Sari la conținut

Incepator de-a dreptul


Draco76
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Bine v-am gasit, este prima mea postare aici!

 

Dupa cum spune si titlul sunt cel mai incepator dintre incepatori, asa ca, pentru cei mai avansati, probabil deja ati mai citit povesti ca ale mele de multe ori si ma veti trimite sa citesc tot forumul. Don't hate me. 

 

De ceva timp, cam un an, sunt interesat de partea asta de moto, dar in afara de a mai citi pe forum cateva topicuri, nu am facut altceva. M-am hotarat insa ca in vara asta sa ma inscriu la scoala pentru categoria A.

Tin sa precizez ca sunt singurul din grupul meu de prieteni care are pasiunea asta si ca nu am mers niciodata cu un motor, nici macar ca pasager. 🙃 Am intrebat de mai multe ori pe niste motociclisti intalniti prin diverse conjuncturi daca ma pot da o tura, dar n-au fost dispusi.

 

Am 28 ani si sunt posesor de permis categoria B de 10 ani, fara evenimente pana acum, si conduc zilnic in traficul din Bucuresti. Asta ar fi unul dintre motivele pentru care mi-as dori sa trec la motor, dar nu doar atat.

 

Pana una alta, mi-ar placea daca mi-ati putea da informatii cu privire la lucrurile basic, inclusiv echipament, casca (sunt ochelarist 🤓), motoare pentru oras etc. (inclusiv canale de youtube cu informatii utile despre domeniul moto). Stiu ca sunt multe topicuri aici, dar niste recomandari de la oameni cu experienta, nu strica niciodata.

 

Also, pentru cei din Bucuresti, recomanda cineva o scoala/un instructor anume avand in vedere "experienta" mea vasta in domeniu? 

 

Multumesc pentru ajutor, sper ca nu v-am plictisit prea tare!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Draco76 a spus:

Salut!

 

Bine v-am gasit, este prima mea postare aici!

 

Dupa cum spune si titlul sunt cel mai incepator dintre incepatori, asa ca, pentru cei mai avansati, probabil deja ati mai citit povesti ca ale mele de multe ori si ma veti trimite sa citesc tot forumul. Don't hate me. 

 

De ceva timp, cam un an, sunt interesat de partea asta de moto, dar in afara de a mai citi pe forum cateva topicuri, nu am facut altceva. M-am hotarat insa ca in vara asta sa ma inscriu la scoala pentru categoria A.

Tin sa precizez ca sunt singurul din grupul meu de prieteni care are pasiunea asta si ca nu am mers niciodata cu un motor, nici macar ca pasager. 🙃 Am intrebat de mai multe ori pe niste motociclisti intalniti prin diverse conjuncturi daca ma pot da o tura, dar n-au fost dispusi.

 

Am 28 ani si sunt posesor de permis categoria B de 10 ani, fara evenimente pana acum, si conduc zilnic in traficul din Bucuresti. Asta ar fi unul dintre motivele pentru care mi-as dori sa trec la motor, dar nu doar atat.

 

Pana una alta, mi-ar placea daca mi-ati putea da informatii cu privire la lucrurile basic, inclusiv echipament, casca (sunt ochelarist 🤓), motoare pentru oras etc. (inclusiv canale de youtube cu informatii utile despre domeniul moto). Stiu ca sunt multe topicuri aici, dar niste recomandari de la oameni cu experienta, nu strica niciodata.

 

Also, pentru cei din Bucuresti, recomanda cineva o scoala/un instructor anume avand in vedere "experienta" mea vasta in domeniu? 

 

Multumesc pentru ajutor, sper ca nu v-am plictisit prea tare!

 


Hai in poligonul de pe Electronicii intr-o zi sa stam de vorba si orezolvam si cu scoala si cu instructorul. Ai PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, Nea Baphomete a spus:

Salut. 

 

Salutări și fiecărui motociclist de pe forum!

 

Aș zice că înainte de a cere sfaturi atat de generale, ți-ar fi de ajutor să îți definești întâi, tu singur, pentru ce vrei motocicletă - după aceea precis vei putea formula întrebări mai specifice. 

 

Așadar, de ce și pentru ce vrei o moto? Utilitară, pentru transport lesne in oraș? O chestie cu care să iei ochii gagicilor pe stradă? Pentru petrecut timp liber pe coclauri împreună cu câțiva prieteni? Vrei să călătorești cu motocicleta? Sau pur si simplu vrei să încerci altceva, din plictis? Eu aș spune să te gândești întâi la aceastea, după care de abia să ceri opinii -  ceva mai focusat pe ce vrei tu. Baftă.

