danypop Postat 11 ore în urmă Share Postat 11 ore în urmă In Misano+Japan Marc trebuie sa-i ia lui Alex 3 pct pentru a deveni Campion mondial dupa cursa din Japonia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat 10 ore în urmă Share Postat 10 ore în urmă La 06.09.2025 la 21:34, danypop a spus: Ok, eu m-am referit la acest circuit. Insa chiar si asa cu o mobra mai rea care pe unele circuite se bate la victorie/podium, un pilot foarte bun ar termina in top 10 chiar si pe circuite mai potrivnice mobrei. Nu-i neg valoarea lui Q ca pilot insa cred eu ca nu da tot timpul maximul din ce poate el, el nu mobra. Repet, nu e mobra de titlu mondial dar nici nu ar trebui sa termine curse inafara top 10, calarita de un pilot de top. sunt piloti profesionisti toti. Chiar crezi ca e vreunul care nu da maxim? 100% dau toti 1-2, maxim 3 lap-uri in calificari. In rest ei merg la 80-90%. crezi ca Bag acuma merge doar asa sa fie acolo? toti dau maximum. La yamaha e greu cu depasirile, mai ales pe circuite stop&go, unde poerde si pe franare si pe accelerare. aici a reusit sa depaseasca pentru da Barcelona are niste viraje foarte mari, unde viteza pe viraj face diferenta. Ai vazut in sprint ca l-a depasit pe MM pe exterior? Pentru ca un circuit care nu e stop&go are in general trase alternative de depasire. La redbull si la Balaton este exact invers, unul stop&go only, celalalt prin de sicane, adica fara trasa alternative Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat 10 ore în urmă Share Postat 10 ore în urmă Da, si Bagnaia vineri dupa un loc 23 respectiv 21 a declarat ca a fortat maxim peste tot dar "atât s-a putut". Eu nu-l cred! De ce? Pentru ca stiu ca el nu e pilot de locurile 21-23 si pentru ca stiu ca nu pilotează o mobra de locurile 21-23,in acest caz am dovezi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat 10 ore în urmă Share Postat 10 ore în urmă Acum 21 ore, Method a spus: N-aș fi putut sa enunț mai bine de atât situația Q/Yamaha - ai atins absolut toate punctele....Mai rămâne ca acum colegul xt sa și ia in seamă argumentele expuse de tine....that’s the hard part Problemele Yamaha pe care le vad eu - Cea mai grava - metodologie de gândire și lucru rămasă cu 10 ani în urma slow to react,lipsiti de imaginație bazati doar pe evoluție neincercand NICIODATĂ un design revolutionar (gen aprilia 2022) ci doar evolutionar si de aici pleaca problemele efective : - No weight pe spate = Low-grip si low accel din cauză că motoreta e rămasă ca și design tot la guma Bridgestone față (de aia se si plâng ca nu pot frâna deloc cu spatele,și probabil le e la fel de greu pe accelerare) - low downforce - freacă la acelasi set de aripioare de 6-7 ani (in timp ce europenii s-au dus departe rau pe aero),ba mai si fura idei aero de la alte moto nestudiindu-le - vezi codițe șamd si apoi abandonandu-le (logic) - viteză pe viraje deja egalată de Ducati (s-a dat in mai multe randuri la tv in slo-mo paralela Ducati-Yamaha pe curbele de viteza mare - Ducati e la aceeiasi viteza) - când adversarul ți-a egalat marele tău atu si e peste tine la orice în rest...sah-mat - probleme pe intrare...zicea Q,nu? - race team slab ca și strategie și slow to react - buget...as zice binișor sub Ducati si Honda nu știu Aprilia însă aprilia mi se pare ca tot timpul a scos maximul dintr-un buget micuț... În concluzie eu sunt foarte pesimist în legătură cu șansele lor la a se bate pe viitor realist vorbind la podiumuri si/sau un titlu. Sunt foarte curios despre proiectul V4 cum e gândit ca și design pt ca dacă e doar un V4 înghesuit în aceeași ciorbă reincalzită la nesfârșit, cu alte cuvinte dacă nu fac o moto orientata spre spate nu spre față (cum e acum) care sa poată profita de grip'ul superior al gumei spate Michelin,degeaba s-au mai apucat de el - un V4 si atat nu le va rezolva problemele. V4 nu e răspuns la tot...după cum a zis și Rins. Problema lor pe grip va fi rezolvata cu un V4??? - întreb nu afirm sau infirm pt L4 big-Bang simulează destul de aproape smoothness'ul unui V4,și atunci?unde e avantajul? Cei câțiva Nm în plus scoși din lipsa arborelui de contrabalansare?Suprafata disponibila pt aero ocupata acum de cei 2 cilindri ai L4 (la care aero ei oricum sunt deficitari și pe