Sari la conținut

Presezon 2025


Postări Recomandate

Acum 50 minute, frigider a spus:

pana la urma chestia cu GP nu tine in mare parte de bani buni veniti de la sponsori?

Sponsorul,chiar si RB,contribuie la buget,intradevar...Dar la ce probleme de management are KTM,m-as mira sa fie ei atat de smart de cumpatati si de chibzuiti incat sa isi sustina echipa doar din sponsorizari.Si nu la bugetul ala,sub nici o forma.

Poate o echipa de F1 sa poata trai din sponsorizari cumulat cu drepturile tv,o echipa de gp cu un asemenea buget - niciodata.

Acum 22 minute, Cavaleru a spus:

e vehicula anul trecut bugetul KTM la 70mil $ daca nu ma insel. e enorm stiu ca era peste toate celelalate uzine..

La fel am citit si eu - undeva peste 75 mil.

Oricat de bine ar plati RB,Dorna si ceilalti sponsori ai lor,cred ca nu acopera nici 30% din banii aia.

 

Ei spun ca totul va fi ok samd,m-as mira insa....datorii de 3mld,au dat 300 de oameni afara,au oprit productia motocicletelor de serie,au un stock enorm care nu se vinde nimic,consiliul de administratie a fost redus la 2 oameni...eu nu vad vreun scenariu plauzibil in care KTM sa mai participe in Gp in 2025.

Asta ar fi prima usor de facut taiere in buget - racingul.

Si mai ales racingul in MotoGp,unde au rezultate zero barat si de pe urma caruia nu capitalizeaza in nici un fel.

 

A fost din start lipsit de  orice urma de logica pt ei sa se angreneze in asa ceva,a fost si abordata prost la toate capitolele,acum efectiv matematica i-a ajuns din urma.Pana la urma,matematica castiga intotdeauna,in oricate vise,discursuri fantasmagorice si artificii ai ingropa-o,totul se reduce la matematica.Atat dpdv al performantelor on-track cat si al managementului si deciziilor luate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 211
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

ce inseamna sa ai un sponsor principal puternic in spate. n-ai cum sa tii un departament de curse in viata daca tu esti cu un picior in groapa fara sa ai sprijin financiar puternic de la sponsor. 

 

Orice alt scenariu bate logica. se vehicula anul trecut bugetul KTM la 70mil $ daca nu ma insel. e enorm stiu ca era peste toate celelalate uzine..

Ce naiba au făcut frate cu banii ca slab au mers anu trecut.

Acum 30 minute, Method a spus:

Asta ar fi prima usor de facut taiere in buget - racingul.

Si mai ales racingul in MotoGp,unde au rezultate zero barat si de pe urma caruia nu capitalizeaza in nici un fel.

Trist dar adevărat.


Problema e ca nu prea au avut piloți.
Îți dai seama sa fi mers mm la ktm uzina și sa fi apărut bomba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, frigider a spus:

......

Îți dai seama sa fi mers mm la ktm uzina și sa fi apărut bomba asta.

poate stia el ceva....

 

 

dar sunt curios, ce s-ar fi intamplat "daca" nu s-ar fi cakat Factory pe ei, cand au auzit ca "Pramac is a very good team. But it's not an option for me."

:) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, frigider a spus:

Ce naiba au făcut frate cu banii ca slab au mers anu trecut.

Ce-au făcut și ai noștri cu ăia de drumuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, frigider a spus:

Problema e ca nu prea au avut piloți.

Neah,nu cred ca asta a fost problema.

Problema a fost ca au plecat gresit cu convingerea suprema ca daca fac cel mai puternic motor de pe grila,vor castiga,indiferent de cadrul ala de teava din 1980.Aroganta specifica austriaca si desigur refuzul de a inghite faptul ca sunt minti mai luminate decat austriecii (iti dai seama ce ar insemna sa accepte ca inginerii italieni sunt mai buni??).Dupa aia usor usor competitia i-a lovit in cap pana si-au dat seama ca gresesc si insistand in greseala nu pot progresa si s-au cizelat - prima oara diamond frame apoi cf frame.Problema e ca pt a intelege ca handling'ul conteaza cam tot la fel pe cat puterea,au investit zeci si sute de milioane.Pe care nu ii aveau.Iar acum in 2024 s-a vazut ca nu au mai bagat bani - cu tot cu Acosta si Binder,au fost pe niciunde anul asta.

