Jump to content

Probleme pornire motocicletă


Recommended Posts

Se cam da de inteles ca bateria este prima vizata ca vinovata.Simplu de controlat este sa-l verifici cum suna claxonul,evetual becul pe faza lunga.

Ca idee,inante de pornire,stinge luminile ( far,pozitie),intoarce cheia in contact si poti numara cam 10 secunde,trage maneta de ambreiaj(usurezi  demarorul decupland motorul de la cutia de viteze) si buton pornire.

Daca nu <vrea>,pesemne bateria este  < desumflata>. Spor!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 2 minute, Speedy.K a spus:

Ok, arunca bateria, ia-ti alta si formateaz-o tu, acasa, dupa cum zice Contabilu mai sus. Pui electrolitul si apoi lasi bateria fara capace o juma de ora sa elimine gazele create de reactia chimica. Asta a fost eroarea. Au stricat bateria.

Pe redresor nici nu e nevoie neaparat s-o pui, e recomandat dar nu necesar. Important e timpul ala de respiro.

Din ce oras esti?

Sunt din bacau

Acum 3 minute, Speedy.K a spus:

Ok, arunca bateria, ia-ti alta si formateaz-o tu, acasa, dupa cum zice Contabilu mai sus. Pui electrolitul si apoi lasi bateria fara capace o juma de ora sa elimine gazele create de reactia chimica. Asta a fost eroarea. Au stricat bateria.

Pe redresor nici nu e nevoie neaparat s-o pui, e recomandat dar nu necesar. Important e timpul ala de respiro.

Si daca tot dai banii pe o baterie, ia una cat de cat. Univat, Toplite, Youasa, Varta, Bosch, Exide.

Din ce oras esti?

Sunt din bacau 

o sa cumpar una buna de data asta

 

 

Acum 3 minute, KarolyTM a spus:

Se cam da de inteles ca bateria este prima vizata ca vinovata.Simplu de controlat este sa-l verifici cum suna claxonul,evetual becul pe faza lunga.

Ca idee,inante de pornire,stinge luminile ( far,pozitie),intoarce cheia in contact si poti numara cam 10 secunde,trage maneta de ambreiaj(usurezi  demarorul decupland motorul de la cutia de viteze) si buton pornire.

Daca nu <vrea>,pesemne bateria este  < desumflata>. Spor!

Toate merg pe moto,claxonul de aude tare,faza lunga e ok stopul dar nu o ia nu porneste 

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, sLice77 a spus:

Sunt din bacau

Du-te la Mymoto Bacau, daca mai exista, dar nu-i lasa pe ei sa ti-o formateze, ca nu stiu cine mai lucreaza pe acolo. Sau, daca insista ca trebuie sa ti-o formateze ei ca sa ai garantie, zi-le sa citeasca instructiunile bateriei. Nu-ti fie rusine, clientul e jupan, poate sa fie si prost! Daca fac figuri nu cumpara bateria si da-mi un PM. Daca sunt de acord sa ti-o dea neformatata, da-mi un PM si ne auzim la telefon sa-ti spun pas cu pas ce sa faci cu ea.

Or sa vrea, probabil sa-ti vanda Kyoto. Nu lua. Cere Unibat sau Toplite. Neaparat neformatata din fabrica.

Si orice ar fi nasol, da-mi un PM.

Acum 8 minute, KarolyTM a spus:

Se cam da de inteles ca bateria este prima vizata ca vinovata.Simplu de controlat este sa-l verifici cum suna claxonul,evetual becul pe faza lunga.

Ca idee,inante de pornire,stinge luminile ( far,pozitie),intoarce cheia in contact si poti numara cam 10 secunde,trage maneta de ambreiaj(usurezi  demarorul decupland motorul de la cutia de viteze) si buton pornire.

Daca nu <vrea>,pesemne bateria este  < desumflata>. Spor!


Exact pe dos, bateria este, probabil, umflata. De la gaze.

