Sari la conținut

4. Qatar Airways Grand Prix of Qatar


Postări Recomandate

Acum 53 minute, damager a spus:

MM a fost la putere pana a reusit Ducati sa faca o mobra care sa-l bata pe MM. 

acuma MM+Ducati este greu de depasit. 
Dupa 2027, nu atat de mult motorul cat interzicerea aero poate sa schimbe balanta un pic, dar cineva tre sa faca o mobra extraordinara in combinatie cu un pilot extraordinar. 
in momentul de fata eu vad doar 4 piloti capabili sa-l bata pe MM pe o motoreta net superioara si plecand de la ideea ca ducati va suferi major fara aero( ipoteza care e sustinuta si de declaratiile de ieri, ca ducati ia curbele greu) si anume : JM, Bag, Q si Acosta. Trebuie sa se alinieze niste planete ca sa se intample asta.

MM s-a bătut singur (influențat indirect de niște presiune pusă de viteza lui Q) in 2020.

Ducati în 2020 lua bătaie de la MM-Honda cu ceasul de la gara.probabil la fel și în 2021.2022 a făcut o moto mult mai buna decât competitia intradevar.

Nu știu însă dacă MM ar fi fost la Honda apt în toți anii în care a stat pe bara dacă Honda ar fi ajuns asa low precum s-a dus cu MM accidentat.

Deci teoria ca "MM a fost bătut de Ducati",nu știu ce sa zic...

 

Dar stai ca nu sunt la curent - cum se interzice aero,de unde e ideea asta?Eu știam ca se micșorează suprafata maxima a motoretelor în fata cu vreo 10-20% nu ca se interzice aero,știu eu greșit,sau?

Nu cred ca Ducati vor fi loviți atat de mult de aceasta regula...si btw Aprilia pare mult mai studiata dpdv aero,doar ca Ducati cred ca e competenta la toate capitolele nu doar aero,de aia e atat de puternica.

 

Perfect de acord cu tine cu cei 4,cu un mic accent pe ultimii 2 :)

Întrebarea ar fi "cine îl poate bate pe MM de pe motorete identice?"

As zice ca Pecco nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 240
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 21 minute, Method a spus:

Întrebarea ar fi "cine îl poate bate pe MM de pe motorete identice?"

 

nu doar asta.

cine ii da cox chiar daca:

 

- nu ii place cauciucul ales

- s-a trezit cu fata la cearceaf

- circuit orar

- circuit antiorar

-rezervor prea mic

- rezervor prea mare

- low grip

- medium grip

- high grip

- circuit prea murdar

- circuit prea curat

- nu se simte ok fata

- nu se simte ok spatele

- nu se simte ok moto cu totul

- orice alt inconvenient / neplacere minora

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Cavaleru a spus:

adica nimeni din concurenta

exact.

nimeni nu vrea sa inteleaga ca omu e la un alt nivel.

chiar daca era sa castige toate cursele de pana acum, 8 la numar, cu pole de fiecare data.

 

 

io am zis ca in lipsa lui MM Mir, Q, Peco si JM ar fi trebuit sa primeasca o cupa cu nr 2 pe ea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, Method a spus:

MM s-a bătut singur (influențat indirect de niște presiune pusă de viteza lui Q) in 2020.

Ducati în 2020 lua bătaie de la MM-Honda cu ceasul de la gara.probabil la fel și în 2021.2022 a făcut o moto mult mai buna decât competitia intradevar.

Nu știu însă dacă MM ar fi fost la Honda apt în toți anii în care a stat pe bara dacă Honda ar fi ajuns asa low precum s-a dus cu MM accidentat.

Deci teoria ca "MM a fost bătut de Ducati",nu știu ce sa zic...

 

Dar stai ca nu sunt la curent - cum se interzice aero,de unde e ideea asta?Eu știam ca se micșorează suprafata maxima a motoretelor în fata cu vreo 10-20% nu ca se interzice aero,știu eu greșit,sau?

Nu cred ca Ducati vor fi loviți atat de mult de aceasta regula...si btw Aprilia pare mult mai studiata dpdv aero,doar ca Ducati cred ca e competenta la toate capitolele nu doar aero,de aia e atat de puternica.

