zapata Postat Noiembrie 5, 2021 Share Postat Noiembrie 5, 2021 (editat) Salut. Deci problema este în felul următor. Am vrut sa fac schimbul de ulei dar am observat ca șurubul de la Baia de ulei este gripat. Am încercat cu o cheie de 19 dar scăpa și nu se misca deloc. Am comandat alt bușon sa îl înlocuiesc cu gândul ca rezolv cu o dalta si îl scot afara, dar n am reușit. Concluzie: Capul șurubului e tocit și nu pot sa-l scot. Ce as putea sa fac? Fără comentarii de genul: -Sudează o piulita: Busonul este din antimoniu și nu se poate suda. -Încearcă cu o dalta: Am încercat deja, nu se misca deloc. -Încearcă cu un mox, papagal, etc: Am încercat deja, dinții de pe cheie "musca" din material și nu se poate desfileta. Edit: poza cu șurubul este făcută după toate încercările de a îl desface.(dalta,mox, cheie) Editat Noiembrie 5, 2021 de zapata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Noiembrie 5, 2021 Share Postat Noiembrie 5, 2021 Incalzeste zona cu o lampa cu gaz, ori cu un feon industrial...probabil cel care a sachimbat uleiul inainte a pus pasta blocatoare pe buson. Daca nici asa nu vrea sa plece, gaura in centru si cu un extractor il elimini! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Noiembrie 5, 2021 Share Postat Noiembrie 5, 2021 Sau doua/trei/patru gauri una langa alta pana faci un sant pentru o surubelnita profesionala Gen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Noiembrie 5, 2021 Share Postat Noiembrie 5, 2021 Căldură și un mox zdravăn, nu are voie să nu se desfacă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapata Postat Noiembrie 5, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 5, 2021 1 oră în urmă, Lucian_M a spus: Căldură și un mox zdravăn, nu are voie să nu se desfacă. Am încercat și sincer mi-e puțin frica sa mai încerc.. Mox-ul strânge atât de bine capul ca musca din aluminiu și când încerc sa îl desfac nu prinde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Noiembrie 5, 2021 Share Postat Noiembrie 5, 2021 (editat) Măi, dă-l dreq de șurubul sufletului, că am desfăcut altele mai încăpățânate. La flacără nu a rezistat niciunul. Niciodată. În cel mai rău caz desfaci baia și te distrezi cu bușonul. Editat Noiembrie 5, 2021 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Noiembrie 5, 2021 Share Postat Noiembrie 5, 2021 Un set de tubulare cu 12 colturi face minuni, plus incalzit bine motorul inainte de operatiune. Bati pe buson tubulara cu dimensiunea potrivita si daca scapa/rupe treci la o dimensiune mai mica. Si ceva rabdare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 5, 2021 Admin Share Postat Noiembrie 5, 2021 Vad ca toți îți dau sfaturi să te pună la muncă, oamenii sunt răi! În cazuri din astea schimbă motocicletă cu totul, e cel mai simplu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Noiembrie 5, 2021 Share Postat Noiembrie 5, 2021 Acum 49 minute, GoodKat a spus: Si daca ai baie precum la V-strom, ce te faci? Fleoșc, nu stiu nici măcar ce mobra are OP. Oricum nu scrie la profil. Iar la V-strom, cuplul de strângere al bușonului de ulei e de 23 (sau 21?!) Nm, nu mai rețin. S-a inventat de câțiva ani o cheie minune, ceva anti-prost, care îi ajută pe unii să nu strângă de nebuni anumite șuruburi. Nu știu ce dobitoc ar pune threadlocker pe bușonul de ulei, dar îl felicit atât pe "mecanic", cât și pe posesorul inventiv, pe care l-am bombardat cu sfaturi, de pune mâna pe ciocan și termină circul. Dacă nu te pricepi, caută pe cineva care știe, că poți strica mai rău, în special dacă ai două mâini stângi. 21 Nm, așa zice cartea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Noiembrie 6, 2021 Share Postat Noiembrie 6, 2021 Acum 2 ore, cuki a spus: Pentru astia care recomanda flacara…stiu caz exact la fel, buson cimentat si incercat cu flacara, doar ca masina (in cazul asta) mergea prost (amestec prea bogat) si a umplut baia cu benzina. Ia ghiciti rezultatul? S-a rezovat, adica a iesit busonul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Noiembrie 6, 2021 Share Postat Noiembrie 6, 2021 Cuprul se călește în apă. Opus fierului, cuprul se înmoaie dacă îl încingi și apoi îl bagi în apă rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Noiembrie 6, 2021 Share Postat Noiembrie 6, 2021 Gaura perfect centrata pana la diametrul interior al filetului ...restul iese cu mana. Asta in cazul in care nu l-ai facut deja pilaf cu ciocanul si drujba. Daca te intrebi cum plm sa dai o gaura perfect centrata, ei bine, se face un cilindru pe strung, cu o gaura care il centreaza pe buson, pe partea rotunda a busonului, iar in centru, gaura pentru burghiu cu diametrul interior al filetului (vezi manualul de service). NU INCERCA SA GAURESTI CU MANA LIBERA !!! Orice strungar stie ce sa-ti faca... Mare grija la spanul care poate intra in motor!!! Ar mai fi varianta cu surubelnite cu impact. Alea de bati cu ciocanul in ele si se invart din cauza loviturii. https://www.emag.ro/trusa-surubelnita-de-impact-unior-plus-capeti-de-surubelnita-14-piese-605061/pd/DXJZBMBBM/ Nu stiu cat de gros e peretele baii de ulei, nici ce trotineta ai, si nu garantez ca nu-l spargi cu surubelnita aia. Ca idee, pe viitor, ia-ti cheie dinamometrica. Eu si rotile de la logan le strang cu dinamometrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Noiembrie 6, 2021 Share Postat Noiembrie 6, 2021 57 minutes ago, GoodKat said: Dacă mă iau strict după definiția călirii, anume încălzire pentru transformare de fază, urmată de răcire bruscă, rezultă că e corect cum am zis. Ductibilitatea cuprului se restaurează prin călire. Decălire e un termen „profan”, care să arate că un material nu mai e tare, ci moale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 6, 2021 Admin Share Postat Noiembrie 6, 2021 Am pățit odată la un BMW. Am dat baia jos și cu un dremmel a fost făcut un șanț pentru o șurubelniță lată, încălzit și aia a fost. Nu poți da baia jos? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Noiembrie 6, 2021 Share Postat Noiembrie 6, 2021 (editat) Acum 2 ore, cinezicealae a spus: Ar mai fi varianta cu surubelnite cu impact. Alea de bati cu ciocanul in ele si se invart din cauza loviturii. https://www.emag.ro/trusa-surubelnita-de-impact-unior-plus-capeti-de-surubelnita-14-piese-605061/pd/DXJZBMBBM/ Nu stiu cat de gros e peretele baii de ulei, nici ce trotineta ai, si nu garantez ca nu-l spargi cu surubelnita aia. Ca idee, pe viitor, ia-ti cheie dinamometrica. Eu si rotile de la logan le strang cu dinamometrica Scumpă trusa aia, la Yato e ~50 lei (jbm cam la fel). https://www.magazinulcuscule.ro/scule/surubelnite/cu-biti/cu-percutor/yato/yt-28015-surubelnita-de-impact-cr-v-15-piese Dinamometrica (setată corect) salvează nervi, bani și... timp. De ce salvează timp, deși durează să cauți valorile de cuplu, să cauți cheia, să o setezi la valorile necesare? Că durează mai puțin decât să înjuri ulterior că ai stricat ceva. Dacă am valorile cuplului, strâng la cuplu. Dacă nu am, pun threadlocker și strâng cu simț. La unele șuruburi pun oricum threadlocker și apoi strâng la cuplu. Btw, un bușon de baie se strângea la 20 Nm la un motor. Cum tocmai îmi venise jucăria de la 2,5 la 20 Nm, zic să fac un test: strâng cu ea, apoi probez cu cea între 10 și 60 Nm. Amândouă au clickait la 20. Apoi slăbesc, strâng cu aia mare, după care verific cu cea mica. Fix la fel. La bujii, 11 Nm, ambele la punct. Pot avea încredere în ele, nu-mi fac griji. 2,5-20 și 10-60 sunt Yato, cu certificat metrologic (chipurile). Am și un 28-210 generic, teoretic nemțească, sincer n-am făcut probă cu ea, dar de obicei strâng prezoanele mașinii, jugurile și axele rotilor moto, că în rest, mai mult folosesc 10-60. Editat Noiembrie 6, 2021 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Noiembrie 7, 2021 Share Postat Noiembrie 7, 2021 Ok. Ai dreptate. Și-o fi desfăcut omul bușonul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Noiembrie 7, 2021 Share Postat Noiembrie 7, 2021 Daca nu-ti permiti sau nu crezi ca merita sa investesti bani in vreo dinamometrica de la proxxon sau unior doar ca sa strangi doua suruburi in viata, pui o parghie pe cheia cu care strangi, de fix un metru din centrul surubului, si tragi cu un cantar digital de mana de capatul parghiei, cu fix 100g pentru fiecare Nm. Mare atentie la greutatea parghiei si in ce directie e orientata. ...gravitatia, bat-o vina. Am asa niste emotii ca o sa vina doctorii in fizica sa-mi zica ce prost sunt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapata Postat Noiembrie 7, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 7, 2021 La 05.11.2021 la 20:07, Lucian_M a spus: Problema rezolvata. Am culcat mobra pe o parte și am lovit cu o dalta marginea pana s-a desurubat busonul, după care l am inlocuit cu unul nou. Sfat: Dacă aveți vreodată dea face cu un bușon din antimoniu, loviți-l în margine chit ca îl spargeți, iese el pana la urma. Al meu arata asa după ce l am scos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Noiembrie 8, 2021 Share Postat Noiembrie 8, 2021 Ce mobra e, pana la urma, de are busonul ala din kakat?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapata Postat Noiembrie 8, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2021 Acum 9 ore, patrick1 a spus: Bravo! Intr-adevar, ai și tu dreptate :)). L-am dus la un mecanic care ma pus sa culc mobra și a lovit tot cu dalta, dar eu unul nu prea mai aveam încredere când am văzut ca deja busonul arata asa, scuzele mele. Acum 40 minute, Speedy.K a spus: Ce mobra e, pana la urma, de are busonul ala din kakat?! Yamaha Yzf r125 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Noiembrie 8, 2021 Share Postat Noiembrie 8, 2021 A stat mult parcată se s-a format rugină, nu sunt crăpături. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Noiembrie 8, 2021 Share Postat Noiembrie 8, 2021 E, acolo e altceva, dar unii ar zice că mai merge un sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.