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

ce s-ar fi intamplat "daca" nu s-ar fi cakat Factory pe ei, cand au auzit ca "Pramac is a very good team. But it's not an option for me."

Simplu : ar fi semnat cu Martin,iar lui MM i-ar fi dat o moto actuala in regim de client la Gresini precum ii dadeau lui JM cat a fost la Pramac.

Si probabil ca MM i-ar fi batut in cap cu ea pe cei 2 frumosi de la echipa mare.

Si 2 ani la rand.

Ceea ce ar fi fost de rasul curcilor.

 

Heh,am zis la acea vreme ca e gresit sa il aduci in echipa pe MM cu primadona de Pecco pt ca vor iesi scantei.Dar si mai gresit ar fi parut sa castige titlul echipa Gresini - uite ce urat a dat cu Pramac,care pe deasupra a mai si plecat la Yamaka.

Poate Gigi a ales cel mai mic dintre rele.

Oricum va fi amuzant la anul (pt noi,nu pt Gigi si Tardozzi) :D

Pun pariu ca episodul Portimao 2024 se va repeta de minim 2 ori.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.12.2024 la 9:40, xt600 a spus:

Corporatiile vor sa faca burta mare, umfland preturile, in conditiile in care calitatea produselor nu creste, dimpotriva.

Stiu ca zilele astea e misto sa demonizezi corporatiile, dar ceea ce expui este o calicie extinsa, nu doar la corporatii, ci de la cel mai mic la cel mai mare. A ajuns itp-ul la moto sa coste 200 de lei in noiembrie 2024 in conditiile in care acum 2 ani era 120. Tunsul s-a dus de la 40 la 60 lei intr-un an. Si tot asa. 

Efectiv toti vor sa-si puna maximum posibil. Ce vor semana aia vor culege. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.12.2024 la 13:41, Cavaleru a spus:

daca revine suzuki, nu mai devrem de 2027 o va face, n-are nici un sens sa vii acum sa investesti ca peste 2 ani sa arunci la gunoi motorizarea respectiva. Doar sa vina cu ultima interatie din 2022 si sa dezvolte pe baza ei..

 

eu logica nu o vad venirea asta. dar n-a poate nu vad eu imaginea de ansamblu.

Tu crezi ca Suzuki au aruncat la cos tot ce au avut in motoGP sau ca motocicletele de atunci nu mai sunt competitive acum cu mici upgrade-uri?

Tot ce ar cheltui ar fi organizarea si logistica echipei, salarii, etc, dar pe partea de R&D si productia de motociclete si piese nu foarte multe pentru ca deja le au. 

469200776_1268668300947455_1908858360125

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, Method a spus:

Sponsorul,chiar si RB,contribuie la buget,intradevar...Dar la ce probleme de management are KTM,m-as mira sa fie ei atat de smart de cumpatati si de chibzuiti incat sa isi sustina echipa doar din sponsorizari.Si nu la bugetul ala,sub nici o forma.

Poate o echipa de F1 sa poata trai din sponsorizari cumulat cu drepturile tv,o echipa de gp cu un asemenea buget - niciodata.

La fel am citit si eu - undeva peste 75 mil.

Oricat de bine ar plati RB,Dorna si ceilalti sponsori ai lor,cred ca nu acopera nici 30% din banii aia.

 

Ei spun ca totul va fi ok samd,m-as mira insa....datorii de 3mld,au dat 300 de oameni afara,au oprit productia motocicletelor de serie,au un stock enorm care nu se vinde nimic,consiliul de administratie a fost redus la 2 oameni...eu nu vad vreun scenariu plauzibil in care KTM sa mai participe in Gp in 2025.

Asta ar fi prima usor de facut taiere in buget - racingul.

Si mai ales racingul in MotoGp,unde au rezultate zero barat si de pe urma caruia nu capitalizeaza in nici un fel.