Vreau sa folosesc motorul in principal pentru oras, mers la munca si ajuns in diverse locuri. Totusi in weekend vreau sa mai ies din Bucuresti si sa merg pana la munte/mare, nu distante foarte lungi.

Nu sunt pasionat de viteza si nici de off-road.

 

Acum 14 ore, Lucian_M a spus:

Înălțime și greutate?

1.78 si 70 kg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are 5 ani garanție. Greu găsește ceva ok la banii ăia, doar să se urce e ea și să se plimbe.

Totuși drăcia aia de 450 se va vinde în draci, e o opțiune de luat in calcul la orice oră, are foarte multe avantaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu doua mizerii d-astea cu motorul pizdit sub 5000 km. Nu modelul asta, marca.

Greu de tot, cu scandal si luni de zile de asteptare au reusit sa le rezolve pe semi-garantie.

Dupa mine mai bine un sh cinstit decat o chinezarie noua. Dupa mine, repet.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Speedy.K said:

Doar ca e chinezeasca.

Chinezarie cu garantie.:D

@Draco76, daca vrei sa te plimbi, ia o motocicleta serioasa. Daca vrei sa pierzi timpul la service si sa inveti mecanica, ia un chinez.

Editat de The Flying Dutchman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, Lucian_M a spus:

Nu vrei să plusezi un pic și să iei ceva cu 5 ani garanție?

Faci o rată și nici nu o simți.

 

Man, tu de ce n-ai mai "plusat" putin si ti-ai luat V-strom din 2015? Mergand pe mentalitatea asta, puteai sa iei modelul 2023, nu? Te arunci cam repede sa faci afirmatii despre cum ar simti initiatorul topicului o rata. Fiecare isi stie mai bine bugetul in care se poate incadra, iar omul l-a precizat negru pe alb.

 

Acum 18 ore, Lucian_M a spus:

https://dealer.moto24.ro/motociclete-cfmoto-eligibil-rabla/cfmoto-700mt-abs-2024/

Motocicleta noua, ABS, garanție, nu pui pe ea cauciucuri, revizie, frâne etc. O iei și te plimbi.

 

Nu recomand neam cfmoto. Si-a luat un prieten si am vazut live nenumaratele bube cu care se confrunta acest brand. Nu mai zic ca service-ul din Bucuresti arata ca un cimitir pentru masini. Nici gratis n-as vrea cfmoto, ori mobra noua de la un brand de renume, ori ceva second hand, dar fiabil.

 

Acum 21 ore, Draco76 a spus:

Vreau sa folosesc motorul in principal pentru oras, mers la munca si ajuns in diverse locuri. Totusi in weekend vreau sa mai ies din Bucuresti si sa merg pana la munte/mare, nu distante foarte lungi.

Nu sunt pasionat de viteza si nici de off-road.

 

Pentru oras unde inteleg ca il vei utiliza preponderent, scuter-ul este rege. Pentru distante nu foarte lungi, acelasi scuter ti-ar fi util. Ai luat aceasta varianta in calcul, sau tii sa iei motor de cc (500/600/650) mare? O Honda PCX 125 spre exemplu ar "atinge" multe din punctele subliniate de tine.

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi am plusat, că îmi doream inițial un miar din 2003-2007. Văzând câte probleme au, m-am hotărât să mai pun încă vreo 3000 euro la cei 4-5000 cât era prima variantă, cu ceva dotări, așa că am luat a doua versiune. Socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg. 

Cât despre 2023, trebuia să mai pun vreo 8000 euro, nu doar vreo 3000. Să păstrăm proporțiile.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

si bine ai venit.

Faci din pacate ce fac mai toti-tu nici bine n-ai inceput scoala, dar vrei sfaturi de echipament, de motocicleta, de luna si soare:)))

Eu zic sa le iei pe rand. Incepe scoala, vezi cum e, daca iti place, daca te descurci. Cum te simiti pe moto de scoala-naked.

Pentru scoala, eu as lua daca as fi in locul tau, manusile mele, si casca mea macar. Nu as da o galagie de bani, ca nu stii dupa scoala ce faci, in ce directie o iei ,ce fel de moto iti place.

M-as duce la magazine moto, de exemplu la asfalt uscat, as lua niste manusi de maxim 300 lei, si o casca tot asa, pana in 1000 lei. Dar sa aiba viziera cu pinlock(e o folie anti aburire) si ochelari de soare.

Casca se cumpara pe probate, nu pe net, neaparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

Socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg.

