Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Multumesc mult pentru ajutor :rusinica: .O singura intrebare(inca is confuz):crezi ca honda din anunt e potrivita pentru inaltimea si greutatea mea(is cam scurt in craci :D)??Practic(cred eu)motocicleta trebuie tinuta in echilibru(parerea mea),nu sa te fortezi sa o tii sa nu cada,totul tine de echilbru,daca nu ma insel,nu cred ca poate cineva sa tina 200 kg pe un picior.Multumesc mult pentru ajutor.

PS:am fost la un instructor si toata distractia ma costa 400 ron,si pot incepe oricand.

Asfalt uscat, sper sa ne vedem cat mai curand pe 2 roti.

Editat de danielito
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca iti place un motor anume cel mai bine este sa te duci sa-l vezi, sa te asezi pe el si sa vezi cum te simti pe el si daca ajungi cu picioarele jos. Si daca esti incepator, nu ar fi prea indicat sa-ti iei o vitezana de 600. Ia ceva mai mic, sunt o groaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am fost si eu in aceiasi dilema... de fapt la mine in cap la inceput se invarteau: chopper (e frumoasa senzatia aia de libertate pe care ti-o da chopperul) si naked (deh toata lumea o recomanda incepatorilor)... citind si cautand am descoperit insa enduro/touring-urile care cred ca iarasi sunt o optiune foarte buna pentru un incepator. Iarta multe, sunt versatile si de ce sa nu recunosc in sfarsit pot avea si eu un BMW :D

 

Singurele dezavantaje pe care le vad in acest caz sunt greutatea lor si inaltimea seii. Dar in rest mi se par niste moto foarte bune pentru un incepator si nu numai :rusinica:

 

 

Cand ai o experienta behind...dap...sunt de acord cu enduro/touring insa cand n-ai mai mers decat pe bicicleta si pe relicvele pe care facem scoala...tind sa cred ca greutatea este destul de importanta. O frana mai brusca pe fata la 2-3 km/h cu ghidonul pregatit de luat o curba mai inchisa iti impinge din inertie toata greutatea motorului pe fata, astfel incat trebuie sa pui picorul jos sa nu-ti pice mobra, iar forta pe care o opui e mult mai mare la un enduro/touring...si daca mai tii cont de inaltime...o sa ai dificultati ca incepator daca esti sub 1.85 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai problema e ca pe la mine prin oras nu prea sunt motoare de vanzare,nu prea pot sa ma asez pe una si sami dau cu parerea,si daca gasesc una de vanzare prin bucuresti de exemplu,ma duc pana la bucuresti si daca nu stau bine pe ea ce fac?bat drumu degeaba.Vreau sa ma ajutati cu cateva modele sa pot sa am o idee.Sa fie sportiva,de 600,preferabil o honda in maxim 2000e.Inaltime 1.70m greutate in jur la 60 de kg.Multumesc anticipat.O zi buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai problema e ca pe la mine prin oras nu prea sunt motoare de vanzare,nu prea pot sa ma asez pe una si sami dau cu parerea,si daca gasesc una de vanzare prin bucuresti de exemplu,ma duc pana la bucuresti si daca nu stau bine pe ea ce fac?bat drumu degeaba.Vreau sa ma ajutati cu cateva modele sa pot sa am o idee.Sa fie sportiva,de 600,preferabil o honda in maxim 2000e.Inaltime 1.70m greutate in jur la 60 de kg.Multumesc anticipat.O zi buna.

eu am 177cm si 70 kg si am un f3....nus ca sa te sinti sigur ca vei atinge cu picioarele asfaltul poti opta pentru un zx4r care e mai joasa si mai usoara. cu toate ca am vazut fete mai scunde ca tine care mergeau pe 600 de la honda. orienteaza-te si u si tine cont ca se mai poate lasa putin din amortizor cbr-ul.ride safe ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai problema e ca pe la mine prin oras nu prea sunt motoare de vanzare,nu prea pot sa ma asez pe una si sami dau cu parerea,si daca gasesc una de vanzare prin bucuresti de exemplu,ma duc pana la bucuresti si daca nu stau bine pe ea ce fac?bat drumu degeaba.Vreau sa ma ajutati cu cateva modele sa pot sa am o idee.Sa fie sportiva,de 600,preferabil o honda in maxim 2000e.Inaltime 1.70m greutate in jur la 60 de kg.Multumesc anticipat.O zi buna.

