Sari la conținut

5. Michelin® Grand Prix de France - Le Mans


Postări Recomandate

Acum 3 ore, mikonos a spus:

 

Vorbești de parcă ai cel puțin 10 ani în paddock și încă vreo 10 ca pilot. Tu de unde emiți toate teoriile astea? De unde știi tu ce ți arată telemetria și cum variază ea de la un pilot la altul? Ești tu sigur că telemetria arată rău pentru că pilotul merge rău și nu împinge motoreta la limită? 

Să insinuezi că Q ar fi pielea pluii nu spune despre tine decât că ești un profan. O aves și el o vină că s au dus pianele pe scări, dar că nu știe să puna în valoare o motoretă, n ai cum să zici. 

Pai ia emite mata o parere despre ce ar trebui sa contina telemetria aia, ma maestre, ma! Ca de sarit la gat, vad ca esti bun, sa legi doua idei, mai greu. Ia lumineaza-ma tu, cam ce ar trebui sa sa contina telemetria? Cam de cat timp urmaresti competitia asta? Citesti cate ceva? Termenul asta, "telemetrie", stii ce inseamna, de te bagi in discutie?? 

Si nu, nu emit teorii, emit pareri. Iar parerea mea este ca Q este un pilot foarte rapid, extraordinar, senzational, etc, dar ca la acel nivel sunt alti piloti capabili de un feedback mai bun decat Q. Nu a spus nimeni ca nu stie sa mearga, ca e chelea pluii, doar ca nu este cel mai bun pilot cand vine vorba de un feedback eficient. Este parerea mea! Lamurit??? Ai alta parere, ai argumente cu care sa ma combati? Vii cu ele aici, discutam, dar nu ma iei cu d-astea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 237
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 10 ore, xt600 a spus:

Q nu este in stare sa scoata maxim din configuratia testata, asta se va reflecta si in telemetrie. Iar noi vom vedea in cursa, ca va fi mai lent cu mai mult de o sec pe tur, desi in termeni de performanta pura, motoreta ar putea fi competitiva

E o carenta de logica aici - spui pe de o parte ca Q nu poate scoate maxim din configuratia testata,cu alte cuvinte nu poate exploata la maxim materialul de concurs dat da?

Insa tocmai cand debutase in 2019 telemetria arata ca el exploata mai bine motoreta decat piloti reputati cum ar fi Rossi si Vinales,lucru recunoscut chiar de Rossi.Oare acum,cu experienta acumulata e mai bun sau mai prost decat in 2019?

Se pot trage 3 concluzii conform "teoriei" tale :

1.Q s-a tampit

2.Telemetria minte

3. tu gresesti

Hmmm,oare ce concluzie ar fi mai logica....

 

Pe de o parte lauzi echipa Yamaha,dar il blamezi pe Q - pai si asta e lipsit de logica - daca seful antemergatorul si autoritatea suprema a echipei Yamaha - Lin Jarvis,a zis ca Q era crucial pt efortul de a reveni in top in urmatorii 2 ani,iar tu zici ca Q e neica-nimeni,ce inseamna asta? Cine are dreptate - tu sau Jarvis? :D

 

Nici Rins nici Q nu au miscat cronometrul.Nici Chel din cate stiu eu.Pt mine e mai mult decat clar.

Mai trebuie sa vina si Pecco si JM si Marquez si Rossi probabil sa testeze acea Yamaha si sa nu miste nici ei cronometrul ca sa fie clar si pt tine.Cand zicea ala cu accentul de Rimini "Yamaha not good,doesn't work" ziceai "asa e,Rossi are dreptate,Yamaha e de calcat",acum cand zice asta Q (si nu e ca in 2017-2019 cand Maravilla cu Yamaha de calcat mai castiga 2-3 curse ci pur si simplu e praf),acum zici "nu are dreptate Q - Yamaha de fapt e piesa,Q e cel care nu stie sa o exploateze".Rossi stia.Q e praf.Mda.

 

Am zis si repet - pacat ca nu a plecat la aprilia,din 2 motive : 1.s-ar fi vazut cu adevarat cat de mult ar fi progresat brava Yamaka si cat de bine le-ar fi mers fara el - Q ridicat masiv nivelul Yamaha la fiecare cursa,si vom vedea in ce hal e Yamaha daca reuseste (prin absurd) sa ia o echipa satelit ; 2.mi se pare ca a pariat pe un cal mort.

Acum 6 ore, apriliacluj a spus:

saracu' Canet a patit-o si mai rau, se batea pentru locul 2 in ultimul tur, si a terminat pe 6 :) :)

E de vazut cursa la moto2?Ca pe aia am ratat-o.

Moto3 (cu Alonso triumfal) l-am vazut insa :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
Acum 40 minute, Method a spus:

 

Insa tocmai cand debutase in 2019 telemetria arata ca el exploata mai bine motoreta decat piloti reputati cum ar fi Rossi si Vinales

 

Se pot trage 3 concluzii conform "teoriei" tale :

1.Q s-a tampit

2.Telemetria minte

3. tu gresesti

Hmmm,oare ce concluzie ar fi mai logica....