 

Cunoastem :)

 

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

Cât despre 2023, trebuia să mai pun vreo 8000 euro, nu doar vreo 3000. Să păstrăm proporțiile.

 

Asa este, diferenta era mult mai mare. Tu insa i-ai sugerat sa aproape dubleze suma alocata, ceea ce nu este tocmai usor, altfel in loc de 3000-3500 ar fi scris 6000-7000. Eu sunt curios daca totusi PCX-ul de 125 nu il coafeaza. Sigur, nu va intoarce capul domnisoarelor pe strada, dar iti faci treaba cu el, mai ales in oras.

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu o rată nu simte plusul de bani. Dar are lucru nou, nu investește nimic pentru a-l pune la punct.

Raaaaar găsești moto în stare perfectă la sh. Tot are nevoie de ceva.

Altfel, un naked japonez, cum ar fi, de exemplu, Gladius cu ABS. Dar să îl găsească în stare bună.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte bine ca ti-au vorbit despre exmatriculare de la inceput. Sunt o gramada de scoli care nu discuta deloc subiectul si, daca e cazul, nici nu stii ce te-a lovit. Contractul cu scoala presupune obligatii de ambele parti si multi elevi aleg sa le ignore, dupa care nu le respecta si se trezesc in mijlocul cursurilor fara scoala. Sau la examen fara ... examen. Pur si simplu pentru ca n-audat un telefon sau un mail. Si, daca nu s-a discutat subiectul in detaliu de la inceput, incep discutiile in contradictoriu. Ceea ce se poate evita citind de la inceput contractul si discutand de la inceput subiectul.

PS Poti sa dai linistit nume de scoli care nu ti-au placut, poate vad oamenii si corecteaza daca chiar sunt probleme la ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru initiatorul topicului, recomand sa incepi mai intai, inainte sa te gandesti la ce motor/scuter sa cumperi, o scoala moto de A, nu de A1 si aici sa mergi pe eventualele recomandari ale userilor in ceea ce priveste alegerea scolii. In particular, si eu recomand atat Hey Moto cat si AMI, pentru ca ii stiu pe cei doi instructori care au infiintat scolile, facand eu cursurile cu ei in formula veche in care erau la aceeasi scoala moto. Ambele scoli au poligonul pe soseaua Electronicii, in spatele Garii Obor.

 

De ce zic sa faci scoala mai intai si apoi sa te gandeasti la ce motor/scuter sa isi cumperi? Pai e simplu, acolo vei avea ocazia sa mergi cu mai multe tipuri de motociclete (cel putin asa a fost la mine), plecand de la monocilindru, 2 in linie, 4 in linie si poate cu putin noroc, si ceva de enduro. Eu am avut norocul ala. Vei merge cu un naked, cu un mic chopper, daca tin minte bine, cu un enduro...deci destule motoare care sa-ti trezeasca ceva interes pentru unul din ele.

 

Si fix dupa experienta de la scoala moto m-am hotarat ce motor sa imi iau, cel putin primul motor. Al doilea motor, a fost ales dupa alte criterii, in special dupa experienta de 2 ani pe care am acumulat-o cu primul monocilindru. Si al doilea motor nu a mai fost monocilindru pentru ca am realizat ca vreau altceva.

 

De aceea zic, degeaba venim cu sfaturi aici, tu nestiind deloc ce iti place in materie de doua roti, esti incapabil acum sa iei o alegere de tipul motorului. Fa o scoala moto si vei fi mai luminat in privinta asta decat acum. Nu vei fi suta la suta luminat, pentru ca pretentiile se schimba, dar vei avea o baza de pornire.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.04.2024 la 12:24, Lucian_M a spus:

Cu o rată nu simte plusul de bani.

Nu preiei tu niște rate de la colegi? 🫣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.04.2024 la 8:09, SONYC a spus:

Man, tu de ce n-ai mai "plusat" putin si ti-ai luat V-strom din 2015? Mergand pe mentalitatea asta, puteai sa iei modelul 2023, nu? Te arunci cam repede sa faci afirmatii despre cum ar simti initiatorul topicului o rata. Fiecare isi stie mai bine bugetul in care se poate incadra, iar omul l-a precizat negru pe alb.

 

 

Nu recomand neam cfmoto. Si-a luat un prieten si am vazut live nenumaratele bube cu care se confrunta acest brand. Nu mai zic ca service-ul din Bucuresti arata ca un cimitir pentru masini. Nici gratis n-as vrea cfmoto, ori mobra noua de la un brand de renume, ori ceva second hand, dar fiabil.

