Sari la conținut

Noutati din lumea moto


LionEl
 Share

Postări Recomandate

25 minutes ago, PzKpfW said:

Aerodinamica în absolut este mișcarea (dirijată) a aerului. Apendicele despre care vorbim sau aripile de pe Ducati Panigale (de exemplu) fac același lucru - dirijază aerul. Scopul însă diferă. 

 

Aici, este aerodinamică activă pentru că eleroanele sunt acționate automat în funcție de viteză. 


Producatorul spune ca "Moto Guzzi V100 Mandello este prima motocicletă din lume care încorporează aerodinamică adaptivă. Mai mult de 200 de ore au fost petrecute în tunelul de vânt pentru reglarea fină a acestei tehnologii, care reduce presiunea aerului asupra utilizatorului prin ajustarea poziției deflectoarelor în funcție de viteza și de modurile de mers selectate. Confortul de rulare este sporit și mai mult prin reglarea parbrizului, care poate fi făcută fie manual, fie prin funcția Moduri de călătorie."

 

Scopul eleroanelor este doar protectia riderului, si nu downforce sau dirijarea aerului cu scopul de a imbunatati ciclistica, manevrabilitatea etc. la viteze x y z..

Daca scopul lor declarat ar fi...mai buna stabilitate in viraje la viteze mari, downforce pentru mai mult grip, sau reducerea coeficientului aerodinamic pentru un top speed...sau airbrake in caz de franare de urgenta...etc. atunci da, am putea vorbi de aerodinamica adaptiva.

 

Asa, orice motocicleta cu parbirz reglabil, poate avea montat un actuator care sa ridice sau sa coboare parbrizul in functie de viteza de deplasare si sa se mandreasca.

Editat de sasesase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Escanor said:

Aia da. Desi merge foarte bine Android Auto/Apple Carplay. 

Salut , la ce te referi cand spui asta? Au reusit sa le conecteze peste aplicatia Bmw-ului? Noroc ca imi merge navigatia aia primitiva cu sageti fara sa fiu nevoit sa fac screen  casting de pe telefon prin aplicatia vietii. Ar fi ceva sa pot folosi waze , de exemplu , pe ditamai displayul.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Emperor a spus:

Salut , la ce te referi cand spui asta? Au reusit sa le conecteze peste aplicatia Bmw-ului? Noroc ca imi merge navigatia aia primitiva cu sageti fara sa fiu nevoit sa fac screen  casting de pe telefon prin aplicatia vietii. Ar fi ceva sa pot folosi waze , de exemplu , pe ditamai displayul.

 

Android Auto/Apple Carplay doar Honda are si parca Indian pe modelul Pursuit, in rest nimeni. BMW merge pe navigatia lor propri si la fel si Ducati. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indian cred că are funcționalitatea CarPlay/Android Auto pe toate motocicletele cu ecran tactil (Roadmaster, Challenger, Pursuit, etc.) - însă doar prin conexiune cu fir. Honda sunt singurii care oferă conexiune Bluetooth pentru CarPlay și Android Auto. Și asta pentru că sunt singurii care au dezvoltat integrarea. Pentru auto, dezvoltarea se face prin colaborare între fabricant și Apple/Google. Dar piața moto reprezintă interes prea mic (deocamdată) așa că americanii nu se sinchisesc. Bravo celor Honda pentru că au investit în asta. Va deveni standard în timp, la fel cum este acum la auto.

 

În rest cam toate mărcile au propriile aplicații de navigație. Și cam toate sunt foarte proaste, doar cea de la BMW am înțeles că este decentă. Dar nu se compară cu Google Maps sau Waze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, PzKpfW said:

În rest cam toate mărcile au propriile aplicații de navigație. Și cam toate sunt foarte proaste, doar cea de la BMW am înțeles că este decentă. Dar nu se compară cu Google Maps sau Waze.

 

Si mai si baga la bani in ele. Sunt okish daca esti in zona unde nu ai acoperire Roaming...