 

Cea mai buna metoda de a testa compatibilitatea ta cu un anumit motor e sa te urci pe el. Daca nu poti face asta, uita-te in specificatiile tehnice, acolo e trecuta inaltimea scaunului. Eu sunt cam de aceeasi talie cu tine (1,70m/62kg si nu am picioare lungi) si nu am probleme de inaltime pe un motor comparabil cu ce vrei tu (Yamaha R6). La al meu inaltimea scaunului e data ca fiind 820mm. In mod normal ar trebui sa te descurci cu orice motor care nu e mai inalt de atat, peste 820mm nu m-as hazarda sa cumpar fara sa probez. Eu nu ajung chiar cu toata talpa jos dar pot sa-l manevrez fara probleme cativa metri inainte/inapoi stand calare pe el si impingand cu picioarele. Daca nu poti face asta o sa ai probleme sa-l manevrezi in locuri stramte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

am 1,87, suspensia ridicata la maxim si tot ating cu toata talpa la semafor. Am inceput sa ma dau cu ea si imi place senzatia... mi-ar place sa incerc si un Hornet sau un FZR sa vad diferenta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sincer conteaza si cilindreea sau doar Kw? Eu mi-am luat un Virago de 535 cmc dar are 34 KW, nu zic e cam multicel dar nu este de viteza, ii are mai mult pt cuplu si dak nu imi scapa mana in ea nu am probleme. Oricum nu sunt adeptul vitezei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor, sunt incepator, inca n-am motor... nu visez la hayabuse sau gixxere... vreau numa un dragstar 650 sau o shadow 600! vreau prea mult?! am 30 de ani, 188/80 si 4 ani lucrati la SMURD, deci "constient"...

 

Nu! Nu vrei prea mult. Daca esti constient si vrei cruiser, poti incepe chiar si pe un 1200. Si eu sunt incepator si mi-am luat un Shadow de 750 ca prima motocicleta. Si-n plus, nu prea ai cum sa compari un cruiser de 750 de exemplu (ca al meu) care are 250 kg si 50 cai cu un super-sport de 600, cu 106 cai putere si o masa de 174 kg (am luat ca exemplu GSX-R 600).

 

In rest, spor la achizitie!

Radu.

 

 

@Beleth: Felicitari pentru achizitie! Virago e un cruiser super ok pentru inceput. Daca vreodata ai probleme sau intrebari legate de ea, vezi ca exista un topic dedicat fanilor si posesorilor de Virago pe sub-forumul Chopper, Custom si Power Cruiser. Numai bine!

Editat de smoky_bad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu! Nu vrei prea mult. Daca esti constient si vrei cruiser, poti incepe chiar si pe un 1200. Si eu sunt incepator si mi-am luat un Shadow de 750 ca prima motocicleta. Si-n plus, nu prea ai cum sa compari un cruiser de 750 de exemplu (ca al meu) care are 250 kg si 50 cai cu un super-sport de 600, cu 106 cai putere si o masa de 174 kg (am luat ca exemplu GSX-R 600).

 

In rest, spor la achizitie!

Radu.

 

 

@Beleth: Felicitari pentru achizitie! Virago e un cruiser super ok pentru inceput. Daca vreodata ai probleme sau intrebari legate de ea, vezi ca exista un topic dedicat fanilor si posesorilor de Virago pe sub-forumul Chopper, Custom si Power Cruiser. Numai bine!

Ms ms, si ma bucur sa cunosc cat mai multe persoane cu choppere, in fine prin intermediul unui fost coleg de munca am cunoscut un tip super de treaba care are tot un Virago de 535, sta si la 10 min de mine, am avut ceva belele mici cu el care le-a rezolvat imediat in timp ce eu eram panicat. Oricum ms de informatie cu postul de choppere si custom cruisere o sa am ceva intrebari :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Ms ms, si ma bucur sa cunosc cat mai multe persoane cu choppere, in fine prin intermediul unui fost coleg de munca am cunoscut un tip super de treaba care are tot un Virago de 535, sta si la 10 min de mine, am avut ceva belele mici cu el care le-a rezolvat imediat in timp ce eu eram panicat. Oricum ms de informatie cu postul de choppere si custom cruisere o sa am ceva intrebari :laugh:

Vei cunoaste din ce in ce mai multi (intalniri moto) , si sunt sigur ca vei constata ca majoritatea sunt foarte de treaba. In alta ordine de idei, felicitari pentru alegerea facuta, Viroaga este un motor de nadejde si sunt absolut convins ca iti va aduce satisfactii si atunci cand nu te vei mai considera incepator. Cel mai bun prieten al meu are deasemenea una si este foarte multumit incantat de ea; si mie personal imi place foarte mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Daca esti incepator si nu vrei o 125 sau 250 pt ca ai 100 kg atunci va recomand GS 500. arata bine si e pentru incepatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Buna! O intrebare intrebatoare...Am 1,60 inaltime si 50 kg... O sa imi iau A-ul anul acesta in martie...sper! Un sfat pentru un moto mai usurel si la care sa ajung cu picioarele jos (vital pentru mine...si pentru cei langa care voi opri). Am incercat un CB 500 si nu ajung cu picioarele jos, e grea si cad cu ea!!! So...ceva de 125 sau 250 pentru costitutia mea.. "atletica"???