 

..... Lin Jarvis,a zis ca Q era crucial pt efortul de a reveni in top in urmatorii 2 ani,iar tu zici ca Q e neica-nimeni,ce inseamna asta? Cine are dreptate - tu sau Jarvis? :D

 

Colegule, suntem in 2024, nu in 2019. Amesteci lucrurile. Atunci exploata o motocicleta performanta, facuta de altii si luata de-a gata. Acum exploateaza o motoreta stricata de el in ultimii 2 ani jumatate- trei, in asa hal, incat nici el nu mai poate merge cu ea. 

 

Nu stiu ce concluzii logice gasesti, eu doar observ ca de cand a ajuns pilot nr 1 la Monster Yamaha, motoreta nu stagneaza, ci se afunda tot mai mult in rahat. Nu exonerez uzina de partea ei de vina, ca nu a investit, ca nu a inovat, ca nu si-a adaptat managementul la noile realitati, dar in situatia asta motoreta ar fi pastrat macar acele parti bune, care o faceau competitiva candva. Acum insa motocicleta este mai slaba sub toate aspectele: nu mai vireaza, nu mai franeaza, nu mai livreaza puterea progresiv, etc... ori asta are legatura directa cu feedbackul pilotului. Iar pilotul, coincidenta, este Q. Eu doar observ aceasta ... involutie. Mai observ - alta coincidenta- ca in acelasi rastimp, de cand frantuzul este nr 1, orice a adus Yamaha pentru teste, pentru Q nu a fost bun, nu a sesizat diferente, nu a adus nici un progres. Realy?????? Trebuie sa accepti faptul ca sunt unii piloti senzitivi, analitici, capabili sa explice ceea ce simt cu motocicleta si sa puna degetul acolo unde este problema si altii care nu au aceste calitati. Q face parte din a doua categorie. Pedrosa, din prima. Ce iti este atat de greu sa intelegi asta??? 

 

Pai ce plm ai fi vrut sa declare Jarvis, dupa ce i-a bagat in buzunar 12 milioane pe sezon??? Ca a fost tampit si nu a avut curaj sa il aduca pe JM pentru 8 milioane?? Este o declaratie de presa colegu'! Cat este de crucial, pentru efortul de a reveni in top, se vede inca de pe acum. De fapt se vede de trei ani. 

Spui  ca a ridicat masiv nivelul Yamaha la fiecare cursa? Care nivel???? Duminica nu am vazut la el nici o depasire... nici macar acolo la coada plutonului unde se ruleaza cu peste o sec mai lent... ce nivel ridica?? Acosta (rookie) are intr-o cursa mai multe depasiri (facute acolo, la varf) decat are Q in tot sezonul. Sta la pomana, doar doar mai pica unul, mai iese altul in pietris, mai primeste cineva un long lap, asa mai urca si el in puncte. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Method said:

E de vazut cursa la moto2?Ca pe aia am ratat-o.

A fost OK, parca mai reusita decat cea mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca Quartalabo e asa de prost, de ce i-au dat Yamaca atatia bani sa-si ia ceas si sa nu-i pese? Ei chiar sunt imbecili? 

Asa e si la Honda, sperantele lui Luca Marini erau ca MM93 a uitat sa mearga cu motocicleta si se duce el si rupe fasu la toti, ca doar Honda-i Honda, cum pwla lui sa nu mearga, trebuie sa mearga, nu stie MM, e bou!

 

Uite ca merge! 

 

Mai e un lucru pe care voi/unii nu il pricep, feedbackul dat de pilot este acelasi, nici unul din ei nu are cine stie ce facultate de feedback in spate, toti si noi si voi si orice om de pe planeta dupa ce conduce ceva este in stare sa dea niste informatii despre ce i-a placut si ce nu. Unii sunt mai chitibusari, altii mai putin, dar la nivelul de MotoGP si dupa atatia ani de dat pe curbe in cercurile alea de pe tot globul este IMPOSIBIL ca orice pilot (si Karel Hanika in plm) sa nu stie sa exprime in cuvinte ce ii place si ce nu ii place la motocicleta.

 

Mai departe de ei e problema, ce fac inJinerii cu ce spune pilotul e partea interesanta.

Sa acuzi un pilot ca "a dezvoltat" o motocicleta intr-o directie gresita mi se pare de neam prost si de porc, cand in realitate habar nu aveti cum sta treaba. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
Acum 18 minute, B.B. a spus:

Daca Quartalabo e asa de prost, de ce i-au dat Yamaca atatia bani sa-si ia ceas si sa nu-i pese? Ei chiar sunt imbecili? 

Asa e si la Honda, sperantele lui Luca Marini erau ca MM93 a uitat sa mearga cu motocicleta si se duce el si rupe fasu la toti, ca doar Honda-i Honda, cum pwla lui sa nu mearga, trebuie sa mearga, nu stie MM, e bou!

 

Uite ca merge! 

 

Mai e un lucru pe care voi/unii nu il pricep, feedbackul dat de pilot este acelasi, nici unul din ei nu are cine stie ce facultate de feedback in spate, toti si noi si voi si orice om de pe planeta dupa ce conduce ceva este in stare sa dea niste informatii despre ce i-a placut si ce nu. Unii sunt mai chitibusari, altii mai putin, dar la nivelul de MotoGP si dupa atatia ani de dat pe curbe in cercurile alea de pe tot globul este IMPOSIBIL ca orice pilot (si Karel Hanika in plm) sa nu stie sa exprime in cuvinte ce ii place si ce nu ii place la motocicleta.

