marduk8602 Posted Tuesday at 01:11 AM Share Posted Tuesday at 01:11 AM Problema la un scuter si nu stiu sa i dau de cap, pe pagini si topicuri dedicate burgman in romana si engleza nu am gasit nimic sa ma ajute, nici cautari generale asa ca intreb aici: Scuterul: burgman an400 2001 60000km carburatie soc automat Problema: la rece mai ales dar uneori si cald, cum ma asez pe el si basculeaza motorul, se opreste, se taie ceva din alimentarea cu benzina sau aprinderea dar nu mi dau seama ce sa i mai fac. Uneori si cand e cald, daca iau denivelari in mers, moare cateva clipe apoi da rateu si merge, de aici presupun ca benzina vine dar cand se lasa, cand basculeaza motoru, se intrerupe ceva din aprindere cat e jos spre maxim problema se manifesta de sezonul trecut, a inceput cu asteptat 2..3 minute sa se incalzeasca apoi mergea fara probleme in timp nu prea a mai vrut cu pasager, acum se simte uneori daca stau in sa mai pe spate, intrerupe prea des ca sa mai poata fii folosit plus pana nu se ncalzeste spre punctul in care porneste ventilatorul nu vrea sa mearga, cum se lasa greutate pe el si incepe sa basculeze 2..3cm spatele, moare instant si cam pute a benzina cartea tehnica din pacate nu am gasit o, nici youtube nu prea ajuta la modelul asta mai vechi ce am verificat si schimbat pana acum: -calitatea benzinei nu e de luat in calcul, face si cu 95 si cu 100 la fel. A mai vazut ocazional si 2+2 curatat carburatoare -aer fals nu trage, galeria de admisie intre carburator si motor e noua, am mers de test fara carcasa filtrului sa ma asigur ca nu se ndoaie ceva pe acolo, face la fel -bobina, fisa si bujie par in parametrii, fara sparturi, cablu ciupit, distanta corecta la bujie (destul de noua) -alte cabluri (aprindere, alimentare pompa bemzina, ce se mai vede pe acolo), furtune de benzina aer nu au urme de strangulare sau ciupituri orice parere e binevenita, urmeaza un sezon de desfacut si luat piesele la rand pana i dau de cap Multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penetru Posted Tuesday at 03:48 AM Share Posted Tuesday at 03:48 AM Pare a fi un amestec foarte sărac din moment ce nu vrea să meargă până nu se încălzește bine, apoi când se înclină carburatorul amestecul sărăcește și mai mult. Fă un leagăn dintr-o scândură și un pietroi și vezi ce se întâmplă când îl basculezi fără să se comprime suspensia spate ca să te lămurești dacă este de la poziția carburatorului sau de la flexarea unei conducte sau a unui fir electric. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzunoi Posted Tuesday at 05:28 AM Share Posted Tuesday at 05:28 AM Dupa cum descrii pare ceva electric care, odata cu incalzirea motorului, se dilata si face contact mai bine. Vezi ce cabluri se misca cand te asezi pe scuter si ia-le la puricat. As zice ca nu e pe alimentarea cu benzina pt ca la aia nu moare brusc. Masa e ok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrianm Posted Tuesday at 06:37 AM Share Posted Tuesday at 06:37 AM Am avut ceva similar la un Vespa ET2 1999 la care cablul de acceleratie se agata de carburator si se accelera singur atunci cand ma ridicam de pe el sau cand il puneam pe cricul central. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marduk8602 Posted Tuesday at 05:26 PM Author Share Posted Tuesday at 05:26 PM (edited) Acum 13 ore, Penetru a spus: Pare a fi un amestec foarte sărac din moment ce nu vrea să meargă până nu se încălzește bine, apoi când se înclină carburatorul amestecul sărăcește și mai mult. Fă un leagăn dintr-o scândură și un pietroi și vezi ce se întâmplă când îl basculezi fără să se comprime suspensia spate ca să te lămurești dacă este de la poziția carburatorului sau de la flexarea unei conducte sau a unui fir electric. El daca sta nemiscat merge rotund, sta la relanti si rece, in primele secunde doar, daca dau “spituri” mai violente cu acceleratia, moare. Cand se ncalzeste nu mai zice nimic. Oricum, si carburatoru merge curatat, problema e cu reglatul corect in lipsa cartii, o sa ma bazez pe mesteri si ureche si reglaje in timp interesanta ideea cu balansoaru, o sa incerc macar in rampa sa vad daca se ntampla ceva, un garaj se gaseste Acum 12 ore, tzunoi a spus: Dupa cum descrii pare ceva electric care, odata cu incalzirea motorului, se dilata si face contact mai bine. Vezi ce cabluri se misca cand te asezi pe scuter si ia-le la