Sari la conținut

Motor de Enduro ca proiect.


Razvan1210
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

Dupa cum spune si titlul sunt in cautare unei motociclete de enduro  sub 2000 ca pret initial(poate fi si defecta) pe care sa o refac cap coada.Un buget de aprox 1000-1500 pentru piese. Am experienta ca mecanic la masini si am scule.De mult mi am dorit un motor de enduro ca proiect la care sa lucrez eu personal.Nimic nu se compara cu ceva facut de tine personal la care ai pus suflet. Vreau ceva de 250 4t sau mai mare.Un motor care imi permite sa cresc impreuna cu el. Cel mai mult ma intereseaza fiabilitatea si pretul pieselor,plenitudinea si usurinta cu care se obtin aceste piese.Nu vreau sa astept saptamani dupa ele. Faptul ca necesita intretinere mai ampla nu conteaza asa mult pentru mine. Candidatii sunt honda crf 250,yamaha yzf 250 si alegerea inimii husaberg fe 450 sau 600.Imi place mult opera suedezilor,cat de compacte sunt si unice.Desi am auzit ca nu sunt tocmai fiabile si judecand dupa pretul initial nici ieftine la intretinere. Cei care ati avut mai multe marci ce imi sugerati? as vrea experiente personale.Puteti sugera si alte marci,doar sa nu fie chinezesti.

Multumesc!

Editat de Razvan1210
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Razvan1210 a spus:

Da.Evident

evident pentru tine....

 

Considerand fiabilitatea si oportunitatea de reparatie in regie proprie, probabil ar merita sa te orientezi spre un DR, XT, TT, XR si de preferat deja inmatriculat.

Provocarile tehnice sa scori un Enduro "factory racing" la lumina vor fi cu buget mare si posbil cu multe scule speciale. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, florinelu07 said:

evident pentru tine....

 

Considerand fiabilitatea si oportunitatea de reparatie in regie proprie, probabil ar merita sa te orientezi spre un DR, XT, TT, XR si de preferat deja inmatriculat.

Provocarile tehnice sa scori un Enduro "factory racing" la lumina vor fi cu buget mare si posbil cu multe scule speciale. 

Mersi. Deci imi sugerezi ceva dual sport. Problema cu astea e ca sunt grele in comparatie cu ceva enduro.Am uitat sa mentionez asta.O sa iau in calcul. Xr imi face cu ochiul. Acum sa ma intorc la intrebarea initiala.E o diferenta intre producatori la cat de greu sau usor se gasesc piesele? La honda mea pe 4 roti imi cresc peri albi cand caut piese oem noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, Razvan1210 a spus:

Salutare!

Dupa cum spune si titlul sunt in cautare unei motociclete de enduro  sub 2000 ca pret initial(poate fi si defecta) pe care sa o refac cap coada.Un buget de aprox 1000-1500 pentru piese. Am experienta ca mecanic la masini si am scule.De mult mi am dorit un motor de enduro ca proiect la care sa lucrez eu personal.Nimic nu se compara cu ceva facut de tine personal la care ai pus suflet. Vreau ceva de 250 4t sau mai mare.Un motor care imi permite sa cresc impreuna cu el. Cel mai mult ma intereseaza fiabilitatea si pretul pieselor,plenitudinea si usurinta cu care se obtin aceste piese.Nu vreau sa astept saptamani dupa ele. Faptul ca necesita intretinere mai ampla nu conteaza asa mult pentru mine. Candidatii sunt honda crf 250,yamaha yzf 250 si alegerea inimii husaberg fe 450 sau 600.Imi place mult opera suedezilor,cat de compacte sunt si unice.Desi am auzit ca nu sunt tocmai fiabile si judecand dupa pretul initial nici ieftine la intretinere. Cei care ati avut mai multe marci ce imi sugerati? as vrea experiente personale.Puteti sugera si alte marci,doar sa nu fie chinezesti.

Multumesc!

Misto initiativa. Cred totusi ca nu poti scoate ceva complet cu bugetul pe care il ai.

Daca te apuci poate pui aici proiectul si progresul.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, Razvan1210 a spus:

E o diferenta intre producatori la cat de greu sau usor se gasesc piesele? La honda mea pe 4 roti imi cresc peri albi cand caut piese oem noi.

 

DA! La Honda (auto & moto) vin chiar repede, 7-10 zile, la fel Yamaha și Kawasaki. La kktm în schimb... 🤦‍♂️ Și sunt și idioți, dau 3-5 zile termen inițial și se tot lungește (mai repede de 3 săptămâni n-am primit niciodată nimic), nu poți obține o estimare exactă, și - cel mai mișto - nu poți anula o comandă care întârzie, o livrează idioții și după 5 luni. :moron:

Pt Honda cred că tre să-ți schimbi furnizorul dacă zici că ai probleme. 

