Sari la conținut

Probleme începător


CristiMe

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 96
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Asta e un factor in multe accidente, inclusiv in asta, dar modul in care salta motorul de sub el n-are legatura cu faptul ca i-a intepenit lui privirea in camion, ci cu input-ul din ghidon. Poate te mai uiti o data. Dar multumim oricum pentru contributia pe cat de lunga, pe atat de penetranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, eu am facut cu instructorul prima si ultima ora. In prima mi-a aratat cum sa pun popicele, mi-a zis ordinea si timpul, iar in ultima le-a verificat. Am si cazut odata cu mobra, ca se mai intampla... Dar nu era ea la prima cazatura. Cand m-am suit eu pe ea prima data deja arata ca un BMW. Si 8-urile cu a 2-a, daca vrei sa scoti timp. Chinui ambreiajul, cum zicea si luv, altfel nu stiu daca nu te chinui tu.

Ai rabdare si ambitie, si: asta e!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
10 hours ago, mrjo said:

Asta e un factor in multe accidente, inclusiv in asta, dar modul in care salta motorul de sub el n-are legatura cu faptul ca i-a intepenit lui privirea in camion, ci cu input-ul din ghidon. Poate te mai uiti o data. Dar multumim oricum pentru contributia pe cat de lunga, pe atat de penetranta.

 

Pana aici te-a ajutat experienta indelungata ...video.

Inca nu pricepi ca point fixation vine la pachet cu manevra de contra virare , facuta in mod inconstient, ca sa poti ajunge acolo unde-ti sunt fixati ochii. 

 

Cand o sa mai cresti si o sa ai ocazia sa mergi cu mai multe tipuri de motorete , o sa pricepi si cum se face ca diferite motorete cer stiluri diferite de mers si pentru unele greutatea corpului si felul cum te pozitionezi , este foarte important.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, goe 75 said:

 

Pana aici te-a ajutat experienta indelungata ...video.

Inca nu pricepi ca point fixation vine la pachet cu manevra de contra virare , facuta in mod inconstient, ca sa poti ajunge acolo unde-ti sunt fixati ochii. 

 

Cand o sa mai cresti si o sa ai ocazia sa mergi cu mai multe tipuri de motorete , o sa pricepi si cum se face ca diferite motorete cer stiluri diferite de mers si pentru unele greutatea corpului si felul cum te pozitionezi , este foarte important.

 

 

Fa un efort de logica si explica-ne in cuvinte mai simple, te rog, ca nu tinem pasul. Ce inseamna "point fixation vine la pachet cu contravirarea facuta in mod inconstient", mai exact? Inseamna ca daca incerci sa contravirezi "inconstient", dai in point fixation? Deci rezulta ca daca nu contravirezi "inconstient", scapi de point fixation? Sau rezulta ca daca nu contravirezi in niciun fel, scapi de point fixation? Care implica pe care, mai exact? Ca sa inteleg mai bine ce prostie indrugi, de pe tronul tau haurit. Ala din video n-a contravirat nici constient, nici inconstient, ci a virat absolut evident si repetat (ma rog, a incercat sa vireze) si motorul s-a scuturat sub el "penduland", dar daca nu reusesti sa vezi asta nici intr-un clip cu incetititorul, nu are rost sa continui, nu-s oftalmolog.

 

Fiecare interactiune cu tine e ca un show din ala japonez cu tot felul de giumbuslucuri - te prapadesti de ras cateva minute, cand ii vezi cum se auto-faulteaza, apoi devine repetitiv si plictisitor. Noi astia verzi si cruzi de pe aici macar facem niste eforturi ca mai adunam niste informatii, ne scuzi ca nu ne luam informatia ca lautarii, doar dupa ureche si musai prin viu grai, ca din tata in fiu, eventual cu limba de moarte. Tu esti ca paharul supraplin in care nu se mai poate pune nicio picatura ca da tot pe afara. Si te mai ivesti pe cate un topic de incepatori ca sa dai vreun dictat monosilabic de "tatuc" posac, o combinatie intre aere de demiurg frustrat c-a fost exilat de fratii zei intr-un sat de prosti si o mamaie acra ca borsul, mereu ciufuta ca pustanii bat mingea sub balconul ei si nu mai poate sparge seminte in liniste. Ne scuzi, tanti, plecam la scara urmatoare.

Editat de mrjo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conceptul de "point/target fixation" este cat se poate de real si cat se poate de periculos daca nu este inteles. Am invatat despre el si la lectiile de ski/placa si are sens si explicatii.

Ce ar putea sa ii deruteze insa pe incepatori e ideea de "unde te uiti, acolo mergi". Ei bine, ca incepator, si pot sa confirm asta si la moto si la ski/placa, nu ai un control bun asupra directiei de mers, pe care sa il faci mai ales din instinct. Din aceasta cauza sunt sanse mari ca la inceput desi privesti in directia care trebuie, sa te indrepti spre acel loc insa nu chiar acolo. 

