Sari la conținut

Echipament moto si recomandari motocicleta pt A2-incepator


Sterdragos310
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

Cam intr-un an de zile preconizez ca o sa imi permit sa imi iau o motocicleta + echipament si pana atunci am decis sa fac un pic de research. Care sunt cele mai bune firme pt echipament ? Banii nu ar fi o problema, adica as fi disponibil sa investesc mai mult in echipament decat in motocicleta. Care sunt materialele pentru vara, care sunt pentru toamna/primavara cand e mai rece?

La motocicleta m-as gandi la o Honda CB500 second-hand. Ce ar trebui sa urmaresc cand ma uit la o motocicleta SH? Pe ce site-uri sa verific km reali si daunele?

Also, cum se fac anturajele? Adica momentan nu am niciun prieten care sa vrea sa isi ia permis de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cu un CB500 SH...nu se uita nici dreaq la tine, sa te ia un anturaj, nici nu mai vorbesc. 😈 :lol:

 

Acum, serios vorbind, asculta ce a zis colegul de mai sus. Cand esti incepator e mai ok sa mergi o perioada singur pentru a te obisnui cu motocicleta, cu traficul, sa prinzi ceva experienta si sa ti se dezvlte reflexele. Daca intri din prima intr-un anturaj, risti ca lipsa ta de experienta sa te bage in chestii nasoale. Vei fi tentat "sa tii pasul" cu cei din anturaj si se poate lasa cu multe chestii rele, inclusiv cu RIP.

 

Nu vreau sa te sperii, dar de obicei un anturaj corect ar trebui sa fie compus din persoane care au aproximativ acelasi stil de mers, acelasi skill si aceeasi experienta.

 

Dar, cum ziceam mai sus...cu CB500 SH, nu te ia nici dreaq in anturaj, ca-i faci de ras. :P 

 

 

Editat de The_Sin_Eater
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, Sterdragos310 a spus:

Care sunt cele mai bune firme pt echipament ?

Aproape toate :) ca sa fim realisti, intrebarea ta nu are cum sa aibe un raspuns

 

Acum 15 ore, Sterdragos310 a spus:

Banii nu ar fi o problema

Doamne ajuta! norocul tau, daca nu esti combinat da un semn ;)

 

Acum 15 ore, Sterdragos310 a spus:

as fi disponibil sa investesc mai mult in echipament decat in motocicleta

Acum 15 ore, Sterdragos310 a spus:

Honda CB500 second-hand

E usor sa bagi in echipament mai mult decat intr-un CB, adica o casca buna buna poate fi mai scumpa 

 

Acum 15 ore, Sterdragos310 a spus:

Ce ar trebui sa urmaresc

Pai cu zero experienta nici nu are rost sa te obosesti, de aia avem servic moto, duci mobra la verificare acolo

 

Acum 15 ore, Sterdragos310 a spus:

cum se fac anturajele?

problema 100% personala, esti pe barba ta

 

In conculize Bine ai venit, prost ai nimerit! 
Spune asa:
- ce iti doresti de la motoreta, adica unde sa mergi, cum te vezi folosind-o
- care iti este bugetul real pentru echipament (pentru tot)

Intrebari simple cu raspunsuri mai complexe, dar dupa asta ne putem si noi, muritorii de rand, sa ne facem o idee mai clara


 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

600 € minim pentru un echipament complet, acceptabil. Nu este usor dar se poate. Si implica manusi , casca si cizme noi , adica exact asa cum ar fi normal . Costumul nou textil , branduri de buget, sau sh.

 

Cca 1000 € pentru un echipament complet, bun.

 

Cca 1500 € pentru un echipament complet foarte bun.

 

La peste 2000 € ai constiinta inpacata ca numai o parte din echipamentul tau e facut de copii vanduti in sclavie.

 

 

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, categoria"A" said:

Iar discutia despre echipament... 

Eu zic ca daca n-ai echipament macar de 5.000 - 6.000 de euro, nici n-ar trebui sa te gandesti sa incaleci CB-ul ala.