 

 

Pentru oras unde inteleg ca il vei utiliza preponderent, scuter-ul este rege. Pentru distante nu foarte lungi, acelasi scuter ti-ar fi util. Ai luat aceasta varianta in calcul, sau tii sa iei motor de cc (500/600/650) mare? O Honda PCX 125 spre exemplu ar "atinge" multe din punctele subliniate de tine.

Sincer nu ma atrage ideea de scuter, as vrea un moto destul de mic pentru inceput. Dar ideea principala era sa primesc niste sfaturi generale cu privire la moto, echipament, scoala. Si am primit destule :D

 

La 15.04.2024 la 9:10, Adrian M. a spus:

Salut,

si bine ai venit.

Faci din pacate ce fac mai toti-tu nici bine n-ai inceput scoala, dar vrei sfaturi de echipament, de motocicleta, de luna si soare:)))

Eu zic sa le iei pe rand. Incepe scoala, vezi cum e, daca iti place, daca te descurci. Cum te simiti pe moto de scoala-naked.

Pentru scoala, eu as lua daca as fi in locul tau, manusile mele, si casca mea macar. Nu as da o galagie de bani, ca nu stii dupa scoala ce faci, in ce directie o iei ,ce fel de moto iti place.

M-as duce la magazine moto, de exemplu la asfalt uscat, as lua niste manusi de maxim 300 lei, si o casca tot asa, pana in 1000 lei. Dar sa aiba viziera cu pinlock(e o folie anti aburire) si ochelari de soare.

Casca se cumpara pe probate, nu pe net, neaparat.

Multumesc mult de sfaturi, apreciez si le iau in considerare!

 

La 19.04.2024 la 9:48, EL Ciupacabra a spus:

Salut!

 

Am fost (si inca sunt partial) in situatia ta, am dat examenul teoretic si acum il astept pe cel practic (traseu si poligon).

 

Este doar experienta mea personala, nu am pretentii ca emit axiome.

 

Trei prieteni au urmat cursurile la Louis; m-am dus si eu sa discut. Par ok oamenii insa am sesizat ca-s foarte aglomerati.

 

Am mai fost la o scoala (nu-i dau numele aici dar ti-l dau in privat daca vrei), m-am dus sa cer detalii si mi-au vorbit primele 10 minute despre....exmatriculare. Era o tipa acolo care-mi vorbea destul de nervoasa, aproape ii tremura buza de jos cand pronunta cuvantul "exmatriculare". Am zis "pas".

 

Well, la Hey Moto lucrurile au stat cu totul altfel. Am avut ocazia sa cunosc doi oameni super misto, Cristi A. si Alex C. pe care mi-ar fi placut sa-i am ca prieteni. Nota 10 este putin spus, foarte rabdatori (i-am vazut si cu alti elevi) si metodici (atat cat am putut evalua eu). Chiar daca pareau si ei foarte aglomerati, erau extrem de bine organizati.

Interesant, multumesc de informatii!

 

Acum 15 ore, misionaru a spus:

Pentru initiatorul topicului, recomand sa incepi mai intai, inainte sa te gandesti la ce motor/scuter sa cumperi, o scoala moto de A, nu de A1 si aici sa mergi pe eventualele recomandari ale userilor in ceea ce priveste alegerea scolii. In particular, si eu recomand atat Hey Moto cat si AMI, pentru ca ii stiu pe cei doi instructori care au infiintat scolile, facand eu cursurile cu ei in formula veche in care erau la aceeasi scoala moto. Ambele scoli au poligonul pe soseaua Electronicii, in spatele Garii Obor.

 

De ce zic sa faci scoala mai intai si apoi sa te gandeasti la ce motor/scuter sa isi cumperi? Pai e simplu, acolo vei avea ocazia sa mergi cu mai multe tipuri de motociclete (cel putin asa a fost la mine), plecand de la monocilindru, 2 in linie, 4 in linie si poate cu putin noroc, si ceva de enduro. Eu am avut norocul ala. Vei merge cu un naked, cu un mic chopper, daca tin minte bine, cu un enduro...deci destule motoare care sa-ti trezeasca ceva interes pentru unul din ele.

 

Si fix dupa experienta de la scoala moto m-am hotarat ce motor sa imi iau, cel putin primul motor. Al doilea motor, a fost ales dupa alte criterii, in special dupa experienta de 2 ani pe care am acumulat-o cu primul monocilindru. Si al doilea motor nu a mai fost monocilindru pentru ca am realizat ca vreau altceva.