față, laterale și ground efect deja suntem în alta categorie)...so ? Foarte curios sunt abia aștept Missano. Ceea ce e totuși amuzant e faptul ca dacă e precum ai zis tu si guma Pirelli e mult mai bună pe față vor trebui sa facă un revert la moto actuală pt a profita maxim de ea în 2027?This should be interesting Honda vad ca începe sa fie bună/decentă pe mai multe feluri de circuite în mai varii condiții de temperatura.Si de grip. Ca și Aprilia anul ăsta. Astea sunt cele mai bune semne ale performanţei - și bravo lor.Vorba ta acum le mai trebuie un pilot. Ar fi cazul sa îl semneze pe Zarco pt ca omul are un edge față de toți ceilalți piloti ai lor...si eu i-as da totuși o a2a șansă lui Mir,deși ar trebui sa înțeleagă și el ca Honda nu e Suzuki și sa umble puțin la stilul de pilotaj - dacă Zarco la 300 de ani poate sa se adapteze,pai Mir la ...23?25? Nu are nici o scuză. Pare rău că sunt fan Mir dar asta e situația. Este amuzant cum tu spui ca faptul ca eu zic 110% e o inepție (termen greșit dpdv logic dupa cum bine spui) Dar IN ACEEAȘI FRAZĂ spui ca și tu folosești expresia "peste limită" care e o exagerare (ca și a mea !!!) menită a sublinia efortul pe care îl depun băiețașii ăștia. Cu alte cuvinte e ok când o faci tu și "o inepție" când o spun eu.Real smart Ideea era alta,pe care ai înțeles-o sunt convins, iar eu încercam sa subliniez faptul ca oricare din piloții de acolo și mai cu seamă campionii mondiali dau - poftim - Absolut TOTUL atat dpdv pregătire mental skill risc fizic you name it pt a scoate maximul din acele motorete si maximul din ce pot ei. Iar dacă ai impresia ca Quartararo sau Bagnaia, JM - campioni mondiali da?(sau chiar și Somkiat Chantra sau Fernandez'ii) o freacă asteptand sa se termine cursa (precum într-adevăr ca a fost prins făcand "marele" Iannone),atunci asta chiar ca e o inepție... Și mai cu seamă după cursa de ieri în care sper ca ai văzut (și inteles spre deosebire de colegul xt) ce riscuri și-a luat Q forțând pe exterior și culcandu-se tot la exterior peste un pilot ca Marquez pe un asa viraj de viteză...îmi pare rău dar nu poți spune ca nu da 100% (dacă gândești logic,obiectiv),indiferent dacă îți place sau nu de el și mărgelele lui. Nu e chestie de preferințe pt un pilot sau ceva,Eu nu ii suport fatza lui AM73 dar nu pot spune în viața mea ca ala nu da totul pe circuit. e cultura japoneza, care nu se schimba in 7 ani. Poate ca in generatii. Ei nu inoveaza prin improvizatie, ci prin evolutie. Csf, ncsf asa sunt ei. Ce am inteles eu din diferite declaratii, cand configureaza mobra sa aibe grip pe spate, sacrifica intrarea si intoarcerea mobrei. Aici pb ca se simte lipsa de aero si apasare. nu tre sa astepti misano, testeaza Q azi la barcelona, fac astia test privat. Rins zicea ca V4 nu e tot, dar din declaratiile lui Bartollini, ala zicea ca v4 fiind mai ingust, permite mai mult sa te joci cu aero, geometrie, etc... ceea ce nu iti permite L4. asta cu pilotii care nu dau totul pe circuit e o prostie, toti dau totul acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat 10 ore în urmă Share Postat 10 ore în urmă Cum s-ar zice.... red mist Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 9 ore în urmă Share Postat 9 ore în urmă Acum 36 minute, damager a spus: sunt piloti profesionisti toti. Chiar crezi ca e vreunul care nu da maxim? 100% dau toti 1-2, maxim 3 lap-uri in calificari. In rest ei merg la 80-90%. crezi ca Bag acuma merge doar asa sa fie acolo? toti dau maximum. La yamaha e greu cu depasirile, mai ales pe circuite stop&go, unde poerde si pe franare si pe accelerare. aici a reusit sa depaseasca pentru da Barcelona are niste viraje foarte mari, unde viteza pe viraj face diferenta. Ai vazut in sprint ca l-a depasit pe MM pe exterior? Pentru ca un circuit care nu e stop&go are in general trase alternative de depasire. La redbull si la Balaton este exact invers, unul stop&go only, celalalt prin de sicane, adica fara trasa alternative +1 Eu nu pot sa ii inteleg pe oamenii care au impresia ca pilotii de la acel nivel dorm pe ei pana si vineri in fp1,decum in curse - am impresia ca cine spune asemenea bazaconii efectiv nu intelege treaba asta cu racing'ul - nu zic la nivelul ala,ci treaba cu racing'ul in general.Pai