Nene, am inteles cu totii ca tu n-ai nevoie decat de casca (doar pt ca e obligatorie, probabil), dar scuteste-i de intelepciunea ta in domeniul asta macar pe cei care sunt complet incepatori sau nici macar n-au ajuns sa fie incepatori.

 

@Sterdragos310 Subscriu la ce ti-a zis goe, in zilele astea exista echipament cam pentru orice buzunar, bravo tie ca te gandesti la asta din timp, multi isi iau motor si apoi isi dau seama ca nu mai au bani de echipament, un fel de "carul inainte boilor". Pe langa ce-a zis goe, daca nu vrei combinezon, atunci pt vara - o geaca moto de tip mesh (aerisita, nu curg apele pe tine in ea, rezista cateva secunde la alunecare pe asfalt), iar pt toamna-iarna din piele, pastreaza caldura corpului mai bine. Iar pantaloni gasesti de diverse tipuri, inclusiv blugi ranforsati, cu protectii, relativ comozi si in care nu arati ca robocop cand cobori de pe motor.

 

Cat despre anturaje, ar trebui sa fie ultima ta grija cat esti inca incepator. Inevitabil ai sa ajungi sa cunosti oameni, eu merg singur cuc de un an si tot am cunoscut cativa. Se mai organizeaza iesiri inclusiv aici pe forum, pe facebook etc. Si daca chiar nu reusesti, iesi la Victoriei (sau undeva in centru, unde stai), ambalezi motorul de cateva ori si se rezolva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, hora09 a spus:

Aproape toate :) ca sa fim realisti, intrebarea ta nu are cum sa aibe un raspuns

 

Doamne ajuta! norocul tau, daca nu esti combinat da un semn ;)

 

E usor sa bagi in echipament mai mult decat intr-un CB, adica o casca buna buna poate fi mai scumpa 

 

Pai cu zero experienta nici nu are rost sa te obosesti, de aia avem servic moto, duci mobra la verificare acolo

 

problema 100% personala, esti pe barba ta

 

In conculize Bine ai venit, prost ai nimerit! 
Spune asa:
- ce iti doresti de la motoreta, adica unde sa mergi, cum te vezi folosind-o
- care iti este bugetul real pentru echipament (pentru tot)

Intrebari simple cu raspunsuri mai complexe, dar dupa asta ne putem si noi, muritorii de rand, sa ne facem o idee mai clara


 

Priceless, ai super umor. 😂 

Cea mai tare faza aia în care îl rogi sa dea un semn în caz ca nu e combinat. Ca să întru în jocul asta, din moment ce banii nu sunt o problema pentru inițiator as putea sa îl întreb dacă știe ca găină bătrână face ciorba bună ? vad ca el se străduiește sa își ia A2 . .😂

Ca sa fie win win și de partea ta și de a mea as vrea sa ne răspundă la întrebarea ,cine îl finanțează,  tați sau mami, caz în care se decide practic cine câștigă.. cu condiția sa ii luam lu' asta mic o motocicletă și echipament serios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, Sterdragos310 a spus:

Salutare!

Cam intr-un an de zile preconizez ca o sa imi permit sa imi iau o motocicleta + echipament si pana atunci am decis sa fac un pic de research. Care sunt cele mai bune firme pt echipament ? Banii nu ar fi o problema, adica as fi disponibil sa investesc mai mult in echipament decat in motocicleta. Care sunt materialele pentru vara, care sunt pentru toamna/primavara cand e mai rece?

La motocicleta m-as gandi la o Honda CB500 second-hand. Ce ar trebui sa urmaresc cand ma uit la o motocicleta SH? Pe ce site-uri sa verific km reali si daunele?

Also, cum se fac anturajele? Adica momentan nu am niciun prieten care sa vrea sa isi ia permis de motor.

Anturajele nu se fac, ci esti (sau te lasi) atras in ele. Ma gandesc eu ....

Pe vremea comunistilor, cand doreai un anturaj auto, opreai Dacia pe marginea drumului, ridicai capota si aparea instant si anturajul :crack:

Asa ca sfatul lui @mrjo cu turatul mobrei pe Victoriei cred ca este bun.