Nu vrei un kktm lc4 640? E proiect personal dar nu prea am timp + că mi s-a cam luat de el. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, ENEOS said:

 

DA! La Honda (auto & moto) vin chiar repede, 7-10 zile, la fel Yamaha și Kawasaki. La kktm în schimb... 🤦‍♂️ Și sunt și idioți, dau 3-5 zile termen inițial și se tot lungește (mai repede de 3 săptămâni n-am primit niciodată nimic), nu poți obține o estimare exactă, și - cel mai mișto - nu poți anula o comandă care întârzie, o livrează idioții și după 5 luni. :moron:

Pt Honda cred că tre să-ți schimbi furnizorul dacă zici că ai probleme. 

Nu vrei un kktm lc4 640? E proiect personal dar nu prea am timp + că mi s-a cam luat de el. 

Ktm nu vreau.

23 minutes ago, cristache said:

Piese pt XR nu se gasesc usor in Europa, gasesti totul in State.

Acuma ma uitam.2 de vanzare la noi.Sunt rare.deci adio dezmembrari.din state e scump transportul.Mersi

17 minutes ago, therocketscientist1 said:

Misto initiativa. Cred totusi ca nu poti scoate ceva complet cu bugetul pe care il ai.

Daca te apuci poate pui aici proiectul si progresul.

Succes!

Asta e doar investitia initiala sa ma pot da cu el.In timp mai investesc incetisor si la partea estetica.Cand ma hotarasc ce sa iau si gasesc ceva pe placu meu revin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Razvan1210 a spus:

Ktm nu vreau.

Argumenteaza dece nu.

Exc 520 / 525 ar fii o varianta foarte buna pentru proiect, dupa parerea mea.

Gasesti piese usor, mai performant decat orice XR, XT, TT, DR... mai fiabil decat husaberg.

 

Am avut un exc 520, care cu ~2000 E cheltuiti pe parcursul a 3 ani, l-am resuscitat dintr-o stare destul de proasta in buna - foarte buna, as zice....

Am vandut-o deoarece aveam impresia ca am nevoie de ceva ce necesita mentenanta mai putina (nu aveam curte / garaj la momentul respectiv) si asa am luat un Yamaha TT600R.

Intradevar, are nevoie de mentenanta mai putina, dar la performante e diferenta foarte mare intre ele, plus ca la TT ma chinuiesc sa gasesc piese, care gaseam foarte usor la KTM.

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

37 minutes ago, pepsi said:

Argumenteaza dece nu.

Exc 520 / 525 ar fii o varianta foarte buna pentru proiect, dupa parerea mea.

Gasesti piese usor, mai performant decat orice XR, XT, TT, DR... mai fiabil decat husaberg.

 

Am avut un exc 520, care cu ~2000 E cheltuiti pe parcursul a 3 ani, l-am resuscitat dintr-o stare destul de proasta in buna - foarte buna, as zice....

Am vandut-o deoarece aveam impresia ca am nevoie de ceva ce necesita mentenanta mai putina (nu aveam curte / garaj la momentul respectiv) si asa am luat un Yamaha TT600R.

Intradevar, are nevoie de mentenanta mai putina, dar la performante e diferenta foarte mare intre ele, plus ca la TT ma chinuiesc sa gasesc piese, care gaseam foarte usor la KTM.

E un brand Premium cand vine vorba de achizitie initiala si piese.Ce vinde Eneos e si grea.147 kg. de la 109 la 147 e diferenta mare. Mersi de sfat.Ma uitam azi dupa diverse piese la diferite modele si asa e.Are logica' brand european,piese europene.Nu ma dau in vant dupa diferente de performanta neaparat.Plus ca vreau sa invat,pe doua roti sunt la inceput.Imi trebuie ceva manevrabil,fiabil cu performanta decenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.03.2022 la 8:59, Razvan1210 a spus:

Salutare!

Dupa cum spune si titlul sunt in cautare unei motociclete de enduro  sub 2000 ca pret initial(poate fi si defecta) pe care sa o refac cap coada.Un buget de aprox 1000-1500 pentru piese. Am experienta ca mecanic la masini si am scule.De mult mi am dorit un motor de enduro ca proiect la care sa lucrez eu personal.Nimic nu se compara cu ceva facut de tine personal la care ai pus suflet. Vreau ceva de 250 4t sau mai mare.Un motor care imi permite sa cresc impreuna cu el. Cel mai mult ma intereseaza fiabilitatea si pretul pieselor,plenitudinea si usurinta cu care se obtin aceste piese.Nu vreau sa astept saptamani dupa ele. Faptul ca necesita intretinere mai ampla nu conteaza asa mult pentru mine. Candidatii sunt honda crf 250,yamaha yzf 250 si alegerea inimii husaberg fe 450 sau 600.Imi place mult opera suedezilor,cat de compacte sunt si unice.Desi am auzit ca nu sunt tocmai fiabile si judecand dupa pretul initial nici ieftine la intretinere. Cei care ati avut mai multe marci ce imi sugerati? as vrea experiente personale.Puteti sugera si alte marci,doar sa nu fie chinezesti.