 

De aceea zic, degeaba venim cu sfaturi aici, tu nestiind deloc ce iti place in materie de doua roti, esti incapabil acum sa iei o alegere de tipul motorului. Fa o scoala moto si vei fi mai luminat in privinta asta decat acum. Nu vei fi suta la suta luminat, pentru ca pretentiile se schimba, dar vei avea o baza de pornire.

Super, asa voi face, multumesc! Cum ziceam, voiam sfaturi generale cu privire la domeniul asta, pe care le-am si primit, iar acum stiu de unde sa incep.

 

Acum 15 ore, EL Ciupacabra a spus:

Si eu, ca incepator, pot sa dau acelasi sfat initiatorului. La scoala mergi cu multe si poti sa-ti faci o idee. O alta chestie pe care mi-au spus-o la scoala si au avut nu dreptate, ci mama dreptatii este ca un motor este ceva mult mai complex decat simplele caracteristici de pe hartie, si ca un motor usor pe hartie poti sa-l simti extrem de greu si unul care e greu pe hartie poate sa ti se para foarte usor. La fel si cu puterile si cu alte caracteristici.

 

Dar eu ma opresc aici pentru ca initatorul a cerut parerea unor useri experimentati. Eu nu-s :)

Sa stii ca orice parere e importanta, merg pe principiul ca am de la oricine de invatat, experimentat sau incepator, ascult parerile oricui si imi formez dupa asta propriile mele opinii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Draco76 a spus:

Sincer nu ma atrage ideea de scuter, as vrea un moto destul de mic pentru inceput...

Nu stii ce pierzi. Pentru oras, scuterul nu are rival. Si chiar si pentru distante decente in afara, mai ales daca esti pe maxi-scuter. Dupa 14 ani de scuter (pornind de la moped pana la maxi-scuter), nu as folosi altceva intr-o aglomeratie (si haos) ca-n Bucuresti.

Motocicleta in Bucuresti va fi o chestie complicata. Asa cum s-a spus, cel mai bine este sa incerci mai multe si apoi vezi tu. Cea propusa de @Kristian K este totusi o solutie foarte decenta: lejera, maniabila, fiabila, simpatica si nu-si pierde valoarea.

Am impresia ca nu s-a mentionat, sa nu uiti ca ai optiuni: naked, sportiva, chopper, touring, enduro. Si fiecare vine cu avantaje si, la fel de important, dezavantaje. Pe mine m-a interesat o motocicleta pe care sa am o pozitie comoda (atat pentru coloana, cat si pentru pozitia picioarelor pe scarite), sa pot sa pun jos ambele picioare cu talpile lipite de asfalt (sa reglabila pe inaltime si/sau kit de modificare a inaltimei suspensiei), confortabila (am ajuns sa fac ture de +400km pe zi), practica (am top case si side case-uri, dar pe ultimele le iau doar pentru turele de cateva zile, nu ca baietii care merg la cafea pe corso cu ghe-ies-uri si valizele metalice asortate), fiabila si cu cuplu cat mare la turatie cat mai joasa. 
Eu am luat permisul de categoria A acum 8 ani si dupa 1 an cu un motor de 650 cmc, am trecut la 1250 cmc.

Cat despre echipamente, ai primit suficiente sfaturi de bun simt. Si eu port ochelari si nu am nicio problema cu nicio casca din cele pe care le folosesc: nici flip (Shoei), nici integrala (HJC RPHA). La inceputuri am avut si Jet (open), dar nu recomand din lipsa protectiei (era totusi acceptabila pe moped). Si la inceput, poti sa iei linisit echipament SH (geaca, pantaloni, poate chiar si ghete), dar neaparat nou pentru casca si manusi.

Si ultimul lucru extrem de important: mersul pe 2 roti este o pasiune costisitoare! E bine sa ai bugetul aferent, mai ales daca nu te pricepi la mecanica (macar la chestiile de baza: schimb ulei, filtre etc.). Iar pentru echipament, acolo este critic. Si sa fie de calitate, si sa fie complet. Este plin bombardierii care se cred zmei pe motoare destul de puternice si in afara de casca, isi etaleaza echipamentul standard: Vans, tricou, pantaloni scurti, mainile goale pe ghidon. Plus motoare intr-o stare jalnica, inclusiv pneurile terminate sau imbatranite (recunosc, mi s-a intamplat si mie sa am DOT-uri trecute de 4 ani).

Incepe scoala, vezi ce-ti place si ce nu, si apoi mai vezi. Asfalt uscat.

P.S. Daca ai nevoie de echipament, am cateva articole de vanzare (geaca, jacheta, pantaloni), ti se potrivesc sigur :D

Editat de pierrotlefou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...