 

Asa cum ti-a spus @goe 75 - Sa traiesti coane! - cu 1.000 € iti iei un echipament bun.  Daca de ex te decizi la echipament  Klim, doar cu o jacheta bengoasa ai decartat vreo 6-700 €. Mai iti iei si o casca Schuberth si uita asa ai ajuns la 1.200 € 🤦‍♂️

 

Cu verificat daunele si km este cam greu, nu exista ca la auto sa fie poata fi verificati km si interventiile in orice service de marca. Poti sa le afli doar in service-ul in care au fost facute reviziile/interventiile.

Cel putin asa sta treaba la japoneze.

Posibil ca la BMW sa stea situatia mai bine. Nu stiu.

 

CB500X este un motor bun, mie cel putin mi-a placut. Si nu are cum sa fie prea alergat fiindca nu a aparut de mult timp.

 

Dat fiind ca este prima motocicleta, singurul lucru la care trebuie sa te uiti este ea iti placa pur si simplu, fara alte explicatii. 

O sa ai o bucurie cum nu o sa mai ai de acuma inainte la achizitia unei mobre 😋

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

CB500 nu e o motocicleta deloc rea, dar e foarte veche. Cand am vandut-o pe a mea deja nu se fabrica de multa vreme, esti sigur ca vrei CB500 (facuta pana prin 2002)? Mai exista CBF500 intre 2004 si 2007 si exista seria noua, cu CB500X de care zice @Silver Arrow, care e o motocicleta moderna, dar nu ma prind ce scop are in viata.

 

Firme bune de echipament,  in ordine alfabetica: Arai, Dainese, HJC, Icon, KLIM, Revit, Schoei, Schubert si inca vreo cateva. Unele au echipament divers, unele doar casti. Evita marcile pe care le gasesti pe Louis, sunt in general slabute (ex: Cycle Spirit, pretul era bun, dar echipamentul nu e grozav). O mentiune pentru Furygan, au unele chestii foarte bune la pret excelent, dar se gasesc mai greu la preturi bune in Romania, erau populare si ieftine in Franta, de unde e firma. O alta mentiune pentru Alpinestars, unii sunt multumiti, eu sunt foarte dezamagit de produsele lor.

 

Ia echipamentul incetisor si vezi ce iti trebuie, nu o sa te prinzi din prima pe ce sa dai banii in afara de casca, manusi, geaca si cizme. Poate vrei genunchiere, poate nu. Poate vrei si pantaloni cu protectii, poate nu. Eu am adunat o gramada de echipament, dar in ani de zile, am luat pe rand ce am vazut ca imi mai lipseste, gen 3 tipuri de manusi, 2 de pantaloni, vreo 3 de geci, 2 de incaltaminte etc. Pentru inceput nu iti trebuie echipament de iarna, de ploaie si de vara (adica 3 seturi), de oras si de touring, eventual si ceva mai enduro, ca nu stii cand si pe unde o sa mergi. Cand descoperi ce iti place, iti iei echipamentul potrivit, gen prezervative cu aroma de capsuni, dar pana acolo probabil ajungi sa schimbi si motocicleta o data sau de 2 ori.

 

Pentru A2 cele 2 motociclete din topul meu personal sunt T7 (Yamaha Tenere 700, are varianta limitata la A2) si Honda CRF 300L (cred ca merge si A1). Prima e aproape universala, a doua e foarte distractiva, dar daca m-ai fi intrebat daca mi-ar fi placut vreuna din ele cand faceam scoala as fi fost foarte convins ca nu. Dupa ce am schimbat cateva motociclete si am incercat inca o gramada de alte modele, gusturile s-au schimbat mult. La unele chestii nu ai cum sa stii daca iti plac pana nu le incerci si cand le incerci s-ar putea sa fii uimit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Discutia despre echipamentul potrivit este, daca nu la fel, poate chiar mai complexa decat alegerea motocicletei. Din cauza asta, o parte din noi, daca nu chiar majoritatea, atunci cand incep viata de motociclist, invata "din mers" si isi ajunsteaza echipamentul odata cu anii si experienta dobandita, in functie de ce au nevoie de fapt si nu in functie de ce iti zice, de exemplu, vanzatorul la care te duci sa ti le cumperi pentru prima data (am patit-o eu) sau de ce iti zice unul si altul, de regula tot incepator ca si tine.

