Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Cu 3000 E iti iei un motor decent,dar treaba e ce o sa faci iarna?In Bucuresti e cam o luna clara de iarna,la Cluj...Ca masina eu zic ca un Tico ar fi cel mai recomandat,si pe la 2000E iti gasesti unul bun.Ca motocicleta "commuter" ,as merge din nou pe mana Hondei CB 500.Deh,tu trebuie sa decizi...

 

Tine iarna si aici destul de mult. La Honda CB500 ma si gandeam. Iarna si in zilele ploioase ma gandeam ca voi fi ca si pana acum (cu "PeJos"-ul). Dar totusi, o Honda Transalp merge si pe timp de iarna ? (cu conditia sa nu fie polei, gheata....) Nu stiu prea multe despre modelul asta (consum, fiabilitate, confort si manevrabilitate in trafic).

 

 

Ce cred eu:

.....cel mai bine ar fi sa iti cumperi masina. .... ai mult mai mult spatiu, atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje

 

Nu stiu de ce spui tu ca in oras e un chin la volan. Sunt multi care se descurca cu masina prin Bucuresti, si eu cred ca traficul nu se compara cu cel din Cluj.

 

.... daca crezi ca nu vei fi multumit de viteza de croaziera de 90km/h (un scuter de 250 nu poate mai mult), ar trebui sa te gandesti la o motocicleta. Viteza de croaziera nu inseamna viteza medie, inseamna viteza la care merge motorul fara sa tragi de el. El ar merge si 120, poate chiar mai mult tras de el la maxim, dar si la 120 nu ar trebui sa il tii mult.

 

Eu mi-as lua o Yamaha Majesty de 250.

 

Momentan atat. Poti sa alegi si motocicleta, dar cred ca la 2000E + costuri de intretinere nu e tocmai cea mai buna alegere pentru tine.

 

Masina mi-ar folosi numai daca as avea bagaje, ar fi iarna/ploaie si eventual as lua oameni la ocazie ca sa mai scot consumul (buget de student). Dar una decenta costa mult peste posibilitatea mea.

 

E un chin pentru mine, personal. Ma simt limitat, inghesuit, dependent de mersul celorlalti in trafic. Chiar daca o fi Bucurestiul mai aglomerat, nici aici nu e prea bine, nefiind un oras de campie. Strazile sunt inguste, multe strazi cu sens unic care te obliga sa faci ocoliri prin zone aglomerate pentru a ajunge pe vreo straduta laturalnica. In plus sunt diverse alei pe care masinile nu pot intra, niste scurtaturi foarte utile pentru cei cu scutere si motociclete.

Timpul meu este foarte limitat (multe ore pe la scoala, activitati extra, etc .....drumuri de oras care imi iau ore intregi cu mersul pe jos sau mi-ar lua 1-2 ore cu masina si un consum pe care n-as fi in stare sa-l sustin financiar). Cu un motor/scuter, m-as descurca foarte bine si cu parcarea (o problema destul de mare) si cu caile de acces.....as fi primul la semafor tot timpul ...ceea ce inseamna sa reduc toata treaba la o plimbare de maxim o ora cu un cost minim si confort maxim.

 

Nu cred ca am nevoie de mai mult de 90km/h - viteza de croaziera (cam ce turatie? vad ca majesty are rosu de la 8000, putere maxima la 7000, cuplu maxim la 6000.)

As avea nevoie de sprinturi de 110-120 km/h la niste eventuale depasiri. Mai mult nu are sens, prentru ca DN1 este drum destul de aglomerat....se circula in coloane destul de lungi , la viteze constante de 80-90km/h....multe camioane, tiruri. Imi propun sa conduc linistit si cu atentia maxima de care sunt in stare, pentru ca pataniile de pana acum sunt mai mult decat suficiente...

 

De ce ai alege Yamaha Majesty ? Eu le-am insirat mai sus, doar din auzite....le-am mai vazut pe strada, dar nu prea stiu nimic despre ele. O sa ma documentez pe un anumit model, in momentul in care voi fi hotarat cat de cat, in ce directie o iau: scuter 250cc sau motor 500cc. Una din aceste variante va fi, inainte sa am vehiculul pe 4 roti.

 

Masina e, dupa parerea mea, un moft, ceva comod care nu poate da randament ca utilitate in oras. Cat ar fi ea de dotata, tot blocat in trafic esti si trebuie sa stai la rand dupa ceilalti. Daca vrei sa te opresti pe o strada din centru 2 minute sa intri la un magazin, nu poti , ca blochezi circulatia ...deci trebuie sa mergi mai departe minim 100m pana la un loc de parcare de unde sa vii inapoi pe jos si sa mergi inapoi pe jos pana la masina .....practic n-ai castigat aproape nimic fata de situatia in care ai fi mers fara masina. Pe 2 roti esti rege: mergi cand vrei unde vrei, aproape pe oriunde....doar sa ai conditiile climatice propice. Iarna pot merge cu autobuzul/ troleul, ca si pana acum.