 

Mai departe de ei e problema, ce fac inJinerii cu ce spune pilotul e partea interesanta.

Sa acuzi un pilot ca "a dezvoltat" o motocicleta intr-o directie gresita mi se pare de neam prost si de porc, cand in realitate habar nu aveti cum sta treaba. 

1. JLo (care nu era un nimeni) a zis ca nu simte fata pe moto aia de rupea MM fash.

2. Puig i-a zis "ai incredere in roata fata"

3. JLo a zis "ok"

*dupa putin timp*

4. JLo retras cu fractura de vertebra.

 

morala: pilotii au stiluri diferite de pilotaj, pilotul nr. 1 (care de fapt nu exista) are cuvantul cel mai greu, poate ca de el se tine cont?

putem presupune: daca MM zicea "fata e ok, imi place" - nu modifica nimeni nimic in sensul asta. (chiar daca vezi pct. 1 de mai sus)

 

probabil asa decurge dezvoltarea: piotu zice 'no grip' - inginerii vad ei ce fac sa ii dea niste grip - ok aia e posibil sa futa altceva dar hei, plm.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
Acum 3 ore, B.B. a spus:

Daca Quartalabo e asa de prost, de ce i-au dat Yamaca atatia bani sa-si ia ceas si sa nu-i pese? Ei chiar sunt imbecili? 

 

 

Mai e un lucru pe care voi/unii nu il pricep, feedbackul dat de pilot este acelasi, nici unul din ei nu are cine stie ce facultate de feedback in spate, toti si noi si voi si orice om de pe planeta dupa ce conduce ceva este in stare sa dea niste informatii despre ce i-a placut si ce nu. 

 

Sa acuzi un pilot ca "a dezvoltat" o motocicleta intr-o directie gresita mi se pare de neam prost si de porc, cand in realitate habar nu aveti cum sta treaba. 

Asta ma intreb si eu. Cum drck sa ii dai aluia 12 milioane cand puteai aduce pe altcineva, la fel de bun sau chiar mai bun, pe bani mai putini. Ma refer la JM care era pe piata si era dispus sa vina pentru suma corecta. Ceea ce a facut Jarvis este ca in fotbal: esti  in pragul retrogradarii, dar prelungesti contractul cu acelasi antrenor... noaptea mintii. 

 

Nu au facultate de feedback, dar si in domeniul asta unii sunt mai buni, altii in cel mai bun caz, mediocri. Imi aduc aminte un interviu al lui MM, in legatura cu felul in care lucra cu echipa Dani Pedrosa. Si spunea ca omuletul era capabil sa puncteze aspecte in comportamentul motocicletei de care el nu a fost niciodata constient macar. So, asa cum ii spuneam si lui @Method sunt piloti precum Pedrosa si altii precum Quartalabo, care nu sesizeaza nici o diferenta. ;) 

 

Nu acuz. Constat.  Constat ca de cand este el pilot nr. 1 la Yamaha, motocicleta aia merge din rau in mai rau. Mai sesizez ca de trei ani, de cand este pilotul principal, nimic din ce aduce Yamaha pentru teste, nu este bun, nu da rezultate, nu simte diferente, etc. Intre timp, motocicleta se duce in jos, in conditiile in care uzina a completat echipa R&D cu oameni de top. Au adus motorist, au adus de la Ducati, om pe partea de aero, au oameni pe electronica, etc, etc.. Brusc aia au uitat meserie si nimic din ceea ce produc, nu este bun pentru Maria Sa, Fabio.  

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
Acum 23 ore, xt600 a spus:

Colegule, suntem in 2024, nu in 2019. Amesteci lucrurile. Atunci exploata o motocicleta performanta, facuta de altii si luata de-a gata. Acum exploateaza o motoreta stricata de el in ultimii 2 ani jumatate- trei, in asa hal, incat nici el nu mai poate merge cu ea. 

Hai sa o luam din aproape in aproape sa despartim problema in lucruri simple ca vad ca nu ne intelegem - sunt 2 variante aici :

a) in 2019 stia sa exploateze motoreta aia? (mai bine decat ceilalti 2) ?

b) acum nu mai stie?

Choose one.Sau spune tu alta varianta.

 

Scoatem din ecuatie duma cu pilotul dezvoltator - imagineaza-ti ca il cheama pe Q sa ii dea o tura blanao cu Aprilia,sau Ducati sau whatever orice motoreta - intrebarea pe care o pun eu este : dupa parerea ta stie sau nu Q sa ii dea capat,sa duca motoreta la limita?

Acum 23 ore, xt600 a spus:

Pai ce plm ai fi vrut sa declare Jarvis, dupa ce i-a bagat in buzunar 12 milioane pe sezon??? Ca a fost tampit si nu a avut curaj sa il aduca pe JM pentru 8 milioane?? Este o declaratie de presa colegu'!

Nu incerca sa intorci discutia spre declaratiile de presa - eu nu despre ele vorbesc ci despre fapta in sine : DE CE i-a dat Jarvis 12 mil/an,de ce a insistat atat de mult cu Q?

Aici e o problema de substanta nu de declaratii : daca Yamaha e o echipa superba (precum spui),Javis e the head da?De ce seful acestei echipe minunate se da de ceasul mortii sa ii prelungeasca contractul unui pilot despre care tu zici ca nu stie nimic?

