Sari la conținut

Noutati din lumea moto


LionEl
 Share

Postări Recomandate

Subliniam doar modul nerealist de a seta așteptări prin campanii de publicitate și apoi a dezamăgi prin produsul final. Honda a încercat aici să vândă ceea ce nu are. Fac motociclete bune dar (în general) teribil de standard și de plicticoase.

 

Cu toată onestitatea, modelul actual arată mult mai bine.

 

image.thumb.png.0ca3a5d60687a2b142d32c9a095fd2f5.png

 

Design neo-retro făcut cum trebuie. Dacă schimbau doar motorul, era 👌

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da ce aveti cu 4L? Este una cine cele mai bune cofiguratii pe acest tip de motocicleta, plus ca are si o oarecare optica. 

Cost Reduction, deja incep sa innebunesc cand aud gogoasele producatoriilor, cum cauta ei sa-mi "vanda" o solutie ca "mult mai buna", cand defapt stim mult prea bine ca is castrati de contabili.

Sunt ferm convins ca de aia e un motor de 700cmc mai mic si mai putin practic decat un scooter de 250, ca au mai economisit din materiale reducand marimea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, sasesase said:

Este una cine cele mai bune cofiguratii pe acest tip de motocicleta

 

Din contră, are doar avantajul unei puteri mari în raport cu capacitatea, prin prisma turațiilor (pistoane multe și mici). Este bun doar în aplicațiile de circuit, unde vrei cât mai multă putere, top-end. 

 

În rest este inferior unui bicilindru (cuplu, reprize, fun), esta mai lat, mai greu și mai complex. La partea de estetică (sau sunet) nu sunt de aceeași părere, dar sunt subiectivisme. Este vorba și de reducere de costuri acolo, da, dar și de emisii sau utilizabilitate - unde iar bicilindrul este superior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

29 minutes ago, PzKpfW said:

dar sunt subiectivisme.

 

4L este mai smooth iar la motociclete sub 200kg, au cuplu destul chiar si de la 2-3000rpm. La ture inafara orasului sunt excelente. Sunet mai frumis, iar optica chiar daca este subiectiva, cred ca arata mai bine acel layout. 2L nu mi-a placut niciodata din cauza felului in care livreaza puterea, are o oarecare vibratie specifica care nu il face prea comod la ture lungi, la capitolul sunet si optica este iarasi in urma. Consumul si probabil noxele sunt mai bune. 

Imi este greu sa explic, dar am avut mereu impresia ca livreaza puterea cumva inegal. Pana aprox. pe la 3000rpm am o senzatie de subturare si vibratie mai excesiva, dupa care intre 3000-6000rpm se simte ok, iar peste 6000 parca cade curba de putere. Pe cand la 4L se simte totul mai liniar si previzibil. 

Este doar parere personala, nu mi-as cumpara 2L niciodata deorece am impresia ca nu ma potrivesc cu caracterului lui. Daca as trece peste optica/sound, tot nu pot trece peste vibratii si felul cum se simte.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@sasesase- La vibrații așa este. Două pistoane mari vor vibra invariabil mai mult decât patru mai mici (deși sunt destule și 4 în linie care au vibrații înalte deranjante, vezi BMW de ex).

 

În rest ce spui este fie subiectiv, fie legat de bicilindrele vechi, care erau alimentate și optimizate prost: la ture mici sacadau, în ture mari li se termina puterea. Motoarele L2/V2 actuale se turează cam la fel de mult ca un 4 în linie de acum 10-15 ani. Iar faptul că 4L trage liniar și previzibil nu este neapărat un atu.

 

4 hours ago, sasesase said:

au cuplu destul chiar si de la 2-3000rpm.

 

Probabil că nu ai mers pe un bicilindru serios cu care să compari...

 

4 hours ago, Asimplu said:

Daca Honda ar echipa sasiul asta cu un triple, aia ar fi urmatoarea motocicleta pe care mi-as cumpara-o.

 

Trident arată cam la fel de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, PzKpfW said:

@sasesase- La vibrații așa este. Două pistoane mari vor vibra invariabil mai mult decât patru mai mici (deși sunt destule și 4 în linie care au vibrații înalte deranjante, vezi BMW de ex).

 

În rest ce spui este fie subiectiv, fie legat de bicilindrele vechi, care erau alimentate și optimizate prost: la ture mici sacadau, în ture mari li se termina puterea. Motoarele L2/V2 actuale se turează cam la fel de mult ca un 4 în linie de acum 10-15 ani. Iar faptul că 4L trage liniar și previzibil nu este neapărat un atu.

 

 

Probabil că nu ai mers pe un bicilindru serios cu care să compari...

 

 

Trident arată cam la fel de bine.

 

Am fost si cu modele noi, in principiu nu ratez cam niciun drivetest, intradevar cele post 2015 aprox. beneficiaza de multe imbunatatiri, dar in aceasi masuri si cele 4L.