 

 

Ce ziceti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@SubInfluentza , dupa ce am citit ultimul tau post, treaba e destul de clara. Tu de fapt deja te-ai hotarat , numai ca ai vrea sa mai auzi pe cineva aici pe forum ca faci alegerea buna. Eu zic sa incepi sa cauti un scuter sau un motor de 500 deja si vezi ce ti s-ar parea mai util. Mult bafta si incidente 0 !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@SubInfluentza , dupa ce am citit ultimul tau post, treaba e destul de clara. Tu de fapt deja te-ai hotarat , numai ca ai vrea sa mai auzi pe cineva aici pe forum ca faci alegerea buna. Eu zic sa incepi sa cauti un scuter sau un motor de 500 deja si vezi ce ti s-ar parea mai util. Mult bafta si incidente 0 !!!

Treaba e ceva mai clara decat la primul post, in sensul ca sunt mai hotarat decat inainte sa aleg 2 roti. Dar am auzit niste pareri foarte contradictorii legat de fiabilitate si costuri.

Adica, un prieten care a avut cateva motoare pana acum (cea mai lunga perioada - 3 ani- yamaha R1 `98, cam 35 000 km in bord) nu avea costuri, nu prea cheltuia in afara de combustibil....nu l-am auzit sa zica vreodata ca e costisitor sa tina motorul. Rareori avea costuri de intretinere. Mergea zilnic cu motorul, + drumuri mai lungi 100-200 km. Uneori tragea destul de tare de ea....si totusi .... se tinea bine (financiar). Dar atunci Honda CB500 cum e ca fiabilitate ? sau honda transalp ? sau un scuter de 250 ? Ce diferenta e intre ele din acest punct de vedere ? E foarte important.

 

Mihaio07 scria mai sus ca sunt o gramada de chestii care se schimba, in mod normal, dupa perioade nu tocmai lungi. Adica motorul consuma benzina si piese o gramada.

 

Care e adevarul adevarat ? Unii , poate din mandrie, omit sa spuna cat ii costa toata distractia asta. Altii, dimpotriva sperie un potential nou motociclist cu avertismente de genul "iti mananca banii pe consumabile". N-as vrea sa raman influentat gresit.

Editat de SubInfluentza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu ma intelegi gresit. Va trebui sa ma crezi pe cuvant cand spun ca nu am niciun interes ca tu sa iti / nu iti cumperi mobra. Dau si eu un sfat subiectiv. Nu insist si nici nu zic sa faci intr-un fel sau altul pentru ca: "de aia". Cam tot ce am zis am argumentat. Daca ar mai face inca 2 3 persoane asa, ar fi suficient incat sa iti faci o idee.

 

Eu tot din postura de student ti-am raspuns. Stiu ce inseamna sa fii stramtorat si mai ales sa ai nevoie de bani atunci cand nu ii ai. Daca ai pasiunea asta si iti doresti neaparat motocicleta (mie nu prea mi s-a parut din felul cum ai pus problema la inceput), pune mana si cumpara-ti motocicleta, ca ai sa stai tot timpul cu grija asta si pana la urma tot o sa iti cumperi.

Daca nu, si te intereseaza in primul rand utilitatea, eu zic ca o masina este indispensabila. Eu sunt tot motociclist convins, dar am la dispozitie masina atunci cand imi trebuie, si am observat ca nu se intampla asa de rar cum m-as fi asteptat.

 

Asa, acum despre costuri, sa detaliez. Ca sa nu "te voi fi influentat" gresit. Este normal ca cineva sa uite pe parcurs ce bani a bagat in mobra, mai ales ca e de genul 1 milion astazi, 3 milioane peste doua saptamani, etc. Doar ca atunci cand iti faci damblalele pe banii tai, altfel tii socoteala.

Deci, o motocicleta in stare buna (eventual noua) are nevoie cam asa (incerc sa fac o sinteza cu valori foarte grosso modo):

- spray curatat + uns lant - aprox 60 RON setul - cam la fiecare 1000 - 2000km

- intretinere filtru de aer - aici depinde daca se curata sau se inlocuieste - 1000km - 3000km

- ulei + filtre - si aici variaza cam mult, in jur de 1 milion schimbul cu tot cu manopera - 6000km

- cauciucuri - depinde de ele, dar cauciucurile trebuie luate noi; sub 7 milioane nu scapi - 6000 - 12000km

- antigel si lichide de frana - nu costa prea mult - la 1 an de zile

- placute de frana - cam 1 mil perechea - la 6000 - 12000 ?

