Sari la conținut

toba sport la RAR?


Postări Recomandate

Salut, vreau sa imi cumpar un kawasaki er 6n care o fost inmatriculat in germania si are toba modificata hurric si cand l-am intrebat pe proprietarul actual daca are actele de la toba a spus ca nu o sa am nevoie de ele la rar ca o fost deja inmatriculata motocicleta si toba omogolata, intrebarea mea e urmtoarea: o sa am probleme la rar daca o cumpar si nu o sa am actele la toba?
 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Foarte probabil o sa ai probleme, daca observa ca nu e toba standard o sa iti ceara certificarea pentru ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La RAR e pe sistemul " cum ti-o-nfig norocu'". Depinde pe care parte s-a sculat in dimineata aia bulangiul ala de acolo. Aia sunt stat in stat, fac cam ce vrea maciuca lor.

Cel mai sigur e sa faci rost de o evacuare OEM imprumut pentru mersul la RAR. Norocul rau e ca e un model destul de intalnit.

1 oră în urmă, fastikuee a spus:

@AdrianB1 de observat sigur observa...ca scrie hurric cat casa pe ea..am gasit pe site-ul celor care vand tobe hurric ”approval document” oare ar fi ok daca as scoate ala la imprimanta?

 

 


Teoretic la RAR nu trece nicio mobra care nu are evacuare OEM sau care n-are evacuarea trecuta in carte ca modificare aprobata (asta insemnand ca ori au aprobat-o chiar RAR, ori e evacuare omologata de producator direct ca echipare optionala la achizitia de nou a utilajului). Hartia aia de pe net nu te ajuta cu nimic, eu am hartie trimisa in original de producatorul tobei si ghici ce? RAR mi-a zis ca ii doare-n cot de ea, ei nu recunosc decat ce omologheaza ei sau producatorul mobrei. "Pai stai domne, ca e omologare europeana" am zis eu. "Ne doare-n cot de Europa, in Romania noi suntem legea" au raspuns ei. Norocul meu a fost ca discutia era prieteneasca, la un ITP, dupa ce luasem verificarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum zicea Speedy, cum ti-o fi norocul.

Un prieten si-a adus un V-max cu o gramada de modificari pe el si pt toate avea hartiile din Germania. A mers la RAR cu un dosar intreg de modificari. Tipul de acolo nici macar nu s-a uitat peste ele, asa cum erau le-a dat inapoi si si-a ales doar brief-urile; nu a comentat la nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to toba sport la RAR?
Acum 18 ore, Speedy.K a spus:

La RAR e pe sistemul " cum ti-o-nfig norocu'". Depinde pe care parte s-a sculat in dimineata aia bulangiul ala de acolo. Aia sunt stat in stat, fac cam ce vrea maciuca lor.

Cel mai sigur e sa faci rost de o evacuare OEM imprumut pentru mersul la RAR. Norocul rau e ca e un model destul de intalnit.


Teoretic la RAR nu trece nicio mobra care nu are evacuare OEM sau care n-are evacuarea trecuta in carte ca modificare aprobata (asta insemnand ca ori au aprobat-o chiar RAR, ori e evacuare omologata de producator direct ca echipare optionala la achizitia de nou a utilajului). Hartia aia de pe net nu te ajuta cu nimic, eu am hartie trimisa in original de producatorul tobei si ghici ce? RAR mi-a zis ca ii doare-n cot de ea, ei nu recunosc decat ce omologheaza ei sau producatorul mobrei. "Pai stai domne, ca e omologare europeana" am zis eu. "Ne doare-n cot de Europa, in Romania noi suntem legea" au raspuns ei. Norocul meu a fost ca discutia era prieteneasca, la un ITP, dupa ce luasem verificarea.

Gresit. Am mai postat fix aici un document oficial de la rar. NU l am acum la indemana, dar revin mai tarziu cu el.

