienta de ani adunata pe motor e degeaba, logic vorbind. "Mergi, koae, cu pasager, eu am mers din prima luna, am fost atent si n-am patit nimic in zece ani." Bravo tie, koae, esti valoare, dar ma intreb cate sfaturi de genul asta au ajuns la urechi din care peste niste luni a curs putin cre @Speedy.K - jos palaria. La ce scrii tu aici nu ar trebui sa mai iasă nimeni pe motor de frica de orice: de trafic, de șoferi, de soare, de vânt, de ploi, de pasager. Mai bine cumperi o motoreta o tii in casa și exersezi pe PC la un joc de Moto GP. E mult mai sigur și nu ai stres de accident. Ahh și ferească Dumnezeu de drumuri in afara orașului sau chiar și drumuri mai lungi, acolo pericol public și riscuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat Iunie 23, 2021 Autor Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 30 minute, asdglasfk a spus: Intelegem deci ca scopul tau in viata e sa te bagi printre masini, atat cu motocicleta cat si cu bicla - manevre ilegale si foarte periculoase, in special pentru propria ta piele. Daca dupa o luna de la examen cu asta te poti lauda, e clara treaba. Asta spune multe despre tine, mai ales ca e singurul lucru pe care il tot repeti, desi te declari mare prudent si mare legalist. Probabil ai invatat asta de pe forumurile unde ai invatat sa "te dai". Probabil tot de acolo ai invatat si ca trebuie sa fii RESPECTAT in trafic, indiferent ce ai face. Probabil ca ai invatat si sa barai motorul cand vreun nenorocit de sofer nu isi ia masina pe sus la semafor sa o dea la o parte ca sa ai tu loc sa te bagi. Ca doar de-aia ti-ai luat motor, sa stai in fata, nu ? Nu-i asa ca cu bicla consideri ca toate vehiculele trebuie sa te ocoleasca la minim 1.5 metri, dar ca invers nu se aplica, pentru ca [insert pretexts here] ? Cu atitudinea asta, n-o sa ajungi prea departe, nici intr-un an, nici in mai multi. E ok, victoriei sau constitutiei sint suficient de aproape si se potrivesc "stilului". Ferească Dumnezeu Eu nu am ce sa vorbesc cu oameni ca tine 1. Ce fel de motociclist ești tu daca nici măcar nu știi legislația??? Nu e ilegal sa te bagi printre mașini dar ma rog trecem peste 2. Unde m am dat mare? :))) 3. Asta e singurul forum pe care vb si probabil nu o sa mai fac asta din cauza persoanelor ca tine 4. Ma jur pe ce am mai sfânt ca de când am luat motocicleta nu m am atins de claxon sau nu am turat motocicleta in gol. Trec cu vederea multe lucruri pt ca știu ca șoferii nu sunt învățați cu motocicletele încă, cel puțin in Ro 5. Nu știu ce vrei sa zici la faza cu 1.5 metri, dar ok, nu, nu vreau sa fiu depășit la 1.5 m cand merg cu bicicleta, dar nici la câțiva cm Acum 3 minute, lacroyx a spus: La ce scrii tu aici nu ar trebui sa mai iasă nimeni pe motor de frica de orice: de trafic, de șoferi, de soare, de vânt, de ploi, de pasager. Mai bine cumperi o motoreta o tii in casa și exersezi pe PC la un joc de Moto GP. E mult mai sigur și nu ai stres de accident. Ahh și ferească Dumnezeu de drumuri in afara orașului sau chiar și drumuri mai lungi, acolo pericol public și riscuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 > 1. Ce fel de motociclist ești tu daca nici măcar nu știi legislația??? Nu e ilegal sa te bagi printre mașini dar ma rog trecem peste E clar cum ai luat permisul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutpm Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat Iunie 23, 2021 Autor Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 18 minute, asdglasfk a spus: > 1. Ce fel de motociclist ești tu daca nici măcar nu știi