sunt piloti care prin campionate f obscure mor pe circuit si la propriu si la figurat,nu ca sa dea 100%,si inca mai sunt oameni care pun sub intrebare daruirea pilotilor din motogp?wtf... Insa ce se confunda maxim aici este daruirea pilotilor cu posibilitatile lor si/sau a motoretelor - daca Bag nu a putut sa se califice mai sus de 21,asta nu inseamna ca a dormit sau ca "nu a mers la limita" , "nu a dat 110%" - pardon 100%,ca sa nu fiu iarasi admonestat,ci inseamna pur si simplu ca el urcat pe Ducati factory GP25 a putut scoate sambata in q1 doar 1.38.5.Atat a putut,nu a dormit.Altii au putut mai mult. La fel,cand un campion mondial precum Q nu poate depasi pe anumite circuite sau este depasit samd samd,aia nu inseamna ca doarme si ceilalti ii iau mamaliga din mana,ci ca atata poate el+motoreta aia - din varii motive - configuratia circuitului impreuna cu punctele slabe si tari ale respectivului circuit samd samd.Nu doarme nimeni si toata lumea acolo da maximul din ce poate da,insa de multe ori asta nu e de ajuns pt a avea un rezultat bun. Acum 37 minute, danypop a spus: Da, si Bagnaia vineri dupa un loc 23 respectiv 21 a declarat ca a fortat maxim peste tot dar "atât s-a putut". Eu nu-l cred! De ce? Pentru ca stiu ca el nu e pilot de locurile 21-23 si pentru ca stiu ca nu pilotează o mobra de locurile 21-23,in acest caz am dovezi Crezi ca nu a fortat maxim?C'mon...Nu e pilot de locul 21 si nici motoreta nu e de locul 21,insa el pe motoreta aia atata poate - 1.38.5,Memelu (primul GP25) a facut 1.37.9.Sase zecimi. Diggia pe GP25 - 1.38.0... Bagnaia+GP24 - 1.38.2 in 2024....conditii de temperatura mai finute anul trecut insa....tot timpul am zis ca e cam aiurea sa facem comparatii intre timpii de la 1 an la altul pt ca difera conditiile de temperatura si in general conditiile de pista de grip asfalt care se schimba de la 1 an la altul si pot influenta masiv timpii.Dar asa ca si idee... Omul nu stie/nu poate cu GP25 - el vrea franarile pe care le facea pe GP24 si despre care spune ca sunt punctul lui forte,iar pe GP25 se pare ca nu se poate asa,dar GP25 are alte puncte bune,dar omul insista sa mearga ca pe GP24...si asta e outcome'ul... Se pare insa ca - greu,dar incepe sa se schimbe,cel putin mental : Pecco Bagnaia: "Last year i was much faster so it was very strange...I don't want to compare bikes anymore. Right now, the bike I have is the best. Marc [Márquez] did very well. Obviously he wasn't the fastest today, but he won (the sprint). We just have to respect his work and see what he does, because he's riding perfectly." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat 8 ore în urmă Share Postat 8 ore în urmă Acum 52 minute, Method a spus: Crezi ca nu a fortat maxim?C'mon...Nu e pilot de locul 21 si nici motoreta nu e de locul 21,insa el pe motoreta aia atata poate - 1.38.5,Memelu (primul GP25) a facut 1.37.9.Sase zecimi. Diggia pe GP25 - 1.38.0... Bagnaia+GP24 - 1.38.2 in 2024....conditii de temperatura mai finute anul trecut insa....tot timpul am zis ca e cam aiurea sa facem comparatii intre timpii de la 1 an la altul pt ca difera conditiile de temperatura si in general conditiile de pista de grip asfalt care se schimba de la 1 an la altul si pot influenta masiv timpii.Dar asa ca si idee... Omul nu stie/nu poate cu GP25 - el vrea franarile pe care le facea pe GP24 si despre care spune ca sunt punctul lui forte,iar pe GP25 se pare ca nu se poate asa,dar GP25 are alte puncte bune,dar omul insista sa mearga ca pe GP24...si asta e outcome'ul... Se pare insa ca - greu,dar incepe sa se schimbe,cel putin mental : Ok, am înțeles, gp25 e varza pe franare/feeling fata insa tot el Pecco Francesco Bagnaia in prima jumate a acestui sezon, calare pe același gp25 care e troacă, a reusit clasari bune si foarte bune, dovada e clasamentul general care fara prima jumătate a sezonului foarte buna l-ar fi aruncat afara din top 10 insa el e tot acolo, confortabil pe locul 3.De ce nu termina si acum cursele in top3-top5 ca la începutul sezonului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 8 ore în urmă Share Postat 8 ore în urmă (editat) Acum 1 oră, damager a spus: e cultura japoneza, care nu se schimba in 7 ani. Poate ca in generatii. Ei nu inoveaza prin improvizatie, ci prin evolutie. Csf, ncsf asa sunt ei. Eeeexaaaact ! Asta tot spuneam eu si eram de fiecare admonestat de colegul xt ca ii urasc pe japonezi - chiar deloc - daca observi un anume comportament si il exprimi ca atare,spunanand ca nu functioneaza,asta nu inseamna ca am ceva cu ei.