bursyllac Postat Februarie 22 Share Postat Februarie 22 Salut. Teoria spune că poți pune anvelope tubeless pe jante gândite să fie montate cu cameră, dacă pui și cameră. Tot teoria zice că deși buzele jantelor tubeless sunt un pic diferite de cele cu cameră, s-ar putea monta și anvelope TUBE-TYRE pe jante TUBELESS dacă pui cameră. Tot teoria spune că anvelopele tubeless au o membrană extra față de cele gândite să fie montate cu cameră care să se asigure că nu trece aerul prin cauciuc și că păstrează presiunea. Dumb question time: A încercat cineva să monteze anvelope TUBE-TYPE pe jante TUBELESS fără a pune și cameră? Care ar fi riscurile în acest caz? pierdere progresivă a presiunii în roți? dacă ar fi doar asta, pentru o tură specială în care vreau niște anvelope mai agresive de offroad nu m-ar deranja să fac presiunea o dată pe zi. dejantare bruscă la viteze mari sau pe curbe? ăsta ar fi motiv suficient de puternic să nu risc o operațiune din asta. alte potențiale probleme? Context: Anvelopele alea mai mișto de offroad sunt de tipul TUBE-TYRE și eram curios dacă s-ar putea împerechea pe termen scurt cu niște jante TUBELESS fără a fi nevoit a renunța la senzorii de presiune / valvele de tubeless. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Daca sunt montate corect nu scapa aer, dar dejanteaza foarte usor la presiune mica neavand camera ca zona de sprijin in interior. Am testat acum cativa ani pe o motoreta si am trecut la varianta cu camera pe janta tubeless. Gumele in cauza niste Heidenau K 60 Silica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat Februarie 23 Autor Share Postat Februarie 23 3 hours ago, DKW said: dar dejanteaza foarte usor la presiune mica ce înseamnă presiune mică aici? 1.6? sub 1? cum poți rejanta un cauciuc pe tubeless, în teren? ca nu ai cameră care să îl împingă și nici tun de aer. cel mult un minicompresor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andr3y Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Acum 2 ore, bursyllac a spus: cum poți rejanta un cauciuc pe tubeless, în teren? ca nu ai cameră care să îl împingă și nici tun de aer. cel mult un minicompresor. La riscuri/presiune recomandata, nu ma bag. Pentru partea de rejantare, am vazut filmuletul asta si mi-a ramas in minte: Acum cativa ani am si testat metoda: Schimbam anvelopele de la GS 500. Cea de pe fata s-a asezat fara probleme umflata cu pompa, dar cea de pe spate nu voia de nicio culoare. Mi-am adus aminte de metoda, am dat cu putin spray (foarte posibil sa fi fost ceva deodorant mai ieftin) apoi am aprins cu bricheta pentru aragaz si aia a fost! DAR... daca ai senzori, nu prea e recomandat. Daca totusi e o urgenta si incerci, nu uita sa scoti supapa din ventil. Si mare grija, ca nu-i de joaca! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 4 hours ago, bursyllac said: ce înseamnă presiune mică aici? 1.6? sub 1? cum poți rejanta un cauciuc pe tubeless, în teren? ca nu ai cameră care să îl împingă și nici tun de aer. cel mult un minicompresor. De la 1.4 in jos incepea distractia. Ca sa-l rejantezi scoti ventilul ciand il umfli prima oara si bagi cam 3,5-4 bar, apoi repeti operatiunea cu ventilul pus. Ti-ar mai trebui si niste pasta de lubrifiere care se foloseste la vulcanizare, intr-o cutie cu capac etans, daca se intareste o refaci cu adaos de apa. 1 hour ago, Andr3y said: La riscuri/presiune recomandata, nu ma bag. Pentru partea de rejantare, am vazut filmuletul asta si mi-a ramas in minte: Acum cativa ani am si testat metoda: Schimbam anvelopele de la GS 500. Cea de pe fata s-a asezat fara probleme umflata cu pompa, dar cea de pe spate nu voia de nicio culoare. Mi-am adus aminte de metoda, am dat cu putin spray (foarte posibil sa fi fost ceva deodorant mai ieftin) apoi am aprins cu bricheta pentru aragaz si aia a fost! DAR... daca ai senzori, nu prea e recomandat. Daca totusi e o urgenta si incerci, nu uita sa scoti supapa din ventil. Si mare grija, ca nu-i de joaca! Cu conditia sa stii ce faci. Eventual mai poti sa strangi guma cu o chinga pusa pe zona de rulare pentru a folosi mai putin