Sari la conținut

Cardan, lanț sau curea?


paulchelaru
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 70
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pai spune-ne tu cum elimina un stand dyno prin calcul pierderile din transmisie 

Si de ce, din calcul, ai valori diferite oe standuri diferite

Nu sunt aproximativ constante?…pierderile

Sau sunt direct proportionale cu ce face volanta?

Feel free

Editat de Tzitzicat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai înțeles nimic... 🤦‍♂️

Este DINAMOMETRU, un instrument care măsoară FORȚE, apoi calculează puterea în kw/cp. Doar că aparatul ăsta se etalonează mai cu măsură, nu e că îl duci la metrologie! E un soft instalat pe un calculator csre dă curbele de putere și cuplu. Și fix de aia unul arată ceva și altul altceva.

Apoi lăsând "pe liber" vehiculul după ce ai dat blana orbitoare, în funcție de cum și în cât timp scade turația roților determină  la fel de aproximativ și prin calcule  frecările din tot lanțul cinematic dintre motor și roți.

Capisci?

Nu cred, dar mă opresc aici sau îți trimit o factură pt alte informații suplimentare.

:moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai virgule mari, ai ramas la carburator pe care le-ai stricat si ai zis ca nu sunt bune

Bine, se intampla cuiva care crede ca stie tot

Masoara Star Wars CP/KW….masoara

Si scade de ce, daca a masurat?

Vezi-ti de umflat roti si proiectat valve wi-fi

Si vezi ca dyno nu e

A61A8267-FFFB-4BB0-B771-413567ACA342.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Tzitzicat a spus:

Ai virgule mari, ai ramas la carburator pe care le-ai stricat si ai zis ca nu sunt bune

Bine, se intampla cuiva care crede ca stie tot

Masoara Star Wars CP/KW….masoara

Si scade de ce, daca a masurat?

Vezi-ti de umflat roti si proiectat valve wi-fi

Si vezi ca dyno nu e

A61A8267-FFFB-4BB0-B771-413567ACA342.gif

 

Un stand dinamometric ("dyno" pentri americani dar ei sunt speciali) masoara forta necesara pt accelerarea unui cilindru cu masa cunoscuta la o anumita valoare. De aici se extrapoleaza (prin soft) puterea necesara. La fel (dar in decelerare) functioneaza si standurile de franare din statiile itp. Nu vad ce e neclar sau discutabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Asimplu a spus:

Nu exista nici un tip de dinamometru la ora actuala(cu exceptia celor care se monteaza direct pe vibrochen in combinatie cu cele care se monteaza pe prezoanele rotii direct) care sa-ti poata calcula pierderile din transmisie. Variabilele sunt atat de multe, datorita complexitatii transmisiilor, in cat este imposibil.

Ceea ce exista sunt niste valori date de producatori, existente in softul dyno-urilor, care au rol de baseline. Insa sunt decat estimative.

 

Eu zic să-ți vezi de vlog și să nu te bagi unde habar n-ai! Și nu zic prima dată. 

Ăla care se pune  pe vibrochen e stand de motor, transmisia nici nu e acolo. Iar ce zici tu cuplat la prezoane elimină doar frecarea și posibila alunecare între anvelope și tamburi standului, în rest e FIX aceeași treabă ca la cel pe care intri cu roțile. 

Producătorii nu dau valori ale pierderilor în transmisie și, culmea, standul măsoară și dacă transmisia nu e cea originală - vezi mașini de curse la care cutiile și diferențialele sunt altele decât cele de serie. 

Stai jos, 4!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Asimplu, dacă ai fi lucrat pe așa ceva și fi știut măcar denumirea  stand de putere sau stand dinamometric! Celălalt e suport.

Pierderile în transmisie le estimează - standul cu role - cunoscându-și inerția și comparând ce se întâmplă după "tragere" până se opresc roțile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Asimplu said:

O intrebare buna. Exista dinamometre pentru transmisii, pe care le au deobicei producatorii auto. Acestea sunt deobicei dedicate pentru anumite aplicatii.

