Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Mi s-a recomandat aici in topic sa incerc mai multe motoare inainte sa ma hotarasc. Eu as incerca, dar nu stiu unde... :)

Banuiesc ca nicio motocicleta nu e perfecta si are avantajele si dezavantajele ei, instructorul cu care am facut scoala e la fel de inalt ca mine si are un dominator, parea destul de multumit de el.

O sa mai fac research despre KLE500, multumesc de sfat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

bike2rent.ro

 

Iti poti inchiria de acolo BMW F650GS si Honda Tansalp. Test mai bun ca ăsta destul de greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă vrea să-si cumpere o mobră ma gândesc că are niste bani.

 

In altă ordine de idei, tu dacă ai inchiria mobra ta, nu ai cere garantie?

 

500 de euro e chiar putin, pe afară fără 1000 euro garantie nu prea găsesti de inchiriat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu supermoto nu te-ai gindit rau, cred ca e specia de motocicleta cea mai manevrabila inventata pina acum.

Iesitul in teren in calitate de incepator (fie el si drum forestier, sa zicem, adica ceva cit de cit amenajat) cu un supermoto nu e chiar o plimbare draguta, din 3 motive: suspensii (in general setate pentru asfalt), caucioace (idem, in general sint echipate pentru asfalt) si unghiul furcii (mai inchis decit la un enduro, pentru imbunatatirea manevrabilitatii).

E posibil sa gasesti caucioace suficient de cramponate pentru a prinde aderenta in teren la XT-X, dar reglajul suspensiei pentru a impaca si capra si varza nu prea e in puterea ta (de fapt ar costa prea mult o pereche de jambe reglabile), iar unghiul n-ai cum sa-l modifici neam.

Teoretic solutia pentru utilizarea mixta dorita de tine ar fi un XT-R cu roti de supermoto si cauciucuri mai cramponate, dar s-ar putea pe asfalt sa regreti suspensia si manevrabilitatea XT-X-ului.

Si eu am gindit la fel ca tine, dar m-am prins repede ca un supermoto nu e un dual-sport orice ai face, iar mersul in teren cu o motocicleta neproiectata pentru asta si incepator fiind nu e deloc un lucru simplu. Poate motociclisti experimentati pot trece usor peste dezavantajele supermoto-ului in teren dar tu nu ai experienta necesara, iar emotiile pot fi de nivel un pic prea ridicat decit esti tu dispus sa suporti acum.

Altfel, repet, supermoto nu are egal ca adaptabilitate in jungla urbana, merge pe oriunde, oricum si oricind.

 

PS: nu inteleg de ce pe un forum de motociclisti ti-ai putea permite sa scrii aiurea, oare chiar exista o incompatibilitate evidenta intre a merge pe motocicleta si a te exprima corect in limba materna? e o chestie de respect de sine, pina la urma ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos pentru raspuns FLEX, este exact ce aveam nevoie sa aud.

 

M-am gandit si eu la varianta XT-R cu roti de supermoto, dar cum ziceai si tu am impresia ca suspensia aia e prea moale pentru strada, si cum voi merge majoritatea timpului pe asfalt cred ca solutia optima pentru mine este un XTX SM + niste roti de enduro.

80% din timp voi merge pe asfalt, voi face iesiri si pe drum forestier sau accidentat , dar n-am de gand sa fac flicu' pe spate sau sa merg cu 150 pe acolo. Sper ca ma voi descurca :D

 

P.S: M-am "gindit" totusi ca mici inadvertente vor trece neobservate pe un forum de motociclisti. Nu-mi ramane "decit" sa fiu mai atent la cum scriu, te-as sfatui la fel si pe tine.

Editat de Hds Sergiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa studiezi piata.... vezi ce se vinde, incadrandu-se in bugetul tau, alegi in primul rand modelul cu "inima" si dupa aceea mobra cu capul. Sa fie cat mai noua, cat mai intretinuta, sa bagi cat mai putini bani in ea. Pt ca, la orice sh, o sa bagi bani... ideea e sa nu aiba bube mari. Daca poti sa iei ceva cu minim 2 cilindrii, e f bine, cel putin pt confortul tau.

Parerea mea e sa te calmezi cu offroad-ul la inceput... un forestier sau drum de tara mai merge, poti sa-l faci cu orice mobra mai usurica, dar nu te baga la trasee "salbatice". Alergatul prin padure si urcatul muntilor in viteza e pt cross-uri.