 

E greu sa intram in toate detaliile subiectului pe un forum, desi ar fi bun lucrul asta, pentru a minimiza cat mai mult costurile suplimentare si eventualele probleme ce vor aparea pe viitor.

 

Fireste, poti intra in orice magazin de accesorii moto si pentru un motor CB500 pe care o sa-l calaresti, sa iesi de acolo imbracat cu un costum full piele cu "cocoasa" la spate, evident de la firmele de top, cu niste cizme si manusi racing de la aceleasi firme de top, eventual si niste slidere si o casca Arai, dar care te strange putin pe la tample si sa zici ca ai bagat 3000 de euro in echipament, dar stai in fata! :)) E o exagerare, dar ideea ramane, trebuie, in primul rand sa iti ajustezi echipamentul in functie de tipul motocicletei si stilului de mers, care, din pacate, e inexistent la inceput.

 

Bun, presupunand, in baza motorului, ca se va face mai mult trafic in oras de tip naveta si eventual cateva iesiri in weekend, aproape totul pe sosea asfaltata, o sa incerc sa fac un mic rezumat a experientei mele cu echipamentele moto:

 

1. Nu iti lua niciodata echipament de culoare inchisa la culoare, sau incearca pe cat posibil sa ai culori stridente pe casca, macar. Si aici, ma refer la culorile care sar in ochi: verde crud, rosu, alb, galben, etc. Ideea e sa fii cat mai vizibil in trafic pentru ceilalti participanti, nu cat mai invizibil. Nu merge pe sistemul Ghost Rider ca nu e ok, ala era un infractor si oricum, pana sa ajungi sa mergi ca el, te mananca toti sfintii :)) 

 

2. Casca, musai full face, nu enduro, nu dual sport, nu de scuter, nu nimic de genul asta. Casca e cel mai important articol pentru siguranta, trebuie sa investesti cel mai mult din banii de echipament, in casca. Poti incerca flip-up, dar nu recomand la inceput, pentru ca esti predispus mai mult la accidente iar flip-up e ceva articulat, una la mana, iar doi la mana, te poate prinde cu ea ridicata si o lovitura la mandibula e ca si cum ai fi fara casca.

 

Exista, printre altele cateva, doua firme de top comercializate la noi si de care stiu eu si probate (mai sunt si altele, cel mai probabil): Schuberth si Arai. In spatele lor, vin restul, la care poti adera cu o buna incredere de siguranta in pragul de 1000-1500 de lei. Sub 1000 de lei, se face rabat la ceva, de regula calitatea materialelor, deci siguranta, probabil. Cele doua firme de top de care aminteam, au "calapod" diferit, adica forma capului este, oarecum, impartita in cateva categorii generale. Daca un Schuberth nu iti vine, probeaza un Arai si invers. Castile top, cu ochelari de soare incorporati si pinlock (o dublura de pvc pe interiorul vizierei pt a impiedica aburirea), costa undeva la 3000 de lei, cel putin modelul Schuberth C5. Cred ca gasesti si mai sus, daca iei modelele mai noi. Nu lua o casca daca te strange la cap sau la urechi, incearca sa stai cu ea in cap mai mult timp in magazin, macar 5 minute. Iti vei da seama daca e deja ceva deranjant la ele. Fireste, se vor lasa in timp, dar cu cat te strang mai mult la inceput, cu atat se vor lasa mai greu. Casca trebuie sa fie fixa, nu larga. Si repet, fixa, nu stransa pe cap, ai grija ce iti vinde vanzatorul!

