Vizitator goe 75 Postat Martie 20, 2022 Share Postat Martie 20, 2022 Cam la ce buget ? cam ce statura ai ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dala Postat Martie 20, 2022 Share Postat Martie 20, 2022 2 hours ago, goe 75 said: Cam la ce buget ? cam ce statura ai ? Pai in jur de pana la 3000 de euro la mana a doua. Inaltime 1.70 (deci unu mai micut) si 60 de kile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Martie 20, 2022 Share Postat Martie 20, 2022 11 minutes ago, Dala said: Pai in jur de pana la 3000 de euro la mana a doua. Inaltime 1.70 (deci unu mai micut) si 60 de kile Pentru A1 mai micut este un avantaj . Doar cei foarte lungani sau prea rotunjori au ceva dificultati. La statura ta si acel buget , este doar o chestiune de ce iti place ca estetica dintre toate modelele, sh dar relativ recente, de la firmele consacrate ( Ktm, Honda , Yamaha, Suzuki) , ca sa mergi la sigur. Diferentele dintre ele sunt prea mici sa conteze , mai ales ca este doar o faza temporara .Cand treci la A2 sau A o sa vrei sa schimbi in ceva mai universal imediat. Exista si alternative mai la risc un pic , dar de cosiderat , cum ar fii un model de Sym 125 ( imi scapa numele exact de model momentan ) care este 2000 € nou , daca reusesti sa il iei prin programul rabla , sau cca 3000 € pret intreg . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dala Postat Martie 20, 2022 Share Postat Martie 20, 2022 17 minutes ago, Asimplu said: Cum ti se pare Yamaha mt125? e frumusica ce parere aveti de acest anunt https://www.olx.ro/d/oferta/vand-yamaha-mt-125-IDfSMcb.html 2 minutes ago, goe 75 said: Pentru A1 mai micut este un avantaj . Doar cei foarte lungani sau prea rotunjori au ceva dificultati. La statura ta si acel buget , este doar o chestiune de ce iti place ca estetica dintre toate modelele, sh dar relativ recente, de la firmele consacrate ( Ktm, Honda , Yamaha, Suzuki) , ca sa mergi la sigur. Diferentele dintre ele sunt prea mici sa conteze , mai ales ca este doar o faza temporara .Cand treci la A2 sau A o sa vrei sa schimbi in ceva mai universal imediat. Exista si alternative mai la risc un pic , dar de cosiderat , cum ar fii un model de Sym 125 ( imi scapa numele exact de model momentan ) care este 2000 € nou , daca reusesti sa il iei prin programul rabla , sau cca 3000 € pret intreg . Asa mi s-a spus si de la instructor- ca nu sunt asa mari diferentele la A1 si sa vad dupa model. Cam dupa asta ma uit in mare parte numa as fi curios care vi se par si voua mai frumoase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dala Postat Martie 20, 2022 Share Postat Martie 20, 2022 7 minutes ago, Kristian K said: Sau KTM 125 Duke. Faina,dar un pic cam multi kilometri.Macar par reali... Si Ktm ul il iau in considerare.Vorba aia sa vad ce-i place si la tata 2 minutes ago, Asimplu said: Mi se pare ca arata bine, ingrijita, exceptand toba aia. Cam ala este si nr de km reali pe la care ar trebui sa se invarta un astfel de model. Daca as cumpara-o eu, as cere si toba originala. Petarda aia de 200 ron este o rusine pe orice motor ai pune-o. De ce o schimbat toba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Martie 20, 2022 Share Postat Martie 20, 2022 Exista si stilul asta https://m.olx.ro/d/oferta/yamaha-wr-125-x-a1-IDfLs4K.html Este putin mai naltuta dar suspensia este destul de moale ca in momentul cand iti lasi greutatea pe ea sa se lase destul ca sa ai ambele picioare jos . Avantajul este ca se simte la fel de bine si pe asfalt si pe carari de padure sau forestiere. Imi aduc aminte ca in tinerete am gasit mult mai multa placere in mersul prin paduri si pe camp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dala Postat Martie 20, 2022 Share Postat Martie 20, 2022 2 minutes ago, goe 75 said: Exista si stilul asta https://m.olx.ro/d/oferta/yamaha-wr-125-x-a1-IDfLs4K.html Este putin mai naltuta dar suspensia este destul de moale ca in momentul cand iti lasi greutatea pe ea sa se lase destul ca sa ai ambele picioare jos . Avantajul este ca se simte la fel de bine si pe asfalt si pe carari de padure sau forestiere. Imi aduc aminte ca in tinerete am gasit mult mai multa placere in mersul prin paduri si pe camp. Nu este motocross? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Martie 20, 2022 Share Postat Martie 20, 2022 Nu . Este inmatriculabila . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dala Postat Martie 20, 2022 Share Postat Martie 20, 2022 2 minutes ago, goe 75 said: Nu . Este inmatriculabila . Corect Sincer mt-ul si ktm-ul chiar ma tenteaza. Deocamdata astea sunt optiunile principale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dala Postat Martie 20, 2022 Share Postat Martie 20, 2022 37 minutes ago, Kristian K said: @Dalamai sunt inca doua modele,pe care eu le-am avut(Yamaha TW) si pe care il am(Suzuki RV 125 Van Van),poate iti fac cu ochiul: Atatea motoare frumoase habar nu am pe care sa o aleg. Nu stiu daca vreau noua sau veche, naked sau cruiser, toate is prea faine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CDANY Postat Martie 28, 2022 Share Postat Martie 28, 2022 On 10/24/2005 at 6:56 PM, demostene said: Bonnn.. Esti incepator si vrei sa-ti cumperi motocicleta. Nu-i asa?! Esti confuz, parerile sunt impartite si nu mai intelegi nimic. In primul rand bine ai venit in lumea pasionatilor de doua roti. Acesta este un ghid menit sa te ajute in alegerea pe care urmeaza sa o faci. Imaginea conteaza? Inainte de a te hotari e bine sa iei in considerare cateva din indicatiile “batranilor” care pe viitor te vor alaturi de ei la plimbari. Daca te-ai uitat vreodata pe strada tanjind dupa sunetul motorului care a trecut in viteza warp pe langa tine sau vazand privirile lungi ale fetelor care iti erau alaturi, deja abordezi gresit problema! Cu timpul vei descoperi ca nu inseamna de fapt nimic fata de potentialul pe care il are o motocicleta in sine. Iar pentru asta trebuie sa apuci sa prinzi asta, adica sa supravietuiesti! Nu e spus cu rautate ci doar in baza statisticilor existente. In strainatete termenul medical dat motociclistilor este de "donatori de organe" si nu degeaba. Acum ideea e sa vedem cum te putem ajuta ca sa eviti asta. Din pacate adevarul este ca nimeni nu poate indica ce anume ti s-ar potrivi mai bine! Fiecare ofera experiente unice in felul sau si se poate ca un stil sa ti se potriveasca mai bine decat altul. Se poate ca incepator sa ai formata deja parerea despre ce anume sa-ti cumperi insa experienta ne arata ca multi se reprofileaza pe parcurs, descoperind avantajele si dezavantajele clasei sale. Nu ne bagam aici, alegerea e a ta! Cilindreea Ceea ce ar trebui sa stii insa se leaga de alegerea cilindreei potrivite. Ca incepator vei fi tentat sa iti iei un motor mare, 600 cmc, 750 cmc, 1.000 cmc... Exista argumente in aceasta privinta: nu trebuie sa-l mai schimbi peste cativa ani, vrei putere si viteza, vecinul are unul si arata bestial, taximetristul de la stop o sa crape cand ii spui cilindreea, etc.. Toate sunt valabile in felul lor si nu suntem aici ca sa le contestam ci sa-ti evidentiem ce inseamna experienta in domeniul moto. De ce "mai mic"? Limitele de fapt si de drept nu sunt date de catre om ci de catre masinarie. Ce inseamna asta?! De ce se recomanda sa incepi pe ceva mai mic?! Cum se explica asta concret?! Well, ideea e urmatoarea. Faptul ca te afli pe doua roti te face din start mai vulnerabil. Asta inseamna ca riscul de a avea un accident este de 100 de ori mai mare decat daca te-ai afla intr-o masina, daca nu chiar mai mare. Statisticile spun ca sansele de a te lovi in cazul unui accident sunt de 48 de ori mai mari decat ale unui automobilist si de 16 ori mai mare de a deceda!! E monstruos daca stai bine si te gandesti. Pericole Detalii pe care in mod normal nu le-ai lua in considerare pot fi fatale. O fasie de nisip te poate dezechilibra, o frunza uda peste care treci, un viraj abordat gresit, o acceleratie atunci cand nu trebuie, etc..etc.. Dupa cum vezi, toate