legislația??? Nu e ilegal sa te bagi printre mașini dar ma rog trecem peste E clar cum ai luat permisul... Tot eu... Acest aspect, adică filtratul traficului, NU este reglementat. Adica nu e nici legal nici ilegal. Dar ma rog, daca eu sunt începător probabil ca eu sunt cel mai prost si trebuie sa iti dau dreptate, dar nu o sa o fac pentru ca aici nu e vorba de păreri / sfaturi, e vorba de lege Te rog frumos sa te uiți in legislație si sa îmi arăți unde spune ca filtratul traficului este ilegal. Daca imi arăți unde scrie ma jur ca nu ma mai urc pe motocicleta in viața mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 Cauta la reglementarea depasirii. Dar cum tu deja stii ca nu e ilegal, nu mai pierde timpul degeaba, fa ce deja stii ca e bine pentru tine. Sa vii sa ne spui cand nu te-a respectat unul si altul cand ai vrut sa te bagi printre ei, sau cand te-ai infipt in vreunul facand asta, cum a mai fost cineva de curand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat Iunie 23, 2021 Autor Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 3 minute, asdglasfk a spus: Cauta la reglementarea depasirii. Dar cum tu deja stii ca nu e ilegal, nu mai pierde timpul degeaba, fa ce deja stii ca e bine pentru tine. Sa vii sa ne spui cand nu te-a respectat unul si altul cand ai vrut sa te bagi printre ei, sau cand te-ai infipt in vreunul facand asta, cum a mai fost cineva de curand. Nu mai vorbi la plural. Cred ca 90% din motocicliștii de pe forumul asta filtrează traficul. Si in plus, de ce îți mai iei motocicleta daca te comporți ca o mașină in trafic? Mi se pare o prostie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutpm Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 3 minutes ago, Rares2005 said: Adica nu e nici legal nici ilegal. Corect, in alte tari e interzis in mod explicit prin lege. DAR, modul in care se face la noi in tara lane filtering (lane splitting e de fapt cel care se face la viteza mare si periculos) nu prea e legal. La noi se face: 1. Cand semaforul e rosu - DAR se sta mai putin decat daca cele 2 roti ar fi 4 2. Cand e coloana de masini - DAR o masina de pe sens opus are loc sa treaca 3. Distanta suficienta e discutabila - DAR daca se face la viteze mici si cu atentie nu se intampla nimic (nici atins oglinzi sau mai stiu eu ce) 4. Daca e marcaj continuu nu prea se tine cont de el - DAR nici masinile nu prea tin cont de el Soferii din masini ar trebui sa inteleaga ca nu e ceva rau cand sunt depasiti de o mobra, poate doar din invidie: - acest lucru nu ii afecteaza cu nimic, ei asteapta in continuare - daca acele mobre ar fi masini sau nu ar face acest lucru, cozile ar fi mai lungi iar ei ar astepta MAI MULT in coloane - o mobra polueaza mai putin ca o masina care oricum de cele mai multe ori are un singur om: soferul - o mobra nu ocupa un loc de parcare Probabil sunt multe alte motive, ganditi-va la acele imagini din India unde e plin de "2 roti". Cum ar fi daca toate ar fi inlocuite cu "4 roti"? Eu la inceput voi fi "masina pe 2 roti" dar incet-incet voi face acest lane filtering, in conditii foarte OK: spatiu suficient, viteza 0 sau cativa kmph de mers etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat Iunie 23, 2021 Autor Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 7 minute, ionutpm a spus: Corect, in alte tari e interzis in mod explicit prin lege. DAR, modul in care se face la noi in tara lane filtering (lane splitting e de fapt cel care se face la viteza mare si periculos) nu prea e legal. La noi se face: 1. Cand semaforul e rosu - DAR se sta mai putin decat daca cele 2 roti ar fi 4 2. Cand e coloana de masini - DAR o masina de pe sens opus are loc sa treaca 3. Distanta suficienta e discutabila - DAR daca se face la viteze mici si cu atentie nu se intampla nimic (nici atins oglinzi sau mai stiu eu ce) 4. Daca e marcaj continuu nu prea se tine cont de el - DAR nici masinile nu prea tin cont de el Soferii din masini ar trebui sa inteleaga ca nu e ceva rau cand sunt depasiti de o mobra, poate doar din invidie: - acest lucru nu ii afecteaza cu nimic, ei asteapta in continuare - daca acele mobre ar fi masini sau nu ar face acest lucru, cozile ar fi mai lungi iar ei ar astepta MAI MULT in coloane - o mobra polueaza mai putin ca o masina care oricum de cele mai multe ori are un singur om: soferul - o mobra nu ocupa un loc de parcare Probabil sunt multe alte motive, ganditi-va la acele imagini din India unde e plin de "2 roti". Cum ar fi daca toate ar fi inlocuite cu "4 roti"? Eu la inceput voi fi "masina pe 2 roti" dar incet-incet voi face acest lane filtering, in conditii foarte OK: spatiu suficient, viteza 0 sau cativa kmph de mers etc. Știi care e chestia, nu știu dacă filtratul traficului se numește neapărat depășire, eu cred ca e devansare. Ma rog, oricum ar fi, daca o faci cât timp mașinile staționează e destul de sigur daca mergi cu viteza mica. Oricum, nu știu de ce s a inflamat asa de tare tipul de mai devreme, si are opinia asta despre filtratul traficului dar ma rog, poate sunt eu defect :). Intr adevăr, e periculos sa filtrezi traficul, dar daca o faci in asa fel încât sa diminuezi riscurile e okay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 19 minutes ago, Rares2005 said: Nu mai vorbi la plural. Cred ca 90% din motocicliștii de pe forumul asta filtrează traficul. Si in plus, de ce îți mai iei motocicleta daca te comporți ca o mașină in trafic? Mi se pare o prostie 90% dintre romani fura, intr-un fel sau altul. Se numeste "se descurca". Asta inseamna ca e in regula ? Ce argumente.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat Iunie 23, 2021 Autor Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 6 minute, asdglasfk a spus: 90% dintre romani fura, intr-un fel sau altul. Se numeste "se descurca". Asta inseamna ca e in regula ? Ce argumente.... Din punct de vedere legal,după cum am mai zis, e in regula, si da, in traficul din București daca nu vrei sa mori vara la 40 de grade pe motor, așteptând in coloana ca o mașină, e ok sa filtrezi traficul, majoritatea o fac pentru ca NU E ILEGAL. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 4 minutes ago, Rares2005 said: Știi care e chestia, nu știu dacă filtratul traficului se numește neapărat depășire, eu cred ca e devansare. Ma rog, oricum ar fi, daca o faci cât timp mașinile staționează e destul de sigur daca mergi cu viteza mica. Oricum, nu știu de ce s a inflamat asa de tare tipul de mai devreme, si are opinia asta despre filtratul traficului dar ma rog, poate sunt eu defect :). Intr adevăr, e periculos sa filtrezi traficul, dar daca o faci in asa fel încât sa diminuezi riscurile e okay Nu faci decat sa dovedesti ca n-ai citit niciodata codul rutier. Depasirea coloanei stationate este interzisa in mod explicit. Nu, nu "e okay" pentru ca asa zici tu. Fiecare conduce dupa propriile opinii si de aia e haos pe strazi si din ce in ce mai plin de "meseriasi". "Devansare" este un termen care nu exista in codul rutier, ci doar pe forumurile pline de specialisti. Dar, daca vrei neaparat, devansare este cand tu mergi pe o banda mai repede