Sari la conținut

Postări Recomandate

Dupa cum spuneam intrarea pe piata a chinezilor cu modelele 450MT de la CFMoto, respectiv 450Rally de la Kove si sa nu-i uitam aici nici pe indienii de la RE cu 450 Himi, pare ca a fost un dus rece pentru multi producatori consacrati.

 

 

 

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, dupre a spus:

Cei mai mari pierzători din toată povestea asta vor fi Honda cu 300 al lor. 

care honda doar a umblat un pic la suspensie la 300. Si nu a adus un 450l in europa, desi il vinde in State de exemplu. Mergea actualizat un pic, injectie + norme , compresie mai mica, revizii la 5000 km, si apa paie si bataie. 

Trebuie sa le dea la gioale chinezariile serios, ca sa inteleaga, se pare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, dupre a spus:

Cei mai mari pierzători din toată povestea asta vor fi Honda cu 300 al lor. 

 

1 oră în urmă, Adrian M. a spus:

care honda doar a umblat un pic la suspensie la 300. Si nu a adus un 450l in europa, desi il vinde in State de exemplu. Mergea actualizat un pic, injectie + norme , compresie mai mica, revizii la 5000 km, si apa paie si bataie. 

Trebuie sa le dea la gioale chinezariile serios, ca sa inteleaga, se pare.

 

Eu cred ca va scapa din vedere niste rahaturi birocratice, legate de mUE, Ursula si Greta. Honda a ales sa mearga pe un propulsor mic pentru a putea avea o motocicleta usoara pe care sa o vânda si pentru A2. 450-ul nu mergea vandut pentru A2 cred. Din adancurile rahaturilor legislative ale mUE razbate faptul ca pentru un incepator este detrimental a avea o mobra usoara, astfel incat daca vrei sa ai cei max 47.8 cai pentru A2 tre sa ai 175 kg la gol, ai putea avea si mai putine kg dar trebuie sa mai renunti la niste cai putere, ceea ce cumva a facut Honda.

In alta ordine de idei, Suzi cred ca a mers pe o varianta de miloc, si anume au scos cam 38 de cai si au o greutate de aprox 150kg, bineinteles ca cei care nu sunt GRETArzi, vor scoate catalizatorul, probabil si restrictia din airbox precum si reflash la ecu si uite asa o sa aiba undeva la 40~45 poate si mai multi caluti, beneficiind insa de o mobra usoara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ERU a spus:

 

Zice gura targului ca are 159 la gol Drzu nou...

Dar da, pe langa normele de poluare e si magaria de A2. 

Drzu va vinde daca va fi pozitionat ok ca si pret. 

Trist e ca nu are 6 trepte, are tot 5..desi tooooata lumea a spus la modelele vechi ca s prea putine trepte. Suzi e ceva de groaza :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Adrian M. said:

ooooata lumea a spus la modelele vechi ca s prea putine trepte. Suzi e ceva de groaza :)))

Asa cum Hidroelectrica s-a laudat luni ca a introdus plata cu cardul online, asa si Suzuki se va lauda prin 2030 ca noua versiune are 6 trepte :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Adrian M. a spus:

Zice gura targului ca are 159 la gol Drzu nou...

Dar da, pe langa normele de poluare e si magaria de A2. 

Drzu va vinde daca va fi pozitionat ok ca si pret. 

Trist e ca nu are 6 trepte, are tot 5..desi tooooata lumea a spus la modelele vechi ca s prea putine trepte. Suzi e ceva de groaza :)))


Eu personal nu prea vad rostul treptei a 6-ea pentru o motocicleta de genul acesta mai ales daca are rapoartele corecte pentru transmisia finala, iar la drum intins oricum prin natura ei nu prea o poti tine constant la viteze de autostrada. Oricum cel mai probabil treapta a 5-a este un fel de overdrive iar pe coclau te plimbi intre 1-2-3. La ei nu se justifica sa adauge treapta a 6-ea intrucat presupunea probabil niste cartere noi, R&D nou, pret final mai mare. Si asa cred ca se va vinde pe la ~8500 euro ceea ce nu este chiar putin...o dezvoltare noua ar fi presupus pretul de vanzare mai mare.

Acum 12 ore, pepsi a spus:

pe pagina de la suzuki zicea "Curb weight 151 kg" pt varianta enduro, 154kg pentru varianta SM


Asta am gasit pe siteul Suzuki din Germania, tradus cu google translate.