- simmeringuri furca si ulei - cam 2 - 3 milioane cu tot cu manopera - 6000 - 10000km

- kit lant - intre 3 si 5 milioane - 8000 - 15000

 

Si tu daca zici ca faci 100km naveta pe zi, mai adauga si alte plimbari neprevazute si recreative si ai sa vezi cam cati km faci intr-un an. Oricum, intretinerea nu e foarte foarte scumpa.

 

DAR

 

Daca motocicleta e second, si mai ales la 2000E, cam tot ce e mai sus trebuie schimbat. Deodata. Eu la asta ma refeream. Si dupa ce ramai fara niciun ban, o sa iti fie greu "sa o pui pe picioare". Ca sa nu mai zic ca o sa ai de facut cheltuieli serioase si cu echipamentul. O sa iti trebuiasca mai multe din fiecare, pentru ca nu o sa poti sa mergi iarna in echipamentul cu care mergi vara. Deci mai asteapta-te la inca 500 - 700 E.

Si de-abia apoi o sa inceapa loteria mobrei second hand. Poate o sa ai noroc, dar daca ai ghinion o sa mai trebuiasca sa schimbi baterie, cabluri de acceleratie/ambreiaj, bujii, placi de ambreiaj, segmenti, lant de distributie sau mai stiu eu ce.

A da, si ar mai fi ocazionalele cazaturi, de care nu o sa scapi, mai ales la inceput; mai rupi niste manete, niste semnalizari, oglinzi, scarite. Nu sunt scumpe si nici nu se intampla des, nu asta e ideea, ideea e ca se strang.

 

Inca o data iti spun, daca iti doresti motocicleta pentru ca este motocicleta, cumpara. Dar daca o doresti ca "utilitate de zi cu zi", chibzuieste bine.

 

Cat despre fiabilitatea mobrelor, toate japonezele sunt cam la fel, diferenta este facuta in cele mai multe cazuri la felul cum a fost intretinuta si implicit starea in care se afla, mai ales daca e mobra veche si cu multi km. Risc sa spun ca o Honda neintretinuta cu 50000km nu o sa te tina mai mult ca o Kawa intretinuta la aceiasi km doar pentru ca "Honda e Honda". Deci la asta ar trebui sa te uiti in primul rand, nu la fiabiltate.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Mihai, in primul rand iti multumesc pentru parere si detalii. Mi-ar placea si mie sa mai fie si altii ca tine care sa ne deschida ochii ceva mai mult, noua, celor care ne dorim sa fim ca voi, viitori motociclisti.

 

Dintotdeauna mi-am dorit motocicleta (oftez de fiecare data cand vad unul pe strada), am incercat in repetate randuri sa adun bani pentru motor si am avut mult piedici, in primul rand din partea familiei si a apropiatilor ("nu-ti lua motor ca te omori"). Dar asta e alta poveste. E clar ca o sa am candva motor, dar in momentul de fata ma gandesc in primul rand la utilitate si nu la latura frumoasa si relaxanta, la distractia si placerea pe care o ofera o motocicleta deoarece nu am un venit constant, care nu depinde de mine si poate nu e timpul sa ma aventurez la asemenea cheltuieli daca nu sunt in stare (am timp sa ajung si la asta, cand voi ajunge sa-mi castig singur painea).

Pentru a sti daca sunt in stare sau nu, aveam nevoie sa aflu detalii de genul celor expuse de tine mai sus, foarte utile, parerea mea. E deosebit de important sa nu ma apuc sa-mi iau un motor (cu toti banii pe care-i am, in speranta ca e cel mai bun la banii aia) si pe urma sa am surpriza ca mai trebuie sa bag inca o mie sau cine stie cat, ca sa fie in regula + echipament si alte cheltuieli....benzina ramanand pe ultimul plan.

Nu fac naveta zilnic (stau in camin, in Cluj) dar la 1-2 saptamani parcurg distanta aceea de care spuneam. In rest, umblu destul de des in oras si asta ma consuma destul de mult. De multe ori eram satul si cand vedeam si un motor...eram gata. :P

Dintotdeauna mi-am zis "primul meu vehicul va fi motor, urmatorul o masina"....am o admiratie deosebita pentru motociclisti, dar nu pentru cei vitezomani si care sfideaza orice pericol. Am toata stima pentru un motorist calm care tine sub el 150 de cai si stie sa se stapaneasca in primul rand pe el apoi motocicleta. Poate voi ajunge si eu acolo, dar mai intai trebuie sa incep cu ceva mic, care "iarta" ...chiar imi propun sa urmez sfaturile din primul post, mi se par foarte bune sfaturile acelea.

