Sari la conținut

Conversia transmisiei de la lant la curea


sprike
 Share

Postări Recomandate

Este cineva de acord sa facă o astfel de shimbare ?

Pare un trend nou care începe să prindă teren;

 

 Avantaje:  - produce mai putin zogom

                  - mentenanta este redusa spre 0

                  - greutate mai mica la tot ansamblul de pinione (din aluminiu) + curea

                  - As spune ca fiabilitate este mai mare in timp

 

Dezavantaje:  - Pentru circuit nu ar fi o solutie legat de performanta

                        - Cred ca ar fi costul 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca as avea lant, da as lua in considerare mai ales ca au si aparut niste curele noi care sunt mult mai bune ca cele de pana acum.

 

Intr-un video, nu stiu daca asta pus de tine, au scos pe dyno performante mai bune pe curelele noi decat pe lant :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi sa pot alege intre lant, curea, cardan, as alege cureaua.

AI din ambele cate ceva bun. Si dezavantaje, dar partile bune depasesc dezavantajele, din punctul meu de vedere.

De ce nu sunt mai multe moto de strada gandite cu curea, nu stiu..

O fi mai scumpa solutia de produs?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, Adrian M. a spus:

De ce nu sunt mai multe moto de strada gandite cu curea, nu stiu..

O fi mai scumpa solutia de produs?

 

    Poate că pe viitor producătorii vor lua in considerare aceasta obtiune si vor echipa o parte de flota cu asa ceva

    El este decocamdata la faza de upgrade/ test  

Acum 1 oră, DonFlamingo a spus:

Daca as avea lant, da as lua in considerare mai ales ca au si aparut niste curele noi care sunt mult mai bune ca cele de pana acum.

 

 

Corect, tehnologia avanseaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, Adrian M. a spus:

O fi mai scumpa solutia de produs?

 

E mai scumpa, numai cureaua singura e mai scumpa decat un kit de lant complet.

Acum 10 ore, sprike a spus:

 Avantaje:  - produce mai putin zogom

                  - mentenanta este redusa spre 0

                  - greutate mai mica la tot ansamblul de pinione (din aluminiu) + curea

                  - As spune ca fiabilitate este mai mare in timp

 

As adauga si vibratii reduse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, Nguyen a spus:

 

E mai scumpa, numai cureaua singura e mai scumpa decat un kit de lant complet.

 

As adauga si vibratii reduse.

 

Este mai scumpa dar o inlocuiesti o data la 100 de mii de km (bine depinde si cum mergi si pe unde) - la un cruiser mai rar, la un naked/sportiva de strada clar mai des, iar la scuter la 20 de mii pentru ca sunt niste mizerii de curele.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Adrian M. a spus:

Daca ar fi sa pot alege intre lant, curea, cardan, as alege cureaua.

AI din ambele cate ceva bun. Si dezavantaje, dar partile bune depasesc dezavantajele, din punctul meu de vedere.

De ce nu sunt mai multe moto de strada gandite cu curea, nu stiu..

O fi mai scumpa solutia de produs?

Nu neaparat, inca suprematia randamentului la roata o detine lantul, cu doar 3-4 % pierdere de putere. Urmeaza in ordine cureaua cu ceva peste 10% si apoi cardanul cu 18-20 %. gugal stie tot...

Dupa logica mea e mai usor si ieftin de produs o curea decat un lant.

Eu raman ca alegere, la lant.

Editat de Keyser Söze
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala e momentan doar un caz, nu e regula generala la toti producatorii de curele. Mai dureaza ceva timp, chiar mult as putea spune, pana real lantul fie detronat de curea. E ca si aia cu viitorul e electric... O fi, dar nu cel apropiat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie mai multa precizie cand este tensionata cureaua? Cat de des trebuie verificata? Trebuie ceva aparat care sa masoare daca e intinsa corespunzator? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata am vazut la noutatile auto, superioritatea curelei de distributie imersata in baia de ulei fata de lant...

Editat de Keyser Söze
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era o ironie, trebuia sa scriu noutati inclinat sau intre ghilimele.

De Ford asa am inteles ca si-au luat lectia. Dar daca PSA a trecut la distributia pe lant, inseamna ca toate motoarele folosite de Stellantis pe toate marcile din grup au facut asta. Desi ma indoiesc:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ford numai pe jumate. Au schimbat doar distributia pe lant. Au lasat cureaua de la pompa de ulei...

De PSA eu asa stiam ca au facut, dar nu stiu detaliile.

 

Eu cu youtube nu prea sunt prieten. Se pun titluri din astea DESTROY, TRUTH, HUMILIATED, SCHOOLED, CRASH, MISTAKES si alte prostii incat sa fie impinse in fata. Sunt destul de putini care chiar stiu ce vorbesc pe acolo.

 

Totusi, raman interesat de conversia de la lant la curea pe moto, daca chiar ar rezista 100k fara intretinere. Eu un lant am putut sa il duc la 50k cu ungator automat pe el. Inca mai era loc sa fie ajustat, dar pinionul de la motor era uzat tare, asa ca am schimbat tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Keyser Söze a spus:

Nu neaparat, inca suprematia randamentului la roata o detine lantul, cu doar 3-4 % pierdere de putere. Urmeaza in ordine cureaua cu ceva peste 10% si apoi cardanul cu 18-20 %. gugal stie tot...

