Admin l.u.v Postat Aprilie 11, 2023 Admin Share Postat Aprilie 11, 2023 Salutare! Mă lovesc de un aerisitor rupt în etrier la mașină. S-a încercat scoaterea lui prin găurire succesiva, dar fără succes. El este încă acolo, subțire în carne, dar nu iese. Mă gândesc să duc etrierul la cei care repară chiulase în incinta Romaero Băneasa. Să-mi dea filet mai mare, să facă o reducție și în ea să pun un alt aerisitor. Trebuie însă cântărită bine soluția. 1. Dacă reducție este din metal o să strângă bine pe conul materialului moale al etrierului. Dar aerisitorul fiind tot din oțel am înțeles că vor fi probleme, oțel pe oțel nu etanșează bine. Poate o reducție din cupru sau alt material mai moale în care să etanșeze bine aerisitorul plus reducția în sine pe etrier, care e și el moale. Ce variante am? Ați avut experiențe de genul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Aprilie 11, 2023 Share Postat Aprilie 11, 2023 (editat) salutare, despre ce masina e vb? Editat Aprilie 11, 2023 de nike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 11, 2023 Autor Admin Share Postat Aprilie 11, 2023 Mercedes W211. Dar să nu mă trimiți la dezmembrări, am făcut un upgrade la frâne și etrierul este cu 4 pistonașe pentru disc de 330 mm. Din acest motiv e greu de găsit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Papa_Bear Postat Aprilie 11, 2023 Share Postat Aprilie 11, 2023 Salutare! Etrierul trebuie dat jos si sudat TIG un hexagon. Aici pe forum este Cristi Dinamita (dynamite customs/brothers) care ar putea sa te ajute. Nu m-as complica cu reductie, mai degraba as pune alt etrier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 11, 2023 Autor Admin Share Postat Aprilie 11, 2023 Am vb cu el, nu mă poate ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Papa_Bear Postat Aprilie 11, 2023 Share Postat Aprilie 11, 2023 Mai exista si procedura de tractoristi - se bate un profil torx in gaura si apoi se incerca desfacerea. In prealabil etrierul ar trebui incalzit in acea zona cu un heater... un pic de dilatare poate ajuta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 11, 2023 Autor Admin Share Postat Aprilie 11, 2023 A încercat în toate felurile, degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 11, 2023 Share Postat Aprilie 11, 2023 Direct filet și aerisitor majorat, fără reducție. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 11, 2023 Autor Admin Share Postat Aprilie 11, 2023 Exact la aia ma gândeam și eu. Nu știu însă câtă carne mai are jos, la con. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 11, 2023 Share Postat Aprilie 11, 2023 Am pățit o chestie similară la un Majesty 250, s-a rupt aerisitorul de la etrierul spate, parcă era sudat. Soluție ciobănească, de moment, filet de 6 mm, șurub cu șaibă de cauciuc și șnur de teflon. A ținut câteva luni, până când scuterul a fost izbit de o mașină. Cum aș proceda în cazul tău: dezmembrat etrier, majorat gaură tip con, încărcat TIG, refăcut filet. Dacă nu, direct filet și ceva care să obtureze canalul, vezi cu ce îți place. Iese mizerie la aerisit, dar nu-i capăt de țară, se curăță. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CipRo Postat Aprilie 12, 2023 Share Postat Aprilie 12, 2023 Extractoare, surubelnita de impact...nimic nu a mers? Ai incercat si cu degripant? Incearca cu un degripant prin racire locala. Nu am incercat, dar ma gandesc la contractia aerisitorului. Poate ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 12, 2023 Autor Admin Share Postat Aprilie 12, 2023 Nu am încercat eu, ci un mecanic bun moto, care a mai făcut din astea. Astazi îl duc la strungar și vedem ce soluție găsește. Vă țin la curent, mulțumesc tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 12, 2023 Share Postat Aprilie 12, 2023 din moment ce omu pune deja poza cu inculpatu gaurit de ce mai veniti cu solutii despre cum ar fi trebui sa-l scoata? eu as zice sa cauti de un urmaritor de filet (thread chaser), practic este un tarod special care sa urmareasca filetul vechi si sa-l curete de resturile ramase cam asa arata: eu n-am asa ceva din pacate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninel60 Postat Aprilie 12, 2023 Share Postat Aprilie 12, 2023 Bună ziua,îmi permit să dau un sfat,nu strica etanșarea conică din etrier,încălzește bine cu un arzător apoi răcește brusc în apă rece,vei avea rezultate bune datorită diferenței de dilatare ale celor două metale.