O alta sugestie e sa fii intotdeauna atent la drum. Eu ma mai holbez dupa fete pe marginea drumului si observ ca mi se schimba directia de mers. Din fericire nu intru cu mobra in acele fete (desi imi doresc sa intru in ele, doar ca nu cu mobra). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

30 minutes ago, mrjo said:

Fa un efort de logica si explica-ne in cuvinte mai simple, te rog, ca nu tinem pasul. Ce inseamna "point fixation vine la pachet cu contravirarea facuta in mod inconstient", mai exact? Inseamna ca daca incerci sa contravirezi "inconstient", dai in point fixation? Deci rezulta ca daca nu contravirezi "inconstient", scapi de point fixation? Sau rezulta ca daca nu contravirezi in niciun fel, scapi de point fixation? Care implica pe care, mai exact? Ca sa inteleg mai bine ce prostie indrugi, de pe tronul tau haurit. Ala din video n-a contravirat nici constient, nici inconstient, ci a virat absolut evident si repetat (ma rog, a incercat sa vireze) si motorul s-a scuturat sub el "penduland", dar daca nu reusesti sa vezi asta nici intr-un clip cu incetititorul, nu are rost sa continui, nu-s oftalmolog.

 

Fiecare interactiune cu tine e ca un show din ala japonez cu tot felul de giumbuslucuri - te prapadesti de ras cateva minute, cand ii vezi cum se auto-faulteaza, apoi devine repetitiv si plictisitor. Noi astia verzi si cruzi de pe aici macar facem niste eforturi ca mai adunam niste informatii, ne scuzi ca nu ne luam informatia ca lautarii, doar dupa ureche si musai prin viu grai, ca din tata in fiu, eventual cu limba de moarte. Tu esti ca paharul supraplin in care nu se mai poate pune nicio picatura ca da tot pe afara. Si te mai ivesti pe cate un topic de incepatori ca sa dai vreun dictat monosilabic de "tatuc" posac, o combinatie intre aere de demiurg frustrat c-a fost exilat de fratii zei intr-un sat de prosti si o mamaie acra ca borsul, mereu ciufuta ca pustanii bat mingea sub balconul ei si nu mai poate sparge seminte in liniste. Ne scuzi, tanti, plecam la scara urmatoare.

 

Muhahahaha!

 

Ai mult mai multe fumuri in cap decat am crezut initial. Tu nu meriti explicatii de niciun fel .

 

 

In folosul incepatorilor destul de intelijenti sa nu se dea asa mari cunoscatori asa de repede:

 

-motoreta o sa ajunga acolo unde iti fixezi privirea.

-ca sa initiezi o schimbare de directie o sa contravirezi

- intre momentul in care te-ai fixat pe o tinta si momentul in care o lovesti o sa contravirezi fara sa constientizezi ca o faci.

-nu exista pastila magica pentru a scapa de pericolul point fixation...doar experienta reala , pe strada , ajunta sa dispara aproape de tot, in timp.

 

 

 

Tinere, nici nu iti poti imagina cat de ridicol esti cand te ratoiesti la mine si nu numai , din ce am obsevat, ca stii tu chestii despre motociclitul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 minutes ago, goe 75 said:

-nu exista pastila magica pentru a scapa de pericolul point fixation...doar experienta reala , pe strada

Corect!

Însă, de preferinţă, nu pe stradă se fac "experienţe".

Când am învăţat să merg pe bicicletă (DIY), pe un teren cu iarbă, poteci şi rari copaci, pe malul unui râu, aveam senzaţia că încercând să evit copacii ... aceştia mă "atrag irezistibil" (de fapt îmi atrăgeau atenţia).

Şi am experimentat până la efectul invers când "golurile" îmi captau atenţia, şi nu "plinurile".

Adică am exersat /experimentat până am devenit "electron"

Înainte de asta eram "gol"  :D (fără cunoaştere).

Nah' ... reflexul subconştient al celui cu echilibru instabil: tinde să se "agaţe" de tot ce stă "în picioare" (fie acela şi copac).

Uneori cu tot cu motocicletă, patine sau schiuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

46 minutes ago, goe 75 said:

In folosul incepatorilor destul de intelijenti sa nu se dea asa mari cunoscatori asa de repede:

 

-motoreta o sa ajunga acolo unde iti fixezi privirea.

-ca sa initiezi o schimbare de directie o sa contravirezi

- intre momentul in care te-ai fixat pe o tinta si momentul in care o lovesti o sa contravirezi fara sa constientizezi ca o faci.

-nu exista pastila magica pentru a scapa de pericolul point fixation...doar experienta reala , pe strada , ajunta sa dispara aproape de tot, in timp.