De aici pot se pot trage 2 concluzii logice :

- ori Jarvis e un dobitoc,sau fricos sau spune-i cum vrei si i-a dat un purcoi de bani unui ciudat gay care nu exploateaza potentialul fantastic al Yamaha in totalitate

- ori Jarvis e un om cu destula experienta,foarte calculat care a vazut tocmai potentialul acelui ciudat gay care poate a vazut (pe telemetrie,comparativ cu marii piloti Yamaha nu ii mai numim) potentialul lui neica gaylord de a extrage ultima farama de timp din acea motoreta (fara sa se imprastie din 3 in 3 m ca altii) si a zis "pe baiatul asta trebuie sa il tinem la noi orice-ar fi"

Poate se fwt (iubesc) in hospitality motorhome intre fp'uri...sau ce alta explicatie ar fi? :D

Acum 10 ore, B.B. a spus:

Daca Quartalabo e asa de prost, de ce i-au dat Yamaca atatia bani sa-si ia ceas si sa nu-i pese? Ei chiar sunt imbecili? 

 

Sa acuzi un pilot ca "a dezvoltat" o motocicleta intr-o directie gresita mi se pare de neam prost si de porc,

:10:Eeeexact :

1.daca Yamaha (care e o multinationala cu un departament ff stufos pt conta) l-a lovit pe Q cu 12mil/an si inca rapid in primele curse ale lui 2024 (ca sa nu il inhate ceilalti),asta inseamna ca baiatul ala are suport de la Jarvis in sus pe toata linia,iar asta inseamna ca a convins ca merita banii aia.Ori asta nu poate face un incapabil care nu stie sa duca motoreta in blana dupa cum insinueaza colegul.

2.100% de acord - pilotul poate zice ce vrea,poate cere multe si poate bate campii cu tot felul de vise - este intotdeauna sarcina sefului de proiect si a inginerilor din subordine sa dezvolte o motoreta in directia corecta.Nimeni altcineva nu e responsabil pt treaba asta.

Motoretele cele mai bune de pe grila sunt dovada vie - au fost create,dezvoltate etc de viziunea a 2 oameni : Gigi dall'Igna si Massimo Rivola - amandoi cu experienta in aero cochetand cu F1 si aducand un suflu nou din toate punctele de vedere.Hai sa ne potolim cu pilotii dezvoltatori care "cioplesc" ei motoretele ma si de aia merg ele,iar motoretele ce nu merg bine vezi-Doamne nu merg pt ca nu le soptesc pilotii ce trebuie inginerilor. :moron:...astea sunt Rossisme ramase din perioada de glorie a tribunului care cioplea el motoretele si de aia mergea Lorenzo bine pe barba lui si alte bazaconii in sensul,perpetuate pana astazi cu piloti dezvoltatori...ma lesi.

Acum 10 ore, frigider a spus:

1. JLo (care nu era un nimeni) a zis ca nu simte fata pe moto aia de rupea MM fash.

2. Puig i-a zis "ai incredere in roata fata"

3. JLo a zis "ok"

*dupa putin timp*

4. JLo retras cu fractura de vertebra.

 

morala: pilotii au stiluri diferite de pilotaj, pilotul nr. 1 (care de fapt nu exista) are cuvantul cel mai greu, poate ca de el se tine cont?

Foarte bine ca ai amintit de asta - btw a avut dreptate JLo? :bounce:

Diferenta de abordare o dau exemplu tot cu JLo care plangea in 2017 la Gigi ca el vrea Ducati sa aiba grip'ul fata ca Yamaha ori Gigi a inteles ce vrea el sa faca,l-a ajutat cat de cat (remember vorbele lui Pecco cu Lorenzo improved the bike a lot on braking especially ) dar i-a spus clar :"trebuie sa iti modifici stilul de pilotaj pt a exploata corect aceasta motoreta,eu nu voi schimba Ducati in Yamaha" (declaratie a lui Gigi),iar cand arogantul a inteles si s-a conformat,au venit si rezultatele in 2018.

In concluzie se prea poate ca la Honda sa fi fost exact precum zici - insa asta nu e ceva ce trebuie dat exemplu pt ca uite unde e Honda acum ascultandu-l pe MM (pt ca Honda intradevar il asculta).

Acum 7 ore, xt600 a spus:

Imi aduc aminte un interviu al lui MM, in legatura cu felul in care lucra cu echipa Dani Pedrosa. Si spunea ca omuletul era capabil sa puncteze aspecte in comportamentul motocicletei de care el nu a fost niciodata constient macar.

Perfect de acord - insa compari un pilot cu foarte multa experienta si foarte matur cu un rookie la acea data (2013,da?) - e normal ca MM sa fie impresionat de Pedrosa.