astea desi par ireale atunci cand esti pe motor trebuie sa le iei in seama. Iar ele se raporteaza direct la dezvoltarea reflexelor si a stilului de mers. Limite si reflexe Ei bine, vorbeam de limitele masinariei... Un motor sport sau sport-touring de exemplu, de 400 cmc, iti va taia din puterea de acceleratie si din viteza. Asta inseamna ca motorul va fi mai turat si va deveni instabil la viteze mari. Ce inseamna concret pentru tine asta? Inseamna ca iti extinde capacitatea de anticipare cu cateva fractiuni de secunda sau chiar o secunda. Un incepator nu stie cum sa reactioneze si este normal sa se panicheze, pentru ca nu are inca reflexele formate. Reflexul inseama a actiona inconstient si impulsiv instantaneu. Ce inseamna "motorul te iarta"? Un motor de cilindree mare nu iti va oferi acest timp! Prin urmare, riscul de a-l pierde de sub control creste exponential. De asta se spune ca motoarele de cilindree mica “iarta”. De fapt nu te scutesc de greseli insa datorita timpului de reactie iti ofera sansa de a remedia problema in timp util. Alta statistica: accidentul “tipic” moto ofera doar 2 secunde pilotului pentru a actiona corespunzator in vederea evitarii coliziunii! Atunci cand motorul este turat simti mult mai acut viteza si-l simti ca devine instabil. Un motor de 400 poate merge in 140 lejer insa fiind turat te va obliga sa te concentrezi mult mai bine asupra vitezei si conducerii lui. Si asta e valabil. Ce inseamna: "te fura" viteza? Se spune despre motoarele de cilindree medie si mare ca te “fura” la viteza. Ce inseamna asta concret? Faptul ca poti atinge 200 intr-o depasire de exemplu fara sa realizezi macar. Fiindca tu te concentrezi asupra depasirii nu poti fi atent la indicatorul de viteza. Nici nu este indicat sa pierzi o secunda cu asta! Ei bine, un motor de 1.000 nici nu-l simti la 150 sau 200km/h! Poti sa ai surpriza sa te uiti la bord si sa vezi ca ai viteza asta. De ce nu-l simti? Pentru ca nefiind turat ti se pare ca ai inca o viteza “decenta”. Frana, curbe, pilotaj ... oau! Nu spunem sa nu te folosesti de potentialul maxim al motocicletei insa asta numai dupa ce esti sigur ca poti reactiona instictiv. Se leaga si de multi alti factori. Sa stii sa franezi corect! Nu numai in functie de situatie dar si de drum! Cand folosesti fata si cand spatele?! Cum te redresezi intr-o curba in care ai intrat prea tare? Cum te inclini? Care e pozitia optima? Vezi, toate sunt lucruri pe care orice ai face nu ai cum sa le inveti din carti sau fiindca ti le spunem noi. Jumatate din accidentele fatale se petrec datorita abordarii necorespunzatoare a unei curbe. Iarasi o statistica demna de luat in seama! Despre "auto-stapanire" Se invata mergand in functie de situatiile cu care te confrunti. Majoritatea celor care s-au orientat spre motoare mari din prima au cazut, multi sfarsind tragic. Din simplul motiv ca au crezut ca pot stapani motorul. Cum se explica altfel faptul ca in 92% din accidentele moto de pretutindeni sunt implicati incepatori! De stapanit poti sa-l stapanesti insa nu te poti stapani pe tine care il pilotezi, fiindca nu ai experienta necesara de a reactiona in timp util si de a intelege fiecare aspect a ceea ce inseamna a conduce o motocicleta. De ce 2 ani Nu-ti spunem asta fiindca suntem mai tari ci fiindca in timp experienta ne-a invatat cate ceva. Dupa doi ani vei putea usor sa vinzi motorul si sa treci pe ceva mai mare, fiind sigur ca nu vei pierde nimic din farmecul pe care il are condusul unei motociclete. Insa atunci, chiar daca nu crezi asta acum, o sa ai reflexele formate cat de cat si vei putea intr-adevar sa pilotezi. Cu grija la inceput pentru a invata motorul insa cu siguranta vei privi altfel lucrurile. De ce am spus doi ani? Statisticile mai arata ceva. Accidentele nu se produc din prima. Se produc dupa un an, cand devii sigur pe motocicleta respectiva si incepi sa “risti”. Involuntar vei merge mai violent, vei invata sa te strecori si sa te bagi printre masini, sa te inclini din ce