(daca spun ca Bagnaia a iesit pe 21 in quali si ca el+GP25 nu functioneaza,asta nu inseamna ca am ceva impotriva lui Bagnaia,doar constat o stare de fapt) Inainte era ok pt ca se bateau cu oameni cu aceeiasi mentalitate si mod de lucru ca si ei - Honda vs Yamaha. De prin 2016,confruntati cu schimbari mari de regulament (Michelin + uni soft),confruntati cu italienii care sunt prin excelenta inovativi si revolutionari,confruntati cu ingineri bine pregatiti precum Dall'Igna si Rivola,care se uita mult si chiar au fost angrenati in F1 si isi dau seama ca pot extrage multe inovatii de acolo si le pot aplica in gp,confruntati si cu bugetul masiv al Ducati backed by VAG Group,pt japonezi e un perfect storm. La Honda sunt putin diferite treburile fata de Yamaha - Honda a fost speriata masiv de plecarea lui MM,a reactionat foarte puternic dar foarte dezordonat si fara o directie precisa - efectiv aruncau cu piese peste piese si chiar prototipuri intregi peste piloti.Acum insa se pare ca au o directie o viziune un mod de lucru mai regulat si rezultatele incep sa apara. Yamaha...a inteles dupa 2023 si 2024 ca trebuie sa faca ceva,insa nu prea trage.Sunt speriati sa nu le plece pilotul de top - Q,au primenit putin echipa de ingineri l-au adus pe Bartolini samd,bugetul a fost suplimentat,dar e f greu sa iti schimbi mentalitatea si modul de lucru de zeci de ani in 2-3 ani.Si e f greu sa recuperezi intr-un an ceea ce ai pierdut in cativa ani buni mai ales cand adversarii lucreaza intr-un fel mai eficient si totodata avangardist. Mi se pare ca Yamaha inca imita in loc sa inoveze,doar incearca sa bifeze casutele si ei : "aero" - avem 2 aripioare checked,"V4,astia toti folosesc V4,hai sa facem si noi" - checked..."codita de stegosaur" - checked/sterge-o ca nu e buna/pune-o la loc/iar da-o jos"....nu stiu daca vor recupera in felul acesta terenul pierdut - fata de Ducati si Aprilia ma refer aici,ca baniesc ca vor sa se bata la podium ! Pana una-alta cel putin,in ciuda "revirimentului" mult-trambitat si discutat pe aici,Honda sunt pe penultimul si Yamaha pe ultimul loc. Si sunt convins ca asa vor termina campionatul.Asta e situatia,restul sunt povesti si wishful thinking de ale noastre...din pacate. Acum 1 oră, damager a spus: Ce am inteles eu din diferite declaratii, cand configureaza mobra sa aibe grip pe spate, sacrifica intrarea si intoarcerea mobrei. Aici pb ca se simte lipsa de aero si apasare. nu tre sa astepti misano, testeaza Q azi la barcelona, fac astia test privat. Rins zicea ca V4 nu e tot, dar din declaratiile lui Bartollini, ala zicea ca v4 fiind mai ingust, permite mai mult sa te joci cu aero, geometrie, etc... ceea ce nu iti permite L4. Pai na,la nivel profan o gandesc - e oarecum logic : ai 157 kg teoretice,de fapt motoretele sunt binisor mai usoare si probabil au vreo 15-20 kg balast,poti muta diferitele componente pt a avantaja spatele sau fata dar totul e un compromis - castigi grip spate,pierzi grip fata. Smecheria lui Gigi/Ducati e faptul ca a mutat componente pe spate creand mult grip spate,iar pe fata a compensat cu aero,la japonezi capitolul aero e unul deficitar. Oo,de astazi se urca pe V4 Q?Va fi intersant ce impresii au si ce timpi ajunge cu el. Da,pai Rins a zis foarte bine.L4 big-bang imita perfect delivery'ul puterii V4,L4 are mai putin cuplu pt ca arbori de contrabalansare si longer crankshaft.Dar acolo deja vorbim de detalii,nu cred ca acea carenta vadita de putere e din aceasta cauza,ci mai degraba din faptul ca...indraznesc sa o zic?Motoarele cu pistoane Mahle si design gandit de nemti italiene sunt mai eficiente.... Intradevar,dupa cum am mai zis - L4 e mai lung iar un V4 mai slim ar permite aero lateral si ground effect (vezi aprilia) DAAAR pt a lucra cu ground effect pe laterale si la ceva atat de complicat precum suprafetele si miscarea pe laterale a unei moto,trebuie sa fii doctor in aero,nu sa sucesti 2 aripioare....cu parere de rau pt Yamaha