Încearcă cu tarozi cu filet pe stânga pentru extracție,cred că vei reuși. O gaură dată în aerisitor de 5.6.7 MM și folosit așa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 12, 2023 Share Postat Aprilie 12, 2023 Acum 9 ore, l.u.v a spus: Nu știu însă câtă carne mai are jos, la con. Nu umblă la con! Filetul aerisitorului e mai scurt, ai cel puțin 5mm între con și filet, se poate găuri pe freză și majora doar filetul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 12, 2023 Autor Admin Share Postat Aprilie 12, 2023 Ideea este că ce se vede în poză este restul de aerisitor care a rămas pe con. . O să mă duc la atelier cu el să vedem ce spun și ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Z3US Postat Aprilie 12, 2023 Share Postat Aprilie 12, 2023 Te salut, Dai gaura mai mare (vezi ce dimensiuni de aerisitoare ai la dispozitie), pana iese tot aerisitorul, pana cand iese metal din corpul etrierului. In gaura bagi o bila de plumb de diametrul gaurii si infiletezi bine aerisitorul nou. Merge fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 12, 2023 Share Postat Aprilie 12, 2023 (editat) Din experienta mea de superprofesionist,care am stricat tot ce se poate strica, la biciclete si scutere, pot spune ca atunci cand te duci cu piesa la meserias,il intrebi daca se baga sa rezolve sau nu, daca stie tot ce trebuie facut sau o carpeste. Daca nu merge treaba si te trimite la altul,apoi la altul...trebuie un meserias care sa repare si ce au stricat ceilalti. Daca a folosit burgiu si nu a avut racire, metalul se cimenteaza, se caleste si nu mai poate fi gaurit, se apeleaza la gaurire prin electroliza, eu asa am facut... Editat Aprilie 12, 2023 de megamotoreta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 13, 2023 Autor Admin Share Postat Aprilie 13, 2023 La 12.04.2023 la 11:19, Z3US a spus: Te salut, Dai gaura mai mare (vezi ce dimensiuni de aerisitoare ai la dispozitie), pana iese tot aerisitorul, pana cand iese metal din corpul etrierului. In gaura bagi o bila de plumb de diametrul gaurii si infiletezi bine aerisitorul nou. Merge fara probleme. Interesant pont! Mersi! Gata, s-a rezolvat. Nu a necesitat refacerea filetului. 100 ron în care a intrat și noul aerisitor. Mulțumesc tuturor pentru implicare și sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 14, 2023 Share Postat Aprilie 14, 2023 cred ca a majorat gaura si a refiletat si a pus alt aerisitor mai mare. solutia a doua ca sa folosesti acelasi aerisitor, gaura mai mare, filet nou, vcoil si aerisitor sa nu uitam, Aerisitorul inchide si etanseaza pe con. Nu filetul este zona de etansare As fi curios de solutie @l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 14, 2023 Share Postat Aprilie 14, 2023 Pe freză dacă poți centra piesa perfect găurești bontul a.î. nu strici filetul din etrier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 14, 2023 Autor Admin Share Postat Aprilie 14, 2023 Salutare! Nu a refăcut niciun filet, este același. Doar mi-a făcut rost de alt aerisitor, e mai lung, dracu știe de la ce, dar nici nu mă interesează. L-am dus la United Motors. În curte chiar vis a vis de intrarea din spate de la service este un băiat cu un atelier de rectificări chiulase etc. Mașinuță l-a dat acolo, spunea că omul face tot felul de chestii din astea delicate și și-a făcut tot felul de scule speciale pentru lucrări de genul. Sorry, dar chiar nu am intrat în detalii cum l-a operat. Spunea doar că e bine că cine a încercat s-a împotmolit acolo, altfel strica filetul și era mai complicat. 1 oră în urmă, Cavaleru a spus: sa nu uitam, Aerisitorul inchide si etanseaza pe con. Așa mi-a spus și el. Zicea să nu-mi fac griji, chiar dacă noul aerisitor nu are același con, el oricum etanșează pe o suprafață mai subțire, dar tot nu curge. Sper să aibă dreptate, să nu stau să cumpăr alt etrier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 14, 2023 Share Postat Aprilie 14, 2023 Băiatul ăla e meșter bun, merită să fie cunoscut de mai mulți. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Aprilie 15, 2023 Share Postat Aprilie 15, 2023 La așa o întâmplare,am găurit,filetat,pus aerisitor nou,lângă locu cu aerisitoru rupt.Făcut treaba asta,în menghină. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Aprilie 15, 2023 Share Postat Aprilie 15, 2023 Acum 9 ore, Lucian_M a spus: Băiatul ăla e meșter bun, merită să fie cunoscut de mai mulți. E vorba de un patron cu vreo 9-10 angajati acolo, foarte priceputi. La ei am facut chiulasa de la masina, la ei am planat la un moment dat cilindrul de la motorul de 2T cand mi se parea mie ca se incinge cam repede si mi-era sa nu fie vorba de etansare, la ei imi verific cilindrul la fiecare schimbare de piston, dat fiind ca sunt singurii pe care ii stiu ca au micrometru de interior. Foarte priceputi la ce fac, se vede si in volumul lucrarilor (raftul lor de la intrare e tot timpul plin cu chiulase de la clienti). https://www.paginiaurii.ro/companii/Sector+1,+BUCUREŞTI/L5566468/HEREA+METAL+SRL/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.