Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Stimati colegi am citit topicul de la inceput si concluzia finala este ca unii se plictisesc cam mult(altii nu-si capul de treburi). Fiind iara va propun niste teme pentru studiu.

1. Condens in cilindru. Nu exista un timp la ciclul Otto in care sa fie deschise ambele supape. Deci nu vad pe unde ar putea intra aer ca sa apara condensul. Cantitatea de aer in cilindru este asa de mica ca nu poate aparea o picatura de apa. Este filtru de aer si filtru in toba deci aerul nu circula . Deschiderea supapei este foarte mica deci aerul din cilindru nu se schimba.

2. Rezervorul plin am incercat si plin si gol rugina nu a aparut si are 27 de ani. In benzina se baga antidetonanti si alti aditivi si rezervorul rugineste la fel daca este plin ori gol.Este drept ca am un garaj uscat unde nu rugineste nimic.

3. Carburatorul trebuie golit sa nu apara mizerie. De unde sa apara? din benzina existenta in carburator? este o cantitate foarte mica. Mizerie se strange pe parcursul anilor de exploatare, si folosind benzina proasta.

4. Carburatorul daca este gol mai mult timp trebuie schimbate toate piesele de cauciuc. Nu cred se poate intampla ca o motocicleta scoasa din fabrica sa nu fie vanduta cativa ani . Daca o cumperi trebuie sa schimbi toate piesele de cauciuc ? Nu cred.

5. Benzina schimbata primavara. Nu am schimbat niciodata si a pornit bine. Benzina romaneasca nu este buna. Corect este minunata am pornit motor cu benzina de la rompetrol in rezervor si a pornit bine dupa 3 ani de stat. Normal nu am desfacut carb si nu am observat nimic anormal. Nu afirm ca functionat in parametrii a mers pana la PECO si acolo am alimentat( fara a arunca benzina veche). De 6 ani alimentez cu benzina romaneasca si nu am curatat carburile.

5. Acumulator dus in casa. De ce? In casa fiind mai cald reactiile sunt mai puternice deci scurtezi viata acumulatorului. Vorbesc de acumulatoarele cu plumb. Este corect ca se strica daca ingheata insa asta nu se intampla la - 10 grade n baterie este un electrolit nu apa. Bateria actuala este de 4 ani si iarna trecuta a stat cam 15 zile la -15 grade si a mai tinut un an fara incarcare decat pe moto .

6. De ruginit unde este cazul tot rugineste evacuarile sunt greu de protejat si primesc apa din plin cand sunt foarte fierbinte. Am pus la un Simson evacuare din crom de 2 mm si dupa prima parcare in garaj noaptea am cadorisit-o deoarece motorul se incalzea de la evacuare deoarece era rosie. Are simsonul o garnitura insa este in contact termic prin suruburi.

7. La Simson am incercat pornit bilunar intreaga iarna s-au nepornita toata iarna rezultatul era acelasi. Prima 100 de Km nu mergea bine nu stiu de ce.

Sunt experiente si pareri personale ( nu lamuresc pe nimeni sa faca asa) deci nu dati cu parul. Daca am gresit cu ceva va rog sa spuneti insa in mod civilizat.

Doresc la toti o iarna scurta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. La ciclul teorectic nu ai ambele supape deschise. Dar de ce consideri ca-ti trebuie doua gauri ca sa-ti patrunda umiditatea in cilindru?

2. Ti-ai raspuns singur de ce nu ai rugina de 27 de ani plus ca depinde si de materialele din care a fost facut, tratat, protejat.

3. De acord, cica ar aparea niste gume din benzina ce se evapora, asta se intampla si vara, foarte des, dar nimeni nu-si bate capul.

5. Depinde de benzina, tin minte ca varul meu se chinuia sa-si porneasca masina (pe injectie), abia pe la a X-a cheie pornea. A fost la "specialisti", i-au schimbat pompa de benzina, degeaba, dupa ce a alimentat s-a reparat si masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Toate motoarele au overlap, deci supape deschise simultan. Crezi ca filtrul de aer si sitele din toba opresc umiditatea?!? Pai pe vremea de acum s-ar flotzai filtrul in 2km! Si n-ar mai iesi abur pe esapament.