S-a mai discutat subiectul. RAR nu omologheaza TOBE  la moto. Se accepta si toba aftermarket, daca toba respectiva indeplineste urmatoarele conditii:

-este omologata pentur uz stradal, cu marca europeana, PENTRU MODELUL DAT DE MOTO;

-este stantata cu marca respectiva;

-exista un certificat de conformitate care face referire la produs-toba fianala, serie omologare, marca CE, model motocicleta;

-are DB killer montat, nu are modificari diverse la ea;

 

NU se trece in carte, nu omologheaza rar nimic, NU MASOARA RAR ZGOMOTUL, nivel DB. Ei se uita, este cea originala, da sau nu? daca e originala, are modificari? da sau nu? Este aftermarket? are DB? este omologata? ATunci aia e.

 

Atentie, nu vorbim de sisteme complete de evacuare, finala plus intermediara ce contine senzori, catalizator bla bla. UN kit de evacuare DECAT nu este legal din pdv legislatie europeana.

THe end.

 

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Adrian M. a spus:

Gresit. Am mai postat fix aici un document oficial de la rar. NU l am acum la indemana, dar revin mai tarziu cu el.

S-a mai discutat subiectul. RAR nu omologheaza TOBE  la moto. Se accepta si toba aftermarket, daca toba respectiva indeplineste urmatoarele conditii:

-este omologata pentur uz stradal, cu marca europeana, PENTRU MODELUL DAT DE MOTO;

-este stantata cu marca respectiva;

-exista un certificat de conformitate care face referire la produs-toba fianala, serie omologare, marca CE, model motocicleta;

-are DB killer montat, nu are modificari diverse la ea;

 

NU se trece in carte, nu omologheaza rar nimic, NU MASOARA RAR ZGOMOTUL, nivel DB. Ei se uita, este cea originala, da sau nu? daca e originala, are modificari? da sau nu? Este aftermarket? are DB? este omologata? ATunci aia e.

 

Atentie, nu vorbim de sisteme complete de evacuare, finala plus intermediara ce contine senzori, catalizator bla bla. UN kit de evacuare DECAT nu este legal din pdv legislatie europeana.

THe end.

 


Eu n-am zis ca omologheaza tobe, dar omul trebuie sa-si scoata certificatul de autentificare pentru prima inmatriculare in tara. Prin omologare omul de la RAR cu care am vorbit intelegea acceptarea la prima inmatriculare a mobrei cu modificari la sistemul de evacuare.

Ce spyi tu este teoria, asa ar trebui sa se intample. Ce mi-a spus el este ce se intampla in realitate. Discutia era acum vreo 5 ani. Experiente ale mele sau ale cunoscutilor nu am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FB_IMG_1659683782859.jpg

Acum 13 ore, Speedy.K a spus:

 

Eee n-ai zis. ai zis fix ca trebuie sa isi treaca in carte toba, adica sa omologheze rar modificarea :) Fals.

Vedeti raspunsul oficial mai sus, l-am postat peste tot de multe ori. REcomand sa l salvati pe telefon, sa l puneti la favorite, cand stiti ca aveti tobe aftermarket.

 

CONCLUZIA:

Toba sa fie omologata, atentie,pentru uz stradal, PE MODELUL DE MOTO DETINUT.De ce? pentru ca moto are in documente trecut nivelul de DB si norma de poluare. Omologarea tobei se face respectand aceleasi specificatii privind nivel db si noxe.

Ca asa scrie in ordinul respectiv. Toba cu stanta,serie si omologare. Declaratie de conformitate-certificat de conformitate, model mai jos-se face referire la modelul de moto, la seria tobei-ce se regaseste si pe toba.

Db killer montat. 

Ura si la gara!

 

Daca aveti tobe ciunceng, sau aftermarket, dar nu sunt omologate pe moto, sunteti pasibili de amenda, acte retinute, vizita pe la rar. Simplu.

 

 

FB_IMG_1659683972591.jpg

FB_IMG_1659683967200.jpg

Acum 12 ore, bursyllac a spus:

 

Aventura. Mi-a scapat topicul tau, ca iti trimiteam hartia aia de la rar si inchideai gura habarnistilor de la RAR/itp....