in ce mai pronuntat. E normal! Vei descoperi ca prietenii pe care i-ai facut merg mai tare decat tine si ramai ultimul si incepi sa tragi mai tare de motor. Insa reflexele de care vorbeam nu s-au format inca fiindca nu au avut timp! Si implicit se va intampla si dezastrul. "Nu te-am vazut" ... eterna scuza, si alte pericole Ca sa intelegi ce inseamna de mai bine de 100 de ori mai periculos de condus decat o masina trebuie sa intelegi ca in trafic motociclistii nu sunt observati! Asta inseamna zilnic masini care schimba banda fara sa te observe, masini care iti taie fata, masini care te imping crezand ca ai loc. Gropi care pentru tine pot fi fatale, linii de tramvai, nisip, portiuni umede, pietoni, etc. Toate intr-o fractiune de secunda, la distanta de o frana pe doua roti si nu pe patru. Iar asta fara sa iei in calcul erorile de pilotaj personale. Astea sunt motivele pentru care se recomanda motociclete "docile" pentru inceput. Iar cuvantul "docil" este unul relativ... Nu te lasa furat de aparente, un supersport de 400 ajunge la urmatorul stop inainte ca ceilalti sa fi plecat macar de pe loc! Multi aud de Rossi insa putin isi aduc aminte de Cagiva Mito de 125 cmc pe care a inceput... Apoi 250, 500 si in final 1000. Viseaza cu ochii deschisi..., timp e destul si gama variata Iata statistica celor mai “populare” accidente de pe glob, facuta publica multumita companiilor de asigurari. Cilindreea incepand de la 600> 1. Seria Suzuki GSX-R 2. Seria Kawasaki Ninja 3. Suzuki TLR 4. Seria Yamaha YZF 5. Seria Honda CBR Alte statistici: - Portul castii reduce cu 29% sansele unei fatalitati in cazul unui accident. De asemenea, o casca integrala reduce cu 85% riscul unor leziuni la cap in cazul accidentelor usoare, cele mai frecvent intalnite. - Motociclistii implicati in accidente au dovedit a nu stapani "arta" dozarii franei spate si a celei fata. Abilitatea de countersteering a fost de asemenea nula sau redusa. - Prezenta crash bar-urilor a aratat o reducere a leziunilor din zona gleznei si o crestere a celor din zona genunchiului si a zonei superioare a piciorului. - Severitatea leziunilor este direct proportionala cu viteza si masa motocicletei. - Accidentele datorate problemelor tehnice constituie doar 3% din total, majoritatea acestora fiind datorate pierderii controlului in urma unei pene. - Intersectiile sunt cele mai frecvente locatii ale accidentelor moto, de cele mai multe ori celalalt vehicul ignorand dreptul de prioritate al motocicletei. Alta f. importanta: - Mai mult de jumatate din accidentele moto au implicat piloti cu experienta de pana la 5 luni pe motocicleta respectiva, totalul experientei moto a pilotului fiind pana in 3 ani! Acum fuga la pusculita Asfalt uscat si bine ai venit printre noi! Nu uita: ti se poate intampla si tie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
categoria"A" Postat Aprilie 10, 2022 Share Postat Aprilie 10, 2022 Cel mai bine este sa treceti prin cat mai multe categorii de motociclete. Nu va cramponati de un model sau altul, care va place mai mult, pentru ca veti avea timp si pentru acela. Important este sa acumulati experienta, iar aceasta vine atat cu kilometrii parcursi, dar si cu diferitele tipuri de motociclete incalecate (personal am detinut cca. 30 de motociclete si probabil ca am incalecat inca pe atatea ale altora). Ca incepator este bine sa incepi cu cilindreele mici si sa urci treptat, o data si cu experienta acumulata. Spre exemplu, ai putea incepe cu o Honda CBR125, ca dupa o vreme sa te urci pe un Suzuki LS650, apoi pe un Kawasaki KLR650. Chiar daca de cilindree mai mica, ai putea trece, dupa cele enumerate mai sus si pe la un Kawasaki GZP500S, ca mai apoi sa te urci pe un SS. Desigur, ai putea sa dai si la pedala la cateva comuniste, dar vor sari unii cu gura ca exagerez. Deci ar trebui sa dureze ceva timp pana te urci pe SS. Adica niste ani. Cica niste studii au spus ca motociclistilor incepatori le ia cam doi ani de zile pana incep sa se relaxeze pe