Multumesc!

Problema pe care foarte multi motociclisti o au, este aceea in care ei confunda Motocross (CRF250/YZF250) cu Enduro (FE450).

Daca ar fi sa facem o paralela cu lumea auto, plastic vorbind, Motocross = WRC iar Enduro = offroad hardcore stil buggy.

Sunt foarte multe diferente intre Motocross si Enduro.

 

La 16.03.2022 la 9:42, Razvan1210 a spus:

Mersi. Deci imi sugerezi ceva dual sport. Problema cu astea e ca sunt grele in comparatie cu ceva enduro.Am uitat sa mentionez asta.O sa iau in calcul. Xr imi face cu ochiul. Acum sa ma intorc la intrebarea initiala.E o diferenta intre producatori la cat de greu sau usor se gasesc piesele? La honda mea pe 4 roti imi cresc peri albi cand caut piese oem noi.

Daca tu intentionezi sa mergi pe drumuri de Nissan Patrol, o motocicleta de Adventure/DualSport de moda veche va fi mai mult decat suficienta.

Incepator fiind probabil ca nu ai antrenament/exercitiu destul, ca sa intelegi ceva dintr-o motocicleta de hardenduro sau de motocross.

 

Chiar daca tu stii sa iti repari motocicleta singur, NU te uita la porcarii sub 3500e. Te bucuri ca dai acum 2000e pe o motocicleta de competitie iar la sfarsit daca aduni, te costa tot 4000e + zile pierdute, weekend-uri pierdute, timp pierdut, care este mai scump decat orice, in opinia mea.

O motocicleta IEFTINA inseamna costuri serioase (sa zicem ca nu ar fi asta o problema) + weekend-uri sau iesiri stricate ca stare de spirit, se strica nu stiu ce porcarie, nu porneste, mai rau....te lasa in padure. Nu e de joaca cu "gunoaie" cand mergi la padure, hai pe asfalt poti sa mergi si cu o motocicleta de 1000e pt ca esti in civilizatie, ai sosea, drum, retea la telefon, acces la o mancare calda, alti conducatori auto te pot vedea/raporta/ajuta in caz de problema.

 

In padure....sa iti faca motocicleta o surpriza..........cam nasol, se lasa frigul rapid, se intuneca mai rapid in padure, toamna cand frunzele astern un covor peste pamant, totul pare sa fie la fel chiar daca stii traseul ca si rutina, reteaua de telefon mobil in 50% din cazuri NU exista.

BONUS de cele mai multe ori 99% in cazul motocicletelor de competitie (Motocross sau Enduro) un pret ieftin inseamna un proprietar care da o teapa mai departe de la naiv la naiv, ca sa ma exprim elegant.

 

Cand cumperi o asemenea motocicleta de competitie SH faptul ca are 50h sau 500h sau faptul ca scrie pe ea KTM/YAMAHA/ 'Onda/Husaberg este IRELEVANT, cand cumperi SH cumperi mentenanta, marca si nr de ore este pt naivi.

Degeaba cumperi tu o Yamaha (la pret "bun") care sa zicem ca ar avea 100h, pt ca zice Ionel si Costel ca Yamaha "ie fiabile nu ca KTM", cand tu poti pierde un KTM (scump in opinia ta si a altora) cu 400-500h in stare mecanica perfecta, dar ..........Ionel si Costel stiu ei ca KTM nu "ie fiabile" + colac peste pupaza, la 500h "Domnule asta e direct pt REMAT". Depinde de cum a fost intretinuta.

 

Daca NU vrei sa ai costuri si vrei sa mergi linistit, cu o panta de evolutie a ta in aptitudini, foarte slaba, un DualSport isi face treaba.

Eu am mers si putin mai .... agresiv sa zicem cu Honda Dominator 650 si am fost relativ multumit, suspensiile nu prea fac fata sariturilor sau mersului agresiv din damb in damb dar.......it will do the job, iar pe "drumuri" rute de Nissan Patrol  (nu drumuri forestiere de Duster) Dominatorul este foarte OK + ca este relativ usor 165kg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna ultima postare

cam asa e,mai bine iti iei ceva potrivit/bun chiar daca dai un ban,sa ai distractie fara probleme si experimente aiurea,iar daca ai asa chef de munca si reparatii mai bine le faci clientilor,evident contracost

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Bigfoot, pe vremea mea motocros însemna competiție pe traseu închis, relativ scurt, care se parcurgea de mai multe ori în manșe de 20 - 30 min + 1 tur, deci nu văd cum poți compara asta cu wrc, rally în general, care are n probe speciale distincte care se parcurg cap-coadă (chiar dacă unele se repetă de 2-3 ori), trasee de legătură în trafic deschis, totul întins pe 3-4 zile din care în 2 piloții stau în mașini de dimineață până seara! Absolut nici o legătură între cele 2.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
La 16.03.2022 la 8:59, Razvan1210 a spus:

Salutare!

