Sari la conținut

Bobbere in Romania


Andrei Chiorean
 Share

Postări Recomandate

Salutare, sunt nou in aceasta comunitate si as avea cateva intrebari.

Am 22 de ani si recent am luat A2-ul si sunt in cautarea unui bobber, preferabil shadow 600/750.

Problema este urmatoarea, in ciuda faptului ca am vazut destul de multe prin Romania, din ce stiu eu daca cadrul este taiat si modificat pentru hardtail kit e ilegal.

Cum au reusit baietii sa treaca de rar si sa ia ITP-ul? Daca aduc din alta tara imi va fi greu sa o inregistrez la noi?

 

De asemenea incerc sa caut o toba care sa nu fie silent precum cea stock, pentru ca tin la viata mea si vreau sa fiu auzit in trafic insa in acelasi timp nu vreau sa trezesc tot cartierul dimineata cand merg la birou.

 

Merci frumos.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Andrei Chiorean a spus:

o toba care sa nu fie silent precum cea stock, pentru ca tin la viata mea

Pleci de la o idee greșită! Contrar unei vorbe în engleză destul de celebre nu tobele gălăgioase te salvează!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Andrei Chiorean a spus:

Intr-adevar nu toba ma salveaza ci conducerea defensiva/preventiva, dar o toba mai sanatoasa nu strica :)).

 

un sistem de directie functional ar fi mai bun, poate chiar si niste frane

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

39 minutes ago, Andrei Chiorean said:

sunt in cautarea unui bobber, preferabil shadow 600/750.

Problema este urmatoarea, in ciuda faptului ca am vazut destul de multe prin Romania, din ce stiu eu daca cadrul este taiat si modificat pentru hardtail kit e ilegal.

Drag Star 650, partea din spate, cea care tine aripa si saua pasagerului este demontabila, nu tai nimic.

Cat despre tobe, mai bine inveti sa mergi cat mai bine si atent, tobele galagioase nu te salveaza de la nimic, si vorbesc din proprie experienta. Am Mivv GP pe DR650 si Akrapovic complet pe un 1200 GS, si tot nu m-au ''ferit'' de tampitii din trafic. Aceeasi situatie si cand merg cu G650 Sertao, care este stock la toate capitolele.

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, DKW said:

Drag Star 650, partea din spate, cea care tine aripa si saua pasagerului este demontabila, nu tai nimic.

Cat despre tobe, mai bine inveti sa mergi cat mai bine si atent, tobele galagioase nu te salveaza de la nimic, si vorbesc din proprie experienta. Am Mivv GP pe DR650 si Akrapovic complet pe un 1200 GS, si tot nu m-au ''ferit'' de tampitii din trafic. Aceeasi situatie si cand merg cu G650 Sertao, care este stock la toate capitolele.

Super, merci frumos de raspuns. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici sa nu iti pui problema sa hardtail si cadre taiate din cel putin 2 motive:

1. Risc mare sa iti distrugi coloana vertebrala

2. Risc enorm de stabilitate si tinuta de drum

 

Cum ti s-a scris si mai sus, exista motociclete cu aspect de hardtail, insa care au suspensie mascata. Pentru A2 se incadreaza XV650 de la Yamaha.

 

Tobele galagioase nu ajuta la fix nimic deoarece:

1. Daca nu asigura contra-presiune scad performanta motorului

2. Iti pot afecta tie auzul, ceea ce nu te ajuta in motociclism (este foarte important sa auzi si traficul)

3. Pot speria/surpinde anumiti soferi care vor tresari si pot face miscari bruste neinspirate si sa te tranteasca

4. Vei fi considerat "nesimtit" si din acest motiv nimanui nu ii va pasa de siguranta ta... pentru ca multi motociclisti s-au comportat necivilizat si perceptia este alterata, din pacate pe buna dreptate...

 

Deci, fi baiat destept, cauta o Yamaha XV650 in stare buna, mergi cu ea in starea originala, vezi cum te simti, cum o controlezi si apoi abia pune-ti problema de Custom. Degeaba faci un super custom daca pozitia ta pe ea nu te ajuta sa o controlezi bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

31 minutes ago, Papa_Bear said:

Nici sa nu iti pui problema sa hardtail si cadre taiate din cel putin 2 motive:

1. Risc mare sa iti distrugi coloana vertebrala

2. Risc enorm de stabilitate si tinuta de drum

 

Cum ti s-a scris si mai sus, exista motociclete cu aspect de hardtail, insa care au suspensie mascata. Pentru A2 se incadreaza XV650 de la Yamaha.

