sprike Postat Miercuri la 20:20 Share Postat Miercuri la 20:20 Este cineva de acord sa facă o astfel de shimbare ? Pare un trend nou care începe să prindă teren; Avantaje: - produce mai putin zogom - mentenanta este redusa spre 0 - greutate mai mica la tot ansamblul de pinione (din aluminiu) + curea - As spune ca fiabilitate este mai mare in timp Dezavantaje: - Pentru circuit nu ar fi o solutie legat de performanta - Cred ca ar fi costul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat ieri la 05:14 Share Postat ieri la 05:14 Daca as avea lant, da as lua in considerare mai ales ca au si aparut niste curele noi care sunt mult mai bune ca cele de pana acum. Intr-un video, nu stiu daca asta pus de tine, au scos pe dyno performante mai bune pe curelele noi decat pe lant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat ieri la 06:21 Share Postat ieri la 06:21 Daca ar fi sa pot alege intre lant, curea, cardan, as alege cureaua. AI din ambele cate ceva bun. Si dezavantaje, dar partile bune depasesc dezavantajele, din punctul meu de vedere. De ce nu sunt mai multe moto de strada gandite cu curea, nu stiu.. O fi mai scumpa solutia de produs? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat ieri la 06:56 Autor Share Postat ieri la 06:56 Acum 33 minute, Adrian M. a spus: De ce nu sunt mai multe moto de strada gandite cu curea, nu stiu.. O fi mai scumpa solutia de produs? Poate că pe viitor producătorii vor lua in considerare aceasta obtiune si vor echipa o parte de flota cu asa ceva El este decocamdata la faza de upgrade/ test Acum 1 oră, DonFlamingo a spus: Daca as avea lant, da as lua in considerare mai ales ca au si aparut niste curele noi care sunt mult mai bune ca cele de pana acum. Corect, tehnologia avanseaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat ieri la 07:10 Share Postat ieri la 07:10 Acum 48 minute, Adrian M. a spus: O fi mai scumpa solutia de produs? E mai scumpa, numai cureaua singura e mai scumpa decat un kit de lant complet. Acum 10 ore, sprike a spus: Avantaje: - produce mai putin zogom - mentenanta este redusa spre 0 - greutate mai mica la tot ansamblul de pinione (din aluminiu) + curea - As spune ca fiabilitate este mai mare in timp As adauga si vibratii reduse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat ieri la 07:58 Share Postat ieri la 07:58 Acum 47 minute, Nguyen a spus: E mai scumpa, numai cureaua singura e mai scumpa decat un kit de lant complet. As adauga si vibratii reduse. Este mai scumpa dar o inlocuiesti o data la 100 de mii de km (bine depinde si cum mergi si pe unde) - la un cruiser mai rar, la un naked/sportiva de strada clar mai des, iar la scuter la 20 de mii pentru ca sunt niste mizerii de curele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat ieri la 08:09 Share Postat ieri la 08:09 (editat) Acum 1 oră, Adrian M. a spus: Daca ar fi sa pot alege intre lant, curea, cardan, as alege cureaua. AI din ambele cate ceva bun. Si dezavantaje, dar partile bune depasesc dezavantajele, din punctul meu de vedere. De ce nu sunt mai multe moto de strada gandite cu curea, nu stiu.. O fi mai scumpa solutia de produs? Nu neaparat, inca suprematia randamentului la roata o detine lantul, cu doar 3-4 % pierdere de putere. Urmeaza in ordine cureaua cu ceva peste 10% si apoi cardanul cu 18-20 %. gugal stie tot... Dupa logica mea e mai usor si ieftin de produs o curea decat un lant. Eu raman ca alegere, la lant. Editat ieri la 08:10 de Keyser Söze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat ieri la 08:12 Share Postat ieri la 08:12 Tocmai asta e faza ca nu mai are suprematia. Faceau teste pe Dyno cu nu stiu ce curea compozitie noua si surprize surprize are randament mai bun decat lantul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat ieri la 08:21 Share Postat ieri la 08:21 Ala e momentan doar un caz, nu e regula generala la toti producatorii de curele. Mai dureaza ceva timp, chiar mult as putea spune, pana