Daca are 151 kg la plin, chiar este o motoreta reusita pentru clasa ei. Sigur se mai scad niste kilograme din evacuare + catalizator, iar cu o potentiala resoftare / delimitare, ai o motocicleta cinstita si fiabila.

weight.PNG

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e bine daca e asa. Treapta a 6 a e pentru aia care vor sa mearga 100 km pe asfalt, 50 off, si inapoi 100 asfalt pana acasa :))

ca nu noti stau la Brasov...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, Adrian M. said:

ca nu noti stau la Brasov

Adevarul este ca pentru situatii de-astea a aparut segmentul adventure. Nu toti stau la baza muntelui, unii fac cateva sute de km pana intr-o zona de interes. Sunt destui care-si duc mobrele pe platforma pana acolo si nu pentru ca-s neinmatriculate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar nu toti au masina cu carlig de remorcare, sau remorca, sau loc pentru toate:)

Apoi, daca iei un dual sport, ii pui anvelope 50/50, si daca are revizie la km nu la ore, barai cu el si prin oras lejer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Adrian M. said:

Apoi, daca iei un dual sport, ii pui anvelope 50/50

In oras sunt dementiale, simti ca esti pe bicicleta cu ele, te strecori usor de tot. Dar daca zonele misto sunt la cateva sute de km distanta, sunt destul de incomode.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, TRG a spus:

Adevarul este ca pentru situatii de-astea a aparut segmentul adventure. Nu toti stau la baza muntelui, unii fac cateva sute de km pana intr-o zona de interes. Sunt destui care-si duc mobrele pe platforma pana acolo si nu pentru ca-s neinmatriculate.


Eu am facut cu un scuter de 150 cmc 400 km fara sa ii simt... Cu un motor de 400 cmc ii faci la fel de lejer daca sustii o viteza de 100-110 km/h. Oricum nu prea ai unde sa ii dai forja la cotoarba, decat daca o iei pe autostrada, insa pe acolo nu o iau nici cu motorul de touring. Referitor la adventure vs coclau...da, stiu ca se poate, sunt pe net destui care se dau peste cap cu motoare de 1000 cc de zici ca ar fi 125 in 2t, insa nu toti suntem la nivelul ala. Eu unul vad ca fiind un chin sa te duci cu un motor "adventure" pe coclau. 

Da...inteleg ca poti aborda un drum neasfaltat, un forestier ceva...dar sa te apuci sa tragi de basculanta pe coclauri, mai spargi si carene, indoi rezervoare si ai sansa sa ajungi si cu ceva oase belite. Eu personal astept sa vad pretul la care vine DRZ 400 la dealer si eventual daca se mai da drumul la programul rabla. L-as lua pentru naveta prin oras, i-as pune un topcase pentru laptop si alte cele, si iesiri la coclauri...ar fi o motocicleta de compromis, ca probabil nu le face bine pe nici unele, insa le face mai bine decat as putea eu.
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, Ruginel said:

Eu am facut cu un scuter de 150 cmc 400 km fara sa ii simt... Cu un motor de 400 cmc ii faci la fel de lejer daca sustii o viteza de 100-110 km/h.

Ai dreptate, evident, dar nu motorizarea ar fi problema, ca s-au facut sute de mii de km si cu Mobra care avea vreo 4 CP in varianta initiala. E vorba de sa si de suspensie,

 

8 minutes ago, Ruginel said:

sunt pe net destui care se dau peste cap cu motoare de 1000 cc de zici ca ar fi 125 in 2t

Avand una de-asta pot sa-ti confirm ca ce vezi pe net e cacao si mult marketing. In offroad conteaza foarte mult greutatea iar cu 250+ de kile e un chin. A, un macadam sau o Strategica (in anumite conditii) da,

 

SIncer, mi se par dementiale adventure-urile din clasa 400-500 cu doua pistoane. Sunt un compromis bun, parerea mea intre greutate, putere, confort la drum si comportament offroad (moderat).

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, TRG a spus:

Ai dreptate, evident, dar nu motorizarea ar fi problema, ca s-au facut sute de mii de km si cu Mobra care avea vreo 4 CP in varianta initiala. E vorba de sa si de suspensie,


Aici ai dreptate, nu am ce sa zic.

 

Acum 3 ore, TRG a spus:

Avand una de-asta pot sa-ti confirm ca ce vezi pe net e cacao si mult marketing. In offroad conteaza foarte mult greutatea iar cu 250+ de kile e un chin. A, un macadam sau o Strategica (in anumite conditii) da,

 

Stiu foarte bine, si eu am un adv de 1000 insa eu l-am luat strict pentru pozitie, garda la sol si protectia la vant. Nu mi-am facut filme ca ma dau pe off cu el. Pur si simplu mi-a placut pozitia de condus si cum "mi se potriveste".

 

Acum 3 ore, TRG a spus:

SIncer, mi se par dementiale adventure-urile din clasa 400-500 cu doua pistoane. Sunt un compromis bun, parerea mea intre greutate, putere, confort la drum si comportament offroad (moderat).

