Sari la conținut

Raliul Dakar 2025


sprike
 Share

Postări Recomandate

probleme mari pt Leob dupa ce ventilatoarele au cedat pe rand. oprindu-se pt ca s-a incins motorul nemai avand nici unul din cele 3 ventilatoare functionale. Cristina a pierdut 30min incercand sa il ajute. Copilotul lui Leob a reusit sa faca unul dintre ele sa mearga si au continuat asa, treptat au repornit singure si celelalte.

 

Se pare ca e o problema cu care s-au mai confruntat si nu a fost rezolvata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 78
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

   Ce reprezinta sau ce este - clasa rally 2 la motociclete (care are subdiviziuni - incepatori, veterani si femei) ? mai este si clasa Rally 3 

   Clasa rally GP si Motul Original am inteles;

Sunt cumva noii veniți care vor sa prinda un loc in sfera elitelor ?  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De pe pagina de fb Dakar Rally.

 

''After a crash at km 12 of Stage 3, the roll cage of his Dacia Sandrider was damaged. Following an inspection by the FIA's technical stewards, the crew is not authorised to start Stage 4.''

 

471787737_1026614136169108_158916048769485509_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Costurile participării la Dakarul de anul ăsta pentru trei echipaje și mașinile de asistență (taxe de înscriere, transport, combustibil, cazare, masă etc.) sar de un milion de euro. mai aproape de 1,5 milioane.  

Dezvoltarea mașinilor împreună cu Prodrive, teste, antrenamente echipele de ingineri și tehnicieni implicate, toate astea trebuie să fi dus la un buget de aproximativ 15-20 de milioane de euro.

Este o investiție importantă în publicitate, pe care Dacia nu o duce până la capăt (cel puțin în România); 

Raliurile și rally raidurile nu sunt extrem de populare în România. Dakarul e ceva îndepărtat, fără priză la mase. Nu există nici măcar o singură televiziune românească dispusă să plătească și să transmită Dakarul la noi.

România nu mai are presă auto-moto. A sucombat de mută vreme și era normal să o facă. Nu era presă, era un maldăr de publicații și emisiuni specializate în a da limbi în eșapamente oricărui model auto care plătea prețul corect.

În condițiile astea, Dacia ar fi trebuit să facă ceva ca să-și promoveze în România participarea la Dakar. 

Dacia nici măcar nu are pe site-ul oficial o secțiune în care să te țină la curent cu evoluția în timp real a echipei de la Dakar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred că piața românească e vizată prin participarea echipei Dacia la Dakar. 😉

Mi se pare f greoi de înțeles ceva din site-ul oficial... Înțeleg că rollcage-ul mașinii lui Loeb a fost afectat de tumbă și nu i s-a permis să reia cursa însă nu l-am găsit la abandonați. Auzisem ieri că Gutierez ar fi abandonat cu probleme la servodirecție, dar pare că nu a fost ceva terminal, oricum mi se pare greu de urmărit informația.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, sprike a spus:

 

Dezvoltarea mașinilor împreună cu Prodrive, teste, antrenamente echipele de ingineri și tehnicieni implicate, toate astea trebuie să fi dus la un buget de aproximativ 15-20 de milioane de euro.

 

Este o investiție importantă în publicitate, pe care Dacia nu o duce până la capăt (cel puțin în România); 

 

În condițiile astea, Dacia ar fi trebuit să facă ceva ca să-și promoveze în România participarea la Dakar. 

 

Daca bugetul este in jur de 15-20 milioane euro, este foarte ok. Ca sa iti dau un exemplu, in MotoGP, in sezonul 2024, bugetul unei echipe satelit/client a fost intre 15 si 20-25 de milioane de dolari pe sezon. O echipa de uzina, trebuie sa aibe un buget de peste 70 de milioane de dolari, daca vrea sa faca performanta. Anual! Despre F1 nu mai vorbesc, bugetele sunt .... ionosferice....

 

Dacia nu trebuie sa isi faca prea multa publicitate in Romania. Vinde bine pe piata romaneasca. Participarea unui prototip la Dakar, cu sigla Dacia este gandita pentru impunerea imaginii brandului pe pietele externe. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, xt600 a spus:

Daca bugetul este in jur de 15-20 milioane euro, este foarte ok. Ca sa iti dau un exemplu, in MotoGP, in sezonul 2024, bugetul unei echipe satelit/client a fost intre 15 si 20-25 de milioane de dolari pe sezon. O echipa de uzina, trebuie sa aibe un buget de peste 70 de milioane de dolari, daca vrea sa faca performanta. Anual! Despre F1 nu mai vorbesc, bugetele sunt .... ionosferice....