 

Batrane, esti caraghios ca un clovn calare pe tanc. Ai incercat sa faci si tu o inferenta logica si, mare surpriza, iar te-ai lovit la operatie. Primele doua puncte sunt corecte (chiar daca al doilea e discutabil, pt ca poti sa schimbi directia si virand (nu inseamna ca e corect sau eficient ce faci), nu doar contravirand, asta e toata noima discutiei curente, dar sa trecem peste), dar al treilea punct e de la rubrica "gogomania zilei, prezentata de goe". Zici ca intre momentul in care mintea si ochii ti s-au fixat pe o tinta, contravirezi, obligatoriu, constient sau nu? Vezi, aici iti dai de gol completa lipsa de logica in gandire. Din momentul in care mintea iti ingheata si te uiti fix la "tinta", poti ori sa contravirezi, ori sa virezi normal, ori sa te duci drept, in functie de situatie si de om si cunostintele lui (sau lipsa de). In foarte scurta mea experienta, am "reusit" sa le simti pe toate trei pe propria piele, chiar daca fara urmari cu buf la final. Acum pricepi de ce nu se leaga ce zici? Astea doua lucruri - target fixation si modul de virare - nu sunt legate cauzal, ci eventual conjunctural, iar combinatia dintre ele duce la accidente si tragedii. Tu le legi artificial ca sa simulezi coerenta in gandire, doar ca esti perfect transparent. Dar azi trebuie sa mai si muncesc, asa ca nu mai timp de balivernele tale. Salve!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@mrjo

 

Dap , ai 6 luni de experienta pe o motoreta de parada si se vede.

 

Bravo! O sa crezi ca m-ai mai invatat ceva si azi...pana o sa dai cu barba de asfalt destul sa-ti sara toate fumurile din cap

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
5 minutes ago, Adrian M. said:

Ati nenorocit si topicul asta :))))

Incepatorul nostru are nevoie de sfaturi simple si clare, terminati cu despicarea firului in 4 pe toate nebuniile.

Asa, mai mult il ametiti de cap.

 

 

Pai trebuie sa arate cat de importante sunt niste notiuni de care au auzit doar acum cateva saptamani.

 

 

Pacat ca nu am timp azi ...

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, 3.14 a spus:

Mai mult decat este acu ....nu cred .🤣

Eu tot imi mentin parerea ca....instructorul ia banii degeaba .

 

A zis bine Goe, acum principalul obiectiv este doar sa treaca sa ia permisul, de invatat inveti de abia dupa. Si in plus marea majoritate a instructorilor sunt cam asa.

 

Daca chiar vrea sa invete ceva mai exista o varianta - cumparata o motoreta cat de cat si exersat undeva, asta pentru ca orele de la scoala sunt insuficiente ca sa deprinzi vreun skill ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oaie, tu ala care masori oamenii dupa km sau ani de stat in sa, poti sa afli ca in juma de an am mers mai mult decat merg multi in 3 sau 4 ani, mai exact putin sub 20 de mii. Sunt constient ca nu te poti numi motociclist experimentat dupa 10-20 de mii de km, inca esti la inceput si mai ai multe de asimilat. Dar algoritmul tau ultra-basic de a evalua oamenii vede doar "are permis de nici juma de an" si atata compileaza, mai mult nu stie si pace. Daca spuneam ca am cinci ani de "experienta", erai mai ingaduitor cu mine, chiar daca puteam sa am 5 mii de km in total. Facuti asa, de "parada". Dar ajunge, iti urez spor la "ievaluari", prea am deraiat topicul, dupa cum au zis si ceilalti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

55 minutes ago, 3.14 said:

Eu tot imi mentin parerea ca....instructorul ia banii degeaba .

Îşi amortizează şi el cumva motocicleta pe care i-o trântesc alţii (care nu au sau nu vin să "cânte" cu a lor).

Nu e ca la lecţiile de vioară  :crack:

 

Deşi tot "simţuri" (şi ureche "muzicală") ar trebui dezvoltate.

 

Nah' ... "pizzicato" pe coarda de ambreiaj se învaţă ...

La rumunica, se înţelege că e vorba despre pizza (ro ron moron), nu nu despre mamalyki cu cyolan :moron:

https://www.pizzicato.ro/ro/

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.12.2021 la 10:12, VyXxer a spus:

Ba, eu am facut cu instructorul prima si ultima ora. In prima mi-a aratat cum sa pun popicele, mi-a zis ordinea si timpul, iar in ultima le-a verificat.