Dupa cum spune si titlul sunt in cautare unei motociclete de enduro  sub 2000 ca pret initial(poate fi si defecta) pe care sa o refac cap coada.Un buget de aprox 1000-1500 pentru piese. Am experienta ca mecanic la masini si am scule.De mult mi am dorit un motor de enduro ca proiect la care sa lucrez eu personal.Nimic nu se compara cu ceva facut de tine personal la care ai pus suflet. Vreau ceva de 250 4t sau mai mare.Un motor care imi permite sa cresc impreuna cu el. Cel mai mult ma intereseaza fiabilitatea si pretul pieselor,plenitudinea si usurinta cu care se obtin aceste piese.Nu vreau sa astept saptamani dupa ele. Faptul ca necesita intretinere mai ampla nu conteaza asa mult pentru mine. Candidatii sunt honda crf 250,yamaha yzf 250 si alegerea inimii husaberg fe 450 sau 600.Imi place mult opera suedezilor,cat de compacte sunt si unice.Desi am auzit ca nu sunt tocmai fiabile si judecand dupa pretul initial nici ieftine la intretinere. Cei care ati avut mai multe marci ce imi sugerati? as vrea experiente personale.Puteti sugera si alte marci,doar sa nu fie chinezesti.

Multumesc!

 

Sunt foarte multe chestii care nu se leaga in ce spui tu:

- mecanici care sa aiba in vocabular cuvinte gen plenitudine

- practicanti de off-road care sa viseze la restaurat flinte

- amestecat motoare de cross in discutii despre enduro 

- mentiuni despre produse chinezesti intr-un topic despre enduro  

 

* CRF si YZF sunt motocross. Suspensii de aterizat de la 5m si cutie gandite sa explodeze la piscarea gazului - caracteristici ce le fac motoare cu care sa iti curmi aerul si viata pe trasee tehnice de enduro. 

* FE 450 este enduro. In functie de generatie bagi necuratul in casa sau nu. La bugetul tau, o sa te poti apuca de scris manuale tehnice de la zero. Husele vechi sunt legendare pentru ce intrupari ale geniului tehnic erau. Not.

* Husa 600 e de dat pomana la dusmani. Slabe sanse sa mai gasesti chiar si ruginite prin garaje. Au fost atat de bune incat cred ca sunt toate topite la ora topicului asta. Sa iei tu una ce a scapat de Remat, well, alegerea ta si bucuria nesperata a vanzatorului. 

 

Daca vrei sa te dai:

* peisagistic + sosea - iti trebuie motor de adventure, nu enduro (gen 600/650, japoneze)

* strict peisagistic, fara sosea sau cat mai putina - iti trebuie un dual sport (gen 400-450, japoneze majoritatea, DRZ, XR, CRF-uri mai noi (250, 300 cmc) daca esti max 100 kg cu echipament ud pe tine)

* enduro - inseamna ca ai nevoie de utilaje, nu de piese de muzeu in care bagi inca o data valoarea lor ca sa ai doar niste piese de muzeu cu aspect de expozitie. 

Este ca si cum ai spune ca vrei sa te pregatesti pentru Turul Ciclistic al Romaniei pe un Pegas din 1980

 

Enduro-ul este un sport. In orice sport ai nevoie de echipament de concurs. 

Pentru integritatea ta fizica elementul cel mai important, dpmdv, la enduro este suspensia. Abia dupa aceea putem vorbi si despre motor, cutie, ciclistica.  

O suspensie ieftina (combinata cu o ciclistica proasta) inseamna pierderea instantanee a controlului. Care inseamna de la orgoliu ranit, portofel ranit, vizitat ambulanta, vizitat spital sau, ffff rar, mai grav de spital. 

Dpmdv, pentru enduro, cu cat mai noua o motocicleta, cu atat mai bine. 

 

Vei pierde timp, bani si nervi din viata ta restaurand vechituri, daca chiar vrei sa faci enduro si tii neaparat sa o faci cum zici tu. 

Daca totusi vrei sa fortezi si sa te dai enduro cu un adventure sau cu un dual sport, vei ajunge la paragraful in care povesteam consecintele unei suspensii slabe calitativ. 

Tine cont si de faptul ca nu vei gasi componente de top pentru adventure-uri si dual-sporturi.

Decat f greu si/sau f scumpe

Fiindca sunt motociclete non competitionale prin definitie si nimeni nu a prea produs componente tehnice de calitate sau de curse pt ele, fiindca nu aveau clientela nici pe hartie de cele mai multe ori.  