 

Inca o data, multam` de lamuriri, toate bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Statisticile spun ca sansele de a te lovi in cazul unui accident sunt de 48 de ori mai mari decat ale unui automobilist si de 16 ori mai mare de a deceda!! E monstruos daca stai bine si te gandesti.

 

Pericole

Detalii pe care in mod normal nu le-ai lua in considerare pot fi fatale. O fasie de nisip te poate dezechilibra, o frunza uda peste care treci, un viraj abordat gresit, o acceleratie atunci cand nu trebuie, etc..etc.. Dupa cum vezi, toate astea desi par ireale atunci cand esti pe motor trebuie sa le iei in seama. Iar ele se raporteaza direct la dezvoltarea reflexelor si a stilului de mers.

 

Aici sus ai pus motive pentru care sa nu iti cumperi Motocicleta ! indiferent ca e SS sau altceva... nu motive pentru care sa nu iti cumperi SS 600+..

In rest sunt aprecieri facute foarte subiectiv. Minunat post pentru incepatori ! Felicitari si sanatate maxima :chears:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, o motocicleta in stare buna (eventual noua) are nevoie cam asa (incerc sa fac o sinteza cu valori foarte grosso modo):

- spray curatat + uns lant - aprox 60 RON setul - cam la fiecare 1000 - 2000km

- intretinere filtru de aer - aici depinde daca se curata sau se inlocuieste - 1000km - 3000km

- ulei + filtre - si aici variaza cam mult, in jur de 1 milion schimbul cu tot cu manopera - 6000km

- cauciucuri - depinde de ele, dar cauciucurile trebuie luate noi; sub 7 milioane nu scapi - 6000 - 12000km

- antigel si lichide de frana - nu costa prea mult - la 1 an de zile

- placute de frana - cam 1 mil perechea - la 6000 - 12000 ?

- simmeringuri furca si ulei - cam 2 - 3 milioane cu tot cu manopera - 6000 - 10000km

- kit lant - intre 3 si 5 milioane - 8000 - 15000

 

O mica rectificare: simeringuri furca si ulei- sub 1 milion, manopera n-am idee, dar mi se pare exagerat 1-2 milioane...

Editat de Special K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vazusem un CBR F la vreo 70 cai, care era mai digerabil. La 100+ cai incepator fiind, te cam joci cu norocul, indiferent cat de potolit mergi si ce parere ai despre tine. Si pana la urma RR-ul are 120 cai, deci nu faci mai nimic cu F-ul ala de 110. E adevarat ca nu o fi la fel de brutal si agresiv, dar in fond e acelasi motor.

In loc sa iti iei asa ceva, ia-ti mai bine Monster. Nu se compara.

ok :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O mica rectificare: simeringuri furca si ulei- sub 1 milion, manopera n-am idee, dar mi se pare exagerat 1-2 milioane...

 

Nu vorbesc din auzite. Pe mine m-a costat 3 milioane toata distractia. Service "european" la scoruri "europene", cu taxarea pe ora de manopera. Vorba aia, mai bagi o tigara ca ti se urca vaporii de benzina la cap, mai lucrezi la un scuter ca te-ai plictisit de mobra aia nenorocita, cu pauzele platite de cleent bineinteles, mai bagi juma de ora de manopera de la tine ca deh nu e munca usoara... si voila.

Oricum eu am zis ca sunt oarecum subiective datele si ca pot sa varieze, dar daca nu face fiecare cu mana lui, sub 1 milion manopera nu prea iese, ca totusi chiar e ceva de munca.

 

P.S. Depinde acum si de suspensie. A mea era upside down, si trebuiau date ambele jambe jos si manevrate individual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal'tare la toata populatia.

de la vartsa majoratului ma coiesc sa-mi iau si eu un motor. trecura 13 ani d-atunci si-am ramas tot la stadiul ala.

anu' asta insa, cred c-o sa fac pasul si-o sa incerc sa trec la 2 roti.

intrebarea e, ati ghicit, ce sa-mi iau. va zic ce n-o sa-mi iau. nu-mi plac motoarele de viteza. mi se par incomode, plus ca n-am damblaua vitezei.

deci astea pica din start.

imi plac motoarele gen chopper si cele de strada. dar chopperele mi se par mai greu de manevrat. d-aia m-am oprit la ceva street touring sau sport touring.

eu m-am uitat pe la suzuki GSF650 Bandit si la suzuki SV 650. cum priceperea mea in ale motoarelor tinde catre 0, poate ma lamuriti care ar fi diferentele intre astea 2 modele.

is bune ptr mine+inca un pasager (cam 55 kg). eu am 1,9 m inaltime si 103 kg.