Cam asa ceva; am facut vreo 2 sedinte cu cablul de ambreiaj rupt, a zis ca merge si asa ca altfel pierd din ora daca stau sa il schimbe. Ce patinat din ambreiaj, ce indicatii despre unde sa te uiti si cum sa mergi, pe jos prin poligon era plin de nisip si pietris marunt si dupa vreo 5 sedinte mi-a dat actele sa ma duc la examen unde nici macar nu s-a prezentat, am platit unui alt instructor care avea elevi la examen sa imi imprumute motocicleta lor, care era alt model destul de diferit si mai grea, dar ce nu face omul ca sa ia permis de moto? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.12.2021 la 23:36, CristiMe a spus:

Salut! După cum se vede și de pe site, numele meu este Cristian. Am 18 ani (aproape 19) și încă de mic am fost pasionat de vehiculele pe două roți (de aceea mi-a plăcut și încă îmi place foarte mult să mă plimb cu bicicleta; la momentul actual, am pedalat peste 10.000 de kilometri prin traficul din București și nu numai; știu că pare exagerat, însă este adevărul), așa că m-am gândit să mă înscriu la școala moto pentru categoria A2. Momentan, am ajuns la a cincea ședință dintr-un total de treisprezece, iar problema este că o duc destul de prost.

Principalele mele dificultăți sunt următoarele: slalomurile printre jaloane și efectuarea de opturi.

Eu unul efectuez (de fapt, cuvântul potrivit este încerc) slalomurile în prima treaptă de viteză. Dacă este nevoie, când simt că îmi moare motorul, accelerez puțin, însă oricât de fin și cu atenție aș accelera, uneori nu reușesc să trec printre fiecare jalon. Instructorul mi-a spus că, dacă e nevoie, să trag ambreiajul ca să reduc din viteză. Am încercat și asta și, probabil din cauza lipsei mele de experiență, nu a mers și mai rău m-a încurcat. Așa că de atunci nu am început să mai folosesc ambreiajul în slalomuri, ci doar să manipulez accelerația în așa fel încât să reușesc să trec ușurel printre jaloane. Problema e că, oricât de mult aș încerca, tot nu îmi iese. Mă uit la alți elevi, mă uit să văd dacă trag ambreiajul sau nu (unii îl trag, alții nu), și încep să mă simt prost pentru că sunt singurul căruia nu îi iese fiecare jalon în parte. Am observat că aici am două probleme: 1. nu am o viteză constantă (adică ori merg prea repede și nu mai am cum să trec printre fiecare jalon, ori merg sacadat de aproape mi se oprește motorul); 2. nu trag din mâini (adică stau cu ele înțepenite, în loc să realizez virajele către stânga sau către dreapta; asta e genul de problemă la care am lucrat în ultimul timp, dar care încă mai persistă un pic până mă acomodez cu stilul de slalom).

A doua problemă sunt opturile. Instructorul mi-a spus să efectuez opturile cu privirea. Adică: unde vreau să merg, acolo mă uit. Într-un fel, asta a mers bine. O perioadă. Apoi am început să nu mai iau virajele cum trebuie. În ciuda faptului că mă uitam în mijloc, acolo pe unde ar fi trebuit să trec, motocicleta se ducea în față. Instructorul mi-a mai spus să nu accelerez în opturi și să mă folosesc doar din ambreiaj, dar credeți-mă că nu am cum, simt că îmi moare motorul. Și chiar am încercat să nu mă folosesc de accelerație și chiar mi-a murit motorul. De adăugat că mă aflam în treapta întâi de viteză și că încă nu am efectuat manevra printre jaloane, ci pe lângă niște cercuri albe desenate pe asfalt. Aici problema a fost că tot intram în interiorul cercurilor, în loc să merg pe lângă marginea lor exterioară.

Urmează să am a cincea ședință, iar eu la capitolele astea două (slalomuri și opturi) stau oribil de rău. Mi-e teamă că nu voi lua poligonul. Îmi doresc foarte mult să stăpânesc o motocicletă, căci este o pasiune de-ale mele, însă cu exercițiile astea două simt că nu pot. Nu îmi dau seama dacă modul în care mă dezvolt pe plan de învățare este normal sau submediocru, însă un lucru e cert: am nevoie de câteva sfaturi. Ce aș putea să fac pentru a stăpâni cât mai bine motocicleta în cele două cazuri de mai sus? Mulțumesc!  

Apreciez coerență și gramatica ta.

Sunt convinsă că o să reușești vad ca ai primit deja sfaturi bune. La început în poligon și mie mi-a fost greu, am trecut și eu prin asta. Succes și multă determinare! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, Flower-Power said:

Apreciez coerență și gramatica ta.

Apreciez "coerenţă şi gramatica teu" parcă ar sună mai corect :D

Nu?

Cu umila observaţie prin care Cristian poate fi un prenume (spre deosebire de categoria "numele şi prenumele")-

Situaţie în care aş formula corect gramatical ... mă prenumesc (în loc de mă numesc). :crack:

Na!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...