o zic... Dupa cum am zis - intradevar V4 are niste avantaje,insa aceste avantaje sunt f greu de obtinut daca nu esti acolo la varf si cu metalurgia si cu tehnologia si mai ales cu acest "dark art" (cum ii zice Newey) numit aero. Greu. Acum 15 minute, danypop a spus: Ok, am înțeles, gp25 e varza pe franare/feeling fata insa tot el Pecco Francesco Bagnaia in prima jumate a acestui sezon, calare pe același gp25 care e troacă, a reusit clasari bune si foarte bune, dovada e clasamentul general care fara prima jumătate a sezonului foarte buna l-ar fi aruncat afara din top 10 insa el e tot acolo, confortabil pe locul 3.De ce nu termina si acum cursele in top3-top5 ca la începutul sezonului? Good point - nu am un raspuns pt asa ceva.Omul in loc sa progreseze parca regreseaza,fata de Diggia care se pare ca usor usor incepe sa ii prinda schema acestui GP25... Indraznesc o teorie din ce ma uit eu in clasament - Bagnaia a avut clasari (destul de) proaste pe ultimele 3 circuite : Austria - 8 Ungaria - 9 Catalunya - 7 Spilberg e un circuit unde el a fost in trecut mare meserie pt ca franari.Acum fix acolo are mari carente. Ungaria e un circuit nou,no data,dar mai ales e low grip,la fel ca si Catalunya...punctul lui forte e high grip,dar pe Catalunya in trecut stiu ca a mers f bine totusi...idk. Editat 8 ore în urmă de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 8 ore în urmă Share Postat 8 ore în urmă Acum 1 oră, danypop a spus: Cum s-ar zice.... red mist :)))) Acum 18 minute, danypop a spus: Ok, am înțeles, gp25 e varza pe franare/feeling fata insa tot el Pecco Francesco Bagnaia in prima jumate a acestui sezon, calare pe același gp25 care e troacă, a reusit clasari bune si foarte bune, dovada e clasamentul general care fara prima jumătate a sezonului foarte buna l-ar fi aruncat afara din top 10 insa el e tot acolo, confortabil pe locul 3.De ce nu termina si acum cursele in top3-top5 ca la începutul sezonului? buna intrebare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bmdbmw Postat 8 ore în urmă Share Postat 8 ore în urmă (editat) Acum 20 minute, Method a spus: Yamaha...a inteles dupa 2023 si 2024 ca trebuie sa faca ceva,insa nu prea trage. Da, oamenii au facut o moto V4 de la zero, dar nu trag....s-a facut singura moto aia. Mai mult, au facut un V4 de 1000cmc doar ca sa capete exeprienta, in GP-ul urmator mobra aia o sa fie pe pista si azi Yamaha are test privat la Barcelona unde Q va merge pe V4. Editat 8 ore în urmă de bmdbmw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat 7 ore în urmă Share Postat 7 ore în urmă (editat) 1 oră în urmă, Method a spus: Eeeexaaaact ! Asta tot spuneam eu si eram de fiecare admonestat de colegul xt ca ii urasc pe japonezi - chiar deloc - daca observi un anume comportament si il exprimi ca atare,spunanand ca nu functioneaza,asta nu inseamna ca am ceva cu ei.(daca spun ca Bagnaia a iesit pe 21 in quali si ca el+GP25 nu functioneaza,asta nu inseamna ca am ceva impotriva lui Bagnaia,doar constat o stare de fapt) Inainte era ok pt ca se bateau cu oameni cu aceeiasi mentalitate si mod de lucru ca si ei - Honda vs Yamaha. De prin 2016,confruntati cu schimbari mari de regulament (Michelin + uni soft),confruntati cu italienii care sunt prin excelenta inovativi si revolutionari,confruntati cu ingineri bine pregatiti precum Dall'Igna si Rivola,care se uita mult si chiar au fost angrenati in F1 si isi dau seama ca pot extrage multe inovatii de acolo si le pot aplica in gp,confruntati si cu bugetul masiv al Ducati backed by VAG Group,pt japonezi e un perfect storm. La Honda sunt putin diferite treburile fata de Yamaha - Honda a fost speriata masiv de plecarea lui MM,a reactionat foarte puternic dar foarte dezordonat si fara o directie precisa - efectiv aruncau cu piese peste piese si chiar prototipuri intregi peste piloti.Acum insa se pare ca au o directie o viziune un mod de lucru mai regulat si rezultatele incep sa apara. Yamaha...a inteles dupa 2023 si 2024 ca trebuie sa faca ceva,insa nu prea trage.Sunt speriati sa nu le plece pilotul de top - Q,au primenit putin echipa de ingineri l-au adus pe Bartolini samd,bugetul a fost suplimentat,dar e f greu sa iti schimbi mentalitatea si modul de lucru de zeci de ani in 2-3 ani.Si