puricat. As zice ca nu e pe alimentarea cu benzina pt ca la aia nu moare brusc. Masa e ok? Buna ideea cu masa, am aflat si ca e posibil sa fie masa separata pentru bord, faruri auxiliare (de pe cadru) si alta pentru motor - aprindere, pompa benzina (de pe bloc) in mare mizez si eu pe ceva electric, de la bemzina contaminata/insuficienta merge mai prost, nu ca electric e imposibil, dar asa caderi bruste, presupun proportia mai mare electric. Dar nici partea de “lichid” nu e rau s o verific daca tot desfac Acum 10 ore, adrianm a spus: Am avut ceva similar la un Vespa ET2 1999 la care cablul de acceleratie se agata de carburator si se accelera singur atunci cand ma ridicam de pe el sau cand il puneam pe cricul central. Se pare ca tre sa dau toate plasticele jos si sa inspectez tot ce misca pe acolo cand basculeaza, dap.. o sa fie proiectul iernii multumesc pentru idei, o sa iau incet incet la desfacut si verificat, o sa scriu si ce descopar pe parcurs, pana n primavara sa mearga cum trebuie A Edited Tuesday at 05:35 PM by marduk8602 Completari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin l.u.v Posted Tuesday at 06:04 PM Admin Share Posted Tuesday at 06:04 PM Este chestie de electrică. Verifica cablurile de la masă, cele care duc de la acumulator la alternator etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flopa Posted Tuesday at 08:14 PM Share Posted Tuesday at 08:14 PM Am patit ceva similar , imediat dupa ce am achizitionat o motocicleta.Fostul proprietar ,deranjat probabil ca se vedea culoarea rosie a cablului sub sezut, a decis sa schimbe traseul cablului pentru a nu mai fi vizibil.Consecinta a fost ca s-a tensionat cablul si mufa de conexiune nu se clipsa/inchidea corespunzator , la socuri si denivelari intrerupea.Verifica conexiunile electrice principale sa fie bine inchise ,pinii sa fie curati ,neoxidati si sa nu prezinte urme de supraincalzire.Incearca usor cu mana sa vezi daca fisa e fixa pe capul bujiei,bornele de la baterie sa fie stranse,sau cablurile de masa cum ti s-a sugerat. Acum 19 ore, marduk8602 a spus: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandy Posted Tuesday at 08:32 PM Share Posted Tuesday at 08:32 PM Acum 19 ore, marduk8602 a spus: cartea tehnica din pacate nu am gasit o, Ce anume vrei din carte? Sau ti-o vand si te alegi cu toate informatiile Legat de problema, socul electronic functioneaza corect? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted Wednesday at 06:09 AM Share Posted Wednesday at 06:09 AM Salut. Ca fost posesor (pentru o scurta perioada) de Burgman 400 (culmea, tot din 2001)...cred ca e posibil sa fie piesa (din poza atasata) fisurata . La mine asta a fost si avea cam aceleasi simptome ca la tine. Am schimbat-o si pe urma a mers perfect! Daca e fisurat cotul acesta, intra mai mult aer si de-aia moare motorul... De asemenea verifica toate firele sa nu fie corodate sau sa nu faca contact perfect (si asta am inteles ca poate fi una dintre cauze). Succesuri! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nike Posted Wednesday at 10:01 AM Share Posted Wednesday at 10:01 AM (edited) 1. verifica compresia 2.verifica bujia si fisa 3.daca are vreun antifurt pe modulul de pornire 4. pozitia carburatorului si socul automat (incearca cu altul sa vezi ce se intampla) 5. misca cablurile conectate pe un aparat de masura, unul este posibil sa nu faca contact perfect 6. curata rezervorul de benzina Edited Wednesday at 10:03 AM by nike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted Wednesday at 05:54 PM Share Posted Wednesday at 05:54 PM (edited) Acum 7 ore, nike a spus: 1. verifica compresia 2.verifica bujia si fisa 3.daca are vreun antifurt pe modulul de pornire 4. pozitia carburatorului si socul automat (incearca cu altul sa vezi ce se intampla) 5. misca cablurile conectate pe un aparat de masura, unul este posibil sa nu faca contact perfect 6. curata rezervorul de benzina Se duce compresia în baie când se lasă omu' pe șa, și se umple și rezervorul de mizerie, brusc... Edited Wednesday at 05:55 PM by ENEOS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Microbec Posted Wednesday at 07:33 PM Share Posted Wednesday at 07:33 PM 1 hour ago, ENEOS said: duce compresia în baie Impreuna cu bujia, fisa, antifurtul si eventuala mizerie din rezervor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.