Eu personal nu cred am folosit nici 0.1% navigatia build in, nici de la masina nici de la moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Indian cred că are funcționalitatea CarPlay/Android Auto pe toate motocicletele cu ecran tactil (Roadmaster, Challenger, Pursuit, etc.) - însă doar prin conexiune cu fir. Honda sunt singurii care oferă conexiune Bluetooth pentru CarPlay și Android Auto. Și asta pentru că sunt singurii care au dezvoltat integrarea. Pentru auto, dezvoltarea se face prin colaborare între fabricant și Apple/Google. Dar piața moto reprezintă interes prea mic (deocamdată) așa că americanii nu se sinchisesc. Bravo celor Honda pentru că au investit în asta. Va deveni standard în timp, la fel cum este acum la auto.

 

În rest cam toate mărcile au propriile aplicații de navigație. Și cam toate sunt foarte proaste, doar cea de la BMW am înțeles că este decentă. Dar nu se compară cu Google Maps sau Waze.

 

Din păcate și Honda tot pe cablu sunt. Zic 100% pentru că așa e la Africana. Daca se vrea wireless trebuie luat un device gen AA Wireless. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, credeam că ai nevoie de cablu doar pentru setup-ul inițial. Într-un fel e bine, te asiguri că nu rămâi fără baterie (CarPlay/AA cam sug curent) - și oricum ai opțiunea unui dongle wireless, cum spuneai. Din nou, kudos Honda. Îmi aduc aminte că am luat în derâdere când au prezentat noul bord pe AT acum câțiva ani, cu un TFT mare deasupra și un LCD mic dedesubt, stil ceas Casio anii '90 pentru viteză și indicator treaptă. Acum are sens.

 

Pentru asta este util un bord TFT. Altfel este gimmick, toate informațiile pe care ți le oferă ar putea fi implementate pe un bord analog, ceva martori luminoși sau un LCD monocrom.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La GT functioneaza f ok aplicatia, singura problema e ca nu mai poti folosi telefonul cand faci screen mirroring cu navigatia. Dar nici nu e cazul , cine butoneaza telefonul pe mobra, in timp ce conduce?

 

Si ai oricum navigatia secundara daca nu vrei screen mirroring, doar cu sageti/ indicatii pe fiecare lane care foloseste conexiunea bluetooth cu telefonul , e destul de practica doar ca nu ai harta completa penecran. 

 

Pentru Europa e destul de completa ca detalii si o actualizeaza destul de des , tinand cont ca e gratis . 

 

Cam asa arata dimensiunile hartilor, probabil  difera in functie de tara utilizatorului.

Aiurea ca portul Usb nu stie sa citeasca un stick cu muzica de exemplu, dar la cat youtube/spotify exista nu cred ca mai foloseste cineva asa ceva.

 

FBAB02E0-F733-4D4A-A29B-62C92431CDB2.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupun ca zici de GT 2022, ca la cele dinainte pe NAV VI navigatia e o prostie sinistra.

 

La Honda poti practic controla telefonul - apeluri, muzica, si chiar vizualiza si mesaje din Android Auto.

 

Mult peste orice aplicatie de navigatie a producatorilor.

 

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Ai dreptate, credeam că ai nevoie de cablu doar pentru setup-ul inițial. Într-un fel e bine, te asiguri că nu rămâi fără baterie (CarPlay/AA cam sug curent) - și oricum ai opțiunea unui dongle wireless, cum spuneai. Din nou, kudos Honda. Îmi aduc aminte că am luat în derâdere când au prezentat noul bord pe AT acum câțiva ani, cu un TFT mare deasupra și un LCD mic dedesubt, stil ceas Casio anii '90 pentru viteză și indicator treaptă. Acum are sens.

 

Pentru asta este util un bord TFT. Altfel este gimmick, toate informațiile pe care ți le oferă ar putea fi implementate pe un bord analog, ceva martori luminoși sau un LCD monocrom.

 

Al 2-lea display monocrom e foarte util cand se foloseste Android Auto. Dar au pus o scurtatura - apesi un buton si ecranul trece pe displayul standar Africa Twin. Se apasa din nou si comuta pe Androi Auto - foate utila smecheria.