 

A fost din start lipsit de  orice urma de logica pt ei sa se angreneze in asa ceva,a fost si abordata prost la toate capitolele,acum efectiv matematica i-a ajuns din urma.Pana la urma,matematica castiga intotdeauna,in oricate vise,discursuri fantasmagorice si artificii ai ingropa-o,totul se reduce la matematica.Atat dpdv al performantelor on-track cat si al managementului si deciziilor luate.


Nu e chir asa, divizia de racing este cea care are cele mai mari sponsorizari. Daca o inchizi pierzi si sponsorizarile.

pe 25 feb o sa fie intalnirea cu creditorii(din ce am vazut sunt vreo 5 banci care au imprumutat cu putin peste 3 miliarde).

daca nu se ajunge la o intelegere raman 2 optiuni: 

1. preia redbull divizia de motogp si isi schimba numele

2. cumpara indienii restul de companie.

 

 

in alta ordine de idei, deja circula zvonuri ca dorna e in discutii cu ducati pt Acosta in caz ca, ktm se retrage

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, B.B. a spus:

sau ca motocicletele de atunci nu mai sunt competitive acum cu mici upgrade-uri?

Daca Suzuki vine cu motoretele din...2022? va lua bataie rau si constant de la vreo 6 Ducati'uri,minim 2 aprilia,minim 2 KKTM (le-am retrogradat la KKTM in lumina ultimelor ispravi financiare :D ),si de la Quarta.

Succese fulminante ce va inregistra Suzuki,au mama...

Dupa cum au spus si colegii,ar fi aberant sa vina pe nepusa masa la anul,poate sa vina cu echipa de teste si sa nu participe in competitie,sa se pregateasca pt 2027.Aa,sau asa sa vii doar sa participi ca Honda...

Acum 1 oră, damager a spus:

Nu e chir asa, divizia de racing este cea care are cele mai mari sponsorizari. Daca o inchizi pierzi si sponsorizarile.

pe 25 feb o sa fie intalnirea cu creditorii(din ce am vazut sunt vreo 5 banci care au imprumutat cu putin peste 3 miliarde).

Pai bine bine,nu am contestat ca divizia de racing are cele mai mari sponsorizari,dar revin la matematica : daca ei au sponsorizari de 30 mil/an si baga 75....degeaba "are cele mai mari sponsorizari",ca tot iesi cu o mare gaura,gaura pe care nu mai are cine sa o tina.

Sau vrei sa spui ca au sponsorizari de 70+mil cat au buget?Nici povesti - echipele medii de F1 au sponsorizari de genul ala,si acolo sunt cu totul alti bani.

 

Din cate am citit :

1.Bajaj nu mai detine acel pachet de 46.6% din KTM,au vandut acele actiuni (probabil pe foarte multi bani) catre Pierer Group in 2021 cand KTM avea incasari de aprox 1mld anual si mergea struna.Pierer s-a descurcat sa aduca KTM in aceasta stare all by himself.Capabil omul :D

2.S-au pus sub self administration - asta e un fel de deal cu cele 5 banci la care au datorii cumulate de 3mld sa le lase 90 de zile ca sa vina cu un plan de esalonare a datoriilor si de restructurare credibil...au timp pana pe 25 feb sa se restructureze si sa faca niste bani - au si prins o super perioada - cu totii stim ca iarna se vand motorete masiv :rusinica:.Sunt 2 variante :

 - planul este acceptat de creditori,pe ei interesandu-i sa isi recupereze sumele imprumutate+dobanzile aferente ,dar imi este greu sa cred ca vor reusi sa faca atatia bani acum din moment ce efectiv nu mai vand aproape nimic,singurele moto care se mai vand de la KTM sunt cele din clasa mica si motoare pt moto chinezesti in joint-ventures,iar pe anul trecut au avut pierdere de 195mil...