Cine vroia enduro, schimba motocicleta nu se apuca sa schimbe motor, suspensii, roti, cadru, electrica, plastice, etc. 

 

Cu cat te dai mai mult off, cu atat bate-ti mai putin capul cu elemente/piese/accesorii de look inutile. 

 

Schiurile si claparii mei nu vreau sa fie niste vechituri cu suflet, cu care am pierdut o vara si o avere sa le reconditionez.

Vreau sa fie ultima tehnologie si sa isi faca treaba impecabil din prima secunda in care le-am scos din magazin.

 

Cred ca este gresita abordarea cu reconditionat si pus suflet in unelte hyper depasite, dar asta este parerea mea. 

 

 

 

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fiu si eu in spiritul colegilor, dau cateva exemple despre motoare de enduro la care"reconstructia" e o pierdere de timp si de bani.

1. Avem un coleg pe aici pe forum, unul cu un XR400. De vreun an jumatate se tot chinuie si cere pareri, ca ii pierde putere in ture, sau i se intrerupe, ceva asemanator. A schimbat omul carburatorul (500 euro), a stat si a masurat impulsuri, electrice, etc, motocicleta face la fel dupa un an  de chin pe forumul asta. I s-a spus sa o arunce, dar el e ferm pe pozitie ca o repara.

2. Prima mea motoccleta de enduro a fost o Husqvarna TE610 din 1996. Luata ieftin, dupa buget, 750 euro. Stare tehnica buna, cu singura problema ca dupa 1-2 ture trebuia sa ii schimbi bujia, altfel pornea greu. Manca bujii pe paine, problema des intalnita la model, de la aprindere. O aprindere aftermarket ar fi dublat valoarea motocicletei (500 euro plus transport, taxe import, etc).

3. Am avut un coleg care a luat un EXC 200 la pret bun. Apoi a inceput sa-l desfaca, voia el sa il faca "perfect". Si a observat probleme destul de mari la multe componente, de a trebuit sa schimbe cilindru, cartere de la motor, roata spate, si nu mai stiu eu cate componente. La fel, a dublat valoarea motocicletei in scurt timp.

 

Concluzia: un motor cu care faci sport nu e un motor de bibilit, de luat in stare proasta ca sa il faci tu mai incolo. E un motor in care bagi banii la inceput, in stare buna, apoi tu doar il mentii la starea actuala: cand are nevoie de consumabile, i le dai, nu te zgarcesti.

 

Revenind la marci de motoare, as avea cateva sfaturi.

In primul rand, spui ca nu vrei KTM. Ciudat, toata lumea enduro se invarte in jurul KTM-ului. Si asta din pricina ciclisticii, care e cea mai buna la EXC-uri. Nu motoarele in sine, ci suspensiile, distributia greutatii, per total ciclistica. Fie KTM-ul cat de stricacios o fi, cand faci o urcare la limita cu un EXC iar cu alte marci te opresti la jumatate, nu mai vrei alte marci.

Parerea mea e sa te uiti si dupa KTM-uri. Un EXC 250 4T de prin 2006 ar trebui sa fie pana in 2500, hai 3000 euro daca e in stare f buna (eu totusi spun ca ar fi bine pentru achizitie sa-ti stabilesti de la inceput minim 3000 euro)

Apoi poti sa te mai uiti la alte marci care nu sunt atat de cunoscute in afara ariei enduro. GasGas-ul, la un moment dat (2009-2010) a facut motoare bune de hard-enduro. Poti gasi un EC 250 din acea perioada. Dupa o vreme au dat-o in bara, prin 2014 scosesera niste motoare chipurile mai bune, insa mult mai grele, apoi au intrat in faliment. Tot KTM-ul i-a cumparat, acum marca GasGas apartine grupului KTM.

Mai e Beta, motoare bune, italiene, se bat cu KTM-ul la toate competitiile hard-enduro. Cred ca prin 2013 au scos primele motoare, insa chiar sunt bune (cu exceptia suspensiilor, care sunt mediocre: eu tocmai m-am saturat de suspensiile la beta mea si am facut marele pas catre Ohlins).

Husaberg au fost niste motoare suedeze pe la inceputuri. In 2001-2005 stiu ca erau recunscute ca fiind extrem de usoare fata de concurenta, insa cu probleme majore la pornire. Te chinuiai de-ti iesea sufletul cateodata doar ca sa le pornesti. In 2011 au fost cumparati de KTM, si i-au tinut pana prin 2014. Eu as recomanda doar varianta 2011-2014. 