decat alt vehicul de pe alta banda (in sensul ca Codul Rutier precizeaza ca asta nu este considerata o depasire conform definitiei anterioare, atat si nimic mai mult). Asta nu inseamna ca ai in vreun fel dreptul sa MERGI PE ACEEASI BANDA CU MINE (pe stanga sau pe dreapta, unde iti vine tie cheful), sau pe vopseaua dintre benzi, pentru ca asa crezi tu ca "e okay". Sigur, fiecare face ce si cat il duce capul si isi asuma consecintele - eu vorbeam aici strict de aspectul legal. Nu va mai dati viteji ca voi stiti legea si o respectati. E atat de simplu: asa cum tu te bagi pe langa o masina ca sa "filtrezi" (alt cuvant care nu exista in codul rutier si care nu are nici o logica) si treci la 2 cm de o masina, de ce nu iti convine sa faca si masinile acelasi lucru, sa se bage peste tine pe banda si sa treaca la 2 cm de tine, ca sa FILTREZE ? Preferabil in mare viteza si claxonand si turand puternic motorul. Sau reciproca nu e valabila ? Stiu ca degeaba iti pun astfel de intrebari, ca tu deja stii ca "e okay" si nu iti bati capul gandind. 1 minute ago, Rares2005 said: Din punct de vedere legal,după cum am mai zis, e in regula, si da, in traficul din București daca nu vrei sa mori vara la 40 de grade pe motor, așteptând in coloana ca o mașină, e ok sa filtrezi traficul, majoritatea o fac pentru ca NU E ILEGAL. Aceleasi pretexte de doi lei: ca e cald, ca majoritatea o fac. Nu te obliga nimeni sa mergi cu motorul daca ti-e cald, nici sa faci ce fac altii gresit. Nu mai cauta scuze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat Iunie 23, 2021 Autor Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 6 minute, asdglasfk a spus: Nu faci decat sa dovedesti ca n-ai citit niciodata codul rutier. Depasirea coloanei stationate este interzisa in mod explicit. Nu, nu "e okay" pentru ca asa zici tu. Fiecare conduce dupa propriile opinii si de aia e haos pe strazi si din ce in ce mai plin de "meseriasi". "Devansare" este un termen care nu exista in codul rutier, ci doar pe forumurile pline de specialisti. Dar, daca vrei neaparat, devansare este cand tu mergi pe o banda mai repede decat alt vehicul de pe alta banda (in sensul ca Codul Rutier precizeaza ca asta nu este considerata o depasire conform definitiei anterioare, atat si nimic mai mult). Asta nu inseamna ca ai in vreun fel dreptul sa MERGI PE ACEEASI BANDA CU MINE (pe stanga sau pe dreapta, unde iti vine tie cheful), sau pe vopseaua dintre benzi, pentru ca asa crezi tu ca "e okay". Sigur, fiecare face ce si cat il duce capul si isi asuma consecintele - eu vorbeam aici strict de aspectul legal. Nu va mai dati viteji ca voi stiti legea si o respectati. E atat de simplu: asa cum tu te bagi pe langa o masina ca sa "filtrezi" (alt cuvant care nu exista in codul rutier si care nu are nici o logica) si treci la 2 cm de o masina, de ce nu iti convine sa faca si masinile acelasi lucru, sa se bage peste tine pe banda si sa treaca la 2 cm de tine, ca sa FILTREZE ? Preferabil in mare viteza si claxonand si turand puternic motorul. Sau reciproca nu e valabila ? Stiu ca degeaba iti pun astfel de intrebari, ca tu deja stii ca "e okay" si nu iti bati capul gandind. Aceleasi pretexte de doi lei: ca e cald, ca majoritatea o fac. Nu te obliga nimeni sa mergi cu motorul daca ti-e cald, nici sa faci ce fac altii gresit. Nu mai cauta scuze. Bine frate, gata, ești mai specialist decât mine, ai dreptate!!!!! Mare dobitoc sunt ca ma folosesc de mărimea mai mica a motocicletei ca sa scap de aglomeratia din orașul asta de căcat.... Si nu sunt singurul! Mai sunt