Daca invarte, dar nu suficient, cum zice omu, claxonul si luminile le duce fara provleme, nu ii spun nimic. Problema e la curentul de pornire.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, Speedy.K a spus:

Du-te la Mymoto Bacau, daca mai exista, dar nu-i lasa pe ei sa ti-o formateze, ca nu stiu cine mai lucreaza pe acolo. Sau, daca insista ca trebuie sa ti-o formateze ei ca sa ai garantie, zi-le sa citeasca instructiunile bateriei. Nu-ti fie rusine, clientul e jupan, poate sa fie si prost! Daca fac figuri nu cumpara bateria si da-mi un PM. Daca sunt de acord sa ti-o dea neformatata, da-mi un PM si ne auzim la telefon sa-ti spun pas cu pas ce sa faci cu ea.

Or sa vrea, probabil sa-ti vanda Kyoto. Nu lua. Cere Unibat sau Toplite. Neaparat neformatata din fabrica.

Si orice ar fi nasol, da-mi un PM.


Exact pe dos, bateria este, probabil, umflata. De la gaze.

Daca invarte, dar nu suficient, cum zice omu, claxonul si luminile le duce fara provleme, nu ii spun nimic. Problema e la curentul de pornire.

Baterie fara întreținere sau cu întreținere?

Daca in carte zice 6ah pot pune de 8 ?

Link to comment
Share on other sites

Baterie fara intretinere, din ce stiu eu, poti lua o baterie cu curent de pornire mai mare, daca vrei mai multi ah - se modifica si dimensiunea bateriei (lungime,latime,inaltime).

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, Contabil a spus:

Baterie fara intretinere, din ce stiu eu, poti lua o baterie cu curent de pornire mai mare, daca vrei mai multi ah - se modifica si dimensiunea bateriei (lungime,latime,inaltime).

Am gasit o baterie de 8ah pe dimensiuni bune pt mobra mea

Acum 1 minut, Contabil a spus:

Baterie fara intretinere, din ce stiu eu, poti lua o baterie cu curent de pornire mai mare, daca vrei mai multi ah - se modifica si dimensiunea bateriei (lungime,latime,inaltime).

Maine ma duc si verific voltaju la automat cu un multimetru si vad ce e cu ea.si luni direct la magazin pt baterie noua

Link to comment
Share on other sites

Nu lua o decizie acum, curentul de plecare nu-i tot una cu ah-ul bateriei ... poti avea 12v 6ah cu curent de plecare diferit.

Asteapta putin sa ne lamurim, eu stiu ca poti lua un 8ah, dar nu-s foarte sigur.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, Contabil a spus:

Nu lua o decizie acum, curentul de plecare nu-i tot una cu ah-ul bateriei ... poti avea 12v 6ah cu curent de plecare diferit.

Asteapta putin sa ne lamurim, eu stiu ca poti lua un 8ah, dar nu-s foarte sigur.

Ma interesez de amperaj.

Am desfacut elecromotorul si am vazut ca am un pic de joc ma gandesc ca ar fura un pic curent.

m am dus la un service de electromotoare si au zis ca jocul e perfect normal

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, sLice77 a spus:

Ma interesez de amperaj.

 

Cel mai bine este ca producatorul bateriei sa-ti confirme ca este compatibila cu modelul mobrei, restul sint improvizatii.

Seara buna! 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Contabil said:

Daca producatorul bateriei spune ca-i compatibila cumodelul mobrei, nu cred sa fie o problema.

@patrick1

Nu taman invers? Adică dacă producătorul ”mobrei” (nu producătorul bateriei) recomandă bateria ca și compatibilă cu modelul proiectat? 🤔

Valabil și la puteri de becuri și plăcuțe /saboți de frână ... chinezești.

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, sLice77 said:

bateria este noua pusa pe redresor 13,3v

Fals!

14,4V pe redresor, 12,6-12,8V după deconectare (1 oră), în gol.

https://batteryuniversity.com/article/bu-403-charging-lead-acid

Redresorul trebuie să fie unul adecvat bateriei, un redresor auto (pentru baterii de 50-70Ah) va distruge o baterie de 6-8Ah prin depășirea de 8-10 ori a curentului de pornire de încărcare, cu supraîncălzire și deformare termică.