Dupa logica mea e mai usor si ieftin de produs o curea decat un lant.

Eu raman ca alegere, la lant.

Procentele alea erau valabile acum niste ani.

Cardanele actuale pe moto sunt mult mai ok. Citisem undeva si niste rezultate pentru r1300gs de exemplu, dar nu mai gasesc acum.

Si curelele au evoluat.

Da, la scuter schimbi o curea la 20-25.000 km. Dar cureaua aia costa 300-500 lei. Cat costa un lant? cam tot pe acolo :)

Dar cureaua nu o speli, nu o gresezi dintr o plimbare in alta. Deci pe asfalt exclusiv, ar fi o solutie muuult mai ok. Si sigur se pot face si mai eficiente, raportat la pierderea de putere.

 

Acum 1 minut, Adrian M. a spus:

Procentele alea erau valabile acum niste ani.

Cardanele actuale pe moto sunt mult mai ok. Citisem undeva si niste rezultate pentru r1300gs de exemplu, dar nu mai gasesc acum.

Si curelele au evoluat.

Da, la scuter schimbi o curea la 20-25.000 km. Dar cureaua aia costa 300-500 lei. Cat costa un lant? cam tot pe acolo :)

Dar cureaua nu o speli, nu o gresezi dintr o plimbare in alta. Deci pe asfalt exclusiv, ar fi o solutie muuult mai ok. Si sigur se pot face si mai eficiente, raportat la pierderea de putere.

 

PS-procentele alea de power loss sunt-cureaua are CU 10% mai mult power loss decat lantul, cardanul cu pana la 25% mai mult power loss decat lantul. NU ca au ele 10 sau 25% power loss. 

Este procent raportat vs cat pierde lantul. Ca toate pierd :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Adrian M. a spus:

...

 

PS-procentele alea de power loss sunt-cureaua are CU 10% mai mult power loss decat lantul, cardanul cu pana la 25% mai mult power loss decat lantul. NU ca au ele 10 sau 25% power loss. 

Este procent raportat vs cat pierde lantul. Ca toate pierd :)

 

Probabil ca am retinut eu gresit, dar deocamdata lantul ramane in top. Daca cureaua era asa de performanta gandeste-te ca fiind si mai usoara fata de un lant, era folosita in moto GP demult. La fel cum nu exista moto GP pe motorina, etc. 

Normal ca toate pierd, la fel cum majoritatea nu intelege care e diferenta intre puterea in cp la roata sau la vilbrochen/ambielaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

 

Da, la scuter schimbi o curea la 20-25.000 km. Dar cureaua aia costa 300-500 lei. Cat costa un lant? cam tot pe acolo :)

 

Vezi că la "scutece", pe lângă curea, mai are variator (fulii care se uzează, merg rectificate până la o limită, role). Pe lângă asta, dacă intră ulei la role (am mai văzut), adio tracțiune. 

Și eu prefer lanțul (folosesc ungător, deci întreținere minimă), însă aș fi curios de invenția minune, care ține 100k km. Mai era inventat un lanț minune, cu ceva material Diamond, care ține dublu sau triplu față de lanțurile uzuale, cu zero întreținere. Care v-ați pus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Adrian M. a spus:

 

Da, la scuter schimbi o curea la 20-25.000 km. Dar cureaua aia costa 300-500 lei. Cat costa un lant? cam tot pe acolo :)

Dar cureaua nu o speli, nu o gresezi dintr o plimbare in alta. Deci pe asfalt exclusiv, ar fi o solutie muuult mai ok. Si sigur se pot face si mai eficiente, raportat la pierderea de putere.

 

 

da dar spre deosebire de lant nu schimbi si pinioanele ;)

 

as mai adauga cresterea complexitatii productiei motocicletei cu o rola intinzatoare cum aveau Buel 

 

In plus lantul ofera un pic mai multa flexibilitate.

 

La curea este bine ca axul pinionului de atac sa fie cat mai apropiat de cel al basculei.

 

acum multi ani Husaberg venise cu o chestie revolutionara in lumea enduro, Axul pinionului si al basculei erau acelasi. nu mai tin minte care erau avantajele acestei solutii dar cred ca era vorba de tensiunea constanta asupra lantului in timp ce roata spate lucreaza sus jos distanta se mentine aceeasi

 

image.thumb.png.94ac41dc36b4d1fbe62b07931f717e68.png

Acum 7 minute, Lup69 a spus:

Oricum, ati vazut ce a patit KTM la ultimul grand pix?   de ce credeti ca nu au trecut ei sau ceilalti pe curea?

 

daca pun lanturi de la bajaj... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Cavaleru said:

daca pun lanturi de la bajaj... :D

ieftenea frate, au buget pana in anul urmator, deci trebuie sa se incadreze in buget...data viitoare pun bezina mai putin, o sa se dea cu cauciucuri uzate si la ultima etapa o sa bea cafea care a mai fost bauta odata.....;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, Lucian_M a spus:

Mai era inventat un lanț minune, cu ceva material Diamond, care ține dublu sau triplu față de lanțurile uzuale, cu zero întreținere. Care v-ați pus?

 

Zero intretinere? Detaliaza.. sau un link ceva..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...