 

daca aveti alte recomandari in afara de suzukiurile de mai sus, va rog sa le spuneti. ce ma intereseaza este ca motorul sa fie cat mai fiabil (asta e pe primul loc) si cat mai comod ptr drumuri lungi. nu ma intereseaza aspectul si nici sa ia suta cat mai repede. iar viteza maxima ma lasa rece. daca merge cu maxim 150 e mai mult decat suficient.

si cum ar fi bine sa-l cumpar: de nou sau sh. eu as dispune de un maxim de 6500 euro. si as prefera ceva nou totusi.

hai cu pareri. deci : ce m-ar coafa pe mine, avand in vedere c-o sa fiu motorist de weekend si de asfalt.

merci

Editat de bc_krist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine indreapta-ti atentia catre Suzuki GS 500 sau Honda CB 500.

Cuplul SV-ului si puterea Banditului sunt prea mult pentru o mana neantrenata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

saLut.eu sunt alex .as avea o rugaminte la cei care se pricep cu adevarat la a da sfaturi incepatorilor...eu am doar 16 ani , de la varsta de 14 ani am inceput sa simt o atractie pt motoare ..am avut un piaggio ciao ..un simplu scuter daca l-as putea numo asa...cu care am invatat sa merg printre masini si alte chesti . v-as ruga sa mi spuneti ce scuter mi as putea lua ,care poate fii condus de la 16 ani. nu am de gand sa dau de a1 deoarece nu vreau sa cheltui bani aiurea.mai sunt doar 2 ani si dau de carnet pt A. deci ...lasand la o parte povestile,spuneti-mi va rog frumos ce scuter m-ar putea ajuta sa ma invat cu adevarat ce inseamna sa fii pe 2 roti si nu pe 4. Multumesc.astept sfaturile voastre :-d

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bonnn.. Esti incepator si vrei sa-ti cumperi motocicleta. Nu-i asa?!

Esti confuz, parerile sunt impartite si nu mai intelegi nimic.

In primul rand bine ai venit in lumea pasionatilor de doua roti.

Acesta este un ghid menit sa te ajute in alegerea pe care urmeaza sa o faci.

 

Imaginea conteaza?

Inainte de a te hotari e bine sa iei in considerare cateva din indicatiile “batranilor” care pe viitor te vor alaturi de ei la plimbari. Daca te-ai uitat vreodata pe strada tanjind dupa sunetul motorului care a trecut in viteza warp pe langa tine sau vazand privirile lungi ale fetelor care iti erau alaturi, deja abordezi gresit problema! Cu timpul vei descoperi ca nu inseamna de fapt nimic fata de potentialul pe care il are o motocicleta in sine. Iar pentru asta trebuie sa apuci sa prinzi asta, adica sa supravietuiesti! Nu e spus cu rautate ci doar in baza statisticilor existente. In strainatete termenul medical dat motociclistilor este de "donatori de organe" si nu degeaba. Acum ideea e sa vedem cum te putem ajuta ca sa eviti asta.

 

Din pacate adevarul este ca nimeni nu poate indica ce anume ti s-ar potrivi mai bine! Fiecare ofera experiente unice in felul sau si se poate ca un stil sa ti se potriveasca mai bine decat altul. Se poate ca incepator sa ai formata deja parerea despre ce anume sa-ti cumperi insa experienta ne arata ca multi se reprofileaza pe parcurs, descoperind avantajele si dezavantajele clasei sale. Nu ne bagam aici, alegerea e a ta!

 

Cilindreea

Ceea ce ar trebui sa stii insa se leaga de alegerea cilindreei potrivite. Ca incepator vei fi tentat sa iti iei un motor mare, 600 cmc, 750 cmc, 1.000 cmc... Exista argumente in aceasta privinta: nu trebuie sa-l mai schimbi peste cativa ani, vrei putere si viteza, vecinul are unul si arata bestial, taximetristul de la stop o sa crape cand ii spui cilindreea, etc.. Toate sunt valabile in felul lor si nu suntem aici ca sa le contestam ci sa-ti evidentiem ce inseamna experienta in domeniul moto.

 

De ce "mai mic"?

Limitele de fapt si de drept nu sunt date de catre om ci de catre masinarie. Ce inseamna asta?! De ce se recomanda sa incepi pe ceva mai mic?! Cum se explica asta concret?!