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Contabil a spus:

Daca producatorul bateriei spune ca-i compatibila cumodelul mobrei, nu cred sa fie o problema.

@patrick1

 

Producatorul bateriei iti va da doar baterii identice ca specificatii cu cea cu care vine moto din fabrica

tu ca si client/mecanic tre sa te asiguri ca e aceeasi polaritate, si ai dimensiunile care sa permita montajul uneia cu mai multi amperi

preferabil ar fi ca amperajul de pornire sa fie asemantor sau cu putin mai mare 5-10% maxim

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, sLice77 a spus:

Ma interesez de amperaj.

Am desfacut elecromotorul si am vazut ca am un pic de joc ma gandesc ca ar fura un pic curent.

m am dus la un service de electromotoare si au zis ca jocul e perfect normal

De ce nu ai asteptat sa lamuresti primo problema cu inlocuirea bateriei?Nu te apuca de demontat la disperare,ia lucrurile firesc,in ordinea lor.

Link to comment
Share on other sites

Eu unul zic sa mai verifici odata daca intr-adevar e bateria. Nu de alta, dar sa nu iei alta baterie si sa fie din alta parte.

Cel mai simplu e sa-i dai curent de la o baterie de masina. Atentie, sa nu pornesti masina, doar cuplezi cablurile de pornire intre masina si motocicleta. Daca porneste instant cu curentul suplimentar venit de la masina, e clar, bateria e de vina. 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, sLice77 a spus:

Baterie fara întreținere sau cu întreținere?

Daca in carte zice 6ah pot pune de 8 ?


Exista cataloage de la producatorii mari care, dupa model, an etc iti spun ce model de baterie trebuie. Apoi, daca vrei neaparat ceva  ieftin, vanzatorul ar trebui sa iti dea ceva compatibil. 

Cum se numeste exact modelul? Catalogul Unibat imi da vreo 4 variante de Senda 125.

http://www.unibatitalia.com/en/moto/motociclette

Acum 19 minute, mircea.cazachevici a spus:

Eu unul zic sa mai verifici odata daca intr-adevar e bateria. Nu de alta, dar sa nu iei alta baterie si sa fie din alta parte.

Cel mai simplu e sa-i dai curent de la o baterie de masina. Atentie, sa nu pornesti masina, doar cuplezi cablurile de pornire intre masina si motocicleta. Daca porneste instant cu curentul suplimentar venit de la masina, e clar, bateria e de vina. 

 


A pornit la sfert cu ajutor de la masina, ne-a spus deja.

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, patrick1 a spus:

+2/6 (8Ah în loc de 6Ah) însemnă 33% în plus și la încărcare. Dacă rezistă termic generatorul depinde de proiect (al ”mobrei”).

 

Multumesc pentru raspuns!

Acum 1 oră, Cavaleru a spus:

 

Producatorul bateriei iti va da doar baterii identice ca specificatii cu cea cu care vine moto din fabrica

tu ca si client/mecanic tre sa te asiguri ca e aceeasi polaritate, si ai dimensiunile care sa permita montajul uneia cu mai multi amperi

preferabil ar fi ca amperajul de pornire sa fie asemantor sau cu putin mai mare 5-10% maxim

 

Link to comment
Share on other sites

 

Acum 6 ore, Kristian K a spus:

De ce nu ai asteptat sa lamuresti primo problema cu inlocuirea bateriei?Nu te apuca de demontat la disperare,ia lucrurile firesc,in ordinea lor.

cand scutur bateria se aude ceva lichid înăuntru e normal?

Link to comment
Share on other sites

Acum 30 minute, Contabil a spus:

@Kristian K Am impresia c-am intrat intr-o gluma proasta! 🙂

I s-au dat parerile corespunzatoare,dar el tot de capul lui a facut... :)

Link to comment
Share on other sites

Doar noi, ăștia cuminți am așteptat sfaturile.

Ai uitat cum te grăbeai când erai tânăr?

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de asta,cand eram tineri nu prea aveai cui sa ceri vreun sfat de genul. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...