real lantul fie detronat de curea. E ca si aia cu viitorul e electric... O fi, dar nu cel apropiat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat ieri la 08:24 Share Postat ieri la 08:24 Nu trebuie mai multa precizie cand este tensionata cureaua? Cat de des trebuie verificata? Trebuie ceva aparat care sa masoare daca e intinsa corespunzator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat ieri la 08:25 Share Postat ieri la 08:25 (editat) Deocamdata am vazut la noutatile auto, superioritatea curelei de distributie imersata in baia de ulei fata de lant... Editat ieri la 08:26 de Keyser Söze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Stai stai ca nu mai sunt noutati. S-au intors la lant. Cel putin Ford si PSA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Era o ironie, trebuia sa scriu noutati inclinat sau intre ghilimele. De Ford asa am inteles ca si-au luat lectia. Dar daca PSA a trecut la distributia pe lant, inseamna ca toate motoarele folosite de Stellantis pe toate marcile din grup au facut asta. Desi ma indoiesc: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat 22 ore în urmă Share Postat 22 ore în urmă Ford numai pe jumate. Au schimbat doar distributia pe lant. Au lasat cureaua de la pompa de ulei... De PSA eu asa stiam ca au facut, dar nu stiu detaliile. Eu cu youtube nu prea sunt prieten. Se pun titluri din astea DESTROY, TRUTH, HUMILIATED, SCHOOLED, CRASH, MISTAKES si alte prostii incat sa fie impinse in fata. Sunt destul de putini care chiar stiu ce vorbesc pe acolo. Totusi, raman interesat de conversia de la lant la curea pe moto, daca chiar ar rezista 100k fara intretinere. Eu un lant am putut sa il duc la 50k cu ungator automat pe el. Inca mai era loc sa fie ajustat, dar pinionul de la motor era uzat tare, asa ca am schimbat tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat 21 ore în urmă Share Postat 21 ore în urmă Acum 3 ore, Keyser Söze a spus: Nu neaparat, inca suprematia randamentului la roata o detine lantul, cu doar 3-4 % pierdere de putere. Urmeaza in ordine cureaua cu ceva peste 10% si apoi cardanul cu 18-20 %. gugal stie tot... Dupa logica mea e mai usor si ieftin de produs o curea decat un lant. Eu raman ca alegere, la lant. Procentele alea erau valabile acum niste ani. Cardanele actuale pe moto sunt mult mai ok. Citisem undeva si niste rezultate pentru r1300gs de exemplu, dar nu mai gasesc acum. Si curelele au evoluat. Da, la scuter schimbi o curea la 20-25.000 km. Dar cureaua aia costa 300-500 lei. Cat costa un lant? cam tot pe acolo Dar cureaua nu o speli, nu o gresezi dintr o plimbare in alta. Deci pe asfalt exclusiv, ar fi o solutie muuult mai ok. Si sigur se pot face si mai eficiente, raportat la pierderea de putere. Acum 1 minut, Adrian M. a spus: Procentele alea erau valabile acum niste ani. Cardanele actuale pe moto sunt mult mai ok. Citisem undeva si niste rezultate pentru r1300gs de exemplu, dar nu mai gasesc acum. Si curelele au evoluat. Da, la scuter schimbi o curea la 20-25.000 km. Dar cureaua aia costa 300-500 lei. Cat costa un lant? cam tot pe acolo Dar cureaua nu o speli, nu o gresezi dintr o plimbare in alta. Deci pe asfalt exclusiv, ar fi o solutie muuult mai ok. Si sigur se pot face si mai eficiente, raportat la pierderea de putere. PS-procentele alea de power loss sunt-cureaua are CU 10% mai mult power loss decat lantul, cardanul cu pana la 25% mai mult power loss decat lantul. NU ca au ele 10 sau 25% power loss. Este procent raportat vs cat pierde lantul. Ca toate pierd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat 21 ore în urmă Share Postat 21 ore în urmă @Adrian M. Alta viata pe cardan nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat 20 ore în urmă Share Postat 20 ore în urmă 1 oră în urmă, Adrian M. a spus: ... PS-procentele alea de power loss sunt-cureaua are CU 10% mai mult power loss decat lantul, cardanul cu pana la 25% mai mult power loss decat lantul. NU ca au ele 