 

 


Just, observ ca lumea se intoarce la cilindree mica / medie. Eu mi-as lua DRZ 400 pentru naveta la munca si pentru ture prin mai mult off decat as putea cu motorul mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

50 minutes ago, Ruginel said:

mi-a placut pozitia de condus si cum "mi se potriveste".

Asta conteaza pana la urma cel mai mult iar gama adventure ofera o pozitie de condus foarte buna, in special la drumuri lungi. Plus cuplul nesimtit care te ajuta sa scapi de trafic, oricum ar fi el.

 

53 minutes ago, Ruginel said:

lumea se intoarce la cilindree mica / medie.

Da, ai dreptate, interesul pentru segmentul asta e in crestere dar cred ca si preturile joaca un rol important (cu toate ca au inceput si aici sa creasca).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, TRG a spus:

Asta conteaza pana la urma cel mai mult iar gama adventure ofera o pozitie de condus foarte buna, in special la drumuri lungi. Plus cuplul nesimtit care te ajuta sa scapi de trafic, oricum ar fi el.

 

Da, ai dreptate, interesul pentru segmentul asta e in crestere dar cred ca si preturile joaca un rol important (cu toate ca au inceput si aici sa creasca).


Din pacate preturile au crescut nesimtit de mult, fara o justificare reala. CRF 300 era 5000 si putin de euro acum 2 ani, acum e peste 7000. O crestere cu 25% minim care este bazata pe calicie in principal.

Ma bucur ca vin si chinezii din spate tare, poate le mai tempereaza foamea de bani concurentilor, dar si aici este o linie foarte fina. Chinezii isi permit sa mearga in pierdere ani de zile fara sa ii doara prea tare...ei detin banii si tehnologia. Restul producatorilor nu prea...multi dintre ei produc in China. Asta ar insemna ca un joc agresiv al chinezilor dar fara embargou din partea unor state, ar putea duce la disparitia / acapararea unora dintre producatori. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Ruginel said:

Ma bucur ca vin si chinezii din spate tare

Au inceput si ei sa scumpeasca, de exemplu un 800MT Explore 2025 este deja 11.000 Euro, a sarit de V_strom 800RE si e la pret de Transalp sau Tenere. 

 

450MT '25 e 6000 de euro. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Ruginel a spus:


Din pacate preturile au crescut nesimtit de mult, fara o justificare reala. CRF 300 era 5000 si putin de euro acum 2 ani, acum e peste 7000. O crestere cu 25% minim care este bazata pe calicie in principal.

Ma bucur ca vin si chinezii din spate tare, poate le mai tempereaza foamea de bani concurentilor, dar si aici este o linie foarte fina. Chinezii isi permit sa mearga in pierdere ani de zile fara sa ii doara prea tare...ei detin banii si tehnologia. Restul producatorilor nu prea...multi dintre ei produc in China. Asta ar insemna ca un joc agresiv al chinezilor dar fara embargou din partea unor state, ar putea duce la disparitia / acapararea unora dintre producatori. 


Chinezii nu mai sun5 8eftini. Echivalentul transalpului e cu 1000 de euro mai ieftin. Adica 10%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 11/7/2024 at 6:52 AM, Ruginel said:

Daca are 151 kg la plin, chiar este o motoreta reusita pentru clasa ei. Sigur se mai scad niste kilograme din evacuare + catalizator, iar cu o potentiala resoftare / delimitare, ai o motocicleta cinstita si fiabila.

... si niste suspensii decente, si o sa mai putin scandura, tipic Suzuki pentru gama DR-urilor.

Poate m-ar fi incantat daca ar fi avut 130 kg la plin, dar in afara de injectie nu ofera mai nimic wow, DR650 SE '87 al meu  are 162 kg cu plinul facut, tot 46 de cai dar ceva mai mult cuplu. M-am dat cu vechiul DR-Z400, na reusit sa ma impresioneze prea tare. Mai repede as da banii pe o Aprilia Tuareg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 11/8/2024 at 5:28 PM, 3.14 said:

Pai tre sa investeqsca si in calitate ...se simte

Calitate sau nu, asta ramane de vazut.

 

Ce nu inteleg eu este de ce producatorii japonezi nu integreaza in modelele din clasa medie niste chestii simple, gen saua incalzita (nu cred ca-i costa mai mult de 50 de euro sa bage in sa incalzirea) sau pilot automat.

 

Pai daca Transalp, Tenere sau V-strom ar avea sa incalzita si pilot automat, CF Moto ar trebui sa scada serios preturile ca sa mai vanda ceva pe segmentul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...