Pt probe vezi sectiunea dedicata orasului tau, roaga oamenii sa te lase sa te urci pe mobrele lor. Pe mine m-a ajutat mult un coleg forumist in alegerea vacii, lasandu-ma sa ma urc pe ea. Bine, una e urcatul in sa in parcare sau 200 m de mers, si alta e sa pleci la drum... dar macar iti faci o idee cum stai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

O alta varianta, tinand cont de ce ai tu nevoie, ar fi un BMW 650 GS. Cauta unul cu ABS, ajuta mult la inceput ( cand te sperii si blochezi franele). Consum bun, manevrabilitate mai mult decat ok. Colegi ti-ar spune ca vibreaza ca dracu monocilindru. Eu unu "vin" de pe un VFR. In afara de problema vantului, care ma bate mult mai tare pe GS, nu simt altceva. Am facut si drumuri de 300 de km si nici cea mai mica de oboseala in maini din cauza vibratiilor. Poate doar pozitia sa fie un pic mai obositoare comparativ cu VFR-ul ( ma doare si poponeata parca mai tare).

 

Cat despre probat, sincer iti zic ca e cea mai sfanta varianta. Decat sa-ti iei un motor si apoi sa nu-ti placa, probeaza inainte. Ori la colegi ( daca ai drum in Bucuresti dai un telefon si te ajut cu placere cu "caprita" mea), ori la colegi care inchiriaza ca si bussines. Eu am facut asta si nu regret. Bike2rent e o varianta super tare, om de milioane care te mai si sfatuieste cu una alta.

 

Pe mai departe, din experienta iti zic ca oricat te-am sfatuii noi, tot ce vrei tu iti vei lua. Si-n plus, cu cat ai mai multe variante, cu atat mai debusolat o sa fii. Cu atat o sa consideri alegerea mai dificila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai , ce sa zic... Va multumesc mult pentru sfaturi.

 

Imi place foarte mult xtx-ul cum arata, imi doresc un supermoto aratos. Toti prietenii mei au supersporturi de 600 de care nu vreau sa aud, cel putin in primii doi ani. 40-50 cp sunt suficienti pentru mine pana ma invat.

Daca nu ma hotarasc la un supermoto, probabil o sa merg pe un er6n, am facut scoala pe el si mi-a placut. Sau daca nu un cb500 sau gs500f.

 

Eu stau in Bucuresti ca aici lucrez, in weekend ma duc la mine acasa in Targoviste, stiu ca se mai strang baietii acolo, poate pot sa ma urc si eu pe una pe alta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa studiezi piata.... vezi ce se vinde, incadrandu-se in bugetul tau, alegi in primul rand modelul cu "inima" si dupa aceea mobra cu capul. Sa fie cat mai noua, cat mai intretinuta, sa bagi cat mai putini bani in ea. Pt ca, la orice sh, o sa bagi bani... ideea e sa nu aiba bube mari. Daca poti sa iei ceva cu minim 2 cilindrii, e f bine, cel putin pt confortul tau.

Parerea mea e sa te calmezi cu offroad-ul la inceput... un forestier sau drum de tara mai merge, poti sa-l faci cu orice mobra mai usurica, dar nu te baga la trasee "salbatice". Alergatul prin padure si urcatul muntilor in viteza e pt cross-uri.

Pt probe vezi sectiunea dedicata orasului tau, roaga oamenii sa te lase sa te urci pe mobrele lor. Pe mine m-a ajutat mult un coleg forumist in alegerea vacii, lasandu-ma sa ma urc pe ea. Bine, una e urcatul in sa in parcare sau 200 m de mers, si alta e sa pleci la drum... dar macar iti faci o idee cum stai.

 

Nu mai induce oamenii in eroare, mai ales când sunt incepători. Pt ceea ce descrii tu acolo iti trebuie un enduro nu un cross.

» Post actualizat in 29 Jul 2015 05:57

Salut,

 

O alta varianta, tinand cont de ce ai tu nevoie, ar fi un BMW 650 GS. Cauta unul cu ABS, ajuta mult la inceput ( cand te sperii si blochezi franele). Consum bun, manevrabilitate mai mult decat ok. Colegi ti-ar spune ca vibreaza ca dracu monocilindru. Eu unu "vin" de pe un VFR. In afara de problema vantului, care ma bate mult mai tare pe GS, nu simt altceva. Am facut si drumuri de 300 de km si nici cea mai mica de oboseala in maini din cauza vibratiilor. Poate doar pozitia sa fie un pic mai obositoare comparativ cu VFR-ul ( ma doare si poponeata parca mai tare).

 

Cat despre probat, sincer iti zic ca e cea mai sfanta varianta. Decat sa-ti iei un motor si apoi sa nu-ti placa, probeaza inainte. Ori la colegi ( daca ai drum in Bucuresti dai un telefon si te ajut cu placere cu "caprita" mea), ori la colegi care inchiriaza ca si bussines. Eu am facut asta si nu regret. Bike2rent e o varianta super tare, om de milioane care te mai si sfatuieste cu una alta.

