Sari la conținut

Evacuare originala vs aftermarket


Maxgrl
 Share

Postări Recomandate

Urmeaza in viitorul foarte apropiat sa-mi achizitionez prima mea motocicleta, probabil un Hornet. Problema pe care o intampin este cu evacuarea, mai multe motociclete ce le-am gasit la vanzare nu vin cu toba originala, in schimb au toba sport, Boss, leo vince, Yoshimura, DANMOTO etc...unii specifica in anunturi ca tobele sunt omologate, ca au DB killer dar cand i-am intrebat de acte pentru ele, sau daca sunt trecute in cartea de identitate toti o dau la intors, ca au serie pe ele si ca sunt omologate dar nu se trec in carte, ca nu mai are actele de la ele dar circula de 5 ani asa si nu a avut probleme, etc. Acum vine intrebarea principala, cum identific daca toba de pe motocicleta ce doresc sa o achizitionez este legala sau nu, inclusiv cum pot sa-mi dau seama daca este toba originala sau una aftermarket? Daca nu este originala dar este omologata, ce fel de documente trebuie sa fie disponibile? se trece in cartea de identitate/talon ceva legat de toba sport? au vreo serie sau ceva de genul?  

 

Multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cartea de identitate sau in certificatul de inmatriculare nu se trece nimic legat de evacuare. Daca este omologata pentru modelul respectiv, evacuarea trebuie sa fie insotita de acte emise de producator in care sa se specifice toate aceste lucruri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Exact cum spune Mircea mai sus. 

Cele omologate au serie și un certificat. 

Nimic complicat, doar muncă de căutare pe net. 

Îți dai seama de diferențe după cum arată.

Cauți modelul respectiv pe net și compari cu ce ai găsit să cumperi. 

Iar la motoarele care au evacuări aftermarket vezi ce brand au apoi cauți site-ul lor. 

Intri și vezi dacă oferă omologare stradală pentru modelul tău. 

Ca idee, în general brandurile mari oferă omologări (Yoshimura, Akrapovic, BOS, Mivv etc). 

 

PS : în imagine ai ca model o certificare Akra pentru GTR 1400

 

Screenshot_20230527_090855.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

explicat mai simplu pe romaneste daca motoreta e deja inmatriculata adica trecuta pe la rar si cat timp toba nu te scoate in evidenta in trafic, nu o sa aibe nimeni treaba cu tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Cavaleru said:

explicat mai simplu pe romaneste daca motoreta e deja inmatriculata adica trecuta pe la rar si cat timp toba nu te scoate in evidenta in trafic, nu o sa aibe nimeni treaba cu tine

Problema ii cu cele schimbate dupa ce s-a facut RAR-ul, eu am de gand si sa ies cu motorul din tara si nu vreau probleme, si sincera sa fiu ma intereseaza ceva cat mai silentios. 

 

 

6 hours ago, l.u.v said:

Exact cum spune Mircea mai sus. 

Cele omologate au serie și un certificat. 

Nimic complicat, doar muncă de căutare pe net. 

Îți dai seama de diferențe după cum arată.

Cauți modelul respectiv pe net și compari cu ce ai găsit să cumperi. 

Iar la motoarele care au evacuări aftermarket vezi ce brand au apoi cauți site-ul lor. 

Intri și vezi dacă oferă omologare stradală pentru modelul tău. 

Ca idee, în general brandurile mari oferă omologări (Yoshimura, Akrapovic, BOS, Mivv etc). 

 

PS : în imagine ai ca model o certificare Akra pentru GTR 1400

 

Screenshot_20230527_090855.jpg

Ms mult de explicatii. Are sens si dupa cum banuiam, unii au cam multa vrajeala in ei si doar vor sa-si vanda marfa chiar daca este neconforma. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Maxgrl said:

Problema ii cu cele schimbate dupa ce s-a facut RAR-ul, eu am de gand si sa ies cu motorul din tara si nu vreau probleme, si sincera sa fiu ma intereseaza ceva cat mai silentios. 