Husqvarna de prin 2008 pana in 2013 a fost detinuta de BMW. Motoare foarte fiabile, ca la BMW, insa ciclistica la hard-enduro nu a fost cea mai buna. Am avut ceva din vremea respectiva, per total am fost multumit. Poti sa cauti o Husqvarna TE250 sau TE310 din perioada respectiva. Dupa 2014 au fost cumparati tot de KTM, au devenit EXC-uri cu alte haine. Atentie, daca inainte de 2014 modelul TE250 insemna motor in 4 timpi de 250, dupa 2014 acest nume i s-a dat modelului in 2T.

Yamaha e f fiabila la hard-enduro, insa de prin 2008-2010 nu a mai scos nimic. Dar tu vrei hard-enduro, adica modelul WR250F. Sigur nu vrei YZF, ca ala e de motocross si-ti blestemi zilele daca faci enduro pe motoare de motocross. Si, atentie, mai exista si modelul WR250R, care e dual-sport, mai greu cu 20 kg.

Honda, la fel, de prin 2010 parca nu a mai scos modele noi. Modelul de hard-enduro e CRF250X. Exista si modelul de motocross, CRF250R, insa, la fel, nerecomandat. Si nu stiu de ce, dar parca am auzit de probleme la Honde, ceva cu supapele, probleme specifice CRF-ului 250X. Nu as putea sa-ti confirm 100%, dar parca asa stiam, ca au existat probleme.

 

Bafta in alegere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 3/19/2022 at 6:12 AM, _Raul_ said:

 

Sunt foarte multe chestii care nu se leaga in ce spui tu:

- mecanici care sa aiba in vocabular cuvinte gen plenitudine

- practicanti de off-road care sa viseze la restaurat flinte

- amestecat motoare de cross in discutii despre enduro 

- mentiuni despre produse chinezesti intr-un topic despre enduro  

 

* CRF si YZF sunt motocross. Suspensii de aterizat de la 5m si cutie gandite sa explodeze la piscarea gazului - caracteristici ce le fac motoare cu care sa iti curmi aerul si viata pe trasee tehnice de enduro. 

* FE 450 este enduro. In functie de generatie bagi necuratul in casa sau nu. La bugetul tau, o sa te poti apuca de scris manuale tehnice de la zero. Husele vechi sunt legendare pentru ce intrupari ale geniului tehnic erau. Not.

* Husa 600 e de dat pomana la dusmani. Slabe sanse sa mai gasesti chiar si ruginite prin garaje. Au fost atat de bune incat cred ca sunt toate topite la ora topicului asta. Sa iei tu una ce a scapat de Remat, well, alegerea ta si bucuria nesperata a vanzatorului. 

 

Daca vrei sa te dai:

* peisagistic + sosea - iti trebuie motor de adventure, nu enduro (gen 600/650, japoneze)

* strict peisagistic, fara sosea sau cat mai putina - iti trebuie un dual sport (gen 400-450, japoneze majoritatea, DRZ, XR, CRF-uri mai noi (250, 300 cmc) daca esti max 100 kg cu echipament ud pe tine)

* enduro - inseamna ca ai nevoie de utilaje, nu de piese de muzeu in care bagi inca o data valoarea lor ca sa ai doar niste piese de muzeu cu aspect de expozitie. 

Este ca si cum ai spune ca vrei sa te pregatesti pentru Turul Ciclistic al Romaniei pe un Pegas din 1980

 

Enduro-ul este un sport. In orice sport ai nevoie de echipament de concurs. 

Pentru integritatea ta fizica elementul cel mai important, dpmdv, la enduro este suspensia. Abia dupa aceea putem vorbi si despre motor, cutie, ciclistica.  

O suspensie ieftina (combinata cu o ciclistica proasta) inseamna pierderea instantanee a controlului. Care inseamna de la orgoliu ranit, portofel ranit, vizitat ambulanta, vizitat spital sau, ffff rar, mai grav de spital. 

Dpmdv, pentru enduro, cu cat mai noua o motocicleta, cu atat mai bine. 

 

Vei pierde timp, bani si nervi din viata ta restaurand vechituri, daca chiar vrei sa faci enduro si tii neaparat sa o faci cum zici tu. 

Daca totusi vrei sa fortezi si sa te dai enduro cu un adventure sau cu un dual sport, vei ajunge la paragraful in care povesteam consecintele unei suspensii slabe calitativ. 

Tine cont si de faptul ca nu vei gasi componente de top pentru adventure-uri si dual-sporturi.

Decat f greu si/sau f scumpe

Fiindca sunt motociclete non competitionale prin definitie si nimeni nu a prea produs componente tehnice de calitate sau de curse pt ele, fiindca nu aveau clientela nici pe hartie de cele mai multe ori.  

Cine vroia enduro, schimba motocicleta nu se apuca sa schimbe motor, suspensii, roti, cadru, electrica, plastice, etc. 

 

Cu cat te dai mai mult off, cu atat bate-ti mai putin capul cu elemente/piese/accesorii de look inutile. 