 

Tobele galagioase nu ajuta la fix nimic deoarece:

1. Daca nu asigura contra-presiune scad performanta motorului

2. Iti pot afecta tie auzul, ceea ce nu te ajuta in motociclism (este foarte important sa auzi si traficul)

3. Pot speria/surpinde anumiti soferi care vor tresari si pot face miscari bruste neinspirate si sa te tranteasca

4. Vei fi considerat "nesimtit" si din acest motiv nimanui nu ii va pasa de siguranta ta... pentru ca multi motociclisti s-au comportat necivilizat si perceptia este alterata, din pacate pe buna dreptate...

 

Deci, fi baiat destept, cauta o Yamaha XV650 in stare buna, mergi cu ea in starea originala, vezi cum te simti, cum o controlezi si apoi abia pune-ti problema de Custom. Degeaba faci un super custom daca pozitia ta pe ea nu te ajuta sa o controlezi bine...

Asa voi face, mersi frumos pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, vezi ca asta e forum de maici si de taici deci nu te astepta la incurajari :)) In al doilea rand un hardtail, dupa cum a mai spus un coleg, va fi mult mai inconfortabil decat un softail. Acum vreo 6 ani am avut un VN 800 convertit in bobber. Cadrul si suspensia erau stock. Dar chiar si cu saua pe arcuri care era o tabla imbracata in vinilin,tot era senzatie. SI un drum pana la mare devenea greu. Arata fain. Ma dadeam cu el insa simeam nevoia si de o motocicleta mai confortabila. In alta ordine de idei, ia ce iti place! Sunt kit-uri bolt-on cam pentru orice drujba pe care poti sa le montezi fara sa tai lucruri. Sau poti gasi baieti destul de priceputi care te pot ajuta. Trebuie doar sa fii constient de limitarile pe care ti le ofera un astfel de custom. Daca esti ok cu ele, altceva nu mai conteaza. Daca vrei sa faci si lucruri mai complexe cu motocicleta, poate un bobber nu e chiar ceea ce cauti. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, Nocturnus85 said:

In primul rand, vezi ca asta e forum de maici si de taici deci nu te astepta la incurajari :)) In al doilea rand un hardtail, dupa cum a mai spus un coleg, va fi mult mai inconfortabil decat un softail. Acum vreo 6 ani am avut un VN 800 convertit in bobber. Cadrul si suspensia erau stock. Dar chiar si cu saua pe arcuri care era o tabla imbracata in vinilin,tot era senzatie. SI un drum pana la mare devenea greu. Arata fain. Ma dadeam cu el insa simeam nevoia si de o motocicleta mai confortabila. In alta ordine de idei, ia ce iti place! Sunt kit-uri bolt-on cam pentru orice drujba pe care poti sa le montezi fara sa tai lucruri. Sau poti gasi baieti destul de priceputi care te pot ajuta. Trebuie doar sa fii constient de limitarile pe care ti le ofera un astfel de custom. Daca esti ok cu ele, altceva nu mai conteaza. Daca vrei sa faci si lucruri mai complexe cu motocicleta, poate un bobber nu e chiar ceea ce cauti. Spor!

E ok, la varsta mea intalnesti doar nebuni si putini cu capul pe umeri, si eu m-as judeca la prima vedere. Din pacate pentru mine nu mai e cale de scapare, de mic visam la un chopper, am ajuns sa dau refresh la 5 minute in cautarea unei oferte bune si m-au convins baietii, Dragstarul e castigatorul. 

M-am uitat pe net la ceva tutoriale, e foarte simplu de modificat insa o perioada voi sta cu el stock.