motociclete si o data cu aceasta relaxare survine si primul accident. De aici cred ca s-a impamantenit si vorba, printre motociclisti, ca primul accident (accident serios - nu punem la scocoteala cazaturile de pe loc) are loc la 2 ani dupa ce ai obtinut permisul. Spun toate astea, pentru ca am vazut un incepator (cu lamaie la numar) pe un super-sport, care iese in fiecare zi pe stradutele dintre blocuri, in incercarea de a se obsnui cu motocicleta si cu traficul. Echipat full, merge cu 15km/h, atat de crispat si speriat, incat atunci cand l-am salutat nu a putut sa miste decat ochii spre mine, iar asta pentru o fractiune de secunda. Ii spun pe aceasta cale, daca citeste pe aici, ca nu va invata niciodata sa mearga cum trebuie, pe motocicleta aia, pe stradutele alea si prizonier in tot echipamentul ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
susualex Postat Septembrie 5, 2022 Share Postat Septembrie 5, 2022 Salutari, am stat ceva ore si am citit in stange dreapta pareri pe forum dar am zis sa arunc si o intrebare. O sa incep cu o mica introducere pt context: Alex, 28, permis de la 18 ani, niciun accident "sever", practicat ciclism de sosea la nivel competitional 2 ani si de hobby de atunci atat mtb cat si sosea ( sa zicem ca am o oarecare idee de ciclistica ), conduc tot ce are 4 roti fara probleme de obicei si sunt mai sportiv din fire... sa zicem doar ca imi palce sa o mai pisc cand e un drum virajat si fara trafic ( timisul de jos, drumul spre targu mures, etc ) Acum dau de A. Motivul principal, am o mancarime sa zic asa pentru condus si am vaga senzatie ca sectorul moto ar fi exact ceea ce caut. Plus ca e mai rentabil sa tii un supersport de 1000 decat o masina cu un setup agresiv si ceva mai multi cai ca media. Am inceput cu gandul si visul la un S1000RR dar mi-am calmat intentia de a incepe cu asa ceva ( poate urmatoarea? ) din considerente cum ar fi lipsa de experienta si sfarsitul sezonului care nu e cel mai iertator ( cred ) cu un incepator. Ma uit acum la un CBR650F sau R daca gasesc din 2016 17 18. O iau in considerare pt ca ABS, TC si cateva chestii care te mai "iarta" daca faci vreo prostie plus ca mi-as permite sa o repar daca ( sau cand ) voi da cu ea de pamant. Ce parere aveti? Sunt sigur ca multi sunteti sportivi din fire si va place segmentul asta .. poate odata ati fost in aceeasi pozitie cu mine. La ce altceva ar mai trebui sa ma uit ? Caut ceva sa ma pregateasca pt S1000RR ca si postura, ciclistica si comportament overall. O sa incei prin a spune ca cu toate ca's relativ tanar si nelinistit, consider ca am o urma de creier vie care ma opreste de la prostii, nu ma zgarcesc la gume si alte aspecte tehnice si pot sa evaluez daca situatia permite distractie sau risc sa ajung ingrasamant Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Septembrie 5, 2022 Share Postat Septembrie 5, 2022 Acum 3 ore, susualex a spus: Salutari, am stat ceva ore si am citit in stange dreapta pareri pe forum dar am zis sa arunc si o intrebare. O sa incep cu o mica introducere pt context: Alex, 28, permis de la 18 ani, niciun accident "sever", practicat ciclism de sosea la nivel competitional 2 ani si de hobby de atunci atat mtb cat si sosea ( sa zicem ca am o oarecare idee de ciclistica ), conduc tot ce are 4 roti fara probleme de obicei si sunt mai sportiv din fire... sa zicem doar ca imi palce sa o mai pisc cand e un drum virajat si fara trafic ( timisul de jos, drumul spre targu mures, etc ) Acum dau de A. Motivul principal, am o mancarime sa zic asa pentru condus si am vaga senzatie ca sectorul moto ar fi exact ceea ce caut. Plus ca e mai rentabil sa tii un supersport de 1000 decat o masina cu un setup agresiv si ceva mai multi cai ca media. Am inceput cu gandul si visul la un S1000RR dar mi-am calmat intentia de a incepe cu asa ceva ( poate urmatoarea? ) din considerente cum ar fi lipsa de experienta si sfarsitul sezonului care nu e cel mai iertator ( cred ) cu un incepator. Ma uit acum la un CBR650F sau