 

Problema este ca cel mai bine puneau Android Auto wireless ca sa nu mai ai nici o grija cu cabluri. Oricum exista priza clasica de la care se poate incarca telefonul. Pentru Android Auto exista un port usb special.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil, dar la cat costa ar fi putut pune și wireless. Că sa nu mai zic de keyless și senzori de presiune. Nu mai e cu mult mai ieftina ca concurenta. 

 

Dar până una alta au înțeles că Android Auto/ Apple Carplay sunt mult peste ce pot oferi producătorii moto sau chiar auto - vezi exemplul Ferrari care la SUV-ul lor (Purosangue) au renunțat la navigație integrata și oferă doar AA/ACP. Mult mai simplu și elegant. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, Escanor said:

Posibil, dar la cat costa ar fi putut pune și wireless. Că sa nu mai zic de keyless și senzori de presiune.

 

La cât costă... acum. Calculele și comenzile de componente se fac cu mult timp înainte. Sunt destul de convins că pe generația următoare va fi și wireless. Keyless este o prostie. Am avut, am și nu mai vreau. Senzorii de presiune da, sunt utili.

 

9 minutes ago, Escanor said:

au renunțat la navigație integrata și oferă doar AA/ACP.

 

Un gunoi de vehicul, dar o mișcare inteligentă. Va deveni norma - atât la auto cât și la moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și cu atât mai util la moto, unde faptul că o groapă nasoală, un obstacol sau niște milițieni care stau la pândă sunt semnalați te pot scoate din rahat. Dar na, un cruise control automat sau niște aripi aerodinamice sunt mai de impact pentru proști mase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ehh este util și cruise controlul când ai de mers mult pe autostradă. 

Acum 13 minute, Speedy.K a spus:

Androidauto e vis la noi pentru simplul fapt ca merge Waze pe ecranul masinii. Nu mai stai cu telefoane atarnate prin parbriz etc.

 

Și la moto, nu mai stai cu telefonul pe suport unde riști de la vibrații să-ți strice jucăria de peste 1k euro. Îl pui în geantă de rezervor sau chiar și în buzunar daca permite cablul și aia e ai scăpat de griji. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, Escanor said:

Ehh este util și cruise controlul când ai de mers mult pe autostradă.

 

Personal nu prea înțeleg mersul pe autostradă cu motocicleta, dar sunt subiectiv. Mă refeream strict la cruise control adaptiv/automat, care presupune radar(e). Frânează și accelerează motoreta singură domne, aia e treaba importantă.

 

O nouă generație de KTM RC 8C. Tot track-only, dar vine sigur și versiunea de stradă.

 

image.thumb.png.33eec0f2524634bd569fdd5789d94fd4.png image.thumb.png.d51fe1960c9f399bbea7febcb0a25d47.png image.thumb.png.8bcc88a63879b9ccf2ff35f404867966.png

 

135cp, 98Nm și 142kg (la gol).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Lucian_M said:

Cu mașina, nu?

 

Bună asta. Și cu mașina evit autostrada dacă nu mă grăbesc undeva. Dar sunt iar subiectiv și poate atipic. Încă mă bucur de o cutie manuală când toată lumea fuge după automate de exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Escanor a spus:

Și la moto, nu mai stai cu telefonul pe suport unde riști de la vibrații să-ți strice jucăria de peste 1k euro. Îl pui în geantă de rezervor sau chiar și în buzunar daca permite cablul și aia e ai scăpat de griji. 

 

Nu riști mare lucru dacă îți iei un telefon ieftin, eventual la mâna a doua, rezistent la apă, praf și vibrații, și îl folosești exclusiv pe motocicletă, pe post de navigație.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Lucian_M a spus:

Cu mașina, nu?

Daca ai de făcut un drum mai lung într-o zi o mai iei și pe autostradă.

Ex: Turcia 950 de km într-o zi pe 45 de grade. Îi dai tare și mai pui și cruise control că nah, ai de ajuns undeva. 

 

Acum 58 minute, Doctor X a spus:

Nu riști mare lucru dacă îți iei un telefon ieftin, eventual la mâna a doua, rezistent la apă, praf și vibrații, și îl folosești exclusiv pe motocicletă, pe post de navigație.

 

M-am gândit și la asta dar.......2 telefoane prea mare bătaie de cap. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto
  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...