Well, ideea e urmatoarea. Faptul ca te afli pe doua roti te face din start mai vulnerabil. Asta inseamna ca riscul de a avea un accident este de 100 de ori mai mare decat daca te-ai afla intr-o masina, daca nu chiar mai mare. Statisticile spun ca sansele de a te lovi in cazul unui accident sunt de 48 de ori mai mari decat ale unui automobilist si de 16 ori mai mare de a deceda!! E monstruos daca stai bine si te gandesti.

 

Pericole

Detalii pe care in mod normal nu le-ai lua in considerare pot fi fatale. O fasie de nisip te poate dezechilibra, o frunza uda peste care treci, un viraj abordat gresit, o acceleratie atunci cand nu trebuie, etc..etc.. Dupa cum vezi, toate astea desi par ireale atunci cand esti pe motor trebuie sa le iei in seama. Iar ele se raporteaza direct la dezvoltarea reflexelor si a stilului de mers.

 

Limite si reflexe

Ei bine, vorbeam de limitele masinariei... Un motor sport sau sport-touring de exemplu, de 400 cmc, iti va taia din puterea de acceleratie si din viteza. Asta inseamna ca motorul va fi mai turat si va deveni instabil la viteze mari. Ce inseamna concret pentru tine asta? Inseamna ca iti extinde capacitatea de anticipare cu cateva fractiuni de secunda sau chiar o secunda. Un incepator nu stie cum sa reactioneze si este normal sa se panicheze, pentru ca nu are inca reflexele formate. Reflexul inseama a actiona inconstient si impulsiv instantaneu.

 

Ce inseamna "motorul te iarta"?

Un motor de cilindree mare nu iti va oferi acest timp! Prin urmare, riscul de a-l pierde de sub control creste exponential. De asta se spune ca motoarele de cilindree mica “iarta”. De fapt nu te scutesc de greseli insa datorita timpului de reactie iti ofera sansa de a remedia problema in timp util. Alta statistica: accidentul “tipic” moto ofera doar 2 secunde pilotului pentru a actiona corespunzator in vederea evitarii coliziunii! Atunci cand motorul este turat simti mult mai acut viteza si-l simti ca devine instabil. Un motor de 400 poate merge in 140 lejer insa fiind turat te va obliga sa te concentrezi mult mai bine asupra vitezei si conducerii lui. Si asta e valabil.

 

Ce inseamna: "te fura" viteza?

Se spune despre motoarele de cilindree medie si mare ca te “fura” la viteza. Ce inseamna asta concret? Faptul ca poti atinge 200 intr-o depasire de exemplu fara sa realizezi macar. Fiindca tu te concentrezi asupra depasirii nu poti fi atent la indicatorul de viteza. Nici nu este indicat sa pierzi o secunda cu asta! Ei bine, un motor de 1.000 nici nu-l simti la 150 sau 200km/h! Poti sa ai surpriza sa te uiti la bord si sa vezi ca ai viteza asta. De ce nu-l simti? Pentru ca nefiind turat ti se pare ca ai inca o viteza “decenta”.

 

Frana, curbe, pilotaj ... oau!

Nu spunem sa nu te folosesti de potentialul maxim al motocicletei insa asta numai dupa ce esti sigur ca poti reactiona instictiv. Se leaga si de multi alti factori. Sa stii sa franezi corect! Nu numai in functie de situatie dar si de drum! Cand folosesti fata si cand spatele?! Cum te redresezi intr-o curba in care ai intrat prea tare? Cum te inclini? Care e pozitia optima? Vezi, toate sunt lucruri pe care orice ai face nu ai cum sa le inveti din carti sau fiindca ti le spunem noi. Jumatate din accidentele fatale se petrec datorita abordarii necorespunzatoare a unei curbe. Iarasi o statistica demna de luat in seama!

 

Despre "auto-stapanire"

Se invata mergand in functie de situatiile cu care te confrunti. Majoritatea celor care s-au orientat spre motoare mari din prima au cazut, multi sfarsind tragic. Din simplul motiv ca au crezut ca pot stapani motorul. Cum se explica altfel faptul ca in 92% din accidentele moto de pretutindeni sunt implicati incepatori! De stapanit poti sa-l stapanesti insa nu te poti stapani pe tine care il pilotezi, fiindca nu ai experienta necesara de a reactiona in timp util si de a intelege fiecare aspect a ceea ce inseamna a conduce o motocicleta.

 

De ce 2 ani

Nu-ti spunem asta fiindca suntem mai tari ci fiindca in timp experienta ne-a invatat cate ceva. Dupa doi ani vei putea usor sa vinzi motorul si sa treci pe ceva mai mare, fiind sigur ca nu vei pierde nimic din farmecul pe care il are condusul unei motociclete. Insa atunci, chiar daca nu crezi asta acum, o sa ai reflexele formate cat de cat si vei putea intr-adevar sa pilotezi. Cu grija la inceput pentru a invata motorul insa cu siguranta vei privi altfel lucrurile.