 

Perfect de acord cu tine cu cei 4,cu un mic accent pe ultimii 2 :)

Întrebarea ar fi "cine îl poate bate pe MM de pe motorete identice?"

As zice ca Pecco nu...

Inca 1-2 ani cred ca nimeni, poate Q ar fi la bataie. JM cred ca ar gresi mult fortand, iar Acosta nu e inca suficient de matur sa se bata cu MM. 

cat despre ducati, odata cu schimbarea pneului spate dupa 2021, cred ca lua bataie MM de la pecco pe honda. Si probabil ca nu numai de la el, chiar si fara accidentare. Prea trebuia sa mearga la limita cu honda, iar progrese mari honda nu facea. Honda nu prea a facut progrese cat era MM. A suficient MM ca si pilot☺️

 

cu aero nu se interzic, dar se limiteaza si pot sa interzica anumite elemente daca creeaza turbulente mari. se interzic holeshot-ul si height device. Cumva e si asta suficient, ducati exploata extrem de bine device-ul pe iesirile din viraje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, damager a spus:

cu aero nu se interzic, dar se limiteaza si pot sa interzica anumite elemente daca creeaza turbulente mari. se interzic holeshot-ul si height device.

poate avea avantaj MM aici - multi tinerei - Aldeguer, Pedro  (poate si peco si jm?) au crescut cu aero si poate nu au prins multe ture fara.

am inteles ca diferenta e uriasa (cu/fara)

deci reducerea marimii si implicit apasarii va amesteca putin cartile la 'restu lumii'. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, frigider a spus:

 

am inteles ca diferenta e uriasa (cu/fara)

 

Da, am vazut cat de mult a fost afectat MM ieri si nu doar ieri ci in multe alte ocazii in care a concurat cu bucati de aripioare lipsa. Cred ca sunt supraestimate aceste apendice aero, probabil ca unele chiar au efect insa cred ca majoritatea sunt mai mult de forma... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, frigider a spus:

poate avea avantaj MM aici - multi tinerei - Aldeguer, Pedro  (poate si peco si jm?) au crescut cu aero si poate nu au prins multe ture fara.

am inteles ca diferenta e uriasa (cu/fara)

deci reducerea marimii si implicit apasarii va amesteca putin cartile la 'restu lumii'. 


posibil, dar ei cred ca mai mare impact va avea interzicera height-device-ului. Fara el iesirile din viraje va fi mult mai grea. Mai ales la ducati care este o mobra lunga si im momentul deschideri gazului nu va mai reusi sa puna la felcgripul jos. 

Chiar acum, danypop a spus:

Da, am vazut cat de mult a fost afectat MM ieri si nu doar ieri ci in multe alte ocazii in care a concurat cu bucati de aripioare lipsa. Cred ca sunt supraestimate aceste apendice aero, probabil ca unele chiar au efect insa cred ca majoritatea sunt mai mult de forma... 

cele pe fata la ducati nu sunt optionale. Toti au declarat ca e foarte greu fara. In speta pentru ca blocheaza jos spatele si atunci motoreta ar face mult mai usor wheelie. E unul din scopuri. Ca de altfel si pe viraje zic unii.

lui i-a zburat un cacao de pe spate, a si declarat ca nu a simtit nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mers cu o aripioara față lipsa si a avut chiar rezultate bune. Anul trecut, ba chiar a glumit la final ca a mers mai bine fara acea aripioara că a fost mai usoara mobra. Cum ziceam, cu siguranță unele au anumite efecte insa cred ca sunt supraestimate. Cand vezi ce de spoilere isi pun aia de la ktm🤣🤣, chiar hilare unele

😅

Screenshot_20250414_225657_com.android.chrome~2.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, danypop a spus:

Da, am vazut cat de mult a fost afectat MM ieri si nu doar ieri ci in multe alte ocazii in care a concurat cu bucati de aripioare lipsa. Cred ca sunt supraestimate aceste apendice aero, probabil ca unele chiar au efect insa cred ca majoritatea sunt mai mult de forma... 

o iei pe urmele lui B.B. ? :D

Acum 25 minute, frigider a spus:

Își schimba pilotul stilul când lipsește o bucata mare de aero ca nu e acolo doar ca sa dea gaz.

mai ales ca vorbim de MM si nu unu din Fernandez sau mai stiu eu cine..