 

3. Geaca moto, este, dupa mine, al doilea accesoriu important. Aici, parerea mea este urmatoarea: pentru motorul ala, adica CB500, iti iei un textil pentru vara si iti iei un alt textil pentru iarna. Vara, ai o geaca de plasa pentru aerisire maxima si doua straturi interioare, unul de caldura si unul de ploaie. Iarna, tot una textila dar si cu bariara de vant si ploaie plus captuseala interioara. Am purtat armura vara o perioada, e APROAPE perfecta pentru 40-50+ grade intre masini, dar nu e perfecta pentru ca te bronzeaza soarele pe maini de ajungi cu ele rosii acasa si a doua zi nu le mai poti expune la soare. Mi-am ales o geaca de vara cu textil subtire dar rezistent la abraziune pe maini si plasa in zona bustului. Pielea nu e de motorul asta, parerea mea cel putin. Fireste, te poti imbraca si in piele, dar nu tine de cald iarna si daca te prinde ploaia, pielea se imbiba de udatura si nu se usuca nici pe departe asa cum se usuca un textil in mers. Sa nu mai zic ca o piele purtata vara e ca si cum ai mai avea inca un resou sub geaca, o sa ajungi sa mergi cu ea descheiata, ceea ce inseamna ca o porti intr-un procentaj relativ mare, degeaba. Daca doresti, iti poti customiza gecile de textil cu armura mai dura si mai buna decat cea cu care vine ea din vanzare, adica poate un D3O la spate, in primul rand, coate si umeri, daca consideri ca nu e suficient cu ce vine ea echipata.

 

La geci, e greu sa gasesti una de vara cu doua dubluri interioare, eu am gasit una doar la targul moto, de la o firma din secuime parca. Se poate merge pe varianta de geaca pentru vara fiind doar plasa si geaca de iarna, adica material textil si rezistent la umezeala si ploaie, plus o captuseala. Ce incerc eu sa explic este faptul ca la geci, lucrurile sunt mai complicate, lumea cauta ceva anume dupa o vreme de mers pe anumite perioade din an, in anumite zone geografice, pe anumite perioade de timp...e greu sa nimeresti mixul bun de la inceput. Din motivul asta, iti recomand sa incepi cu o singura geaca de textil de anotimpul in care vei lua carnetul, ca sa iti dai seama ce vrei mai departe.  Iar banii, atunci cand vine vorba de geci textile, ii dai pentru brand, tipul materialului hidrofob si protectiile din interior. Cel putin, aia majoritari :)

 

4. Manusile sunt importante, pentru ca de regula sunt primele care intra in contact cu solul, la o cazatura. Dar, trebuie sa mai tii cont de inca alti factori. Primul dintre factori este faptul ca manusile sunt consumabile, sunt o parte a echipamentului care se inlocuieste cel mai des, din cauza ca se uzeaza de la frecarea mainii cu manerele ghidonului si manetele de pe el. Deci, daca nu vrei sa te dai pe circuit si nu vrei sa mergi la temperaturi aproape de zero grade si eventual pe ploaie, sfatul meu e sa nu investesti multi bani in manusi. Un exemplu aplicabil pentru mine: o pereche de manusi de vara confectioante din piele ma tine cam 25k km. Dupa aia, incep sa se rupa, in special in zona dintre degetul mare si aratator. Indiferent de brand, nu investi intr-o pereche de manusi de vara mai mult de 250 de lei. Peste asta, platesti brandul, parerea mea. Ia-ti si o pereche de manusi de sezon rece, dar ai grija inainte sa le iei, nu le lua prea butucanoase, prea groase in zona degetelor pentru ca s-ar putea sa nu mai apuci ambreiajul si frana asa de bine, mai ales la inceput. Testeaza-le pe motorul tau inainte sa le iei. Si fireste, ia-ti mereu manusi cu aparatori si la partea superioara a articulatiilor degetelor.

 

5. Cizmele moto sunt, pentru mine, urmatoarele ca prioritate. Aici, nu pot decat sa iti spun sa nu iti iei cizme pentru racing. Ci unele de oras, sa le poti baga sub blug, sa poti merge cu ele prin oras, la un magazin, ca si cum ai fi un om normal, nu robocop de romania :) Oricum, unele de piele isi fac treaba, eu am cizme de piele de la TCX care implinesc 4 ani si inca sunt impermeabile, bineinteles, cu putina grija pentru ele. Poti incerca, pe timp de vara, si niste bocanci de munte, niciodata adidasi, tenesi, slapi...crocs...:)

 

6. Genunchiere sau blugi cu protectie, aici iti recomand, daca ai buget, sa iti iei blugi cu protectie. Te protejeaza si la abraziune pe buca, daca aluneci intr-o parte, doar sa verifici sa aiba dublura interioara din material rezistent la abraziune. Inca un avantaj la blugii cu protectie este ca au genunchierele incorporate, cele independente au prostul obicei de a imbatrani benzile elastice care le prind de picior. Daca totusi vrei sa iti cumperi genunchiere, nu lua niciodata unele fara articulatie, te vei umple de spume in scurt timp.