- planul nu este acceptat de creditori,moment in care acestia cer falimentul si tot ce are KTM (brand names,fabrici,stoc moto,utilaje de productie si transport,echipe de racing,tot) va fi scos la mezat pt a acoperi datoriile

 

Nici bancile nici Pierer nu vor declararea falimentului,pt banci ar insemna in mod clar sa accepte o pierdere mai mare sau mai mica - toate asset'urile KTM in mod clar nu fac 3 mld si mai ales vandute la fire sale...eu nu vad vreo iesire decenta din treaba asta pt austrieci.

Orice plan cincinal fantastic de redresare nu il vad intamplandu-se,pt ca in 2025 and beyound in mod clar va fi recesiune,concurenta e foarte acerba mai ales in Europa,chinezii iau din ce in ce mai mult market-share cu moto decente la preturi imbatabile,KTM efectiv nu are cum razbi.

Este doar o parere,nu am eu datele sa vad,sa inteleg 100% in ce stare financiara e KTM,dar zic eu ca matematica ii va impinge in directia falimentului.

Acum 1 oră, damager a spus:

daca nu se ajunge la o intelegere raman 2 optiuni: 

1. preia redbull divizia de motogp si isi schimba numele

2. cumpara indienii restul de companie.

Daca se constata o recesiune dura (si firmele constata mult inaintea analistilor si statelor acest lucru),eu nu cred ca RB se va apuca sa arunce aiurea cu banii in asemenea timpuri.Au expunere destula pe toate planurile.Nu prea as crede sa mai investeasca atatia bani RB,m-as bucura insa sa o faca.

Se prea poate ca indienii si/sau chinezii sa cumpere brand names - KTM are cateva branduri de renume acolo : Husqvarna,MVAgusta...chinezii au mai cumparat si alte brand names italiene in trecut - Moto Morini parca?Dar asta e tot ce vor cumpara - doar brand'urile ,cam cum a facut BMW cu Rolls-Royce in 2003,nu cred ca vor face productie in Europa,ci in China/India/Asia.

 

Am mai auzit ca Poncharal s-a indreptat spre Ducati pt motorete,sa vedem...poate totusi o sa il vedem pe Acosta pe Ducati la anul

 

 

 

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, damager a spus:

in alta ordine de idei, deja circula zvonuri ca dorna e in discutii cu ducati pt Acosta in caz ca, ktm se retrage

numai Peco sa nu fii.

intai vine satana sa fie coleg cu tine apoi vine copilu lu satana si el tot la ducati.

Acum 9 minute, tourist1 a spus:

Problema aceasta ar putea influenta in mod negativ si celelalte clase, inclusiv campionatele monomarca. Este o situatie foarte delicata. Sa vedem cum o joaca Liberty. 

ce ar putea ei sa faca?

totul tine de ktm, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

100% - RedBull rookies,echipele de moto3 moto2...KTM va da quit la tot.

Eu nu vad vreo speranta de restructurare de a putea supravietui din asta si pe deasupra sa tina si divizia de racing.Exclus.

Tot ce poate face Liberty este sa traga de RB sa sustina acele echipe,dar m-as mira ca RB sa fie de acord.

Alti constructori noi...in aceste timpuri...nu prea vad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, frigider a spus:

ce ar putea ei sa faca?

totul tine de ktm, nu?

Sunt foarte multe pe care le-ar putea face.

Primul lucru care imi vine in minte e sa pregateasca tranzitia catre un alt model de monomarca, de exemplu. 

Sau ar putea sa le oferte suport financiar pentru a-i tine in competitie, tot de exemplu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, Method a spus:

le-am retrogradat la KKTM in lumina ultimelor ispravi financiare

Pt prima dată suntem în consens!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, tourist1 a spus:

Sunt foarte multe pe care le-ar putea face.

Primul lucru care imi vine in minte e sa pregateasca tranzitia catre un alt model de monomarca, de exemplu. 

Sau ar putea sa le oferte suport financiar pentru a-i tine in competitie, tot de exemplu. 

Nush man,e groasa rău.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care aveți kktmuri să le legați bine cu lanțuri groase că se vor căuta pt piese! În Austria e sport național de mult furtul de kktm pt dezmembrare.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, frigider a spus:

Nush man,e groasa rău.