2. Aerul cu vapori de apa dintr-un rezervor gol e mai coroziv decat benzina. Garajul uscat in schimb e o comoara.

3.gume, a raspuns colegul

4. Una e uscat din fabrica, toate noi, si alta niste garnituri deja coapte.

5. Acumulatorul se pastreaza optim in loc racoros. Acumulatorii cu plumb se auto descarca in timp, daca stau descarcati se sulfateaza. Daca moto e mai noua se adauga cativa mA consumati de ceas, mentinerea memoriilor, led imobilizator etc. Deci loc racoros + incarcare periodica sau redresor inteligent

6. Se inrosea pt ca nu era calculata. Una e o balta, ploaie, baie de curatare si alta zacutul cateva luni in umezeala

7. Am patit cu masina turbo stata cativa ani. Clasicul "scanteieste, benzineste dar nu porneste". Alimentat din bidon cu alta pompa a pornit. A mers apoi cu benzina din ea, oprit, pornit, totul ok. Dupa ce s-a racit iar, canci. De ce am zis turbo? Raport de comprimare mai mic => conditii de aprindere mai dificile. Se evapora componente volatile din benzina si alea trebuiesc mai ales la pornire. Mai putin din rezervoarele etanse, mai mult din cele vechi cu gaura in buson. La fiecare pornire rece ciclul de incalzire - racire produce mai mult condens. Imreuna cu reziduurile de sulf prezente intr-un ulei uzat => H2SO4. Nu mult, nu cat sa-ti manance motorul, dar de ce sa-l produci? Nu poti sa nu o pornesti?

Normal ca diferentele nu sunt enorme, nu va crapa motorul daca nu iei toate masurile o iarna, 2, 3. Dar motocicleta este un hobby, un obiect de cult pt unii dintre noi, si eu unul incerc sa o intretin cat pot de bine.

» Post actualizat in 26 Nov 2017 09:08

1. Toate motoarele au overlap, deci supape deschise simultan. Crezi ca filtrul de aer si sitele din toba opresc umiditatea?!? Pai pe vremea de acum s-ar flotzai filtrul in 2km! Si n-ar mai iesi abur pe esapament.

2. Aerul cu vapori de apa dintr-un rezervor gol e mai coroziv decat benzina. Garajul uscat in schimb e o comoara.

3.gume, a raspuns colegul

4. Una e uscat din fabrica, toate noi, si alta niste garnituri deja coapte.

5. Acumulatorul se pastreaza optim in loc racoros. Acumulatorii cu plumb se auto descarca in timp, daca stau descarcati se sulfateaza. Daca moto e mai noua se adauga cativa mA consumati de ceas, mentinerea memoriilor, led imobilizator etc. Deci loc racoros + incarcare periodica sau redresor inteligent

6. Se inrosea pt ca nu era calculata. Una e o balta, ploaie, baie de curatare si alta zacutul cateva luni in umezeala

7. Am patit cu masina turbo stata cativa ani. Clasicul "scanteieste, benzineste dar nu porneste". Alimentat din bidon cu alta pompa a pornit. A mers apoi cu benzina din ea, oprit, pornit, totul ok. Dupa ce s-a racit iar, canci. De ce am zis turbo? Raport de comprimare mai mic => conditii de aprindere mai dificile. Se evapora componente volatile din benzina si alea trebuiesc mai ales la pornire. Mai putin din rezervoarele etanse, mai mult din cele vechi cu gaura in buson. La fiecare pornire rece ciclul de incalzire - racire produce mai mult condens. Imreuna cu reziduurile de sulf prezente intr-un ulei uzat => H2SO4. Nu mult, nu cat sa-ti manance motorul, dar de ce sa-l produci? Nu poti sa nu o pornesti?

Normal ca diferentele nu sunt enorme, nu va crapa motorul daca nu iei toate masurile o iarna, 2, 3. Dar motocicleta este un hobby, un obiect de cult pt unii dintre noi, si eu unul incerc sa o intretin cat pot de bine.