Normal ca sunt unii piloti cu foarte mult skill si care la sfarsitul carierei ajung niste "izvoare" de cunostinte si de aceea sunt tinuti piloti de teste ani si ani dupa retragere (vezi si cazul Stoner...pe Rossi insa nu l-a solicitat nimeni.Nici pe Lorenzo.Damn.N-au mai vrut ei,stiu stiu :D )...insa nu toti pilotii sunt asa.Nu putem spune ca Pedrosa e norma,de aceea nu putem compara pe Q cu Pedrosa,zic eu.Poate pe Q cand ajunge la 35 de ani,da.Dar acum sub nici o forma nu putem cere aceleasi lucruri de la ei mai ales in aceasta materie.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Quacalaro ar trebui sa-si puna o pereche de tzatze ca sa fie singura femeie ce a castigat vreodata un campionat in motogp.🌈

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, nike a spus:

Quacalaro ar trebui sa-si puna o pereche de tzatze ca sa fie singura femeie ce a castigat vreodata un campionat in motogp.🌈

 

e tarziu acum.

atunci trebuia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au dat-o afara de la Olimipada pe dnul dna ce tinea mortis sa ne explice ca de fapt el nu e un barbat cu tzatze trans ci o femeie in toata regula,deci nu tine :D

(in final s-a impus o limita nebuniei asteia cu gender acceptance sau cum shit se mai numeste vrajeala asta woke'ista de a tolera ba mai mult,a aplauda si incuraja orice deviere de genul)

Revenind la piata transferurilor tot mai multe zvonuri despre KTM care il curteaza pe JM si i-au facut o oferta la LeMans (unde o sa il bage cand il au si pe Binder si Acosta nu stiu) : KTM and Red Bull launch audacious bid to sign Jorge Martin

 

...si Acosta despre cazatura lui :

Millimetres away from hitting both Di Giannantonio and Aleix Espargaro who was ahead on entry to the right-hander, Acosta slid out in what can only be called a lucky escape for all three riders.

“Well, we made a good start to be honest, we disengaged everything in the right moment. We were quite fast.

“More than anything, Diggia and Aleix were having a battle in front of me in Turn 7, and maybe coming to 8 they were too on the right and they braked quite early to go to the left.”

And when they realised they were quite slow, they started to release, and that was the moment that I was coming so fast.

At the end, I didn't want to hit Aleix and destroy the race of another guy, so I tried to stop the bike and then I locked the front.”

(btw mi se pare ca AE e prea agresiv in proteste - ceea ce a facut din nou cu Morbi mi se pare nesimtire,am vazut depasirea si nu mi se pare ca Morbi a gresit cu absolut nimic)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Method a spus:

(btw mi se pare ca AE e prea agresiv in proteste - ceea ce a facut din nou cu Morbi mi se pare nesimtire,am vazut depasirea si nu mi se pare ca Morbi a gresit cu absolut nimic)

Ala e un cocalar ce are impresia ca i se cuvine. Bine ca si-a vazut Morbi de drum si nu a dat mai multa apa la moara, ca nu avea cu cine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 5/15/2024 at 1:57 PM, xt600 said:

Asta ma intreb si eu. Cum drck sa ii dai aluia 12 milioane cand puteai aduce pe altcineva, la fel de bun sau chiar mai bun, pe bani mai putini. Ma refer la JM care era pe piata si era dispus sa vina pentru suma corecta. Ceea ce a facut Jarvis este ca in fotbal: esti  in pragul retrogradarii, dar prelungesti contractul cu acelasi antrenor... noaptea mintii. 

 

Nu au facultate de feedback, dar si in domeniul asta unii sunt mai buni, altii in cel mai bun caz, mediocri. Imi aduc aminte un interviu al lui MM, in legatura cu felul in care lucra cu echipa Dani Pedrosa. Si spunea ca omuletul era capabil sa puncteze aspecte in comportamentul motocicletei de care el nu a fost niciodata constient macar. So, asa cum ii spuneam si lui @Method sunt piloti precum Pedrosa si altii precum Quartalabo, care nu sesizeaza nici o diferenta. ;) 

 

Nu acuz. Constat.  Constat ca de cand este el pilot nr. 1 la Yamaha, motocicleta aia merge din rau in mai rau. Mai sesizez ca de trei ani, de cand este pilotul principal, nimic din ce aduce Yamaha pentru teste, nu este bun, nu da rezultate, nu simte diferente, etc. Intre timp, motocicleta se duce in jos, in conditiile in care uzina a completat echipa R&D cu oameni de top. Au adus motorist, au adus de la Ducati, om pe partea de aero, au oameni pe electronica, etc, etc.. Brusc aia au uitat meserie si nimic din ceea ce produc, nu este bun pentru Maria Sa, Fabio.  

 

20 hours ago, Method said:

Hai sa o luam din aproape in aproape sa despartim problema in lucruri simple ca vad ca nu ne intelegem - sunt 2 variante aici :

a) in 2019 stia sa exploateze motoreta aia? (mai bine decat ceilalti 2) ?

b) acum nu mai stie?

Choose one.Sau spune tu alta varianta.

 

Scoatem din ecuatie duma cu pilotul dezvoltator - imagineaza-ti ca il cheama pe Q sa ii dea o tura blanao cu Aprilia,sau Ducati sau whatever orice motoreta - intrebarea pe care o pun eu este : dupa parerea ta stie sau nu Q sa ii dea capat,sa duca motoreta la limita?

Nu incerca sa intorci discutia spre declaratiile de presa - eu nu despre ele vorbesc ci despre fapta in sine : DE CE i-a dat Jarvis 12 mil/an,de ce a insistat atat de mult cu Q?

Aici e o problema de substanta nu de declaratii : daca Yamaha e o echipa superba (precum spui),Javis e the head da?De ce seful acestei echipe minunate se da de ceasul mortii sa ii prelungeasca contractul unui pilot despre care tu zici ca nu stie nimic?