10 sau 25% power loss. Este procent raportat vs cat pierde lantul. Ca toate pierd Probabil ca am retinut eu gresit, dar deocamdata lantul ramane in top. Daca cureaua era asa de performanta gandeste-te ca fiind si mai usoara fata de un lant, era folosita in moto GP demult. La fel cum nu exista moto GP pe motorina, etc. Normal ca toate pierd, la fel cum majoritatea nu intelege care e diferenta intre puterea in cp la roata sau la vilbrochen/ambielaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat 18 ore în urmă Share Postat 18 ore în urmă Acum 2 ore, Adrian M. a spus: Da, la scuter schimbi o curea la 20-25.000 km. Dar cureaua aia costa 300-500 lei. Cat costa un lant? cam tot pe acolo Vezi că la "scutece", pe lângă curea, mai are variator (fulii care se uzează, merg rectificate până la o limită, role). Pe lângă asta, dacă intră ulei la role (am mai văzut), adio tracțiune. Și eu prefer lanțul (folosesc ungător, deci întreținere minimă), însă aș fi curios de invenția minune, care ține 100k km. Mai era inventat un lanț minune, cu ceva material Diamond, care ține dublu sau triplu față de lanțurile uzuale, cu zero întreținere. Care v-ați pus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat 18 ore în urmă Share Postat 18 ore în urmă Oricum, ati vazut ce a patit KTM la ultimul grand pix? de ce credeti ca nu au trecut ei sau ceilalti pe curea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat 17 ore în urmă Share Postat 17 ore în urmă Acum 3 ore, Adrian M. a spus: Da, la scuter schimbi o curea la 20-25.000 km. Dar cureaua aia costa 300-500 lei. Cat costa un lant? cam tot pe acolo Dar cureaua nu o speli, nu o gresezi dintr o plimbare in alta. Deci pe asfalt exclusiv, ar fi o solutie muuult mai ok. Si sigur se pot face si mai eficiente, raportat la pierderea de putere. da dar spre deosebire de lant nu schimbi si pinioanele as mai adauga cresterea complexitatii productiei motocicletei cu o rola intinzatoare cum aveau Buel In plus lantul ofera un pic mai multa flexibilitate. La curea este bine ca axul pinionului de atac sa fie cat mai apropiat de cel al basculei. acum multi ani Husaberg venise cu o chestie revolutionara in lumea enduro, Axul pinionului si al basculei erau acelasi. nu mai tin minte care erau avantajele acestei solutii dar cred ca era vorba de tensiunea constanta asupra lantului in timp ce roata spate lucreaza sus jos distanta se mentine aceeasi Acum 7 minute, Lup69 a spus: Oricum, ati vazut ce a patit KTM la ultimul grand pix? de ce credeti ca nu au trecut ei sau ceilalti pe curea? daca pun lanturi de la bajaj... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat 17 ore în urmă Share Postat 17 ore în urmă 1 minute ago, Cavaleru said: daca pun lanturi de la bajaj... ieftenea frate, au buget pana in anul urmator, deci trebuie sa se incadreze in buget...data viitoare pun bezina mai putin, o sa se dea cu cauciucuri uzate si la ultima etapa o sa bea cafea care a mai fost bauta odata..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat 12 ore în urmă Autor Share Postat 12 ore în urmă Acum 8 ore, DonFlamingo a spus: @Adrian M. Alta viata pe cardan nu? La modele in care cutie de viteze ....... Honda Goldwing Ce vb? actual Eu vb de nisa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă Momentan pe cardan sunt BMW-urile, Goldwing si Moto Guzzi daca la asta te refereai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat 2 ore în urmă Autor Share Postat 2 ore în urmă Acum 21 minute, DonFlamingo a spus: Momentan pe cardan sunt BMW-urile, Goldwing si Moto Guzzi daca la asta te refereai. Da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat 1 oră în urmă Share Postat 1 oră în urmă Acum 16 ore, Lucian_M a spus: Mai era inventat un lanț minune, cu ceva material Diamond, care ține dublu sau triplu față de lanțurile uzuale, cu zero întreținere. Care v-ați pus? Zero intretinere? Detaliaza.. sau un link ceva.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.