Chiar ca : se preconizeaza pierderi de "very high three-digit million" pt 2024.Ouch.Viitorul e cam sumbru pt ei

 

The Pierer Mobility statement confirms: “The restructuring process will result in additional potential losses, for example due to one-off expenses such as necessary write-downs (e.g. for capitalized development costs) and costs for staff reductions as well as the shortfall in fixed costs due to the reduced operating performance and other costs arising from the restructuring process.Consequently, for the current 2024 financial year, the company expects a negative annual net result in the very high three-digit million range due to the aforementioned reasons.”

The concern is if, when creditors and suppliers are facing substantial losses, not to mention staff redundancies, the banks and creditors will still support expensive motorsport activities.

 

The cost of KTM's grand prix activities - the Rookies Cup, Moto3, Moto2 but mainly MotoGP - is estimated at 40 million euros, with around 10-15 million from Red Bull sponsorship.

 

One way to isolate the MotoGP project from cost-cutting concerns and ease doubts over its long-term future ahead of new 850cc machines in 2027, would be if an outside investor took over ‘KTM Racing GmbH’.

Red Bull - or one of its Austrian shareholders - would be the dream choice, since it is already closely tied to KTM and could incorporate the prototype MotoGP (and Moto3) activities into its vast 'Red Bull Racing' and associated technology divisions.Red Bull Advanced Technologies already works on the RC16’s aerodynamics, while Red Bull has plenty of F1 engineers that could build its carbon fibre chassis. Red Bull Powertrains could contribute to what is already MotoGP's most powerful engine.KTM AG could be left to operate its own ‘production’ racing programmes such as motocross, enduro and rally raid.

 

But for now, it’s all speculation, with Red Bull Racing telling that they have no comment on the KTM situation.

The first creditors meeting to discuss the KTM restructuring plans is scheduled for December 20.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, frigider a spus:

numai Peco sa nu fii.

intai vine satana sa fie coleg cu tine apoi vine copilu lu satana si el tot la ducati.

hahahaha, buna astaaaaaa! :) :) :) :)

 

 

adica un 666 si apoi si vecinu' 665 :) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.12.2024 la 10:04, Method a spus:

Daca Suzuki vine cu motoretele din...2022? va lua bataie rau si constant de la vreo 6 Ducati'uri,minim 2 aprilia,minim 2 KKTM (le-am retrogradat la KKTM in lumina ultimelor ispravi financiare :D ),si de la Quarta.

Succese fulminante ce va inregistra Suzuki,au mama...

 

Din cate am citit :

1.Bajaj nu mai detine acel pachet de 46.6% din KTM,  ...... Capabil omul

Evident ca nu vor veni cu tehnologie din 2022 in 2026, dar au o baza de la care vor putea porni dezvoltarea noului proiect. Nu este ca si cum ar lua-o din nou de la 0. De altfel, citisem pe undeva ca si BMW si-ar fi manifestat interesul pentru a achizitiona de la Suzuki documentatia pentru proiectul GP, in eventualitatea in care ar intra in competitie. Asta inseamna sa fi clever, iti asiguri o baza de pornire. Asta este diferenta intre nemti si austrieci, nemtii gandesc. 

Evident, vor avea mult, mult de lucru, daca revin, dar s-ar putea sa avem surpriza sa progreseze mai repede decat Honda, de pilda, care este intr-o degringolada totala.  

 

Eu asa am citit recent, ca detin 46,6 din actiunile KTM. Ai alte informatii din alte surse? Baga un link, ceva... 

 

Da, foarte capabil. Austriac cu cap de lemn. 

 

BTW... vin creditorii la KTM: https://www.instagram.com/p/DDMMjmSzPlN/

La 06.12.2024 la 10:04, Method a spus:

 

 

Am mai auzit ca Poncharal s-a indreptat spre Ducati pt motorete,sa vedem...poate totusi o sa il vedem pe Acosta pe Ducati la anul

 

 

 

 

Acosta nu mai este pilotul lui Poncharal, a trecut la uzina. Poncharal, daca reuseste deal-ul cu Ducati, obtine motociclete pentru pilotii lui. Ce se va intampla insa cu pilotii echipei de uzina KTM? 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...