aer, gaz, spray, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat Februarie 23 Autor Share Postat Februarie 23 (editat) 1 hour ago, DKW said: De la 1.4 in jos incepea distractia. în cazul ăsta nu prea mi-aș face probleme. nu aș coborî atât de mult presiunea - prefer să pierd din aderență decât să îndoi jantele: motocicleta are peste 200 de kg, am schimbat deja o roată din motivul ăsta. 1 hour ago, DKW said: Ca sa-l rejantezi scoti ventilul ciand il umfli prima oara si bagi cam 3,5-4 bar, apoi repeti operatiunea cu ventilul pus. Ti-ar mai trebui si niste pasta de lubrifiere care se foloseste la vulcanizare, intr-o cutie cu capac etans, daca se intareste o refaci cu adaos de apa. păi asta oricum fac atunci când pun și cu cameră. mă gândeam că atunci când ai cameră și cauciucul nu este lipit de jantă, camera e aia care îl împinge până se sigilează, dar la tubeless nu iese aerul din cauciuc pe lângă jantă până să apuce să se umfle? 3 hours ago, Andr3y said: Pentru partea de rejantare, am vazut filmuletul asta si mi-a ramas in minte: după ce ai pus asta mi-am adus aminte că am încercat și noi o dată la garaj, cu spray de frâne și am tras o dungă pe asfalt că să pornim focul de la distanță (eu eram în spatele camerei că dacă eram eu cu ideea probabil nu era nevoie sa mi se aducă aminte de metoda asta) https://www.facebook.com/motorHelpCrangasi/videos/404598974851783 1 hour ago, DKW said: De la 1.4 in jos incepea distractia. deci pe la 2.0 ar trebui să fiu safe să ma dau pe curbe Editat Februarie 23 de bursyllac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexandru Boros Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Cumva, cred ca e si o chestie de a urmari clar niste pasi, nu as sti sa iti spun care sunt aia. Am folosit metoda cu chinga e suprafata de rulare ca sa aduc marginile anvelopei de buza jantei si apoi cu compresor. In cele din urma sare pe muchiile jantei. Am pus pe 2 motociclete indentice aceeasi anvelopa (TUBE TYPE ... de spate - no hate pls ) pe janta tubeless de fata. La una n am nicio problema si e aceeasi presiune... more or less de vreo 20 de mii de km.... la cealalta e nevoie de refacerea presiunii la fiecare 2 3 saptamani... Insa alte probleme n-am intalnit. E drept... nici nu ating cu umarul asfaltul in viraj cand ma dau... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Ce guma e aia de te tine de 20.000 km?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 3 hours ago, bursyllac said: deci pe la 2.0 ar trebui să fiu safe să ma dau pe curbe In principiu da, n-ar trebui sa ai probleme. 22 minutes ago, Speedy.K said: Ce guma e aia de te tine de 20.000 km?! Guma de spate pusa pe fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Acum 1 minut, DKW a spus: Guma de spate pusa pe fata. Cu sensul de rotație invers sau n-are? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Montata invers. De exemplu la Heidenau gasesti si duale, cu specificatia de sens in functiee de montaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexandru Boros Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 (editat) Exact. Anvelopa de spate pusa pe fata si inversata. E vorba de un Michelin Sirac 110 / 80 / R18; dar si-a trait traiul, si-a mancat malaiul. Deja da vibratii urate in ghidon. INSA... la momentul ala a fost o solutie buna. As repeta experienta dar la Anvelopemoto n am mai gasit modelul. Iar pe alte site-uri e la un pret relativ apropiat cu un Pirelli tubeless de fata cu dimensiunile si profilul pe care l am vrut eu. La data achizitiei... a fost de vreo 3 ori mai ieftin ca o anvelopa de fata tubeless cu profilul cautat. Si nu a tinut 20 de mii de km... bag in ele... a tinut 19657 km... Ce? voi nu aveti un fisier enorm cu tot istoricul motocicletei in PC? Editat Februarie 23 de Alexandru Boros Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 (editat) Nu, eu schimb gumele cand e cazul. Dar sa ai mobra pe care merge guma de spate pe fata si sa stai sa te coiesti sa pui guma nepotrivita ca e mai ieftina mi se pare ca e prea scumpa mobra. Editat Februarie 23 