R daca gasesc din 2016 17 18. O iau in considerare pt ca ABS, TC si cateva chestii care te mai "iarta" daca faci vreo prostie plus ca mi-as permite sa o repar daca ( sau cand ) voi da cu ea de pamant. Ce parere aveti? Sunt sigur ca multi sunteti sportivi din fire si va place segmentul asta .. poate odata ati fost in aceeasi pozitie cu mine. La ce altceva ar mai trebui sa ma uit ? Caut ceva sa ma pregateasca pt S1000RR ca si postura, ciclistica si comportament overall. O sa incei prin a spune ca cu toate ca's relativ tanar si nelinistit, consider ca am o urma de creier vie care ma opreste de la prostii, nu ma zgarcesc la gume si alte aspecte tehnice si pot sa evaluez daca situatia permite distractie sau risc sa ajung ingrasamant Merci Salut, Spor sa iti iei permisul si sa devii motociclist cat mai curand. Referitor la placerea ta si la anumite intrebari imi voi da si eu cu parerea proprie si personala: Trebuie sa te gandesti ca toti mergem pe strada si totusi pe strada nu e circuit. Tuturor ne place sa ii mai dam si bagam mana in gaz (in afara de maicutele moto care stau in rand la semafor si merg cu 50 km/h in orice situatie). Daca ai un oarecare confort financiar cel mai bine ar fi sa ai doua motociclete: una pentru strada care sa fie manevrabila si cu o pozitie cat mai confortabila si una "pericol public" gen S1000RR pe care sa o duci pe circuit si sa-ti faci damblaua de viteza si de sport cu motor. Oricat de sportiv ai fi si oricat de bune ai reflexele sau cat de cerebral te consideri nu vei rezista sa nu ii dai un pic mai mult decat e cazul si desi poate sa nu fie vina ta, e suficient ca un gibon sa treaca pe rosu si sa te faca afis, sau sa iasa de pe o strada laterala, sau de pe un drum secundar..... Iar cand ai >200 km/h e greu sa te vada si sa aprecieze distanta. Ca o concluzie: 1. Daca ai bani -> ia doua motociclete - una de sosea si una de circuit 2. Daca nu ai atatia bani si nu iti permiti luxul de mai sus -> ia una care sa fie totusi mai umana si mai vizibila - exemplu un S1000XR. Pozitia mai inalta te face sa vezi mai bine peste masini si sa fii si vazut de ceilalti participanti la trafic. Si e suficient de puternica pentru orice ghiduie sportiva ai vrea tu. Foarte multi trec cu vederea controlul motocicletei la viteze mici sau la manevre de intoarcere, control care este extrem de dificil pe motociclete de tip RR, SS si chiar si astea 650F. Sunt motociclete cu manevrabilitate limitata si nu sunt tocmai utile pe strada. Arata si suna bine, dar..... cam atat. Poate nu ar fi cea mai rea idee sa iei o traznaie de 125cc - 250cc pe care sa iti faci mana si sa inveti sa o controlezi si sa deprinzi finetea ambreiajului, acceleratiei, franarii progresive, a schimbarii centrului de greutate, pozitia mainii pe acceleratie, pozitia picioarelor pe scarite, etc etc. Mult mai usor de invata pe una mica care te iarta decat pe un RR fie el si de 600. Mai poti incepe si pe un naked de 600 care e mult mai prietenos cu incepatorii si mai manevrabil. Zic si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DesertEagle Postat Septembrie 5, 2022 Share Postat Septembrie 5, 2022 Salut! 1. Ia ce motocicleta iti place tie, nu altora. Nu e obligatoriu sa incepi pe o troaca. 2. Pastreaza motocicleta strict ca obiect de agrement, nu utilitar (pentru asta avem masini). 3. Mergi cu grija, rabdare si o sa progresezi. 4. Evita anturajele, sunt pline de guru autosuficienti. 