 

De ce am spus doi ani? Statisticile mai arata ceva. Accidentele nu se produc din prima. Se produc dupa un an, cand devii sigur pe motocicleta respectiva si incepi sa “risti”. Involuntar vei merge mai violent, vei invata sa te strecori si sa te bagi printre masini, sa te inclini din ce in ce mai pronuntat. E normal! Vei descoperi ca prietenii pe care i-ai facut merg mai tare decat tine si ramai ultimul si incepi sa tragi mai tare de motor. Insa reflexele de care vorbeam nu s-au format inca fiindca nu au avut timp! Si implicit se va intampla si dezastrul.

 

"Nu te-am vazut" ... eterna scuza, si alte pericole

Ca sa intelegi ce inseamna de mai bine de 100 de ori mai periculos de condus decat o masina trebuie sa intelegi ca in trafic motociclistii nu sunt observati! Asta inseamna zilnic masini care schimba banda fara sa te observe, masini care iti taie fata, masini care te imping crezand ca ai loc. Gropi care pentru tine pot fi fatale, linii de tramvai, nisip, portiuni umede, pietoni, etc. Toate intr-o fractiune de secunda, la distanta de o frana pe doua roti si nu pe patru. Iar asta fara sa iei in calcul erorile de pilotaj personale.

 

Astea sunt motivele pentru care se recomanda motociclete "docile" pentru inceput. Iar cuvantul "docil" este unul relativ... Nu te lasa furat de aparente, un supersport de 400 ajunge la urmatorul stop inainte ca ceilalti sa fi plecat macar de pe loc! Multi aud de Rossi insa putin isi aduc aminte de Cagiva Mito de 125 cmc pe care a inceput... Apoi 250, 500 si in final 1000.

 

Viseaza cu ochii deschisi..., timp e destul si gama variata :P

 

Iata statistica celor mai “populare” accidente de pe glob, facuta publica multumita companiilor de asigurari. Cilindreea incepand de la 600>

 

1. Seria Suzuki GSX-R

2. Seria Kawasaki Ninja

3. Suzuki TLR

4. Seria Yamaha YZF

5. Seria Honda CBR

 

Alte statistici:

 

- Portul castii reduce cu 29% sansele unei fatalitati in cazul unui accident. De asemenea, o casca integrala reduce cu 85% riscul unor leziuni la cap in cazul accidentelor usoare, cele mai frecvent intalnite.

 

- Motociclistii implicati in accidente au dovedit a nu stapani "arta" dozarii franei spate si a celei fata. Abilitatea de countersteering a fost de asemenea nula sau redusa.

 

- Prezenta crash bar-urilor a aratat o reducere a leziunilor din zona gleznei si o crestere a celor din zona genunchiului si a zonei superioare a piciorului.

 

- Severitatea leziunilor este direct proportionala cu viteza si masa motocicletei.

 

- Accidentele datorate problemelor tehnice constituie doar 3% din total, majoritatea acestora fiind datorate pierderii controlului in urma unei pene.

 

- Intersectiile sunt cele mai frecvente locatii ale accidentelor moto, de cele mai multe ori celalalt vehicul ignorand dreptul de prioritate al motocicletei.

 

Alta f. importanta:

 

- Mai mult de jumatate din accidentele moto au implicat piloti cu experienta de pana la 5 luni pe motocicleta respectiva, totalul experientei moto a pilotului fiind pana in 3 ani!

 

Acum fuga la pusculita :D

Asfalt uscat si bine ai venit printre noi! ;)

 

Nu uita: ti se poate intampla si tie!

mda multumesc pt toate informatiile,adevaru e ca pt incepator prind fff bine....mai ales ca peste o luna dau examen ...deci mi-a prins bn :P :blbl: :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare vreau sami iau motor de 125 cc (sunt incepator) si nu stiu ce sami iau mam gandit initial la o cagiva mito 125 uni miau zis de aprillia rs sau cv de genu de 125 si alti de cbr de 125 habar nam care e mai buna. vreau sa iau in considerare k e roata mai mica si pot cadea mai usor asa :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut! sunt super-mega incepator, am 1,90 si 105 kg. vreau sa imi iau si eu un motor pt ca sunt turbat dupa motoare si ma gandesc la o honda transalp sau o yamaha tenere. care dintre ele ma sfatuiti sa-l achizitionez? mentionez ca sunt foarte cumpatat in ceea ce priveste viteza. conduc de ceva ani "conserve" si am vazut ca viteza nu duce la nimic bun. deci, departe de mine gandul ca ma voi da cu motorul in mare viteza. mai bine incet si sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate...se pare ca avem si batrani care sa ne spuna de bine...asfalt uscat!