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexandru Boros Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 (editat) Acum 16 minute, Speedy.K a spus: Nu, eu schimb gumele cand e cazul. Dar sa ai mobra pe care merge guma de spate pe fata si sa stai sa te coiesti sa pui guma nepotrivita ca e mai ieftina mi se pare ca e prea scumpa mobra. Noi sa fim sanatosi! Viata e despre alegeri si despre asumare. Vorba lu' Serghei Mizil, "... cu multa stima si respect." Editat Februarie 23 de Alexandru Boros Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 13 minutes ago, Speedy.K said: Dar sa ai mobra pe care merge guma de spate pe fata Distractia de a avea roata de 18 pe fata, in cazul meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Acum 20 ore, bursyllac a spus: A încercat cineva să monteze anvelope TUBE-TYPE pe jante TUBELESS fără a pune și cameră? am pus un k60 tube tybe pe janta fata tubless a tdmului 850. nu am avut probleme niciodata cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 1 oră în urmă, Alexandru Boros a spus: Noi sa fim sanatosi! Viata e despre alegeri si despre asumare. Vorba lu' Serghei Mizil, "... cu multa stima si respect." Toate ca toate, da' cum sa-l citezi pe coclaru' ala comunist?! Acum 59 minute, DKW a spus: Distractia de a avea roata de 18 pe fata, in cazul meu. Corect, nu stiu cum dreaqu e asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Eu am pus pe 950. Dar am sigilat spitele cu banda 3M 4420. Michelin Desert race si pe spate clasicul E09. Asta cu sigilatul e o treaba simpla si ai un plus de confort plus ca poti pune snur daca ai pana normala, de la un cui. P.S. Nu merg cu presiune prea scazuta. E greu motorul si ar comprima prea tare guma si ar scapa aer. Pt alte detalii, call me Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bursyllac Postat Februarie 23 Autor Share Postat Februarie 23 59 minutes ago, Patrick_M said: Eu am pus pe 950. Dar am sigilat spitele cu banda 3M 4420 Păi la 950 ai jante cu buză de pus cauciucuri cu cameră, eu întrebam de pus pe jante din astea făcute din fabrică tubeless. Chipurile ar fi ceva diferență între ele: Dar dacă mă uit în poza asta, ar trebui să am mai puțin stres că pare mai multă redundanță la tubeless rim. Oricum, din toată discuția de sus, m-am liniștit. Pot pune și eu anvelope mai pe gustul meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Februarie 24 Share Postat Februarie 24 19 hours ago, bursyllac said: Păi la 950 ai jante cu buză de pus cauciucuri cu cameră, eu întrebam de pus pe jante din astea făcute din fabrică tubeless. Chipurile ar fi ceva diferență între ele: Dar dacă mă uit în poza asta, ar trebui să am mai puțin stres că pare mai multă redundanță la tubeless rim. Oricum, din toată discuția de sus, m-am liniștit. Pot pune și eu anvelope mai pe gustul meu. Pune linistit, dar nu sa nu cobori presiune prea tare. Sau sa ai o pompa cu tine, daca face figuri. Cea mai buna treaba e sa incerci pe pielea ta. Sau guma ta, dupa caz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 24 Share Postat Februarie 24 (editat) Pus Tube Type pe V-Strom, mai mult că erau mai ieftine și dimensiuni mai mici, pentru off-road. Nici cea mai mică problemă. Am mers și cu 1 bar pe spate. Dacă n-aveai senzori, puteai folosi lichid antipană, de la Fakir de exemplu. Îți face o peliculă ca o membrană și astupă cam orice por pe unde ar putea ieși aerul... Știu că nu dai doi bani pe ce zic, dar nu mai folosi WD40 la montaj. Măcar fă rost de ceva care e lipicios după ce se usucă, eu foloseam fixativul de păr al mamei. Dacă nu pastă specială de etanșare ca la vulcanizare, măcar apă chioară. Orice factor d-ăsta alunecos contează la dejantare. N-ar fi rău să decontaminezi janta înainte cu ceva sport, alcool. Mi-e greu să cred că la un simplu "burp" urmat de dejantare, să zboare cauciucul atât de tare de pe jantă cât să nu-l mai poți umfla. Eu am pățit o singură dată cu bicicleta, având un 0.6 bari și tot a rămas cauciucul pe poziție... Dacă îndoi serios janta, cam trebuie să pui cameră... Editat Februarie 24 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.