Pentru genunchiere, mergi pe ceva heavy duty si fara rabat la cost, cum ar fi astea: https://www.asfalt-uscat.ro/genunchiere-alpinestars-sx-1-v2-77644.html?gclid=CjwKCAjw6dmSBhBkEiwA_W-EoD_vApa8RCXpPhAWjZQbSxKyHfI7lZ3TeIvBejlHBIzKtp-YJq8jtxoCcL0QAvD_BwE

Cu cat sunt mai bune, cu atat nu iti vor aluneca pe picior cand iti e lumea mai draga. Si asta, in mare parte si datorita articulatiei mobile de la genunchi.

 

Pantalonii moto de vara sau iarna, ti-i recomand daca vrei sa faci ture prin tara, nu daca vrei doar pentru naveta de acasa la munca prin oras.

 

A fost un mic rezumat, e mult de discutat, as mai avea multe de zis dar deja m-am plictisit scriind. Unele scoli moto fac curs pentru alegerea echipamentului potrivit, una sigur facea asta in Bucuresti. Daca vrei sa iti iei enduro, am scris degeaba :)) 

 

 

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Uite aici suplimentul :

 

Mai sunt si cel mai prost aerisite dintre toate. Sa mergi pe strada vara cu un Arai este masochism extrem . Am una si o tin doar pentru la circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Omul o sa dea de permis peste un an , parca ...deci un pic de informare din politete si de bine ai venit mai merge ...dar de intrat in povesti foileton ...multa bafta! 

 

Iar cand vine vorba de echipamente foarte scumpe , cine are bani de asa ceva, le gaseste fara instructiuni de la noi.

 

 

 

Ps. Am si cateva bucati de echipament foarte scump si pot spune cu certitudine ca unele recomandari de aici pe zona aia , vin din ignoranta sau nevoie de etalare. De asta din urma nu te acuz pe tine , pentru ca te cunosc. Dar e unul putin mai sus care e bolnav sa se etaleze peste tot in scumpeturi.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu alte cuvinte, nu exista nicio sansa sa te fac sa iti dai cu parerea macar la ce am scris eu in topicul asta. Ba mai mult, la cum ai pus problema, esti de parere ca postul meu de aici, e citit si folosit doar de cel care a inintiat intrebarea, nu de catre oricine care citeste acest topic, inclusiv incepatorii...indiferent cati cititori va avea acest topic. 

 

Pentru ce mai scrii atunci pe sectiunea de incepatori? E clar ca, la un moment dat, altcineva va citi si va invata din topicurile precedente, nu? Altfel, nu mai are nici un sens forumul asta...Sincer, iti spun ca eu nu scriu doar pentru o singura persoana, anume cea care a initiat discutia, ci pentru toti ceilalti incepatori care citesc. Dar, in fine, credeam ca si tu erai in acelasi asentiment...foiletoanele sunt pentru posteritate, nu pentru un singur user.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Te crezi mai important decat esti.

 

Nu stim nici macar tot ce a scris Eminescu ...dar toti incepatorii din viitor o sa-l citeasca pe Misionaru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nicidecum, daca citesti mai atent foiletonul, o sa iti dai seama ca nu ma cred nici mai mult nici mai putin decat asa cum sunt. 

 

Te salut!

Si cu asta termin discutiile off topic. 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, misionaru a spus:

Bravo, m-ai pus la punct. Pe un topic de incepatori. Fara nicio informatie suplimentara. Pupa-te! :)

 

HJC de exemplu sunt niște căști excelente la preț considerabil mai mic (și nu e singurul brand ok), iar la nivelul celor 2 pomenite de tine există Shoei pe care eu personal îl prefer.