 

Acum 12 ore, bursyllac a spus:

 

Corectie :)))

ti-am scris si pe topicul tau atunci, am postat documentul respectiv :P

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar mai fi de făcut o mențiune aici: vedeți că la multe modele, catalizatorul este în toba finală, iar finala aftermarket vine fără, dar producătorul de tobă are undeva un fineprint care spune că toba e omologată doar cu catalizator - vândut separat. Nu știu dacă verifică cineva vreodată asta, dar e de știut înainte de a vă lua cu cineva în gură :) 

 

1 hour ago, Adrian M. said:

Corectie :)))

ti-am scris si pe topicul tau atunci, am postat documentul respectiv

la mine faptul era deja consumat. nu era topicul meu, era unul foarte similar cu acesta, și am zis să împărtășesc cu alții să știe ce pot găsi pe teren.
Culmea că mie nu cei de la RAR mi-au făcut probleme ci un gigel la ITP. Dacă era atent, se putea lua că nu am anvelope cu indice de viteză corect (dau bere cui găsește anvelope dual-sport cu indice de viteză V :D )
Ce m-a surprins ulterior a fost eterogenitatea răspunsurilor de la aceeași instituție.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Adrian M. a spus:

FB_IMG_1659683782859.jpg

Eee n-ai zis. ai zis fix ca trebuie sa isi treaca in carte toba, adica sa omologheze rar modificarea :) Fals.

Vedeti raspunsul oficial mai sus, l-am postat peste tot de multe ori. REcomand sa l salvati pe telefon, sa l puneti la favorite, cand stiti ca aveti tobe aftermarket.

 

CONCLUZIA:

Toba sa fie omologata, atentie,pentru uz stradal, PE MODELUL DE MOTO DETINUT.De ce? pentru ca moto are in documente trecut nivelul de DB si norma de poluare. Omologarea tobei se face respectand aceleasi specificatii privind nivel db si noxe.

Ca asa scrie in ordinul respectiv. Toba cu stanta,serie si omologare. Declaratie de conformitate-certificat de conformitate, model mai jos-se face referire la modelul de moto, la seria tobei-ce se regaseste si pe toba.

Db killer montat. 

Ura si la gara!

 

Daca aveti tobe ciunceng, sau aftermarket, dar nu sunt omologate pe moto, sunteti pasibili de amenda, acte retinute, vizita pe la rar. Simplu.

 

 

FB_IMG_1659683972591.jpg

FB_IMG_1659683967200.jpg

Aventura. Mi-a scapat topicul tau, ca iti trimiteam hartia aia de la rar si inchideai gura habarnistilor de la RAR/itp....

 

Corectie :)))

ti-am scris si pe topicul tau atunci, am postat documentul respectiv :P

 


Da, asa a zis, ca modificarile facute la evacuare dupa ce a plecat mobra de la dealer trebuie trecute de ei in carte. Ca la marimile de gume care nu sunt trecute initial, dar se pot trece ulterior. Daca a batut el campii nu stiu.

Am mai scris si prin alte parti, discutia a plecat de la faptul ca eu am o toba omologata european de producatorul italian pentru modelul si anul mobrei mele, hartie in original primita odata cu toba si ala de la ITP a pretins 50 de lei spaga ca n-am toba originala si a zis ca cu omologarea aia pot sa ma sterg la curr. Pana la urma mi-a dat itp fara spaga, pentru ca n-a vrut scandal cu nebunul de mine. Imediat dupa ce am iesit eu i-a blocat RAR mibra urmatoare si cand am auzit am stat sa astept inspectorul. Nebun si io, deh. Si ala mi-a zis ce ti-am spus, plus acelasi lucru despre omologarea europeanului: sa mi-o bag undeva. Si ca daca am sange sa ma duc la RAR daca vreau sa fiu in regula pe viitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, Speedy.K a spus:


Da, asa a zis, ca modificarile facute la evacuare dupa ce a plecat mobra de la dealer trebuie trecute de ei in carte. Ca la marimile de gume care nu sunt trecute initial, dar se pot trece ulterior. Daca a batut el campii nu stiu.