 

Dacia nu trebuie sa isi faca prea multa publicitate in Romania. Vinde bine pe piata romaneasca. Participarea unui prototip la Dakar, cu sigla Dacia este gandita pentru impunerea imaginii brandului pe pietele externe. 

 

da dar una e un sezon competitional si alta e doar o cursa, hai doua ca au participat si la raliul marocului pe care l-au si castigat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Cavaleru a spus:

 

da dar una e un sezon competitional si alta e doar o cursa, hai doua ca au participat si la raliul marocului pe care l-au si castigat

Ai si tu dreptate, dar cea mai mare parte din bugetul echipelor, atat in GP cat si in Dakar, este bagat in R&D. R&D mananca multi bani, fie ca ai doar 1-2 curse pe an, fie ca ai 22. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.01.2025 la 14:44, ENEOS a spus:

Cristina a abandonat.  @B.B.

Nu a abandonat, doar in acel stage, si asta dupa ce Nasser a rupt un amortizor si fiind inainte a asteptat-o pe Cristina care le-a dat lor amortizorul,, ea nu a mai putut continua.

Ordine de echipa, plm, stiu ei..

 

Al Attiyah focused on the future

16:17

The five-time Dakar champion lost over half an hour today and now sits seventh in the general classification, but he refuses to give up: "We didn't have many problems —just one! Actually, we stopped once for a puncture and then again because we broke a rear suspension arm. We had to wait for Cristina, who gave us hers, and then we repaired it and got going again… What else could we do? That's just how it is. Now the car is fine and we'll have to adapt tomorrow and next week. My only option is to attack."

 

Asta habar nu am cand s-a intamplat, in fiecare an imi vine foarte greu sa ma descurc in pagina oficiala Dakar.. - 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

În spatele oricărui bărbat de succes, stă o femeie. 🙂

:D Normal

 

Nasser e acum pe 4 la general, iar Cristina pe 43 - dar a recuperat mult, dupa acel abandon ajunsese in jur de locul 120. 

A recuperat un pic dupa ce si-a cedat un picior legendei.. 

 

image.thumb.png.39a46895e3f25dc885d6d3155baf85a4.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

    Dacia Sandriders a anunțat oficial că va lansa un apel privind descalificarea lui Sebastien Loeb de la Raliul Dakar, o decizie care a stârnit controverse în lumea motorsportului. Echipa românească dorește să conteste decizia organizatorilor, dar este esențial de menționat că apelul nu suspendă efectele descalificării, ceea ce poate influența considerabil parcursul carierei pilotului francez în cadrul competiției.

Sebastien Loeb, o legendă a raliurilor, a adus o atenție semnificativă asupra echipei Dacia, iar descalificarea sa ar putea avea ramificații nu doar pentru performanța echipei în Dakar, ci și pentru percepția publicului asupra brandului Dacia pe plan internațional. Este vorba nu doar de o simplă contestație, ci de o rundă de tensiuni între echipe, antrenori și organizatori, accentuând bătăliile din spatele cortinelor unui sport extrem de competitiv.

    Informațiile referitoare la apelul Dacia Sandriders și descalificarea lui Sebastien Loeb au fost confirmate prin surse oficiale de la către organizatorii Raliului Dakar și de echipa Dacia. Impactul descalificării asupra reputației lui Loeb și a echipei este semnificativ, întrucât loialitatea fanilor și a sponsorilor depinde de succesul acestora în competiții majore.

Este de observat că apelul nu va duce la o reîntoarcere imediată a lui Loeb în competiție, ceea ce ridică întrebări asupra viitorului acestuia și asupra strategiilor pe termen lung ale Dacia în motorsport. Cât despre sansele Dacia de a răsturna decizia, rămâne de văzut în ce măsură argumentele prezentate în apel vor influența o eventuală reevaluare a cazului

Sursa - Al stiri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am înțeles că a fost avariat rollcage-ul, în nici o competiție auto nu e permis să continui după un accident dacă e afectată structura de rezistență. Nu văd ce să-i dăuneze reputației lui Loeb. :what:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact.. am si vazut clipul in care oficialul afirma clar ca astea sunt regulile,  nu merge cu roll-cage rupt si carpit noaptea.. asa e regulamentul.

 

Dupa 6 etape Mani Gyenes este pe pozitia 24 la general si 1 la Original by Motul.

 

Dacia pe 4 (Nasser) si Cristina pe 86.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...