» Post actualizat in 26 Nov 2017 09:12

Scuzati, nu stiu de ce s-a dublat postul. Sunt pe tel, am incercat sa sterg dar l-a postat la fel...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad 58. Daca ar avea 2 orificii aerul ar fi in continua schimbare ( curent de aer) asa se umezeste f. incet.

John 17.

4. Gume coapte normal trebuie schimbat ( chiar daca nu stau o iarna)

6. Nu aveam ce sa calculez pe vremea impuscatului a fost singura teava care am gasit-o. Peretele de 2 mm la original 1 mm deci sectiunea interna mai mica.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati de rozatoare, am un motor de 15.000 euro 'tinut bine in garaj' omul plecat in strainatate, si are instalatia electrica tocata in 30 de locuri. Izolatia/PVC -ul este dulce si place mult la sobolani si soareci.


» Post actualizat in 01 Dec 2017 05:00

Nu uitati de rozatoare, am un motor de 15.000 euro 'tinut bine in garaj' omul plecat in strainatate, si are instalatia electrica tocata in 30 de locuri. Izolatia/PVC -ul este dulce si place mult la sobolani si soareci.

post-74268-0-98550500-1512104299_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 solutii functioneaza pt soareci/sobolani... capcane (ori cu lipici, ori custi), ultrasunete (un aparat care sa si functioneze, nu mizerii de 30-50 lei) sau pisici.

Am avut sobolani la masina, au mancat otrava de n-au mai putut, fara efect... pana la urma am pus un aparat cu ultrasunete de 100 lei, ceva nemtesc. Mai apare cate unul si atunci mai modific putin frecventa si ii tine departe inca 3-4 luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa cele enumerate, mai functioneaza ceva.

Depinde daca motorul este la curte sau intr-o zona unde ai animale.

Bibilicile sunt inlaturatoarea a sobolanilor tot datorita frecventelor pe care comunica.

 

De ce nu scapi de soareci daca ai capcane? Indiferent daca sunt boabe sau momite cu zone otravitoare. Pentru ca atunci cand descopera hrana, sobolanii trimit pe cel mai batran sau mai bolnav din grup, iar daca acesta este ok, atunci toti vor manca. Daca nu si cel ce a testat moare, atunci toti din grup stiu ca nu trebuie sa se apropie de acea mancare sau zona.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A spreiat cineva wd40 pe toata motocicleta inainte de iernat? daca da cum s-a pastrat pe timpul iernii? primavara dupa un spalat au ramas pete? ma refer la motocicletele care sunt parcate in fata blocului cu husa pe ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce sa te complici, cand exista ACF50 sau Scottoiler FS365?

In orasul natal nu am garaj si am bagat-o in scara blocului ca e cald, sub husa si stropita cu FS365. Daca imi plimb mana pe ea, se simte ca e uleioasa.

Eu am folosit mai mult doar ca sa-mi protejez spitele de rugina.

M-am inspirat de la nenea asta:

 

 

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 years later...
  • Moderatori
Postat (editat)

Inspirat de nedumerirea lui @Lup69,am deschis acest topic unde ne putem impartasi tot feluri de ponturi legate de intretinerea si nu numai,a motocicletelor noastre.

Eu am sugerat WD-40 pentru conservarea peste iarna a partilor metalice ale motocicletei.Eu ung cu un strat subtire de WD-40 discurile de frana si tuburile cromate ale suspensiei fata. @Adrian M. a sugerat ACF 50,iar @Radu Andrei Gabriel a sugerat XPS Seadoo,pentru intreaga motocicleta.

Va astept cu solutii pe acest topic,unde se vor concentra astfel informatii. :)

Editat de Kristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice varianta e bună. Important e să faci ceva în privința asta. Dar asta se aplică în orice context.

Acum.. conservat înseamnă câțiva ani, zeci.. o iarnă nu o ia boala.

Rugina o ia dacă e lăsată umedă/proaspăt spălată și ne uscată la iernat.. si asta pe la șuruburi, părți metalice expuse, nevopsite, etc.

