KarolyTM Posted August 5 Share Posted August 5 Se cam da de inteles ca bateria este prima vizata ca vinovata.Simplu de controlat este sa-l verifici cum suna claxonul,evetual becul pe faza lunga. Ca idee,inante de pornire,stinge luminile ( far,pozitie),intoarce cheia in contact si poti numara cam 10 secunde,trage maneta de ambreiaj(usurezi demarorul decupland motorul de la cutia de viteze) si buton pornire. Daca nu <vrea>,pesemne bateria este < desumflata>. Spor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sLice77 Posted August 5 Author Share Posted August 5 Acum 2 minute, Speedy.K a spus: Ok, arunca bateria, ia-ti alta si formateaz-o tu, acasa, dupa cum zice Contabilu mai sus. Pui electrolitul si apoi lasi bateria fara capace o juma de ora sa elimine gazele create de reactia chimica. Asta a fost eroarea. Au stricat bateria. Pe redresor nici nu e nevoie neaparat s-o pui, e recomandat dar nu necesar. Important e timpul ala de respiro. Din ce oras esti? Sunt din bacau Acum 3 minute, Speedy.K a spus: Ok, arunca bateria, ia-ti alta si formateaz-o tu, acasa, dupa cum zice Contabilu mai sus. Pui electrolitul si apoi lasi bateria fara capace o juma de ora sa elimine gazele create de reactia chimica. Asta a fost eroarea. Au stricat bateria. Pe redresor nici nu e nevoie neaparat s-o pui, e recomandat dar nu necesar. Important e timpul ala de respiro. Si daca tot dai banii pe o baterie, ia una cat de cat. Univat, Toplite, Youasa, Varta, Bosch, Exide. Din ce oras esti? Sunt din bacau o sa cumpar una buna de data asta Acum 3 minute, KarolyTM a spus: Se cam da de inteles ca bateria este prima vizata ca vinovata.Simplu de controlat este sa-l verifici cum suna claxonul,evetual becul pe faza lunga. Ca idee,inante de pornire,stinge luminile ( far,pozitie),intoarce cheia in contact si poti numara cam 10 secunde,trage maneta de ambreiaj(usurezi demarorul decupland motorul de la cutia de viteze) si buton pornire. Daca nu <vrea>,pesemne bateria este < desumflata>. Spor! Toate merg pe moto,claxonul de aude tare,faza lunga e ok stopul dar nu o ia nu porneste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy.K Posted August 5 Share Posted August 5 Chiar acum, sLice77 a spus: Sunt din bacau Du-te la Mymoto Bacau, daca mai exista, dar nu-i lasa pe ei sa ti-o formateze, ca nu stiu cine mai lucreaza pe acolo. Sau, daca insista ca trebuie sa ti-o formateze ei ca sa ai garantie, zi-le sa citeasca instructiunile bateriei. Nu-ti fie rusine, clientul e jupan, poate sa fie si prost! Daca fac figuri nu cumpara bateria si da-mi un PM. Daca sunt de acord sa ti-o dea neformatata, da-mi un PM si ne auzim la telefon sa-ti spun pas cu pas ce sa faci cu ea. Or sa vrea, probabil sa-ti vanda Kyoto. Nu lua. Cere Unibat sau Toplite. Neaparat neformatata din fabrica. Si orice ar fi nasol, da-mi un PM. Acum 8 minute, KarolyTM a spus: Se cam da de inteles ca bateria este prima vizata ca vinovata.Simplu de controlat este sa-l verifici cum suna claxonul,evetual becul pe faza lunga. Ca idee,inante de pornire,stinge luminile ( far,pozitie),intoarce cheia in contact si poti numara cam 10 secunde,trage maneta de ambreiaj(usurezi demarorul decupland motorul de la cutia de viteze) si buton pornire. Daca nu <vrea>,pesemne bateria este < desumflata>. Spor! Exact pe dos, bateria este, probabil, umflata. De la gaze. Daca invarte, dar nu suficient, cum zice omu, claxonul si luminile le duce fara provleme, nu ii spun nimic. Problema e la curentul de pornire. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sLice77 Posted August 5 Author Share Posted August 5 Acum 6 minute, Speedy.K a spus: Du-te la Mymoto Bacau, daca mai exista, dar nu-i lasa pe ei sa ti-o formateze, ca nu stiu cine mai lucreaza pe acolo. Sau, daca insista ca trebuie sa ti-o formateze ei ca sa ai garantie, zi-le sa citeasca instructiunile bateriei. Nu-ti fie rusine, clientul e jupan, poate sa fie si prost! Daca fac figuri nu cumpara bateria si da-mi un PM. Daca sunt de acord sa ti-o dea neformatata, da-mi un PM si ne auzim la telefon sa-ti spun pas cu pas ce sa faci cu ea. Or sa vrea, probabil sa-ti vanda Kyoto. Nu lua. Cere Unibat sau Toplite. Neaparat neformatata din fabrica. Si orice ar fi nasol, da-mi un PM. Exact pe dos, bateria este, probabil, umflata. De la gaze. Daca invarte, dar nu suficient, cum zice omu, claxonul si luminile le duce fara provleme, nu ii spun nimic. Problema e la curentul de pornire. Baterie fara întreținere sau cu întreținere? Daca in carte zice 6ah pot pune de 8 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Contabil Posted August 5 Share Posted August 5 Baterie fara intretinere, din ce stiu eu, poti lua o baterie cu curent de pornire mai mare, daca vrei mai multi ah - se modifica si dimensiunea bateriei (lungime,latime,inaltime). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sLice77 Posted August 5 Author Share Posted August 5 Acum 1 minut, Contabil a spus: Baterie fara intretinere, din ce stiu eu, poti lua o baterie cu curent de pornire mai mare, daca vrei mai multi ah - se modifica si dimensiunea bateriei (lungime,latime,inaltime). Am gasit o baterie de 8ah pe dimensiuni bune pt mobra mea Acum 1 minut, Contabil a spus: Baterie fara intretinere, din ce stiu eu, poti lua o baterie cu curent de pornire mai mare, daca vrei mai multi ah - se modifica si dimensiunea bateriei (lungime,latime,inaltime). Maine ma duc si verific voltaju la automat cu un multimetru si vad ce e cu ea.si luni direct la magazin pt baterie noua Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Contabil Posted August 5 Share Posted August 5 Daca producatorul bateriei spune ca-i compatibila cumodelul mobrei, nu cred sa fie o problema. @patrick1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sLice77 Posted August 5 Author Share Posted August 5 Multumesc foarte mult tuturor Asfalt uscat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Contabil Posted August 5 Share Posted August 5 Nu lua o decizie acum, curentul de plecare nu-i tot una cu ah-ul bateriei ... poti avea 12v 6ah cu curent de plecare diferit. Asteapta putin sa ne lamurim, eu stiu ca poti lua un 8ah, dar nu-s foarte sigur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sLice77 Posted August 5 Author Share Posted August 5 Acum 6 minute, Contabil a spus: Nu lua o decizie acum, curentul de plecare nu-i tot una cu ah-ul bateriei ... poti avea 12v 6ah cu curent de plecare diferit. Asteapta putin sa ne lamurim, eu stiu ca poti lua un 8ah, dar nu-s foarte sigur. Ma interesez de amperaj. Am desfacut elecromotorul si am vazut ca am un pic de joc ma gandesc ca ar fura un pic curent. m am dus la un service de electromotoare si au zis ca jocul e perfect normal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Contabil Posted August 5 Share Posted August 5 Acum 6 minute, sLice77 a spus: Ma interesez de amperaj. Cel mai bine este ca producatorul bateriei sa-ti confirme ca este compatibila cu modelul mobrei, restul sint improvizatii. Seara buna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted August 5 Share Posted August 5 (edited) 1 hour ago, Contabil said: Daca producatorul bateriei spune ca-i compatibila cumodelul mobrei, nu cred sa fie o problema. @patrick1 Nu taman invers? Adică dacă producătorul ”mobrei” (nu producătorul bateriei) recomandă bateria ca și compatibilă cu modelul proiectat? Valabil și la puteri de becuri și plăcuțe /saboți de frână ... chinezești. Edited August 5 by patrick1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted August 5 Share Posted August 5 +2/6 (8Ah în loc de 6Ah) însemnă 33% în plus și la încărcare. Dacă rezistă termic generatorul depinde de proiect (al ”mobrei”). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted August 5 Share Posted August 5 (edited) 5 hours ago, sLice77 said: bateria este noua pusa pe redresor 13,3v Fals! 14,4V pe redresor, 12,6-12,8V după deconectare (1 oră), în gol. https://batteryuniversity.com/article/bu-403-charging-lead-acid Redresorul trebuie să fie unul adecvat bateriei, un redresor auto (pentru baterii de 50-70Ah) va distruge o baterie de 6-8Ah prin depășirea de 8-10 ori a curentului de pornire de încărcare, cu supraîncălzire și deformare termică. Edited August 5 by patrick1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavaleru Posted August 6 Share Posted August 6 Acum 8 ore, Contabil a spus: Daca producatorul bateriei spune ca-i compatibila cumodelul mobrei, nu cred sa fie o