5. Profit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Septembrie 6, 2022 Share Postat Septembrie 6, 2022 2. - gresit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 6, 2022 Share Postat Septembrie 6, 2022 Cei mai "batrani" iti vor spune sa alegi ceva mic, usor si mai domol pt inceput. Parerea mea e sa-i asculti, ca nu au ajuns degeaba la un nr de ani si km pe moto. Vei face greseli, important e sa fie usoare, sa scapi cu bine si sa inveti din ele. Cei mai agitati, care de obicei nu au 10.000km adunati impreuna, vor zice ca "acceleratia e in mana ta" si poti sa mergi f bine si pe ss la inceput... Poti avea senzatii misto, pe curbe, si cu un moto mic. Un supermoto are un "fun factor" mai bun ca un ss, chiar daca nu accelereaza la 100 in 3 secunde. De multe ori e si mai manevrabil decat unul mare. Sa fie cat mai nou, cat mai putin uzat si cu frane cat mai bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 6, 2022 Share Postat Septembrie 6, 2022 Acum 20 ore, susualex a spus: Salut! CBR650F este o moto foarte misto, buna pentru un incepator cu capul pe umeri, care nu are 1.40 si 30 kile. Daca sportivele te atrag, cred ca e fix ce trebuie. Are suficient de livrat pentru inceput. E bine ca te uiti la un model mai nou, abs, tc. Pot fi utile, dar sa nu cazi in capcana ca daca le ai, esti in siguranta. Sunt niste sisteme de siguranta pasive, activ esti tu , ce faci si cum faci cu moto. Termina scoala, da examenul, ia permisul. Apoi intreaba incolo incoace, mergi si te suie pe modele sa vezi pozitia. Nu s 2 modele la fel, difera geometria, saua, ghidon, comenzi etc. Sa alegi ceva care tie ti se pare ok, si iti place si cum arata. un 650 e ok, nu iti trebuie mai mult la inceput. 100 cai pe 2 roti nu s deloc comparabili cu ce stii tu de la masini. Te pot baga in suficient de multe belele. Si daca iei ceva aproape nou, recomand casco in primii 2 ani. Apoi, pentru mancarimea ta, exista cursuri , circuite, cursuri pe circuite. Unde poti sa ......ii dai cat incape In siguranta , vs strada. Inveti sa mergi mai intai, inveti si traficul, cum e cu 2 roti, te mai duci la niste cursuri, si apoi te duci la un curs pe circuit. Daca te prinde, acolo iti poti lua cel mai misto doza de viteza/adrenalina, si nu se compara deloc cu mersul pe strada. S1000rr e bomba pe roti. Echivalentul... lambo pe 4 roti. Exotica, foarte rapida, categoria vitezanelor supreme pe strada. Depinde ce vrei de la motociclism. Daca vrei sa mergi prin oras cu ea, s-ar putea sa .....fie inutila :))) Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 6, 2022 Share Postat Septembrie 6, 2022 @susualex ai primit sfaturi bune si pertinente. Legat de ABS, TC si alte inventii. Nu te baza pe ele ca o sa te scoata din incurcatura. Lasa-le drept asul din maneca. La varsta ta si experienta pe 2 roti poti sa iti iei ce iti doresti. Dar ai un dezavantaj major: la bici ai alte forte, alte inertii si mai ales alt raport intre tine si obiectul pe 2 roti. O sa te convingi la scoala. Orice masina bengoasa ai condus nu o poti compara cu o motocicleta. La masina tragi de volan si masina (de obicei) o ia spre unde ai tras de volan. La moto nu merge chiar la fel (cam ca la bici). Motocicleta sa ti-o iei pe cea care iti place tie. Mai ales ca este prima. Esti la o varsta la care ai trebui sa pricepi ca si o moto de A1 cu 48 CP este suficienta ca sa iti rupi gatul. Merge chiar si cu aia de A2 de 15 CP. Tu te cunosti cel mai bine. Tu stii daca te vei comporta responsabil cu mobra, indiferent de ce putere are. La motocicleta nu faptul ca o pilotezi mai sportiv este problema ci cand o faci fara discernamant. Mai intai fa scoala de moto, o sa incepi sa intelegi cum sta treaba cand cele 2 roti pleaca singure fara sa fie nevoie sa dai tu la pedale, si apoi o sa iti formezi o impresie. Nu te baza pe faptul ca vara nu e ca toamna si atunci poti sa o arzi fiind pe pericole mai mici. Succes la scoala si sa ne mai povestesti ceva impresii dupa primele lectii, apropo de senzatia pe moto vs bicicleta. Mi-am adus aminte: piscatul pe curbe, mai ales primavara, prezinta anumite riscuri, in principal din cauza nisipului ramas de peste iarna. Iar pe anumite trasee chiar si vara mai ajung diverse pe carosabil, mai ales dupa ploi torentiale. @DesertEagle ce ne impiedica sa folosim moto si la altceva decat la agrement? Sau mai bine spus: ce anume ne impiedica sa o folosim zi de zi, cu treaba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 6, 2022 Share Postat Septembrie 6, 2022 (editat) Acum 1 oră, Adrian M. a spus: abs, tc. Pot fi utile, dar