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu spun doar ce am vazut/auzit de la piloti, nu doar MM,au fost si altii. Pe MM l-am dat exemplu peca el a fost ultimul cu mobra ciufulita,dar parca si fratele era la final de cursa fara un apendice de-ala pe carena față.. 

Acum 42 minute, Cavaleru a spus:

o iei pe urmele lui B.B. ? :D

mai ales ca vorbim de MM si nu unu din Fernandez sau mai stiu eu cine..

 

Nu am spus ca sunt degeaba ci ca sunt supraestimate si ca cel mai probabil majoritatea sunt doar sa fie drept dovadă multele curse in care un pilot a mers bine chiar daca ii lipsea cate un apendice de-ala de ici colo. Adevărul probabil il stiu doar aia de le pun /testează pe mobre. 

Acum 4 minute, frigider a spus:

oricare tre sa ia niste masuri in functie de ce aripioare zboara.

Categoric! Nu sunt acolo amatori, diferentele intre ei sunt extrem de mici chiar dacă noi zicem ca unu e "praf" si celalalt e "zeu" 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, damager a spus:

Inca 1-2 ani cred ca nimeni, poate Q ar fi la bataie. JM cred ca ar gresi mult fortand, iar Acosta nu e inca suficient de matur sa se bata cu MM. 

cat despre ducati, odata cu schimbarea pneului spate dupa 2021, cred ca lua bataie MM de la pecco pe honda. Si probabil ca nu numai de la el, chiar si fara accidentare. Prea trebuia sa mearga la limita cu honda, iar progrese mari honda nu facea. Honda nu prea a facut progrese cat era MM. A suficient MM ca si pilot

+1

Acum 12 ore, damager a spus:

cu aero nu se interzic, dar se limiteaza si pot sa interzica anumite elemente daca creeaza turbulente mari. se interzic holeshot-ul si height device.

Bajbaiam prin schimbarile 2027,asa ca le-am cautat :

Engine and Performance

- Engine displacement will be reduced from 1000cc to 850cc, with a maximum bore of 75mm (down from 81mm). This is expected to lower top speeds, making racing safer and increasing fuel efficiency, while maintaining the four-cylinder, four-stroke configuration

- The minimum bike weight will drop from 157kg to 153kg

- The number of engines allowed per rider per season will decrease from 7 to 6.

.

Fuel and Sustainability

- MotoGP will mandate the use of 100% sustainable, non-fossil origin fuel, building on the current 40% minimum requirement

- Fuel tank capacity will be reduced from 22 litres to 20 litres for Grand Prix races, and from 12 litres to 11 litres for sprints

.

Aerodynamics

- The top of the front fairing will be 50mm narrower, and the nose will be pushed back by 50mm

- The maximum width of the high portion of the front fairing will be reduced from 600mm to 550mm, and the maximum rear end height from 1250mm to 1150mm

- Any aero parts behind the rider must be homologated as part of the aero body, with only one update allowed per season to control costs.

.

Ride-Height and Holeshot Devices

All ride-height and holeshot devices will be banned, including those used solely for race starts. This aims to level the playing field, enhance safety, and shift focus back to rider skill.

.

Data Sharing

GPS data from all riders will be made available to all teams after each session. This is intended to help less competitive teams improve and to increase fan engagement by providing deeper insights into racing

.

Concessions System

The current concessions system will continue, but all manufacturers will start the 2027 season in Rank B. Performance will be reassessed mid-season to determine access to additional concessions. New manufacturers will start in Rank D, with more development freedom.

.

Expected Impact

Bikes are projected to be 1-2 seconds slower per lap, but the changes are designed to encourage closer racing, more overtaking, and greater innovation within the new constraints.The new rules are the result of unanimous agreement among MotoGP stakeholders and will be in effect from 2027 to 2031.