si alți dobitoci ca mine, chiar foarte mulți... Chiar acum, Rares2005 a spus: Bine frate, gata, ești mai specialist decât mine, ai dreptate!!!!! Mare dobitoc sunt ca ma folosesc de mărimea mai mica a motocicletei ca sa scap de aglomeratia din orașul asta de căcat.... Si nu sunt singurul! Mai sunt si alți dobitoci ca mine, chiar foarte mulți... Dar okay, am înțeles, este COMPLET greșit ceea ce fac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutpm Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 Ca sa nu creada lumea ca iar s-a deviat de la subiect: discutiile de mai sus referitoare la mersul printre masini sunt strict legate de mersul CU PASAGER printre masini! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat Iunie 23, 2021 Autor Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 1 minut, ionutpm a spus: Ca sa nu creada lumea ca iar s-a deviat de la subiect: discutiile de mai sus referitoare la mersul printre masini sunt strict legate de mersul CU PASAGER printre masini! S a deviat de la subiect de mult timp, nu i bai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert23mg Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 Mergem și cu pasager și fără, și printre mașini și pe banda, după caz. Ne adaptăm. Cine nu se adaptează piere. Asta e cuvântul cheie: adaptabilitate, daca vrei sa ai viața lunga indiferent daca mergi pe jos, cu trotineta, bicicleta, scuter, mașina, camion, avion, vapor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 2 ore, Rares2005 a spus: Nu mai vorbi la plural. Cred ca 90% din motocicliștii de pe forumul asta filtrează traficul. Si in plus, de ce îți mai iei motocicleta daca te comporți ca o mașină in trafic? Mi se pare o prostie Daca vrei sa te misti repede prin Bucuresti ai doua solutii (in afara de metrou): scuter sau bicicleta. Dupa parerea mea motocicleta ti-o iei pentru ca iti place motociclismul. Si da, daca nu vrei sa ajungi imprastiat pe jos poti incerca sa te comporti ca o masina. Faptul ca o lege nu spune explicit ca nu ai voie sa faci ceva, nu inseamna ca este permis. Daca vrei, tot ca o parere personala, mi se pare ca atunci cand te strecori printre masini cand acestea stau la semafor poti fiincadrat la depasirea coloanei de masini Dar ma rog, parerea mea nu conteaza. In tari straine, de ex in AT, desi legal nu ai voie sa depasesti masinile aflate la semafor, este tolerat. Adica cum ar veni, politistul te intelege. Si esti invatat la scoala de soferi cum se face treaba, mai precis sa te strecori printre masini in ritm de mers pe jos, avans mereu picioarele in contact cu solul. Si tot ca o parere personala: mi se pare mult prea riscant sa te strecori printre masinile aflate in miscare. Pana la urma fiecare decide pentru oasele sale. Si in loc sa culegi informatii de pe net, mai bine intreaba maine un politist, unul mai tanar, cu viziuni mai largi, daca ai voie sa face lane splitting. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat Iunie 23, 2021 Autor Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 9 minute, Silver Arrow a spus: Si in loc sa culegi informatii de pe net, mai bine intreaba maine un politist, unul mai tanar, cu viziuni mai largi, daca ai voie sa face lane splitting. Acum câteva luni, cred ca 10,am avut un accident cu bicicleta. Făceam lane splitting, intr adevăr cu destul de multa viteza, si mi a deschis una usa in nas. Am căzut, normal, mi am spart arcada, in rest doar câteva julituri. Șoferul s a oferit sa plătească daunele dar eu am refuzat, pt ca bicicleta nu avea mai nimic, in afara de