e f greu sa recuperezi intr-un an ceea ce ai pierdut in cativa ani buni mai ales cand adversarii lucreaza intr-un fel mai eficient si totodata avangardist. Mi se pare ca Yamaha inca imita in loc sa inoveze,doar incearca sa bifeze casutele si ei : "aero" - avem 2 aripioare checked,"V4,astia toti folosesc V4,hai sa facem si noi" - checked..."codita de stegosaur" - checked/sterge-o ca nu e buna/pune-o la loc/iar da-o jos"....nu stiu daca vor recupera in felul acesta terenul pierdut - fata de Ducati si Aprilia ma refer aici,ca baniesc ca vor sa se bata la podium ! Pana una-alta cel putin,in ciuda "revirimentului" mult-trambitat si discutat pe aici,Honda sunt pe penultimul si Yamaha pe ultimul loc. Si sunt convins ca asa vor termina campionatul.Asta e situatia,restul sunt povesti si wishful thinking de ale noastre...din pacate. Pai na,la nivel profan o gandesc - e oarecum logic : ai 157 kg teoretice,de fapt motoretele sunt binisor mai usoare si probabil au vreo 15-20 kg balast,poti muta diferitele componente pt a avantaja spatele sau fata dar totul e un compromis - castigi grip spate,pierzi grip fata. Smecheria lui Gigi/Ducati e faptul ca a mutat componente pe spate creand mult grip spate,iar pe fata a compensat cu aero,la japonezi capitolul aero e unul deficitar. Oo,de astazi se urca pe V4 Q?Va fi intersant ce impresii au si ce timpi ajunge cu el. Da,pai Rins a zis foarte bine.L4 big-bang imita perfect delivery'ul puterii V4,L4 are mai putin cuplu pt ca arbori de contrabalansare si longer crankshaft.Dar acolo deja vorbim de detalii,nu cred ca acea carenta vadita de putere e din aceasta cauza,ci mai degraba din faptul ca...indraznesc sa o zic?Motoarele cu pistoane Mahle si design gandit de nemti italiene sunt mai eficiente.... Intradevar,dupa cum am mai zis - L4 e mai lung iar un V4 mai slim ar permite aero lateral si ground effect (vezi aprilia) DAAAR pt a lucra cu ground effect pe laterale si la ceva atat de complicat precum suprafetele si miscarea pe laterale a unei moto,trebuie sa fii doctor in aero,nu sa sucesti 2 aripioare....cu parere de rau pt Yamaha o zic... Dupa cum am zis - intradevar V4 are niste avantaje,insa aceste avantaje sunt f greu de obtinut daca nu esti acolo la varf si cu metalurgia si cu tehnologia si mai ales cu acest "dark art" (cum ii zice Newey) numit aero. Greu. Good point - nu am un raspuns pt asa ceva.Omul in loc sa progreseze parca regreseaza,fata de Diggia care se pare ca usor usor incepe sa ii prinda schema acestui GP25... Indraznesc o teorie din ce ma uit eu in clasament - Bagnaia a avut clasari (destul de) proaste pe ultimele 3 circuite : Austria - 8 Ungaria - 9 Catalunya - 7 Spilberg e un circuit unde el a fost in trecut mare meserie pt ca franari.Acum fix acolo are mari carente. Ungaria e un circuit nou,no data,dar mai ales e low grip,la fel ca si Catalunya...punctul lui forte e high grip,dar pe Catalunya in trecut stiu ca a mers f bine totusi...idk. regreseaza pentru ca testeaza setari sa isi regaseasca feelingul pe franare. Este normal sa regreseze, sa ne aducem aminte de Diggia cum mergea inainte si dupa momentul in care i s-a permis sa faca niste setari specifice lui. In momentul in care incepe sa modifici baseline-ul intri intr-un cerc vicios din care speri sa iesi cat mai repede si cat mai bine. alfel, daca nu schimbi nimic dar astepti sa se schimbe ceva, cu siguranta nu se va schimba nimic. Probabil ca si el incearca sa se adapteze la stilui lui MM ca doar are datele. a-pro-pos de L4 si V4... inclusiv Bartollini a declarat ca nu puterea este problema la L4. Ca teoretic inginerii pot sa scoata mai multa putere din el, problema e ca, cu mai multa putere echilibrul se strica, gen grip... si posiblitatiile de setari sunt limitate. la fel si la aero, motoreta fiind mai lata, nu pot sa creasca f mult aripioarele de ex ca ies din limitele impuse de regulament. eu sunt de parere ca yamaha se concentreaza mai mult pe 2027 decat sa scoata o motoreta competitiva acuma si dupa anul viitor sa o arunce la gunoi. Probabil ca dezvolta actuala atat cat drumurile cu 2027 sunt comune. gen, in 2027 se reduce dimensiunea maxim la aero si atunci ei vor sa ramana in limita aia chiar si anul viitor. Eu, cel putin asa as face. este aproape