La Volvo Trucks, de exemplu, au dinamometre care pot masura pierderile(si alti parametri) din anumite segmente ale transmisiilor, montand acel segment direct.

 

Pentru rechemarea vietii de la BMW, am inteles ca folosesc ceva instrument care il fixeaza pe cardan pentru a diagnostica daca exista diferente intre rotia motorului/rotatia cardanului, jocuri, oscilatii etc. 

Nu l-am vazut, nu stiu ce face...pot fi povesti vandute clientiilor de GS, carora le plac sa auda avioane...dar daca nu este asa, inseamna ca exista instrumente si pentru motociclete

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, GoodKat a spus:


Stiu teoria din spate, nu stiu cum functioneaza unul care masoara pierderile de putere prin transmisie.

Nu există unul destinat pt așa ceva, unul obișnuit le determină aproximativ. Pt că una e o c.v. de serie cu dantura oblică și alta o cutie de curse cu dinți drepți,  dar dacă treci de la una la alta și "te tragi" pe un dyno de roți rezultatul va fi cam același, bineînțeles pt aceeași configurație a motorului.

Până și un device care se prinde pe parbriz cu ventuze și care face o măsurătoare a puterii (bagi niște date în el, masa vehiculului de exemplu) și faci un anumit parcurs cu accelerare și decelerare știe să scoată pierderile în transmisie din rezultatul final.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 27.09.2022 la 18:43, ENEOS a spus:

3. Standul dinamometric prin calcul elimină pierderile din transmisie! De aia o lași "pe liber" după ce "o tragi". Deci rezultatul va reprezenta, teoretic și aproximativ, puterea motorului la volant  nu a vehiculului la roată.

Cand o lasi pe liber nu toata transmisia este cuplata, nu se invart toate pinioanele deci nu are cum sa-ti calculeze pierderile din transmisie, doar pierderi prin frecare de la roti si o parte din pierderile din cutie, date care nu prea au relevanta in contextul discutat.

Pierderile din transmisie nu sunt la fel pentru toate treptele,chiar daca diferentele or fi mici ele exista cu siguranta.

Standurile de masurare a puterii (la care pui masina/moto pe role ) masoara puterea la roata nu cea de la motor pe care nici nu o pot macar calcula.

Citat

Un stand dinamometric ("dyno" pentri americani dar ei sunt speciali) masoara forta necesara pt accelerarea unui cilindru cu masa cunoscuta la o anumita valoare

Din cate stiu eu, majoritatea standurilor masoara defapt timpul in care este accelerat un cilindru cu parametrii cunoscuti , de la o turatie la alta. In functie de acest timp se calculeaza puterea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, binox a spus:

Standurile de masurare a puterii (la care pui masina/moto pe role ) masoara puterea la roata nu cea de la motor pe care nici nu o pot macar calcula.

Și totuși... Nu de alta, dar ar fi grozav să aibă cotețul pe care l-am preparat eu 226 CP la roată, așa cum a rezultat din ultima măsurătoare pe un stand dinamometric cu tamburi! Dar cred că nici la motor nu-i are. 😖

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Standurile astea nu sunt foarte precise, nu m-as mira ca unele sa minta intentionat in plus sa fie clientul fericit ca are putere multa.

Sunt aproape sigur ca majoritatea au in meniu setari de "compensare" care pot fi ajustate de operator pentru a obtine efectul dorit.

Important la un astfel de stand este repetabilitatea, sa nu ai diferente mari intre 2 run-uri cu acelasi utilaj in aceleasi conditii.

Aici se vede calitatea unui stand, nu neaparat in cat de exacta e cifra afisata. Chiar si un stand ideal va arata diferente intre 2 run-uri pt ca sunt foarte multe variabile in joc (temperatura aerului, presiunea atmosferica, umiditatea, cantitatea de oxigen din incinta, etc) Important e ca diferentele sa fie mici pt ca cel care face tuning-ul sa perceapa corect efectul modificarilor efectuate de la un run la altul.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...