P.s.: să nu uităm de suspendatul pe standere, să nu se degradeze anvelopele și un dop în evacuare să nu faca pui de șobolani.😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori
Postat (editat)
Acum 11 ore, Lucian_M a spus:

Eu dau cu spray silicon Mannol aproape peste tot. Pe discuri însă, niciodată!

Eu dau caci am discuri cu inele flotante-mai ales acolo.Primavara le spal cu spray de curatat discurile de frana.Pe cromul tuburilor dau cu laveta de bumbac.

 

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

Dacă stă afară sub prelată sau într-un loc umed nici nu trece toată iarna că oxidează!

Corect,de aceea merita facut ceva.

Daca o pisica sau caine se urineaza pe discuri,in curand apare rugina.Se pot indeparta prin pulverizare de otet alimentar(a fel si pe jantele masinilor).

Daramite sa stea motocicleta afara iarna,mai ales fara prelata...in primavara,e ratrod. :)

Editat de Kristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai buna conservare e plimbarea din cand in cand pe vreme uscata. 

Din 2007 pana in 2021  am tinut Intruderul intr-un fel de garaj facut de mine din OSB si invelit cu lambriu din plastic si dupa cativa ani am schimbat lambriul cu tabla. 

Nu am dat cu nimic, doar bateria o scoteam iarna. 

Cand era uscat si cateva grade afara puneam bateria si o scoteam la plimbare prin oras sau imprejurimi.

O singura problema am avut, am lasat Intruderul nepornit vreo 6 luni si cand am pus bateria si contactul, nu pornea pompa de benzina. 

Am pus contactul de cateva ori si si a revenit. 

Mini garajul are vreo 5 cm liber de la pavele ca sa nu stea umezeala cand ploua. 

Acu sta Guzii acolo. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

Daca nici la masini nu scot bateria,nu o fac nici la motociclete.

De pornit in gol motorul iarna,nici nu pomenesc,nu e ok deloc.Dpmdv. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand multumesc nenea Kristi pentru sfaturi :friends:si ca ai deschis acest topic, util nu doar mie ci si celor mai tineri.

In tara am tinut motocicletele peste iarna foarte bine, una a avut si bateria pe ea.... In tara oricat ar fi de frig, este mult mai uscat decat aici. In tara am plimbari facute si in 1 ianuarie, cand lumea sarbatoreste pe Sf Vasile...

Aici am avut motoarele tinute cu husa pe ele, doi ani la rand, apoi am "prins" o magazie", am renovat 95% magazia, motoarele le-am pulverizat cu un detergent usor diluat, Wurth, dar de la atata umezeala pur si simplu s-a ... spalat...Am motoare de peste 30 de ani, nu am patit niciodata asa ceva ca aici...

Am gasit pe "iutub" un test cu mai multi agenti de protectie:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu pe mobra nu dau cu nimic, ca merge non-stop. Dar am Motorex Tool Guard pe care-l folosesc la alte chestii, de ex dau pe pioleti si coltari primavara, cand ii trag pe dreapta. 
Motorex are o gama foarte misto de sprayuri, vezi siteul oficial. Nu sunt ieftine, dar mie intotdeauna mi-au placut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori
Postat (editat)
Acum 8 ore, Lup69 a spus:

In primul rand multumesc nenea Kristi pentru sfaturi :friends:si ca ai deschis acest topic, util nu doar mie ci si celor mai tineri.

 

Cu placere.Ma mir ca nu i-a venit cuiva in minte,mai repede.

Un pic de off-legat de WD-40 - dau un strat pe care-l sterg tot cu laveta de bumbac si pe tabla masinilor,toamna.Iar pe sub ele,dau la 3 ani cu un strat de spray de lant moto,asa ca si anticoroziune(am ceva filmulete la mine pe canalul de Youtube).Evident un spray ieftin,dar bun.Mai exact acest spray:

https://www.olx.ro/d/oferta/spray-vaselina-lant-aderenta-vaselina-spray-rezistenta-apa-400ml-IDdIurU.html

Normal ca il folosesc si la unsul lanturilor motocicletelor ce le avem in familie.Este cat se poate de corect raportul pret/calitate. :)

Editat de Kristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...