Inteleg trendul producatorilor moto, care creaza nise la nise. Daca in anii 2000 cu un Bandit de ex., puteai sa te zbati super ok prin trafic, dar si sa iti iei partenera cu bagaje si sa faci o tura lunga, acuma cam trebuie sa ai 2-3 motociclete :D. More money pentru producatori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că este vorba și despre rafinarea gusturilor și preferințelor. Acum 10-12 ani mă descurcam cu o motocicletă. Acum am nevoie de cel puțin două.

 

"Noul" S1000RR 2023 - cu aripile luate pe versiunea M de anul trecut:

 

image.thumb.png.167a3f3e8e9043483ad634d84ff607f2.png image.thumb.png.1a4c84d7d158c18e357e55f3d0b7214f.png image.thumb.png.e3e79946b38a7f05195535e3213864b6.png

 

Lista completă a schimbărilor conform BMW Motorrad:

  • Shorter secondary gear ratio for more traction at the rear wheel.
  • Advanced “Flex Frame” with more flex.
  • Chassis geometry with new steering head angle, offset, caster and wheelbase.
  • M Chassis Kit with adjustable swinging arm pivot point and raised rear end.
  • Dynamic Traction Control DTC with new Slide Control function for drifts while accelerating using steering angle sensor.
  • ABS Pro with new Brake Slide Assist function using steering angle sensor for braking drifts when approaching corners.
  • ABS Pro Setting “Slick”
  • Optimized aerodynamics with new front section, winglets, high windshield and partitioning off of the lower triple clamp.
  • M lightweight battery as standard.
  • USB charging port in the rear section.
  • Redesigned rear section and shorter license plate holder.
  • Redesigned wiring harness for easier removal of the license plate frame.
  • Clutch and generator cover in black.
  • Easier rear wheel assembly removal due to loss-proof axle bushings, chamfered brake pads and brake anchor plate.
  • M GPS Mouse Adapter as part of the  BMW Motorrad original accessory range.
  • New GoPro holder as part of the BMW Motorrad original accessory range.
  • Three paintwork finishes: Blackstorm metallic, Style Passion in Racing Red non-metallic and Lightwhite non-metallic/BMW M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În principiu cam orice V2 sau L2 de clasă medie sau mare de la o marcă europeană. Nu am nimic cu japonezii, dar tind să promoveze fiabilitatea înainte de toate și detunează mult motoarele (în afară de cele pur sportive) pentru a-și lu marjă în acest sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, PzKpfW said:

În principiu cam orice V2 sau L2 de clasă medie sau mare de la o marcă europeană. Nu am nimic cu japonezii, dar tind să promoveze fiabilitatea înainte de toate și detunează mult motoarele (în afară de cele pur sportive) pentru a-și lu marjă în acest sens.

 

Hei, eu nu am comparat L4 cu V2, care are complet alt caracter ca si L2.

Intradevar L2 de la Honda, cel de pe AT sau chiar si L2-ul de pe Triumph sunt ok, cred ca sunt o alegere buna pentru genul acela de motocicleta.

 

Dar L2 de capacitate mica/medie (intre 500-1000cmc) pus pe naked/street bike, nu imi inspira decat "cheapnes" din partea producatoriilor. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu chiar, L2 și V2 sunt destul de apropiate la caracter și sunet. Personal prefer tot V2-ul dar nu este mare diferență între ele. Și continui să argumentez că, pe lângă rațiunea economică, un L2 dă randament mai bun pe o motocicletă de stradă decât un 4 în linie - cel puțin sub 800-900cc. Este și mai eficient, mai compact, etc. Lucrurile pe care le-ai enumerat tu (sunet, modul în care trage, estetică) sunt elemente subiective și care nu prea au sens pentru cei cărora li se adresează motocicletele astea (generație mai tânără care fie nu au prins era când 90% din motociclete aveau 4 în linie, fie sunt raționali și-i interesează doar aspectele practice). Este un motiv bun pentru care toată lumea trece la 2 paralel în categoria asta.

 

Singura excepție de la regulă (încă) este Ducati, care au doar V-uri, dar ei nu prea au motoare sub 800cc. Chiar și așa, este destul de posibil să vedem un L2 și la ei curând - motorul Testastretta, chiar dacă încă bun, își cam arată vârsta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

un motiv bun pentru care toată lumea trece la 2 paralel este costul

Fixed!

 

L2 astea noi au tot decalaj de 360° RAC? Adică pistoanele tot "tâgâdâm-tâgâdâm" deodată merg? Pt că motor mai dezechilibrat de atât nu se poate...

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, majoritatea sunt cu decalaj de 270°, tocmai ca să imite un V2 la 90°.

 

 

32 minutes ago, ENEOS said:

Fixed!