 

Ce cred eu ca va conta masiv,pe langa reducerea cap. de la 1000 la 850 CU reducerea alezajului de la 81 la 75 dar si reducerea cursei de la 48.5 la...41.2? ceea ce implica engine redesign de la zero,va conta mult schimbarea gumelor la Pirelli,trecerea la combustibili non-fosili ceea ce va implica o reducere as zice maricica a puterii,si renuntarea la holeshot si ride-height.

 

Aero...meh : parbriz cu 5cm mai ingust si bot impins 5cm in spate,carena fata redusa de la 60 la 55 cm,deci tot cu 5cm,si spatele coborat cu 10cm...mi se par foarte micute "taierile" pe partea de aero,cred ca mult mai mult ii va afecta cilindreea si trecerea pe combustibili non-fosili,pt ca trebuie sa ai excess power pt a pune aero,cred ca vor scoate ei singuri downforce pt ca nu vor avea destula putere.

Ducati insa sta fantastic pe engine si foarte bine pe aero.Sa speram insa ca aceasta reamestecare a cartilor va scoate un ALT si nou contender in fata.

Acum 10 ore, danypop a spus:

Cred ca sunt supraestimate aceste apendice aero, probabil ca unele chiar au efect insa cred ca majoritatea sunt mai mult de forma... 

Cred ca ai baut apa dupa colegul xt.Vezi ca sunt n declaratii ale varii piloti despre cat de importante sunt - un pilot nu imi mai aduc aminte cine descria iesiri ale Ducati din viraje in vit inferioare 2,3 cu full gas si absolut nici un wheelie nici un derapaj spate,no drama doar grip....asta in timp ce cei de la Yamaha descriau cum au wheelspin pe linia dreapta chiar si in vitezele superioare 5-6....concluzia?Unde e diferenta dintre cele 2?

Cum crezi ca e posibil sa dai full gaz in treapta a2a la o moto de 300 de cai si sa nu miste nimic ci pur si simplu sa puna toata puterea jos? (lucru pe care nu il poti face nici la o moto de strada de putere considerabil mai redusa)

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uitandu-ma pe extrasele din noul regulament, mi se pare ca toate modificarile au fost facute pe principiul "sa se revizuiasca dar sa nu se schimbe nimic". cred ca cea mai importanta, este banarea ride-height device si holeshot-ului, celelalte insa nu vor avea cine stie ce efecte. As spune ca in maxim 2 ani, motocicletele vor ajunge la performantele celor de astazi, iar recordurile stabilite pana in 2026, vor incepe sa cada. Asa s-a intamplat si in era motoarelor de 800. Daca se dorea cu adevarat un regulament care sa dea o pondere mai mare pilotului, in ecuatia victoriei, care sa reduca costurile si sa aduca spectacolul pe pista, pe langa interzicerea gadget-urilor mentionate mai sus, ar fi trebuit banate toate elementele aero. Ori exact la capitolul asta, nu se intampla aproape nimic, dupa noul regulament... Aaaa.. iar prevederea aceea ca echipele vor trebui sa puna la dispozitia celorlalti toate datele GPS, mi se pare o mare golanie. Pana la urma, cred ca pneurile Pirelli vor avea un impact mult mai mare in competitie (in bine sau in rau), decat noile prevederi tehnice. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Method said:

Fuel tank capacity will be reduced from 22 litres to 20 litres for Grand Prix races, and from 12 litres to 11 litres for sprints

Probleme și mai mari pentru Pecco.:rolleyes:

 

 

@xt600, chiar și centimetrii și milimetrii ăia vor conta mult, nu numai gizmo-urile de coborâre a motocicletei. Asta înseamnă calcule, simulări, teste etc.

Dar trebuie să-ți dau dreptate, chiar și așa cei de la Ducati sunt mai experimentați, au know how-ul necesar și le va fi mai ușor să se adapteze. Cel mai bine era să fi fost interzise total.

1 hour ago, xt600 said:

Pana la urma, cred ca pneurile Pirelli vor avea un impact mult mai mare in competitie (in bine sau in rau)

Eu sunt curios să văd ce vor spune piloții despre noile pneuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...