Am mai scris si prin alte parti, discutia a plecat de la faptul ca eu am o toba omologata european de producatorul italian pentru modelul si anul mobrei mele, hartie in original primita odata cu toba si ala de la ITP a pretins 50 de lei spaga ca n-am toba originala si a zis ca cu omologarea aia pot sa ma sterg la curr. Pana la urma mi-a dat itp fara spaga, pentru ca n-a vrut scandal cu nebunul de mine. Imediat dupa ce am iesit eu i-a blocat RAR mibra urmatoare si cand am auzit am stat sa astept inspectorul. Nebun si io, deh. Si ala mi-a zis ce ti-am spus, plus acelasi lucru despre omologarea europeanului: sa mi-o bag undeva. Si ca daca am sange sa ma duc la RAR daca vreau sa fiu in regula pe viitor.

Doamne cat de prosti. Aia e, asa e la noi tot tipul. Nu stie stanga de dreapta, nu exista asumare, aia care vezi domle sunt inspectori habar nu au ,si tot asta. Te doare mintea....

Cum am spus deja, salveaza adresa aia oficiala pe telefon, si da i naibii.

La primul control, hop hartia.

Acum 3 ore, bursyllac a spus:

 

Da, am si spus, cand e vorba si de catalizator-kiturile de DECAT, sau cand ai catalizator in finala-desi eu nu prea stiu moto asa, se complica si mai mult treaba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, bursyllac a spus:

KTM 690, cel puțin unele versiuni de KTM 990 (poate toate, nu știu)

aaa, de aia sunt asa late. Acum inteleg  :)))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

RAMAI PE ACEST TOPIC!!!!

 

NU ARE ROST SA INTREBI ACELASI LUCRU DE MAI MULTE ORI PE MAI MULTE TOPICURI!!!!

 

 

 

 

 

ori are certificat de omologare, ori nu are

tu nu poti omologa toba

 

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauti pe site-ul Akrapovich adresa de email pt customer service. Te interesezi si daca au un email separat pt probleme de omologare( stiu ca dadusem de o firma care avea asa ceva).

Trimiti un email in engleza, in care spui ca numai ce ai cumparat o motoreta marca *&%, modelul @#$, din anul %^& si pe motoreta se intampla ca avea un produs al lor , cu numarul de omologare pe care il iei de pe toba si ii rogi frumos daca sunt draguti sa iti trimita si tie o copie a certificatului de omologare a acelei tobe pentru modelul tau de moto, pt ca nu ai obtinut unul de la fostul proprietar.

In general primesti un raspuns cu un pdf al certificatului in mai putin de 24 ore.

Daca trec doua zile lucratoare si nu primesti nimic , ori nu ai trimis la emailul corect, ori ai avut ghinionul sa dai peste unul plictisit si fara chef de munca.

 

 

Uite un exemplu de omologare obtinuta cu un simplu mail

 

IMG-20250226-WA0000.thumb.jpg.05028c9c690bbb3ffe97830b94544473.jpg

Editat de Tomy_k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Mai am si pentru Triumph STRS/SC Project carbon, 2007- 2008 cbr600rr/Leo Vince otel, 2009 zx6r/Leo Vince otel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omologarea este pagina in care iti spune ca exact modelul ala de toba, cu numarul ala de omologare si exact cu tipul ala de db killer, a fost omologata exact pentru marka si modelul tau de motoreta. Cand ai documentatia originala ar cam trebui sa fie si o pagina care face precizarile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Shel said:

Unde în București pot omologa Eșapament Akrapovich?

Am un certificat oficial, dar RAR cere omologarea.

IMG_1238.JPG

 

Dacă ai așa ceva, sunt convins că ai și o evacuare originală, fără îndoială. 

În carnețelul ăla primit odată cu evacuarea, există toate detaliile de care este nevoie. Găsești acolo numărul de omologare, codul țării unde a fost omologată, modelul de motocicletă pentru care a fost omologată etc. Deschide-l și vei găsi toate informațiile necesare.

Akrapovic nu va trimite nimic altceva, iar cei de la RAR sunt obligați să accepte acel certificat de omologare pe care îl ai.

Există prevederi în acest sens. S-a mai discutat despre asta pe aici.

După amiază când ajung acasă mă uit prin hârtii și revin cu detalii. 

 

Numai bine! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...