De aici pot se pot trage 2 concluzii logice :

- ori Jarvis e un dobitoc,sau fricos sau spune-i cum vrei si i-a dat un purcoi de bani unui ciudat gay care nu exploateaza potentialul fantastic al Yamaha in totalitate

- ori Jarvis e un om cu destula experienta,foarte calculat care a vazut tocmai potentialul acelui ciudat gay care poate a vazut (pe telemetrie,comparativ cu marii piloti Yamaha nu ii mai numim) potentialul lui neica gaylord de a extrage ultima farama de timp din acea motoreta (fara sa se imprastie din 3 in 3 m ca altii) si a zis "pe baiatul asta trebuie sa il tinem la noi orice-ar fi"

Poate se fwt (iubesc) in hospitality motorhome intre fp'uri...sau ce alta explicatie ar fi? :D

:10:Eeeexact :

1.daca Yamaha (care e o multinationala cu un departament ff stufos pt conta) l-a lovit pe Q cu 12mil/an si inca rapid in primele curse ale lui 2024 (ca sa nu il inhate ceilalti),asta inseamna ca baiatul ala are suport de la Jarvis in sus pe toata linia,iar asta inseamna ca a convins ca merita banii aia.Ori asta nu poate face un incapabil care nu stie sa duca motoreta in blana dupa cum insinueaza colegul.

2.100% de acord - pilotul poate zice ce vrea,poate cere multe si poate bate campii cu tot felul de vise - este intotdeauna sarcina sefului de proiect si a inginerilor din subordine sa dezvolte o motoreta in directia corecta.Nimeni altcineva nu e responsabil pt treaba asta.

Motoretele cele mai bune de pe grila sunt dovada vie - au fost create,dezvoltate etc de viziunea a 2 oameni : Gigi dall'Igna si Massimo Rivola - amandoi cu experienta in aero cochetand cu F1 si aducand un suflu nou din toate punctele de vedere.Hai sa ne potolim cu pilotii dezvoltatori care "cioplesc" ei motoretele ma si de aia merg ele,iar motoretele ce nu merg bine vezi-Doamne nu merg pt ca nu le soptesc pilotii ce trebuie inginerilor. :moron:...astea sunt Rossisme ramase din perioada de glorie a tribunului care cioplea el motoretele si de aia mergea Lorenzo bine pe barba lui si alte bazaconii in sensul,perpetuate pana astazi cu piloti dezvoltatori...ma lesi.

Foarte bine ca ai amintit de asta - btw a avut dreptate JLo? :bounce:

Diferenta de abordare o dau exemplu tot cu JLo care plangea in 2017 la Gigi ca el vrea Ducati sa aiba grip'ul fata ca Yamaha ori Gigi a inteles ce vrea el sa faca,l-a ajutat cat de cat (remember vorbele lui Pecco cu Lorenzo improved the bike a lot on braking especially ) dar i-a spus clar :"trebuie sa iti modifici stilul de pilotaj pt a exploata corect aceasta motoreta,eu nu voi schimba Ducati in Yamaha" (declaratie a lui Gigi),iar cand arogantul a inteles si s-a conformat,au venit si rezultatele in 2018.

In concluzie se prea poate ca la Honda sa fi fost exact precum zici - insa asta nu e ceva ce trebuie dat exemplu pt ca uite unde e Honda acum ascultandu-l pe MM (pt ca Honda intradevar il asculta).

Perfect de acord - insa compari un pilot cu foarte multa experienta si foarte matur cu un rookie la acea data (2013,da?) - e normal ca MM sa fie impresionat de Pedrosa.

Normal ca sunt unii piloti cu foarte mult skill si care la sfarsitul carierei ajung niste "izvoare" de cunostinte si de aceea sunt tinuti piloti de teste ani si ani dupa retragere (vezi si cazul Stoner...pe Rossi insa nu l-a solicitat nimeni.Nici pe Lorenzo.Damn.N-au mai vrut ei,stiu stiu :D )...insa nu toti pilotii sunt asa.Nu putem spune ca Pedrosa e norma,de aceea nu putem compara pe Q cu Pedrosa,zic eu.Poate pe Q cand ajunge la 35 de ani,da.Dar acum sub nici o forma nu putem cere aceleasi lucruri de la ei mai ales in aceasta materie.

Pe scurt, varianta mea:

Fiecare pilot exceleaza intr-o anumita "directie", a.k.a. franare, aparare ermetica, iesire din viraje, inventarea de trase non-conformiste dar castigatoare, starturi fulminante, pilotaj pe ploaie, etc. Fiecare echipa, de uzina, are la indemana a anumita capabilitate tehnologica la un moment dat, data atat de inventivitatea inginerilor cat si de resursele financiare. Si nu in ultimul rand capacitatea de comunicare intre pilot si echipa de ingineri. Impresia/parerea fiecarui pilot vis-a-vis de o motocicleta este desigur trecuta prin filtrul personal, deci fiecare doreste altceva de la o motocicleta, ca si comportament pe circuit. Daca vrei sa faci motocicleta perfecta, aduni parerile/impresiile de la mai multi pilot, bineinteles cu telemetriile respective.Fiecare telemetrie este influentata de factorul subiectiv=pilot. Talentul unui pilot cred ca este dat si de masura in care "citeste" capabilitatea unei motociclete si reuseste sa o exploateze maxim si de asemenea de gradul de "inconstienta", intelegeti voi...Ptr MM e usor acum sa ia o moto campioana si sa alerge cu ea, ptr Luca e foarte greu sa aiba rezultate cu o moto de uzina care a fost influentata in dezvoltarea ei de un pilot cu alte valente si cerinte, si fara destul suport ingineres/financiar. 