Personal mă abțin să recomand strict un anume producător și să emit păreri cu pretenții de adevăr absolut acolo unde sunt atâtea variabile ca în cazul echipamentului. 

Se pare că în 20-22 mai 2022 vom avea SMAEB, o ocazie bună pt inițiator de a vedea, pipăi, proba diverse articole, măcar pt a-și face o idee. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, ENEOS a spus:

HJC de exemplu sunt niște căști excelente la preț considerabil mai mic (și nu e singurul brand ok), iar la nivelul celor 2 pomenite de tine există Shoei pe care eu personal îl prefer.

Personal mă abțin să recomand strict un anume producător și să emit păreri cu pretenții de adevăr absolut acolo unde sunt atâtea variabile ca în cazul echipamentului. 

Se pare că în 20-22 mai 2022 vom avea SMAEB, o ocazie bună pt inițiator de a vedea, pipăi, proba diverse articole, măcar pt a-și face o idee. 

 

👍 

La cat mai multe pareri diferite fata de ala mele! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

😀 ce supărări pe tema firmelor alese , chill..important este ca un începător sa ia în calcul echipamentul ca un must have.  Sa vadă ca șlapii nu mai sunt la moda, deși sunt unii precum categoria A care ii promovează. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu tocmai am un CB500X (model 2022) si este tare simpatic. recunosc ca e 2nd bike (mai am un K1300R) dar sunt incantat de el. l as recomanda dar sunt constient ca "lumea" simte nevoia a mai multor CP. dpdv echipament ... in functie de motor, frecventa, anotimp, buget, etc ; cred ca multi avem 2-3 geci, 2-3 perechi de manusi, 1-2 pantaloni, 1-2 ghete / cizme, etc (mai ales daca cirulam si prin iarna cand e rezonabila vremea : +5C in cazul meu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, W00 a spus:

dpdv echipament ... in functie de motor, frecventa, anotimp, buget, etc ; cred ca multi avem 2-3 geci, 2-3 perechi de manusi, 1-2 pantaloni, 1-2 ghete / cizme, etc (mai ales daca cirulam si prin iarna cand e rezonabila vremea : +5C in cazul meu).

Am doar 2 geci, una de vara și una de toamna, iarna nu frecventez motorul. Acum am văzut o geaca de piele care îmi place și aștept pana în iunie sa vad ce dimensiuni o sa am ca să știu ce sa îmi iau. Fără sa probez nu iau nimic, învățătură de minte.  Mănuși o pereche lungi cu protecții și ma gândesc acum sa îmi iau a doua pereche de vara. Pantaloni am 2 perechi de moto, ghete o pereche și ma gândesc acum sa îmi iau niște chestii care îmi plac dar care nu sunt neapărat ceea ce trebuie, ma mai gandesc.. cizme nu am. În schimb mai am niște protecții pe care le port peste Jeans obișnuit, just în case .. 

Pantofii sunt ăștia...https://www.asfalt-uscat.ro/incaltaminte-moto-dama/ghete-moto-dama-falco-lennox-lady.html

Geaca e asta https://www.asfalt-uscat.ro/geci-moto-dama-piele/geaca-moto-dama-rebelhorn-hunter-pro-lady.html

Ce vreau sa imi iau ..

Zic

Si astea ca manusi de vara https://www.asfalt-uscat.ro/urban-sport/manusi-rev-it-boxxer-2-h2o.html

Pentru început,my5cents un începător ar trebui sa se gândească la safety și sa își ia echipament ce are super protecții...pe parcurs , după niște ani fiecare o sa mai scadă la capitolul protecții deși o face conștient ca știe el mai multe dar în caz ca iti întoarce careva pe banda ta ,nu te ajuta nici abs nici echipamentul prea mult ci viteza ta de deplasare și implicit skillurile tale de frânare.. anyway..noi sa fim sănătoși...moarte conservarilor ,ca de obicei ! Maine plec cu masina..aveți grija.😂

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...