imposibil sa bati ducati anul viitor cu MM la ei. Editat 7 ore în urmă de damager Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat 5 ore în urmă Autor Share Postat 5 ore în urmă (editat) Acum 3 ore, Method a spus: Good point - nu am un raspuns pt asa ceva.Omul in loc sa progreseze parca regreseaza,fata de Diggia care se pare ca usor usor incepe sa ii prinda schema acestui GP25... Indraznesc o teorie din ce ma uit eu in clasament - Bagnaia a avut clasari (destul de) proaste pe ultimele 3 circuite : Austria - 8 Ungaria - 9 Catalunya - 7 Spilberg e un circuit unde el a fost in trecut mare meserie pt ca franari.Acum fix acolo are mari carente. Ungaria e un circuit nou,no data,dar mai ales e low grip,la fel ca si Catalunya...punctul lui forte e high grip,dar pe Catalunya in trecut stiu ca a mers f bine totusi...idk. cred ca Peco tre sa se gandeasca asa: Slow is smooth, smooth is fast. Am impresia ca forteaza prea tare GP25 si din cauza asta cotetzu se cabreaza ca un armasar la prima incalecare. Satana e mult mai smooth jongleaza cu ambele frane si nu-l vezi saltand roata spate cum o face PB63. El zice ca forteaza dar eu cred ca problemele lui sunt ca forteaza prea tare partea de franare si acolo se duce dracu tot smoothnessul ... Editat 5 ore în urmă de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă Acum 2 minute, Cavaleru a spus: cred ca Peco tre sa se gandeasca asa: Slow is smooth, smooth is fast. Am impresia ca forteaza prea tare GP25 si din cauza asta cotetzu se cabreaza ca un armasar la prima incalecare. Satana e mult mai smooth jongleaza cu ambele frane si nu-l vezi saltand roata spate cum o face PB63. El zice ca forteaza dar eu cred ca problemele lui sunt ca forteaza prea tare partea de franare si acolo se duce dracu tot smoothnessul ... A explicat Gigi diferenta intre ei, Pecco franeaza agresiv la inceput, ceea ce face ca motoreta sa ridice spatele si o destabilizeaza. Iar cand revine jos nu mai poate sa o incadreze pe viraj. in timp de MM franeaza mai putin agresiv la inceput, ceea ce ii permite sa franazeze mult mai eficient cu spatele si sa intoarca motoreta cu frana spate actionata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat 5 ore în urmă Autor Share Postat 5 ore în urmă Acum 3 minute, damager a spus: A explicat Gigi diferenta intre ei, Pecco franeaza agresiv la inceput, ceea ce face ca motoreta sa ridice spatele si o destabilizeaza. Iar cand revine jos nu mai poate sa o incadreze pe viraj. in timp de MM franeaza mai putin agresiv la inceput, ceea ce ii permite sa franazeze mult mai eficient cu spatele si sa intoarca motoreta cu frana spate actionata. multumesc de confirmarea teoriei mele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă Acum 2 ore, bmdbmw a spus: Da, oamenii au facut o moto V4 de la zero, dar nu trag....s-a facut singura moto aia. Mai mult, au facut un V4 de 1000cmc doar ca sa capete exeprienta, in GP-ul urmator mobra aia o sa fie pe pista si azi Yamaha are test privat la Barcelona unde Q va merge pe V4. Nu neaparat ca nu trag,au inceput sa se miste dar cand?Cand a zis ala ca pleaca - fix atunci l-au luat pe Bartolini special sa il convinga pe Q sa ramana. Nu vad iures'ul de la Honda,nici nu stiu daca e ok sa o arda cum o arde Honda,dar nu vad nici claritatea si progresul continuu de la Ducati si Aprilia. Poate gresesc poate oamenii au ceva in cap si nu le vad eu - e devreme oricum sa spunem ceva clar.Dar...pe partea cealalta mai au la dispozitie pana prin primavara viitoare sa arate un progres sanatos si vizibil,in caz contrar Q le face cu mana.Si sa vad atunci cu Toprak solo percutie... Acum 1 oră, damager a spus: regreseaza pentru ca testeaza setari sa isi regaseasca feelingul pe franare. Este normal sa regreseze, sa ne aducem aminte de Diggia cum mergea inainte si dupa momentul in care i s-a permis sa faca niste setari specifice lui. In momentul in care incepe sa modifici baseline-ul intri intr-un cerc vicios din care speri sa iesi cat mai repede si cat mai bine. Seems logic. Acum 2 ore, damager a spus: a-pro-pos de L4 si V4... inclusiv Bartollini a declarat ca nu puterea este problema la L4. Ca teoretic inginerii pot sa scoata mai multa putere din el, problema e ca, cu mai multa putere echilibrul