maneta de frână îndoită. Imediat după accident, m am oprit la primul echipaj de politie. Le am explicat situația, si i am întrebat daca am greșit eu cu ceva. Echipajul era format dintr o femeie de vreo 30 de ani si un tânăr, maxim 27 de ani. Amândoi mi au spus ca e numai vina șoferului, deoarece nu a verificat oglinzile înainte sa coboare femeia din dreapta. Nu au menționat nimic in legătură cu filtratul traficului. Acum 13 minute, Silver Arrow a spus: Daca vrei sa te misti repede prin Bucuresti ai doua solutii (in afara de metrou): scuter sau bicicleta. Dupa parerea mea motocicleta ti-o iei pentru ca iti place motociclismul. Eu mi am luat motocicleta la 16 ani pt 2 motive : 1. Imi place motociclismul si in viitor vreau sa continui cu hobby ul asta. Mi am luat încă de pe acum motor pt a mi fi mai ușor la 18 ani, când probabil nu o sa mi iau ceva cu putini cc / cai. Ma gândeam ori la un cb500 sau xt660. 2. Sa ajung mai repede la liceu. Stau destul de departe de liceu, in mod normal cu stb fac vreo ora, o ora jumate, timp pierdut aiurea, si pe jos, in jur de o ora, iar cu motorul max 20 de minute. In lege nu este scris nimic despre lane splitting, si după cum am zis nu e nici legal, dar nici ilegal. Nu ai cum sa fi sancționat pt ceva ce nu e scris in lege Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 2 minute, Rares2005 a spus: Acum câteva luni, cred ca 10,am avut un accident cu bicicleta. Făceam lane splitting, intr adevăr cu destul de multa viteza, si mi a deschis una usa in nas. Am căzut, normal, mi am spart arcada, in rest doar câteva julituri. Șoferul s a oferit sa plătească daunele dar eu am refuzat, pt ca bicicleta nu avea mai nimic, in afara de maneta de frână îndoită. Imediat după accident, m am oprit la primul echipaj de politie. Le am explicat situația, si i am întrebat daca am greșit eu cu ceva. Echipajul era format dintr o femeie de vreo 30 de ani si un tânăr, maxim 27 de ani. Amândoi mi au spus ca e numai vina șoferului, deoarece nu a verificat oglinzile înainte sa coboare femeia din dreapta. Nu au menționat nimic in legătură cu filtratul traficului. Corect. Legea te obliga sa te asiguri cand deschizi usa. Inteleg ca ai intrat in usa dreapta. Sa inteleg ca depaseai masina prin dreapta, printre bordura si masina? Este un aspect important. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat Iunie 23, 2021 Autor Share Postat Iunie 23, 2021 Chiar acum, Silver Arrow a spus: Corect. Legea te obliga sa te asiguri cand deschizi usa. Inteleg ca ai intrat in usa dreapta. Sa inteleg ca depaseai masina prin dreapta, printre bordura si masina? Este un aspect important. Mașinile erau oprite, semaforul era rosu, pe sens erau 2 benzi, eu filtram traficul intre banda 1 si 2,nu eram langa bordura, pt ca plouase f mult si se strânsese multă apa langa bordura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrjo Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 2 hours ago, lacroyx said: La ce scrii tu aici nu ar trebui sa mai iasă nimeni pe motor de frica de orice: de trafic, de șoferi, de soare, de vânt, de ploi, de pasager. Mai bine cumperi o motoreta o tii in casa și exersezi pe PC la un joc de Moto GP. E mult mai sigur și nu ai stres de accident. Ahh și ferească Dumnezeu de drumuri in afara orașului sau chiar și drumuri mai lungi, acolo pericol public și riscuri. Asta e concluzia la care ai ajuns tu, cu logica ta, si nu a mea. Te-ai cramponat in niste descrieri plastice, care-si au rolul lor, dar ai ignorat complet contextul, si anume ca vorbim de mersul ca incepator (eu fiind unul). Tot ce spuneam e ca, incepator fiind, sunt mult mai mari sansele sa se intample ceva, punct, asta mi se pare ceva de cel mai elementar bun simt posibil, altfel ar insemna ca experienta pe care o aduni ani la rand nu inseamna nimic. Plecand de la asta, concluzia mea era cu totul alta decat aia la care ai ajuns tu, si anume ar fi mai intelept sa-ti educi primele reflexe si deprinderi singur pe motor, nu cu cineva in spate. Ce-ai facut tu e strawmanning de manual si nu intru pe firul asta ca n-are sens. Daca discutam, s-o facem cu logica, nu aiurea. Niste date statistice de la un agregator legal: * in peste 50% din accidentele de motor, riderul avea sub sase luni experienta pe motorul respectiv si sub 3 ani in total * cei intre 16 si 24 de ani sunt mult mai predispusi la accidente (significantly overrepresented in accidents, in formularea originala) * viteza medie a motocicletei inainte de accident e 50 km/h, iar in momentul impactului e in jur de 30 km/h * aproape 50% din accidente se termina cu rani serioase/grave sau decese * motocicletele cu pasager nu sunt implicate mai des in accidente (dar nici mai rar, completare) fata de cele fara pasager (calculat procentual) Astea sunt "hard facts", nu opinii personale sau prejudecati cu cine stie ce radacini. Ele mai variaza de la o tara la alta, de la un studiu la altul etc, dar se joaca pe la valorile alea. Ce-ar trebui sa fac eu, ca incepator, vazand cifrele seci? Sa ma cred mai cu mot, ca am facut manevre in parcare doua saptamani, in timp ce pe multi nu-i preocupa asta mai deloc? Da, sunt mai cu mot la capitolul asta (ca intentie, nu indemanare), dar in rest? Personal, am mai putin de trei saptamani pe propriul motor, cu care am facut 2000 de km totusi variati - trafic de Bucuresti, inclusiv la ore de varf si cu ploaie, DN-uri de Ilfov si nu numai, autostrada, parcare (vreo 10-15 ore), dar nici prin gand nu-mi trece sa iau pe cineva in spate, chiar daca nu ma urc nicidecum cu frica pe motor (cum a fost in prima zi lol). Sunt constient ca mai trebuie sa trec prin multe situatii (nu neaparat situatii-limita, ci pur si simplu "situatii") pentru ca, peste 2 ani, sa pot spune ca merg binisor fata de acum. Asa ca o sa le "astept", ca sigur o sa vina, dar o sa-mi fac ucenicia singur pe motor. PS: Despre lane splitting s-a mai discutat aici, sunt topicuri dedicate in care s-au postat inclusiv raspunsuri de la Politie. Nu e interzis, dar nici nu e stipulat clar ca e permis, asa ca, atunci cand o faci, ar trebui s-o faci cu bun simt, fiecare decide ce inseamna asta. Eu unul fac doar daca e loc, nu claxonez si nu fac semn nimanui, cand coloana se misca ma incadrez inapoi etc. Acum doua zile am trecut pe langa politisti in masina la semafor, niciun gest. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 23, 2021 Share Postat Iunie 23, 2021 Acum 11 minute, Rares2005 a spus: Mașinile erau oprite, semaforul era rosu, pe sens erau 2 benzi, eu filtram traficul intre banda 1 si 2,nu eram langa bordura, pt ca plouase f mult si se strânsese multă apa langa bordura Bun. Intreaba acuma ce se intampla daca esti calare pe mobra. Daca Politia mai are aceeasi parere. Acum 11 minute, mrjo a spus: Nu e interzis, dar nici nu e stipulat clar ca e permis, asa ca, atunci cand o faci, ar trebui s-o faci cu bun simt, fiecare decide ce inseamna asta. Ai pus punctul pe i. Acuma problema este ca unii considera ca este de bun simt de ex sa iti tureze mobra langa geam de iti sare inima in gat .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.