sa nu cazi in capcana ca daca le ai, esti in siguranta. Sunt niste sisteme de siguranta pasive, activ esti tu ABS și tc sunt fix niște sisteme active! Pasivă este vesta cu airbag de exemplu. Cele active ajută la prevenirea unui accident, iar cele pasive la diminuarea efectelor lui. Cu plăcere, îți trimit pe MP iban-ul pt onorariul aferent lecției! Acum 3 ore, Geo_ZGA a spus: chiar daca nu accelereaza la 100 in 3 secunde 3 secunde? Așa mult?!? Pffff... Editat Septembrie 6, 2022 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 6, 2022 Share Postat Septembrie 6, 2022 Acum 5 minute, ENEOS a spus: ABS și tc sunt fix niște sisteme active! Pasivă este vesta cu airbag dr de exemplu. Cele active ajută la prevenirea unui accident, iar cele pasive la diminuarea efectelor lui. Cu plăcere, îți trimit pe MP iban-ul pt onorariul aferent lecției! Sa fie primit zic! trimite ibanul Asa e, sunt active. Am gresit,m-am exprimat ca o cizma, incercand sa spun altceva de dragul unei metafore... Ce incercam eu sa zic, si am facut o prost, e ca pana sa te bazezi pe un sistem, fie el si activ, mai intai tu trebuie sa faci ce trebuie/sa stii sa folosesti utilajul. Talk less and read more..mi se aplica cu brio in cazul de fata. Pace! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
susualex Postat Septembrie 6, 2022 Share Postat Septembrie 6, 2022 Mega multumesc pt raspunsuri. Legat de electronica unor motoare mai noi, nu o iau ca prezenta si "lasa ma ca am tc si pot sa deschid gazul in curbe cum vreau eu". Vreau sa tratez cu maxim respect poneii astia motorizati si cred ca o sa incep cu un CBR650 pana la urma. Nu planuiesc sa merg in oras prea mult si nici sa fac distante mari. Ne vedem pe Valea Prahovei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Octombrie 12, 2022 Share Postat Octombrie 12, 2022 Salut, Revin dupa niste ani. Pe scurt: - permis: Done - experienta: pauza (vreo 2 sezoane - aprox 6.000 km) - varsta: suficienta cat sa nu fac prostii - inaltime: 186 cm - probleme: coloana cu ceva probleme Cred ca as vreau sa revin la moto. De ce cred? Timpul si banii sunt o problema (indiferent de ordine). Ce mi-as dori? - O motocicleta adaptata constitutiei mele, cu suspensii ok (durere de spate), pozitie usor inclinata pentru a-mi sustine un pic greutatea si in maini (exclus "choppere"). - putere: 60 CP, suficienti...plus minus... - ABS: DA - pret: uhh...problema...ma gandesc la 3500-4000 EUR - trasee: pe langa casa, relaxare, de obicei ture scurte, singur. Ce am vazut si mi-a placut dar nu m-am urcat niciodata pe una? Transalp. Imi puteti va rog recomanda si altceva? Nu sunt vreun cunoscator...ceva vandabil usor eventual daca voi fi nevoit sa renunt iar la ea. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s_cristi Postat Octombrie 13, 2022 Share Postat Octombrie 13, 2022 Salut! Ai consultat un ortoped/osteopat in legatura cu ciclismul/motociclismul ? Adica cel mai greu e sa impingi o motocicleta din garaj sau parcare, sa o ridici de jos si alte manevrari de-astea. Daca ai probleme cu spatele cand te dai pe ea mi se pare deja prea mult. Greutatea nu cred ca o poti sustine in maini, marea diferenta e pozitia de sezut. Mumai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Octombrie 13, 2022 Share Postat Octombrie 13, 2022 Da, am consultat. Nu e f grav momentan. Ar trebui sa fac gimnastica. Cu bicicleta ma dau cam o data pe săptămână... Și urc câțiva km pe drum de munte. Da, cu ridicatul ai perfecta dreptate. Nu stiu ce înseamnă să ridici o motocicleta... Pe cea veche nu am scăpat-o niciodată... Dar sunt șanse sa se întâmple. Nu am exagerat niciodată cu mersul... De obicei făceam ture scurte de 50-60 km. Ture mai lungi de 300 pe zi nu am facut. Îmi doresc tare mult sa revin pe moto. Decizia nu e luata încă... Insa as începe măcar de la a studia câteva modele care sa se încadreze situației date. Nu mai sunt de mult un copil căpos și știu ca observația ta e pertinenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.