 

Sorry sorry...am uitat sa precizez ca practic fitnessul de ceva ani deci ,desi sunt asa mica nu sunt foarte slaba...sau nu par...Ei! Ce sa mai! Sunt mica si fortoasa...am ici colo cate un muschi :laugh: ...Mda...acestea fiind precizate, astept sfaturi.

Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna! O intrebare intrebatoare...Am 1,60 inaltime si 50 kg... O sa imi iau A-ul anul acesta in martie...sper! Un sfat pentru un moto mai usurel si la care sa ajung cu picioarele jos (vital pentru mine...si pentru cei langa care voi opri). Am incercat un CB 500 si nu ajung cu picioarele jos, e grea si cad cu ea!!! So...ceva de 125 sau 250 pentru costitutia mea.. "atletica"???

 

Sorry sorry...am uitat sa precizez ca practic fitnessul de ceva ani deci ,desi sunt asa mica nu sunt foarte slaba...sau nu par...Ei! Ce sa mai! Sunt mica si fortoasa...am ici colo cate un muschi :laugh: ...Mda...acestea fiind precizate, astept sfaturi.

Va multumesc!

 

Incearca un cruiser mic, gen Yamaha Virago 250, Suzuki GZ250 Marauder, Honda Rebel, Suzuki Intruder 250 etc. Ideea e ca sunt mult mai joase decat naked-urile si speed-erele, dar cred ca si ceva mai grele (nu cu foarte mult oricum).

 

Succes in continuare!

Radu.

 

P.S. Daca mai ai nevoie de lamuriri astept sa ma contactezi via PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...mmm...se pare ca azi capul meu e pe undeva prin norii negrii...Mai am uitat ceva...sau se spune : am mai uitat ceva..? :laugh: Am uitat sa spun ca nu imi plac chopperele....Da!... Cred ca e important...

Merci iar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Vizitator CristiBoroi

M-am hotarat in sfarsit la enduro. In top 3 am asa: Honda Transalp, BMW F650 si Kawasaki KLE.

Desi mi-as lua clar un Transalp, nu pot sa nu ma gandesc si la faptul ca la aceeasi bani pot sa iau un KLE fabricat ceva mai recent.

Motorul nu vreau sa-l schimb peste 2-3 ani, vreau sa-l tin cat mai mult posibil.

Voi cum ati proceda?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

de curand am terminat scoala pt A, si tot atunci mi-am scos chopperele din cap, cand m-am urcat pe una si am zis ca eu nu-mi iau in viata mea asa ceva, mi se pare foarte incomoda. in schimb, am inceput sa nutresc o simpatie pentru vitezane, care nu imi placeau de fel. dar cel mai mult insa m-am atasat de naked-uri. concluzia: motocicleta care iti place cum arata poate sa fie nu tocmai si cea potrivita pentru tine.

so, pentru inceput, m-am gandit la un suzuki bandit de 400, pt ca . am auzit diferite pareri, ca ar fi prea mare pt incepatori, ca e de 400 si nu se gasesc piese, etc. posesori, care sunt parerile voastre in legatura cu ea?

 

 

 

asfalt uscat! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am hotarat in sfarsit la enduro. In top 3 am asa: Honda Transalp, BMW F650 si Kawasaki KLE.

Desi mi-as lua clar un Transalp, nu pot sa nu ma gandesc si la faptul ca la aceeasi bani pot sa iau un KLE fabricat ceva mai recent.

Motorul nu vreau sa-l schimb peste 2-3 ani, vreau sa-l tin cat mai mult posibil.

Voi cum ati proceda?

 

Eu as proceda sa-mi iau transalpu. Sau BMW 650.

Transalpu e in doi cilindri si e mai ok la turatii mai mici, bmw-ul tre sa-l tii peste 3000 permanent, e monocilindru... Eu am avut BMW 650 ca prim motor si am fost mega multumit. E iertator si cu resurse suficiente pentru o persoana cu bagaje. daca nu implicam si muierea in activitatea asta probabil ca ramaneam la black magic woman :huh:

 

Dar...

daca vrei sa ramai cu motorul asta vreo 3 ani, ia-ti transalp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...