 

Este și costul, am mai spus. Dar nu este singurul motiv. Și dacă ieșeau la același cost cu un 4 în linie, tot pe twin ar fi mers. Pentru că dimensiuni, greutate, noxe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, PzKpfW a spus:

Și dacă ieșeau la același cost cu un 4 în linie, tot pe twin ar fi mers

Cum drag să ieși la același cost cu aproape dublul numărului de componente?!? :moron:

Cost saving-ul e la putere.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, PzKpfW said:

Este și costul, am mai spus. Dar nu este singurul motiv. Și dacă ieșeau la același cost cu un 4 în linie, tot pe twin ar fi mers. Pentru că dimensiuni, greutate, noxe.

 

In trecut erau 2 categorii, motociclete utilitare (posta, livratori, servicii publice, scoli soferi etc.) care deregula erau 2twin din cauza costului redus de achizitie, dar si din cauza costuriilor reduse de intretinere, fiabilitate etc. Alea erau GS500, CB500 etc. Fiecare producator avea macar un model de genu. Se pretau si incepatoriilor sau celor cu buget redus, dar nu cred ca erau motoare cu fanbase prea mare.

Pentru plebe, erau cele de 600 4l sau 2 in V...si aici nu cred ca are rost sa insir lunga lista de modele.

Acuma toate is ciudate, is mici oarecum, foarte inghesuite. Eu ma consider om normal dpdv fizic, nu aveam probleme pe Diversion, Hornet etc. Bandit S de ex. imi parea tourer. Acuma toate astea twin de 600+cmc imi par ca unele de 300cmc...am impresia ca dau cu ghenunchi in ghidon si arat ca un claun. 

Trebuie sa avem grija de motoarele din anii 2000, daca se duc pe apa sambetei, duse raman

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu când mă mai urc pe una din-aia veche îmi dau seama cât de bune sunt astea noi (aceeași categorie). Erau asamblate mai cu simț de răspundere iar materialele erau în general mai calitative, dar ca motociclete sunt mai proaste ca cele noi (ergonomie, cicilistică, greutate, etc.). Fiecare cu părerea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, PzKpfW a spus:

Eu când mă mai urc pe una din-aia veche îmi dau seama cât de bune sunt astea noi (aceeași categorie). Erau asamblate mai cu simț de răspundere iar materialele erau în general mai calitative, dar ca motociclete sunt mai proaste ca cele noi (ergonomie, cicilistică, greutate, etc.). Fiecare cu părerea lui.

Pai de fapt despre asta este vorba - dpdv tehnologic, procese, procedee, dotari, optimizari, ergonomie, performante, ciclistica sunt infint mai bune astea noi. Dpdv durabilitate, calitatea materialelor, calitatea constructiei sunt gandite sa cada dupa un timp (nu nemtii au inventat mizeria asta cu designed to fail?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, PzKpfW said:

Eu când mă mai urc pe una din-aia veche îmi dau seama cât de bune sunt astea noi (aceeași categorie). Erau asamblate mai cu simț de răspundere iar materialele erau în general mai calitative, dar ca motociclete sunt mai proaste ca cele noi (ergonomie, cicilistică, greutate, etc.). Fiecare cu părerea lui.

 

Nimeni nu contesta asta. Viitorul Hornet va fi net superior celui din 2013, DAR nu cred ca va fi peste actualul CB 650 R.

Ca dovada: pe stie Honda Romania, CB-ul este mai scump decat viitorul Hornet...ceea ce cred ca e si normal datorita cererii mai mari. Nu cred ca cineva avand cele 2 motociclete in fata, va alege Hornetul in detrimentul 4l...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, sasesase said:

Nu cred ca cineva avand cele 2 motociclete in fata, va alege Hornetul in detrimentul 4l

 

Discutabil. În afară de design și o frână față teoretic ceva mai slabă (pe hârtie cel puțin), CB750 > CB650R. Personal aș alege probabil 750-ul, pentru că mă interesează mai mult cum merge motocicleta decât cum arată. Un 4L de 600 este efectiv gutless pentru mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 hours ago, PzKpfW said:

 

Discutabil. În afară de design și o frână față teoretic ceva mai slabă (pe hârtie cel puțin), CB750 > CB650R. Personal aș alege probabil 750-ul, pentru că mă interesează mai mult cum merge motocicleta decât cum arată. Un 4L de 600 este efectiv gutless pentru mine.

 

trendul este evident. Degeaba imi doresc eu, asa pe hartie, daca in piata cifrele spun altceva. E de inteles, facem motoare cat mai ieftine, ca sa tinem costul produsului overall jos. Tot cam 7000 Euro era o motocicleta din aceasta clasa si in anii 2000, diferenta era ca acelea erau doar materie prima si eventual niste electronica rudimentara la injectie/aprindere. 

Astea noi stiu si cand te besesti, iar toate softuriile/hardware-urile sunt clar mai scumpe decat plastice sau fier. Chiar si asa, tin pretul cam tot pe acolo, deci de undeva trebuie redus. 

 

Doar ca mi-ar place daca ar mai fi macar o optiune, chiar si daca economic nu ar face mult sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto
  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...