problema. @patrick1 Producatorul bateriei iti va da doar baterii identice ca specificatii cu cea cu care vine moto din fabrica tu ca si client/mecanic tre sa te asiguri ca e aceeasi polaritate, si ai dimensiunile care sa permita montajul uneia cu mai multi amperi preferabil ar fi ca amperajul de pornire sa fie asemantor sau cu putin mai mare 5-10% maxim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian K Posted August 6 Share Posted August 6 Acum 8 ore, sLice77 a spus: Ma interesez de amperaj. Am desfacut elecromotorul si am vazut ca am un pic de joc ma gandesc ca ar fura un pic curent. m am dus la un service de electromotoare si au zis ca jocul e perfect normal De ce nu ai asteptat sa lamuresti primo problema cu inlocuirea bateriei?Nu te apuca de demontat la disperare,ia lucrurile firesc,in ordinea lor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mircea.cazachevici Posted August 6 Share Posted August 6 Eu unul zic sa mai verifici odata daca intr-adevar e bateria. Nu de alta, dar sa nu iei alta baterie si sa fie din alta parte. Cel mai simplu e sa-i dai curent de la o baterie de masina. Atentie, sa nu pornesti masina, doar cuplezi cablurile de pornire intre masina si motocicleta. Daca porneste instant cu curentul suplimentar venit de la masina, e clar, bateria e de vina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy.K Posted August 6 Share Posted August 6 Acum 9 ore, sLice77 a spus: Baterie fara întreținere sau cu întreținere? Daca in carte zice 6ah pot pune de 8 ? Exista cataloage de la producatorii mari care, dupa model, an etc iti spun ce model de baterie trebuie. Apoi, daca vrei neaparat ceva ieftin, vanzatorul ar trebui sa iti dea ceva compatibil. Cum se numeste exact modelul? Catalogul Unibat imi da vreo 4 variante de Senda 125. http://www.unibatitalia.com/en/moto/motociclette Acum 19 minute, mircea.cazachevici a spus: Eu unul zic sa mai verifici odata daca intr-adevar e bateria. Nu de alta, dar sa nu iei alta baterie si sa fie din alta parte. Cel mai simplu e sa-i dai curent de la o baterie de masina. Atentie, sa nu pornesti masina, doar cuplezi cablurile de pornire intre masina si motocicleta. Daca porneste instant cu curentul suplimentar venit de la masina, e clar, bateria e de vina. A pornit la sfert cu ajutor de la masina, ne-a spus deja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Contabil Posted August 6 Share Posted August 6 Acum 7 ore, patrick1 a spus: +2/6 (8Ah în loc de 6Ah) însemnă 33% în plus și la încărcare. Dacă rezistă termic generatorul depinde de proiect (al ”mobrei”). Multumesc pentru raspuns! Acum 1 oră, Cavaleru a spus: Producatorul bateriei iti va da doar baterii identice ca specificatii cu cea cu care vine moto din fabrica tu ca si client/mecanic tre sa te asiguri ca e aceeasi polaritate, si ai dimensiunile care sa permita montajul uneia cu mai multi amperi preferabil ar fi ca amperajul de pornire sa fie asemantor sau cu putin mai mare 5-10% maxim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted August 6 Share Posted August 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sLice77 Posted August 6 Author Share Posted August 6 Acum 6 ore, Kristian K a spus: De ce nu ai asteptat sa lamuresti primo problema cu inlocuirea bateriei?Nu te apuca de demontat la disperare,ia lucrurile firesc,in ordinea lor. cand scutur bateria se aude ceva lichid înăuntru e normal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Contabil Posted August 6 Share Posted August 6 @Kristian K Am impresia c-am intrat intr-o gluma proasta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian K Posted August 6 Share Posted August 6 Acum 30 minute, Contabil a spus: @Kristian K Am impresia c-am intrat intr-o gluma proasta! I s-au dat parerile corespunzatoare,dar el tot de capul lui a facut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penetru Posted August 6 Share Posted August 6 Doar noi, ăștia cuminți am așteptat sfaturile. Ai uitat cum te grăbeai când erai tânăr? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian K Posted August 6 Share Posted August 6 Nu e vorba de asta,cand eram tineri nu prea aveai cui sa ceri vreun sfat de genul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.