 

o intrebare vreau sami iau motor de 125 cc (sunt incepator) si nu stiu ce sami iau mam gandit initial la o cagiva mito 125 uni miau zis de aprillia rs sau cv de genu de 125 si alti de cbr de 125 habar nam care e mai buna. vreau sa iau in considerare k e roata mai mica si pot cadea mai usor asa :(

:D si eu sunt incepator...iti recomand aprilia rs 125 sau yzf r125 nu iti face probleme de marimea rotii...majoritatea motoarelor de 125 nu le au mai mari de 13 cm grosime...sunt facute subtiri ca sa fuga motoru:)asa cred eu...iti doresc asfalt uscat si sa iti iei motor, sa ne arati poze cu el:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Acum fac chestionare, luni am examen. Am 1.95 si 105kg. Majoritatea motoarelor pe care m-am urcat la scoala mi se par incomode, pentru ca trebuie sa stau cu genunchii sub mine. Cel mai bine m-am simtit pe un Dominator, insa asta vibreaza ca dracu, deci nu imi place.

 

Imi curge balutsa dupa Africa Twin, insa pe unele forumuri, oamenii nu o recomanda pentru incepatori.

 

De asemenea, vreau sa fie SH si mai ales "sa ma ierte".

 

Voi ce mi-ati recomanda avind in vedere ca vreau sa ma simt bine la drum, merg decent si in 2 ani vreau sa ma duc pina in India pe motor si sa ma dau pe acolo impreuna cu o gasca de alti dementi.

 

Multumesc,

 

Vampi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Acum fac chestionare, luni am examen. Am 1.95 si 105kg. Majoritatea motoarelor pe care m-am urcat la scoala mi se par incomode, pentru ca trebuie sa stau cu genunchii sub mine. Cel mai bine m-am simtit pe un Dominator, insa asta vibreaza ca dracu, deci nu imi place.

 

Imi curge balutsa dupa Africa Twin, insa pe unele forumuri, oamenii nu o recomanda pentru incepatori.

 

De asemenea, vreau sa fie SH si mai ales "sa ma ierte".

 

Voi ce mi-ati recomanda avind in vedere ca vreau sa ma simt bine la drum, merg decent si in 2 ani vreau sa ma duc pina in India pe motor si sa ma dau pe acolo impreuna cu o gasca de alti dementi.

 

Multumesc,

 

Vampi

 

 

 

eu vreau sa merg la scoala in august pt ca atunci am timp. toata lumea cu care am vorbit despre ce motocicleta sa-mi iau mi-a recomandat cu caldura honda transalp cu care, daca nu te mananca manutele nu ai de ce sa iti faci probleme si mai e si mai fiabila decat de africa twin sau dominator. eu am 1,90 m si 102 kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine m-am simtit pe un Dominator, insa asta vibreaza ca dracu, deci nu imi place.

Imi curge balutsa dupa Africa Twin, insa pe unele forumuri, oamenii nu o recomanda pentru incepatori.

De asemenea, vreau sa fie SH si mai ales "sa ma ierte".

Voi ce mi-ati recomanda avind in vedere ca vreau sa ma simt bine la drum, merg decent si in 2 ani vreau sa ma duc pina in India pe motor si sa ma dau pe acolo impreuna cu o gasca de alti dementi.

 

Iti place Dominatorul, dar nu iti plac vibratiile => enduro-touring V2.

S-ar putea ca Africana si SuperTenere sa fie prea mari si grele pentru incepatori, asa ca mai ramane Transalpul.

Desi pentru o calatorie in India, mai bine ti-ar sta pe una dintre cele doua "vaci".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

salut tuturor. io o sa fac scoala in maxim o luna, imi plac motoarele street-enduro si/sau enduro, cu toate ca si viteza imi place, dar in primul rind ceea ce spunea si cel care e deschis topicul in primul rind acomodarea. vreau sa-i cumpar unui amic motorul (vechi) un Kawasaki KLE, care mi se pare splendid. este exact ceea ce imi doresc pentru inceput. inalta, putin de teren, numai buna pe sosea si usurica cit de cit. ce parere aveti?

 

drum bun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok. ati bagat groaza in mine :scratch: . voi avea in curand o honda cbr 600 f3 si deja ma gandesc sa ma joc putin putin pe poligon, dat fiind ca sunt incepator. oricum cred ca ma voi uita regulat pe forum sa ma racoresc putin, pentru a nu ma tine de prostioare. :kali:

Editat de gusy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...