 

Pe mai departe, din experienta iti zic ca oricat te-am sfatuii noi, tot ce vrei tu iti vei lua. Si-n plus, cu cat ai mai multe variante, cu atat mai debusolat o sa fii. Cu atat o sa consideri alegerea mai dificila.

 

Dacă ai un GS din 2001 - 2003 adică varianta cu o singură bujie, un "easy fix" este parbrizul de Dakar din aceeasi ani. Pt mine a functionat excelent, acum mai contează si ce inăltime ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă vrea să-si cumpere o mobră ma gândesc că are niste bani.

 

In altă ordine de idei, tu dacă ai inchiria mobra ta, nu ai cere garantie?

 

500 de euro e chiar putin, pe afară fără 1000 euro garantie nu prea găsesti de inchiriat.

Gandire de chioscar; cand inchiriezi masini lasi 2000 de euro garantie? Eu inchiriez avioane si nu am lasat niciodata garantie: proprietarii au asigurare pentru acest gen de afacere si asigurarea acopera riscurile. Am mai inchiriat moto in Bucuresti pentru un var si tot nu am lasat garantie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gandire de chioscar; cand inchiriezi masini lasi 2000 de euro garantie? Eu inchiriez avioane si nu am lasat niciodata garantie: proprietarii au asigurare pentru acest gen de afacere si asigurarea acopera riscurile. Am mai inchiriat moto in Bucuresti pentru un var si tot nu am lasat garantie.

 

Tu ți-ai făcut vreodată CASCO la mobra?

 

Nu te chinui să răspunzi, e retorică întrebarea.

 

Dacă tot te-ai dat priceput zi și mie de unde închiriez un 747?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta am cumparat-o noua, CASCO era o banalitate. Nu stiu unde gasesti un 747 in Romania, dar daca vrei ceva mai mic spune-mi in ce oras vrei si iti spun unde gasesti. In zona Bucurestiului sunt cel putin vreo 4-5 avioane de inchiriat, am pilotat eu 4 din ele in regim de inchiriere, iar CASCO la un avion mic e cam 4500 de euro pe an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cât peste 1000 euro era franchiza la banalitatea aia de CASCO?

Si ce nu-ti acoperea furtul, dauna totală sau nici una dintre ele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incerc din nou: http://www.artnet.com/artists/subodh-gupta/two-mechanized-cows-a-zN5_wWI-g5teku9koac_6A2

Vad ca nici asta nu merge, via forum, desi la mine merge, la fel si cea de sus care e o pagina din NYtimes.

 

E o sculptura, se cheama:

Two Mechanized Cows

autor:

Subodh Gupta

Editat de Proxi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Multumesc frumos pentru raspuns FLEX, este exact ce aveam nevoie sa aud.

2. M-am gandit si eu la varianta XT-R cu roti de supermoto, dar cum ziceai si tu am impresia ca suspensia aia e prea moale pentru strada, si cum

3. voi merge majoritatea timpului pe asfalt cred ca solutia optima pentru mine este un XTX SM + niste roti de enduro.

4. 80% din timp voi merge pe asfalt, voi face iesiri si pe drum forestier sau accidentat , dar n-am de gand sa fac flicu' pe spate sau sa merg cu 150 pe acolo. Sper ca ma voi descurca :D

 

P.S: M-am "gindit" totusi ca mici inadvertente vor trece neobservate pe un forum de motociclisti. Nu-mi ramane "decit" sa fiu mai atent la cum scriu, te-as sfatui la fel si pe tine.

1. Cu placere.

2. M-am dat cu asa ceva o tura scurta, atit "before" cit si "after" transformare in supermoto (ghidon mai lat, roata fata diametru mic, caucioace stradale), impresia a fost ca mergeam pe complet alta motocicleta, extrem de manevrabila, dar un pic cam prea "moale" in viraje mai rapide.

3. Atentie la aderenta cauciucurilor cu ceva crampon, sigur e diminuata in comparatie cu cea a unor stradale (asta in ipoteza ca gasesti cramponate pentru roata de fata de diametru mic) si nu e obligatoriu sa se inteleaga cu suspensia de supermoto. Cel mai bine vorbesti cu XT-isti, poate unii au facut diverse combinatii.

4. Suspensiile "de teren" lucreaza altfel decit cele "stradale", atita tot. Cu atentie te vei descurca, cu siguranta, insa s-ar putea ca efortul sa copleseasca placerea.