 

Sunt zone din anumite țări din UE unde vei avea probleme chiar dacă evacuarea este omologată. Austria de exemplu; au limite de nivel de zgomot pe care nu le respectă nici anumite evacuări standard (nu mă refer aici la Honda Hornet). Pentru ceea ce cauți tu, vei găsi destul de ușor evacuări originale standard pe olx.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Maxgrl a spus:

Problema ii cu cele schimbate dupa ce s-a facut RAR-ul, eu am de gand si sa ies cu motorul din tara si nu vreau probleme, si sincera sa fiu ma intereseaza ceva cat mai silentios. 

 

pai da, fix d-asta ziceam ca daca motorul a trecut deja de RAR, si s-a facut modificarea apoi (cum e si mersu logic) apoi nu te mai verifica nimeni, decat daca te opreste Rarul in trafic. Dar de obicei te opresc daca e prea zgomotoasa.

 

De preferat, toba originala inapoi apa, paie si bataie.

 

Nota: TDMul meu avea tobe MIVV aftermarke cu silencerurile cu certificat de omologare pt model. proprietarul anterior a ajuns pe el din romania pana in portugalia si inapoi fara sa fie admonestat de cineva legat de tobe.

 

Eu zic, ca daca toba nu e zgomotoasa nu vei atrage atentia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ultima vreme RAR te opreste in trafic indiferent cat de zgomotos esti. Vad aftermarket, te opresc. Sau te opresc chiar daca nu vad, se uita si, daca vad aftermarket te iau la puricat. Nu mai e ca acum 5-10 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

am avut de-a face cu subiectul, asa ca incers sa sintetizez tot ce au spus colegii:

-Motocicleta are sistemul original de evacuare omologat la un nivel de DB-uzual, 95 db de exemplu.

-in piata de accesorii, exista multe variante de TOBE: Unele sunt DOAR PENTRU UZ CIRCUIT-specifica pe ele, not for ROAD USE. Unele sunt omologate pentru uz stradal in UE-atentie, UE vs UK-sunt reglementari diferite, ce e legal in UK nu e valabil in UE. Apoi mai ai kituri complete, ce inlocuiesc evacuarea cap coada-adica de la cilindrii, la intermediara-catalizator, toba finala. Procedura se numeste generic DECAT-adica scoti catalizatorul. LA fel ,complet ilegala in principiu.

 

Acum, legat de tobele LEGALE:

-acestea sunt DOAR TOBE FINALE, adica atenuatoare de zgomot. Sunt legale atata timp cat au montat in ele DB killerul(la unele e oricum nituit si teoretic nu l poti scoate).

-sunt legale daca: AU OMOLOGARE PENTRU PIATA EUROPEANA, certificat de omologare aplicabil PENTRU modelul de moto pe care sunt folosite, au o serie unica, ce se regaseste atat pe certificat cat si pe TOBA, sub forma de stanta. 

 

Sfatul meu-vezi in primul rand sa fie o toba finala doar, vezi sa fie intreaga, db montat,  tot. Cauta pe ea o stanta-o placuta, sau direct aplicata stanta pe toba. Apoi cauta pe net modelul respectiv de toba, si vezi la specificatii-daca scrie ca este OMOLOGATA pentru modelul X de moto. Daca da, poti ulterior scrie producatorului, trimiti o poza, plus seria, si daca este omologata, acesta iti va trimite pe mail certificatul de omologare. 

Altfel, eu nu mi-as bate capul cu o moto care are tobe ciunceng, sau ceva doar pentru circuit.  Si da, atentie la tipul de omologare, cati db-sunt state prin afara care impun limita de 95db, si sunt modele de moto care au din start 98 :D

teoretic cu acele modele nu ai voie-in AUstria de exemplu este implementata aceasta masura, prin niste zone turistice, in we.

 

PS: TOBA NU SE OMOLOGHEAZA LA RAR-vezi si raspuns rar atasat.

raspuns rar tobe.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...