 

Schiurile si claparii mei nu vreau sa fie niste vechituri cu suflet, cu care am pierdut o vara si o avere sa le reconditionez.

Vreau sa fie ultima tehnologie si sa isi faca treaba impecabil din prima secunda in care le-am scos din magazin.

 

Cred ca este gresita abordarea cu reconditionat si pus suflet in unelte hyper depasite, dar asta este parerea mea. 

 

 

 

 

 

Multumesc! Apreciez feedback ul! In primul rand tin sa mentionez ca nu am pregatire formala de mecanic.Imi place si o fac strict pentru mine.Am inceput cu masina pe care o am.Accord cl9 type s.Practic am reinviat o din morti.A durat un an si a costat multi bani dar...merita.Mesteritul si procesul de invatare pentru mine sunt parte din distractie.Da,mai sunt si de astia! Cand vine vorba de motociclism nu stiu mai nimic.M am incurcat in termeni si toate cele,adevarat.

Sunt la inceput.Vreau sa invat.Eu nu stiu cu ce se mananca motociclismul,mai ales enduro.Exclus sa ma dau competitiv,inca.Poate candva....Cu siguranta daca o fac va fi cu o motocicleta noua.

Eu stau la tara.Km si km de padure si drumuri de tara.Pe aici in special vreau sa ma dau.As vrea si sa o inscriu.Am vazut destule crf uri de 250 inscrise de vanzare,de exemplu.

Am 65 de kg.De asta vreau ceva usor.De 600 sau mai mari exclus.

 

22 hours ago, mircea.cazachevici said:

Ca sa fiu si eu in spiritul colegilor, dau cateva exemple despre motoare de enduro la care"reconstructia" e o pierdere de timp si de bani.

1. Avem un coleg pe aici pe forum, unul cu un XR400. De vreun an jumatate se tot chinuie si cere pareri, ca ii pierde putere in ture, sau i se intrerupe, ceva asemanator. A schimbat omul carburatorul (500 euro), a stat si a masurat impulsuri, electrice, etc, motocicleta face la fel dupa un an  de chin pe forumul asta. I s-a spus sa o arunce, dar el e ferm pe pozitie ca o repara.

2. Prima mea motoccleta de enduro a fost o Husqvarna TE610 din 1996. Luata ieftin, dupa buget, 750 euro. Stare tehnica buna, cu singura problema ca dupa 1-2 ture trebuia sa ii schimbi bujia, altfel pornea greu. Manca bujii pe paine, problema des intalnita la model, de la aprindere. O aprindere aftermarket ar fi dublat valoarea motocicletei (500 euro plus transport, taxe import, etc).

3. Am avut un coleg care a luat un EXC 200 la pret bun. Apoi a inceput sa-l desfaca, voia el sa il faca "perfect". Si a observat probleme destul de mari la multe componente, de a trebuit sa schimbe cilindru, cartere de la motor, roata spate, si nu mai stiu eu cate componente. La fel, a dublat valoarea motocicletei in scurt timp.

 

Concluzia: un motor cu care faci sport nu e un motor de bibilit, de luat in stare proasta ca sa il faci tu mai incolo. E un motor in care bagi banii la inceput, in stare buna, apoi tu doar il mentii la starea actuala: cand are nevoie de consumabile, i le dai, nu te zgarcesti.

 

Revenind la marci de motoare, as avea cateva sfaturi.

In primul rand, spui ca nu vrei KTM. Ciudat, toata lumea enduro se invarte in jurul KTM-ului. Si asta din pricina ciclisticii, care e cea mai buna la EXC-uri. Nu motoarele in sine, ci suspensiile, distributia greutatii, per total ciclistica. Fie KTM-ul cat de stricacios o fi, cand faci o urcare la limita cu un EXC iar cu alte marci te opresti la jumatate, nu mai vrei alte marci.

Parerea mea e sa te uiti si dupa KTM-uri. Un EXC 250 4T de prin 2006 ar trebui sa fie pana in 2500, hai 3000 euro daca e in stare f buna (eu totusi spun ca ar fi bine pentru achizitie sa-ti stabilesti de la inceput minim 3000 euro)

Apoi poti sa te mai uiti la alte marci care nu sunt atat de cunoscute in afara ariei enduro. GasGas-ul, la un moment dat (2009-2010) a facut motoare bune de hard-enduro. Poti gasi un EC 250 din acea perioada. Dupa o vreme au dat-o in bara, prin 2014 scosesera niste motoare chipurile mai bune, insa mult mai grele, apoi au intrat in faliment. Tot KTM-ul i-a cumparat, acum marca GasGas apartine grupului KTM.

Mai e Beta, motoare bune, italiene, se bat cu KTM-ul la toate competitiile hard-enduro. Cred ca prin 2013 au scos primele motoare, insa chiar sunt bune (cu exceptia suspensiilor, care sunt mediocre: eu tocmai m-am saturat de suspensiile la beta mea si am facut marele pas catre Ohlins).