Deja m-am lungit prea mult...:rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
La 15.05.2024 la 22:31, Method a spus:

Hai sa o luam din aproape in aproape sa despartim problema in lucruri simple ca vad ca nu ne intelegem

 

De aici pot se pot trage 2 concluzii logice :

- ori Jarvis e un dobitoc

 

1.daca Yamaha (care e o multinationala cu un departament ff stufos pt conta) l-a lovit pe Q cu 12mil/an si inca rapid in primele curse ale lui 2024 (ca sa nu il inhate ceilalti),asta inseamna ca baiatul ala are suport de la Jarvis in sus pe toata linia,iar asta inseamna ca a convins ca merita banii aia.

 

Normal ca sunt unii piloti cu foarte mult skill si care la sfarsitul carierei ajung niste "izvoare" de cunostinte si de aceea sunt tinuti piloti de teste ani si ani dupa retragere (vezi si cazul Stoner...pe Rossi insa nu l-a solicitat nimeni.Nici pe Lorenzo.Damn.N-au mai vrut ei,stiu stiu :D )

 

Nu putem spune ca Pedrosa e norma

Las-o asa,.. imi este greu sa selectez pasajele la care vreau sa iti raspund, daramite sa mai si citesc. 

 

Doar una! Jarvis este dobitoc. Cum spuneam, a facut ca la fotbal, a semnat pe o carca de bani cu "antrenorul" care l-a dus la retrogradare. 

 

Da, clar are suport (poate tocmai datorita orientarii pe care o are???). Daca sa se claseze pe 12, cu 25 de puncte din 5 curse de GP si 5 sprinturi, cu o motoreta construita dupa cerintele lui, timp de trei, i-a convins sa ii dea 12 milioane, inseamna ca ii merita... :ok:. Noaptea mintii. 

 

Esti faoarte naivut, daca il bagi pe Rossi in ecuatia asta. Pai ala are afaceri de milioane, are echipa in campionat, este pilot activ in campionatul de anduranta (remeber, isi exprimase dorinta de a concura acolo, inca inainte de retragere), basca fomeie si copil, iar tu il vezi sa vina pilot de teste, pe 250 de mii pe sezon??? Esti amuzant. 

Stoner.. Stoner a luat ambele titluri cu motociclete facute de altii. Nu a contribuit esential la nici o motocicleta si nici nu a putut ataca vreun titlu cu o motoreta facuta pe baza feedbackului sau. 

JLo a spus cu gurita lui ca nu este inginer si nu are habar ce fac aia, el stie doar sa se dea tare. Clar nu este suficient. Cu el, Yamaha a stagnat (noroc ca lasase Rossi  o motocicleta cu mult peste concurenta), iar la Ducati i-a trebuit un an si jumatate doar ca sa isi aseze ouale... In plus, este un om dificil, cu care se lucreaza greu, de aceea nu l-a vrut nici Yamaha nici Ducati, ca tester. 

 

Pedrosa este poate cel mai bun pilot de teste din istoria acestei competitii. Rezultatele KTM sunt cat se poate de sugestive, in ceea ce priveste aportul lui. Daca nu era Pedrosa, cu toti banii lor, erau cu 3-4 ani mai in urma. Ar trebui sa ii ridice statuie, sa ii dea un pachet generos de actiuni, sa il faca presedinte onorific la KTM si cetatean de onoare al orasului Mattighofen.. :D:D:D 

 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, xt600 a spus:

Pedrosa este poate cel mai bun pilot de teste din istoria acestei competitii. Rezultatele KTM sunt cat se poate de sugestive, in ceea ce priveste aportul lui. Daca nu era Pedrosa, cu toti banii lor, erau cu 3-4 ani mai in urma. Ar trebui sa ii ridice statuie, sa ii dea un pachet generos de actiuni, sa il faca presedinte onorific la KTM si cetatean de onoare al orasului Mattighofen.. :D:D:D 

 

perfect de acord!

 

 

 

adica ceva de genul asta:

image.thumb.png.f51734d2b0b0b53b98288c56ed3787b4.png

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ca tot vorbeam de lup,Mat Oxley tocmai i-a luat un interviu foarte interesant lui Quartararo,in care vorbeste despre cum a trebuit sa-si adapteze tehnica de riding la schimbarile motoretei (mai nou se misca fata-spate pe sa pt a compensa grip'ul ceea ce in mod normal riderii erau invatati sa nu faca niciodata,pt a nu strica balansul motoretei),despre aero,despre improvements la Yamaha,samd.Se poate citi in link,eu dau partea ce mi s-a parut mie interesanta :

 

Oxley: You are very mobile on the bike, especially forward and back…

Quartararo: It’s important to move off the side of the bike, but I’ve learned a lot over the years, especially in 2020, when I had to adapt to many things on the bike and started putting myself more to the front and more to the rear, depending where I am on the racetrack.This is especially true in braking, when I’m more to the rear of the bike to keep the rear tyre on the ground to have as much grip as possible. And in acceleration I try to put as much weight on the front [to reduce wheelie].