PS: am avut impresia ca ai spus ceva de genul "pe un forum motociclistic nu conteaza cum scriu", exasperarea mea nu iti era adresata in totalitate tie. Daca impresia mea a fost gresita, imi cer scuze, pari un om care are toate cele in bagaje. Academia Romana a spus ca este acceptabila si vechea grafie (referitor la "i din a" precum si alte forme ale cuvintelor "sint>sunt", "nici o>ncicio") in paralel cu cea noua si eu am hotarit sa o pastrez pe cea pe care am invatat-o, mi se pare mai semnificativ sa folosesc doar pentru cele legate de Romania "i din a"; iar fata de "sunt" am o aversiune personala, nu stiu de ce. Toate bune!

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut,

 

Asa cum am scris in titlu sunt viitor motociclist, momentan fac scoala (decurge cam greu, din cauza vremii ploioase din ultima perioada, dar nu renunt). Problema mea este ca (pe langa sinuzita) am si discopatie lombara pe L4-L5. Practic si mountain bike, acolo pentru a reduce problemele am luat un mtb full suspension si am ridicat ghidonul cat s-a putut pentru a nu sta aplecat. Bine, ma mai doare dupa un nr de km, dar am sporit confortul.

 

Intrebare: ce motor ar fi cat de cat compatibil cu problema asta. Am auzit ca chopperele / cruiserele ar fi excluse, ulterior am vazut pe pielea mea la scoala (primele sedinte le fac pe o honda rebel de 125 de acomodare, urmeaza sa continui pe un Suzuki SV 650). Problema cu Rebelul am si cu manevrabilitatea in poligon, sper ca SV-ul sa fie mai ok. Pentru viitoarea motocicleta m-am gandit initial la un enduro - touring, Honda Varadero de 125, dar am inteles ca ma voi plictisi repede de ea. Tot la ceva de genul cu motor mai mare m-as orienta sau un Suzuki Bandit, sau GSXF 600. Ce sfaturi imi puteti da? Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa poti primi niste sfaturi pertinente, da si tu mai multe detalii despre categoria pe care o vei obtine(presupun ca A, dar nu vad de ce ti-ai lua in acest caz varadero 125), greutate, inaltime si ce vrei sa faci cu motocicleta in speta, chiar daca vrei una cu pozitie adv-touring....

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Categoria A, am 29 ani :) La Varadero de 125 ma gandisem ca si acomodare, imi e cam frica de motoare mari. Am 1.72 / 70 kg si voi putea aloca un buget in jur de 2000 euro maxim, ideal ar fi chiar mai putin, fiind prima motocicleta. Desi imi place foarte mult viteza, la moto incerc sa stau departe de ea :) Motorul vreau sa-l folosesc in excursii gen munte cu cort + bagaje + pasager (imi e frica cu 125 ca n-ar face fata la asa ceva)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Categoria A, am 29 ani :) La Varadero de 125 ma gandisem ca si acomodare, imi e cam frica de motoare mari. Am 1.72 / 70 kg si voi putea aloca un buget in jur de 2000 euro maxim, ideal ar fi chiar mai putin, fiind prima motocicleta. Desi imi place foarte mult viteza, la moto incerc sa stau departe de ea :) Motorul vreau sa-l folosesc in excursii gen munte cu cort + bagaje + pasager (imi e frica cu 125 ca n-ar face fata la asa ceva)

in acest caz poti incepe cu incredere de la un F650GS si te incadrezi si in buget.

Cred ca e cea mai safe din toate punctele de vedere, atat ca esti la inceput si iarta multe, fiabilitate, pret, greutate scazuta, o poti si incarca fara grija ca duce, incet dar duce.....dupa un an,2 mai vezi tu

125 exclus pentru ceea ce vrei tu - pasager/bagaje/munte o sa-ti vina sa iei bicla (adica pe bune)

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

F650GS, Transalp, Suzuki Freewind (ca sa ajungi OK cu picioarele jos). Astea de enduro-touring sunt OK dpdv putere, nu sunt prea naravase si n-o sa ai probleme cu ele, decat daca esti un maniac care trage tare de gaz (si poate nici atunci). Eu am avut Transalp 650 ca prima motoreta si a fost foarte OK. A fost foarte fiabila, m-a dus unde am vrut sa merg cu investitii minime (consumabile). Dintre alea 3 de mai inainte recomand Transalp, fiind si in 2 cilindri, dar foarte probabil nu sunt 100% obiectiv :alcy: Bafta

 

P.S. Gasesti Transalp de 600 in buget, sau poate chiar 650, dar cu KM mai multi sau cu defecte optice.

Editat de captain_obvious
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...