Husaberg au fost niste motoare suedeze pe la inceputuri. In 2001-2005 stiu ca erau recunscute ca fiind extrem de usoare fata de concurenta, insa cu probleme majore la pornire. Te chinuiai de-ti iesea sufletul cateodata doar ca sa le pornesti. In 2011 au fost cumparati de KTM, si i-au tinut pana prin 2014. Eu as recomanda doar varianta 2011-2014. 

Husqvarna de prin 2008 pana in 2013 a fost detinuta de BMW. Motoare foarte fiabile, ca la BMW, insa ciclistica la hard-enduro nu a fost cea mai buna. Am avut ceva din vremea respectiva, per total am fost multumit. Poti sa cauti o Husqvarna TE250 sau TE310 din perioada respectiva. Dupa 2014 au fost cumparati tot de KTM, au devenit EXC-uri cu alte haine. Atentie, daca inainte de 2014 modelul TE250 insemna motor in 4 timpi de 250, dupa 2014 acest nume i s-a dat modelului in 2T.

Yamaha e f fiabila la hard-enduro, insa de prin 2008-2010 nu a mai scos nimic. Dar tu vrei hard-enduro, adica modelul WR250F. Sigur nu vrei YZF, ca ala e de motocross si-ti blestemi zilele daca faci enduro pe motoare de motocross. Si, atentie, mai exista si modelul WR250R, care e dual-sport, mai greu cu 20 kg.

Honda, la fel, de prin 2010 parca nu a mai scos modele noi. Modelul de hard-enduro e CRF250X. Exista si modelul de motocross, CRF250R, insa, la fel, nerecomandat. Si nu stiu de ce, dar parca am auzit de probleme la Honde, ceva cu supapele, probleme specifice CRF-ului 250X. Nu as putea sa-ti confirm 100%, dar parca asa stiam, ca au existat probleme.

 

Bafta in alegere.

V as da o bere pentru raspunsul asta,sincer.Asta e genul de raspuns pe care il doream si il asteptam.Scurt istoric de la fiecare producator,modele si ani.Sper sa ramana topicul sa vada si alte persoane.Cand esti cu caș la gura e mai greu sa te decizi.Acum fac si e disticntia intre enduro si motocross.De motocross nu mi trebuie.Sunt slabut,65 kg.Ceva greu de peste 400 iar nu vreau.Maresc putin bugetul initial de achizitie sa iau ceva intr o stare mai buna si dupa vad ce e de facut. Nu ma mai limitez doar la japonezi.M am tot uitat la piese si nu e mare diferenta intre ktm si yamaha sau honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

@Razvan1210 cred ca intrebarea la care trebuie sa iti raspunzi este: e mai important sa mesteresti sau sa te plimbi?

 

In practica vei putea face doar una din ele.

 

Traim niste timpuri in care e mai ieftin sa arunci si sa cumperi nou decat sa repari, deci daca crezi ca faci vreo economie, nu va fi asa. Daca chiar iti doresti sa te plimbi, iti trebuie ceva fiabil, mai ales la moto unde orice defectiune te poate baga in spital. 

 

Editat de jinxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
La 19.03.2022 la 10:00, mircea.cazachevici a spus:

Ca sa fiu si eu in spiritul colegilor, dau cateva exemple despre motoare de enduro la care"reconstructia" e o pierdere de timp si de bani.

1. Avem un coleg pe aici pe forum, unul cu un XR400. De vreun an jumatate se tot chinuie si cere pareri, ca ii pierde putere in ture, sau i se intrerupe, ceva asemanator. A schimbat omul carburatorul (500 euro), a stat si a masurat impulsuri, electrice, etc, motocicleta face la fel dupa un an  de chin pe forumul asta. I s-a spus sa o arunce, dar el e ferm pe pozitie ca o repara.

Astazi frunzarind forumul am citit acest topic din 2022 si tin sa precizez ca eu sunt ala cu xr-ul care s-a chinuit 1 an jumate, dar in final l-am rezolvat :) , cu rabdare si fara sume exagerate (carburatorul TM36 era in plan de cand am cumparat motorul). Acum ma bucur de el saptamanal .

Editat de Ilieraduioan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ilieraduioan, ma bucur sincer pentru tine ca ai reusit. Insa eu unul nu as face ce ai facut tu. Sa stai 1 an jumatate sa te chunui cu un motor, cand in timpul ala te poti bucura de enduro cu un motor adecvat.....

Enduro nu e pentru bibilit motoare. Eu, cel putin, nu imi permit sa ma duc 200km dus si 200 intors intr-o zi ca sa imi moara motorul sau sa ma enervez ca nu pot urca o panta pentru ca nu am putere.

Bafta si spor la enduro!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...