 

You talk about braking grip – you used to have an advantage in braking – was this technique or bravery?

I think I’m really, really strong in braking, especially in the past when we had more positive points in this area than the others. It’s still a strong point of mine, but now we are struggling in this area – we’re having some difficulty stopping the bike because the others have improved their rear grip a lot. When they go into corners they have a bike that is stable, with a lot of grip to stop the bike.

 

What changed from 2021 to 2023? You won the title in 2021, fought for the title in 2022 and last year you finished tenth.

Already in 2021 our bike wasn’t the best, then in 2022 we didn’t change anything but the others improved. Last season we improved the engine a little bit but the chassis got worse, while the others improved.The biggest change was that in ’21 we had a lot of potential, especially over one lap [Quartararo scored five pole positions and a total of ten front-row starts that year], then I only got two poles in ’22 and last year I got no poles and only two front rows.I think it was more the fact that the others made big steps and we stayed in the same place for too long.

The others made a massive change in grip, turning and the wheelie area.

Now you need engine power not only for the power, but for the possibility to use more downforce, because if you don’t have a strong engine and you have a lot of downforce you will lose more than you gain.Last year we were often on the limit with the engine in acceleration, even with low downforce, so if we added more downforce the bike was even worse, so we couldn’t do it.

You obviously have faith in Yamaha – that they will make it.

It’s been important to me to see how much they’ve changed since January and how they are approaching the future, with Max Bartolini [Yamaha’s new technical director] coming from Ducati, other aero engineers coming from Ducati [Marco Nicotra, formerly Ducati’s lead aerodynamicist] and working [on aero] with Dallara [a famed Italian race car business]. This is all really important.And how fast we are moving now. It feels like another world compared to last year – everything is moving super-fast. They don’t need to confirm and reconfirm things like they did in the past – if something is a bit better, they put it on the bike.

Whose riding impresses you the most?

Clearly Marc [Márquez] and the way he rides, also now, has always been an example for me. People say he’s not winning but there aren’t many people [sic] on the 2023 Ducati who are as strong as him. Marc, for me, is the fastest. You could see with the Honda how much he was pushing. He’s the guy who really impresses me the most.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Method a spus:

...ca tot vorbeam de lup,Mat Oxley tocmai i-a luat un interviu foarte interesant lui Quartararo,in care vorbeste despre cum a trebuit sa-si adapteze tehnica de riding la schimbarile motoretei (mai nou se misca fata-spate pe sa pt a compensa grip'ul ceea ce in mod normal riderii erau invatati sa nu faca niciodata,pt a nu strica balansul motoretei)

In timp ce Q se misca fata-spate, in cautarea gripului pierdut, altii duc tehnica de pilotaj la nivelul urmator: https://www.crash.net/motogp/news/1048494/1/luca-marini-bagnaia-martin-style-everybody-trying-make-change

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da...clar doar JM și Bagnaia au stilul ala de pilotaj cu corpul sub motoreta :moron:

Ei au inventat asta,nuPedrosa Stoner si Marquez nuu...Vinales?nu știe

JM și Pecco au descoperit ei apa calda ce sa.ti povestesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Method a spus:

Da...clar doar JM și Bagnaia au stilul ala de pilotaj cu corpul sub motoreta :moron:

Ei au inventat asta,nuPedrosa Stoner si Marquez nuu...Vinales?nu știe

JM și Pecco au descoperit ei apa calda ce sa.ti povestesc...

Asa o fi, cum spui tu, numai ca baietii astia (ma refer in special la Martin), au dus tehnica la alt nivel. Marini a remarcat maniera lor de pilotaj si daca nici asta, care este acolo, cu ei pe pista, nu isi da seama, nush ce sa mai zic. Dar, nah... mania contradictiei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba de a te contrazice sau nu,ai văzut ca de f multe ori sunt de acord cu tine dar sa spună ca "doar JM și Pecco merg sub motoreta" cu acel lean angle extrem mi se noaptea minții.

 

Cică și LM vrea sa fuga de la Honda btw :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, Method a spus:

Cică și LM vrea sa fuga de la Honda btw :D

auci.

 

asta inseamna sa dai ducati pe promisiuni.

e o lectie aici pt JM.

dar cred ca el merge la uzina deci n-are de ce sa-si faca griji.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
Acum 36 minute, Method a spus:

....dar sa spună ca "doar JM și Pecco merg sub motoreta" cu acel lean angle extrem mi se noaptea minții.

 

Cică și LM vrea sa fuga de la Honda btw :D

Am inteles ce ai vrut sa spui, insa nici Stoner si nici macar MM pe la inceputurile lui la clasa mare nu avea asa un lean angle extrem. 

Marini la asta se refera: https://www.instagram.com/p/C4Sw_ZDt0ft/  si la asta: https://www.instagram.com/p/C6oTBeksJt0/

Vezi ce pozitie extrema are JM pe motocicleta. Stoner pare din alta era, prin comparatie. Si iti reamintesc ce spunea si Q in articolul pe care l-ai postat, anume ca trebuie sa iasa mult din motocicleta, ca sa poata vira cu actuala M1, astfel ca uneori ajunge sa nu mai poata tine piciorul in scatrita. 

 

Pana la urma, ajunge la Yamaha.. ;) 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...