O zi buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dragstaru' de 650, ca si shadow-ul de 600 sunt niste lesinaturi sinistre! stiu, nu vrei sa mergi cu 300, dar avantajul unei motociclete este demarajul, care de multe ori te soacte din rahat... cu alea mai ai putin si le ajuti cu picioarele sa plece mai nervos de pe loc sau sa accelereze in timp util sa iesi dintr-o zona plina de maro... si nu e vorba de linitarea la 35 de kw, ci de cum transmit puterea aia la asfalt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, nu ti importa o motocicleta de genul, cand o sa ajungi la RAR, "fara sa fii nepotul"(sau alte mijloace $$), n o sa treci niciodata o motoreta modificata astfel. Doi la mana, dupa ce ca sunt niste motorete prea calme, vrei sa ti mai iei si 650 si sa bagi si un pumn de bani in ea, dupa, ca s o faci pe sufletul tau. Daca tot ai A2, iti place nisa asta de motociclete, vrei sa bagi bani in ea, ia ti o capacitate cilindrica cat mai mare posibil:1000-1500,1600, limiteaza-o contra sumei de 1500 ron si ai macar un punct sanatos de plecare. Nu stiu choppere, cruisere, nu m au interesat niciodata, dar cu cateva search uri acum, vulcanul de 1500, vtx ul 1300 se incadreaza pentru a fi limitate la 35, si tot odata sa le conduci legal cu categoria ta(been there, done that). Motociclete cu cai putini si foarte grele, combinatia perfecta pentru A2. Restul e treaba ta ce modificari, dar ia considerare treaba asta, c o sa ti para foarte rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, The Flying Dutchman a spus:

Cum ai ajuns la concluzia asta? Sper sa nu te superi. 

M am exprimat putin gresit. Voiam sa zic ca asta e regula fundamentala pe baza careia iti alegi o motorrta buna pentru limitat si condus cu A2(cai putini, pentru ca trebuie sa fie maxim 70kw/95cai, si masa mare a motoretei pentru a iesi raportul putere/masa cat mai mic, de regula sub 0.2). Eu asa mi am ales hornetul acum cativa ani, avea si maxim 70 kw inainte de limitare, si raportul sub 0.2. De asta, majoritatea chopperelor se incadreaza si ai o varietate super mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, orangefresh2 said:

M am exprimat putin gresit. Voiam sa zic ca asta e regula fundamentala pe baza careia iti alegi o motorrta buna pentru limitat si condus cu A2(cai putini, pentru ca trebuie sa fie maxim 70kw/95cai, si masa mare a motoretei pentru a iesi raportul putere/masa cat mai mic, de regula sub 0.2). Eu asa mi am ales hornetul acum cativa ani, avea si maxim 70 kw inainte de limitare, si raportul sub 0.2. De asta, majoritatea chopperelor se incadreaza si ai o varietate super mare.

Acum am înțeles. Dacă era vorba despre limitare are sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 1/29/2023 at 7:46 PM, MotoS Garage said:

dragstaru' de 650, ca si shadow-ul de 600 sunt niste lesinaturi sinistre! stiu, nu vrei sa mergi cu 300, dar avantajul unei motociclete este demarajul, care de multe ori te soacte din rahat...

Ii pui o saracie de ''hipercharger'' de la Kuryakyn si rezolvi ok-ish si demarajul.

Am montat unul pe Drag Star-ul sotiei, se simte diferenta daca te dai la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 1/30/2023 at 9:57 PM, DKW said:

Ii pui o saracie de ''hipercharger'' de la Kuryakyn si rezolvi ok-ish si demarajul.

Am montat unul pe Drag Star-ul sotiei, se simte diferenta daca te dai la el.

 

la treij' de cai morti si un cal se simte... am avut de-a lungul anilor tot felu' de fermecati cu partzstar 650, de la simplul kit dynojet stage 1, pana la sistem full (nu, nu sudat din teava de inox pentru bull-bar) cu stage 3 si hypercharger plus pozitia senzorului de aprindere modificata sa fie avansata 4 grade... tot niste lesinaturi! cel mai fain e cand isi pun steigi fri si filtru shportz da' lasa cutia originala de trebuie sa tai din ea ca nu are aer cotetul... cel mai fermecat a fost unu' acum doi ani, daduse 7000 (da, SAPTE) pe o mizerie din asta "bobberita" si facuta all-black... cu spray-ul, modificacatorul vopsise pana si butoanele de pe comenzi... a mai dat 6-800 sau cat dracu' o fi fost evacuarea (an uitat ce era, oricum ceva "fita), plus vreo 100 pe dynojet plus 3-400 sau cat dracu' mai e un hypercharger pentru cotoarba aia... pana si shadow-ul 750 care e alta lesinatura pleaca mai repede decat cacstar ala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...