se strica, gen grip... si posiblitatiile de setari sunt limitate. la fel si la aero, motoreta fiind mai lata, nu pot sa creasca f mult aripioarele de ex ca ies din limitele impuse de regulament. eu sunt de parere ca yamaha se concentreaza mai mult pe 2027 decat sa scoata o motoreta competitiva acuma si dupa anul viitor sa o arunce la gunoi. Probabil ca dezvolta actuala atat cat drumurile cu 2027 sunt comune. Aprilia si Ducati lucreaza cu ground effect acolo pe laterale,dar dupa cum am mai zis...trebuie sa fii doctor in aero sa lucrezi cu asa ceva.Sa ii vedem daca pot sa puna in valoare acel spatiu macar la fel de bine ca si europenii...eu pana la ora actuala si avand in vedere "realizarile" lor recente cu cele 2 aripioare,sincer ma indoiesc. Asta am zis si eu la inceput de an - ca Yamaha nu are nici o logica sa scoata un V4 total nou (asta insemnand o moto total noua pe care o va arunca la gunoi peste aprox 1 an) decat in scopul R&D pt anul 2027 si ca ar fi bine sa se concentreze exclusiv pe 2027 850cc si trecerea la gumele Pirelli - macar de atunci incolo sa fie cat de cat competitivi.Problema (lor) insa e faptul ca daca Q nu vede ceva bun pana in primavara,va semna cu altii. Acum 2 ore, damager a spus: gen, in 2027 se reduce dimensiunea maxim la aero si atunci ei vor sa ramana in limita aia chiar si anul viitor. Eu, cel putin asa as face. este aproape imposibil sa bati ducati anul viitor cu MM la ei. Seems fair - sa faca un mule test cu specificatiile aero din 2027 doar ca motor de 1000cc. Din 2027 se vor reduce dimensiunile exterioare ale motoarelor odata cu trecerea la 850cc,dar nu va fi o diferenta masiva cum a fost de la 5002t la 10004t. Sa bata Ducati...ce naiba ei sunt pe ultimul loc la constructori si se uita la Ducati?Vise taica,vise.Stai nene sa bati Honda si KTM,eu zic ca daca la anul ies pe 3 la constructori e un mare progres.Am mai zis si repet - nu se poate sa recuperezi intr-un an ce ai pierdut in 3-4,ca nu doarme nimeni,ba dimpotriva - unii lucreaza (mult) mai bine. Acum 14 minute, Cavaleru a spus: cred ca Peco tre sa se gandeasca asa: Slow is smooth, smooth is fast. Am impresia ca forteaza prea tare GP25 si din cauza asta cotetzu se cabreaza ca un armasar la prima incalecare. Satana e mult mai smooth jongleaza cu ambele frane si nu-l vezi saltand roata spate cum o face PB63. El zice ca forteaza dar eu cred ca problemele lui sunt ca forteaza prea tare partea de franare si acolo se duce dracu tot smoothnessul ... True that - dar Pecco e intr-un cerc vicios - asa stie asa lucra cu GP24.Am mai zis - nu poate sa isi revina din socul faptului ca el acolo rupea si acum fix partea aia unde era tatic nu mai merge. Memelu obisnuit cu motoretele instabile si cu fitze,s-a modulat rapid. Bagnaia vad ca tot acolo incearca,s-a si vazut de cateva ori in cursa cum a ridicat spatele.Same mistake. Acuma...sper ca nu crezi si tu ca unii colegi ca Pecco nu stie sa franeze cu spatele ca nu l-a invatat Valentino ,doar ca nu efectiv mi se pare ca nu poate (sau nu vrea?) sa renunte la franarile ale greuceanu cu fatza. Eu cred ca pana la urma se va adapta,dar e useless - Memelu se adapteaza in 2 sesiuni de teste,lui Pecco ii ia 3 sfert de an.Invingatorul e usor de vazut. Inteligenta e adaptarea continua la conditiile de mediu schimbatoare,nu?asta parca era definitia ...asta pt cei care spuneau ca Memelu are limitari la capitolul inteligenta. Ce ma deranjeaza pe mine insa nu e faptul ca Pecco nu se poate adapta,ci faptul ca nu am la ce ma uita pt ca e clar potentialul invingator dupa ziua de vineri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat 4 ore în urmă Autor Share Postat 4 ore în urmă e vorba ca Peco nu reuseste sa isi adapteze mersul cu cotetu la fel de rpd cum o face Satana. a ramas cu GP24 in cap se afunda pe cursa ce trece in anonimat incercat de faca cu GP25 ce facea cu GP24. Lipsa asta de adaptabilitate il va costa scump si sezonul viitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă Eram sigur ca de pe la jumate Peco își va reveni. Are suport de uzina cerule. Anii trecuți după zile dezastru de vineri duminica era pe 1. Dar atunci simțea fata și avea și date multe de la muritori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.